Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Navn Maxvekt U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Uke 20 Uke 21  +/- siste uke Mål
Alv 79,7             79,4      
Andemor 87,5             87,7      
Mia-53   100,8 100,8 101,7     100,2 103,8 101,8 -2 95
Taseline 112,1               109,4   80
Toam 93 90,8 91 91,3 90,9 89,3 89,3 89 88,9 -0,1 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Tasseline🙂👋

Jeg er den sist ankomne her. Har gått mange GR-kurs opp gjennom tidene.Nå tenkte jeg å prøve og henge med her og bruke dagboken som jeg liker godt👍

Toam:Vekten min er 79,6. Den sitter hvis fast....prøver og prøver,men en dag rikker den seg vel ned igjen. Prøver å holde meg på 1500 kcal i stedet for 1300. Så får jeg se 🤔

Ha en fin dag videre 💕

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra hyttetur, alene, og ingen som så hva jeg puttet i munnen. Det måtte gå galt. Rart at jeg aldri kommer over det at de kaloriene ingen andre ser de teller ikke😔. Så denne uken ble det OPP.  Skal lage listen på onsdag. Så kom igjen damer. Jeg synes det hjelper å se det svart på hvit.

Denne uken blir det litt blanding av hjemmekontor og bunadsøm. Jobber noen timer i mai og juni mnd. Sjeldent mer enn 5 timer pr dag, Det er nok å sitte stille for meg. Kjenner at bena hovner opp. 

Alv, jeg har også fått det rådet å øke inntaket litt, har gått for mange år på jo jo slanking og det ødelegger forbrenningen. 

🙂 - kopierer denne fra Mia:  Dette går bra- ikke tenk-bare gjør det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiet meg i går men var på farten så fikk ikkje tid å være innom her. Ny vekt 108,6 så det var litt ned. Eg og bruker Roede gull, synes det hjelper å skrive inn der. Da ser en hvor mange kalorier og blir obs på hvilken mat en spiser for mye/lite av. Eg holder meg til 1600 kcal synes det er ok og går ned dersom eg holder meg innenfor der. 

Uff ja Toam det er så lett å putte i seg noe usunt når en er aleine og eg synes også det er lett å ta feil valg når en er på farten eller har det travelt. Ang trening med strikk som du nevnte, det skal eg prøve ut i de gode periodene. Har også søkt på nettet å funnet litt øvelser for artrose i kne. 

Alv kjekt med nye her inne, eg har også gått mange kurs oppigjennom årene. Liker dagboka godt.

Nå får eg ut å plante ut litt blomster. Synes det er kjekt å plante frø og nå er det på tide å få de ut i hagen. Ha en fin og god uke alle sammen 🌺🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, mia-53 skrev:

Tilbake i morgen. Går ganske greit, men det er vanskelig å fjerne noe som sitter så fast. Jeg gir meg ikke.

Venter på vektrapporteringen din. så skal jeg legge inn skjemaet. 

Og ja det sitter fast. Nå må jeg finne fram litt sommertøy, Skal til Bergen i neste uke, må ha en lys bukse, og to kjoler når vi skal spise middag på et par finere resturanter. 

Tasseline: jeg har også GR gull. Få noen aha opplevelser når en ser hva som er feil med kostholdet. Spesielt hva en spiser for lite av 🙂.

Har en liten kontorjobb denne uken så jeg nå må jeg jobbe. Legger ut listen i kveld eller i morgen formiddag. Siste frist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Uke 20 Uke 21 Uke22  +/- siste uke Mål
Alv 79,7           79,4   79,6 0,2  
Andemor 87,5           87,7   87,5 -0,2  
Mia-53   100,8 101,7     100,2 103,8 101,8 102,0 0,2 95
Taseline 112,1             109,4 108,6 -0,8 80
Toam 93 91 91,3 90,9 89,3 89,3 89 88,9 89,6 0,7 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 ja da var det tid for ny veiing. I dag viste vekta 108.9 så desverre  litt opp, men liv vidde var minus 2,5 så da er eg fornøyd 😊 Vet selv att eg ikkje har vært så flink igjennom Pinse helga, men er sterkt tilbake nå. Er jo en årstid med mange utfordringer.  Har kjøpt inn saftis uten sukker og en isboks med lite kalorier. Føler eg er veldig opplagt og det synes eg hjelper meg. Eg fører opp maten for da blir eg mer bevist på hva eg spiser og da blir også næringsstoffene mer rett. Og ikkje minst eg drikker mer vann da, for der er eg veldig dårlig. Fokuserer mest på mat nå og så får trening/aktivitet komme etterhvert. Håper det går fint med dere andre. Ha ei fin sommer uke videre 🌺 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Veiet meg igår og står på 101,8. Synes jeg greier meg godt, men har for lita aktivitet. Har hatt ei uke med mye vondter, så nå går det i artrosetabletter og voltarol. Vet jo at jeg er for tung og det blir mye belastning på skjelettet. Har så mange som jeg skal "passe på' så jeg glemmer å fokusere på meg selv. 

Måltidene klarer jeg godt  men det er trim og kaffibesøk som blir feil. Jeg har litt å jobbe med. Vi er jo mennesker alle sammen og i samme båt. Kunne vi levd på vann og brød så hadde vi gått ned, men det hadde ikke vært godt kosthold det heller.

God onsdag, nå er det kjøring av en bror 8mil til hjertetspesialist.

Tjo hei det skal bli en bra dag. Kos dere med måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag 😊Vekten har rikket seg ned 200gram, til 79,4kg. Sakte men sikkert... Nå framover blir det verre å holde fokus. Reiser til Danmark i bryllup neste uke.Vi drar  onsdag og tar det som en liten ferietur. Skal bli kjekt. 

Ønsker dere fine junidager framover 🌸🍃🌸☀️🍃💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 ja da er det dagen for veiing her hos meg. I dag viste vekta 108 så det ble minus 0.9 og det er eg kjempe fornøyd med 🤸‍♀️ Føler eg er i fint driv fortiden. Veier stort sett alt og fører inn i dagboka. Det hjelper meg mye og kan da følge med på hva eg spiser for lite eller for mye av. Men samtidig er eg veldig bevist i ukedagene, men koser meg med litt sjokolade lørdagskveld og litt kaffemat søndag.  Dette er med på att eg klarer å være flink de andre dagene ☺Og så lenge det fungerer føler eg det er løsningen for meg. Trening er det ikkje blitt denne uka heller, men har mye mer energi så da blir det automatisk mer hverdags aktivitet også. Sliter med artrose i ett kne som kommer å går. Ser du Mia også sliter med det, høres kanskje ut som du har det mer enn meg. Eg har bare hatt det noen mnd så derfor tror eg vekt tap er viktig før eg blir værre med åra 😪 Da er det bare å ta fatt på ei ny uke 😀 utfordring denne uka er klubb i morgen, men der spiser eg det hun serverer men i passe porsjon 😀 Gjør godt for helsen med litt sosialt samvær også ☺ Ha ei fin uke alle sammen 🌺🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Uke 20 Uke 21 Uke22 Uke24  +/- siste uke Mål
Alv 79,7           79,4   79,6 79,4 -0,2  
Andemor 87,5           87,7   87,5      
Mia-53   100,8 101,7     100,2 103,8 101,8 102 101,8 -0,2 95
Taseline 112,1             109,4 108,6 108,9 0,3 80
Toam 93 91 91,3 90,9 89,3 89,3 89 88,9 89,6 90,4 0,8 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ er jeg tilbake etter en liten uke med hotellopphold i Bergen, Klarer ikke å bruke dagbok når jeg på hotell, men merker at det ligger litt i bakhodet.  Godt hotell i Norge har blitt så dyrt så får jeg heller holde meg hjemme eller på hytta. Lettere å holde måtehold på den måten. 

Neste uke er jeg antagelig ikke hjemme og får ikke lagd liste fra tlf. Dere får bare rapportere og så lager jeg lister når jeg komme hjem. 

Har gått på GR kurs i 8 uker nå uten å gå ned noen ting. Men de som har gått ned sier at de følger at de har mer energi etter hvert som kiloen forsvinner.  Kan ikke forstå hvorfor jeg kaster pengene ut av vinduet på denne måten, men håper og tror at jeg en dag skal knekke koden. 😋

Ha en fin sommer damer, og hold fokuset. Det er det eneste som hjelper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiet meg nå. 102,4

Travelt rundt meg og har glemt det. Barnebarn på overnatting så det går litt i hytt og vær.

Reiser på hytta. Må handle fornuftig. Tenker at jeg må ha endel kaffimat hvis det kommer gjester. Min mors barndomshjem og slekta vår elsker å komme til denne husmannsplassen.

Har bestemt meg for at nå skal jeg være fornuftig. Synes de som kommer på ei hytte, bør ha med seg noe når de kommer uanmeldt. Kan ikke vente å få alt servert.

Blir lite kakehandling. Dermed basta.

God helg. Vi står på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye vann i kroppen at det sprenger i ben og hender Noen råd? veide meg på nytt og hadde gått opp 1 kg på 2 dager. Ringen som var løse tidligere får jeg ikke av meg. 

Litt jobbing igjen før jeg tar ferie. Men jeg har store problemer med virus på den nye PC. Betalte på elkjøp for 3 år med hjelp, men virusen ble jeg ikke kvitt. Skal levere den tilbake når jeg kommer fra ferie. Nå tror jeg at jeg tar fram den gamle. Den er treg, men det popper ikke opp virusvarsler i ett på den. 

Ha en fin helg. Vi holder fokuset. Og jeg har meldt meg på et nytt GR kurs som går over sommeren, Dvs at det er ingen møter i 6 uker, men oppfølging på nett og tilgang til alt jeg trenger, Og det holder meg kanskje litt i ørene. Det forrige kurset gikk jeg ikke ned noen ting. +/- 1 kg i 8 uker. Men jeg gir ikke opp. Går jeg ikke ned snart så må jeg bytte ut hele garderoben. Og det er heller ikke billig. 😔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja da var det ny veie dag hos meg og ned 0,2 til 107,8. og er veldig fornøyd med det. Føler eg er i godt driv og målet er sakte i rett retning. Føler er klarer å legge om på vaner, men samtidig ikkje en hard kur som bare varer en kort stund.

Toam, ser det er litt feil i listen på min vekt. uke 23 var eg 108,9 og i uke 24 var eg 108. men det går fint, viktigst att eg har det rett her hos meg 😀 Ser du sliter med mye vann i kroppen, det har eg heldigvis sluppet så dessverre ingen råd å komme med. Vet min mor sliter med det, men hun går på vanndrivende tabl fra legen. Vil jo tro att vannet er mye av årsaken til att vekten din står stille, men godt du ikkje gir opp. Er jo alltid litt demotiverende når vi ikkje får endring selv om vi gjør de rette valgene. Eg går ikkje på kurs nå, men har fått ny koselig lege som spurte om eg ville gå til henne ca 1 gang i mnd å veie meg. Det takket eg ja til. Har også tatt kontakt med fysio ang artrose i ett kne og bedt om øvelser av henne. Så begge desse tingene er nok med på å gi meg det dyttet eg trenger. 

Mia, helt enig med deg att hytte besøkende bør ta med seg litt kaffe godt, det ville iallefall eg ha gjort. Ellers så ville eg hatt litt gode kjeks liggende, for de holder seg jo lenger uåpnet en kaker. Og har du frys, kanskje en iskake på lur. For eg er iallefall sånn att en iskake åpner eg ikkje om eg bare er litt sugen på noe. Men en ispinne eller boks er det mye verre med😋

Ha en fin uke videre alle sammen 🌷🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1691159078_Screenshot_20220622-114830_SamsungInternet.jpg.9a68ca681186a706993c7c478fd9859d.jpgGod onsdag fra hytta. Her er det litt kjølig og vi har vært alene her fra lørdag. Deilig å slippe ut alt av pust og stress. Har ikke så mye ork som før, skjønner ikke hvorfor, men nå har jeg fått legetime 29.juni. kanskje noen tab som må justeres.  Får legge alle korta på bordet og be om hjelp. 

Hevelse og vann i kroppen har jeg av og til. Det hjelper meg med å bruke pedaltråkker og sånn Drillogreie som jeg kaller det. Jeg merker det også hvis det blir for lite vann/væskeinntak.

Jeg har fått øvelser for kne som er hovent. Det hjelper.

Det blir veiing neste uke.

Skal finne bilde og legge ved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei 😊

Nå er jeg hjemme igjen etter en veldig fin bryllupshelg i Aalborg. Det ble mye god mat og drikke, og mye stillesitting. Men innimellom gikk vi i byen og så oss rundt,så litt trim ble det.Siste etappe på tirsdag fra Fredrikstad og hjem ble vel lang...57 mil 😅 Hovne ben og fingre....ja hele meg🤭Veide meg dagen etter og hjelpe meg. Jeg drakk og drakk og fløy på WC i hele går,så i dag var 1 1/2 kg borte.Mer igjen så er på vannvogna fremdeles 😯 Godt å komme hjem til knekkebrød og lettmat etter en uke på tur....Har et stykke igjen før jeg når vekten min igjen.....

Nå er vi på hytta. Fått terassemøblene på plass og vasket dem.Plutselig kom solen frem og det ble skikkelig varmt. Da blir det en fin St.Hanskveld.

Ha en fin midtsommerkveld 🍃🌸🌱🌼☘️🌺🍃🍓🍒💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har vært litt sløv på denne tråden i sommer. Nå reiser vi på fjellet og er tilbake om ca en uke. Da skal jeg lage en ny vekttabell om noen vil være med på det.

Og å tar vi en ny tabell først i august.

Ha en fin sommer og kos dere i finværet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvt her også. Reiser bort på fredag og så blir det fullt hus og 90, 65, 95 og 70årsdag ifra neste fredag og til ei uke ut i neste mnd.. Itillegg kiropraktor på meg.  Gamle mor 95 om 2 uker,litt dement på sykehus med brukket hofte og arm. Fram ig tilbake på sykehus hver dag, 8mil hver vei og være der i 6 timer  vet ikke hvilken fot jeg står på eller om jeg funker i det heletatt. Prøver å klare dagen, men null kontroll. Tar pause her til 9. August. Jeg skal være med.

God sommer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer til dere som er innom 🍓🌼🌿🍒😃 Tar en pause til august jeg også. Vil prøve å tenke på inntak av mat og drikke, men vil "kose" meg også. 

Her er det et skikkelig møkkavær, det regner vannrett og det er rundt 10 grader. Nå kan jeg tenke meg litt sommervarme og blå himmel 🌞Lever i håpet 😉 Vi snakkes senere i sommer🌱 🦋🌸🌱🌺

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste tar ferie nå til august. så da lager jeg ingen liste..

Jeg har en MBI på 29,9 nå og da slår alle varsellamper inn hos meg. Vekten er 90,5 kg og jeg som skal ned i 85 i løpet av høsten. 

Min flinke søster har aldri slanket seg før, men skulle være snill og være med meg på GR kurs. Jeg har ikke gått ned noe, men hun har gått ned 7-8 kg på 10 uker. 🙂. Det er bra jobba. Ikke trent annet enn at hun har passet en liten hund og gått ca 1 time pr dag.  Men det er ikke trim, bare koseturer. 

Det er litt hva vi beveger oss, men det viktigste er hva vi putter i munnen. 

Ha en fortsatt god sommer, Vi snakkes.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...