Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Alv skrev:

Hei dere! Nå har jeg meldt meg inn i GR gull og vil prøve dette en stund.Har gått mange kurs for flere år siden,så kanskje det kan hjelpe å være her igjen. Har vært på VG vektklubb i mange år. Kiloer har kommet og gått og kommet...☺️

Jeg het Mopsen før...skal prøve å endre .

Jeg glemte å spørre om det er greit at jeg blir med dere her 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mia-53 skrev:

Selvfølgelig , det er bare kjekt. 

Velkommen til oss🙂

Tuuusen takk for hyggelig velkomst💗😊 Nå skal jeg gjøre meg kjent registreringer så jeg kommer meg i gang 👍God ettermiddag 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alv skrev:

Jeg glemte å spørre om det er greit at jeg blir med dere her 😉

Selvfølgelig er det greit,sier den sist ankomme 👏🥰

 

2 timer siden, Alv skrev:

Hei dere! Nå har jeg meldt meg inn i GR gull og vil prøve dette en stund.Har gått mange kurs for flere år siden,så kanskje det kan hjelpe å være her igjen. Har vært på VG vektklubb i mange år. Kiloer har kommet og gått og kommet...☺️

Jeg het Mopsen før...skal prøve å endre .

Så kjekt at du og kom hit Alv🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag 😊Nå har jeg gjort meg kjent med å legge inn mine måltider. Kjempebra oversikt over hva jeg må spise.Jeg merker at jeg blir skerpet med en gang. Nedtur og ta alle målene, men må bare se det svart på hvitt. Her har jeg en jobb å gjøre....Det har ikke blitt mange skritt i dag. Måtte til legekontoret for å skylle øret mitt.Vært "døv"i 14 dager. Har vært både svimmel og tommelomsk i hodet .Og ikke nok med det...ørebetennelse også og smører med salver.Skal til øyelege 16.mai kl.18 ...og da må han nok operere(skrape bort en kul)😭

Ha en fortsatt fin dag 💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alv. Har du kommet i reparasjonsalderen som flere av oss.?

Det er utrolig hva som dukker opp. Skal selv til hørselvern snart og håper det går greit. Regner hos meg nå og det frister ikke å gå ut. Får se det an, hvis ikke se  må det bli noe innetrim. Hadde 35min i dag morges, men skader ikke med mer. Ha dn fin kveld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi,hi...ja jeg er nok kommet i den alderen som 51 modell 😃Heldigvis ikke så store plager, men kjenner på knær og hofter at årene har gått og kiloene har kommet på.

Jeg skrev hvis ørebetennelse men det var i øyet.  Det regner her også,så det frister ikke til tur ut her heller 🤭Får springe litt i trappene før godstolen 😉 God kveld til deg også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag formiddag! Jeg synes det går fint med registrering av mat og se at jeg må justere inntak av fett,frukt og fiber m.m Og inntak av vann! Godt å være tilbake på GR. Lærer mye. Har gjemt på noen bøker fra kurs langt tilbake og blar i disse . Det var dette jeg trengte nå. Har fått tildelt 1300 kal.Ser du skriver Toam at du har økt kalorimengden, og det har nok noe for seg. Jeg skal se hva resultatet på vekten neste uke. Forbrenningen er ikke som den var for 20 år siden.  Men nå er jeg i gang og det føles bra 😊 Ha en fin søndag 🍃🌸🍃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at flere kommer inn her. Jeg lager vektliste på onsdag. det er bare å skrive inn vekten her før den tid. 

SÅ trist at dere har regnvær, mye vanskeligere å komme seg ut da. Her er det lett overskyet og jeg skal ha barn og barnebarn på middag, men ikke før kl 17, for noen er på hytta i helgen og andre har andre aktivitetet.  Så jeg satser på å gå en tur i løpet av formiddagen. 

Har hatt problemer med mye vann i kroppen den siste tiden og stopp i tarmen, men nå ser det ut om tarmproblemene har løst seg. Satset på kosthold etter Librametoden, dvs ta en liten skje med kli svelget ned med vann før hvert måltid. Det har gjort susen. Og så prøver jeg å spise lite og ofte. Har vært på 4 kursdager hos GR og har veid det sammen hver gang. 

Forbrenningen min har sikkert stoppet opp etter så mange år på div dietter. Må nok litt opp i kcal for å få satt igang forbrenningen igjen iflg kursleder. Så nå blir det nærmere 1500 kcal i stedet for 1300,.  Et lite tips til dere som synes dere gjør alt riktig, men ikke går ned. 🙂

Ha en fin søndag, vi snakkes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått 17.mai! En fantastisk flott dag, en folkefest uten like i det fine været!  Gikk til byen to ganger t/r og det kjennes i bena i dag. Så bevegelse ble det.Men vekten viser at det ble inntak av litt mye kake ,litt vin og vann i kroppen.....I dag tar jeg grep igjen med knekkebrød og mye vann 😃

Men jeg vil ha mandages vekt på listen 79,4kg. Startvekt var 79,7😊    Ha en fin onsdag ☀️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U 3 U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Uke 20 Total Nedgang Mål
Alv 87,5             86,5   1  
Mia-53 103,3 100,3 100,8 100,8 101,7     100,2   3 95
Mopsen 79,7               79,4 0,3  
Taseline 112,1 108,8               3,3 80
Toam 93 91,5 90,8 91 91,3 90,9 89,3 89,3 89 4 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom med vekten så legger jeg den inn. Opp eller ned er det sammen. Godt å få det registrert. 

For meg så har det nok vært mere fiber som har gjort susen. tar en barneskje med kruskakli svelget ned med vann før hvert måltid - når jeg husker det, Og så fordeler jeg 4 skiver brød på 4 måltider. Da holder jeg meg mett hele tiden, og spiser ikke mer enn jeg ville gjort med vanlig GR metode. Dette er noe jeg lærte på Libra kurs for 18 år siden og det har fungert hver gang jeg har brukt metoden,. Aberet er at jeg må spise så ofre, ca hver 3 time, og ingen ting mellom måltidene. 

Jeg fortalte vel om det på VK; viktig med nok fiber og vann så jeg ikke blir forstoppet. 

Stå på, vi gir oss ikke. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, toam skrev:

Bare kom med vekten så legger jeg den inn. Opp eller ned er det sammen. Godt å få det registrert. 

For meg så har det nok vært mere fiber som har gjort susen. tar en barneskje med kruskakli svelget ned med vann før hvert måltid - når jeg husker det, Og så fordeler jeg 4 skiver brød på 4 måltider. Da holder jeg meg mett hele tiden, og spiser ikke mer enn jeg ville gjort med vanlig GR metode. Dette er noe jeg lærte på Libra kurs for 18 år siden og det har fungert hver gang jeg har brukt metoden,. Aberet er at jeg må spise så ofre, ca hver 3 time, og ingen ting mellom måltidene. 

Jeg fortalte vel om det på VK; viktig med nok fiber og vann så jeg ikke blir forstoppet. 

Stå på, vi gir oss ikke. 🙂

Nei,jeg gir meg ikke ,Toam. Jeg vil prøve kruskakli, men kanskje putte det i litt gresk yoghurt.Jeg har ofte havregryn i yoghurten som et lite kveldsmåltid .Spiser du brød til middagen i tillegg til middagsmaten? Spør litt dumt...Veldig greit å få tips om lure knep😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alv skrev:

Nei,jeg gir meg ikke ,Toam. Jeg vil prøve kruskakli, men kanskje putte det i litt gresk yoghurt.Jeg har ofte havregryn i yoghurten som et lite kveldsmåltid .Spiser du brød til middagen i tillegg til middagsmaten? Spør litt dumt...Veldig greit å få tips om lure knep😉

 

Takk for at du la meg inn på vektlisten 🌹😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2022 den 15.12, Alv skrev:

Jeg glemte å spørre om det er greit at jeg blir med dere her 😉

Selvfølgelig er det greit,sier den sist ankomme 👏🥰

 

På 12.5.2022 den 14.51, Alv skrev:

Hei dere! Nå har jeg meldt meg inn i GR gull og vil prøve dette en stund.Har gått mange kurs for flere år siden,så kanskje det kan hjelpe å være her igjen. Har vært på VG vektklubb i mange år. Kiloer har kommet og gått og kommet...☺️

Jeg het Mopsen før...skal prøve å endre .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta 87,7 Falt visst litt av lasset etter forrige ukes pangstart.Men nå er jeg i full gang med å få alt inn i dagboka igjen.Liker veldig godt at en får oversikt over næringsstoffer og sånn  i tillegg til kaloriene.

Jeg sliter med å finne utav hvor mye fiber min stakkars mage tåler.Vet jeg ikke kan ha for mye,men selvfølgelig heller ikke for lite😳Jeg får fortsette forskningen min😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U 3 U 4 Uke 5 Uke 9 Uke 10 Uke18 Uke 19 Uke 20 Total Nedgang Mål
Alv 79,7               79,4 0,3  
Andemor 87,5               87,7    
Mia-53 103,3 100,3 100,8 100,8 101,7     100,2   3 95
Taseline 112,1 108,8               3,3 80
Toam 93 91,5 90,8 91 91,3 90,9 89,3 89,3 89 4 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at listen for uke 20 ble riktig nå. 

Snakker om bortkasta penger, jeg har gått på GR kurs nå etter påske. Og i flg kursholderen har jeg gått ned 200 gram på 4 uker. De 3 første ukene gikk jeg ikke ned noe.

Heretter skal jeg holde meg til GR gull. så jeg får riktig kost sammensetning. Hadde hatt mer igjen for å trene den timen en gang i uken enn jeg har for å gå på det kurset. Bruker 2,5 timer inkl reisevei, bensin, bompenger og nesten 3000 kroner. Lærer aldri. Disse kursene har aldri fungert for meg. Husket jeg gikk ned 5 kg på 3 kurs for mange år siden. Det er det meste jeg har gått ned i løpet av de siste 18 årene. 

Nei, heretter blir det Libra, dvs mere fiber og hyppige måltider. Det eneste kurset hvor jeg virkelig gikk ned, 3 kg på et kurs. Synd de ikke har kurs i mitt distrikt lenger. Nærmeste et 50 km unna og det blir for dumt. Får lese boken og følge  oppskriftene dere. Det jeg hadde trengt kurs i er selvdisiplin og å koble inn hodet så jeg ikke spiser på autopilot. 

Ha en fin helg damer, vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser dere er tilbake her nå og att navnet mitt fortsatt er på lista 😀 Så vil gjerne være me fortsatt. Prøver å være sunn, men er ikkje lett. Har nå meldt meg inn på gull medlemskap igjen i dag. Kommer tilbake med vekt i morgen, vet det er litt i pluss 😪 Sliter med ett kne som mest sannsynlig er artrose og det skremmer meg. Er tross alt knapt 60 år, så noe må endres på. Kommer innom her i morgen, ha en fin  dag videre og kjekt det er flere som er kommet til også 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 😊 Da har eg vært på vekta, litt opp men hadde trodd det var verre 😅 Vekta viste 109.4 så da er det bare å ta tak. Hatt en fin start på dagen så langt og føler meg motivert til å legge om på kostholds vanene mine 😊 Trening må komme etter hvert når kneet roer seg litt igjen. Har funnet litt treningstips på nettet i forhold til kne artrose. Så dette vil eg starte  med. Ha ei fin og sunn uke alle sammen 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hek igjen. Tilbake etter en uke på tur hos unger og 7 barnebarn på Østlandet.

Det gikk ganske greit. Vekt 101,8. Ned fra 103,8 for den 6.mai.

Ja jeg må være fornøyd. Kan du Toam ta bort max vekt. Tror den lurer meg litt. Den sitter i bakhodet. Jeg har heller lyst å skrive det vi går ned, eller opp så vi har en sum å forholde oss til? F.eks meg nå med minus 2 kg.

Er det mulig å få til? Kanskje det kan faktisk minne oss på at vi minker istedet for å se det store tallet hver uke?  Bare et spørsmål.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2022 den 13.11, tasseline skrev:

Hei. Ser dere er tilbake her nå og att navnet mitt fortsatt er på lista 😀 Så vil gjerne være me fortsatt.  🌺

Velkommen tilbake Tasseline. Hyggelig at du vil være med videre.  

Vonde ledd er ofte et problem med alderen, og der hjelper ikke at vi er tunge. Jeg har begynt å slite med knærne. Samboeren fant noen øvelser på treningsstudio som hjalp på knærne. Men det går like greit å ta en strikk rundt begge bena og dra bena fra hverandre,Ei venninne fikk dette tipset av en fysioterapeut.  Var det forståelig? Utrolig mye en kan gjøre hjemme med strikker. - Det er bare det å huske å gjøre det. 🙂

Skal oppdatere listen og legge den inn. Jeg reiser et par dager på hytta, men er tilbake på mandag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...