Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Det opplegget der hørtes spesielt ut, men om du har funnet noe som fungerer for deg så er jo det utrolig bra! Jeg hadde aldri klart å kutte ut melvarer. Jeg er altfor avhengig av havrerundstykkene mine og kaffe/te. Spiser stort sett rene kjøtt-/fugl- og fiskeprodukter, men helt "ren" hadde jeg nok ikke klart over tid. 

Er spent på helgen jeg også, for min del altså. Helger er til tider vanskelige. Vi får bare stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VInen kom og sjokoladen fulgte etter... En uke seinere og man kan trygt si at min eminente kontroll (HA-HA) ikke er så eminent. Vel, jeg HAR holdt meg til måltidene, ikke småspist mellom, ikke spist av sjokolade og kjeks på jobb, men til gjengjeld har jeg spist ALTFOR mye og her hjemme har det blitt tull på flere av kveldene :(

GRRRR.

Så her er vi en uke nærmere jul og jeg har ikke funnet løsningen på noen ting! 2020 har i sannhet ikke innfridd på noen områder. Men på den annen side - jeg er frisk, jeg har en flott jobb i helsevesenet (så jeg møter mange herlige mennesker HVER dag), jeg har en familie jeg er glad i og jeg har dyr som jeg koser meg med og natur rett utenfor døra. Så vi snakker vel om litt mindre problemer enn mange. (Må liksom ta en sånn ransakelse en gang i mellom...)

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Godteri, kaker, snacks, sushi, godt brød, vin.... 

det er den store juleuken og jeg jobber for uten i morgen hver dag til og med mandag en uke fra nå. Blir ikke noe sosialt utenom jobb(men det gjelder resten av Norges befolkning, også🙃
2021 kan ikke bli dårligere når det gjelder kosthold!!! Jeg får bare bruke romjulen til å arbeide med holdninger til meg selv og mat. 
ønsker alle en nydelig jul og «full kontroll»🎄🎉🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

3 januar i dag og det er bare å si at kampen fortsetter!!

nå er det neste av godteriet borte, så nå kan jeg fokusere litt bedre. 

Mål for våren:

*Veier 68 kg 20/6. Det er ned 12 kg (var på vekten i dag og har bare gått opp, opp, opp og er tilbake på 80,5 kg! Utrolig kjipt. Jeg burde vært på «ned mellom 10 og 20 kg»...

*Løper 10 km uten å måtte gå innen 1/5

ellers har jeg startet med yoga, igjen og det er herlig!!!
satser på å spise ca 1600 kcal/dag fra og med i morgen. I dag skal vi ha pinnekjøtt og da er det 10  millioner kcal før man har tatt en bit 🤪  

take care

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet under flere tråder her, sist under "2020", som er avsluttet nå. 

Kanskje jeg lov til å prate litt her. Er nok en gjenganger hos GR. Har gjort den værste jobben, fra 86 kg til å ligge på rundt 65. Men de siste kiloene er vriene. Så det blir noen kraft tak iblant, når det baller seg litt på. Og sånn kommer det nok til å bli....Er bare laget sånn.

Tok noen kilo før jul. Som er på igjen. Ribbe og kaker.

Nå er det kraft taket som står for døra igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sein kveld  

syttifire du er hjertelig velkommen hit.

80,5 var skrekktallet nå på nyåret. Utrolig at det går sånn hvert år!

Har vært fokusert i tre dager og det er bra. Gjør yoga og merker at magen er i veien. Valkene gjør sånn at enkelte ting er vanskelig! Det må jeg få gjort noe med!

første delmål må bli 76,9 kg.

jeg har bestilt noen nye treningstightser. To såkalte vintertightser og en vanlig .

ikke at jeg jogger så mye, for tiden, men jeg liker å bruke tights når jeg går med hunden. Og så har jeg jo dette målet om en mil, da...

funderte en kort (svært kort) stund på om jeg kunne innføre en halvtime med intervalltrening fra 05.15-05.45 tre dager i uka, men det har jeg rett og slett slått fra meg. Jeg orker ikke løpe så tidlig.

Så har jeg egentlig planlagt å ta 10 minutter styrketrening før hver yogasession, men i dag bare glemte jeg det. I morgen MÅ jeg huske det.

Jeg har ikke laget en ukesmeny, men jeg spiser omtrent det samme til frokost og lunsj hver dag, frukt rundt kl 15 og så en litt for sein middag ca kl 19. Det blir sånn pga hunden. Han får sin «langtur» når jeg er hjemme fra jobb i 16.30-tiden. Da har han ventet inne i 9 (!) timer, og fortjener å få snuse og tusle rundt i en time, halvannen  og så prøver jeg å dytte inn yoga før jeg lager middag, evt mens mannen lager den. Så det blir liksom ikke mere tid til trening.

jeg får nok ta noen løpeturer med hunden til tross for hans manglende interesse for løpingen. Må jo nå dette målet om en mil SAMMENHENGENDE!!!

ok folkens. Håper dere får sove! Jeg sliter veldig med å sovne om kvelden. Og er trøtt som en strømpe hele dagen. 
 

God natt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første delmål er 76,9.... i dag var vekten 79,6. TENK OM den hadde vært 67,9... det burde den vært. Da jeg gikk ned i vekt høst/vår 12/13 lovte jeg meg selv at jeg ALDRI skulle veie over 68 kg igjen. Det er ikke til å komme fra at jeg er sur på meg selv for at jeg ikke klarte å snu da vekten begynte å gå opp høsten 2013, men særlig høsten 2014.

i går hadde jeg et gjennombrudd på tur med hunden. Jeg gikk raskt og han småløp glad og fornøyd ved siden av. Uten den evige markeringen. Så min «vanlige» runde ble gjort unna betraktelig raskere enn tidligere. Så, kondis - here we come!🤗

Plan for helgen: null godteri, normalt med mat, tur og yoga, strikking og nytelse av frihelg. 

Håper det står bra til med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Enna, nå er du i hvert fall under 80 kg og på vei ned 👍 Så er det jo helt fantastisk at du er i ferd med å få opp kondisen. Det hjelper i den vanlige hverdagen å være lettere i pusten.

Støtter den der med å være sur på seg selv ja... Hadde jeg bare stoppet da jeg så at vekten pekte feil vei! Saken er vel at jeg rett og slett gir litt blaffen når jeg er på vei opp. Jeg blir litt slik at "ja ja, nå er jeg så tykk allikevel, så da blåser jeg i det". Det er jo det dummeste man gjør ;) Heldigvis så har man fremdeles litt sunt bondevett og gjør noe med det før det går helt galt med både kroppen og vekten :) 

Hurra for oss som tar tak!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Albert Åberg...jeg skal BARE .....gjøre ditt og datt, så kan jeg begynne! Rydde bort julepynt, rydde i frysa, lage plan for de forbaska julekiloene, trening osv.

Leser om en fyr i avisa som sultestreiker, kunne gjerne slått meg sammen med han ei ukes tid, behøver ikke noe grunn engang. 

Forresten, da går jo hele organismen i vranglås, en behøver noe som kan tygges og feie i kroppen.

Råkost og kjøtt. Eller lignende. 

Det må gå litt fort i begynnelsen. 

Før jul funderte jeg på å si opp medlemskapet mitt på Treningssenteret... spare de pengene, må da gå an å ta noen intervaller på tur, og noen knebøyer. Tenkte jeg da.

Men fornuften, og noen gode venner!  sa meg at det kanskje er grunnen til at man har greid å holde den værste overvekten borte i mange år, den regelmessige, og ganske harde treningen man har der, både kondisjon og styrke. 

Så var der imorges( veldig god plass ! )Spinning med bare to stykker pluss instruktør, lite smittefare. Og det var helt toppers! Flink pådriver, og super musikk, en får jo ikke det andre steder!Får holde på den gode vanen, to timer i uka, pluss litt mer iblant. Bare 5 minutter nede i gata.

Absolutt verdt hver krone, investert i helsa.

Har ikke noe juleknask igjen, jo nå juger jeg forresten, har jo ennå mange store Freia plater liggende, og div konfekt gaver, i boden. Merkelig nok greier man å holde dem inni papiret. Lang holdbarhet, bruker til kakebaking.

Og vin er farlig å kjøpe i 3 liter, dårlig styring. Neimen, er den tom alt nå??

Og da flyr jo viljestyrken rett ut, dvs rett i kjøleskapet.

Jeg kjenner at jeg får veldig lyst til å ta fatt på bilringene igjen, ta et kraft tak nedover til 64, da er jeg iallefall Litt slank.

Jeg skal BARE......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille blaff av lyst til å ta fatt, har gjemt seg under snøen...

Det er liksom så veldig Vinter nå, masse klær og kaldt.

Men treninga er iallefall i gang, både inne og ute. Hver dag! Snømåking også! Så får det heller være at en ligger på sofaen litt, ser TV og venter på at motivasjonen skal slå til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon, ja... 

det største problemet er vel tiden!

det er ikke mye igjen av dagen når jobb, middag, hund og yoga er gjort. Seff er det TID, men det er jo hyggelig å snakke med mannen, strikke og titte litt på TV... men det er kanskje bare unnskyldning? 
Forrige uke var katastrofal. Bedre denne uka, men dårlig med vektreduksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en instruktør vi hadde på trenings senteret for en del år siden, han sa at vår værste fiende var alle unnskyldningene. Vet det er min svakhet! 
En vet så godt hvordan man tar kverken på disse fillekiloene! Men en har så mange unnskyldninger...

Det er jo maten som er hovedsaken. 
Jeg fyser på alt mulig for tiden..Og det går jo ikke. Innfallsmetoden er akkurat som 3 literen..., nei nå fikk jeg jomen spist litt for mye igjen...Av den maten som var på tilbud i butikken.

Jeg må planlegge igjen! Og registrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg fant også ut at det var lurt å starte opp før det kom enda flere kg på. Da det bikket over 10 kg over ønskevekt, så mistet jeg nesten helt motet. Min ønskevekt på lille meg på 164 er 58 kg. Det er ca 4-5 år siden jeg veide det, men jeg husker godt at jeg følte meg svært vel da. Kunne ta på meg hva som helst og så like fin ut i alt. Det er mer enn jeg kan si nå. I dag viser vekten litt over 66 kg, så jeg har en lang vei å gå, men det er ingen umulig reise. Det hjelper bra å se at det er andre her som også ønsker å kvitte seg med noen kg. Vi kan jo klare dette sammen :) 

Helt enig, Syttifire, at mye trim hjelper på. Om du trener i en time og forbrenner 300-400 kcal, så betyr det jo faktisk at du forbrenner mer på det enn om du hadde sittet i sofaen den timen. En time i sofaen på meg er ca 50 kcal. Det er jo ingenting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå vi vet alt! Vi kan (omtrent) alt, men hvordan forsere fallgruvene (uten å falle nedi, altså).

som en bekjent sa... hun har gått ned i vekt fordi hun har sluttet «å beite».  Hun spiser tre måltider og det er det! Jeg klarer det i 5 dager (mandag til fredag kl 14) og så er det over og ut med fornuft og inn med følelser. 
 

nå går jeg ut med bikkja og etterpå blir det yoga. Har brukt formiddagen til å skravle i telefon, strikke, lese aviser etc... ikke trent. Men nå går jeg. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikket over 70 tallet, da fikk jeg litt panikk.. Plutselig er man i en annen gruppe!
Jeg skal egentlig også ned i 58/60 tallet ifølge høyde på 1.59...  Men alderen, og grovbygning tilsier at det kan være litt mer. 
Har jobba hardt med den snokinga denne uka, vært sulten før måltider. Og idag var det ned 1.5 kg på vekta. 

Så glad man blir! Og kjenner motivasjonen kommer snikende! Skal bite tenna sammen neste uke!

20EF76A9-DDC0-4481-A033-EF4BE3EDF91C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det gått veldig bra! Om en bare kunne vært flink hver dag!

1230 kal spist, 1659 trena Puh , 3 timer, senter og skogstur  med hunder. 
Den trimmen går ikke hver dag selvfølgelig...
 

Jeg har gått i den fella jeg kjenner fra før... man har en ok vekt lenge, så går man opp et par kilo og tenker, det gjør ikke noe. Så kryper det på et par til..og pang, over fem! 

Jeg vil! Jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...