Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Og så ned - heldigvis:D

Litt mindre inntak denne uka - og det viser jo igjen det.

Fikk bare en god kondisjonstrening - men en er bedre enn ingen. Denne uka blir det hagen som må prioriteres + styrketrening da. Vårt medlemskap går ut i august - så da får vi benytte det fult ut i juli;)

Kommer nok til å tegne nytt - men ikke før til høsten - og bare for et halvt år om gangen. Våren og sommeren skal brukes utendørs.

Ellers alt vel for så vidt. Har fått meg en lei sommerforkjølelse så nakken - men den går vel over etter hvert den også. Min erfaring er at den kan sitte lenge i når jeg får det på denne tida. Men man får ta det som det kommer. Har i alle fall ikke tenkt å sette meg inne i fina sommerværet.

Stå på damer

-mia52

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pittelitt opp denne uka - og det får man bare ta på strak arm;)

Ligger og vaker rundt 81/82 kilo. Vil liksom ikke slippe seg nedover. Vel - det har jo noe med inntak og forbuk å gjøre det da:D

Men kan jeg klare å holde inntaket sånn rundt der jeg ligger nå gjennom sommeren - ja da har jeg kommet et stykke på veg i forhold til varig vekttap.

Ligger nå rundt 1600 kcal i kvardagen - og med litt trening og masse hagearbeid ser det ut til å holde seg sånn noenlunde stabilt. Når man putter inn litt ekstra i helger og sånt ( masse "sånt" sommerstid:P) ligger jeg nok rundt 2000 kcal. Målet er  å holder stand gjennom sommeren - og så ta et lite rush til høsten igjen. For nå vil jeg under 80!

En sunn sjel i et sunt legeme - og da må nok "legemet" ned noen kilo ja.....

Fortsatt god sommer fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innom som snarest for å logge vekt. Litt ned - og så langt ned på vektskalaen har jeg ikke vært i år:D

Stresser ikke med mat og trening - men etter så mange år med jojovekt ligger det i bakhodet ja.

Har hatt en utrolig flott sommer. Og menyen har bestått av masse salater, sjømat og grillen har blitt flittig benyttet, spesielt til fisk.

Er blitt litt opptatt av vegetar - så et par dager i uka er ren vegetar i heimen for øyeblikket:P

Ellers litt lite stryketrening i varmen. Det frister ikke å entre et treningssenter når sola skinner og været stråler. Så da er det turer for alle penga - og hagearbeid.

Vel - man får være litt fleksibel i disse ferietider. Stille og rolig på jobb for tida - de fleste er på ferie. Jeg skal ikke ha feire før i slutten av august - og da er det gresek øyer som gjelder.

Fortsatt god sommer fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter:)

Denne uka skal jeg ta et skikkelig tak i mat og trening. Lett å love sånne ting på mandager av en elle annen grunn;)

Gikk opp 2 hekto denne uka - eller vekta ligger å vaker rundt 81/83 kilo. Den har ikke vært ned på 80 tallet enda da. På mandager er jeg alltid innstilt på å sette inn et ekstra gir - det holder kanskje til onsdag:(

Men jeg har jo sagt til meg selv at i sommer skal jeg prøve å stabilisere. Kan jo alltids håpe på en under og at vekta plutselig minker sånn helt av seg selv. Vet jo at det ikke er realistisk. Egeninnsatsen må nok økes da ja.

Har meldt meg på yoga til høsten. Er blitt helt gira på den følelsen det gir meg - og glede meg til å starte.

Og så blir det treningssenter med styrke også. Kan ikke la musklene forsvinne helt i alderdommen:P

Så planene er klare de. Men først skal jeg ha ferie.......

-mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Og så var ferien over for denne gang - og resultatet ble 3 kg opp:huh:

Jeg har valgt ny start og nye muligheter - kanskje det hjelper:P

Satser på en rask nullstilling av ferie-kiloene - og en moderat nedgang etter det. Man vet jo hva som skal til - det er bare å gripe mulighetene.

Har lagt opp en kostholdsplan - og treningsplan. Eller treningsplanen er ikke helt i boks enda. Har tenkt å følge opplegget til Yngvar. Det prøvde jeg en gang tidligere, men klarte ikke å fullføre på grunn av problemer med rygg og hofter. Nå føler jeg meg klar for et nytt forsøk.

Nytt motto - Bare gjør det!

-mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia! 

Håper ferien var helt topp??. Sånn at det er verd kiloene. Hvor har du vært?

Jeg er på et opptreningssenter, og jeg har mer vondt nå enn da jeg kom. Det er vegatarisk mat her og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg ble veid når jeg kom og skal ikke veies før jeg drar etter tre uker. Hadde samtale med ernæringsfysiolog i dag, det var interresant, men Grete R. opplegget holder helt i forhold til det han sa. Kanskje med en litt annen vri på helgekos. Hvis jeg vet jeg skal bort i neste uke, så spis mindre, eller ikke noe ekstra i helgen på forhånd. Ligge i forkant??. Litt ny vri på tanken.

kan dette hjelpe deg? Vi har jo tenkt likt i flere år og til slutt virker det ikke.

æsj til tre kilo, men du veier ikke 100 ihvertfall?. Men når jeg ikke kan gå på vekta hver morgen, mister jeg helt kontrollen.

tvi tvi med opplegget ditt.

Klem fra Sarri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Sarri - så koselig med tilbakemelding?

Så spennende med det opplegget på opptreningssenteret da. Kunne også tenkt meg vegetar - og iallefall når andre lager det? Vi prøver faktisk å innføre et par dager med vegetarmiddag her i huset - og det er vellykket. Så fortsetter med det.

ikke greit at du har mer vondt da - men det må vel rette på seg etterhvert. Ikke mist håpet iallefall. Hvor lenge har du vært der nå?

Den tanken med å spise mindre før man skal ut på noe er egentlig ganske naturlig for meg. Og det skal jeg ta med meg videre☺️

Prøv å legge tanken på vekta bort nå mens du er der - tenk langsiktig - spis masse sunn mat og kos deg?

Vi har hatt en fantastisk tur til Skiathos. Var også innom Skopelos og Alonnisos. Bodde litt urfor Skiathos by - og fikk masse trim med bratt tur ned til stranda?

Flott øy - god mat og gode opplevelser. Tok taxibåt inn til byen flere kvelder og koste oss på gode greske spiseplasser

Men ikke nok til å holde vekta da. Men tenker på de som feriekilo som skal bort i løpet av de neste to ukene?

Lykke til kjære deg - håper du merker framgang snart?

Klem fra mia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så rask nedgang som jeg håpet da - men ned er ned. Og nesten en halv kilo er ikke å forakte det;)

Har  vært en uke med masse utfordringer - og de har jeg ikke alltid vært like flink å takle. Blitt en del matauk etter at vi kom hjem fra ferie.

Eplekaker er jo snadder da - og veldig vanskelig å unngå smaksprøver før innfrysing:o Og det blir en del kalorier der - i alle fall når man faller for fristelsen til å bruke krem også da.

Nå har jeg handlet inn vaniljekesam - og det smaker faktisk godt  det også. Ikke like godt - men godt:D

Trening har vært en dårlig samvittighet hver dag. Det hjelper jo lite på treningspoeng med dårlig samvittighet - så her må man ta seg selv i nakken og få til en start.

Hadde gode intensjoner i dag - men så dukket det opp et møte som jeg må være med på. Og da må treninga vike:(

Vel - det er bare å brette opp ermene for ned skal jeg:),

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen;)

Vært litt dårlig på oppdatering her inne i det siste. Får skylde på travel hverdag:P

Fikk ikke endre vekt i  dag - men den er faktisk 83,4 kg. Riktignok er det 4 uker siden jeg var innom og justerte. Men med et estimat på 0,3 kg i uka ligger jeg ikke så langt etter. Fornøyd med det.

Trening - ikke helt optimalt. Problem med akilles og klarer ikke gå så veldig langt og veldig fort. Kan sykle da så unnskyldningen er syltynn:lol:

Styrketreninga ligger i dvale etter at vi meldte oss ut av treningsstudio. Så vurderer nytt medlemskap etter nyttår. Da blir jeg pensjonist og får all verdens tid til trening:P

Ellers humper det i veg - jeg er stadig optimist og venter bare på at vekta skal snike seg under 80. Det gjør den ikke av seg selv - det må det aktiv jobbing til.

Viktigste nå for meg er å få til et sunt kosthold - også i helgene. Der syndes det over en lav sko:angry:

Og så får jeg bite i det sure eplet og slenge meg på treningssykkelen for å få litt kondisjon. Satser på i alle fall en "tur" denne uka....

Dagens lille:

" Også i livets seilas må man bruke motvind for å komme seg framover"

Stå på folkens - ny uke - nye muligheter

-mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia??

herlig optimistisk er du hvertfall ?

må nesten fortelle deg om resten av oppholdet mitt. Jeg gikk ned 2 kg og en halv til etter jeg kom hjem. Men nå har jeg gått opp litt igjen. Jeg spiste så mye der oppe i Lillehammer, men ikke brød og ingenting mellom måltidene.? og jeg har ikke spist sjokolade siden 1.sept. Annen snop liker jeg ikke. Ellers er ikke sykdommen min bedre, men jeg har kommet igang med litt trening, mest styrke , veldig forsiktig, det er jo muskulaturen min som er angrepet. Har vært redd for det, menn nå er jeg igang med noe som jeg greier, og jeg er ved godt mot?

Ellers ble jeg kjent med nye mennesker og fikk veldig god tone med en dame fra Kristiansand. Vi var på Maihaugen, Bjerkebekk, Sigrid Undsets hjem og Aulestad, Bjørnsons hjem. Siste søndagen kjørte vi over fjellet på Peer Gynt veien. Også så deilig å ikke gjøre noe husmor-ting! Og slippe å bestemme hva vi skal ha til middag. Det er en belastning innimellom?

vi har stått på venteliste til en fireukers ferie på Kypros, og nå har vi fått eskjed om at noen har trekt seg, så nå drar vi 10 NOV.

Jeg hadde betennelse i akilles, og noe som hjalp godt på det vonde var en hælsåle. Kjøpte i sportsbutikk. Og ikke bruke flate sko! Trening var å stå på tærne i ei trapp og slippe seg ned med hælene. Noen ganger om dagen! Prøv. Jeg fikk også laser noen ganger hos fysioterapeut. 10 min annenhver dag 5 ganger tror jeg.Jegble helt bra og det tok ikke så lang tid heller.?men viktig å få litt innlegg under hælen.

Men Mia, ikke tro at du får et hav av tid?tida strekker aldri til og den går bare fortere og fortere.??????.

Ha en fin uke❤️ Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

På tide med en fortsettelse😁

Nå er det så lenge siden jeg var innom at jeg jammen ikke er sikker på hvordan dette fungerer. Får se når jeg poster første innlegg i denne omgang😁

Ser ut til at det er et evighetsarbeid dette nedivekt-prosjektet mitt.  Nå har jeg latt det ligge på is sånn et års tid. Og fant plutselig på at nå var det på tide å ta det fram igjen. Klar over at det er litt dårlig timing å dra det fram i disse førjulstider. Men jo før jo bedre😂

Har ikke satt noen tidsfrist, men har satt som mål å kunne logge 73 kg til slutt. Da har jeg en BMI som tilsvarer lett overvekt. Men første delmål er 81 kg. Da kan jeg si farvel til fedmekategori. Og det målet er ikke langt unna. Det skal jeg klare. Kanskje ikke før jul da. Ikke lett å minske tallet på vekta i disse tider. Men det kommer jo en januar og februar også. Satser på å gjøre en god jobb da😊

Og ja forresten - vekta på tirsdag viste 83,7 kg.

Jaha - da var jeg vel igang igjen da😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, for to dager siden tenkte jeg så på deg😊. Lurte igrunnen på om du hadde gitt opp!

jeg sliter fortsatt med det samme. I januar skal jeg få protese i det andre kneet og jeg er fortsatt ikke bra av Polymyalgia. Men det går bedre og jeg er på lavere dose med kortison. Men vekta er jo alt for høy og den burde jo vært betraktelig lavere...jeg veier 93,9.så noe har jeg gått ned. På det høyeste var den 104. Men etterhvert som kortisonmengden gikk ned så har det gått noen kilo også.

vi må visst gjøre oss kjent på denne siden igjen. Håper jeg får det til.

Kjære Mia, det var så hyggelig å høre fra deg igjen.

og koalamamma, fint med forsprang på alle de som begynner i januar😄😄

hilsen Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Koalamamma skrev:

Bedre å starte NÅ i november enn i januar som alle andre, da ligger du foran i løypa :)

Ja ikke sant du😀 Nå satser jeg friskt og freidig, så får det briste eller bære😆Føler meg optimistisk og full av pågangsmot. Takker for hilsen. Nå skal jeg gjøre meg kjent på forumet igjen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sarri skrev:

Så rart, for to dager siden tenkte jeg så på deg😊. Lurte igrunnen på om du hadde gitt opp!

jeg sliter fortsatt med det samme. I januar skal jeg få protese i det andre kneet og jeg er fortsatt ikke bra av Polymyalgia. Men det går bedre og jeg er på lavere dose med kortison. Men vekta er jo alt for høy og den burde jo vært betraktelig lavere...jeg veier 93,9.så noe har jeg gått ned. På det høyeste var den 104. Men etterhvert som kortisonmengden gikk ned så har det gått noen kilo også.

vi må visst gjøre oss kjent på denne siden igjen. Håper jeg får det til.

Kjære Mia, det var så hyggelig å høre fra deg igjen.

og koalamamma, fint med forsprang på alle de som begynner i januar😄😄

hilsen Sarri.

Tenk at du også er her enda da😁 Tenkte på deg da jeg plutselig bestemte meg for å ta opp den gamle tråden igjen. Da får vi fortsette å heie på hverandre da. Veldig glad for å høre fra deg også.

Ser du har slitt veldig, men så hyggelig å høre at det går bedre. Og selv om vekta ligger for høyt har du jo gått betraktelig ned. Det skal du være stolt over👏
Klem fra mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens

Har vært en bra dag. Så glad jeg bestemte meg for å ta fatt igjen.

Bruker Roede-dietten. Tenkte jeg skulle legge meg på 1600 kcal pr dag. Men prøver meg på rundt 1400 og ser om det er holdbart. Og om jeg klarer å gå ned på den. Får bruke litt tid på å komme igang igjen. Skal ikke legge skjul på at vekta har vært en god del høyere i perioder. Men har klart å karre meg ned igjen. Men ikke lenger ned enn jeg er nå. Så derfor dette stuntet😆

Så da er det bare å brette opp ermene, for ørtende gang. Sette opp menyer og handlelister. I dag ble det grønnsaksuppe med magre kjøttpølser til middag - sundt og godt😉

Ha en trivelig og sunn kveld da👍

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld - og roen har senket seg i stua. Har en treåring på overnatting, og det medfører litt ekstra innsats av bestemor og bestefar😁

Menyen er jo et kapittel for seg. Salater og sådanne sunne saker er ikke noe for en på tre. Der var ønsket klart og tydelig pannekaker - så da ble det sånn. Laget de litt sunnere med grovere mel - ingen protester å spore der heldigvis😊Og for oss voksne ble det salat i tillegg. Uten agurk og paprika - for de forsvant på småen sin tallerken😆

Og ingen lørdag uten lørdagsgotteri. Han er ikke så kravstor - holder med små mengder. Så da ble det innkjøp av en pitteliten gotteripose kun for han - ingen rester på bestemor😜

På oss voksne ble det klementiner, epler og druer. Egentlig helt perfekt. Så det skal vi kose oss med videre utover kvelden, mens adventstake og lys blir hentet fram.

I morgen skal småen få være med å « vekke» nissene som har sovet på loftet helt siden forrige jul. Da blir det tradisjonen tro litt kos med pepperkake og kakao ( blir nok et par kaker på meg også) før nissene finner plassen sin rundt omkring i huset😊

Jeg har lettere for å lykkes når jeg legger opp en plan for dagen - og holder meg til den. Har litt verre for å takle uforutsette ting. Da er veien kort til skuffer og skap. Så konklusjonen på kort sikt er å tømme skuffer og skap for fristelser. På lang sikt må jeg jobbe med å takle akkurat det😊

Koselig lørdagkveld ønskes fra mia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag - og veiedag😊

Og i dag stoppa vekta på 82,8 kg👏 Strålende fornøyd med resultat og egeninnsats😉

Er en litt grå og regnfull dag her i dag. Så da blir det kanskje litt baking da. I går bakte jeg hveteboller ( godt med litt annet enn småkaker), og alt forsvant i fryseren. Med unntak an et par som mannen i mitt liv prøvesmakte😁 Klapp på skuldra der altså, jeg som elsker gjærbakst.

I går var treningsformen trilletur med et lite barnebarn. Ble en time i raskt tempo - på glatta😯 Måtte avpasse farten litt da. Har ikke tenkt å brekke lårhalsen i disse førjulstider altså.

Har vært sløv med å notere mat og mengder. Begynner så fint, men så sklir det ut gitt. Skal prøve å skjerpe inn der. Tar jo litt tid all denne noteringa, men bet det er verdt det. Lett å gå på en smell der. Bare å se hvordan disse uskyldige småkakene drar opp kaloriregnskapet er skremmende😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo Mia😄

du starter bra! Jeg har gått litt ned jeg også, men jeg går like fort opp igjen, så jeg stoler ikke helt på meg selv. Jeg prøver å redusere på kortison også om dagen.

jeg orker ikke å veie mer  jeg heller , men jeg spiser et knekkebrød til frokost, to stykker brød til lunch og en potet til middag, to hvis de er små. Broccoli, blomkål og gulrot til middag og tomat, paprika, og agurk til brødmaten. Youghurt til mellommål, og eple en gang i blant. Banan og melk til kvelds.

Men så kommer all selskaplighet som ikke er like lett å kontrollere.

Vi har så fryktelig vær i dag. Det regner is. Alt fryser på bakken. Alle busser er innstilt og vi høre utrykknings-sirener. Da er det godt å være pensjonist og ikke ha fysio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm endelig gikk det, men slutten av innlegget ble borte.

Vi drar til Gran Canaria til torsdag. Når jeg ser ut og vet at dette ishelvete skal byttes med palmer strand og sjø, så gleder jeg meg veldig. Værmeldingen er ikke så bra, men som mannen min sier, det er i hvert fall ikke glatt!!

men å bo på hotell, noen vasker rommet rene håndklær neste før en har rukket å bruke dem, og gå ut og bare peke i menyen, så kommer det vakre unge menn med deilig mat, dette blir bra.❄️❄️️                  ⛱⛱🌸🌺🥂

Hilsen Sarri😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Riktig god morgen det ute😊

Sannhetens øyeblikk - vekta viste 83,4 kilo😊 Ikkje gale i det heila tatt - inntaket dei siste vekene tatt i betraktning😆

Satset på å holde vekta gjennom julegildet - klarte det nesten - med 6 hekto pluss😜

Nå e eg tebake te kvardagen. Kakebokser og gotteriskåler er tømt - kjøleskapet har fått påfyll av friske grønnsaker og frukt - og eg e ved godt mot🤣

Nytt mål er satt - under 80 innen utgangen av februar👍
 

Ellers har man det bra - travle dager til tross😉 Ser ut til å bli ein fine dag sjå meg i dag - rosa skjær på himmelen nå i soloppgangen. 
Og jeg skal rydde bort jula. Begynte i går, men måtte avbryte da jeg ble invitert til ei venninne. Og jeg er ikke vanskelig å be😆 
 

Sarri: håpe du hadde en flott og avslappende tur til GC. Alltid godt å kunne nyte slaraffenlivet og bare nyte.

Finfin dag folkens fra mia

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år🌸🍀🌺

 Kjære deg, så flink du har vært! Jeg gikk opp 1,5 kg sydentur og jul. Nå veier jeg meg ikke en gang, og det er jeg helt avhengig av ellers. Men det er så mye å tenke på. Jeg skal ha protese i kneet og var til førkontroll på Notodden Sykehus i går. To timer på mørke svingete veier. Alt var bra med meg og jeg skal operere den 21.  Jeg gruer meg så jeg er kvalm. Operasjon den ene dagen og hjemreise dagen etterpå. Sist fikk jeg bli en dag...men det var i Larvik.

her er det mange varmegrader og helt bart. Heldigvis ikke glatte veier, men det er jo et merkelig vær. Skremmende...

jeg er på treningssenter tre dager i uka, prøver så godt jeg kan å være i form før operasjonen. Men jeg har jo fortsatt Polymyalgia, så jeg må være forsiktig med mine skadede muskler. Av alle ting, så får jeg så vondt i håndleddene av å sykle. Har du hørt om det før?

Tenk så moro det blir å komme ned på 70 tallet. Gleder meg til å høre det😄

heier på deg

Sarri 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært litt fraværende her inne de siste to ukene, kommer forhåpentlig sterkere tilbake😜

Vekt og sånt viser nedgang - heldigvis😊 Forrige tirsdag stoppa den på 82,7 og i dag 81,6👍 Så da har jeg klart 1;8 ned etter julegildet😁 
Sist jeg var innom på forumet her kunne jeg registrere en signaturlinje som fulgte med på innleggene mine. Får registrert den, men viser ikke her. Synes det var veldig kjekt å ha den med jeg. Kanskje bare jeg som ikke finner ut av det😆

Sarri: Krysser fingrene for at operasjonen i dag går fint - og at du får et lettere liv med godt kne. Tar vel si tid å trene det opp. Men bare det blir bedre så får en ta den bøygen.

Jeg trener litt styrke 3-4 ganger i uka. Har kjøpt meg treningsstrikk og følger et program som kiropraktoren min  har satt opp. Det tar 20 minutter - så det er ingen unnskyldning å droppe😉 Ellers blir det mange og lange trimturer med barnevogn. En utmerket treningsform til nytte og hygge😁

Sol, 6 grader, liten bris - en utmerket dag til trilletur👍
 

Flott dag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene vårværet her - og det inspirerer til en formiddagstur😀

Sitter og nyter en raus kopp te. Frokosten i dag ( som vanlig) ei skål havregrøt med kruskakli, rosiner og hjemmelaga eplemos. Må jo være sunt det😁

Gårsdagen gikk fint. Deilig kjøttsuppe til middag og en lang trilletur. 
En liten utfordring på kvelden har jeg. Koser meg med en kopp te og sånne skorpor. Ikke ille i det hele tatt, men...🤣 De er så gode med ordentlig smør og brunost - og har ikke funnet en verdig arvtaker til det måltidet😜

Prøver med magerost av forskjellig valør - godt det også. Men ikke like godt. Tror jeg må gå til innkjøp av en annen sort knekkebrød - og definitivt et annet pålegg. Kanskje jeg kan unne meg skorpor med smør en kveld i uka😉

Ellers blir utfordringen i dag  kosekveld på restaurant med mine søstre - der det er bestilt tapas🤣 Vel, utfordringer kommer de. Så da får man legge en lur liten plan😉

Trivelig dag folkens fra mia

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du står på. Jeg har også utfordringer i forhold til kveldene. Jeg blir alltid sulten da og spesielt hvis jeg har trent. Jeg prøver å fylle på med frukt og grønt men blir litt lei av å knaske gulrøtter.

I dag lagde jeg blomkålris som tilbehør til ovnsbakt marinert sei, det ble virkelig god og få kcal også (ca 50 pr 100gr). 10gr parmesan, litt chili, løk og paprika oppi den revne blomkålen løftet smaken...kan anbefales. 

 

Ha en fortsatt fin uke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...