Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Hei fra meg 😊 Dagene flyr fra meg,selv om jeg ikke gjør så mye.Det går i den daglige tralten .Prøver å gå tur hver dag og synes jeg er flink med maten, men ingen av delene ser ut til å virke på vekten. Det må hardere skyts til....periodisk faste kanskje?Hvordan går det med deg, mayh?

Ikke enkelt å bo sammen med en som har høy forbrenning og går fjellturer og kan spise alt. Det skal ikke være lett 😔  Vekten i dag viste det samme som sist 79,9. 

Nydelig vær,men med høstdrag i luften.  Ha fine dager framover og så vi heier på hverandre 😃Jeg skal holde fokus,toam 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 21 Uke22 Uke24 Uke28 Uke32 Uke33 Uke34 Uke 35  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4   79,6 79,2     80,0 79,9 79,9 0,0  
Andemor 87,5 87,7   87,5       88,5 88,3 88,3 0,0  
Mayh 97,1             93,8 93,8      
Mia-53   103,8 101,8 102 101,8           0 95
Taseline 112,1   109,4 108,6 108,9       108,2     80
Toam 93 89 88,9 89,6 90,4 90,5 91,1 90,6 89,8 89,8 0,0 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nedgang denne uken, Faktisk ingen.

Tok en opptelling over hvor mange GR kurs jeg har gått de siste 10 årene, 13 stykker, + VK og et opplegg med kost og trim, Har gått ned 3 kg de siste årene, men har fremdeles 5 igjen til jeg kommer ned i den vekten jeg hadde da jeg startet prosessen. Og 15 cm rundt livet.  Det er det som plager med. Bukfettet og betennelser flere steder i kroppen.  og så har det kostet med nesten 50.000 kroner.  Har siste kursdag 21. september. Og det er på onsdag formiddag og da går jeg glipp av en seniortreningen som også starter kl 11. Tor jeg skal velge trening etter at dette kurset er over.  Har jo GR gull appen. 

Regnet ut at en kroneis pr dag vil utgjøre ca 1 kg fett i mnd. Så er det bare å ikke erstatte den med noen annet. 😉 Mannen får spise dem selv.  Små grep i første omgang. 

Hvordan står det til hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2022 den 19.05, andemor skrev:

Her viser vekta det samme som forrige uke,dvs.88,3

Litt mye som skjer rundt meg for tiden.Klarer ikke å fokusere på mat og sånn for tiden,men går mye tur🙂

Det er forståelig Andemor. Håper det går greit med han som er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ukene går for fort for meg. Samme vekt som forje uke på meg, vet eg er forsein til skjemaet 😊 Er så mye som skjer i hverdagen. Har ei mor som trenger meg mer og mer, så føler att mitt prosjekt kommer litt bak. Og har litt helse problemer sjølv også.  Men prøver å være fokusert på maten eg spiser. Trening kan forbedres mye. 

Ha ei fin helg 🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2022 den 12.30, toam skrev:

 

Ny uke,nye muligheter 😊Det trengs kjenner jeg. Jeg skulle sitere deg Toam,men glemte det helt....Nå får jeg ikke bort overskriften 🤔 Jeg fikk nesten bakoversveis når du nevnte kroneis og fettet som legger seg🙄Nå er det slutt. Mannen kjøper på tilbud så jeg får stå i mot fristelsen....

Samme fine været i dag også. Sitter og nyter solen på Vågsetra. Jeg får ikke veid meg før jeg kommer hjem. Vekten her er ødelagt,så jeg må  kjøpe ny.

Gode tanker til Tasseline og Andemor ❤️Ikke godt når det er mye som skjer rundt en. 

Ønsker dere alle en fin dag 🌼🌿🌞💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2022 den 12.31, toam skrev:

Det er forståelig Andemor. Håper det går greit med han som er syk. 

Det går bra med svigersønnen,han blei operert sist uke.Måtte fjerne den ene nyren,da tumoren lå sånn til at de ikke kunne fjerne bare den.Vet ennå ikke om det er ondartet.Men de er optimister,så da får jeg og være det🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var den samme. dvs opp 100 gram. Snakket litt med legen min i går om problemet, Noe jeg kan gjøre er å spise litt saktere så jeg kjenner at jeg har spist og kjenner at jeg er mett. Men jeg spiser ikke store porsjoner, problemet er småspisingen.

Kanskje hun har rett hun som sa et vi må spise litt større måltider så magen og hjernen husker at vi er mette.  Og alt sukkeret jeg får i meg. 😋 Ikke bra. Målte blodsukkeret og det var på 5,1 - langtidsmåling og det er jo veldig bra. Altså ingen diabetes på meg. 

I dag skulle jeg vært på seniortrim, men forsøk på puchup på mandag har ødelagt meg helt. Kan knapt ikke løfta høyre armen, problemer med å få genseren over hodet, Må nok ta litt mere styrketrening før jeg går på de timene igjen. 

Bare kom med vekten så legger jeg inn senere i dag. I morgen reiser jeg på fjellet noen dager. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I dag stod vekta på 107.9 så litt ned da 🙂 har lite fokus for tiden, men prøver likevel å tenke på hva eg spiser. Mye på farten med legetimer alle mulige plasser både for meg og min mor for tiden, det positive er jo att det blir mindre tid til å spise imellom måltidene.  Toam er jo bra blodsukkeret er fint da 👍 og god bedring på armen din. Tusen takk for gode tanker Alv, det varmer 🌹

Da ønsker eg alle ei god og sunn uke videre 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemom en tur så da gikk jeg forsiktig på vekten i dag og den var ikke snill...opp 0,5 til 80,4 😞 Det har blitt for mye stillesitting i solen på hytta og litt for mye kos (les plommekake med krem m.m)Og så må jeg lære meg å legge fra meg kniv og gaffel etter kun en porsjon middag 😵💫

Har også prøvd å snakke med legen min en gang om overvekt og da fikk  jeg naturligvis bare høre...spis mindre og gå mer! Det er jo så enkelt.......??🤔🤐🚶‍♀️Jeg må snart bestille meg time for blodprøver og mye mer.Alt for lenge siden. 

God bedring med armen din, Toam🌻Og så bra at langtidsblodsukkeret ditt var fint😊

Bare hyggelig å sende gode tanker, Tasseline 💞😊

Nå dro den spreke av oss på fjellet med en venn.Jeg får ta bilen å kjøre opp til marka og få noen tusen steg😃  Fin dag til dere alle ☀️🌹

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, toam skrev:

Noen som vet om jeg må ha GR gull for å ha tilgang til Forumet?   Mitt abb går ut om 3 uker og er i tvil om jeg skal fornye. Men forumet må jeg ha så jeg får rapportert vekt, Uten det går det helt feil vei.

Jeg vet ikke ,men tenker  det er vel mest logisk at det bare er GR gull som gir tilgang til forumet?

Håper du fortsetter her toam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har litt kipe dager nå. 2 mnd med syk mor. Går hver dag i 2 timer ig det tapper krefter  ser at jeg spiser helt feil. Må skjerpe meg og da kommer nok litt energi tilbake. Er med dere på sidelinjen.

Det blir fram med havregryn når jeg kommer hjem fra vevstua idag.

Heier på dere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, toam skrev:

Noen som vet om jeg må ha GR gull for å ha tilgang til Forumet?   Mitt abb går ut om 3 uker og er i tvil om jeg skal fornye. Men forumet må jeg ha så jeg får rapportert vekt, Uten det går det helt feil vei.

Har vært inne og googlet litt,men fant ikke ut noe. Ingen hadde spurt om akkurat det...Tror vi må være medlemmer...?  Jeg håper virkelig at du blir her,Toam 🌹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke har diabetes toam.Tror nok det ligger en del i spisemønsteret vårt ja.I alle fall for min del.Er ikke flink til å holde jevn måltidsrytme,og det fører altfor ofte til kjappe løsninger i form av kjeks,is og kakerester når jeg har det i hus.Mitt mål for høsten er å prøve å innarbeide en god rytme,og å lage måltidene hyggelige for meg selv.Mer protein,frukt og grønnsaker må jeg og få inn i kostholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Alv skrev:

Har vært inne og googlet litt,men fant ikke ut noe. Ingen hadde spurt om akkurat det...Tror vi må være medlemmer...?  Jeg håper virkelig at du blir her,Toam 🌹

Prøvde på søsterens telefon i dag, hun er ikke medlem, men kommer inn på appen, men får ikke lagt inn noe. Får prøve det når medlemskapet går ut og se om jeg kommer inn på forumet. Det er det viktigste her på GR slik det var på VK når vi hadde det gamle forumet der.  Vektskjemaet er viktig, men det har ingen ting for seg om det bare er noen som er innom av og til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, toam skrev:

Prøvde på søsterens telefon i dag, hun er ikke medlem, men kommer inn på appen, men får ikke lagt inn noe. Får prøve det når medlemskapet går ut og se om jeg kommer inn på forumet. Det er det viktigste her på GR slik det var på VK når vi hadde det gamle forumet der.  Vektskjemaet er viktig, men det har ingen ting for seg om det bare er noen som er innom av og til. 

Det er sant, Toam. Forumet er viktigst. Jeg skal bli flinkere til å skrive her👍.Det er veldig godt å få litt feedback og så kunne "tenke høyt" av og til. Håper flere av oss vil komme hit 😊 Det blir spennende å se om du kommer inn når medlemsskapet går ut...Håper det🌹🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske alle en god helg 🍂😊 Er på hytta og nyter siste dagene med fint vær. I går var på Åndalsnes og tok Romsdalsgondolen for første gang ⛰️🚠⛰️Utrolig flott! Spiste lunsj på Eggen restaurant og nøt utsikten. Det ble ikke den store fysiske utfordringen,men greit det av og til også 😃 Ha det godt og nyt dagen 🍂🍁😊

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter noen fine dager på Golsfjellet.  Bena mine er bedre etter at jeg startet opp med å smøre/massere føttene et par ganger pr dag. Fikk resept på krem av legen.  Nå har jeg slettet Stolpejakt-appen. Ble så stresset av å se på alle stolpene jeg ikke får tatt. De av dere som kjenner meg gjennom mange år vet jo at jeg har en tendens til å stresse. 

Nå skal jeg ta en tur på SATS, møte en venninne og ta egentrening. Forrige mandag tok jeg seniorpuls , dvs puls og styrketrening. Men armene mine tålte ikke forsøket på puch up. Kunne ikke løfte armen før jeg fikk tabletter av svigersønnen som jeg tok i flere dager. 

Det er greit å rapportere vekt, men jeg er ikke hjemme på onsdag, så jeg får ikke lagd listen før på torsdag. Men det blir da siste frist denne uken. 

Hørtes ut som en fin tur du hadde Alv. - artig navn på deg. 😃. Jeg var i Åndalsnes for noen år siden, men da var det ikke Gondolbane der. Vi var med husflidslaget og besøket garnfabrikken. Og div besøk på Lesja. 

Vekten har gått feil vei 😔. Kanskje jeg burde slanke meg 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2022 den 19.15, tasseline skrev:

Toam eg er ikkje medlem i Gull akkurat nå siden eg er lite flink å notere inn maten min. Men er med her i forumet likevel.  Men får ikkje lagt inn vekt eller mat, eller tilgang til oppskrifter 😊 vekt og midje mål har eg ett skjema sjølv der eg driver det inn. 

Fint, da vet jeg det. Da skal jeg prøve det om et par uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2022 den 11.22, mia-53 skrev:

Hei. Jeg har litt kipe dager nå. 2 mnd med syk mor. Går hver dag i 2 timer ig det tapper krefter  ser at jeg spiser helt feil. Må skjerpe meg og da kommer nok litt energi tilbake. Er med dere på sidelinjen.

Det blir fram med havregryn når jeg kommer hjem fra vevstua idag.

Heier på dere

Hvordan går det med deg og moren din.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det kan nok telles dager nå. Hun hadde et hjerteinfarkt mens vi var der på lørdag. Det var tøft. Hun lå i armene mine som en unge. Det er ikke noe å gjøre. Kroppen skranter. Har 2 sittesår og de kan ikke helbredes. Jeg har ikke ork til annet enn å være der 2-3 timer hver dag. Min søster og jeg skal gå i ettermiddag og tar med strikketøy. Vi sier vi har "forening"

Har med garnnøster som hun nøster opp og hun strikker ennå litt på en klut. Tar noen pinner.

Men jeg har klart å bake brød den uka som gikk. Ingers rugbrød. Nå har jeg godt brød i 14 dager iallfall. Klapp på skulderen til meg. Da blir det ikke så mye unyttig mat som kjøpes i butikken. Jeg  venter med å slanke meg en stund. Trenger å ha fokus på henne og vi koser oss med is. Det får hun ned.

Jeg kommer snart igjen 🎵🎵🎵🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...