Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Hei damer:) Her var det koselig :)

 

Ble skikkelig misunnelig på de julebøkene deres! Jeg har gjort noe som LIGNER, men som ikke kan sammenlignes. Jeg skriver opp diverse rundt julen i min "7.-sans". Disse 7. sansene sparer jeg på. Men det blir liksom ikke det samme å skulle finne frem en stabel med små bøker og lete seg frem til julekapittelet hvert år.....:)

 

Og LIVET, det må leves. Utfordringene tar vi på strak arm underveis. Det er vel det som ER livet, er det ikke?

 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente - kjempehyggelig å få besøk av deg. Håper du stikker innom snart igjen :)

 

Ja, nå er helgen i gang, og vi har fått barnebarn Ingrid på 13 på helgebesøk. En herlig og varm, fin jente. Og så er vi beriket med et svart, firbent "barnebarn" som skal bo hos oss til mandag. Vi elsker han også (labrador).

 

I dag har det vært svømmehall med mange trimpoeng(?), med derpå følgende konditoribesøk hvor alle trimpoengene forsvant igjen. Sånn er livet - ups and downs!

 

Så har Ingrid og jeg shoppet småting til julekalenderen til bonus-barnebarna på 4 og 6 år. Det meste fant vi faktisk på apoteket- minituber med tannkrem, badekarmonstre, kluter, tyggis, sugerør ++. De kommer til middag mandag, så da skal de få ferdig quiltet julenisse med 24 ringer og små gaver på de fleste. Håper de blir glade. Det tror jeg - det er to fine og blide gutter.

 

Ellers er det full fart i planleggingen av Spania-turen med min 93 år spreke, gamle mor. Hun gleder seg enormt, men er nok veldig spent også. Vi snakkes ofte på telefonen, og på mandag kommer hun og venninnen til Oslo. Tirsdag starter eventyret. Det var godt å få noen støtteerklæringer på det å ta sjanser fra dere begge, kokko og Bente. Vi får håpe alt går bra.

 

Fortsatt god lørdag, ønsker dere fra Markise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lilla som gjelder:)

 

jeg storkoser meg med pynting først til advent og så til jul:)

 

Samtidig ser jeg at datteren vår fører det videre i sitt hjem og overfor sine barn. Det gleder meg. I dag sendte hun bilde av sønnen og et overdådig pyntet pepperkakehus. :) :)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - hyggelig at du er i gang med det lilla:) For min del får det vente til etter 08.12. Men jeg kjenner at jeg blir inspirert... Og jeg har fått opp adventstjernen! Så fint det du sier med datteren din. Jeg ser det samme hos min. Disse ungene våre er nok tradisjonsbundne og tar vare på verdier de har fått med seg i livet. Skulle ønske at jeg kunne se han med pepperkakehuset - men det går vel ikke an å sende bilder her?

 

Nå er jeg ferdig pakket og klar for 5 timers søvn! Kanskje får jeg internett-tilgang i Spania, og da sjekker jeg tråden igjen. Ha en flott uke!

Gode hilsener fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser dette i Spania: Kos deg og nyt både landet og dem du er sammen med.

Jeg skulle gjerne hatt litt varme nå, føler meg kald.

 

har vært ute 2 turer i sola i dag. Det hjelper på alt!!!

 

Jeg tror ikke det går an med bilder, det er vel helst på Facebook slikt gjøres. Der er jeg ikke.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå...Spania...skulle gjerne byttet ut kuldegradene med en tur...det nærmeste jeg kommer er solariumet som jeg akkurat har besøkt :) Snart selskapstider, og da er det hyggelig å få bort blåfargen :)

 

God ferie fra meg også !

 

Jeg har forresten fått inn litt lilla i huset, jeg også. Har lilla/plommefargede håndklær på badet + telysholdere :)....og noen klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg markise er brun og fin, i hvert fall uthvilt.

 

God måte å møte disse siste ukene før jul og juledagene på!

 

En venninne av meg reiser til Gran Canary til lørdag for en uke. Sååå deilig!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en utrolig deilig opplevelse. Så mye lys dag så lenge! Og solen skinte og gradestokken steg opptil 25 varme grader. Kaldere kvelder og netter, men med fløyelsmørke og stjernehimmel, var det også så flott. Tror jeg må anbefale en slik uke for alle som kan få det til.

 

Så er det jo hyggelig å komme hjem også, da. Hyggelig å lese skrivene deres, Bente og kokko - gledet meg til det. Foreløpig har jeg fått opp julestjerna. Resten får komme etterhvert.

 

Hvor langt er dere kommet i juleforberedelsene? Jeg kjenner at jeg gleder meg til å julepynte huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem, Markise! Skulle gjerne hatt en sånn uke nå...har vært mye av mye hos meg den siste tiden.

 

Julegavene er i boks, så også pepperkakene :D Pepperkakehus ligger klart til montering. Det blir vel et par sorter til, tenker jeg, men jeg utsetter bakingen i år til det lengste, siden jeg er redd for å gå på smellen med å spise dem opp selv :D Har ikke fått opp noe særlig julepynt ennå....det blir vel litt mer i helgen, tenker jeg. Hjemmelaget adventskalender med pakker har jo hengt oppe siden slutten av november, og den er jo hyggelig i seg selv -gjør mye av seg. Har lys på thuja på trappen ute, og advents"stake" i form av 4 kubbelys på et sinkfat med påhengte tall i tre (surret på med grov hyssing).

 

Ser frem til å hilse på mine trofaste venner som er fremme i dagslys 2-3 uker pr. år. For ca. 15 år siden laget jeg en nissefamilie, hvor jeg sydde og strikket klært osv. De er veldig koselige og har livaktige ansikt. Derfor har jeg liksom fått et forhold til dem :D Blir alltid glad når jeg tar dem frem hvert år, og litt vemodig når jeg pakker dem ned igjen. Snodig... Kanskje representerer de en epoke i livet mitt som var av den gode, fredelige sorten....vet ikke...en tanke som slo meg nå.

 

Julen har ikke vært den samme for meg etter jeg ble skilt for snart 10 år siden. Jeg var veldig "julete" av meg før, storkoste meg med forberedelser, baking av minst 7 sorter, selskap osv. Nå er barna borte annenhver jul, og da blir det liksom ikke noe jul..Huff, nå blir jeg litt sentimental her jeg sitter.

Skal hente frem Nissemor og de andre i dag, jeg, kjenner jeg, så kanskje blir jeg litt glad igjen :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så hyggelig å høre fra dere:)

 

Jeg har i dag laget nellikflesk og kokt salt lammelår. En annen dag laget jeg gravlaks.

20.des lager vi 5 sildesorter.

Det er det jeg lager av mat.

 

I tillegg blir det en god del kaker, men ikke mange tørre julekaker.

Jeg er ferdig med noe og har heldigvis noe igjen.

 

Den nissefamilien hørtes koselig ut.

jeg hadde tidligere en stor nissemus på kosteskaft. men hunden vår ble livredd hver gang den kom fram, gjødde og reiste bust. Så ett år tok vi konsekvensen av det og kastet den. Angrer nå, for nå er jo hunden også borte :D

 

Jeg pynter til advent først og så til jul siste helga.

juletreet kommer opp 4.søndag i advent.

 

Gleder meg som en unge over og til alt sammen:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akurat skrevet et kjempelangt innlegg (altfor langt) og så tok jeg det på forhåndsvisning for å se om jeg hadde fått til de gule smily'ene - forøvrig de eneste jeg får til - før jeg gikk tilbake til "Ned under 10 kg". Så ble alt borte! Alle gullkornene bare forsvant!!!

 

Men jeg sa at dere er så flinke til å bake og lage mat - det beundrer jeg dere for. Selv er jeg talentløs på kjøkkenet, og skylder på en "uheldig" oppvekst på hotell, hvor småjenter ble jaget ut av det travle kjøkken så fort vi prøvde oss med besøk. Hvorfor søsteren min da er blitt så flink, er meg en gåte... Jeg satser på å være snill i stedet :-)

 

Så fortalte jeg om adventspynten som jeg har fått frem, og lurer på hvorfor adventstaken alltid er i veien der den står så flott på kjøkkenbordet. I kjøkkenvinduet henger alle pepperkakene (fra IKEA) og helårs-englene. Jeg gleder meg veldig til jul, og kjenner den skrekkslagne følelsen på alt som skal gjøres ferdig og alt som skal huskes på. Jeg må ikke glemme noe!! Tulipaner, for eksempel. Og servietter. Nå siger stressfølelsen på. Da bllir jeg slank!:-) :-)

 

Hyggelig og nødvendig med tradisjoner. Det å finne frem nissene sine og ønske dem velkommen i stua igjen er fint.

 

Benthe, det å splitte opp familien har jammen sin pris, det også. Hvor skal barna være i år? Har du annen familie og spille på?

 

Nå ønsker jeg dere en deilig dag - med sol og hvit bakke på en LYS dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt ble jo bra, Markise:D

 

men det er ergelig, for vi legger jo krefter i å skrive.

 

En tanke: Kanskje tenke at en slik tabbe krever ekstra kcal:D ???

 

Vi får barn og barnebarn på julebesøk til lørdag. Gleder meg veldig selv om det også er travelt og mye uro. Det er vel verdt det!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er snart helgen over. Fredag gleder man seg over hele to dager fri hvor vi kan hente oss inn igjen, og på søndag er det bare å konstatere at denne helgen også gikk som en røyk.

 

Men heldigvis har jeg kommet to skritt videre i juleforberedelsene. Nå skal vi til middag hos noen venner. Godt at det er noen som har tid til å lage i stand sllikt! Overskuddsmennesker, kaller jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allerede tirsdag!

 

Endelig er huset tomt, for noen timer. Jeg må si det er et kav med 2 små, selv så koselig det er med nydelige morgener i senga, gode klemmer, deilige smil....

 

Men når pappaen alene skal mate og kle begge fordi mamma er avgårde, da holder det såvidt. ;)

Han sa selv: dette er på grensen av hva jeg tåler!

 

Jeg hjelper så godt jeg kan, men det er ikke så mye, synes han!

 

Nå har jeg ryddet unna på bord og benker, vasket og ryddet kjøkkenet og satt en brøddeig. Deilig!

 

SÅ - etter å ha skrevet litt her, gleder jeg meg allerede til de er tilbake:D

Bestemors privilegium!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er rimrlig stille på nettsiden i disse juletider. Nå har vi fått masse deilig, hvit sne. Perfekt jul. Så når hele besøksrunden er over, skal skiene frem. Det blir kanskje til helgen? Har funnet ut at jeg faktisk skal gå ned 5 kg etter jul. Det er litt av en utfordring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er store mål, Markise.

jeg tror jeg vil følge deg, ser at vekta kryper oppover disse dagene.

 

Middagsselskap i dag og buffet i morgen:D i tillegg til selve de to første juledagene.

 

I morgen kveld reiser vi til fjells og blir der til søndag. Jeg gleder meg veldig.

Det blir ikke skitur på meg i denne omgang, magen er ikke friskmeldt enda.

Men nyte fjellet kan jeg likevel.;)

Mannen sier jeg kan være hjemme og lage kakao mens han går en tur i fjellheimen!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være friskmeldt før vi tar de store utskeielsene. Så nyt fjellet fra en annen dimmensjon denne gangen. Og server kakao til samboer'n - det er antagelig en god investering. Vi får puske litt med disse rare mennene våre som er så gode å ha.Hvor lenge skal du være på fjellet, kokko? For meg blir det jobb fra mandag, og det er helt greit, for det er rolige tider i romjulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi pakket ned sild, vin og ferskt brød, så nå kan fjellturen begynne:D

 

Som jeg skrev på den andre tråden, vi blir borte 1 uke.

 

jeg skal snakke med legen til tirsdag angående arbeidsstart, tipper jeg begynner på Aktiv den 4.01.

det er en god måte å begynne på når jeg har vært borte lenge. Da ser jeg hva vikaren min gjør og hvor langt klassen er kommet.

Alle lærere er forskjellige, selv om deltakerne skal lære "det samme".

 

Takk for i år!!!

 

nyttårshilsen fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...