Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjøpt smågodt :) Hurra! Men jeg har spist sjokolade. En Smil i går, og litt mørk sjokolade i ukedagene. Det har funket for meg denne uka. Men ja, det er helgene som er vanskelige. Jeg har så mange vaner som fører til fort høyt kalori-inntak. Men denne helgen har jeg ikke rørt alkohol, jeg har sluttet å spise potetgull og jeg klarer å begrense sjokolade-inntaket. Men jeg klarer heller ikke å holde helt jevnt inntak i helgene enda. Men vekta er på vei ned, så jeg tror jeg har funnet noe som fungerer for meg. Jeg har også funnet en treningsform som får meg ut. Vi er en gjeng damer som trener sammen utendørs. God trening og sosialt. Er veldig glad for at jeg ble med på det. Jeg vurderer å si opp medlemskapet på treningssenteret, for der går jeg sjelden. Men jeg klarer det liksom ikke... Tenker at jeg burde jo gå der... :) Vi får se... Kunne ha spart litt penger på å si det opp.

 

I dag skal jeg på familiemiddag. Håper jeg ikke går berserk i kaker og dessert... MÅ holde meg på matta nå når uka så langt har gått så bra.

 

God søndag til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

82,3 kg og ned 1,9 på to uker. Glad for det!

 

Så hyggelig form for trening du har begynt med :) Det hørtes koselig ut!

 

Her er dagene veldig hektiske, prøver å legge inn ekstra skritt her og der, men har ikke kommet igang med trening.

 

Snart påske og tradisjonelt mye god mat og godis. Jeg er dårlig på "bare litt", det blir ofte da for mye. Men, har flere ganger klart å være helt avholdende fra godis i både påske og jul. Så i år må det bli den varianten for meg. Null godis! Må komme meg under 80 kilo. Det er første mål - vet jeg vil føle meg så mye bedre da.

 

 

Ha en fin dag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Olga :)

Vel, status etter påsken er at jeg iallefall ikke har gått ned..... litt opp ja, men det er helt forventet! Ble mye kos med gode, lange frokoster og litt godis.

Trives så dårlig i kroppen min for tiden - må virkelig komme meg under 80. Jeg trenger at ting skjer nå - dvs. at jeg tar valg som gjør at det skjer. Målet mitt for april er å komme meg ned til 78 kilo B)

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie! :)

 

Det går ikke så bra med vekta. Jeg la på meg endel i påsken, men det var ikke uventet for meg heller. Jeg visste hva jeg gjorde og var helt tilregnelig i gjerningsøyeblikket... Jeg spiste for mye sjokolade og annet, så nå må jeg ta meg selv i nakken og holde riktig fokus fremover. Spise sunt og trene jevnlig. Jeg trives heller ikke i kroppen vil, og jeg vil ikke ha det sånn som dette. Og da vet jeg hva som skal til :) 15-1600 kalorier til dagen fordelt riktig :)

 

God søndagskveld og god uke! La oss ha noe positivt å melde tilbake neste søndag! :) Lykke til til oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 veldig gode dager så langt i uka :) Har klart å lande på 1600 kcal ca, godt fordelt. Kostholdsscore 10. Blir alltid godt fornøyd hvis jeg klarer det. Ikke så ofte... :) Jeg har også fått trent begge dagene, så det er en god start på uka. La resten av uka bli like bra, nå gjelder det å holde motivasjonen oppe. Jeg leser litt tips fra Berit Nordstrand også, ang søtsug og tips til å kutte sukker. Så i kveld lagde jeg meg en kopp krydder-te med melk og honning i. Søtt og godt! :) Det kan fint bli en nye kveldskos-rutine for meg kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen 😊

 

Har liksom glemt litt at denne siden eksisterer, men logget på dataen i dag og kom plutselig på det. Og hva finner jeg her inne? Joda to flinke damer som har vært aktive og holdt tråden i live. Så gøy 😀

Selv har jeg ikke vært så flink de siste månedene, hverken med mat eller trening. Jeg går videreutdanning i operasjons sykepleie og jobber hver tredje helg ved siden av, så det har liksom vært litt nok til meg. Plutselig var vekta helt oppe i 92,5 kg 😰 Jeg har aldri vært så feit noensinne, selv ikke etter mine svangerskap. Den gamle maxen var på 88.

Klarte å komme i gang med trening igjen etter nytttår, og har klart å trene ca 3 ganger i uken siden da.

Maten har stort sett gått bra i ukedagene, men helgene har vært vanskelige og ofte ødelagt alt. Men de siste ukene har det gått litt bedre så nå er jeg nede i 89,9 kg.

Har jo en drøm om et nytt halvmaraton, og begynte å jogge igjen i påska. Men tror du ikke jeg fikk betennelse i foten tvert, blæh 😟

Så nå er det vondt å både gå og løpe. Har hatt det samme før og da varte det 1,5 år 😟 Så her er det bare å være tålmodig. Sykling går heldigvis greit, så da får det bli sykling og spinning fremover. Tror nok det kommer av at jeg rett og slett er for tung. Så nå bør jeg vel ta dette på alvor. Vil ikke bli invalid fordi jeg er for feit.

Første mål for meg blir å komme meg under fedme grensa. Rundt omkring 86 kg. Så får jeg finne nye mål etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Må bare fortelle om noe flaut jeg opplevde i dag....

Var på apoteket og skulle kjøpe en hælkappe fordi jeg har en betennelse i foten. De hadde flere forskjellige størrelser og jeg sto å nølte litt før jeg valgte ut en i størrelse Large som var for dem over 80 kg. Da jeg kom frem til kassen var mannen bak kassen tydeligvis ikke overbevist om at jeg hadde funnet den rette, så han begynte å spørre om vekta mi. Rød som en hummer og meget beskjemmet visket jeg frem: nesten 90. (Det var flere personer i apoteket akkurat da). Han gjentok høyt: 80? Nei, 90 måtte jeg svare. Da kom han frem til at det måtte være den rette. Tror det er siste gangen jeg går til det apoteket....

 

Dagen i dag har gått fint forresten. 1600 kcal og gjennomført sirkeltrening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupsipups! Så utrolig hyggelig å se deg her inne igjen! :) Da er vi 3 igjen :)

Et skritt av gangen, et kilo om gangen. Det er nok lurt å sette mindre og oppnåelige mål. Jeg gikk opp endel i påsken, så foreløpig er målet mitt å komme ned igjen til der jeg var før påsken. Jeg orker ikke å registrere vekt før det går rette veien igjen.

Jeg går på nettkurs nå, men tror ikke jeg skal fortsette. Jeg føler ikke at det er det som motiverer meg lenger, og så er det jo dyrt. Jeg skal klare å følge oppleget på egenhånd. Det er kostholdet, spesielt i helgene, som er min største utfordringen. Denne helga ble det fest og litt mye vin, men ellers har kostholdet vært bra. Tror jeg skal fortsette med gull-medlemsskap. Det er jo litt motiverende å se kostholds-score, og prøve å nå 10 :).

Uff, kjip opplevelse på apoteket. Ikke kult av han fyren. Jeg trodde folk som jobbet på apotek var litt mer diskrè...

 

Hvordan gikk denne helga for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

 

Jeg synes helgen har gått greit jeg. 😊 Et glass vin og pokorn på fredag, ingen utskeielser lørdag, og 3 biter kake i går (bursdag i huset). Har telt nøye kalorier og ligget på 1600-1800 i helgen. Har vært flink på hverdagene også, derfor må jeg si jeg var skuffet da jeg gikk på vekten og hadde gått opp 1 kg 😟 Skjønner ikke helt hvorfor, men ser jo at jeg har en del vann i kroppen. Kan være for mye salt, eller de betennelses dempende tablettene jeg fikk til legen i forrige uke pga betennelse i foten ( så i pakningsvedlegget at de kunne gi ødem). Så nå håper jeg bare vannet forsvinner fort, slik at vekten blir triveligere. 😉

Trente forresten tre gode økter forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er godt i gang Snupsipups. Det er alltid kjedelig at vekta ikke reflekterer den innsatsen man har gjort. For meg virker det som om innsatsen jeg gjør viser umiddelbart når den har vært dårlig, men når jeg har gjort en god innsats med kosthold og trening, så vises det ikke på vekta før det har gått en uke eller to. Det henger liksom litt igjen. Så jeg tror bare vi må kjøre på med opplegget vi vet er bra, og så får vekta komme etter. Hvis ikke blir vi så skuffet. Denne uka har vekta mi stått stille, selv om jeg trente masse og var aktiv hver dag og spiste det jeg skulle. Så jeg håper den gjør et lite hopp om en uke eller to.

Nå for tida jobber jeg mye, og treningen lider dessverre under det. Jeg begynner å lure på om det er livsstilen min, som styres mye av jobben (prosjektjobbing) som gjør at vekta er så vanskelig å styre. Det hadde nok vært bedre for den fysiske helsa å ha faste arbeidstider der jeg hadde rutiner i matinntaket og treningen. Men jeg er jo glad i jobben min, så det er et vanskelig valg.

Nå er det helg, men jeg har ikke helt fri. Men jeg har tatt på meg treningsklær, så jeg skal i alle fall få tatt meg en liten joggetur :)

God helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Ble kvitt litt vann i helgen, så nå er jeg nede på 89,7 kg. Hele 200g på 2 uker. Fortsetter det sånn vil det jo ta flere år før jeg er i mål....

Tror nok det stemmer veldig det du sier om at når en skeier ut vises det tvert på vekta, mens når en er flink tar det lengre tid. Men håper bare jeg får lønn for strevet etter hvert da. Må liksom stoppe meg selv hver eneste dag for å unngå å spise noe usunt. Så dette går langt ifra av seg selv ennå. Satser på at den biten iallfall går lettere etterhvert.

Har blitt skikkelig forkjølet, så denne helgen byttet jeg ut joggetur med en tur i skogen med mannen. Var koselig det. Og så gikk vi lenger enn det jeg er istand til å jogge PR i dag, så da var nok ikke byttet helt dumt.

Snakkes mer siden, så er bussen min straks fremme. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må bare prøve å gjøre det beste utav det. Fokusere på det man KAN gjøre. Og det å gå tur er jo både godt for kroppen og hodet. Men man må jo ofte bruke mer tid da, enn når man løper. Men det trenger jo ikke være noe negativt :) Deilig med tur i skogen.

Jeg har gått ned et halvt kilo denne uka, så det var deilig at det løsna nå. Jeg har ikke trent noen ting denne uka, så må passe ekstra godt på kostholdet.

 

Ha en fin-fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang :)

Det ble nedgang på 0,6 kg på meg også denne uken. Og det til tross for at jeg egentlig ikke var spesielt flink med kosten. Kun 2 dager med rundt 1600 kcal, de øvrige en god del over. Virker jo nesten som vekta henger litt etter. De foregående 2 ukene var jeg jo veldig flink med maten og gikk nesten ikke ned. Men når motivasjonen forsvant litt og jeg spiste litt mer, da kommer vekttapet. Snodige greier. Bra er det iallefall at noe positivt skjer på vekta, selv om nedgangen kommer en stund senere enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er snodig. Så vi får bare holde fokus, så kommer vekta etter :) Jeg har hatt en uke med mye jobbing og litt unormalt kosthold. Men jeg har ikke hatt tid til å spise så mye, så vakta har gått nedover. Jeg har ikke trent en eneste gang, så jeg gleder meg til å få litt roligere dager med tid til trening. Jeg føler at kroppen min begynner å bli lettere, og jeg vil virkelig kvitte meg med mer fett før sommeren. Jeg ønsker å være mer aktiv, og jeg trenger mer styrketrening.

Når jeg jobber mye, kommer søtsuget. Så jeg må passe meg for å ikke skeie ut for mye. Jeg er i faresonen nå. Det er så lett å ty til lette løsninger og kortvarig tilfredsstillelse når tida ikke strekker til. Jeg må prioritere søvn, og da blir det ikke tid til sunne matpakker.

Hvordan har det gått med deg/dere denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det iallfall går rette veien med vekta, gratulerer.😊 Håper det snart blir roligere hos deg, stressende perioder er tunge.

Gikk ned 0,7 kg denne uken jeg. Godt fornøyd med det. Jeg har også hatt mye å gjøre, så det ble bare 2 treninger på meg. Får vel satse på 3 eller kanskje 4 denne uka. Men spørs om jeg rekker det siden sønnen min skal konfirmeres til helgen. Tviler sterkt på at bunaden passer skikkelig i år, så jeg har kjøpt en ny kjole i back up. Den var så fin at jeg vurderer å bare bruke den uansett. Og så er den stryke fri 😄

Ellers er jeg i praksis for tiden på en avdeling jeg ikke har funnet meg helt til rette på. Hadde vel kanskje tvilt litt på om dette yrket var rett for meg om jeg hadde kommet hit først. Men har hatt det storveis i tidligere praksiser, så det er nok bare denne avdelingen som ikke er rett for meg. Bare 4 uker igjen nå 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

 

Da har det blitt onsdag og en langhelg ligger foran oss. Deilig 😊 Har ikke akkurat fri, for min eldste sønn skal konfirmeres på lørdag. Men med to hele dager fri i forkant skal det bli overkommelig. Er litt spent på hvordan det vil gå med vekten denne uken, for mye styr og stress medfører som oftest at jeg faller for fristelsen til å unne meg noe usunt. Starter kvelden i dag med et glass vin 😉

Satser på trening i morgen og en dag til denne uken, så jeg iallfall skal nå treningsmålet denne uken.

Hvordan går det med dere Olga og Soleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så hyggelig å se at dere er så aktive begge to! Plutselig gikk ukene uten at jeg har logget meg inn her - selv om jeg hadde gode tanker om å gjøre det :rolleyes:

 

Det er jo fint at vi vender tilbake her alle tre - selv om det strengt tatt hadde vært enda bedre for oss om vi nådde målene våre :) Regner med dere forstår hva jeg mener...

 

April ble ikke som jeg hadde trodd. Ikke kommet igang med trening selv om kroppen virkelig prøver å fortelle meg at den trenger det. Har aldri følt meg så i dårlig form før - har vel heller ikke vært i så så dårlig form heller.... Er blitt en ekspert på unnskyldninger ovenfor meg selv...

 

Matmessig så går det fortsatt bra i ukedagene - og så ødelegger jeg alt i helgene.

 

Har ingen sommerklær som passer - må virkelig ned 5 kilo før jeg i det hele tatt kan ha håp om å finne noe jeg kan få på meg.

 

Jeg har sagt det før - sier det igjen: Jeg begynner på nytt sammen med dere nå, og skal følge opplegget til GR. 83,5 kilo på vekta i dag.

 

Lykke til med konfirmasjonen i helgen, Snupsipups - nyt dagen og kos deg :) Ha en fin helg, du også Olga - håper solen skinner for dere begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Soleie 😊

Jeg har også holdt på lenge sånn som du. Spiser bra på ukedagene og ødelegger alt i helgen. Men plutselig dukker motivasjonen opp, og da går det bra i helgene også.

Jeg hadde også tidenes dårligste form før jeg starta opp med trening igjen i januar. Sleit til og med for å komme meg opp ei trapp. Heldigvis er formen bedre nå, og deg hjelper på både selvfølelse, energinivå og humør.

Nå sitter jeg hos frisøren med striper i håret. Godt å få litt pause i konfirmasjons forberedelsene. Har holdt på i hele dag, og har nesten ikke hatt tid til å spise. Og må nok bare fortsette der jeg slapp når jeg kommer hjem. Alt skal være ferdig i kveld, så vi får en rolig dag i morgen.

Fordelen med å ikke ha tid til å spise i dag er at jeg kan spise mer i morgen uten dårlig samvittighet 😀

God helg til deg og til Olga 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Så hyggelig at vi er samlet igjen :)

Hvordan gikk det med konfirmasjon i går?

Jeg har gått på kurs siden i høst. Det har gått opp og ned, men alt i alt har jeg gått ned 8 kg siden i fjor sommer. Det merker jeg på klærne, og det er veldig motiverende. Jeg vil jo ned enda mer, men jeg ser at det er ok om det tar litt tid. Så er jeg i mål neste sommer :) Jeg har også problemer med å holde meg på matta i helgene, så jeg jobber videre med det.

Jeg har gullmedlemsskap i klubben nå, slik at jeg kan følge med på kostholdsscoren. Jeg synes det er litt motiverende. Den siste uka har jeg hatt det for travelt til å registrere noe, men nå har jeg roligere dager og kan igjen fokusere mer på helse, kosthold og trening.

Her på vestlandet kom sommervarmen, og det var veldig veldig deilig :)

Ha en fin søndag begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :)

 

Wow! 8 kilo siden i høst!!! Gratulerer så mye! Det må være deilig å ta frem sommerklær som ikke strammer ;)

 

Jeg tror jeg skal følge deg, og bli flink til å registrere det jeg spiser og trener. Det har åpenbart ikke fungert å la være...

 

Mandag i morgen og jeg setter i gang med GR 100%. Vet jo at om jeg klarer det, så blir alt så mye bedre. Bruker så enormt mye energi på å ikke føle meg vel. Må slutte med det, og heller begynne å gjøre ting ordentlig.

 

Håper dere hadde en fin dag i går, Snupsipups! Solen og varmen har kommet hit også, så jeg nyter livet på terrassen B)

 

Vi snakkes, dere kommer til å høre fra meg oftere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Konfirmasjonen i går gikk supert. :) Det ble en kjempe trivelig dag både for foreldre, konfirmant og gjester. Jeg koste meg med både god mat, kaker, sjokolade og potetgull. Og telte ikke en kalori. ;)

Siden vi hadde konfirmasjonen hjemme bugner huset av deilige rester, så her må en bare bite tenna sammen for å unngå å spise for mye. Har kosa meg med reker, røkt laks, eggerøre og roastbiff i dag til jeg var passe mett. En bit pavlova har det også blitt. Men tror ikke det har blitt så ille sånn kalorimessig. Har ikke gjort noe forsøk på å telle kalorier i dag heller med så mye forskjellig. Men starter telling igjen i morgen. Har forresten regnet kalorier hver den siste måneden bortsett fra i går og i dag.

 

Aktivitet i dag ble en tur på 8 km, med vekselvis jogging og gåing. Da jeg kom hjem ble det litt hagearbeid. Så samlet sett en bra slanke dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Ny uke, ny veiedag. Og denne veiedagen gikk alt min vei. Ned 1 kg til 87,4 kg. Tror nok alle forberedelsene til konfirmasjonen har hjulpet meg godt der. De 5 første kiloene er borte, så da har jeg kommet et lite stykke på vei også. Så da er det bare å ta fatt på de neste 5.

Ha en fin dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...