Gå til innhold

så mye skal du spise i løpet av en dag


Gjest madamim23
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kris83

Jeg merker motivasjonen bare stiger og stiger her jeg sitter! Jeg skal bli flinkere til å spise mer på begynnelsen av dagen, for jeg sliter gjerne med at jeg har igjen haugevis av kalorier på kvelden, og da blir det mye mat da.. Kanskje dette også kan være en faktor.

 

Forresten dere, jeg har en tråd inn på "ned under 10 kg", som heter "Man er da optimist!". Jeg har vært litt til og fra der inne, men nå er jeg skikkelig i gang. Hadde vært hyggelig med litt selskap der, og spesielt av noen som følger omtrent samme opplegg som meg selv ;) Håper dere tar turen innom!

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest jojo91

Eg har funne ut at mitt daglige energiforbruk er 2286 og det daglige energiforbruk før trening er 1926. Men det eg lurer på er om dei dagane eg ikkje trenar skal eg då gå utifra energiforbruk før trening, som er på 1926? Sånn at eg spiser rundt 1426-1126 når eg ikkje trenar og mellom 1786-1486 når eg trenar? Vart litt forvirra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest Kris83

Kom til å huske på at jeg stilte spørsmål om hvorvidt det funker å spise så mye som 1900 kcal om dagen når du skal ned i vekt. Det gjør det! Har holdt på i vel 2 måneder nå, og har gått ned 4,5 kg. Så det går sakte, men sikkert :) Det reelle fett-tapet vil jeg tro er høyere, da jeg gikk fra nesten null trening til over 20 trimpoeng i uka, og en del styrketrening. Jeg har til og med fridag fra kaloritelling på lørdager, og da spiser jeg litt godteri. Prøver å ta smarte valg, men teller ikke den dagen i det hele tatt. Det er viktigere for meg å følge et opplegg jeg kan leve med enn at det skal suse fort nedover.

 

Det er altså noe i å bruke den kalkulatoren, og så ikke gi opp med en gang, selv om det tar litt tid før vekta går nedover. For det vil den gjøre! Nå har jeg ca 8-10 kg igjen til matchvekt. :) Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Takk for en utrolig bra tråd! Og for alle som engasjerer seg og er hjelpevillig! Veldig lærerikt. Sitter igjen med en del ting jeg lurer på likevel da.. jeg skal prøve å formulere meg forståelig..

 

 

Jeg trener veldig forskjellig alt etter hor mye jeg har tid. Ellers studerer jeg og sitter mye stille!

Hvis jeg regner med 10trimpåeng (pr uke) i utregningen for mitt daglige energiforbruk, hvordan kan jeg legge til ekstra trening underveis? Hvis jeg f.eks trener og forbrenner 800kcal en dag, skal jeg da spise 800kcal ekstra for å holde meg i ”sjakk”. Eller regnes det ut på annet vis? Ut i fra at 7 trimpoeng er 1400kcal.. men når man ganger det med 28,58 i utregningen utgjør jo 10 kun 285,8. Hvis dere skjønner hva jeg mener?

 

 

Og så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke slanker seg når man reduserer inntak av kcal i forhold til hva man forbruker. Det sies jo at eneste måten å slanke seg på er å bruke mer en du tar inn. Og at en kalori er og forblir en kalori. Dvs at hvis man reduserer inntaket kraftig i forhold til hva man egentlig trenger, hvordan kan kroppen gå i sparing? Den må jo bruke av noe?! Og da er jo fettet genialt å ta av spør du meg. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan klare å gå ned over 1kg i uken når man ikke skal spise under 1300kcal. Jeg har regnet ut at jeg med 15trim poeng pr uke har et daglig energiforbruk på 2188. trekker jeg fra 1300 (som er den nedre grensen for hva man bør få i seg) får jeg 888 kcal i minus pr dag. Det er 7000kcal pr 1kg. Hvis jeg skal spise mer enn 1300, som sikkert er litt lurt siden det er den nedre grensen, vil det jo ta veldig lang tid for meg å redusere vekten? Hvis fakta er fakta og 1kg er og forblir 7000kcal..

 

 

Jeg har vert (sikkert altfor ) giret for å få en hurtig vektreduksjon (selv om jeg hører at det ikke er lurt, og at man sprekker fortere). Men har villet se litt resultater i begynnelsen for å bli motivert til å holde en jevn fin nedgang videre. Tingen er at jeg har trent mye og fått både 28, 23, 21 og 15 trimpoeng pr uke de siste 4 ukene. Har stort sett havnet på minus 1300kcal pr dag (noen dager mer og andre mindre). Men jeg føler ikke at jeg blitt tilsvarende slank.. så jeg skjønner jo ut i fra hva jeg har lest her at jeg kanskje har spist for lite da..? men sånn teorimessig så skjønner jeg det ikke. Går jeg 1000kcal i minus per dag bør jeg jo gå 1kg ned per ukeÂ…!?! Kjenner jeg mister motivasjonen når det må gå så tregt.

 

Så jeg lurer på – blir det riktig hvis jeg tar:

2188(mitt daglige energiforbruk)

Minus for eksempel 1500kcal som er matinntak

= 688 - dette er de kaloriene jeg går i minus som jeg sparer denne dagen (sant?)

Hvis jeg trener 600kcal (ifølge pulsklokke) en dag. Skal jeg ta 688 + 600(trimkcal)

= 1288 blir dette da det jeg går i minus denne dagen? Slik at jeg må spise for 200kcal for å komme opp i 1300kcal som er minste for dagen, eller evt at jeg må spise 600 for å komme opp i 1500 som var utgangspunktet for å i minus 688kcal?

 

Jeg skjønner ikke helt dette, for jeg har jo allerede hatt et matinntak på 1500kcal. Det at jeg trener for 600. må jeg fylle på disse igjen eller er det greit at jeg går i minus på trim da jeg allerede har tilført kroppen 1500kcal den dagen?

 

Jeg tenkte at siden 1300kcal er minimum for matinntak, så kan jeg hente meg inn å få et større kcalunderskudd ved å trene. Men hvis jeg må regne med all treningen, så vil det jo ikke ha noen betydning.

 

 

Dette ble kanskje veldig rotete, men håper noen forstår og har noen behjelpelige svar!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei!

Har bare vært her ei uke,og lærer stadig nye ting.Synes som mange andre at dette er en meget nyttig tråd.

 

Ser at Ian den 6. des.-11 lurer på mye av det samme som jeg er usikker på.

Dytter derfor tråden oppover og håper noen av "guruene" :) her inne har overskudd til å svare på noen av disse emnene.

 

Mvh. Maili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hei. Vil bare si at ved å oppgradere Roede-klubbmedlemskapet sitt til Gull så får man energifordeling og kostholdsscore UTEN å gå på kurs. Det koster noen kroner, men jeg har hatt et enormt utbytte av å velge og betale for et Gullmedlemsskap. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...