Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Morgenvekten i dag viste nedgang på 0,5kg. Må vel si meg fornøyd med det etter sist helg.

 

I kveld er det spinning - blir godt å komme på spinning igjen da jeg ikke fikk med meg forrige trening. Deilig å kjenne at kroppen jobber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da --jeg kjente det godt i musklene og det er jo go'verk --egentlig.

 

I dag har det vært pizza til middag--lurte oppi halvparten samalt grovt hvetemel-

og 1 ss. olje og min mann spiste og synes det var kjempegodt.

Brukte 1 boks pizzafyll og vårløk--samt lettere gulost. Godt pizzakrydder til og salat. Det var godt--ja.

 

Vet ikke helt hvor denne dagen har blitt av--har ventet på takstsmann og snekker og det tok jammen tid.

Skal sykle litt i kveld--verken forsvinner sakte men sikkert- og så blir det strikkepinnene etterpå.

 

Dere må ha en fin kveld--snart tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Morgenvekten i dag viste nedgang på 0' date='5kg. Må vel si meg fornøyd med det etter sist helg.

 

I kveld er det spinning - blir godt å komme på spinning igjen da jeg ikke fikk med meg forrige trening. Deilig å kjenne at kroppen jobber ;)[/quote']

 

Det er de små gleden som teller--du merker vel også at det er vanskelig å komme nedover.

Vi er omtrent like langt kommet --ca .minus 17 kg på meg--men jeg er stolt og glad over det og prøver å fokusere på det istedet for å bli deppa for noen hekto +/- . Det hender jeg må kjempe for å snu fokus på ddet rette -men jeg har nettopp sett noen bilder for et par år tilbake og du store GRU--

jeg skal fortsette å spise sunt og prøve å holde meg til hverdagskost og så litt kos med helgene..

Lykke til videre--håper vi kan kjempe videre sammen på denne tråden til Maja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia53 - du skrev noe kjempeviktig på en annen tråd "Hvert eneste måltid teller" den skal jeg huske i alle motbakkene.

 

Monken 0,5 kg ned er veldig bra - det er jo det mest fornuftige hvis du vil unngå sparebluss!! Jeg gikk på vekta i dag -etter avtale med kursleder - og ja, jeg har gått ned det som kom på etter søndag pluss litt til - dvs 0,6 på litt over to uker. Etter mandagen er jeg takknemlig for hvert hekto :-D

 

har akkurat vært på Friskis og Svettis (for oss som bor på landet er det gymsaltrening) med kondisjon og styrke.. Jeg gikk dit og jogget hjem (2,2 km men mest nedover) - gjett om jeg er fornøyd med meg selv. Nå skal jeg bare gire ned og så skal jeg sove.

 

Kanskje jeg får litt fart på nedgangen med litt mer variert trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge! Jeg vet at jeg må huske å se bakover og tenke på hva jeg har klart å oppnå. Når jeg gjør det er jeg stolt over hva jeg har klart.

 

0,5 i uken er nok fornuftig, men føles innimellom som det går tregt. - spesielt siden det er noen kilo til jeg er i mål.

 

Flott MajaS - godt å være der du var på søndag + litt til - det var vel fortjent med den gode jobben du har gjort de siste ukene.

 

Null toleranse har gått fint. I morgen får vi se om vi ikke skal kose oss litt. Har jo fortjent det. Viktig å ha noe å se frem mot også føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greidde ikke helt nulltoleranse på fredag - lagde rislapper til ungene - og kokte rabarbrasyltetøy (helt selv!!). Måtte smake på begge deler.

Det var godt, jeg holdt meg langt inennfor grensene.

Lørdagens kos bestod i sjokolade og potetgull og en boks frosne jordbær - gjett om jeg nøt hver bit. Ble litt mer enn GR anbefaler - men du og du så godt. neste gang blir det mer jordbær og mindre potetgull.

 

Må skryte litt også. Er normalt sett en ivrig stavganger, lørdag hadde jeg litt dårlig tid så jeg jogget en tur i stedet. Det føltes faktisk bra :-)

 

har ellers hatt en bra helg! Spent på veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av mange barnebarn i helga og de er litt husvarme. Noen har overnattet og sovnet seint lørdag kveld og våknet tidlig søndag.

vi har hatt komlemiddag til jele hu8rven--store og små--

noen ville ikke ha det men tomatsuppe og makaroni--og etterpå spiste de pølse og kjøtt og bacon--så det er godt de fikk bli mett.

Ellers var det kake og is og det gikk ganske bra med maten for min del.

nå er vi alene og kvelden har senket seg og jeg tar fram strikkepinnene og slapper av.

Jeg tar en veiing i morgen--det ble litt styr i lørdag så jeg husker ikke hva det var.. Forresten så venter jeg til onsdag som er min veiedag på hold vekten kurset.. Ikke noe vits å stresse før det og endre noe på opplegget.

Sliten idag og lørdagsgodtet mitt ble eplekake med krem. Hadde bakt eplekake med diasukker og den ble kjempegod.

Da ønsker vi hverandre en god start på neste uke..

Vi trimmer--ikke sant?

Jeg vil ha 7 trimpoeng-minst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia53 - høres ut som en veldig fin helg!!

Hm lenge siden jeg spiste Komle, eller klubb som vi kaller det.. Hørtes godt ut, men vi servere med sukker , bacon (eller annet saltkjøtt) og kålrabi så tror ikke kroppen min ønsker det så veldig.. Tomatsuppe og makaroni er en vinner hos mine unger uansett :-D. Hjemmelaget er veldig godt selvomungene ikke er så fornøyde da..

 

Kurs i går med spinning - greidde å ta i litt ekstra - og da ble det et halvt ekstra TP - det skal jeg huske når jeg synes det er tungt å legge på ekstra motstand.

 

Dessuten gikk jeg ned enda litt til.

Vel bare 3,8 kg på dette kurset har en kurskveld igjen - men 1/2 kg i uken i snitt er vel egentlig greitt :-( jeg har gått ned tilsammen 12 kilo på offfisiell veing.

Det går sakte for tiden men jeg begynner å nærme meg grensen for å satse på meny 2 så legger meg i mellom meny 2 og 3 og ser om det gir resultater.

 

Forresten jukseveingen hjemme på morgenen viser nå 89,9 - nytt titall to dager på rad. Det er litt ekstra motivasjon. Tenk om jeg hadde fått litt ekstra rakettfart til siste kurskveld og kunne avslutte med nytt titall. Må ned 1 kg da, vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å komme under 90! Er litt misunnelig nå selv om det er vel fortjent ;) Stå på !

Venter på at det skal bli offiselt før jeg feirer for mye - kveldsveing er 1 kg over.. Uansett det er en motivasjon ja!! Kiloene som er nå er utrolig seige nå selv om jeg har 12-15 TP hver uke. Det er på dette punktet (pluss minus noen kilo) jeg alltid har gitt meg før, men ikke denne gangen!!!

Vel kroppen blir sterkere det kjenner jeg, jeg tåler å presse meg mer nå - treningsmessig..

Du kommer snart under du også Koala, det vet jeg!! Plutselig skjer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevn og fin nedgang, godt med trening og sunn mat! -Og ikke minst gode resultater! Gratulerer med >90, selv om det er uoffisielt fremdeles :-)

 

-Du får til det som er målet mitt, og jeg er mektig imponert! Skal forsøke å ta lærdom av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super nedgang! Veldig kjekt å komme uoffesielt under 90. godt å se et nytt titall. Vel fortjent etter lang og iherdig jobbing!!

 

Vitigste i denne fasen føler jeg er å snu meg og se på hva jeg har oppnådd når det butter imot og vekten står stille.

 

Med iherdig jobbing videre tenker jeg at vi kan klare julemålet vårt begge to.

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at dere er flinkere enn meg.

Og det går sakte men sikkert ned--noen ganger litt saktere og stillstand--men det er i hodet det sitter og det er viktig å fokusere på det som du har greid og ikke stresse med tanken på kiloene.

Har hatt masse besøk og mye pes de siste dagene, så idag er jeg ganske fornøyd med meg selv.. Var sliten og hadde ikke så mye energi--men ble med min mann på trim og tenkte at jeg kunne bare ta det rolig --og jeg trimmet i mitt tempo--og ikke nok med det--vannbasseng etterpå og jeg greide å svømme noen tak og greide å legge meg framover og overvant en stor barriere..Gjett om jeg er stolt!!

Det er håp for meg at jeg kan svømme til jul--og da trenger jeg ikke noen gave--

det er det største jeg kan håpe på--heller det enn å vinne 1 mill.kr.

 

 

Nå har jeg hatt noen gode brødskiver med hjemmelaget bringebærsyltetøy og skal ha desserten--salat av kinakål -tomat -agurk -mais-ananas og masse vårløk--

Liker ikke dressing, så jeg er kjempefornøyd med det..

Skal prøve å holde meg til lørdag før neste utskeielse. Hadde med meg brødskive til kaffien på trimmen --idag også--istedet for formkake og kjeks som de andre spiste. Yes--det går an--og jeg var stolt over at jeg greide det.

 

Da ønsker jeg dere en fin kveld -i morgen er det veiing og jeg vet ikke hvordan det går. er engstelig.---men jeg må prøve å ikke henge meg opp i små hekto--men vil ikke gå opp--må bli flinkere til å trimme de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken, det er lett å ha for mye fokus på det kortsiktige og for lite på det langsiktige ja.. Jobber med saken!

 

Mia53: Måten du jobber står det stor respekt av, du tar en dag av gangen! Og gratulere som svømmer!!!!!!!

Salaten høres nydelig ut. jeg bruker også mye vårløk oo.l i salaten, liker heller ikke dressing (heldigvis!!) Lykke til på veinig, men du har rett fokus uansett resultat!!

 

Bluemum: Du kommer etter med stormskritt - tenk på hva du greide før operasjonen - og for et tempo kiloene ramla av - Jeg går ned et hekto når du går et kilo. Klart det tar litt tid å komme i gang igjen, men en ukes tid - så sitter det :-) Bare la kroppen hvile litt innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg. Har nok blitt noen utskeielser, men vi starter på igjen med frist sinn i morgen.

 

I dag har jeg var jojo i heimen og vasket fra loft til kjeller, og ikke minst fått ryddet litt i klærne til ungene. Føltes godt å få dette unnagjort.

 

Torsdag var siste kursdag for denne gang. Tenkte jeg skulle forsøke litt alene igjen. Var veldig fornøyd med siste veiing, den viste hele 0,8 kg ned - totalt gikk jeg ned 3,6kg på kurset og det er nok bra i forhold til hvor lenge jeg har holdt på.

 

Hadde målsetning om 10kg til jul, men vi får se...

Nå har jeg justert den til å se 7-tallet - det hadde vært herlig :-)

 

Hvordan har helgene til dere andre gått da?

 

Lengtet egentlig etter å komme meg ut, men var godt å få unnagjort litt huslige sysler og. Har en tendens til å hope seg litt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helga har vært litt som din - litt utskeielser - men egentlig ganske bra. Var ute og spiste med min kjære på lørdag. Barnevakten var nesten skuffet for vi kom hjem etter to timer - men da var vi så mette og gode og trøtte at vi ville heller ha tv-kveld hehehe.

Har fått vært litt ute i finværet hver dag og det var deilig!

 

Tror nedgangen på dette kurset blir omtrent som din nedgang Monken.. Siste veing i dag - men jeg fortsetter på kurs. Kjenner at det kreves hard jobbing hvis jeg skal komme videre nå selv om jeg føler jeg er veldig flink - det meste av tiden. :-)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig at jeg gjentar meg selv litt etter helgene for tiden.... JEG MÅ, MÅ, MÅ blir flinkere til å kose meg med begrensning. Blir mye bedre også når en ikke har den dårlige samvittigheten for at en har spist for mye...

 

Blir tøft å holde på det nye gode liv kjenner jeg. Jeg følte at jeg fikk så "lite" igjen for kurset, det koster jo tross alt en del penger. Håper at forumet her kan være med på å holde meg i "skinnet" - hvis ikke blir det nytt kurs etter nyttår. Jeg føler at ikke minst din iherdige innsats MajaS hjelper meg på veien videre - du har vært utrolig flink lenge nå.

 

Tenkt på alt vi har fått til !

 

Jeg har en kollega som jeg også gikk på kurs med som jeg skal fortsette med. Vi skal holde hverandre litt i ørene, hun må bare få kjøpt seg en vekt først ;)

 

Henger fortsatt med på slankekrigen - og det er jo også en motivator.

 

Lykke til på veiing i kveld!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Hvordan gikk det på mandag MajaS? Alt bra? Savner deg her inne...

 

Hvordan går det med deg Mia53? Fortsatt motivert?

 

Her går ting ganske greit. Trente 1 time før jobben i dag, 25min på stepmaskin og 30 min styrke. Hadde med en tidligere kollega av meg som virkelig fikk "tynt meg" på mageøvelser. Godt med en "personlig trener" som presser meg litt ;)

 

På matfronten har det gått så derre i dag... Klarte ikke å motså de kjeksene i skapet til brothers og sisters og alene i stuen. Skummelt når du er alene....

 

I morgen er første veiedag etter kursslutt. Håper at vekten peker nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Monken, ja skriver ikke så mye nå som før.. vet ikke helt hvorfor egentlig..

 

Ja, kjenner meg igjen i det du sier, sjeg ryker ut når jeg er alene...Og akkurat nå synes jeg at det går alt for sakte. Jeg sliter med mangel på overskudd for tiden - er liksom ikke helt i form. Trøtt og magen fungere ikke helt.

 

Hmm det gikk fortere ned når jeg var ute og hadde utskeielser noen helger.. Tror ikek kroppen er gått i sparemodus heller. Ligger på 1900.. Hmm..

 

Jeg greier å trene nesten hver dag - heldigvis, men mest kondisjon. trenger nok mer styrke.

 

Jeg røyk også ut med mengder avhjemmelaget havrekjeks i går pluss "litt" sjokolade - kjeksene er jo ganske sunne men har masse kalorier. Min egen skyld siden jeg slurver med mellommåltidet, har store planer om å gå tilbake for å se hva jeg gjorde anderledes for et par måneder siden da det gikk mye fortere.

Hmm må tenke litt..

 

Monken. Det som skal til er hardt og målbevisst arbeid - Fortsett med det, du er kjempeflink! Se deg i speilet! Pass på å spise nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg slutte å bare lese og skrive litt også.

 

Monken, hvordan går det på egen hånd?

Mia53 hvordan er det med deg?

 

Jeg sliter ennå.. Ikke det at jeg ikke spiser rett eller trener, men jeg går ikke ned .. ennå... Og når jeg skeier ut (lørdagskvelden) så blir det 'litt' for mye..

Kurset i går viste ned 0,3 på 2 uker. Vel, Puppene er nesten borte så det er nok noe som skjer selv om vekta ikke viser det.

 

Vekta hjemme har holdt morgenvekten stabilt på 89 komma noe, og morgenveinigen viser ned 0,8 på samme tiden så, det går rette veien - om enn veldig sakte..

 

Jeg har nå registrert meg som meny 2 - og så tillater jeg meg selv utskeielser med litt nøtter el.l. - og jeg tror det hjelper. Skal ligge midt mellom meny 2 og 3 nå.

1) Da har jeg litt å gå på og kose meg med

2) Tror jeg mangler ett eller annet for har vært ganske slapp i det siste.

3) Magen er treg og ikke helt med..

 

Siden jeg begynte å ta litt nøtter nå og da har alt blitt litt bedre ihvertfall.

 

Og så bakte jeg tykk-lefse til jul i helgen (Det ene husmor-genet mitt).

Jeg har bare en kake jeg ønsker til jul og det er lefse, så jeg pleier bake til halve familien - og vet dere, jeg har ikke smakt mer enn en liten flis sammen med jentene. Veldig planlagt når jeg skulle tillate meg det!

Den var god ja! Men nå ligger halvparten i fryseren, halvparten må smøres i dag og så rett til fryseren - ikke noe mer prøvesmaking nei!

 

Når det gjeler julebakst: Svigermor pleier fylle opp kakeboksene våre så da blir det vel bare pepperkaker med ungene og ikke noe mer baking på meg. Det er nesten bare jeg som spiser kakene så det gjør ikek noe.. Lefse derimot det elsker ungene.

 

Uansett! jeg begynner å få litt mer energi igjen - og starter ny kursrunde med friskt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god du er, skal litt til å holde på med kurs etter kurs! Spesielt når en ikke føler det monner. Jeg kjenner at jeg ikke er moden for kurs, koster såpass mye at jeg må liksom være ORDENTLIG motivert... Kanskje derfor jeg ikke kommer meg videre ned? Vel går i alle fall ikke opp ;) og før eller siden løsner det, ting bare tar litt tid iblant! Lykke til på kurset og bra tenkt med julebaksten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

Jeg har jo holdt på for meg selv fra Mai til slutten av august, og følte at det var best å hoppe i det før motivasjonen dalte og høstmørket klemte inn alt søtsuget igjen, dette er 'bare' 2. kurset...

 

Det viktigste for meg skal ikke være å gå ned så mange kilo (i prinsippet) men det at jeg kjenner at kroppen er blitt sterkere - jeg greier å jogge litt nå, at jeg får inn noen matvaner som skal sitte for jeg eier ikke selvkontroll når det gjelder søtsaker. Jeg er som en unge der. (7åringen min tømmer ikke godteskåla, det gjør jeg). Jeg må ekspremintere litt på hva som virker.

Jeg har gått på trynet når det har "stoppet opp" før, denne gangen skal jeg komme meg videre!!

 

Akkurat denne runden på kurs er nok den viktigste med tanke på at julematsesongen virkelig setter inn, tror det kunne blitt mer festing og kaker og smaking hadde det ikke vært for den 'offentlige' vekta..

 

Koala, du merker nok at selv om ikke vekta går nedover så ville vel alternativet vært andre veien, og det å ha fokus på riktig mat i hverdagen er viktig for mye mer enn vektnedgang!!

--

Etter oppstartsmøtet på ny kursrunde oppdaget jeg en ting jeg har 'glemt' - måltidsklokken. Jeg spiser for store måltider og for sjeldent - så herved er det minst 1,5 time fra et måltid til det neste, maks 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei MajaS!

 

Så flott at du klarte deg igjennom lefsebaking med bare en smakebit. Det står respekt av det! Jeg like heldigvis ikke lefser, men er veldig glad i alt mulig annet. Her i huset blir det vel bare pepperkaker eller kakemenn som blir bakt. Tenker vi kjøper det andre om det blir akutelt. Ikke bra å ha for mange fristelser i huset....

 

Med meg går det både opp og ned. Forrige uke hadde jeg en nedgang på hele 0.7kg og det var jeg veldig fornøyd med. Etter en fantastisk nedgang hev jeg meg inn i skråskapet hvor alt det ULOVLIGE er oppbevart. Det føltes nesten som at jeg "hang der" resten av helgen. Uff og uff... - vekten var ikke noe bra på mandagen.....

 

Håper å hanke meg litt inn igjen til torsdag, og satser på at jeg ikke har gått opp igjen alt + litt til.

 

Jeg har hatt noen helger hvor jeg har skeiet ut og så har det likevel gått greit på vekten. Da tenker jeg at det gikk jo bra forrige gang, så da kan jeg jo.... Ikke bra, men vanskelig å la være også når resultatet ikke vises med det samme. Skal ikke være enkelt dette her.

 

Kanskje jeg burde tatt ett kurs til nå? Hun som hadde det kurset jeg tok følte jeg ikke gav meg så mye. Den effekten av "offentlig" veiing fikk jeg ikke heller, for det var bare kurslederen som visste resultatet. Vi hadde ikke sånn gjennomgang på resultater som jeg var vant til fra andre kurs. Er det slutt på det, eller var det bare denne kurslederen som ikke gjorde det? Er jo mye som har skjedd siden for ca 10 år siden når jeg sist gikk på kurs. Får prøve å være mer aktiv her inne. Merker at jeg sliter litt når jeg ikke er aktiv og ikke får notert ned alt jeg putter i meg. Skjerpings på gang her!!!

 

Det er trasig sånn som det er for deg nå MajaS og ikke merker noen særlig vektnedgang. Tungt når en stanger hode i veggen og ikke får noe "resultat" i form av nedgang på vekten. Det er jo litt det som driver oss også.

 

Tenker at plutselig så løsner det for deg. Sikkert lurt å legge seg på mellom meny 2 og 3. Det var også først når jeg reduserte kaloriinntaktet mitt litt at jeg fikk resultater også.

 

Håper vi snakkes snart! Trenger deg sårt her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken: ja, jeg savner den derre felles-praten på aktivkurset selv om jeg ikke har lyst til å sitte i 2 timer å disktere småting heller. Synes ikek kurslederen min følger så veldig opp så nevnte det på evalueringen.

 

Jeg hadde også en runde med skapsnoking for en stund siden, det var da jeg begynte med nulltoleranse på småspising. den hjalp for meg. Og det at jeg nå spiser nøtter o.l til mellommåltider hjelper litt på suget også. Tror det handler litt om det en tillater seg selv. Helg = Godteskuff er en farlig tankekombinasjon. Jeg har greid å begrense til etter 19:00 - og helst bare på lørdag selv om det blir en liten smak på fredag.

 

Det kan være lurt å vurdere en annen kursleder hvis du føler du trenger ei hand å holde i en periode. jeg er jo her selvsagt!!! Skal prøve å skrive litt mer!! Kjenner energien begynner å komme tilbake igjen. (Særlig siden jeg så 89 talet på vekta i går kveld - etter trening, men hadde også drukket masse etterpå) kanskje jeg kommer dit ned på mandag - håpe håpe håpe!!! Husker 95 var like gjenstridig. Vi får slåss for hvert gram!! Men jeg sier til meg selv at det finnes ingen alternativ!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker at jeg har hatt litt lite energi i det siste men at den kommer litt tilbake nå. Håper det varer. Jeg får trent og gjort det jeg skal men bare litt daffere..

Vel satse på at det var et lite virus..

 

Uansett jeg har (litt) kontroll. Ligger innen menyen og får i meg det jeg skal. Så nå er fokuset på mellommat.. Og så skjærer jeg litt ned på mengder så jeg kan ta litt nøtter, kjenner at kroppen trenger noe sånt nå.

Monken,alt bra? Tøft å stå alene etter kurs antar jeg, bare husk du gjør dette bare for deg selv,ikke kursleder eller vektnåla!

Hmm, den var til meg selv også, må prøve å huske det!

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...