Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

23 timer siden, mia-53 skrev:

Hei. Det kan nok telles dager nå. Hun hadde et hjerteinfarkt mens vi var der på lørdag. Det var tøft. Hun lå i armene mine som en unge. Det er ikke noe å gjøre. Kroppen skranter. Har 2 sittesår og de kan ikke helbredes. Jeg har ikke ork til annet enn å være der 2-3 timer hver dag. Min søster og jeg skal gå i ettermiddag og tar med strikketøy. Vi sier vi har "forening"

Har med garnnøster som hun nøster opp og hun strikker ennå litt på en klut. Tar noen pinner.

Men jeg har klart å bake brød den uka som gikk. Ingers rugbrød. Nå har jeg godt brød i 14 dager iallfall. Klapp på skulderen til meg. Da blir det ikke så mye unyttig mat som kjøpes i butikken. Jeg  venter med å slanke meg en stund. Trenger å ha fokus på henne og vi koser oss med is. Det får hun ned.

Jeg kommer snart igjen 🎵🎵🎵🎵

Varme tanker til deg Mia♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2022 den 10.50, mia-53 skrev:

Hei. Det kan nok telles dager nå. Hun hadde et hjerteinfarkt mens vi var der på lørdag. Det var tøft. Hun lå i armene mine som en unge. Det er ikke noe å gjøre. Kroppen skranter. Har 2 sittesår og de kan ikke helbredes. Jeg har ikke ork til annet enn å være der 2-3 timer hver dag. Min søster og jeg skal gå i ettermiddag og tar med strikketøy. Vi sier vi har "forening"

Har med garnnøster som hun nøster opp og hun strikker ennå litt på en klut. Tar noen pinner.

Men jeg har klart å bake brød den uka som gikk. Ingers rugbrød. Nå har jeg godt brød i 14 dager iallfall. Klapp på skulderen til meg. Da blir det ikke så mye unyttig mat som kjøpes i butikken. Jeg  venter med å slanke meg en stund. Trenger å ha fokus på henne og vi koser oss med is. Det får hun ned.

Jeg kommer snart igjen 🎵🎵🎵🎵

Vi er flere som har vært i den situasjonen, og det er ikke slanking og egen helse som blir 1 prioritet i en slik situasjon. Varme klemmer fra meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😀 Var på vekta i går og den viste 107,4 så det er eg fornøyd med. Er ikkje helt i slanke modus men tenker likevel på hva eg spiser og ikkje minst mengde. Har også spist mye mindre til kvelds noen dager og det føler eg betyr mye på vekta. Spiser middag ca 15.30 så da må eg ha litt på kvelden. Noen dager har eg bare tatt en  youghurt med litt cashewnøtter oppi. I går kveld hadde eg fullt hus til kaffe og kaker da datter fylte år, så det ble ikkje sunt 😅 Går på en antibiotika kur og den har tatt bort søt suget mitt og det er deilig, men liker jo ikkje å ta så mye tabl. Legen min har spurt om eg vil begynne på slanketabl. men eg er litt negativ. Har lyst å klare å gå ned uten det. Ha ei fin uke videre alle sammen 🌹

Gode tanker til deg Mia i en tøff tid ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke33 Uke34 Uke 35 uke36 Uke 37  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 80,0 79,9 79,9 80,4   0,0  
Andemor 87,5 88,5 88,3 88,3 87,4 --- -0,9  
Mayh 97,1 93,8 93,8          
Mia-53             -100,2 95
Taseline 112,1   108,2 108,2 107,9 107,4 -0,5 80
Toam 93 90,6 89,8 89,8 89,9 91,0 1,1 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som har rapportert vekt denne uken.

Bedre lykke neste uke. Hjelper ikke å stikke hodet i sanden 😔

Nå skal jeg på quiltekurs i tre dager. Nesten synd nå som det er så fint vær. Men det varer bare fra 10 -25 så jeg kan jo gå ut litt etterpå.

Ha en fin helg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle. Vi hadde sett for oss slutten til min mor, men plutselig så kvikner hun til litt igjen. Det har vært 3 fine ettermiddager og vi forstår at hennes dager også har vært tålig greie de siste dagene

Vi tar en dag om gangen.

Jeg har tankene med meg av og til og tenker at jeg skal finne noe fornuftig å spise, men så ser jeg at fingrene finner noe annet og dette "annet" tar kontroll over meg og vips er hjernen glad og fornøyd.

Men jeg var der " nesten".  Det har vært slitsomt siden 1.juli med sykehus og alt vedr.mor. Føler at jeg ikke kan dra noe sted og matlysten er borte. Tar bare hva jeg finner i nuet. 

Håper det blir en bedre uke neste uke.

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det blitt onsdag og vekt 80,7 lyste mot meg.Fredag i forrige uke var jeg 1 kg tyngre ! Ikke så rart kanskje 😅 Måtte ta et grep med dagboka igjen og det måå jeg fortsette med!

I morgen reiser vi til Oslo for å besøke barnebarn.Det blir koselig.Må skjerpe meg med inntaket da😃

Tenker på deg,Mia❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke33 Uke34 Uke 35 uke36 Uke 37 Uke38  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 80,0 79,9 79,9 80,4   80,7 0,3  
Andemor 87,5 88,5 88,3 88,3 87,4 --- 88,4 1,0  
Mayh 97,1 93,8 93,8         0,0  
Mia-53               0,0 95
Taseline 112,1   108,2 108,2 107,9 107,4     80
Toam 93 90,6 89,8 89,8 89,9 91,0 90,7 -0,3 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere gamle venner fra VK sliter med å komme inn. Mitt medlemskap går ut i dag, så får vi se om jeg kommer inn senere i uken. 

Ser at Alv og andemor har gått litt opp, og jeg litt ned. for meg så var det en nødvendighet. BMI spøkelset på 30 lå bare noen hundre gram unna. 

Hadde en lang chat med min kursleder og vi var enige om at det ikke har noen hensikt i å fortsette på kurs. Jeg går ikke ned. Nå skal jeg klare meg selv og håper at jeg klarer å være litt fokusert.  Det sitter mellom ørene, og så går en del spising på autopilot. 😔. Det er dette jeg må ta tak i. Fant en bok på IBIS (brukt bokhandel på nettet) om "Når mat blir en besettelse". Får lese den og se om den sier meg noe jeg ikke vet.

Håper du får litt tid til deg selv må Mia. Slitsomt med syke gamle foreldre. 

Hvor blir det av Tasseline?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg er med, bare litt treg med å skrive inn. Vekta var litt opp igjen i dag til 108 😒 men har friskt mot videre 😊 Enig med deg toam att det sitter mellom øra, så en må jobbe med seg sjølv for å endre tanker. Og tenke før en spiser. Eg føler eg har så mye i livet mitt akkurat no og da går det desverre utover prosjektet mitt. Men sånn er livet. Nå er eg bare hjemom for litt lunch før eg må haste videre å følge min gamle mor til legetime. Ha ei fin uke videre 🍁🍂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske alle en god helg 💕Koser meg i Oslo,andemor😊I dag ser vi omgivelsene og har litt sol etter gårsdagen i tjukk tåke.Når jeg kommer hjem igjen blir det slavisk føring i dagboken 😔

Ja,enig i at slanking sitter mellom ørene, Tasseline.Sender gode tanker til deg. Det er ikke enkelt å tenke slanking når det er mye som skjer i livet 💕

Veldig greit med en god prat med din kursleder, toam. Godt å få støtte på veien videre.Ønsker deg lykke til 💕Håper du dukker opp igjen på denne tråden 😊

Omtankeklem til alle ❤️

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, kan jeg være med her? Jeg tror jeg kjenner til toam og andemor fra før... og kanskje flere? Jeg har tidligere vært med i VK, men vil nå prøve meg her. 

Jeg har strevd i flere uker med å komme inn her, men i helga er jeg på besøk hos min far, og fra denne ip-adressen kom jeg rett inn! 

Jeg er en dame på 55 år, som grunnet helseproblemer ikke er i jobb.  Bor på Sørlandskysten. Min vekt er et begredelig kapittel, nåla stopper på 111,2. Gått ned litt over 3 kg de siste ukene, men gikk faktisk opp 12 kg på et år, fra ifjor sommer. Grøss!

Håper det er litt liv her ☺️ det er fint å ha et støtteapparat i vektnedgangen. Jeg skal prøve å bistå dere også som best jeg kan. 

Spennende med den boka du snakka om, toam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss Tonio. Godt du fant fram tilslutt.

En til du kjenner er ALV. Hun het mopsen på VK.  Vi legger inn vekten etterhvert som vi veier oss, mandag eller tirsdag og så legger jeg det inn i et exelark på onsdag. Er ikke jeg tilgjengelig på PC så kan noen andre gjøre det om de føler seg kallet.

Jeg er hjemme igjen etter en uke hos datteren, Hun bor rett opp i gaten her, men med en kattunge som ikke er helt frisk og en 1 år gammel katt så sytes jeg det var like greit å ta med strikketøyet og tannbørsten å flytte inn der. Men jeg var hjemme nesten hver dag. Spiste middag og var på PC.  Kaffemaskinen var ikke venner med meg. Komfyren hadde barnesikring som jeg aldri klarte å få slått av, og barnebarnet var innom og fikk satt på oppvaskmaskinen for meg.  Middag lagde jeg et par ganger i Micron.

Det positive var at jeg fikk skåret og sydd en del på lappeteppet mitt, og strikket nesten en ullbukse i str 4 år. 

Nå er jeg spent på om jeg får lagret etter at medlemskapet mitt på GR gikk ut. 😋

Det gikk bra. Nå må jeg bare sjekke om et par uke om jeg blir trukket for GR gull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du kom inn her Tonio🙂For et par dager siden kjøpte jeg noen kilo (aalt for mye) lammelårskiver og fårikålkjøtt på Rema1000.I dag har jeg veid,pakket og merket 10 pk.med kjøtt.+ At jeg har laget en stor kjele med lammefrikase.Smakte ikke helt det samme som den jeg husker fra barndommen,men godt var det.Nå blir det fryst ned 3 porsjoner av den og.Blir mange middager med lam utover.😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fårikålkjøtt og lammefrikasse, Andemor. Skal jammen meg jeg også kjøpe, da jeg nå har fått meg en liten ekstrafrys. Frysen i mitt nye kombiskap er så lite, så har kjøpt meg et lite fryseskap i tillegg. Godt å ha litt mat i hus, og kunne kjøpe ting som er på tilbud eller i sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2022 den 15.53, toam skrev:
Navn Maxvekt Uke33 Uke34 Uke 35 uke36 Uke 37 Uke38  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 80,0 79,9 79,9 80,4   80,7 0,3  
Andemor 87,5 88,5 88,3 88,3 87,4 --- 88,4 1,0  
Mayh 97,1 93,8 93,8           95,5 0,0  
Mia-53               0,0 95
Taseline 112,1   108,2 108,2 107,9 107,4     80
Toam 93 90,6 89,8 89,8 89,9 91,0 90,7 -0,3 75

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg kan skrive her på tlf., men ikke på pc. Som tidligere nevnt er min vekt godt bortgjemt. Men det ble - 300gr. Denne uken. Tross bursdagsselskap, og svigersønnens lasagne. Han ivrer for mat fra bunnen. Så ingen posemat der i gården. En god fjelltur i går, kjennes på kroppen i dag. Og på onsdag starter svømming igjen. Godt det. Velkommen til hverdagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...