Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Var på spinning i går, og det gikk ganske bra. Gikk/jogget pent på tredemølle først, det er jeg ikke helt sikker på. Det er mulig det er mitt eget hode jeg må snakke med og ikke legen, men det vet jeg jammen ikke, og ikke vet jeg hvordan jeg skal finne det ut heller. Liker ikke å være uvenn med kroppen! Men forkjølelsen har i det miste gitt seg.

 

Trimkameraten spurte om jeg ikke vil kjøpe meg el-sykkel, så kan jeg sykle til jobb det meste av året. Kanskje det, men jeg er ikke helt i modus til. Og den samme trimkameraten, som har sykkel med piggdekk, har ikke brukt den mange ganger i vinter. Tror jammen han har jogget hjem flere genger enn han har syklet til jobb!!

 

Jeg veier meg bare søndager, men prøver å være trofast på vekten da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han vil sykle oftere om vinteren dersom du har elektrisk sykkel?

jeg har inntrykk av at de som har slik sykkel, er svært fornøyde.

Vi fikk snø igjen i dag, men jeg brukte sykkel likevel. jeg har piggdekk.

Vekta holder seg!!! :huh:

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det :D. INgen planer om el-sykkel ennå, men kanskje jeg skal vurdere det?

 

Var på ski søndag, skikkelig flott! Det gjorde seg med litt nysnø! Det var faktisk helt nødvendig. Og i går var det spinning igjen, første spinningøkt på evigheter (siden lenge før jul) der kroppen oppførte seg noenlunde normalt og ikke gikk helt off-line! Kryss i taket!

Vekten var 67,8 (igjen) søndag, stabil :D.

Fri fredag, "vinterferie" og på besøk til barn og barnebarn, gleder meg, innmari lenge siden sist (midt i desember).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra fjellet, etter flotte dager i snø og kulde.

vekta var ok da jeg kom hjem. (i forhold til før jeg reiste)( og i forhold til hva jeg fryktet)

På hytta ved sjøen i dag. enda et glass i drivhuset var blåst ut og knust. Jeg plukket og støvsuget gress og jordbærfelt for hundrevis av små glassbiter! :blink:

Dyrt blir det også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre om deilige skiturer i nysne og om vellykket fjelltur - værmessig og matmessig :). Leit å høre om drivhuset. Det har vel vært så mye vær at det skal noe til å holde vegger og tak på plass i en såpass lettbygget konstruksjon. Se ellers kommentar på den nye tråden min.

 

Nå er det straks tid for Barcelona, og jeg trenger litt eksperthjelp. Er det så at man må bestille billetter til den kirken før vi reiser hjemmefra? Og er det gode tips på hva vi MÅ se? Skal være der fra mandag til fredag.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Markises kommentarer som fjell og sjø.

Barcelona har jeg aldri vært i, men ofte kan det være lurt å bestille/kjøpe billetter til populære attraksjoner på forhånd!

Ellers spiser og spiser jeg, og fredag er det ny runde i penstas, og den blir ikke mer passe, - tvert imot, den blir trangere og trangere! Har hatt en hyggelig helg med besøk hos barn og barnebarn, og da skal man også unne seg litt ekstar både her og der, akkurat som om det er nødvendig! De trenger disse ekstrakaloriene like lite som meg! Ja ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt billetter utenfor kirken, med tidspkt når du skal inn. Da slipper du å stå i en endeløs kø. Vi gjorde det og gikk på kafe mens vi ventet.

Kirken er et Under! Ha god tid!!! der er så uendelig vakkert, så mange detaljer!

men LYSET i glassmaleriene var for meg det vakreste!

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter "Vår" i forrige uke, med sol og spede spirer, snør vi ned i dag!!! :huh:

Været skifter like fort som vekta :lol: Syforening i går, med gammeldagse fylte skjell, med hvit saus og reker +++ - og så Hennig Olsens iskake med peanøtter og sjokoladebunn :rolleyes:

Nå skal jeg til lunch hos min mor, vet hun har kjøpt inn krabbeskall mmmmm!

jeg får holde meg til krabben og være beskjeden på loff og majones!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sne i bøtter og spann her også. Måket to ganger allerede, og enda er det ikke slutt!!! Det laver jo ned :angry: Får ta det på mosjons-kvoten :)

 

Nå skal jeg drikke kaffe med en søster, så da blir det vel kan hende en liten kakebit også. Noe trøst og glede skal man jo ha :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stregt tatt litt tidlig med vår ennå, men det var utrolig deilig med sol og tørre veier i forrige uke. Nå har det jo snødd i et par døgn igjen. Men det er så innmari deilig med lenger og lysere dager, og ennå lysere blir de når det ikke er overskyet!

 

Utemiddag i kveld igjen, og denne kan ikke velges bort. Har alt spist ute både mandag og onsdag.... Og besøk til ene datteren i huset og mann til middag i morgen, så her går det i ett! Og jeg spiser for mye/er ikke flink nok til å takke nei eller å la være å spise det jeg har tilgjengelig.

 

Fikk en tur på tredemølle i går. Enten er det hjertet mitt som hopper, eller så er det pulsklokken, - jeg velger å tro på det siste. Har timer til kontroll, men først om to måneder.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du vente så lenge, Ala?

Sjekk i hvert fall pulsklokken din!

Her i huset går det ellers helst i ull om dagen: ulne skyer, ull-liknende på bakken og ull i mine hender!

men ikke ull i hodet!

Livet er godt å leve, også når det butter! De vanskelige sidene blir lettere når jeg klarer å ha en positiv innstilling til Livet!!!!

Min datter strever med selve Livet, da er mitt indre enda viktigere. Da kan jeg møte henne i hennes verden med ro i meg selv! men lett er det ikke.

God uke til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt nedgang!!!

Jeg / har tenkt gjennom hva vi putter i munnen. Nøye!

Det er nok mange småting i løpet av dagen.

Jeg laget forresten OssoBuko til middag en dag. Med masse grønnsaker og hjemmelaget tomatsaus. Selv med ikke-magert kjøtt tror jeg det var en riktig middag. Det var i hvert fall nydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dagene går!

Har vært innom lege, finner ikke noe galt, så da sitter det nok i hodet. Stress nevnes, men jeg føler meg ikke stresset. Men prøver å være det bevisst, og ikke å la meg stresse.....

 

Vekten: opp til 68,8 :(

 

Men SÅ herlig, i dag skinte solen flere minutter før kl 0700!!!! Skikkelig vårfølelse med friske morgener og mildere dager med sol som varmer i kinnene! Det er snart ikke noen vits i stearinlys lenger, kveldene er for lyse! Nyyyyt! Herlig! La vita e' bella!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke bra, ala? Lytt til kroppen og ikke bare til legen. Kanskje trenger du noen dagers hvile?

 

Deilig med våren i anmarsj! Nå er det småsko som gjelder. Og av med vinterhjul og på med sommerdekk. Fantastisk tid vi har i vente fremover. Jeg skal reise nordover i morgen tidlig, og der er ikke våren kommet. DEssverre - for jeg er helt og absolutt ferdig med vinteren B)

 

I påskehelgen skal vi faktisk til København. Satser på å finne en deilig prøveskobutikk der de har så mye lekkert til en overkommelig pris.

 

God fjellferie til deg, kokko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er egentlig fin :). Takk for gode råd, Markise :).

 

I påsken blir det fri og et par dager på spa-hotell, ikke fjell og ski i år. Håper det blir bra vær her i lavlandet når påsken er såpass tidlig slik at det går an å være mye ute. Hygeligere å være ute i godt vær enn i regn/snø og søle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Spa og greier, ala. Det høres lukseriøst og fantastisk deilig ut :). Her nord er det iskald vind og regn i dag, og etterhvert går det vel over i snø. Vemodig å reise fra vår og varme der sør, men vel etablert her nord så finner jeg det friskt og godt :)

 

Om litt skal jeg besøke min gamle mor. Det gleder jeg meg til.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som i dag skal dra fra der hvor du er Markise, og hun sier også at det er og har vært et stuselig vær der nord. I tillegg har flyet hennes tekniske problemer så hun sliter med å komme seg sydover for å kunne nå neste fly.... Ganske kaldt her også, 2-3 kuldegrader og rått og tåke på morgenkvisten.

 

Gleder emg til et par dager på spa-hotell, det er ikke ofte vi gjør sånt, med en runde massasje i tillegg til å benytte spaavdelingen.

 

Jeg spiser sjokolade, og det er IKKE bra. Legger seg på sidebeina og hoftene :(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også sjokolade. Enten Lindt sjokolade med chilli eller appelsin. Men akkurat i disse dager har jeg dilla på Atkins chocolate Cocnut. En bar er 35 gram og har 155 kalorier. Og så er den bare søt og god og gir metthet. Har du prøvet den? Jeg spiser med god samvittighet.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel overstått påske :).

Litt bortepåske og mest hjemmepåske, med mye mat, mye snop og sjokolade, og ikke mørk, "sunn" sjokolade, men lys melkesjokolade med og uten marsipan og nougat og hva det måtte være.

Vekten er omtrent som den pleier, den viser altfor mye (jada, det er jeg som er altfor tung fordi jeg spiser for mye!!), men frremdeles under 70...

I vinter har det blitt bare to skiturer, og det er altfor lite, og nå er skiene pakket bort! Nedoverskiene har ikke blir brukt i det hele tatt!! Og nå sette jeg pris på lenger og lysere dager, selv om det er ganske så friskt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning tirsdag. Kjenner at jeg har trimmet altfor lite den siste tiden, formen er dårlig og jeg tåler lite belastning på spinning. Det blir en dårlig start på sykkelsesongen når den kommer i gang!

 

Vekten søndag var 69,2 kg, glemte å meddele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...