Gå til innhold

så mye skal du spise i løpet av en dag


Gjest madamim23
 Share

Anbefalte innlegg

Hei' date=' jeg skjønner ikke noe av de tallene dere bruker, men jeg tror jeg spiser for lite. Har laget meg en diett hvor jeg spiser en gang annenhver dag. Den dagen jeg ikke spiser får jeg lov å spise en frukt. Ellers, når sulten melder seg, drikker jeg en kopp buljong, for å få i meg mineraler og salt..

 

Men likevel skjer det INGEN forandring i kroppen..[/quote']

 

Eh. Du kan ikke ha dager du ikke spiser? Hvor gammel er du, hva er ditt kjønn, hva er din vekt og hva er din høyde? Samt hvor mye trener du? Hvis du forteller alt dette kan vi fortelle deg hvor mye du skal spise - hver dag. Du får ikke i deg mineraler av buljong, det er bare tull og tøys. Du får i deg vitaminer og mineraler av å spise sunt og godt, store mengder mat hver eneste dag. Men hvis du svarer på alle spørsmålene mine så kan vi sikkert hjelpe deg å fortelle hvor mye du skal spise, men uansett: start NÅ med en gang å spise frokost, lunsj, middag og ett mellommåltid HVER dag! + at du skal spise 2-3 frukter hver dag og masse grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e havna på meny 3, skal ha 1900 kcal om dagen, men e haven på en 1600-1700....når e ha brukt regnestykket på sia her da. e regna kun gram av maten jeg,må vel funke fint det vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest everlasting

jeg ble mer forvirret etter å ha lest denne tråden.. jeg har to kurs bøker som min mor fikk når hun gikk på GR kurset for noen år siden.

I boken kan jeg velge mellom 3 menyer:

 

GR Grunnmeny

GR Maximeny

GR gravide ammede

 

jeg følger grunnmenyen og da skal gjennomsnittet være mellom 1150 og 1250 kalorier. Maks. 1350 kalorier.

 

bør jeg få i meg flere kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du sitter på noen gamle bøker. Mye har endret seg i de senere årene. Når det gjelder hvor mye du skal spise må det beregnes utfra høyde/alder +++ mener det er en egen tråd med formelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Dette høres sikkert ut som et nybegynnerspørsmål, men jeg har lurt på dette med frukt med relativt lavt kaloriinnhold..

 

På dager man er litt ekstra sulten er det jo greit å ikke skrive opp grønnsaker, men hva med frukt med lavt kaloriinnhold, feks, eple (120gr=49kcal) eller kiwi (80gr=40kcal)? Disse er jo greie som et lite mellommåltid så man ikke er kjempesulten, men er de så sukkerholdige at man bør skrive dem opp uansett?

 

Og er det noen lister for hva som er JA-mat og LITT-mat? Vet jo hva som er NEI-mat, siden dere er så flinke her og har lagt ut lister på det!

 

Takk for en nyttig tråd forresten! Er ikke lenger helt ny her, men titter innom til stadighet hvis det er noe jeg lurer på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er helt ny her inne, men har lest litt og prøver å regne ut denne formelen da. Men jeg er litt usikker på om jeg gjør det rett?

Hadde vært supert om noen kunne sett på utregningen min og dobbeltsjekket den for meg!

 

73kg*10= 730

+164cm*6,25=1025

=1755

-29år*5=145

=1610

-161

=1449

Stemmer denne fremgangsmåten?

Så følger det jeg lurer mest på. For jeg har en ganske aktiv jobb (bhg med mye turer) og en ganske aktiv fritid med turer og hagearbeid.

Så hvor havner jeg? 1,4 høres minst galt ut liksom.

 

så hvis jeg går ut fra at det er rett så blir det

1449*1,4=2028

Men nå faller jeg av lasset. Trimpoeng, er det de man får når man legger inn hver dag hva man gjør?

JEg vet jo ikke helt hvor mange trimpoeng jeg har da jegikke har målt dette før nå. Men skal jeg da bruke det som er målet mitt?

Som vi kan si er åtte?

8*28,58=228,64

Så når jeg nå legger sammen disse to får jeg

2256,64. Kan dette stemme?

Meny 2 for meg da?

 

På forhånd tusen takk om noen vil se på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet kalkulatoren:) den var ikke så lett å finne akkurat.

Så jeg trenger ikke hjelp lenger.

Men nå har jeg jo funnet ut at jeg klarer flere trimpoeng enn beregnet og da skal jeg opp 300 kcal om dagen og det er vanskelig!

fra 1600 til 1900.

Hvordan skal jeg klare det? Spiser jo allerede det jeg klarer!

Tror jeg må melde meg på et kurs..Dette var vanskelig på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Kan man spise cottage cheese hver dag, eller går dette på kosemerker ?

Synes det er så vannvittig godt med cottage cheese sammen med druer el kiwi på knekkebrød....

 

Har også falt for de nye knekkebrødene til Ryvita.. som heter Muesli Crunch.. kan man spise slike hver dag ?...

De inneholder : 57 kcal pr stk.. og en veier 15.5 gr

1.7gr energi

10.2gr karbohydrater hvorav sukker er 3.5gr

1.0gr fett

1.7gr fiber

0.05gr natrium

53mg fosfor

0.5mg jern

17mg magnesium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun NEI-mat som automatisk går på kosemerkene. NEI mat er mat med mye fett eller sukker. Du finner liste over NEI mat i et tidligere innlegg i tråden (se i starten hvor det står oversikt over tråden). All annen mat enn NEI-mat kan du spise innenfor brødrasjon, påleggsrasjon, middagsrasjon, sausrasjon osv. og da blir det helt det samme hvor mange ganger du gjør det (1 gang i uka eller hver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...