Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Er vel på tide med en liten status rapport fra forrige uke:

Vekt - stabil :mellow:

Trening - 3 økter gjennomført :rolleyes:

Kostkold - stryk <_<

 

Har fått gjennomført første treningsøkt også denne uka, så der ser det ut til at jeg er på rett vei. Verre er det med maten. Jeg og en kollega skal jo holde oss unna godteri frem til ferien. Akkurat det har jeg greid, men jeg kompenserer med å spise mye annet gørr som jeg ikke en gang spiser til vanlig. Tror nesten alt hadde gått bedre om jeg faktisk hadde spist godteri. Så der har jeg altså et stor forbedringspotensiale....

Det verste er at jeg hele tiden går å tenker at når jeg blir slank så skal jeg kjøpe ditt og kjøpe datt. Akkurat som jeg tror jeg kommer til å bli slank uten å gjøre noe for det. Har jo fortsatt muligheten til å gjøre en god innsats denne uken, selv om starten på uka heller ikke gikk etter boka. Men det får være målet fra nå, topp innsats resten av uka!

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de der søtsakene har stor makt over meg også. Jeg vil så gjerne klare å begrense meg til lørdagsgodt, og kun det. Det er ikke så lett.

 

Jeg har faktisk gått ned hele 2,5 kg etter at jeg startet 5:2. Så langt har jeg jo bare fastet 3 dager, så det er ganske utrolig. Det kommer nok ikke til å gå så fort hele tiden, men det var en motiverende begynnelse :)

Jeg synes det er relativt lett å faste på dagen, for så å spise middag. Det er om kvelden det er utfordrende. Så jeg sparer noen kalorier til litt grønnsakssnacks på kveldstid.

Jeg har det travelt på jobb for tiden, så jeg har ikke fått trent noenting. Sånn kommer det nok til å være fram til 17. mai nå, men etter det så skal jeg trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei'

 

Fikk lyst å skrive litt på denne tråden. Jeg også har startet med 5:2dietten og er inne i min andre uke. Jeg har torsdag og søndag som fastedager. Jeg har delt opp fastedagene i 3måltider. Er ikke akkurat så kreativ i tankegangen men jeg skal forsøke fremover. I morgen har jeg tenkt å ha havregrøt til frokost, rekekabare til lunch og kalkunbryst med brokkoli/blomkålpure til middag.

Dette var en ganske lang tråd, så jeg har ikke fått lest meg opp. Ser at dere har holdt på en stund, men jammen er dere flinke som har opprettholdt tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikk :)

 

Fint å høre om dine erfaringer med 5:2 dietten. Vurderer å prøve selv også. Vi har holdt på lenge med denne tråden ja, og her har det vært både opp og nedturer underveis. Satser på at vi blir å holde på ennå en god stund til ;)

 

Jeg har akkurat fått gjennomført min andre treningøkt denne uka. Jeg har fridag og været er flott, så da ble det jogging ute. Det går jo fortsatt tregt, men jeg greide å løpe 5,5 km uten å gå denne gangen. Så da går det nok rette veien. :) Det som bekymrer meg er at det begynner å bli mer og mer vondt i hofta og nedre del av ryggen. Det passer så utrolig dårlig nå som jeg endelig begynner å bli motivert for å trene igjen. Håper virkelig det bare er noe forbigående.

 

Ellers går det litt bedre med maten også, så jeg føler at jeg er på rett vei der også. Så da får vi bare håpe på at vekta også følger etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var ukas tredje økt gjennomført. Har fortsatt smerter i hofta, men begynner virkelig å bli motivert for trening nå, så jeg bet tenna sammen og løp allikevel. Vet ikke akkurat om det er så lurt da, men det var deilig å få en tur i frisk luft i fint vær.

 

Tror jeg har greid meg ganske ok sånn kostmessig også denne uka. Ble litt mye snacks i går, men håper ikke det er nok til å velte hele lasset. Vi får se på veiing i morgen.

 

Hvordan går det med deg Soleie? Det er lenge siden vi har hørt fra deg nå. Vi savner deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekte 79,5. Altså 1,5 opp fra forrige mandag. Så det svinger litt. Men forrige uke fastet jeg på søndag og veide meg på mandag. Jeg fastet ikke i går, men skal faste i dag. Men alt i alt har jeg gått ned 1 kg, og skal være glad for det :)

Jeg har også kjent på den frustrasjonen Snupsispups. at når man endelig kommer seg ut på løpetur får man vondt et sted. Og da føler jeg meg gammel og blir sur. Men løping er jo belastende på kroppen, så pass på så du ikke skader deg. Løper du på mykt underlag? Jeg kan ikke løpe på astfalt lenger. Jeg får vondt i knær og hofte :( Det er no dritt. Jeg må snart komme meg på løpetur i skogen igjen. Det er jo så deilig. Men jeg tror ikke jeg klarer å løpe så langt uten å gå :) 5,5km er veldig bra! Men hvis jeg får vondt, går jeg heller raskt. Det er ikke like effektivt, men det er kanskje bedre for kroppen.

'Frokosten' min i dag er en kopp te :) Det er litt deilig å faste også. Føler jeg renser opp litt etter helga.

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det har vært travle dager hos meg, med tett program hver ettermiddag. Det vil med andre ord si at jeg ikke har fått trent ennå denne uka. Men tanke på hofta er det sikkert fornuftig, men ikke med tanke på vekta :/ Skal få inn en økt i morgen og en på søndag. Tror ikke jeg har tid og ork til mer. Satser på 3 igjen i neste uke.

 

Jeg jogger vanligvis både på asfalt og mykere underlag. Har forsøkt å holde meg til litt mykere underlag nå som det gjør vondt, men merker vel egentlig ingen forskjell.

 

Kjenner meg godt igjen at vekta varierer mye i løpet av uka ja... Jeg veier stort sett mindre etter en helg (de helgene jeg spiser fornuftig iallefall), enn midt i uka. Tror det skyldes at jeg lagrer mer vann i kroppen de dagene jeg jobber. Jeg jobber denne helgen, så regner egentlig ikke med noe superresultat denne uka.

 

Ellers plages jeg litt mindre med søtsug om dagen og det er en stor lettelse.

 

Ha en flott uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

I dag har jeg fastedag og føler på meg at det går bedre i dag. Føler ikke at jeg er så fokusert med å tenke på mat hele tiden.

Jeg er heller ikke så flink til å trene som jeg kanskje skulle vært, men jeg stresser ikke med det. Det får komme når det kommer. Jeg gidder jo søren meg ikke å gå tur engang. Jeg er medlem på et treningssenter og i går fikk jeg SMS om at de savnet meg der, så da er det vel kanskje på tide? Vi holder på med oppussing her i huset, så det er noe av grunnen til at vi ikke har vært der. Men det er ingen unnskyldning for ikke å gå en rask tur. Men som sagt jeg stresser ikke.

 

Tilbake til 5:2. Nå er jeg inne i min 3 uke og så langt er jeg kjempefornøyd. De to siste ukene har jeg gått ned 0,8kg hver gang. Da har jeg vært veldig flink på fastedagene. Jeg startet skikkelig søndag 27april, så jeg har ikke holdt på lenge.

 

Det jeg tenker når jeg skal faste. Er at i morgen da kan jeg spise god mat. Jeg holder på å prøve ut hvordan jeg skal spise og jeg tror jeg har funnet på noe lurt. I hvert fall for min egen del. Jeg passer på å spise mest før klokka 12.00. Jeg spiser aldri etter at jeg har spist middag ved 5 -6tiden. Har aldri hatt problemet med å fyse på ting om kvelden. Det er jeg glad for. Mannen min døtter i seg flere skiver med pålegg, men det frister ikke i det hele tatt.

 

Jeg er svak for is, og på jobben har jeg is disk. Det er jeg som eier all isen, for jeg driver for meg selv. Jeg har spist 1 - 2 is (Royal er god, men det begynner å bli tomt for den), men jeg har spist de før klokka 12. I går spiste jeg 3 is. Den siste ved 15.00 tiden. I dag når jeg gikk på vekta hadde jeg gått ned 0,2kg siden i morges. Skjønner ingenting. Jeg er så glad for at jeg har begynt på 5:2. Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før. Det er ikke slik at denne dietten passer for alle men for meg gjør den det.

 

Husk: I morgen kan vi spise. Jeg gleder meg til is klokka 09.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var det jammen gått noen dager siden jeg var her inne sist. Blir vel ofte sånn når innsatsen ikke er på topp. Gikk greit frem til helgen forrige uke. Men så kom 17.mai og da ble det mengder av kake og is, og lite skikkelig mat. Det resulterte i et vannvittig søtsug også på søndag, og jeg greide ikke å holde meg unna kakerester da heller :( Vekta har jeg prøvd å glemme, vet den ikke er noe lystig syn akkurat nå. Syns jo det egentlig er litt trist å tenke på at jeg veide 68-70 kg på denne tida i fjor og hadde masse fint å ha på meg. Nå vil jeg helst bare gjemme meg under masse store klær enda så fint vær det er. Bare grøsser ved tanken på å gå i bikini.

 

Så det ekstra godt i dag hvor stor jeg har blitt. Var på en aerobics time for første gang på mange måneder, og kroppen jeg så i speilene denne gangen var av en helt annen størrelse enn sist. Ikke bare var den større, men mye slappere også. Heldigvis greide jeg å henge med greit på timen, så noe positivt satt jeg heldigvis igjen med. Etterpå tenkte jeg at det var himmelsk å trene, og at det føles som jeg lever igjen. Så da får jeg heller prøve å bruke den store kroppen i speilene som motivasjon og heller tenke at NÅ skal jeg gjøre noe med det. Den kroppen der skal bli sprekere og fastere. Jeg har greid det før og kan absolutt greie det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skeiet også skikkelig ut på 17. mai. Holde ikke tilbake på noe. Is, pølser, brus, øl, champagne, potetgul, sjokoladekake osv osv. Jeg skulle egentlig faste på søndag, men med alle de restene i skapet gikk ikke det. Så med kun 1 fastedag forrige uke og en 17. mai med stor inntak, så sto vekta stille. Denne uka har jeg fastet 2 dager. Så nå må jeg prøve å ta det med ro i helga sånn at det blir en nedgang mandag morgen... Jeg skal i bursdag på søndag, så det blir vanskelig. Men jeg må virkelig passe på å ikke fråtse de dagene jeg ikke faster. Jeg blir så fysen på gjærbakst :blink: Jeg er nødt til å klare å begrense søtsakene til kun helgene.

Jeg har ikke trent noenting denne uka heller. Jeg synes du er god som får lagt inn trengisøkter Snupsipups. Det er ikke alltid så lett å få tid til det. Eller å prioritere det. Skal prøve å ihvertfall komme meg ut på et tur eller to i helga!

God fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Forrige uke gikk egentlig ganske greit både treningsmessig med tre gode treningsøkter og matmassig. Lå vvel egentlig an til å se et nytt tall på vekta også, men så falt jeg for fristelsen til å spise potetgull i går kveld. Og når jeg spiser salt så samler jeg vann. Så da tror jeg jammen jeg utsetter veiinga til i morgen tidlig. ;) Det betyr at i dag må jeg være flink og drikke masse vann så jeg får vasket ut saltet igjen. Skal prøve å få jogget en tur også. Har fri i dag og hadde så store planer om å trene på formiddagen med minstemann hadde så lyst til å være hjemme med meg, og da greide jeg ikke å si nei. Er jo ikke så lenge til han begynner på skolen nå, og da har vi ikke lenger denne muligheten. Så da får vi kose oss sammen mens vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned en kg siden forrige mandag. Men resultatkurven viser jo 80,8-78-79,5-79,6-78,6. Så det har jo gått litt ned og opp. Men alt i alt har jeg gått ned 2,2 kg på en mnd. Det er jo ikke fantastisk bra, men det er bra :) Så jeg fortsetter med 5:2-opplegget.

I dag har jeg til og med fått trent! På treningssenter. En hard aerobictime. Jeg har ikke vært på den på et år... Det var deilig å komme i gang igjen. Så den skal jeg prøve å gå på hver mandag nå. Og så er det på tide å dra fram sykkelen fra kjelleren. Det er jo så gøy å sykle egentlig! Det er nok litt støv og kingelvev på den. For den har heller ikke beveget seg det siste året. Men til helga skal den få seg en tur tenkte jeg.

Lykke til med veiing i morgen tidlig Snupsipups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gikk ikke som jeg håpa på med veiingen. Jeg står bom stille. Ja,ja jeg har iallefall ikke gått opp. Kjenner jeg blir litt lei og leker med tanken på å prøve å akseptere meg som jeg er. Problemet er bare at jeg ikke trives sånn. Men jeg er visst ikke motivert til å gjøre nok for å bli mindre heller. Så da står jeg her på stedet hvil.

Det positive er at jeg har fått tilbake treningsgleden igjen. Nå gleder jeg meg til treningene og føler virkelig at jeg lever etter endt økt. Så jeg har da kommet et stykke på vei. Håper bare viljen til å spise litt mindre hver dag også kommer snikende snart og at jeg kan innse at jeg ikke trenger å kose meg så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg har gått opp 0,6 kg siden forrige uke. Det var nedtur. Jeg fasta to dager og jeg har til og med trent 2 ganger. Men jeg får bare fortsette i samme tralten og håpe det går nedover igjen. Det er kjedelig at vekta svinger sånn. Men jeg vet at gårsdagen var en dag med stort kalori-inntak, og da vises det jo fort på vekta. Grilling og is...

 

I dag faster jeg igjen. Og i kveld skal jeg trene. Det er litt dårlig timing at det skjer på samme dag, men det må nesten være slik. Det er best å faste mandag og torsdag. Det er litt vanskeligere å faste på tirsdager, for da skjer det ofte så mye sosialt. Og den faste timen med trening på mandag har jeg med ei venninne og vil helst fortsette med det. Men jeg får heller ta det litt med ro hvis jeg blir svimmel :) Men det har egentlig ikke vært noe problem.

 

Så godt at du har funnet treningsgleden igjen Snupsipups! Det er utrolig hva været og årstiden gjør med humør og motivasjon :) Det er skikkelig deilig! Jeg blir faktisk motivert til å gå inn på treningssenteret selv om været er bra. Man skulle tro det var omvendt, men om vinteren vil jeg bare være hjemme :)

 

Jeg må også innse at jeg ikke kan kose meg så ofte som jeg gjør. Jeg må la tirsdag og onsdag være vanlig dager. Det er mitt neste mål. Mandag og torsdag er fastedager. Det er på en måte enkelt. Men så må jeg ikke fråtse eller spise masse godteri tirs og ons. Så får helga heller vare i 3 dager. Jeg vet jeg må begrense inntaket der også, men en ting om gangen. TIRSDAG OG ONSDAG ER HVERDAGER! Ikke helg... :)

 

Ha en fin mandag!

Hvordan går det med Soleie68 da? Savner å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i går brøt jeg fasten så det sang! Det startet med lunsj med kollegaer. Jeg begynte bra og plukken en liten salat i salatbaren. Men så hadde de deilige hjemmelagde rundstykker til. Med smør...

Så var jeg på kino. kjøpte popcorn og smågodt...

Og så ble jeg bedt på middag, og fikk servert både saus og poteter.

Jeg burde ha fastet i dag kanskje, men det er fredag og jeg orker ikke.

Jeg får heller 'hoppe over' denne uka, og prøve igjen neste uke. Mandag og torsdag.

Jeg kommer nok ikke til å veie meg på tirsdag.

Vel, vel. Ups and downs.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann

 

Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet noe her inne.

 

Litt mange ting som tar plass i tankene mine nå. Det er veldig intenst med sykdom hjemme, og at jeg i tillegg mistet jobben gjør jo ikke ting bedre. Livet er blitt ganske så anderledes enn for ett år siden - men sånn er nå dette livet....

 

Matmessig så går det faktisk ganske greit. Pga kraftig vektøkning hos min sønn ifm sykdommen, har vi endret mye på kostholdet. Dvs. han har gjort det - og jeg følger ham, slik at han ikke er alene om det.

 

Etter påske sluttet vi helt med sukker. Så etter påske har jeg vel bare spist sukkerholdige ting en håndfull ganger. Selskaper etc. hvor jeg ikke vil være sær, forsynt meg litt, men aldri spist opp kake/dessert.

 

For 4 uker siden var vi hos ernæringsfysiolog, og han rådet min sønn til også å kutte ut alt av ris og kornprodukter. Jeg regnet vel med å få dette rådet - men det var igrunn godt å få det fra en fagmann som kan ME. Sønnen min tok dette veldig seriøst, og er veldig flink til å velge riktig. Han fikk og lov til å såise "feil" et par ganger i uka. Så vi har fortsatt pizza på lørdager, og pasta en gang i blandt. Det hjelper når det ikke er helt rigid.

 

Dette kostholdet har fungert bra for meg også. Føler meg i mye bedre form på flere måter. Vekta går også nedover, noe som er deilig. Nå er jeg kommet ned på 76-tallet. En vekt jeg har lagt på ganske ofte - dvs. at klærne mine passer. Så fra å ha sett 81,8 i vinter/våres, har jeg nå gått ned 5 kilo. Det er jeg utrolig glad for. Buksene var virkelig sprengt! Gikk stort sett i joggebukse hjemme hele tiden, og når jeg var ute, var jeg nesten redd for at buksene skulle sprekke....så 5 kg. merkes, og det er godt.

Det beste er at dette kostholdet passer meg bra, jeg har ikke noe savn etter noenting.

 

Trening er det fortsatt dårlig med. Blir noen turer i skogen i løpet av uka - det er jo bedre enn ingenting.

 

Håper det går bra med dere andre, har kikket innom her av og til, selv om jeg ikke har skrevet noe.

 

Lykke til videre med 5:2 dietten din, Olga. Lykke til med ditt du også, Snupsipups. Ønsker dere en riktig fin sommer,

god klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da har det gått noen uker siden jeg var innom, og innsatsen har vært deretter. Det har vært en kjempe hektisk periode med kurs, avslutninger på skoler, barnehage, fotball, friidrett, allidrett og jobb, bursdagsfeiringer, møter, fotballkamper, treninger til barna +++ Mange av disse tingene var med bespisning, så kosten har sklidd helt ut. Ble over en uke uten trening også, rett og slett fordi tiden ikke strakk til. Vekta har derfor ikke gått den veien den skulle, heller tvert om :/ Og etter en periode med dårlig fokus merker jeg at det er lett å tenke at jeg venter med å ta meg sammen til etter ferien. Men så rotta jeg innom her sånn tilfeldigvis og så at dere har vært flinke, så da ble jeg litt inspirert (måtte det vare).

 

Har denne uka vært å kjøpt meg et sånt aktivitetsbånd som registrerer all aktivitet, så nå satser jeg på å få mer fart på kroppen. Har bare hatt det et par dager, men så langt har det iallefall fått meg til å bli mer fokusert på bevegelse, så da satser jeg på at det fortsetter sånn. ;)

 

Håper dere fortsatt er like flinke som dere har vært i det siste, og at vi alle skal bli mer aktive på forumet igjen 😊

 

God sommer og god ferie til dere som har tatt det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann

 

Da er sommerferien over, og det er godt å komme tilbake til vanlige hverdager igjen. Vi har hatt en flott sommer - først og fremst fordi min kjære ME-syke sønn, har vært mye bedre - så vi kom oss på ferie alle sammen :) Nå håper vi på at tilfriskningen hans varer.....

 

Kjenner at valken over ola-buksa er tilbake....den som jeg var så flink å få bort i juni....så jeg er tilbake på 78 kilo.

 

Jeg er fast bestemt på å ta et grep nå. Har meldt meg inn igjen på treningssenteret, og har begynt å trene styrke og kondisjon. Liker det ikke, men nå er det på tide å gjøre ting jeg ikke liker - fordi jeg MÅ. Skal trene styrke 3 ganger i uka, kondisjon 1-2 ganger - og utover det gå tur i skogen med hunden vår. Ja, dette er mye - iallfall for meg...... Dette ble bestemt da jeg sto i et prøverom å prøvde bikini rett før ferien. Da var det for sent å gjøre noe for denne sommeren.....men, målet for neste sommer ble satt B)

 

Jeg har bestemt meg for å gi "alt" frem til nyttår, og gjøre dette 100% - så får resultatet være deretter. Men, håper at jeg klarer 2-3 kg. pr. mnd.

 

Hadde vært koselig å hørt fra dere ;) Håper dere har hatt en flott sommer ;)

 

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Ja da var sommerferien over for min del også. Og for en deilig sommer det har vært :)

Det er godt å høre at sønnen din har blitt bedre Soleie. Jeg er glad for at det ble ferietur på dere.

 

Jeg var veldig aktiv i ca en uke, ellers har jeg ikke vært noe flink til å trene. Og jeg har slurvet litt med 5:2 opplegget. Har fulgt det bare sånn halvveis, og jeg har kost meg med grillmat, øl, is og annet godt og usunt. Jeg har ikke gått på vekta etter ferien, og jeg tror jeg venter en stund med det. Jeg har uansett tenkt å vente med å gå på vekta før jeg ser at kroppen har forandret seg. Jeg måler meg heller rundt midjen. Kanskje jeg går på vekta når midjemålet definitivt har blitt mindre.

 

Jeg leste om hundredagersprosjekter i et blad i sommer. Og det inspirerte meg til å starte mitt egen hundredagersprosjekt. Jeg lever et veldig stillesittende liv, og MÅ få opp aktivitetsnivået. Ikke bare trening, men generelt aktivitetsnivå. Mitt prosjekt er MINIMUM 20 min aktivitet HVER DAG I 100 DAGER :) Det må jeg jo kunne klare. Og med aktivitet mener jeg trening, men også gå en tur, sykle eller hardt hagearbeid. Jeg startet i dag med å gå en tur i raskt tempo i 40 min.

100 dager er et overkommelig tidperspektiv, tenker jeg. Noen har f.eks å trene 3 ganger i uka i løpet av de neste 100 dagene som sitt prosjekt. Hva med dere andre? Har dere lyst å gi dere selv en utfordring de neste 100 dagene? :) Så kan vi rapportere til hverandre her :)

 

1/100 - tur 40 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så hyggelig å høre fra deg :) Godt å høre at sommeren har vært bra!

 

Jeg har akkurat kommet igang med mine endringer. Gikk på vekta i går - trodde jeg lå på 78, men fikk sjokk har lagt på meg to kilo siden jeg kom hjem fra ferie - riktignok skal jeg ha mensen snart og kroppen er hoven og stor.......

 

Jeg er med på 100 dagers prosjektet ditt!

 

Da skriver jeg opp gårsdagen :)

 

1/100 - Styrketrening 60 min

 

Ha en fin dag - og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Soleie! Da er vi ignang :) Håper Snupsipups logger seg på snart også og blir med.

 

Jeg leste at man må prøve å unngå å gå på vekta etter ferien... Kroppen trenger noen uker på å stabilisere seg. Det er så fort gjort å hive seg på en ekstremkur etter en ferie, men det gjør som regel vondt verre. Så bare la kroppen din stabilisere seg og komme inn i hverdagen, så forsvinner nok de to kiloene.

 

I dag morges var jeg på en tur. Jeg syklet et stykke og skulle gå videre opp på en liten topp. Men der det masse kyr, og jeg snudde... Er det mulig? Å være redd for kyr? Eller okser eller kviger eller hva det nå var... Store dyr og jeg er ei pyse.

Men jeg fikk meg nå en liten times tur og er kjempefornøyd med det :) I morgen må jeg også få trent litt styrke.

 

1/100 - tur 40 min

2/100 - tur + sykkel 60 min

 

He en fin ettermiddag og kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he :) Skjønner deg godt jeg! Kuer er skikkelig store :P Men, alltid deilig med en tur da!

 

Har vært flink å kommet meg på treningssenteret, så er stolt av det! Greit å komme seg inn i rutine etter ferien og......litt mye vin og god mat setter spor ja...

 

Ha en fin dag :)

 

1/100 - Styrketrening 60 min

2/100 - Styrketrening 50 min

3/100 - Spinning 45 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :D

 

Ble så glad når jeg logget på nå, og så at begge dere to er i gang. Det motiverer. :)

Jeg har fortsatt ferie ut denne uka, og satser på å starte for fullt fra neste uke. Men jeg har tjuvstarta litt denne uka. Tenkte egentlig å starte denne mandagen, men plutselig hadde jeg spist en stor is eller en stor Starbucks kaffe så det er veldig tydelig at hodet ikke er med meg, ennå. Så da får denne uka bli nedtrapping og så blir starten neste uke.

 

I ferien har det vært fri flyt av godteri, snacks og is, 1-2 glass vin eller øl nesten hver kveld, mye mat og litt for lite aktivitet. Det har resultert i at vekta har flydd til himmels, og jeg er vel omtrent opp på maksvekta mi. Jeg har jo skjønt at det ville gå sånn, men har ikke brydd meg. Har handla meg klær i en større størrelse, og vært greit fornøyd med det. En størrelse, jeg hater til vanlig. Og egentlig er det ikke utseendet som plager meg mest, men det at alt er så utrolig mye tyngre. Det er tungt å gå i bakker, og det skal lite aktivitet til før det kjennes i knærne. Sånn kan jeg jo ikke ha det. Så nå er det på tide å finne igjen seg selv; den aktive jenta som elsker å trene. Jeg vil ikke være hun tjukka som ikke gidder å trene fordi det er for tungt.

 

Har så langt vært på to treninger denne uka. 1 time spinning på mandag (spinning er en fordel for da kjennes ikke vekta så godt :) ). Og en time step til morgenen i dag. Fy flate det var tungt, her kjentes vekta alt for godt. Planlegger ny spinning time på fredag.

 

Vil gjerne bli med på 100 dagers utfordringen. Men tror det blir kun lette aktiviteter mellom treningsdagene, jeg trenger nemlig tid til å hente meg inn. Men en liten gå tur kan jeg lett få til. ;)

 

Foreløbig ser uke min sånn ut da:

 

1/100: 60 min spinning

2/100: ca 1 time rolig og moderat gange

3/100: 60 min step med styrke

 

Gleder med til å fortsette høsten sammen med dere :)

 

Masse klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Så hyggelig! Nå er vi alle tre igjen - mangler bare Storesøster... Koselig å følge dere, og ha noen å "prate" med!

 

Ja, det er ikke så lett å få hodet med seg....jeg har begynt å skrive opp hva jeg putter i munnen. Ikke for å telle kalorier, men jeg hadde en mistanke om at jeg nok spiste litt mer i løpet av dagen enn jeg trodde........det var riktig....litt her og der....

 

Har kommet bra i gang med trening. Er blitt veldig motivert til å trene styrke, og begynner å synes at det faktisk er greit. Har tatt et par PT timer, for å være sikker på at jeg gjør det helt riktig, og at jeg utfordrer meg selv nok. Det har vært utrolig nytting! Når jeg først skal bruke tiden på det, så er det jo greit å få max ut av den :)

 

Er fornøyd med uka så langt, er stolt over å ha trent 4 ganger - det har ikke skjedd så ofte ;) Ha en god helg, og lykke til!

 

1/100 - Styrketrening 60 min

2/100 - Styrketrening 50 min

3/100 - Spinning 45 min

4/100 - Rask tur 30 min

5/100 - Styrketrening 70 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...