Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

I kveld får vi besøk av søster og svoger, i tillegg til min mor på 93 som er på besøk her til over nyttår. Da blir det rakfisk, øl og dram, egg og rømme. Gleder meg til det.

 

Men, det er 30. desember i dag og snart tid for alle gode forsetter. Mannen min og jeg ble enige i morges - begge skal vi ned 5 kg. Det er litt mistrøstig at kiloene kommer så fort på igjen. Jeg - og samboern - var så ovenpå i vår da kiloene fløt bort. Og sommeren gikk greit. Men høsten og frem til nå, har det ene kiloet etter det andre kommet på. Ikke synes vi vi spiser så mye, heller.

 

Men som garvet slanker, vet jeg jo at i det øyeblikket jeg begynner å notere alt som går inn i munnen, så er det litt overraskende. Fra 1. januar blir det "hårda bud". Tittelen på min tråd er jo Ned 4 kg. før 20. februar. DET STÅR VISST VED LAG HVERT ÅR. Så jeg trenger ikke endre overskrift, i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. januar 2010. Hvilken dag! Flagget er kommet opp - det er flott. Det er rart å tenke på at nå opplever vi på nytt starten på et nytt år - med mange muligheter og opplevelser.

 

I går hadde vi en fin nyttårsaften hos sønn og svigerdatter og bonus-barnebarna. I dag er det nyttårskonsert, og den er obligatorisk. Så er det lutefisk hos datter med mann og to barnebarn. Så er det lørdag og søndag, og så begynner hverdagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Markise: Nå begynner det!!!

 

I morgen er det veiing - og jeg har tatt utfordringen din om 5 kg, sa visst 3kg.

Det er avhengig av hva vekta sier i morgen tidlig.

 

Målet mitt er nemlig 68kg, der du ligger.

 

Mannen min vil også følge med;D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet også i dag, 4. januar2010: 68,8kg (og altså 4,8 kg. opp på 5 mndr)!

Jeg gremmes - men som du sier: Nå står det her, svart på hvitt!!!

 

I dag har jeg vært flink til nå kl. 1530. Skal prøve å være standhaftig resten av dagen. Skal også skrive opp alt jeg spiser - i hvert fall noen dager - så har jeg et referansepunkt.

 

Mandag 11.01.2010 blir spennende. Da avslører vi om vi ville nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne første dagen min har ikke vært bra. Fikk besøk av min mor - og da blir det alltid "litt" ¨spise:D

 

Den siste setningen din rusket litt opp i meg!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk! Jeg har jo hatt min mor på besøk i en uke - noe som kom i tillegg til jul og alt det der. Ikke bra for vekten, men nydelig for sjelen. Vi skal vel passe på begge deler? Du tar det fort inn igjen, kokko. Hvordan går det nå som du er begynt å arbeide litt igjen? Kjennes det bra, eller blir du sliten?

 

Min første dag på slankern gikk bra - helt til kvelden kom. Da "belønnet" (?!) jeg meg selv med 1 glass rødvin. Det var deilig!

 

Vekt i dag. 68,4 - altså ned mine første 400 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal så abolutt passe på begge deler, det er noe av gleden ved livet:)

 

det var kjekt å komme på jobb. Men jg sovnet - pang - i stolen da jeg kom hjem:D

 

Så i dag tok jeg det litt roligere fra morgenen og gikk på jobb kl halv tolv. Jeg vil gjerne ha med meg et møte kl to:) Da skal det legges planer for et spesielt arbeid utover vinter og vår.

Klarer jo ikke å la alle andre bestemme :)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fornuftig med en litt rolig oppstart i jobben nå. Det profiterer du på på sikt også - at du har overskudd når du kommer hjem etter jobb og skal leve det andre livet også. Som er det viktigste, slik jeg ser det.

 

Dagens vekt 67,6, dvs ned 1,2 kg fra mandag! Vet jo at det for det meste er væske - men vekt er vekt .... Lavkarbo, men 2 glass rødvin i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager med lavkarbo, og jeg har for morro skyld lagt inn maten for å se kalorimengden. Det er oppløftende å se at jeg kommer ut mellom 12-1500 kalorier. Og jeg spiser når jeg har lyst - proteiner og fett. Fra mandag skal jeg over på tradisjonelt GR-opplegg - men skal holde meg unna hvite, raske karbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett har du allerede gått ned mye til å være bare noen dager:)

 

Jeg er på stedet hvil, desverre.

 

Og i dag skal vi ha gjester, til kalkun med mange gode ting til + bløtkake og mandelkake m gul krem.

Tror mandagen blir heller trist:(

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmorgen, med pc-en på et ryddet frokostbord, mens samboern sorterer piller i ukesdosetten. En fredelig stund, med spraking fra vedovnen, mens solen skinner i iskald sne utenfor kjøkkenvinduet. Nytelse!

 

Var i rakfisk-selskap i går. Hyggelig å treffe alle disse fine menneskene - samme tid - samme sted - hvert år :) Deilig mat. Jeg finner at det er ganske greit å unnvære poteter og lefse - jeg blir god og mett av fisk, egg og rømme. Har ingen anelse om hvordan det går med vekten - det blir morgendagens store overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette likte jeg ikke!!!

 

Vi spiste salt torsk i går, dermed opp 600g i dag. Så jeg noterer det ikke, må få ut vannet først:D

 

Jeg noterer ellers ikke hva jeg spiser, jeg har begynt å lure på om jeg kanskje spiser litt lite.

Eller spiser for salt mat.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - 600 gram opp er nedtur, for å si det sånn.Men det er nok den salte torsken som binder vannet. Stryk alle noteringer og glem den veiingen.

 

Det var veiedag for meg også i dag. Med den pangstarten jeg hadde i slankeuke 1, ventet jeg meg store utslag i dag. Men akk nei. Jeg som hadde gått ned 1,2 kg, har gått opp 200 g. Så totalis er det et vekttap på 1 kg. første uke. Snakket med en kostholdsmann som sa at jeg kanskje spiste for lite fett i maten!?? Jeg liker ikke fettsmaken, så jeg tror heller det må være de ekstra vinglassene som hemmer forbrenningen.

Vel, vi gir aldri opp - gjør vi vel-l-l ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kg er borte. Men jeg synes at disse kg'ene sitter hardt fast. Nå får vi se om jeg kan klare å komme videre....

 

Må vel si konstant vekt i dag, dvs uendret fra i går. Men det skal ikke mye til for å glede en stakkar, for jeg så at nålen ikke helt kunne bestemme seg for gårdagens mål eller ned 200 g til. Så jeg sto musestille - holdt pusten - og så avgjorde Vekten: 67,6!!! Hurra - 200 g. mindre enn i går. Det er crazy, men vi MÅ juble foren hver liten glede. Ellers holder vi ikke ut dette slankeriet - eller kostomleggingen som det vel heter.

Med ønske om en deilig dag - Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le, for akkurat slik står jeg også, håper pila vipper ned. :P

 

I dag veide jeg meg uten briller, da gjetter jeg litt, for jeg ser ikke helt tydelig:D

Tror det var noe ned, sikkert noe av saltet/vannet som slipper.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...