Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Der fant jeg dere. Får vel venne meg til denne før VK-forumet forsvinner. Må si søstra di har vært flink toam, vi andre får prøve å følge etter. Ikke for ddet, synes jeg har vært flink de 2 siste ukene etter at jeg spiser litt 16:8 uten at jeg bryr meg så mye om lavkarbo. Spiser normalt de 8 timene før jeg har et opphold på 16 timer og det inkluderer jo natta så det går greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg tilbake fra 2 uker på hytta sammen med søsteren denne gangen. Litt kjeks og mørk sjokolade ble fortæret og et par kafebesøk. Men prøvde å være litt bevist. Det ble lite turer. Har får veldig vondt under føttene når jeg går. Og jeg som har så mange stolper som venter på meg. 😆

De får vente. I går var vi innom Slottsfjellet i Tønsberg, skulle se på en bunadutstilling og så fortalte søsteren at de serverte rømmegrøt der. Tallerken nr 2 i sommer. Det var stolper rundet der og jeg fikk tatt 4, men det ville ikke føttene min mer. Nå her jeg en god grunn til å være hjemme og gjøre litt annet. Men jeg kan går på SATS og ta styrketrening. Legetime neste tirsdag. 

Jeg lager vektliste på onsdag. Bare vei dere og skriv det inn her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2022 den 16.43, mayh skrev:

Der fant jeg dere. Får vel venne meg til denne før VK-forumet forsvinner. Må si søstra di har vært flink toam, vi andre får prøve å følge etter. Ikke for det, synes jeg har vært flink de 2 siste ukene etter at jeg spiser litt 16:8 uten at jeg bryr meg så mye om lavkarbo. Spiser normalt de 8 timene før jeg har et opphold på 16 timer og det inkluderer jo natta så det går greit.

Hyggelig å se deg her mayh. Ikke sikker det blir helt det samme som VK, men det er bedre enn ingenting, for FB blir ikke helt det sammen for meg. Og vi skal ha vektliste. 

Fint at periodisk faste funger.  For meg tror jeg det kanskje vil fungere som jeg la meg litt tidligere så jeg ikke så all reklamen på TV med så mye mat som frister, og i reklamepausen leter jeg gjennom kjøkkenskapene. 

Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. 

Det går i bursdager her På q mnd har vi 60, 65,70,85,90 og 95årsdag i familien.

Igår toppa det seg. Aldri sett et sånt kakeform. Minst 10-12 kaker. Det var en fryd for øyet🙈🙈🙈🙈🙈

Nå er det bare 1 selskap til neste helg, og isåfall er det over for denne gang.

Jeg har ikke gått ned i vekt, men jeg veier meg på tirsdag så er vi i gang.

Nå har jeg hatt noen gode uker og livsmot vender tilbake. Da vil jeg brette opp armene og skrive i GR Appen. 

Små endringer så kan mye skje på sikt.

Ha en fin søndag🙂🙂🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta 88,5. Sover elendig for tiden,noe som fører til mye "sløving" på dagtid,som igjen fører til mye" tullespising"😳MEN i dag har jeg endelig begynt på trening igjen (sånn ca.1,5 år siden sist) I mars meldte jeg meg inn på SATS,men fant fort ut at å trene der var ikke noe for meg.Nå bet.jeg 468 kr.pr.mnd.for noe jeg ikke bruker,suure penger☹️I stedet har jeg begynt å trene på et Fys.ter.og Treningssenter.(for meg funker det best å trene med andre folk med vondter og skavanker😁) Har foreløpig klippekort,men kommer til å kjøpe "Årstrening" fra Desember.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har veid seg; greit å få det inn i tabellen før jeg kopierer den over.

Min vekt er ganske stabil Ligger på +/- 90 kg gjennom hele sommeren. Fører dagbok nå. men så skjer det uforutsette ting

I går var jeg med husflidslaget på et besøk på en gård som produserer urkorn. Og så fikk vi servert middag. Nydelig gryterett med salat og hjemmelagd potetmos. Til dessert ble det Riskrem lagd av noe korn med rød saus . Nydelig. Gården ligger 1 times kjøring herfra og jeg tror jeg skal ta med noen i slekten med mageproblemer dit. De hadde gårdsbutikk, men jeg kjøpte ingen.  Denne nydelig middagen ble tillegg til de 1100 kcal jeg hadde spist fra før, så da røyk den dagens gode forsetter. 😔 Så satser vi på bedre kostdager utover i uken. Var bare så vidt jeg fikk kneppet igjen den største jeansen jeg har. 

Andemor: jeg liker veldig godt gruppetimene for seniorer på SATS. Har de ikke det hos deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, toam skrev:

Flere som har veid seg; greit å få det inn i tabellen før jeg kopierer den over.

Min vekt er ganske stabil Ligger på +/- 90 kg gjennom hele sommeren. Fører dagbok nå. men så skjer det uforutsette ting

I går var jeg med husflidslaget på et besøk på en gård som produserer urkorn. Og så fikk vi servert middag. Nydelig gryterett med salat og hjemmelagd potetmos. Til dessert ble det Riskrem lagd av noe korn med rød saus . Nydelig. Gården ligger 1 times kjøring herfra og jeg tror jeg skal ta med noen i slekten med mageproblemer dit. De hadde gårdsbutikk, men jeg kjøpte ingen.  Denne nydelig middagen ble tillegg til de 1100 kcal jeg hadde spist fra før, så da røyk den dagens gode forsetter. 😔 Så satser vi på bedre kostdager utover i uken. Var bare så vidt jeg fikk kneppet igjen den største jeansen jeg har. 

Andemor: jeg liker veldig godt gruppetimene for seniorer på SATS. Har de ikke det hos deg?

Jo,de har Senior gruppetimer på SATS her og,kjenner en del som går der,og de er laaangt over mitt funksjonsnivå🤪 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god formiddag!Jeg skulle skrive i går kveld, men ble så uggen av 4.vaksinedosen at jeg la meg tidlig.

Vekten min er nå 80 kg. Jeg har nok slappet litt av med inntaket av is og annet. Trøstespist kanskje i et trist sommervær☺️Skulle nok kommet i gang på treningssenter jeg også .Boken jeg kjøpte må jeg lese ferdig.Ble jo litt gira ,men så kom sommeren og boken ble satt i hylla. Nå har jeg tatt den frem igjen. 

Så flott dag du hadde i går toam

Hyggelig å se deg her også mayh !

Ha en god onsdag 🌻

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 21 Uke22 Uke24 Uke28 Uke32 Uke33  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4   79,6 79,2     80,0    
Andemor 87,5 87,7   87,5       88,5 1  
Mayh 97,1               0  
Mia-53   103,8 101,8 102 101,8       0 95
Taseline 112,1   109,4 108,6 108,9       0 80
Toam 93 89 88,9 89,6 90,4 90,5 91,1 90,6 -0,5 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler flere denne uken ser jeg, men det kommer nye uker og nye muligheter. 

I dag har jeg satt knekkebrød til steking. Er så glad i knekkebrød med mye frø, men de er så dyre i butikken. Bakte de ofte mens jeg var i jobb, men etter at jeg ble pensjonist syntes ikke jeg rekker noen ting. Tror jeg har for mye skjermtid.

I ettermiddag skal jeg til tannlegen. Har 2 tenner som plager meg og det har de gjort i 35 år. Rotfylt, rotamputert og satt krone på. Men ilinger oppover stadig likevel. Har lyst til å trekke de ut, og hadde det bare vært en tann så hadde jeg nok gjort det. 

Grått og litt regn. Men føttene mine liker ikke at jeg går på dem så jeg har god unnskyldning  for å ikke gå tur. 😋

Ha en fin torsdag, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, toam skrev:

Mangler flere denne uken ser jeg, men det kommer nye uker og nye muligheter. 

I dag har jeg satt knekkebrød til steking. Er så glad i knekkebrød med mye frø, men de er så dyre i butikken. Bakte de ofte mens jeg var i jobb, men etter at jeg ble pensjonist syntes ikke jeg rekker noen ting. Tror jeg har for mye skjermtid.

I ettermiddag skal jeg til tannlegen. Har 2 tenner som plager meg og det har de gjort i 35 år. Rotfylt, rotamputert og satt krone på. Men ilinger oppover stadig likevel. Har lyst til å trekke de ut, og hadde det bare vært en tann så hadde jeg nok gjort det. 

Grått og litt regn. Men føttene mine liker ikke at jeg går på dem så jeg har god unnskyldning  for å ikke gå tur. 😋

Ha en fin torsdag, 

Det der med skjermtid kjenner jeg meg godt igjen i.Har prøvd å redusere daglig tidsbruk mange ganger,men faller stadig tilbake i uvanen.Blir som med kostholdet:vet alt om hva som er bra for meg,men finner stadig unnskyldninger for å putte i meg"dumme"ting.Skulle ønske det stemte det mange av "kostholds og slankeekspertene/veilederne" på nett sier: at hvis jeg bare følger deres opplegg (som er veeeldig enkle å følge)Så vil jeg ikke bare gå ned i vekt ,men få en varig endring.Men jeg er desverre ikke utholdende nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Forje uke gikk litt for fort, så eg glemte helt å legge inn vekt etter ferien 😊 veid meg i dag å det ble 108,2. Det er eg egentlig fornøyd med etter endel utskeielser i løpet av sommeren. Mye regn og kalde dager resulterer fort i litt ekstra kos med noe godt til kaffen ☺  Starter med blanke ark igjen nå og litt vanlige rutiner. Tar øvelser for ett kne som er hovent titt og ofte. Reknar med det er artrose 😪  Må komme meg i gang på gode dager med turer eller tredemøllen. Er ikkje flink der. Toam det er nok gjengs for mange av oss att skjermene stjeler mye av tiden vår 🙊 Tenker ofte att nå skal eg skjerpe meg, men ....😊 

Ha ei fin uke alle sammen 😃 kjekt med de siste nye her inne også 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom jeg under 90 igjen 🙂 89,8. Litt under.

Var på Lappeverksted i husflidslaget i helgen og skar stoffbiter i timevis. Har lyst til å lage et par sengetepper av gamle gardiner og andre stoffer. Og det resulterte i at høyre overarm er helt ødelagt. Måtte gå hjem etter et par timer på søndag, I dag skulle jeg kjøre en tur til byen og da var armen så vond at jeg ikke klarte å gire opp til 5 gir. 🥲 Litt synd for jeg har så lyst å reise på hytta nå som det er så fint vær, men mannen har ikke mulighet for å være med denne uken, og det går ikke buss dit. Får se det ann, kanskje den er bedre på onsdag. 

Jeg legger inn tabellen på onsdag formiddag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tasseline skrev:

Ha ei fin uke alle sammen 😃 kjekt med de siste nye her inne også 🌺

Vårt forum på VG Vektklubb er lagt ned så noen av min gamle venner kommer over hit. Inviterte dem da jeg tenkte det er greit å være litt flere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 79,7 .Lille meg må holde meg under 80!  Jeg prøver å være flink med å registrere inntak og vann ikke minst. Fort å "glemme " det. Jeg synes det er kjekt å bli godt tatt i mot her på tråden 😊Tusen takk !

Artrose i knær er ikke godt å ha,Tasseline .Håper øvelser hjelper💕

Og god bedring med armen din,Toam.Håper litt ro hjelper,så du kommer deg på hytta 💕      Fint vær og deilig temp i dag så jeg skal komme meg på tur oppe i marka.Dørstokkmila er ofte laaang🥴   Ha en god onsdag 👋🦋🌸

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2022 den 9.52, toam skrev:
Navn Maxvekt Uke 20 Uke 21 Uke22 Uke24 Uke28 Uke32 Uke33  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4   79,6 79,2     80,0    
Andemor 87,5 87,7   87,5       88,5 1  
Mayh 97,1                93,8  0  
Mia-53   103,8 101,8 102 101,8       0 95
Taseline 112,1   109,4 108,6 108,9       0 80
Toam 93 89 88,9 89,6 90,4 90,5 91,1 90,6 -0,5 75

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 21 Uke22 Uke24 Uke28 Uke32 Uke33 Uke34  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4   79,6 79,2     80,0 79,9 -0,1  
Andemor 87,5 87,7   87,5       88,5   1  
Mayh 97,1             93,8 93,8    
Mia-53   103,8 101,8 102 101,8         0 95
Taseline 112,1   109,4 108,6 108,9       108,2 -0,7 80
Toam 93 89 88,9 89,6 90,4 90,5 91,1 90,6 89,8 -0,8 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mayh skrev:

Falt litt i do etter atVK-forumet vårt forsvant så jeg har lagt på meg litt. Får ta meg sammen og så må jeg venne meg til dette forumet som er noe annerledes enn det vi hadde.

Mia 53, er det deg tonio? Toni, deg kjenner jeg igjen på skrivinga og Andemor er Andemor. Hvem flere av gruppa er her? Nye navn antagelig.

Sitter og venter på elektriker. Var og kjøpte 2 taklamper på tirsdag og bar de hjem. Godt man driver med styrketrening sier jeg. Pærene var sannelig dyrere enn lampene.

Nå får jeg ta meg et par knekkebrød. Prøver meg så smått på 16:8 for å se hvordan det går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayh:  Ikke helt sikker på om vekten din er for denne uken eller forrige. Det kan vi evt rette i neste uke.  Du går sakte,  men sikkert nedover.  Bruker du delfaste flere dager i uken?.  Er du fornøyd med det?

Har ikke fått vektrapport fra andemor eller Mia.  

Nå tar jeg en tur på fjellet. Armen er bedre. Kan kjøre bil. God helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mayh skrev:

Mia 53, er det deg tonio? Toni, deg kjenner jeg igjen på skrivinga og Andemor er Andemor. Hvem flere av gruppa er her? Nye navn antagelig.

Mia er her fra tidligere og som jeg har holdt kontakt med her på GR  gjennom mange år. Det samme med Tasseline.

Tonio er ikke her inne (ennå). Hun skulle vurdere det etter at hun ble ferdig med flytting. Alv er Mopsen. Flere sitter på gjerdet og vurdere det utover høsten.  M55 var ikke interessert.  Smaller har vært innom her , men det er mange måneder siden. 

Fint at du klarte å kopiere listen selv. Liker ikke at alle er avhengig av meg Dette er ikke helt det samme som vi hadde, men vi får gjøre det beste ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille. Har ikke hverdagen startet for dere andre?. Vi er hjemme igjen etter 4 dager på fjellet. Måtte hjem pga bursdag hos datteren. Hun hadde stekt sveler og bakt sjokoladekake. Men jeg klarte å begrense meg. 

I går drakk jeg kaffe med venninnene mine, tok rundstykke i stedet for vaffel. Klapp på skulderen til meg selv.

I dag ble det frisør, Måtte gjøre noe med fargen og 6 uker siden siste klipp. 

Vekten var det samme som forrige uke. Lager skjema og legger det inn i morgen ettermiddag.

Ha en fin tirsdag, en fin uke, og hold fokuset. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...