Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Da drister jeg meg på og loggfører vekt og mål (dette er forpliktende og skummelt!)

 

Vekt: 05.10.09 67,0 - nå 66,6 - endring siste uke 0,4 - endring totalt -0,4kg

Midje: 05.10.09 80,5 - nå 80,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

O.arm:05.10.09 29,0 - nå 29,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

Bryst: 05.10.09 91,5 - nå 91,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

Ende: 05.10.09 98,0 - nå 98,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

Lår: 05.10.09 55,0 - nå 55,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

Hals: 05.10.09 27,0 - nå 27,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt -0,0cm

 

Spiser mye proteiner og lite karbohydrater - i hvert fall hvite. Eple og/eller pære hver dag. Cott.cheese, egg, makrellfilet, fisk/kjøtt. Og så et stort glass vin om kvelden (rødmer!) - fordi jeg fortjener det! Vinglasset, altså. Håper ikke det velter hele prosjektet mitt. I så fall må jeg overveie nøye å avslutte den øvelsen.

 

I kveld er min kjære på Hold vekten-kurs. Så langt har det gått bra og vekten har sunket. Men nå får han ikke bli slankere. Nok er nok, sier jeg. Den som er aller stoltest over han, er hans svigermor! Hun er Grand Old Lady på 92, og så-å fornøyd, og sier at "dette er det fler som burde gjøre" - så ser hun megetsigende på sine svigersønner :(

 

Men jeg får vel snakke for meg selv. Det er jo ikke så lystelig. 2 kg. opp merkes i alle mine nye trange jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei - her er jeg!!!

Hyggelig å plutselig se denne tråden i aktivitet igjen:)

 

Du er flink Markise.

 

Jeg strever med alt dette andre nå, så vekta er ikke viktig, selv om jeg så absolutt ikke vil opp.

I går var jeg 1 kg ned, men det svinger.

Jeg er egentlig glad for at jeg ikke har gått MYE ned de siste mnd. Jeg tar det som et tegn på at kreften IKKE har fått overtaket:)

 

Nå har jeg fått time til uka på Radiumh, skal legges inn til forundersøkelser. Så er det operasjon etter hvert. Ønsker å bli fort ferdig, slik at livet igjen kan bli "normalt", hva nå det er!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så glad jeg ble for å høre fra deg, kokko!!! Det var så trasig å få beskjeden du skrev. Så jeg begynte å "lete" etter deg, og heldigvis kunne smg fortelle at du var reist til fjells. Dette er en underlig form for vennskap! Vi utleverer oss litt alle sammen, uten å vite hvem den andre er. Uansett. Godt at du er kommet i filene på Radiumshospitalet. Der tar de godt vare på sine pasienter og du vil få god behandling. Vi er mange som vil følge med deg. Dette kjenner jeg på meg vil gå bra.

 

Nå blir jeg borte fra tråden noen dager - reiser til Trondheim. Håper på litt hyggelig høstvær, for dette er en av mine yndllingsbyer. Ha det godt så lenge. Vi "snakkes".

Hilsen fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Trondheim!

jeg liker også den byen, selv om jeg "aldri" er der.

Studerte der en sommer for mange år siden. Flott faglig og utrolig hyggelig sosialt!

 

I dag våknet jeg med migrene. Det begynner å lette nå, men jeg hadde så mange hyggelige planer for dagen.

Får ta det litt på langs, alt går saktere slike dager:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så vil jeg si til alle oss som er ferdige med mens!

 

Følg med på kroppen din.

jeg begynte å få blodig utflod.

Etter noen måneder tok jeg kontakt med lege. Det var fornuftig og jeg er så glad for at jeg ikke ventet lenger.

det var slik livmorkreften ble oppdaget.

 

Livmorkreft er ikke det samme som livmorhalskreft.

Den typen oppdages ved celleundersøkelsene som vi tar hvert 2-3år.

 

Ikke "stikk hodet i sanden". Følg med din egen kropp!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-årsfeiring hos naboen i dag, med kaffe og DEN bløtkaka!

vanskelig å si nei til stykke nr.2!!!

 

Fredagkveld-mattips: kyllingfilet deles nesten i 2, krydres med ønsket krydder og fylles med så mye kantarell du har/kan få plass til (jeg hadde mye).

Stekes og surres i matfløte/rømme/vann og masse persille.

Serveres sammen m ris og tomat/purre/balsamico/olje-salat.

Et godt glass vin til:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så vil jeg si til alle oss som er ferdige med mens!

 

Følg med på kroppen din.

jeg begynte å få blodig utflod.

Etter noen måneder tok jeg kontakt med lege. Det var fornuftig og jeg er så glad for at jeg ikke ventet lenger.

det var slik livmorkreften ble oppdaget.

 

Livmorkreft er ikke det samme som livmorhalskreft.

Den typen oppdages ved celleundersøkelsene som vi tar hvert 2-3år.

 

Ikke "stikk hodet i sanden". Følg med din egen kropp!!!

kokko

 

Dette er så viktig at vi forteller hverandre. Vi kvinner er ikke flinke nok til det. Takk for vekkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-årsfeiring hos naboen i dag, med kaffe og DEN bløtkaka!

vanskelig å si nei til stykke nr.2!!!

 

Ja, sånn er livet. Vi spiser bløtkake for å være sosiale. Du kokko, er utrolig aktiv og med på det meste. Skjønner ikke hvordan du rekker alt.

 

Denne helgen føler vi oss priviligert for å få ha en deilig 13-åring jente-barnebarn på besøk. Kjempehyggelig. I morgen skal hun og jeg shoppe, mens gemalen klargjør båt for vinteropplag. På ettermiddagen skal vi gå i svømmehallen alle tre.

 

Mattipset ditt, kokko, hørtes deilig ut. Det vil jeg prøve når sambooern og jeg blir alene igjen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med så stort barnebarn på handletur og badetur:)

 

mitt jentebarnebarn er et halvt år, så akkurat de syslene får vi vente med. men mye annen kos og hygge gjøres allerede. I dag begynte jeg på strikkekjole til henne:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja. Det er deilig med kjekke, blide og fornøyde barnebarn. Da blir det 3 generasjoner med fornøyde - barnet - foreldrene - og besteforeldrene. Men som du sier, kokko, hver alder har sin sjarm. Høres så hyggelig ut med strikkekjole til minstejenta. Det er sånt som blir så veldig verdsatt også. Har vært igjennom den fasen også - og koste meg stort.

 

Nå sitter jeg på hotellrom igjen. Etter en full arbeidsdag, cooler jeg ned før leggetid. Kofferten er pakket for tidlig retur imorgen. Veldig hyggelig og uforpliktende å stikke innom nettsiden her.

 

Jeg er tydeligvis litt på ville veier med hensyn til vekten. Den går opp. I går morges så jeg 67 tallet, og det er lenge siden sist! Også jeg som har investert en formue i klær som ved innkjøp har vært litt for trange, med tanke på at jeg skulle NED i vekt. Hva gjør jeg nå? Heldigvis er det noen dager igjen til mandagsveiing ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier det, Markise.

Om 1-2 uker sitter klærne som et skudd:D

 

jeg leste i et ukeblad nettopp:

Bruk en litt mindre tallerken, da ser porsjonen større ut.

Bruk et litt mindre glass, da tror du at du drikker all den vinen du ønsker!

 

Takk også for hilsen på den andre tråden:)

Hilsen kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset med krympede fat og glass. Jeg tror faktisk på det, også. Jeg vet en stor feil jeg gjør - jeg drikker alt for lite. Det kan jeg lett rette opp. Og så tror jeg at jeg skal intensivere opplegget med ketogen kost, og spise mindre med karohydrater en periode. Fortsatt er det jo i tråd med GR-opplegget så lenge matinntaket er variert og sunt. Skal for moro skyld prøve å regne ut hvor mye kal. det er i de ulike måltidene. Spiser f.eks. en boks med makrellfilet i tomat hver dag, og jeg gleder meg til det måltidet. Det er så godt, og det metter skikkelig. Men så er det kjempemasse kalorier også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg grepet fatt i dette med vann-inntaket i hvert fall. I dag har jeg drukket 1,5 liter. Det går an så lenge det ikke er møter på gang! Jeg flyr i pendeltrafikk mellom eget kontor og det lille rom. Litt slitsomt ....

 

Skulle egentlig ha veid og målt meg sist mandag, men den nedturen har jeg utsatt en uke - i håp om at alt er blitt bedre til neste mandag. Selv om det blir en helg i den utvidete familiens navn - feiring av vår gamle mors bursdag. Det blir folksomt og hyggelig. Men hva gir man i bursdagsgave til en voksen dame over 80 som har alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis m vanninntaket!:D Godt med seire!!!

 

Min mor er 85.

Vi gav henne en opplevelse. Vi tok bildet av stedet der opplevelsen skulle være og skrev litt rundt det, med invitasjon til middag etterpå etc.

Så laget vi det i A4-format og overleverte det sammen med en liten tale.

 

STOR begeistring.

 

Opplevelsen kan jo være "allverdens". Vår gave var en tur på fjellet, med tillatelse til å kjøre opp en sperret fjellvei, opp i 1200m høyde, med påfølgende ørretmiddag på hytta.

Det ble virkelig vellykket, tross regn. jeg tror hun ble mest begeistret fordi vi hadde fått dette til, hadde jobbet litt rundt hennes dag.

 

Lykke til!! Det er jo også litt moro å tenke ut slike ting!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg det flott:)

Har vært til middag hos min mor. Virkelig hyggelig m oppegående mødre:)

 

Humøret er godt og motet er godt.

Kan jeg ha det bedre?

 

Vekta er sånn omtrent som før:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en tilstelning på fjellet for en flott, voksen dame, som du beskrev, kokko! Vi har også arrangert opplevelsesturer til steder i inn- og utland. Men da har det bare vært vi søskenene med ektefeller som har reist med vår mor. Denne gangen skulle barnebarn og oldebarn være med i feiringen - 32 alt i alt. Så det ble enkelt-gaver i henhold til alder - roser, ny spaserstokk, jakke, smykker og skjerf. Tror det gikk greit.

 

Denne uken har jeg vært på reisefot, og kom hjem i går. Ganske forkjølet. Det er pyton. Er litt varm også, og tanken slår en jo om det kan være svineinfluenza. I så fall trenger jeg ikke vaksinere meg i hvert fall!

 

Nå skal jeg ta det helt med ro noen dager, og prøve å bare være snill med meg selv. F.eks. rydde på verkstedet mitt og gjøre plass til nylig bestilt symaskin. Det har ikke blitt særlig mye lappesøm i høst, men nå skal jeg rydde tid til det. Viktig å ta vare på hobbyer - ikke bare jobbe og alltid prøve å komme ajour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik forkjølelse, som gir deg tanker om å ta fatt på hobbyen igjen, er god:)

 

jeg tror på hobbyer. Jeg driver med ull, toving av sitteunderlag m mange ulike mønster. Veldig moro.

Jeg strikker også. Trives med noe mellom fingrene.

 

God bedring. Håper ikke det er sv.infl.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på tur slo meg i dag - regnvær til tross. men det hadde neppe vært lurt. Du kokko, er jammen flink til å komme deg ut og i aktivitet. Det er godt for oss andre å få høre om slikt!

 

Ellers: Jeg konstaterer lykkelig forkjølelse - uten antydning til feber eller andre ondter. Allerede mye bedre, men er sikker på at det blir hjemmedag i morgen! Har time først hos hudpleier og deretter frisør i morgen, men det må bare utsettes.

 

Da blir det rydding i stoffer og annet, likevel. Noe skal man jo pusle med - snufsende og rødøyet. Toving har jeg aldri prøvet meg på. Men tovede sitteunderlag er topp. Min mor lager slike, og jeg har til alle setene i bilen. Det er deilig å sette seg på ull i en kald bil. Skulle vært artig å sett dine med forskjellige mønstre. Jeg strikker innimellom, men akkurat nå er det hekling som er mest aktuelt. Har du forresten lest Fredagsstrikkeklubben? En fantastisk god bok! Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boken har jeg ikke lest.

Er det en oppskriftsbok eller en roman eller.....?

 

har du lyst til å se noen av mønstrene mine, må jeg få eposten din. Det kan gjøres ved å trykke på selve nicket ditt. da kommer du til et område som er personlig, der bare du selv kan lese.

Derfra kan du sende en hilsen som bare jeg kan lese.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må innom "sliterne". Hyggelig at du inviterer inn dit. Hvordan går det med deg? Er det noe nytt å fortelle eller venter du tålmodig?

 

Når jeg åpnet for tråden i kveld var jeg nok en gang sikker på at den var forsvunnet. Og så fant jeg den og svar fra deg. Jeg kjenner at det er også en av livets gleder!

 

Periodevis rekker jeg ikke mer enn jobb og familie og mitt frivillige arbeid i en ideell organisasjon. Da er det stopp med quilting og symaskin, dårlig med sosial omgang med venner, og sporadisk besøk i vektklubben. Mann og barn og barnebarn får komme først - så frivillighetsarbeide - så vektklubben.

 

Apropos vekten. Går dårlig med vekten. Akkurat nå orker jeg ikke bekymre meg. Ser det er viktigere ting i livet enn smal stuss og lekre bukser.

 

Nå er det natt og jeg får 4 1/2 time i sengen på hotellrommet hvis jeg legger meg NÅ. Toget mitt går kl. 06.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...