Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Yes, da fikk jeg endelig laget meg en ny signatur. Jeg glemmer alltid hvilken kode jeg skal bruke, og må prøve ut alle...

OK, jeg har valgt en syklist. For det må jeg bli nå... Jeg har nemlig meldt meg på et sykkelritt sammen med noen andre damer i familien. Og det er om 5mnd. Så da har jeg noe å strekke meg mot! :)

 

Jeg våget meg på vekta i dag. Og jeg ble veldig glad for at jeg kun hadde gått opp en halv kilo. Jeg var jo redd for at jeg hadde lagt på meg igjen alle 5 jeg hadde tatt av i høst... Det ble en lat jul med mye god mat. Men heldigvis så gikk det greit. 76,5 viste vekta i dag. Jeg var over 81kg i sommer, så jeg valgte å sette det som start på tickeren.

Magemålet er på 103,5... Har da mistet 3,5cm siden i sommer. Men har endel å ta av enda :)

 

Det er nok smart at ikke unger ser at foreldrene slanker seg. Jeg har en mor som har vært på div slankekurer så lenge jeg kan huske. Jeg tror vi begge hadde hatt det bedre hvis hun hadde vært fornøyd med kroppen sin. Jeg innbiller meg jo at hun er veldig opptatt av hvordan jeg ser ut også, og det er ingen god følelse. Det påvirker, det er det ingen tvil om.

 

Dere er flinke til å hanke inn trimpoeng! Jeg har vært forkjøla i noen dager, så det har blitt lite trening. Men jeg har gått litt tur. Som hvert nyår tenker jeg at jeg kanskje burde melde meg ut av treningssenteret. Det går jo endel tusen i året... Og jeg er ikke en flittig bruker. Jeg tenkte at jeg kunne heller brukt de pengene på å kjøpe en tredemølle til å ha hjemme. Så kunne jeg ha sett på tv samtidig som jeg trente. Men. Jeg vet ikke. Jeg klarer liksom ikke å melde meg ut. Føler at jeg har tapt da, på en måte. Er dere fremdeles medlem på treningssenter?

 

Jeg vil ikke anbefale 5:2 opplegget hvis det ikke kommer naturlig for deg Snupsipups. Jeg tror kroppen sier ifra hva den trenger. Og hvis du blir sur og uvel, så blir det for vanskelig. For det skal jo også være en livsstil, og ikke bare en diett. Jeg kan fint gå en halv dag uten å spise. Sånn har jeg alltid vært. Men hvis jeg faster en dag, og jeg kjenner at jeg får vondt i hodet eller blir veldig sulten, ja da tar jeg meg en matbit. Men det kan kanskje bare være et eple. Men det funker for meg. Vi er alle forskjellige. Jeg klarer ikke å spise hver tredje time. Da føler jeg at hele dagen handler om å spise og jeg får ikke gjort så mye mer. Jeg må legge inn alarm på tlf for at jeg skal huske å spise. Det blir bare stress... :) Vi må finne det som funker best for oss.

Men ut med potetgull og sjokolade, og inn med mer frukt, grønnsaker og fisk. Det må jeg fokusere på i tillegg. Og aktiviteten selvfølgelig.

 

I dag har det snødd her og det er så fint og hvitt ute. Jeg håper det ligger en stund til, så skal jeg gå meg en kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så spennende med sykkelritt Olga, og så gøy at dere er flere i familien som skal delta. Sånne mål er en veldig god motivasjon for å være flinkere med treninga. ;)

 

Syns du har vært kjempeflink jeg som har holdt deg stabil utover høsten og jula. Jeg gikk jo også ned noen kilo i høst samtidig med deg omtrent. Men hos meg kom de på igjen med bonus... ikke bra. Sklir jeg ut, så sklir jeg så veldig ut...

 

Jeg gjorde forresten akkurat som du tenker nå i forhold til treningssenter i januar i fjor. Jeg meldte meg ut og kjøpte tredemølle. Jeg angrer overhode ikke på kjøpet av tredemølle, den er veldig grei å ha når været eller føret er dårlig. Men det gikk ikke langt tid før jeg savnet treningssenteret. Enkelte dager hadde det vært så greit å bare bli med på en spinningtime eller en zumba time isteden for å jogge en tur, og da endte det ofte med at det ikke ble noen trening. Så før sommer meldte jeg meg inn igjen. Fikk 2 måneder gratis trening på kjøpet, og det var vel også en medvirkende årsak.

 

Nå kommer jeg akkurat fra treningssenteret, har vært på en time med styrketrening. Det gikk bedre i dag enn forrige tirsdag, heldigvis. Så får vi se hvor mange dager jeg er stiv i kroppen denne gangen. :)

 

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Da har jeg akkurat vært ute på løpetur, og jeg synes faktisk formen begynner å bli bedre. Deilig følelse. Tenkte et lite sekund før løpeturen at jeg skulle utsette den til i morgen, men det slo jeg ifra meg ganske kjapt. Det var ikke et alternativ. :)

 

Det går greit med maten også, men er fortsatt for dårlig med registreringa. Det blir liksom litt pes synes jeg.

 

I dag har jeg vært på kurs og spist masse frukt. Kanskje derfor jeg hadde ekstra energi på løpeturen? Må teste ut den teorien litt fremover tror jeg.

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag er det vel egentlig veiedag, men gjett hvem som glemte vekta i morges? Joda, meg. Får ta det i morgen, en dag fra eller til kan vel ikke ha på mye å si...

 

Jeg har vært syk de siste dagene, så ting har ikke gått helt etter planen hverken med trening eller mat. Jeg er fremdeles ikke tilbake til 100 % men satser på at jeg får trent litt i morgen igjen.

 

Godteri utfordringen på facebook går fortsatt etter planen, null godteri på 2 uker nå. Bare 6 uker igjen....

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke avsluttet medlemsskapet på treningssenteret enda. Skal gi det en sjans til... :) Og i dag var jeg på time, og det var ganske gøy. Jeg kom meg også ut på en liten tur i dag tidlig. Men fasten gikk ikke så bra. Jeg ble for sulten på kvelden og gikk på en smell. Så jeg tror jeg skal prøve med lunsj + kveldsmat på mandagene, siden det er treningsdag.

Jeg klarte meg uten godterie okt + nov, med et par sprekk. Men det var ikke så altfor vanskelig. Jeg tror jeg skal prøve på deg igjen, i februar + mars.

Hva måtte du gi for tredemølla? Var den ny eller brukt? Jeg lurer på hva jeg evt må betale for en som er litt solid og ikke går i stykker for fort.

Jeg registrerer ikke noe for tida. Har ikke gjort det på lenge. Jeg synes det tar for mye tid... Men jeg burde nok prioritert det. Istedetfor å kaste vekk tid på å lese fjas på Facebook... :)

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det ble ikke den helt store nedgangen på meg denne uka. Kun 100 g og 1 cm rundt midja. Har egentlig spist ganske ok tror jeg, bortsett fra litt lite på søndag pga sykdom. Men så spiste jeg en del ekstra på lørdag, så det burde gå opp i opp. 3 treninger rakk jeg, mot planlagte 4. Så jeg tror ikke det er innsatsen det er noe feil med denne uka, det er vel en sånn uke der det ikke skjer noe uten at man helt skjønner hvorfor. Får bare håpe på bedre resultat neste uke.

 

Tredemølla vi kjøpte kosta vel rundt 10.000, ny. Den fungerer helt greit, men er jo langt unna den kvaliteten de har i treningssentrene. Og så bråker den en del. Nesten sånn at det ikke er noen vits i å høre på musikk. Ellers er jeg fornøyd med den, helt grei og løpe på og har langt nok bånd. Merket heter Sole og skal visstnok være et bra merke.

 

Registrerer ikke mat jeg heller. Prøvde et par dager her etter jul, men det sklei ut ganske fort. Men fikk jo iallefall sett at jeg spiser sånn omtrent det jeg skal.

 

Skal prøve meg ut på en joggetur etterpå. Er spent på hvordan energi nivået er nå etter noen dager med sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Nå var det rolige dager her inne. Håper det allikevel går bra med dere andre to. :)

Det ble både joggetur og styrketrening på meg i går, og formen er tilbake der den skal være. Hadde kjøpt meg nytt treningstøy på salg, og tenkte jeg for en gangs skyld skulle føle meg litt ok på trening. Kledde på meg og strammet godt til rundt midja, for det hender buksene glir ned om jeg ikke strammer nok. Så meg i speilet og synes ikke jeg så sånn aller verst ut før jeg dro hjemmefra. Men etter kort tid med tøy og bøy sklei buksa allikevel litt ned og jeg fikk enn mindre kledelig delestrek rett over magevalken. Overdelen jeg hadde på var rosa og hjalp virkelig med på å fremheve det hele. Jeg prøvde å lukke øynene for bildet i speilet og konsentrere meg om treninga, men jeg følte meg rett og slett ukomfortabel. Hva i all verden kan jeg ha på meg når jeg trener for tiden uten å se helt for ille ut? Et firemannstelt som skuler alt? Eller må jeg rett og slett innfinne meg med situasjonen og vente på bedre tider?

Tror aldri magen har vært så slapp som nå noensinne. Kjenner det også ved mageøvelser at magen er svak for jeg får vondt i ryggen fordi magen ikke er sterk nok til å stå imot. Her må det trenes mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da var ukas fjerde og siste treningsøkt gjennomført, så da blir det fest i kveld med god samvittighet. :) Trenings motivasjonen blomstrer for fullt og det er rett og slett deilig å trene for tiden. Kroppen er fremdeles tung og kondisen er ikke på topp, så jeg må virkelig jobbe for hver meter. Men det er sååå godt å komme seg ut en tur. :) Men jeg må si jeg gleder med til å jogge med en kropp på 70 kg. ;)

 

Uka så langt har gått greit frem til i går. Da ble det både fredagskake på jobb og saltsnacks på kvelden. Burde jo absolutt ha ventet med utskeielsene til i dag siden jeg skal på julebord i kveld, og jeg ikke har planer om å spare på hverken god mat eller drikke. Men det er litt sent å tenke på nå. Jeg får heller være flink i ukene som kommer.

 

Ha en riktig god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene Snupsipups! Det høres ut som du er inne i gode rutiner med treningsglede.

Jeg måtte le litt da du skrev om speilbildet ditt på treningssenteret. For jeg kjenner meg jo igjen! Jeg skulle egentlig ønske at det ikke var speil på treningssenteret. Det er ikke ofte jeg bruker det for å sjekke om jeg gjør øvelsene riktig. Som regel unngår jeg det så godt jeg kan! Jeg har liksom et bilde av meg selv i hodet der jeg står og hopper og spretter, med en sprek kropp og en lang hestehale. Men hvis jeg uheldigvis ser meg selv i speilet, sprekker jo det der bildet der. Lang hestehale har jeg jo ikke. Og det tyter ut en pølse av fett på magen. Og så tenker jeg at hodet mitt er så lite! Jeg passer ikke til å være tjukk... Noen folk ser velproposjonerte og fine ut selv om de har noen kilo for mye. Men jeg ser rar ut, med stor kropp og lite hode. Eller kanskje det er speilet på treningssenteret det er noe galt med... Jeg tror jeg skal kjøpe meg noen topper som sitter litt løsere rundt magen :)

Det er travelt på jobb for tida, og det går dessverre ut over treningsmengden. Jeg fikk til kun 1 økt + 1 søndagstur i forrige uke. Og jeg tror ikke det blir tid til mer denne uka. Det skal bli bedre i februar! :)

Ha ei riktig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det ble en skikkelig fest på lørdag. Dvs vi holdt på til langt utover søndagen og stemningen var på topp hele veien. Dette medførte selvsagt at jeg var en smule sliten på søndag. Og nå kjenner jeg at årene begynner å dra seg på, for jammen var jeg helt ferdig på mandag også... Så derfor ble første trening denne uka i dag. 30 minutter jogging ute. Var en smule glatt enkelte steder, så var nok bare flaks at jeg ikke datt.

 

Det har ikke gått helt etter planen med maten de siste dagene. Lysten på noe godt og helst veldig usunt har vært påtrengende de siste dagene. Og jeg har ikke greid å holde meg helt på matta. Men det har blitt litt mindre for hver dag, så jeg satser på at jeg er tilbake til normalen igjen i morgen.

 

Vekt har jeg hoppet glatt over denne uka, bare vet at jeg ikke hadde blitt fornøyd med resultatet. Men på mandag håper jeg på nedgang.

 

Helt enig med deg Olga om speilene på treningssentrene. De er sikkert noe feil med dem. De har sikkert gjort noe med dem for å få folk til å trene mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var det jammen lørdag igjen, og ukas største utfordringer står for tur. Det har ikke gått sånn 100 % tidligere i uka, det har blitt litt ekstra utskeielser flere dager. Så jeg bør virkelig holde meg på matta i dag/kveld. Får vel planlegge noe ekstra god mat i kveld, da er ikke savnet etter sjokolade like stort.

 

Den tredje treningsøka denne uka står for tur i dag. Eneste bekymring er at jeg begynner å få vondt i halsen. Men jeg får bare prøve meg å se hvordan det utvikler seg. De to foregående joggeøktene har gått veldig bra, og jeg kjenner at kroppen har blitt i bedre form siden nyttår. Alt går liksom litt lettere nå. Så nå passer det virkelig dårlig om jeg skal bli syk igjen.

 

Nå har jeg skrevet litt om status hos meg, så nå lurer jeg virkelig hvordan det går med dere Olga og Soleie? Håper du greier å prioritere deg selv litt selv om det er mye som skjer hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på lørdag da? Klarte du å holde deg på matta?

Det gjorde ikke jeg. Det ble endel kaloririk mat og drikke hele helga egentlig. men sånn blir det jo noen ganger. Men jeg må prøve å unngå at hver helg er slik.

Jeg har hatt ei uke hvor det har blitt lite trening. Men det visste jeg på forhånd, og jeg er fornøyd med å igjen få til 1 økt + søndagsturen.

Jeg veide meg ikke i dag, for jeg vet at jeg ikke har gått ned. Jeg målte livvidden, og når den står på stedet hvil er det ikke no vits i å veie meg. Så jeg må få inn noen gode uker så jeg kommer på gli igjen.

 

Jeg kjenner at jeg burde ha en ny godtefri måned. Men tankene kjemper i mot. Jeg begynte å skrive det, men så slettet jeg det igjen... Herregud, det burde jo ikke være umulig. Februar er en kort mnd...

 

Jeg gleder meg til is-svullene forsvinner og det blir litt lettere å løpe ute.

 

Håper at du ikke har blitt syk Snupsipups! Det er så demotiverende når man ikke får gjennomført planene.

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det ble ikke sånn 100 % god gjennomføring på lørdag for min del heller. Greide ikke å holde meg unna smågodtet, så den 8 uker uten snop holdt ikke for min del. Men egentlig spiste jeg en del mindre godteri enn jeg bruker å gjøre, så helt stryk karakter ble det ikke. Ble også litt popkorn.

Vekta i går viste 84,2 kg så det går da rett vei om enn veldig sakte. Tror forresten jeg bør prøve på nytt uten godteri i februar jeg også, jeg burde da kunne greie det?

 

Jeg har ikke blitt helt syk. Dvs halsvondten har gått over men jeg er litt småforkjøla. Kjenner energinivået og motivasjon er en smule lavere enn normalt. Skal prøve å komme meg på Pilates nå i formiddag, men kjenner jeg ikke har sånn kjempe lyst, så det blir nok kun på viljestyrken den timen der.... Så får vi se da hvordan formen utvikler seg etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Må vel bare tusle inn her og innrømme mine synder. Jeg har havnet på sukkerkjøret igjen. :( Er sliten og tom for energi for tiden, og motivasjonen til å leve sunt er ganske så fraværende. Vet så innmari godt at høyt sukkerinntak bare gjør at energinivået blir enda lavere. Men det er så vanskelig å la være.

Sliter veldig med å komme meg på trening også, har rett og slett ikke overskudd...

Hadde jeg bare hatt fri i helgen kunne jeg ha slappet av og hentet meg inn igjen. Men neida, jeg må nok jobbe. Er så innmari mye å gjøre på jobben for tiden også.

 

Hvis noen har et supertips for å snu det her, blir jeg veldig takknemlig. Det siste jeg egentlig trenger er å gå opp igjen det lille jeg har greid å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg Snupsispups. Det eneste jeg vet hjelper mot sukkerkjøret er å ha masse tilgjengelig sunn og god snacks. Som oppskårne eplebåter, yoghurt, mango, bringebær... Jeg prøver nå å være flink å ha med meg dette i matapakker på jobb. Samt å ha det hjemme på bordet og i kjøleskapet. Hvis jeg ikke har smågodtet i hus, så spiser jeg det jo ikke. Og hvis jeg har bringebær, mango eller annen frukt jeg liker godt, så tilfredstiller det det samme suget, synes jeg. Sjokoladen er vanskeligere. Men jeg tillater meg mørk sjokolade, selv om det er sukker og fett i den også. Men jeg spiser mindre av den.

 

Så vi må bare fylle opp kjøleskap, skap og matbokser og 'snopeskåler' med disse sunnere valgene.

 

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Men vi MÅ prøve. Og kanskje noen usalta nøtter også, hvis du ikke er allergisk.

 

Jeg har spist VELDIG mye sjokolade denne helga. Siden fredag har jeg spist en 150grams Stratos + en Lion, super size + Toppris. I tillegg sjokoladekake, kanelbolle og scones med sjokoladebiter. Jeg tør ikke sjekke hvor mange kalorier det er... :(

Nå vil jeg gjerne klare å holde meg uten snop til neste lørdag. Og jeg har pakket treningsbagen og skal starte morgendagen på treningssenteret. Jeg må gjøre noe mer 'drastisk' nå hvis jeg skal ha noen sjans for å gå ned mer i vekt. Og jeg må lage matpakke nå med masse frukt og grønt og andre sunne valg. Slik at jeg ikke blir sulten og sluker noe usunt i farten. Jeg er bare nødt til å investere tid og arbeid i dette. Det kommer ikke av seg selv. Og jeg MÅ kvitte meg med noe fett på magen.

 

Jeg har ikke trent noenting i uka som gikk. Jeg har også hatt det veldig travelt på jobb. Jeg gikk en liten søndagstur i dag, men det må legges inn en mye større innsats enn dette nå fram til sommeren.

 

Jeg føler meg motivert akkurat nå. Jeg skulle bare ønske at den følelsen jeg har nå hadde vært der hele tiden. den forsvinner som regel når jeg er stresset, synes synd på meg selv eller er i dårlig humør. Jeg må huske denne følelsen. Og huske å legge inn tid og arbeid for at dette skal gå.

 

La oss fokusere på den vi skal gjøre og alt det gode vi kan spise! Og ikke lage regler om alt vi IKKE skal gjøre eller spise. Ingen til er 'ulovlig'. Men la oss spise god og vanlig mat, masse grønt og frukt. Og la oss velge aktiviteter som får hjertet til å slå litt fortere. Hver dag :)

 

Lykke til med uka som kommer! La oss gjør den til en sunn og aktiv uke! Så kan vi unne oss noe ekstra godt til helgen :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet dagen på treningssenteret. En halvtime på ellipsen og tredemølla. Jeg tror ikke jeg bruker så mye tid på det, for jeg er mer effektiv i dusjen og etterpå enn det jeg er hjemme. Det skal bli ny morgenrutine 3 ganger i uka. I tillegg skal jeg begynne å registrere igjen. Jeg lurer meg selv hvis jeg tror at jeg skal klare dette uten å jobbe knallhardt for det. Jeg kan beholde den vekta jeg har nå ved å gjøre ting sånn halvveis som det jeg har gjort nå. Men hvis jeg faktisk skal kunne nå målet mitt og gå ned over 15 kilo, ja da må jeg trene MYE. Og jeg må spise mye og riktig. Jeg kan ikke drive og følge 5:2 dietten sånn halvveis, og spise sjokolade 5 dager i uka. Da lurer jeg bare meg selv. Jeg syntes 5:2 var lett i høst, men det har vært veldig vanskelig å finne tilbake til det etter nyttår. Så nå skal jeg følge Roede-metoden heller. Og sette av den tiden som trengs. For det er faktisk helsa mi det er snakk om. Det bør være viktigere enn jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidene har forandret seg litt siden sist jeg brukte dem aktivt, og ikke bare forumet. Det var fint å se mål og delmål så konkret som under 'motivasjon'.

 

Mitt neste delmål er 70kg innen 8 juni. Da må jeg gå ned 400 gram per uke. Hvis jeg kun klarer 300 gram per uke, når jeg målet en mnd seinere.

 

Jeg har med meg knekkebrød, gulrot, selleri, blomkål og eple på jobb i dag :) Haha! Det er jo typisk å være superflink i begynnelsen når man er motivert. Men nå skal jeg være fink hver dag. Fram til sommeren. Fram til neste vår. Og hele livet :)

 

Hvordan går det med dere andre? Har dere funnet fram til ny motivajon nå når våren snart er her? :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ser ut som du har vært veldig flink i det siste Olga, synd vekta ikke er så samarbeidsvillig. Men bare stå på godt arbeid gir resultater bare man er tålmodig. ;)

 

Jeg sliter fortsatt med overforbruk av det søte. Har spist sjokolade hver dag, bortsett fra en dag jeg var i bursdag til min bror og spiste masse kake isteden... <_<

Har satt meg som mål å begynne forfra igjen på mandag. Da blir det utskeielser kun på lørdager. Og helst uten sukker...

 

Treningen går det egentlig ganske greit med. Litt mindre styrke enn planlagt, pga stort tidspress. Men løpingen går helt etter planen. Er ganske tent på målet om å løpe halvmaraton igjen i september. Håper jeg etterhvert kan bruke det som motivasjon til å spise sunnere også. Det er jo så mye lettere å løpe halvmaraton om jeg kvitter meg med noen kilo først.

 

Mål nr to er å bli mer aktiv her inne. Det motiverer meg.

 

Ha en riktig god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi inngå en avtale om ny godte-kutt?

 

Jeg er på hyttetur nå i vinterferien, og jeg spiser sjokolade og annet usunt godt HVER dag. HELE dagen... Og det hadde vært greit, hvis det kun var da på slike ferier og høytider at jeg skeiet ut. Men jeg skeier bare EKSTRA ut da. I tillegg til de fleste andre dager.

 

Så, jeg har bestemt meg for å ikke spise godterier mellom vinterferien og påsken. Det er ikke så lenge, så det klarer jeg. Det er kun 5 uker!

Så en uke påskeferie med utskeielser

Så kun utskeielser på lørdagen etter det.

Og MER FISK OG MER GRØNNSAKER!

 

Blir du med? 5 uker uten godteri? Det klarer vi!

 

Jeg skal delta på sykkelritt i juni og må trene til det. Halvmaraton høres hardt ut, men kanskje jeg skal jobbe mot 10km i høst! :)

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Blir gjerne med på å prøve 5 ukers godterikutt, tror jeg trenger det. ;)

Denne uken har egentlig gått sånn noenlunde greit, så langt. Men så har vi ennå ikke kommet til helgen da. Min første tanke da jeg leste om godteri kuttet du foreslo var at da kan jeg jo kose meg ekstra i helgen da, siden vi ikke starter før på mandag.... Og det der er så typisk meg....

 

Denne mandagen var vekta skyhøy, men i løpet av uka har den gått litt nedover. Kjenner jeg egentlig ikke har så fryktelig lyst til at den skal være like høy kommende mandag. Og jeg vet jo egentlig veldig godt hvordan jeg kan unngå det.

Jeg tar meg stadig i å tenke at når jeg blir tynn da... og like etterpå innhenter realiteten meg, for hvordan skal jeg bli tynn som ikke gidder å legge i nok innsats for at det skal bli sånn. Tenker stadig at jeg skal skjerpe meg, men tanken forsvinner så fryktelig fort ut av hodet mitt igjen. Får forsøke å finne en metode for å skjerpe hukommelsen litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat lik! Feiter meg opp liksom, til fasten. Helt patetisk. Men det er jo sikkert naturlig også. Jeg har jo brukt helga til å ta litt farvel med godteriet... Og har definitivt spist litt ekstra nå de siste dagene.

 

Jeg tar stadig i mot nye idéer og teorier ang trim og kosthold. Og snapper opp ting som folk sier som kan motivere meg.

F.eks Yngvar som sier 'berre gjer da'. For det er jo bare å gjøre det. Å gjøre noe. Hva som helst egneltig, utenom å sette seg ned i sofaen med sjokolanden....

Og så var det ei norsk stuntdame som skulle være stand-in for Kate Hudson. Og Kate var et par størrelser mindre. Og da sa stundamen at 'det er jo bare å få opp pulsen i en time til dagen'... Det høres jo veldig enkelt ut, og hun har jo faktisk dette som jobb. Men hun har et poeng. Det er ikke SÅ komplisert.

Og så er det Erik Thorsvedt som sa noe om at når han først er på treningssenteret, har satt av tid og kommet seg dit, så skal ikke noe gjøre halvveis. Tida der er for verdifull til det. Så da skal det ligge en dam av svette igjen etter ham under spinningssykkelen. (sånn fritt etter husen, jeg husker ikke helt hva han sa, men han dukker ofte opp på netthinna når jeg står der i aerobic-timen og slurver litt...) :)

Og nå sist hørte jeg noen si at man ikke kan trene seg ut av et dårlig kostholde. Jeg vet jo at kostholdet er viktigere for vektnedgang enn trening. Trening er også viktig, men hvis man spiser tull og tøys skal man trene VELDIG mye for å gå ned i vekt.

Så f.o.m mandag... skal jeg tenke at ALT som jeg putter i munnen min skal være bra for meg. Alt jeg spiser skal være BRA for kroppen. Det skal bli mitt nye mantra. Så min nyeste teori er at det funker ikke å sette opp regler for meg selv om alt jeg IKKE får lov til å spise. For da blir jeg trassig som en liten unge. Så jeg må tenke omvendt. På alt jeg SKAL og KAN spise. Og at ALT. Absolutt ALT, skal være noe kroppen min har bruke for.

 

Jeg vil ikke gå på vekta på et par uker. Jeg venter til jeg har kommet inn i gode vaner med kosthold og trening, og til jeg merker at noe har skjedd med kroppen. Jeg orker bare ikke å se et høyt tall nå.

 

OK, dette skal vi klare.

Hvorfor skal jeg ned i vekt? Fordi jeg vil se bedre ut både med og uten klær. Fordi jeg vil ha bedre helse uten fare for diabetes og andre livsstilssykdommer. Fordi jeg vil føle meg bedre og finere. Fordi jeg vil kjøpe fine klær og ikke hate speilbildet mitt i prøverommet. Fordi jeg vil føle meg lettere i kroppen og ha bedre kondis. Fordi jeg vil sitte på fanget til kjæresten min uten at stolen knekker. Fordi jeg vil bli så lett at han kanskje kan løfte meg... Fordi jeg vil kunne bøye meg uten å få pustebesvær pga magen som er i veien. Fordi jeg ikke vil være større enn mine gravide venninner.

 

Lykke til med godtestoppet Snupsipups! Og ha ei god uke! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagen i går gikk bra hos meg også. Fornøyd med kosten og jeg gjennomførte den lengste løpeturen så langt i år. Kjenner det på kroppen i dag, er litt stiv og generelt sliten.

I dag har ikke ting gått optimalt. Var på et møte der det ble servert pizza. I tillegg spiste jeg middag når jeg kom hjem. Så inntaket er nok en god del over det anbefalte i dag. Får bare prøve å komme mer på rett kurs i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått denne uka?

Jeg har ikke spist noe godteri, men jeg har hatt søtsug. Så jeg har spist både syltetøy og honning, noe jeg venligvis ikke spiser i det hele tatt. Men det er vel litt sunnere enn sjokolade, håper jeg.

Det har vært supertravelt på jobb, og da lar jeg det gå utover treningen, dessverre. Så det ble kun 1 økt denne uka. Så langt. Tror ikke det blir noe i dag, for etter en hektisk jobb-uke vil jeg bare være hjemme og slappe av... Kanskje en tur i morgen :)

En uke til, så skal jeg våge meg på vekta igjen... :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...