Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

ha ha!

jeg hadde bare ikke fått dem på om morgenen:D

Tror ikke de gjør noe utslag;)

 

Nå skal jeg i venneklubb!

 

Mat? Å ja - garantert!

 

Veiing i morgen? - garantert IKKE!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde det fint på alle måter (les: inkl. mat) i går. Ser jeg har skrivefeil i forrige melding - men du skjønte at liser=linser, etc - må skjerpe meg. Er så vant med stavekontroll. Det blir fort sovepute!

 

Jeg var også ute i går. Jenteklubb - hvor vi fikk servert kirsch med skinke, ost og bacon. Deilig, og jeg lot bunnen ligge igjen! Så kom overraskelsen - konfektkake med kjempesøt fløtesaus på toppen. Den spiste jeg ikke. Følte jeg hadde en liten personlig seier! Samtidig så jeg skrekkslagent på alle karbohydratenene/kaloriene som forsvant inn i de andre damenes kropper. Jeg sto han av, og dro hjem med flagget til topps. Hjemme ble det litt restribbe og - kalkun og et lite glass rødvin.

 

Og i dag sa Vekten 67,4 - altså 200 g ned fra i går og 400 g ned fra mandag og 1,4 kg totalt fra 4. januar - (tror det blir riktig). Jeg er fornøyd med 200 g pr dag, hvis jeg bare kunne fått inngått permanent avtale med Vekten om det. Men morgendagen er nok like usikker som før....

 

Det er så deilig med solen og lyset. Har aldri savnet det så sterkt som nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott:)

Ser at du er standhaftig, så gøy å merke det både på klær og vekt;)

 

For meg går det motsatt vei. jeg får det ikke til!

(leser: jeg gjør ikke nok)

 

trimmen er ikke i gang enda, det er veldig dumt. Vet at det har med meg selv å gjøre, SKAL i gang - "bare ikke i dag"

 

Vi skal på fjellet i dag, håper på en liten skitur i morgen.

 

Er nok litt molefunken, blødde morgenen etter samleie for noen dager siden.

kontaktet sykehuset i dag, men der går det tregt.

De vet nok at dette ikke gjør noe, men det vet ikke jeg. Dermed blir jeg urolig!

Jeg har en sykepleierbror. Spurte ham. han mener jeg burde sjekkes for sammenvoksninger i skjeden.

 

Og så da??? Skulle gjerne fått napp på sykehuset!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det at du kan prøve både fastlege og legevakt jeg da... Det er ingen grunn til at du skal gå å bruke tid og energi på å være bekymret. (Selv om det sikkert ikke er noe farlig!)

 

God tur på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - tror ikke du skal tenke på vekt og sånt - det er for nært opp mot din operasjon enda, og kropp og psyke skal falle på plass. Du må enda prøve å være litt mer egoist, og la verden surre rundt deg og din person. Det tror jeg ikke du har gjort i særlig grad, for du er tydeligvis en som ordner opp og er for andre. Tenk på det - det er ikke for sent!

 

Skjønner godt du bekymrer over blødning. Det betyr sannsynligvis ingen ting, for slimhinner er tynne og sykluser forstyrres ved operasjoner. Har du en gynekolog du kan rådføre deg med? Tror du har en skjønn mann med masse empati og kjærlighet. Det er et privilegium, så nyt alt det positive med han. Ha en fin fjelltur. Håper du/dere får en skitur i hvit og ren sne med skinnende diamanter så langt øyet kan se. Ha en delig helg - fra markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,8 i dag - samme som igår. Etter en fredags aften med GT, biff og rødvin, trodde jeg at vekten var gått opp. Målet er å være stand by til mandag morgen.

 

Av livets små gleder - frekventerte yndlingsbutikken min i dag for å se om det var noen godbiter igjen en uke etter salget startet, og jammen fant jeg "den lill sorte". Skikkelig halvfin greie. Kjente roen seg ned i kroppen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 g i går, og opp 400 g. i dag. Så er jeg like langt. Håper at det var den lettsaltede torsken vi spiste i går som ga seg utslag i vekt opp. Mandag morgen vil vise det. Synes jeg klarer meg bra på hverdagene, men i helgen blir det mer mat og vin enn nødvendig.

 

Grått og tungt vær i dag gjorde at vi valgte bort skituren og heller møtte et av barna våre som er alenepappa - med sin lille datter på 7 år. Koselig kafe-besøk med kakao og is. Etter det ble hun rimelig hyper, og da passet det å si farvel slik at de to kunne ta kjelken fatt. Og vi to gamle kunne nyte vårt otium og dra hjem til freden og roen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en deilig helg i snøføyka på fjellet.

Det ble en liten skitur på meg, på 5-6km. Absolutt nok. Alt gikk greit, men formen finnes et stykke der fremme:D

 

MEN, den finnes og skal bli funnet:)

 

Vekta er det værre med, 73 i morges. Det er motsatt vei av hva jeg hadde håpet.

Tror nok jeg bør tenke litt som du sier, Markise, men jeg vil så gjerne ned de små kg.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hei smg. Hyggelig at du er med!

 

Det høres deilig ut med en skitur! Hadde konkrete planer denne helgen, men så ble det barnebarn i stedet.

 

kokko - har du slitasje i hofter og knær? Jeg har svakt begynnende artrose i hofteleddet, og kjenner det godt etter bestemte anstrengelser. Pyton! Men jeg har forestilt meg at skigåing er en myksport, og at det må gå bra. Jeg får ikke testet ut før til påske, tror jeg, for nå er helgene opptatte fremover - enten er en av oss bortreist eller så har vi annet program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har slitasje både i hofte og kne.

Min mor har skiftet begge deler.

 

Så fremtidsutsiktene på det feltet er heller ...............

men det skal ikke ta fra meg gleden ved naturen. Selv om jeg av og til blir trist og sint:(

 

Nå har jeg jo vært inaktiv noen måneder. det gjør det værre. det beste er å våge gå inn i smerten, utfordre leddene så langt jeg orker, sier fysioterapeuten

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Sånn ufrivillig vekttap vil vi ikke ha. Vektnedgangen skal vi selv bestemme - og være friske mens det skjer. Håper du er bra igjen?

 

Jeg? 2 kg ned på to uker - så nesten 1 kg opp igjen i løpet av denne tredje uken - helt uten grunn - og nå på status quo fra forrige uken, dvs 2 kg. ned på nesten 3 uker. Skjønner ikke mekanismene. Virker som om fri fra jobb virker motiverende på vektnedgang, mens jobb m.masse program/forpliktelser virker vekt opp drivende.

 

Gir ikke opp ennå. Som tråden sier, skal jeg ned 4 kg før 20. februar ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise - tenk gjennom rutinene dine. Hva er forskjellig på jobbdager kontra fridager. Spiser du ulike ting? Drikker du ulike ting? Trener du til ulike tider? Veier du deg til ulike tider?

 

Alt dette kan på virke. For min del drikker jeg MASSE grønn te på jobb og står opp noe tidligere enn ellers. Når jeg er på jobb har jeg også bedre kustus på mattidene og måltidene -> forskjellig vekt gjennom døgnet og forskjellig vekt over tid.

 

Når jeg ikke drikker så mye te legger kroppen min seg visst på en noe høyere væskebalanse, som nok kan tilsvare oppi et halvkilo. Bare som et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte en gang at stress hindrer vektnedgang. Da menes vel STRESS, ikke at vi "bare" er stressa.

 

Så - mange krav på jobben, gjerne ville gjøre en god jobb, ha oversikter, ville levere - alt sånt kan hindre nedgang.

 

Det er ikke så lett å gjøre noe med, men det gir forklaringer.

 

Gleder meg forøvrig til vinkveld med gode venner i dag. Da smaker vi både hvite og røde, har god mat til og sammenlikner vinene.

Det gode med det er at alle har rett i sin smak:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Nå er det helg, og i den forbindelse har jeg bestemt meg for å ta ferie fra vekt-tankene! Så kan jeg fundere litt fra mandag over kost- og drikkevaner i fri- og arbeidstid. Kan være noe der!

 

Vinkveld høres perfekt ut. Spennende og kunne diskutere smaker og odører og farve. Det hadde vært noe for meg, for jeg synes vin er så utrolig mangeartet.

 

Selv skal vi bort i kveld - ikke selskap, tror jeg, men mere rolig sammenkomst. Men jeg forutsetter god mat fra aktuelle vertskap. Det er tradisjonelt godt kjøkken der ....

 

Lørdag skal vi ha sk mannskapsfest. Vi er så heldig å ha fast mannskap i alle regattaer - stabilt over mange år - og det kvalifiserer for årlig sammenkomst medbrakt evt. ektefelle. Det bruker å være lystige lag med ramsalt humor og samvær langt ut i de små timer. Gleder meg til det.

 

Har foresten bryllupsdag i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange år, Markise? Gratulerer på etterskudd:)

 

Vinkvelden ble flott og utrolig koselig, som den pleier.

Maten var fra havet, både forrett og hovedrett. Lange med dekke av svart oliven i en "ostesmørje", stekt og med paprikasaus til. ooooooooo!!!

Viner fra Spania.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk for koselige hilsner. Det ble roser og champagne og en deilig dag, som ble utvidet til en fin helg. Er litt fornøyd med samboern! Nå scoret han stort:)

 

Hadde skitur-debut for 2010 på søndag, og det kjennes i dag - på mandag. Lysken verker! Men da blir det vel noen trimpoeng, og det er bra. Deilig føre og fantastisk fin naturopplevelse. Anbefales. Du var kanskje ute en tur du også, kokko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på ski på søndag. Nydelig. Og denne gangen ble jeg ikke helt "ødelagt" i ledd og muskler. det lover godt!

 

I dag har vi det KALDT her sør, sikkert rundt i landet også.

men jeg er så bekymret for lørdagen, med bryllup høyt til fjells.

De melder -17 lørdag formiddag. jeg håper inderlig de tar feil!!!!

 

Mye er forberedt og planlagt, men akkurat været er det ikke vi som rår for:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...