Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Det kjennes ut som overstadig luksus å ha fått 2 varme, deilige dager med sommervarme. Og i dag har det gått mye bedre matmessig, selv om jeg nok har et for høyt kaloriinntak totalt. Startet med søndags-egg&bacon, så cottage cheese med eple, før magre svinekoteletter til middag og en halv boks Stabburets makrellfilet til kvelds. Så langt er det vel greit, men med litt mandler og peanøtter på toppen, er det gjort.

 

I morgen drar vi videre. Er spent på været. Tror nok vi må til byhavn, så jeg får ladet opp alle dubbedittene mine. Så må vi ha mer ferksvann på tankene, og litt ferskt brød og andre dagligvarer. I dag blir det tidlig aften, og tidlig opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og jeg har ikke noe imot å komme til Risør igjen. Det er sommerbyen fremfor noen. Og her har det skjedd mye ift service til båtfolket. Frokost med ferske rundstykker og avis, levert av blide og flotte ungdommer, samt nytt servicebygg med vaskemaskiner, flotte dusjer og toaletter. Stor forbedring.

 

Kom hit igår, og har hatt en pusledag i dag - med handling, vask av tøy etc. Etter hvert dukket en av vennebåtene opp og fortøyde ved siden av oss. Veldig hyggelig.

 

Samboern og jeg dro til fiskebutikken og fikk nydelig blodfersk torsk - og som utskremt nordlending vet jeg hva som er god fisk! Heldigvis tenker vi begge Grete Roede, og da falt valget på krabbe og sjøkkkreps som aftensmat. Luksus de lux!!

 

Begge fikk vi så-å god samvittighet, særlig samboern som "kjenner jeg har lagt på meg" - og som snart skal veies på Hold-Vekten-kurs.

 

Ett er fornuftig mat med masse proteiner. I tillegg har jeg gått lange distanser i raskt tempå. Etter 2 døgn på svai GÅR JEG - MASSE, og det er herlig. Samboern sykler ved siden av, mens jeg langer ut med full skrittlengde og armer i fart.

 

Shortsen min blir større - og inntil jeg får veiet meg, tror jeg det er shortsen som blir større. Men - hurra - jeg kjøpte meg hvitt dongeryskjørt str. 36 i dag (er etterhvert blitt en 38 str). Må innrømme at det er litt trangt, selv om butikkdamen sa det var helt passende. Men så var det også det eneste hun hadde igjen!!

 

Imorgen går turen enten til Grebbestad eller Stavern. Vi ser vinden an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nemlig verken Grebbestad eller Stavern i dag. Sto opp tidlig og hørte at det skulle bli uvær tordsag. "Da er jo Risør et hyggelig sted å ligge værfast", var vi enige om i to timer. Så plutselig kom havnefobien som kastet på - vi måtte ut! Så kastet vi loss, og ut vi dro - i tiltagende vindstyrke (< 12,3 m/s) og gammel sjø. "Selvplaging" kalles det visst. Men etter 4 timer gikk vi inn i havn i Helgeroa, hvor vi nå ligger trygt fortøyd, mens vi venter på dramatikken med stiv kuling 15-20 m/s i morgen. Og havnen fylles raskt opp. Regner med å bli liggende her til lørdag, og håper på å kunne gå over til Sverige da.

 

Har rukket å gå meg en lang tur på ca 1/2 time, og da bruker jeg kroppen skikkelig. La-a-ange skritt, store utslag med armene, høye knær når ingen ser. Det må nå bli et TP, tenker jeg.

 

Båtmat er ikke alltid like enkelt å ha kontroll på, for det må spises når det passer med vind og føreforhold. I dag har det blitt litt for mye karbo i form av brødmat. Men torsdag og fredag blir det rikelig med muligheter til å stramme inn igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og vi har knytt oss fast både foran og bak og til sidene. Plutselig skjønner man ord og uttrykk som før har vært nærmest et munnhell - feste alle bauger og kanter, f.eks. Spennende å bare ligge å vente på denne høststormen. Vinden uler allerede i masten, og verre skal det bli.

 

Har gått en fin spassertur til Meny tidligere i dag - ca 1/2 time tilsammen, men med full sekk på hjemveien. Bare kjøpt sunn mat. Så nå blir det avokado med reker til forrett, kyllingbrystfilet til hovedrett og bringebær med yoghurt til dessert. Kjøpte zsasiki også. Passer det til kylling og blomkål? Tror det, og prøver det ut.

 

Vi lever deilig og spennende i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og vi har knytt oss fast både foran og bak og til sidene. Plutselig skjønner man ord og uttrykk som før har vært nærmest et munnhell - feste alle bauger og kanter' date=' f.eks. Spennende å bare ligge å vente på denne høststormen. Vinden uler allerede i masten, og verre skal det bli.[/quote']

Det er nok fornuftig. Her har vi idag hatt som følger:

Regn, oppholds, bris, frisk bris, torden&lyn, skybrudd, kuling og stygge kastevinder. Jeg er glad jeg er innomhus. :D

Her ble middagen kyllingpølse og tortilla med løk og ketchup. Ikke noe spesielt, men metter en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imponert over din vektnedgang, smg

Kan du gi oss oppskriften, sånn i kortversjon?

 

Jeg har jo lest underveis, men vil gjerne ha "oppskriften".

 

Selv vandrer jeg jo opp og ned rundt 72, uten at det tar av.

Vet endel om hvorfor, men det hadde vært flott om du skrev mer.

 

jeg er tilbake fra fjellet, etter noen flotte fjellturer, men med mye vind og regn.

Det ble bare 6 ørret. den ene turen ble såpass røff, særlig utfor, at knærne ikke ville mer. Det holdt såvidt hjem, med endel tårer jeg prøvde å skjule for Gemalen.

 

jeg "knuste" engang et dashbord med knærne, i kollisjon. det er mange år siden. Men når det blir for bratt og ulendt for lenge, krangler de!!!

 

Hvordan ble det i stormen, Markise? Datteren vår holdt skansen på hytta ved sjøen, hun sa: dett er helt villt! sånn utpå natta en gang.

Håper dere lå i trygg havn!

 

Nå skal jeg/vi være barnevakt et døgn. Gleder meg:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemom igjen.

Skal i dusjen og så farge håret.

Det "lyse" vises ved tinningene :)

 

Vekta aner jeg ikke noe om, jeg skal veie meg i morgen tidlig TROR JEG

Vi skal i selskap i kveld. Dersom det blir mye mat, vil jeg ikke veie meg.

 

Stikker jeg hodet i sanden??? Å ja! men sånn får det være.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går!!!

 

jeg veide meg morgenen etter. det var ikke hyggelig! Men kvelden var hyggelig og maten var fortreffelig!

 

I morgen begynner "høsten", med jobb og alskens travle ting. Jeg flyttet hjem fra hytta i dag, tømte kjøleskap og mine skap.

Alltid vemodig. Vi skal nok ut igjen, men bare for en eller to netter om gangen.

 

Året har sin vandring, sånn er det:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien er over skjønner jeg. Vi tar også en feriepause nå før det blir en uke i september igjen. Det blir nok "lettere" med høst og hverdag, skal du se. :)

 

"Oppskrift" tror jeg ikke at jeg har ut over at jeg har spist ganske mye mat - 1500 kcal. (Jeg har et grunnbehov på 1740 kcal.) Men maten har vært mager med sunt fett og jeg har fokusert på å redusere hvite karbohydrater (hvetemel, ris, potet og sukker) og å spise grovt/grønnsaker og "rene" proteiner når jeg har vært sulten. Og bevegelse - ikke overdrevent mye, men "noe" og variert - ofte.

Ellers drikker jeg grønn te i bøtter og spann. Jeg tror ikke det er en vidunderkur, men et greit alternativ for oss som blir lei av vann. :)

 

Jeg er forøvrig sikker på at stoffskiftet er forskjellig hos de fleste av oss. Noen har en mer lettlurt mage - andre sliter kaloriene på begge sider før de legger restene til side på sidebeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke og vel så det uten internett og vektklubb. Nå var jeg sikker på at tråden var kommet så langt ned at den var vanskelig å finne igjen. Men så ble jeg glad når jeg fant at damer som kokko og smg har holdt tråden i gang. Takk for det. Det var hyggelig å lese fra dere igjen :)

 

5 uker i båt er et deilig og uforpliktende liv, men nå er hverdagen tilbake. Båten er tømt, og nå bare mimres det om deilige dager under fulle seil - og solige dager hvor vi lå i ro og nøt herligheten. Masse god mat og drikke, og helt umulig å følge et kostregime! Det var med beven og spenning jeg entret vekten i dag morges, og overraskende nok viste den 66 kg. Jeg har jo i lang tid ligget og vippet mellom 64 og 66, så da må jeg si meg fornøyd. Fra mandag blir det svært redusert inntak av karbohydrater og rikelig med proteiner. Cottage cheese, makrellfilet, egg, kylling og masse annet godt. Ut med brød og yoghurt og ??

 

Gruer og gleder meg til mandag - med jobb og full rulle. Jeg skal lage meg et ukeprogram hvor trening skal stå som fast post 2 ganger pr. uke. Tror jeg prøver meg på Friskis og svettis først. Men det er jammen mye vi jenter skal ha inn på programmet, når vi tenker hus og hjem, personlig pleie (hud og hår), ivaretakelse av kropp (trim og velvære), ivaretakelse av ektefelle, barn og barnebarn og gamle foreldre.

 

Dette ble et langt innlegg og skrevet etter innfallsmetoden.

 

I morgen er det konsert på Oscarsborg med La boheme. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er tilbake etter ferie og frihet!!!

 

jeg er full av gode forsetter, nå skal det satses!!!

72,2 i morges, 69 eller 68 til jul:D

 

Bort med sommersjokolade og sommervin i rikelige mengder. Til kaffen blir det en kjeks med litt ost, ikke småsjokolader.

Mannen har også lagt på seg i sommer, så jeg får nok støtte i dagsrasjonenes størrelse fra ham også. Han løper, så 5 kg for mye kjennes for ham.

 

Vi satser, damer!!!:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg hadde flott skogstur i ettermiddag, etter blåbær og sopp.

Fangsten ble 5l bær og 0 sopp, men også et ukjent antall myggstikk:D

 

Men flott tur ble det!

 

Trim for kjærlighetshjertet regnes vel også som trim???!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ladies! Hvor blir dere av???

Travle dager etter ferien???

 

Jeg trimmet for første gang på lenge i dag. det gjør sikkert godt:D Men det var så lenge siden sist at jeg kjenner det!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei - her er jeg igjen. Har ikke vært inne på lang, lang tid. Jeg har bare ikke rukket å logge meg inn før det har vært sen kveld. Jeg har ikke lest hva som har skjedd på tråden - det skal jeg gjøre senere. Har bare lest din siste beskjed, kokko. Nei, jeg vil ikke svikte. Hva har skjedd? og hva skjer videre? Du har jo vært så utrolig aktive og treningsglad - hvordan oppdaget du dette, da? Nå er det gått en måned siden du skrev, og mye kan ha skjedd siden da. Men jeg vil bare bekrefte at norsk helsevesen er blitt utrolig flinke med de fleste kreftformer. Livmoren trenger vi jo ikke etter hvert, så den må man jo gjerne ta bort. Og prognosen er god. HÅper å høre fra deg snart. Jeg kommer inn og sjekker svar. Vær ved godt mot! Hilsen fra markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...