Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk ikke tid i dag morges til å skrive. Hadde 2 barnebarn på overnatting og dagen har gått slag i slag.

Veiing ikke bra resultat. Har hatt mye vondt i kroppen og vann og hevelse i beina.

Men det ble 101,7 og det er dagens fakta. Har gått ganske greit med mat. Har greid p holde meg til mat uten sukker, andre søtsaker har jeg også stått imot. Litt trim og en rusletur ute pluss 4 timer på vevstua. Så en god dag tross dårlig resultat på vekta.

Trenger nok noen dager å komme inn i rutinen. Må veie og planlegge bedre.

Ha en fin kveld. Vi gir oss ikkke👍👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U33 U34 U45 U47 U48 U 2 U 3 U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 99,7 97,9     99,9   100,3 100,8 100,8 101,7   1,5 95
Taseline 112,1             108,8         3,3 80
Toam 93 90,1 89,6 91 89,6 89,9   91,5 90,8 91 91,3   1,7 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen. 

Så godt å våkne til en ny dag etter en sjokoladefri uke så langt. Jeg har i skapet, men rørte den ikke. Tenkte ikke på den engang..

Morgentrimmen er unnagjort og frokost ok. 

Fint vær ute så da blir det en tur ut og lufte vettet. Vet ikke om jeg er smittet min nabo og jeg var på forening på mandag og hun er positiv. Jeg er litt snuskete, men negativ igår. 

Ønsker dere en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 7 km med datteren i går, nydelig vær. 

Lørdag fikk jeg massasje i 1 time og etterpå stelte jeg hender og negler.  Kjenner jeg skulle tatt bena også, så det må jeg bestille en time til i dag. 

I kveld er det easy yoga. Må gjøre noe for å mye opp den stive nakken og skuldrene mine. Får litt vonde knær etterpå, men skal ta med egen matte, har en som er litt tykkere enn de som er på senteret. Og så slipper jeg å ligge på  det andre har svettet på. 🙂.

Spent på vekten denne uken. Var litt ned i helgen.  Lager vektliste på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag idag. Glemte å veie meg igår. Sto opp og dro rett på vevstua. Skulle hente ei på 92 år og visste hun sto ute og ventet. Travelt å være pensjonist, noe å stå opp til hver dag.

Har min vanlige trim om morgenen og det hjelper på eiendelene i kneet og foten. 

Vekta var uendra fra forrige uke. Har ikke nok fokus, lett å bli vippet av pinnen.

Jeg har en jobb å gjøre, trodde jeg var motivert, men det varte bare et par dager.

Det er bare å gå videre, pense seg inn på mosjon og tur ut i frisk luft. Nå er drivstoffet så dyrt at jeg tvinger mannen min til å gå til sentrum. Han liker det ikke. 

Jeg gir meg ikke, må finne den rette løsningen..fortsetter å lete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal vi prøve igjen? Min gruppe på VK går i oppløsning da de har gått over til et nytt forum hvor vi ikke finner fram og ikke klarer å lage vektliste,

Jeg har startet på nytt GR kurs - selv om jeg sa at det skulle jeg aldri gjøre mer.  Fikk med meg søsteren denne gangen. Hun har aldri gått på kurs før og har nok fått noen aha opplevelser. Så får vi se hvordan dette går. Det er nesten bare godt voksne damer, vi går på kurs på formiddagen.  Noe måtte jeg gjøre. Hadde sydd meg nytt  bunad før pandemien, og så var den blitt for liten på d 2 årene. 😔 SÅ måtte jeg ut og låne i år også.

Navn Maxvekt U 3 U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 100,3 100,8 100,8 101,7     1,5 95
Taseline 112,1 108,8           3,3 80
Toam 93 91,5 90,8 91 91,3 90,9 89,3 3,7 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er klar. Etterat jeg stoppet opp før påske, ble alt bare tull.

Jeg har startet på ny giv nå på tirsdag 3.mai. Alt er enkelt når jeg gjør det jeg skal, og jeg har fått penset meg inn på rett spor. Har meldt meg inn i VG vektklubb, men jeg kan gå over til gull på GR. Venter noen dager og ser at jeg er på rett vei.

Så bra du har fått med deg søsteren din. Jeg har også bunad, men den skal få henge til neste år. Lager meg et mål om å komme ned 6kg til 1.august. 

Nå er det bare en vei og den skal være sunn. Koronaen har gjort noe med mange og jeg har blitt preget. Nå må jeg finne igjen gleden ved livet og nyte hver dag.

Har et treningsprogram for rygg  hofte og knær og det har jeg vært flink til. Så og si hver dag siden nyttår. Derfor er buksene passelig, men det ekstra som har kommet på legger seg rundt mellomgulvet.

Nå bretter vi opp armene Toam så er vi igang igjen. Takk for at du tenkte på meg ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide lørdagen veldig fint. Skulle på kjøretur med mann og min mor på 95. Hun vil ha softis.

Jeg spiste 2 polarbrød kl 14 og ble stappmett. Det var nok litt mye, men det lønte seg. Orket hverken  is eller annet.

Maiskolbe og 1/4grandis til kvelds. Det gikk bra.

Har funnet sukkerfrie drops og de har jeg noen av om kvelden.

Har ikke sjekket kaloriinnhold, må gjøre det.

Ønsker dere en fin søndag🥰🥰🥰

16519965844882890916356023145220.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med GR har gått strålende.Liker godt oversikten over hva jeg får i meg av "næringsstoffer og sånn" Kom meg til og med ut på en 10000 skritt tur.Vanligvis faller jeg litt sammen på søndager.Blir spennende å se om det gir utslag på vekta.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mia-53 skrev:

Greide lørdagen veldig fint. Skulle på kjøretur med mann og min mor på 95. Hun vil ha softis.

Jeg spiste 2 polarbrød kl 14 og ble stappmett. Det var nok litt mye, men det lønte seg. Orket hverken  is eller annet.

Maiskolbe og 1/4grandis til kvelds. Det gikk bra.

Har funnet sukkerfrie drops og de har jeg noen av om kvelden.

Har ikke sjekket kaloriinnhold, må gjøre det.

Ønsker dere en fin søndag🥰🥰🥰

16519965844882890916356023145220.jpg

Herlig med en 95 åring som vil ha softis,og godt gjort av deg å stå i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg her andemor.  Håper flere følger etter. Jeg er også blitt fornøyd med dagboken her på GR. Den har blitt veldig bra.  Du kan melde vekt her og så legger jeg det inn i et excel ark senere i uken. Vi pleier å veie oss på tirsdag eller senest onsdag.  Jeg har også prøvd å få til 10000 skritt hver dag, men ikke alltid det går greit. Som feks. på  fredag hvor vi var i begravelse til en gammel onkel. Og kaffe lag etterpå. Da var jeg så sliten at jeg ikke orket noe. Så snittet i uken blir nok ikke 10000. Får være fornøyd med det jeg får til, så lenge jeg ikke prioriterer sofaen.

Mia: En forklaring til deg. Etter at forumet i VK på VG har endret seg og vi seniordamene ikke helt får nytte av det nye forumet, har jeg invitert de over hit til vår gruppe. Håper du ikke har noe i mot det. Bedre med flere medlemmer og litt liv her. 

Ha en fin uke damer, og hold fokus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U 3 U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Total Nedgang Mål
Andemor 87,5             86,5 1  
Mia-53 103,3 100,3 100,8 100,8 101,7     100,2 3 95
Taseline 112,1 108,8             3,3 80
Toam 93 91,5 90,8 91 91,3 90,9 89,3 89,3 3,7 75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, ble dette riktig. Har ikke tall på deg siden uke 9.

Andemor: jeg tror du bare kan legge inn egen oppskrifter. Jeg har lagt inn egne matvarer tidligere sik jeg gjorde på VK.  men men finner ikke noen plass for det i den nye appen. 

Mitt VK medlemskap ble tegnet for 1 år, men etter det er det helt slutt. 

Nå har jeg vært på 4 GR kursmøter og har ikke gått ned NOE. Snakker om bortkasta penger.  Veier det samme som første dagen. Har syndet litt et en dag eller to i uken, men resten har jeg ligget på 1300 kcal. Kurslederen tror jeg har slanket meg i altfor mange år. og at kroppen går på  sparebluss. Nå har jeg valget mellom å gå opp til 1600 kcal en periode og håpe at det hjelper på forbrenningen, eller gå på 1000 kcal som skal være en kick start. Er litt i tenkeboksen. Å leve på 1000 kcal er veldig vanskelig. Det er ille nok å komme ned i 1300. 

Har en 3. løsning i bakhodet, Det er den gamle LIbra metoden, Spise 4 skiver brød med pålegg, Litt frukt og melk, og litt middag. Og alltid ta litt fiber svelget ned med vann før hvert måltid. Alt med 3 timers mellomrom så forbrenningen ikke stopper opp. Bestilte en ny bok fra Libra i fjor, det gamle kursheftet ligger på hytta. Det var det første slankekurset jeg gikk på for 18 år siden, og det eneste som har virket. Antagelig virket det fordi kroppen ikke var vant til å slanke seg, Er i tenkeboksen til i morgen.

Det er alltid et valg som skal taes. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi starte på nytt på Excel arket? Jeg har maxvekt 0.5kg mer enn det som sto der og så minus 1.3 denne uka.

Vet du hva Toam. Nå ringer en bjelle hos meg også. Jeg gikk på mange kurs og gikk på 1300-1400 kalorier. Gikk ikke ned og begynte på 1600kal. Jeg fikk da resultater. Kanskje jeg også skal gjøre det nå og da tar det lenger tid men iallfall ned. Jeg synes det er for galt at vi skal bruke 70årene til pining på maten, ikke unne seg en bit til kaffen.

Jeg begynner imorgen med det. Blir hyggeligere å leve. Blir deprimert av å pine seg. Vi har mye gjester, jeg er med på mye fritidsaktivitet og det går ikke å pine seg sånn. Da er det lettere å sprekke. Kanskje jeg kan lære å ta en liten kakebit, en firkløverrute eller bare 1 pinneis. Tenk så herlig det livet kan bli.

Nå ble jeg gira. Lykke til med kommende uke. Toam og andemor: stå på.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Nå har jeg meldt meg inn i GR gull og vil prøve dette en stund.Har gått mange kurs for flere år siden,så kanskje det kan hjelpe å være her igjen. Har vært på VG vektklubb i mange år. Kiloer har kommet og gått og kommet...☺️

Jeg het Mopsen før...skal prøve å endre .

Endret av Alv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...