Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei begge to :)

 

Det har ikke skjedd så mye mer på vektfronten hos meg siden sist. Litt opp og litt ned, men jevnt over samme vekt. Sliter fortsatt med stress, selv om hver dag ikke er like ille lenger. Tror allikevel det bremser både vektnedgang og motivasjon til å gi alt. Håper det skal hjelpe med litt ferie snart.

 

Lykke til på kurs Olga, håper det kan hjelpe deg på rett vei. Og så håper jeg du holder oss oppdatert på hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Godt å høre Snupsipups! Da er vi iallefall godt igang - selv om det går sakte....

 

Her står jeg bom stille på 80,5. Hadde håpet å se dette 7 tallet snart :mellow:

 

Var super-flink i helgen, og kjenner at det går greit nå. Har ikke så lyst på mer mat enn nødvendig - og det er jo bra.

 

Har gått mye opp og ned denne våren - startet i februar på 83,5 - men det er ikke lenge siden jeg var på 83...så opp og ned. Har vært på 80,5 i løpet av denne tiden også. Men, har ikke sett 7 tallet siden i høst...

 

Vi er iallefall standhaftige, selv om vekta er ustabil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innsatsen er det ingenting å si på, eller standhaftigheten. Så da får vi bare håpe på at resultatene følger etter. Bare to dager til ferie for min del. Håper vekta vil gå ned litt i ferien siden den ikke har gått ned noe særlig før ferien. :) Skal iallefall bruke den ekstra ledige tiden til å trene godt. Syns det er så godt å trene i feriene når man ikke er sliten pga jobben. Man har et helt annet overskudd.

 

Håper bare på fint vær i tiden fremover. Begynner å bli litt værsjuk. I dag er det riktignok flott sol, men vinden er isende kald og temperaturen lav. Tror nesten ikke jeg har kjent så kald vind om sommeren før, skulle tro den kom rett fra nordpolen.

 

Skal snart ut på joggetur, hadde sett for meg ei langøkt i dag, men kjenner at kroppen er sliten. Hadde fri i går, og hadde tenkt å ta det rolig å samle krefter til økta i dag. Skulle bake og gjøreklart til barneselskap til minsten som nylig ble 7 år, og hadde full kontroll. Så plutselig ville ei dame komme å se på huset vårt, og da ble det både ekstra vasking og rydding i tillegg. Var helt ferdig da jeg gikk til sengs i går, og Så økta i dag får bli som den blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer med 7-tallet. Har som mål å se det i løpet av sommeren jeg også. Vekta mi viste 81,6 kg i dag, så endelig dukket det opp et nytt lavere tall hos meg også. Kanskje ting endelig begynner å løsne? Håper virkelig det. :)

 

Har ikke hørt noe mer fra damen som så på huset vårt på tirsdag, så da blir det nok ikke noe salg denne gangen heller. :/

 

Bare to vakter igjen til ferie nå, kan nesten ikke vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

Vekta viste 81,1 kg i dag, så den fortsetter rette veien. Så godt at det endelig skjer noe. :)

 

I dag skal jeg treffe noen venner fra sykepleier utdanningen, så da blir det nok litt vin. Håper det ikke påvirker vekta i feil retning. Har gardert med Bootcamp før i dag, så håper det går bra. :)

 

Jeg har starta ferien min nå, så satser på mer trening de neste ukene. Så da håper jeg både formen og vekta går rett vei i ferien. ;)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81 kg i dag. Forrige gang jeg var på vekta var den 83, så jeg er glad det går rette veien. Jeg er ikke i en periode med mye jobb, så jeg har rett og sltt nesten ikke tid til å spise! Så jeg vet at det ikke er den beste måten å gå ned. Men ned er ned... :)

Snart er det sommerferie, og jeg gleder meg til sol og varme. Jeg skal stå i mot fristelsen til å tenke at jeg jo skal på kurs til høsten, så jeg begynner da... Jeg skal spise sunt i sommer og legge inn litt trim i ferien.

 

Hvordan går det med dere? Gratulerer med 7-tallet Soleie! Håper vi ser det snar vi andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Gratulerer med fin nedgang begge to! Her går det rette veien :)

 

Har dessverre bikket over på 8 tallet igjen - det er så og si ingenting som skal til! Blir litt oppgitt, men må bare stå på!

 

Jeg trener bra nå,og er glad for at jeg har kommet meg inn på treningssenteret igjen :) Da har jeg iallefall god samvittighet for det!

 

To uker til vår ferie...fortsatt kun en shorts som passer :( Kjøpte meg noen lange fine kjoler på Lindex her om dagen. Fin fasong, som jeg ikke så ut som en sekk i. Blir nok en del kjolebruk fremover ja....

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det går fortsatt rette veien hos meg. 80,5 kg i går. Men nå er det bare noen få dager til ferie så da er det nok slutt på nedgangen for en stund. Jeg skal selvfølgelig forsøke å unngå de største utskeielsene selv om det er ferie, men har lyst til å kose meg med litt øl og vin og ekstra god mat, så da kan en nok ikke håpe på noen nedgang.

 

Gratulerer med nedgang til deg også Olga. Håper det blir en roligere periode hos deg snart. :)

 

Håper du snart ser igjen 70-tallet Soleie. Skjønner det er litt surt at vekta spratt opp igjen så fort når du endelig hadde kommet deg ned på 70-tallet. Kanskje du ser det igjen allerede ved nese veiing?

 

Grattis med nye sommerkjoler, håper du får masse sol i sommer, så du får brukt dem mye. :) Vi har ikke hatt en eneste dag med kjolevær foreløpig i år. Men da jeg leta igjennom skapet mitt etter sommertøy fant jeg x antall capri bukser, så satser på at jeg iallefall får brukt dem. Kjøpte meg forresten ny kjole i går jeg også. Fant en som var helt fotsid på vero moda, og den kan nok brukes til og med i kjølig vær, så da er det håp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei dere

 

Da ble det litt stille her på tråden igjen...

 

Grattis med fortsatt nedgang, Snupsipups! Nå har du jo gått jevnt og trutt ned de siste månedene - og det er jo supert :) Så bra at du fant noen bukser i skapet! Capri-bukser er så godt å gå med :)

 

Jeg har ikke vært på vekta på en god stund. Ble litt for fokusert på dette, så tenkte at jeg måtte roe ned litt. Mat og trening går fortsatt greit, ingen utskeielser å snakke om heller.

 

Men, må si at jeg kjenner på en skuffelse over at jeg ikke har gått ned mer det siste året. Er det overgangsalderen som bremser opp vektnedgangen? Synes det er så langt mellom resultatet og innsatsen.... Må jobbe mentalt med den biten, så jeg ikke blir for lei meg av det.

 

Nå reiser vi snart på ferie, så da logger jeg meg på igjen i slutten av juli.

 

Håper dere får en riktig fin sommer uansett hvor dere er, og hva dere gjør :)

 

God klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei dere!

Håper dere har en fin sommer. Jeg er tilbake etter 2 deilige uker i Spania. Sol og varmt! Det var så varmt at det ble lite bevegelse gitt. Kun svømming :) Og det ble mye mat og god drikke, så jeg har nok lagt på meg et ferie-kilo eller to. Så nå vil jeg gjerne kvitte meg med dem igjen dem før jeg skal på Roede-kurs i slutten av august.

Jeg var på treningssenteret i dag for første gang på 2 mnd. Det var skikkelig hardt, men godt å komme igang igjen med treningen. Nå sitter jeg og lager planer for høsten for å få jobbet inn gode trenings- og måltids-rutiner. Jeg planlegger 3 faste økter i uka. 1 kombinert intervall og styrke, 1 kondisjons-økt og 1 styrkeøkt.

Det er godt å være hjemme igjen, men jeg kjenner at jeg vil ha enda mer ferie og enda mer sol og varme! :)

Håper dere har det bra! Fortsatt god sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei

 

En deilig sommer er over! Har hatt det veldig fint :) Men, hjelpes meg - jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg begynner på nytt. Spist er spist - og gjort er gjort. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke klarer å la være å spise mat med mer kalorier enn hva kroppen trenger. Jeg legger på meg på et lite blunk, med en gang det blir ekstrakalorier. At jeg ikke lærer! Det erdefinitivt ikke verdt det. Så her er jeg - starter "på nytt" IGJEN! Ingen klær passer og jeg føler meg uvel på alle måter.

 

Håper på litt mer aktivitet her inne igjen - det hjelper meg :)

 

Olga, har du begynt på kurs nå? Og Snupsipups - jeg håper vi hører fra deg også snart :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Hyggelig å høre fra deg Soleie! Ja, spist er spist. Et par kilo opp er nok ganske vanlig om sommeren. Men, det er bare å brette opp armene. Vi vet jo hva vi må gjøre :)

Jeg begynte på kurs i går. Det blir spennende. Hyggelig kursleder. Det var ikke så mye fokus på veiing av maten, mer på rasjoner/størrelser. Spise en kyllingfilet til middag f.eks. Istedetfor å være nazi på vekten. Det passer meg fint. Jeg må veie litt i begynnelsen. Spesielt ris og pasta... 100g er ikke mye! :)

Jeg endte opp på many 1. Det er jo litt lite synes jeg, men nå skal jeg prøve det først. Så får jeg heller gå opp litt i kalorimengde hvis jeg går mye sulten. Eller hvis jeg begynner å trene mer... :)

 

Dette skal bli en bra høst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga :)

 

Lykke til på kurset ditt! Blir spennende - og ja - dette blir en bra høst!

Har gått bra med meg denne uken. Jeg har ikke veid noe, men har strammet godt inn. Jeg vet jeg går sakte men sikkert ned om jeg holder meg til 3-4 sunne, passe store måltider - og holder meg helt unna all godis og småspising. Så det er det jeg satser på at jeg klarer. Litt utfordringer i helgen som kommer, men skal gjøre så godt jeg kan :)

 

Vi snakkes, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt så som så med kostholdet så langt i uka. Jeg har ikke klart å holde Roede-kostholdet 100%. MEN i går løp/jogget jeg for aller første gang 10km!! Det var veldig deilig å kjenne at det var mulig! For det hadde jeg faktisk ikke trodd :) Så neste år har jeg tenkt å melde meg på KK-mila :) Har dere vært med på den? Var det halvmarathon du løp Snupsipups? Det tror jeg ikke jeg kommer til å prøve meg på. Men nå er målet mitt KK-mila + å løpe 10km på under en time :)

Ha en fin søndag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er kursdag nr 2. Jeg er veldig spent. Gikk på en super-sjokoladesmell i går kveld/natt, fordi jeg måtte sitte oppe og jobbe mot en deadline. Men jeg var veldig flink hele dagen før det... Shit. Håper ikke at jeg har gått OPP ihvertfall! Jeg lurer jo bare meg selv, men nå spiser jeg ganske lite i dag for å bøte på skadene...

Jeg tror egentlig meny 1 + passer meg bra. Så jeg må bruke litt tid på å finne en god måltidsrytme. Og døgnrytme generelt... Jeg sliter med å komme meg tidlig i seng og stå opp tidlig. Hvis jeg klarer å legge meg tidlig, er det allikevel utrolig vanskelig å komme seg opp om morgenen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis ned 0,9kg. Med tanke på at jeg ikke hadde spist middag, så er det vel kanskje heller snakk om 0,4-0,5. MEN, glad for at det går riktig vei :)

Denne uka er det fokus på hverdagsaktivitet. Så i dag gikk jeg til jobb. Det er 5000skritt ca. Og så gikk jeg en liten 5-minutters-tur i lunsjen. Den kan jeg utvide de dagene været er bedre :)

Deilig å kjenne på positivitet og motivasjon! Håper det varer og varer og varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så fint å se at dere er i gang. :) Jeg har ikke greid å komme meg skikkelig i gang etter sommern, hverken med mat eller trening. Men begynner å kjenne at jeg er litt på gli nå. Vekta har jeg ikke rørt siden før ferien, men kjenner godt på klærne at den ikke er noe å juble over. Får vel snart lete den opp.

 

Det har vært mange forandringer i livet mitt siden jeg skrev her inne sist. Vi fikk omsider solgt huset, og vi har flyttet. Det nye huset er barndoms hjemmet til mannen min. Det har et sterkt behov for oppussing, så vi har da nok å henge fingrene i fremover.

Ellers har jeg begynt på videreutdanning, så nå blir det skole isteden for jobb fremover. :)

 

Det var halvmaraton jeg løp for to år siden ja. Og jeg har så utrolig lyst til å gjøre det igjen. Kanskje til neste år? Hadde planen klar i år også, og trente jevnt og trutt frem til sommern, men så datt jeg helt av i ferien og har virkelig slitt med å komme i gang igjen. KK mila har jeg ikke prøvd, men det ser utrolig gøy ut, så jeg blir ok å prøve det en gang også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...