Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

I dag er det søndag igjen og uken som har gått har dessverre ikke hatt noe godt fokus... Føler at helgen begynte på onsdag allerede... (hvertfall torsdag.) Nå må jeg komme i siget. Jeg når ikke målet om 72 kg i løpet av april, for i dag var jeg over 74 igjen... det har blitt ALTFOR mye snacks, is, vin og mat generelt i det siste. Løp litt med hunden i går - lite sammenhengende løping... 

Skal på siste helgevakt om noen timer. Har fri i morgen, men er usikker på hva jeg får tid til...  Hvis jeg er effektiv, får jeg tid til mye. Det er sikkert. Vel. Mål for de siste dagene i april er:

Vanlig frokost og lunsj, EN porsjon middag, 0 snacks og is (godteri er ulovlig!) og ingen kjeks eller liknende på jobb. Det er 1 mai til fredag, så dette bør være helt innafor! Mai får målet bli å finne tilbake til godt fokus og holde det hele måneden. I mai har jeg en del fri... tatt noen feriedager som jeg skulle bruke til litt reising, men de er helt avlyst, så da har jeg dem her hjemme i stedet og det kan bli helt fint. Jeg elsker hjemmet mitt og naturen her jeg bor. Blir det fint vær kan jeg være ute hele tiden, blir det dårlig vær, kan jeg være inne. Null stress. Kanskje mai skal bli måneden hvor jeg kan prøve å løpe litt igjen :).

Nå skal jeg spise litt, så er det ut i skogen.

Ha en finfin søndag. Og dere som har funnet løsningen - stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sukk. Jeg har ikke helt fått det til så 1 mai veide jeg altså 300 g MER enn 1 april. Helt dustete at jeg ikke klarte å nå målet mitt. 
I går hadde jeg bursdag og spiste boller hele dagen 😂, og avsluttet med en herlig treretters på favorittrestauranten ❤️. Ingen av delene har positiv innvirkning på vekta, da....

men her gir man ikke opp. Mål for mai er da å ende på 72 kg. Og så må jeg lære å forsyne meg bare en gang! En annen greie er sånne hyggelige kvelder med et vennepar med vin og et eller annet i tillegg.... farlig, altså! 
stå på alle flinke... jeg arbeider med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mål om å ende på 72 kg 31/5... 75 kg i går... Dette kan holde hardt :)

I dag gikk jeg ut med hunden og det ble opp til flere strekk med løping. Det kan jeg like, men jeg har altså så veldig strekk i baken, eller om det er noe annet - stram piriformismuskel... men det er plagsomt i perioder 😔

Nå er kvelden kommet og jeg får ta en siste tur ut og så skal jeg tidlig i seng i dag.... før tidlig opp i morgen.

Mål for morgendagen: HOLDE MEG PÅ MATTA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2/6 er vekten 74,1 kg og 91 cm rundt livet  Det er ned i vekt siden 1. Mai, men likevel mer enn 2 kg over målet mitt. 

Åt som en gal på lørdags kveld, og natt til i går på jobb, ble det en altfor stor matpakke + snacks og kjeks. I dag 2 juni ble frokosten som vanlig og så får resten bli bra, også!!
Det står over alt at man må finne ut hvordan man skal løse problemet med feilspising - om det er på fest man spiser for mye, om det er sjokolade som er «synderen» osv. Jeg syns det er fryktelig vanskelig! Og når jeg har henvendt meg til f. Eks de som jobber her på GR så har de ikke akkurat altfor gode råd ( jeg har gått et par nettkurs opp igjennom...)

vel det er tid for å dra på jobb. 
lykke ril i dag, folkens. La oss vinne dette her.  Det viktigste er å finne en løsning vi kan leve med... trenger ikke å gå ned 10 kg i uka. Bare komme på en vei vi kan holde oss på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 300 g på siste uken... det skyldes (som vanlig) ALTFOR mye nøtter i helgen. Tok meg sammen i går. Månedens yoga er ganske fysisk, så jeg får trent litt styrke 😀. Selv om det selvfølgelig ikke kan måle seg med skikkelig styrketrening, da.. men jeg får hvertfall litt 🤗  

Nå er det tid for å dra på jobb. Det er fortsatt leeeenge til jeg har ferie, men til gjengjeld skal det bli herlig 🥰 

Nå gjenstår det bare å karre seg saaaakte ned noen kg til - helst 6 kg, men klarer jeg 4 kg så er det ganske bra, også. Utrolig at det er så vanskelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå i dag er det is OG kake på jobb.... det er jo så godt. Dette blir en vanskelig dag! Sukk tenk at litt kake på jobb kan gjøre dagen litt dårligere...

vel. Jeg klarer det kanskje. 
lykke til til dere andre som sikkert er nye mer standhaftige enn meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag og jammen har klokka blitt nesten seks på ettermiddagen. Varmt og godt ute. Jeg har for det meste vært ute i dag, men litt i bil... Nå har jeg gjort yoga på uteplassen. Det er luksus. 

I kveld blir det fisketaco til middag. Det er godt, syns jeg. Jeg bruker ikke noe spesielt tacokrydder, bare salter og peprer, men har grønnsaker og lefser , rømme og sauser. Veldig godt og lett for å spise litt for mye :)

Vekt i går var 73, 9 ... kommer liksom ikke ned til 72,9... 

Håper dere andre har gode resultater å vise til.

Som vanlig blir det en utfordrende helg... selskapeligheter i morgen... sukk, sukk.

God helg til dere.

Jeg skal prøve å drikke mere vann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sitter på trammen. Det drypper fra himmelen og torden ruller. Kaninen gresser fredelig mens hunden ser på... sommer er herlig!

spiste både sjololade og snacks (og kjeks) på jobb i natt, men klarte likevel å holde meg sånn rimelig innafor. (Selv om sjokolade EGENTLIG ikke er «lov»)
I dag våknet jeg (som vanlig) altfor tidlig og nå sitter jeg og vet ikke helt hva jeg skal finne på. Det er meldt masse regn, så kanskje jeg klarer å sovne, igjen... orker ikke tanken på å trene, hvertfall!!!

Håper det går bedre med kostholdet til dere andre

god helg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på et innlegg jeg ikke rakk å fullføre for noen dager siden.

3. juli er vekten 74,5... så ned ble det ei. Ikke så rart siden jeg har spist en god del nøtter og is. Prøver nå å kutte ned på dette igjen, men mest stoppe kakespisingen. Det gikk for langt. Har til og med spist sjokolade. Not good.

nå skal jeg på jobb, har FRIHELG! Ikke meldt fint vær, men det går greit. Skal lese litt, se på TV-serie(r), gjøre yoga, gå tur med hunden og om jeg kan få ut fingeren skal jeg løpe en tur! Så utfordringene står i kl 😂
 

det er 12 grader ute... ikke så mye, men det er godt å sove om natten (og bedre på dagen for nattarbeidere). Men håper på noen fine, varme dager igjen. Går i ferie om to uker... tar gjerne litt varme da 🌞😀.

ha en god helg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går (kan jeg si "som vanlig"??) den veien høna sparker. Jeg spiser snacks og drikker vin.. Spiste litt godteri i helgen, men det har jeg klart å komme unna, igjen. Det er for "farlig".

Ikke har jeg kommet igang med trening, heller ... nesten tvert i mot, Har huset fullt av voksne barn som tar ansvar for hunden...  Til og med yoga har måttet vike for diverse annet. 

Så man kan trygt si at formen er dalende og vekten er økende.  NOT GOOD.

 

1, 5 ukers jobbing foran meg... 9 vakter igjen - nattevakter, dagvakter og aftenvakter i en salig blanding... Har egentlig ikke noen fast plan for sommeren, men tenker at jeg kan prøve å få til et slags "treningsregime". Ja? Nei?

Vel, vel... ikke noe oppløftende å komme med, dessverre... prøver alt jeg kan å tenke positive tanker om meg selv... ikke alltid like lett... Datter i huset lager kanelsnurrer... kanskje ikke det som er lurest for meg å spise - jeg klarer sjelden å stoppe.... 

Ha en fin dag. Det er sommer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned til ferien... 6 vakter igjen... Blir en tøff uke, men så er det fire uker ferie som lokker der framme.

Mål for kommende uke:

Holde meg unna snacks, også usaltede nøtter

spise bare den maten jeg har med på jobb, ingen kjeks eller kake som blir satt fram

Bare spise is med kcal (den zero-isen er godkjent når som helst) x1/uke

Gjøre yoga hver dag

prøve å jogge litt med/uten hund

Drikke mer vann... vet ikke hva som går av meg, men jeg er altså blitt så dårlig til det! 

I skrivende stund har jeg nettopp avsluttet en 25 minutters svært aktiv yoga-session. Ble skikkelig svett :)

En annen i familien er ute med bikkja. Kanskje jeg skule prøve meg på en liten joggetur... det er fint vær nå. Det kunne jo være en god anledning :) Hmmmm er motivasjonen der, tro? Jepp - jeg prøver. 

Ha en fin søndag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 5 km på søndag  Ikke akkurat et tempo som kunne hevde seg på noen plass, men jeg jogget mesteparten av tiden. Tok det nokså med ro og gikk i motbakkene. Var ute i skogen og måtte løfte beina litt, også. På en måte fristet det til gjentakelse.

I går var jeg på farten fra jeg stod opp. Først jobb, så masse forskjellig ærend fram til kl 22.30.. da var det dusj og seng. Nå sitter jeg og skal snart på jobb... 5 arbeidsdager igjen til ferien... Teller kraftig ned, nå.

To dager med normalt kosthold uten snacks gjør at vekten viser lavere tall. Selv om jeg er på 74-tallet og ikk 73 som hittil har vært det laveste i år, er jeg under 75 som lyst mot meg her om dagen.... Det har liksom blitt en vane å spise snacks, så da det kom fram snacks på jobb i går, måtte jeg virkelig ta meg sammen for ikke å spise! Hadde laksewok med teryakisaus til middag i går . GODT!!! (eller er det teriaky - teriaki....vel, vel... )

Nå må jeg spise frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74 my a.... 75,1 i går morges 😡 

syns ikke det er så artig, egentlig... men det er jo helt og holdent min egen skyld. Grrr MEN nå har jeg bare TO vakter igjen og så er det FERIE!!!

vel. God helg fra en som bare skriver her for å skrive...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt hodet-i-sanden-liv for tiden. Men tok meg i nakken og gikkpå vekten i dag. Over 76 kg. Går bare feil vei. 
til alt overmål ble jeg så inn i hampen solbrent her om dagen at det er skikkelig vondt å løpe etc. Det gnager liksom på huden. Så det blir til og med litt vondt å gjøre yoga😢. En idiotisk ting ... glemte solkrem og solte deler ab kroppen som ikke har vært mye i sola før. 
ellers spiser jeg for sjelden og dermed for mye, jeg spiser snacks og is, drikker vin og aperol spritz... dumt (men godt 😂)

i går fant jeg fram strikketøyet og det var lurt. Kunne jo ikke spise snacks da🤗
hadde også en alkoholfri kveld og det viste seg å være lurt. Måtte plutselig kjøre er en til legevakta. 
Trenger å komme i gang med noe alvorlig med trening og sunt kosthold. Kan ikke komme tilbake på jobb med ballongmage og det som verre er...

vel

ha en god dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp litt med hunden i dag. Ikke langt, men alt er bedre enn ingen ting. Har nettopp avsluttet en tøff yogasession.. Den skal jeg jammen gjøre igjen, for armer og mage fikk virkelig kjørt seg!! 
 

det regner og det er det perfekte inneværet 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre og bedre med løpingen. I dag løp hunden glad og fornøyd nokså lenge (til han å være...). Det var nok min utholdenhet som stoppet oss i dag 😂
har nettopp avsluttet dagens yoga ute i sola. Herlig 🥰
kostholdet er bare sånn delvis...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så dårlig med denne livstilsendringen at det er til å gråte av. Jeg bare tuller. Til all overmål kjenner jeg i knærne at jeg har løpt litt og selv om jeg begynner å blir "voksen" (er faktisk 56) så er det helt sikkert en stor årsak at jeg veier minst 8 kg for mye. Jeg burde nok ikke veid mer enn maks 68... sånn helt egentlig. Det er ufattelig at det skal være så inni hampen vanskelig å ta av de kilogrammene....

Vel i skrivende stund står/sitter jeg på alle fire og skal snart starte dagens yoga. Ferie for meg er sløve formiddager... og det har det blitt i dag :) (nåer det faktisk egentlig ettermiddag... Kjenner at jeg burde gjort mer i ferien, men hvorfor skal jeg egentlig det??? MÅÅÅÅ hver dag fylles til randen av gjøremål? Er ikke ferie nettopp IKKE å ha fullt program? Til uka skal vi ut på en liten ukes tur. Da får jeg oppleve masse :)

Folkens - tilsammen er det ufattelig mye kunskap om sunn livsstil her inne og vi kan nok klare å løse gåten med å balansere livet om vi bare senker skuldrene litt...Nå kom det en liten edderkopp tuslende over yogamatte... Den har funnet balansen, hvertfall.

Har nok helt klart ikke krøpet særlig ned i vekt siden det grusomme 76-tallet fra et par dager tilbake... men det må jo gjøres noe med de neste 14 dagene.

 

Ha en god dag, alle...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag. Og jeg har kost meg med kaffe, smoothie, vann og te de siste 4 timene. Nå venter yogamatta. 
til min overraskelse viste faktisk vekte 75,7 på fredag. Så det var hvertfall under 76 kg. 
nå har jeg 2 uker (hvor av en uke er hos svigermor - les: O SKREKK. MAT I LANGE BANER - HELE DAGEN) igjen før jeg er tilbake på jobb, og da burde jeg være slank, supersprek og perfekt.. (!) Ikke noe press der..😂

take care  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Under 76 my a.... 76,3 kg men livvidden!!!! 97 cm!!!! Nesten en meter!!! Er det mulig??? Smoothie til frokost, drukket vann. Vært i bevegelse mer eller mindre siden jeg stod opp. Er (endelig?) hjemme, igjen. Klagde litt på mandag at jeg ikke hadde beveger meg noe særlig. Fikk gått en fantastisk fjelltur i strålende sol. Og det beste var at den turen kunne man gå fea huset jeg var i. Trengte ikke kjøre bil. Så nå vet jeg det Til neste gang jeg er der 🤗
Ferien er fortsatt ikke over og solen steker. Jeg bare elsker sommeren!!!

får besøk i helgen, så da blir det nok av mat og vin, men så får det være nok!!

slagplanen får legges. Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vekt i dag 76 kg (Ned 0,3 kg siddn onsdag) og livvidden noe ned... det hjelper bare å være hjemme i kjent miljø!!! (Og bevege seg!!!!)

får besøk i helgen😬 grøss. Mål: holde meg omtrent innafor et eller annet...

så er det bare å stå på videre. 

JEG SKAL NÅ MÅLET PÅ 68 kg !!! Det er 8 kg fra der jeg er i dag. Rent teoretisk burde det være gjort på 16 uker - 4 desember. 
og sånn helt ærlig:

hvis jeg spiser normal, sunn mat i normale mengder, så går det helt uten problemer. Problemet er bare at normale mengder er litt ukjent og at jeg spiser ALTFOR mye av det usunne. 
Derfor prøver jeg (for n-te gang) med sunn (og passelig mengde) mat 6 dager i uka og bare litt ekstra den 7. dagen 
Starter 1 arbeidsuke med masse tidligvakter, så det blir en «brutal» slutt på vindrikkingen. Kanskje like greit!!

I dag er det grått vær. Så det blir ikke så trist å vaske huset 😂
Ha en flott helg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod jeg opp kl 06 (og jeg har fri i dag!!!!) Spiste frokost med mannen, matet alle dyrene (katter, kaniner og hund), ryddet litt og tok bikkja med meg ut og gogget 4 km (gjennonsnittsfart på ca 8,4 km/t - ingen ny fartsrekord hverken for meg selv eller så mange andre 😂) før jeg gjorde yoga. Så hadde jeg noen avtaler, men til poenget - jeg fikk ut fingeren og GJORDE det og det funket! 
Begynner i dag med å notere ned hva jeg spiser. Har hvit uke og det er nok sunt etter 4 uker ferie! Må nok på en sukkeravvenning også. Har jo rett og slett spist godteri i sommer!🤪 

Ok. Mandag, ny uke, ferien er over, budsjettet (og et par bukser 😂) er stramt - her er det bare å ta seg sammen. Drikke mye vann! DET er billig og sunt!

Ha en Fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...