Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Venter tålmodig???

 

Ja, jeg venter. Men tålmodig??

det er et definisjonsspørsmål:D

 

jeg skal inn til tirsdag og opereres til onsdag.

 

Og så må dagene gå og helsa og styrken komme tilbake litt etter hvert!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å tenke på deg, kokko - særlig onsdag. Sender en tankebukett med mine yndlingsblomster - rødkløver og prestekraver. Den står på nattbordet når du våkner etter narkosen! Jeg kjenner på meg at alt vil gå bra, men tøft blir det jo uansett for deg. Håper du raskt føler lyst til å frekventere tråden igjen.

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for buketten til onsdag:)

 

jeg elsker naturen med alle dens vekster; små og store, unnselige og prangende.

Jeg elsker å være i den, ta del, føle meg liten og ikke være den herskende og kontrollerende.

 

Så: TAKK

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter tålmodig???

 

Ja' date=' jeg venter. Men tålmodig??

det er et definisjonsspørsmål:D

 

jeg skal inn til tirsdag og opereres til onsdag.

 

Og så må dagene gå og helsa og styrken komme tilbake litt etter hvert!!!

kokko[/quote']

 

Jeg ønsker deg lykke til kokko. Og håper å se deg her igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er torsdag gått over til fredag natt. Skal snart innta horisontalen i min hotellseng, før jeg hiver meg på toget kl. 06.12 fredags morgen - på vei til jobb igjen.

 

Har falt for fristelsen og smakt på julematen i dag - ribbe, medister og pølse med surkål og rødkål. JEG BURDE IKKE SPIST DET, men jeg hvisker i øret at det var kjempgodt og sier: bare gled dere. Det var så utrolig godt!!

 

Og nå nærmer helgen seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på vekten at jeg skal begynne å notere hva jeg spiser igjen..... Og jeg er ikke så modig som visse andre at jeg tør bekjentgjøre tabell med nederlaget. Men nå veier jeg altså 3,5 kg mer enn hva som er tålevekt og 5-6 kg mer enn drømmevekten. I helgen blir det bare proteiner og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei: jeg er her igjen.

Noe redusert - enn så lenge - men ellers i flott form!!!

 

Operasjonen gikk fint, alt ble fjernet og så langt ser alle prøver fine ut.

Endelig svar fra alt de tok ut får jeg om ca 3 uker.

 

Men dagene etterpå var ille: smertepumpa bedøvde halve kroppen, resten verket, jeg fikk høy feber og de lurte på blodforgiftning(som det heldigvis ikke var) + mye vondt, som alle vet som har kuttet i kroppen.

 

Men det er utrolig for en kropp vi har.

Etter bare 2 døgn var det MYE lettere.

I dag kom jeg altså hjem. :)

Mange restriksjoner, på trening, løfting og bl.a.null sex i 2 mnd:(

 

Jeg kommer sikkert til å gå opp i vekt, men hva gjør vel det!!!

På oversikten på Min side skriver jeg den samme vekta hver uke nå, det er så kjedelig med opphold i kurven.:D

72kg - så får vi se hva det blir rundt 1.januar

 

Jeg lever - og det ser ut som om jeg skal få fortsette med det lenge:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise, dersom det bare er et enkelt måltid som gir vektøkningen, så IKKE fortvil:D

 

mannen min disket opp med sprøstekte svinekoteletter, rå blomkål i rømme og sjokoladepudding til dessert.

Magen gikk litt amok etter en uke på sparebluss.

 

Men duameg så godt!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko: godt å se deg igjen! Og enda bedre å høre at det så langt har gått riktig så fint. Det skal det fortsette å gjøre, ikke sant? :D

 

Markise: mat utenfor skjema - spesielt mat som er saltere enn vanlig kan gjøre store utslag på vekta. Heldigvis er det sånn at væskebalansen retter seg etterhvert og at ikke alt som er i magen kommer så langt som til sidebeina. :)

 

Jeg har dessuten en teori om at store mengder karbohydrater også binder vann i kroppen min. Når jeg spiser lyst brød/ris/poteter i store mengder synes jeg at jeg legger på meg omtrent før jeg er ferdigtygget. Og jeg kjenner meg kvapsete. Ikke akkurat en nøytral/objektiv studie, men litt synsing. Poenget er iallfall at "vekta" ikke bare varierer etter snau vekt, men også etter mage-/tarminnhold og etter væske. En kropp kan variere med inntil 2 kg på sånt som "ikke er som vanlig" - uten at det blir varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at "saltmat og søtmat og..." setter seg i kroppen for en dag eller tre, er veldig riktig!!!

 

Reker, pinnekjøtt, spekemat... ca 2kg "opp" for meg.

 

Men som du sier, smg, det kommer ikke ut til sidebeina, det renner ut etter hvert, særlig dersom jeger flink til å drikke vann etterpå.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN tilbake kokko. Har ventet så-å-å på å høre fra deg. Ser ut til at alt har gått fint, og at du har de vondter som følger med skjæring og styr i kroppen. Det gir seg heldigvis rellativt raskt. Skjønner at det nå blir uker med "holde rundt " hverandre, og stryk og klem - det er deilig det også, når man er så heldig å ha en kjæreste! Men - Ikke glem at du skal være kjempeegoist i lang tid fremover! Det er viktig at du er i sentrum og at det som skjer rundt deg er til DITT beste. Senere kan du bli mer på giversiden til de andre omkring deg.

 

Det er nesten litt paradoksalt å konsentrere seg om et kilo eller to for mye, relatert til dette å være frisk og rask. På den andre siden har jeg en kollega som ikke har brydd seg, og veier minst 50 kg for mye og somskal ha fedmeoperasjon nå. Sånn sett er det jo fint at vi tar vekten på alvor.

 

Tenkte på det i morges, at de 2-3 kiloene jeg har lagt på meg, er akkurat det som skal til for at det ikke lenger er morsomt å kle på/pynte seg om morgenen før jobben. Har ikke orket å veie meg de siste dagene. Men det som du smg sier, gir håp. Kanskje sniker jeg meg på igjen i morgen tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse te uten sukker (løsner oppbundet vann dersom du ikke er daglig tedrikker og er det grønn te skal det visstnok også øke forbrenningen) og spis klementiner for å få fart på magen. Og så går du på vekta dagen etter. :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ hyggelig med litt bevegelse på denne tråden:)

 

Nå har jeg funnet frem min "Jule-gleder"-bok. den heter det:)

Det er en perm i A%-format, med løsbladsystem.

der har jeg en dobbeltside for hvert år, helt tilbake til ca 1980.

Jeg skriver hva jeg lager av julemat og kaker, hvem jeg sender julehilsen til, hvem som får blomsterhilsen, hva vi skal de ulike juledagene, hva som skal gjøres av pussing, stryking etc og hva den enkelte får i gaver til jul.

 

Så daterer jeg det ettersom det blir gjort.

Jeg har tegninger fra barna der og også noen gode jule-oppskrifter.

 

det er en fornøyelse å finne den fram hvert år.

Jeg prøver å "holde meg" til rundt denne tiden.

 

Så - I går kveld begynte jeg.

HURRA!!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smg: Jeg leste litt rundtforbi i dag.

 

Du har jo gått ned fra 73 til 61,6, som det står med røde tall.

men de tallene har stått der lenge.

 

Har du klart å holde deg ca 12 kg under starten så lenge?

Virkelig imponerende!!!

 

jeg startet på 79 da jeg tenkte at "nok er nok"

Så gikk jeg ned til 69,4, det er det laveste.

 

Nå ligger jeg og vaker opp og ned mellom 70 og 72,5.

Målet mitt er 68.

 

Det lar jeg ligge nå, men skal dit i løpet av våren . Foreløpig er det uviktig!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneidu. Når jeg endrer signaturen min endres også DE GAMLE INNLEGGENE. :)

 

Jeg har nettopp fått et hyggeligere tall i dag (etter 62 og tidligere var jeg helt oppi 66 etter en ferietur her... :D ) Så det skal nok mer trening til i det å holde vekten. Jeg som deg satser på stillstand til uti januar. Jeg kjenner jeg trives best rundt 60, men uten trim og trening og fritid til å gjøre det blir det umulig.

 

Her er det travelt før jul, heldigvis er det ikke så mye som skal gjøres på hjemmebane bortsett fra pakker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn jule-bok. Har bare ikke kallt den "Jule-glede-bok" - men den er jo det! Det er en historiebok - hvem som var til stede den gang ved juletider - hva vi ga hverandre i julegaver og hva som sto på menyen når vi spiste i det markiseiske hjem. Det er vel på tide å ta frem min bok også - for jammen går det fort frem til juleaften!! Den boken er en nyttig mimrebok!

 

Har en flerårig tradisjon på juleaftenen med 1 datter&fam ( i alt 4 pers + katt), dertil 2-3 enslige venner + 1 sønn - i alt 8-9 personer. Nå er sønnen blitt samboer med en (flott) dame med to barn på 4 og 6 år. Så 1 er blitt til 4+hund. Jeg har et lite logistikkproblem for tiden ..................

 

Nå glemmer jeg DET luksusproblemet, og konsentrerer meg heller om vekten. Jasså smg - te uten sukker kan være positivt. Det skal jeg prøve. Det er veldig rart, men jeg føler meg FET. Det er ekkelt. Om få timer sitter samboer'n og jeg i bilen på vei til Sverige. Skal bo på hotel med SPA og full pakke. Da skal jeg IKKE telle kalorier. men mandag begynner jeg på ny frisk! Skal prøve te uten sukker.

 

Ha en riktig god helg - sier markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig hyggelig med juletradisjoner - og med tradisjoner uansett årstid:)

 

God tur til SPA!!

Høres deilig ut:)

 

smg: Skjønner! jeg har ikke laget en slik signatur, så jeg visst ikke at alle innlegg forandres når den siste signaturen forandres.

 

Jeg venter besøk av barnebarn. Deilig det også!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen, med regn og vind.

 

Deilig!!

 

jeg liker rufsevær og jeg liker å være ute i rufsevær!

men jeg MÅ være godt kledd, både mot vind og nedbør.

 

Da kan jeg kose meg, kjenne at det rusker i hverdagsmennesket!

 

For tiden blir det jo ikke de store uteturene. I går spaserte jeg sakte i 35min. Magemusklene skal trenes opp igjen, men uten å trenes. De skal brukes i sakte fart og uten belastning.

Vanskelig:( Jeg skal max løfte 2 kg. det er bittelite for ei som er vant til å "snu seg" hele dagen!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad om dagen:)

 

tenk at jeg skal få leve videre etter dette!!!

 

Vondt har jeg, lite kan jeg gjøre og utålmodig blir jeg. Men LIVET er her og jeg gleder meg over det:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad om dagen:)

 

tenk at jeg skal få leve videre etter dette!!!

 

Vondt har jeg' date=' lite kan jeg gjøre og utålmodig blir jeg. Men LIVET er her og jeg gleder meg over det:)

kokko[/quote']

 

 

Åh kokko - jeg er så tindrende glad på dine vegne. Stor klem herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tindrende glad! Ja, vi er flere som føler som deg. Det er bare det å få sagt det på riktig måte. Det ordnet du, fullfres! kokko, vi gleder oss, skjønner du vel!

 

Vi - han mannen min og jeg - hadde en deilig lang-weekend på Spa-Hotell. Det er litt luksus, men jeg tror "vi fortjener det". Godt å være sammen og bare nyte og betrakte. Å rusle omkring på marked og i butikker. Kjøpe rare ting og le sammen. Spise og drikke godt. Kjenne på kjærlligheten - enda etter 100 år i ekteskap. Det må være kvalitetstid.

 

For jammen ventet hverdagen og full fres på jobben. Det straffer seg å ha luksusfri. Men det er ikke tvil om at man bygger opp reservelagret, og takler stressopplegg med et smil. Nå blir det noen hektiske dager med bursdager, barnepass, hundepass og flyttebistand, før jeg pakker kofferten og reiser en uke til Spania - denne gangen med min gamle mor. Hun er > 90 men sprek og rask. Litt spennende blir det lell - håper alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har travle hverdager og festdager, Markise.

Skjønner at jobben din krever mye.

 

Turen sammen med mannen din hørtes nydelig ut.

 

jeg er enig med deg i at det er viktig å være kjærester, også når man har vært gift i "100 år"

Det er viktig i alle periodene i ekteskapet, men også nå!

 

tenk tur til Spania med din mor, så hyggelig.

Forstår du også er litt spent. det er en høy alder og mye kan skje.

Men såkalte "hvis..." må ikke begrense livet vårt, det er min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et apropos til det jeg kommenterte sist:

 

Vi har hytte ved sjøen, i et flått-område. I tillegg driver vi med orientering i skog og mark.

Mange sier: At dere tør, dere kan jo få flått.

 

Ja, vi FÅR flått. men vi sjekker kroppen og følger med.

 

dersom frykten for flått hindrer meg i å bruke naturen, så har flåtten vunnet.

DET VIL JEG IKKE TILLATE!

 

livet og bruken av naturen er for verdifull til det!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...