Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Lenge siden jeg har skrevet noen referat her inne nå, men jeg tenker ofte på dere. Her går dagene i barnepass og med en 1 åring og 4 åring i hus, får gamla og ammern jammen henge i. Siden vi nå har sprengkulde mellom -12 og 18 må det fyres i mange ovner i forskjellige rom, og går dørene opp smetter lillebror ut for å finne seg en trapp for å krabbe opp- det er veldig moro, og besta må gå bak-----------. Skulle jo egentlig ha tatt av mange kilo med disse små i hus, men vekte går opp og ned, så nå er det stillestående siden først i november. Prøver å få med meg vanngymnastikken og denne uka møtte jeg også opp på dametrim, cirkeltrening i 1 time og det gjorde godt.

 

Ellers er det litt julebakst innimellom, for over helga skal jeg til Molde på mammografi, og siden 2 sønner med familier bor der, må besta forsyne dem med litt julegodt (førjulegodt), og da blir det jo litt smaking og kalorier i overflod. I går fylte "litjpia" 30 år og det ble god middag ute og gode kaker hjemme også. Men i morgen kommer småtassene for overnatting igjen,så foreldrene får feiret dagen skikkelig blant venner, så da får vel skrittelleren aktiviseres igjen.

 

HA EN FIN HELG ALLE SAMMEN, det kommer dager da vi bare skal tenke på oss selv og målet når vi nok en dag!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt litt dårlig samvittighet for dere, men PC armen er ikke god, og så har det vært så hektisk med andre aktiviteter. Var opptatt med forberedelser og julekonsert både lørdag og søndag. Egne juleforberedelser blir det dårlig med. Vi får ta det til helgen.

 

Vekten står stille på 88 kg og det har den gjort noen uker. Byttet treningsstudio i går,men har ikke vært der ennå. Håper det skal gi litt inspirasjon. Og det er så billig at jeg kan ta meg råd til litt vanngym av og til også. Skal prøve å få med søstern. Litt hyggeliger med to og lettere å komme seg av gårde. Helsestudio vil hun ikke.

 

Vi håper på bedre tider etter jul og så får vi holde kontakten og støte hverandre.

 

Ha en fin advendstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

 

Ingen endring på vekta denne uka heller - får vel være fornøyd med at det ikke er oppgang ;)/> . Har ikke registrert mat på lange tider så jeg aner nok årsaken til at det ikke blir noe resultat på vekta. Har en følelse av at jeg spiser litt for lite + at det ikke er helt "riktig" fordeling.

 

Har kommet godt i gang med trening igjen så om ikke annet bør det vises på målebåndet etter hvert :rolleyes:/>Treningsprogrammet jeg har fått er ganske krevende ( for meg i hvert fall :D/> ) Jeg har fått en timeplan med intervalltrening 2 dager pr. uke og en "langkjøring" pr uke + 45 min styrketrening hver gang. Blir skikkelig sliten og det verker i alle muskler! Viste ikke at jeg hadde så mange muskler :lol:/> :lol:/>

Hadde som mål å ta av en del kilo før min 60-årsdag i januar, men det ser ikke lovende ut :wub:/> . Reiser bort i jula, og så blir det 14 dager på jobb før jeg drar på en 3 ukers tur til syden og feirer dagen min! Så jeg blir nok nødt til å fortsette utover våren / forsommeren før jeg når mitt mål. Og i mål SKAL jeg!!!

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter!

 

Ja vi peiser på og koser oss og strever med alt som skal i hus og bokser før jul.

 

Vi skal jo leve livet også og det gjør vi . Satser på å klare meg så noen lunde med vekta til etter jul, men ikke så lett når kakeboksene fylles og iår har jeg laget goro for første gang og det var med et nødskrik jeg gjorde det. Leste oppskriften og så at det var 500 gr. meierismør og 2,5 dl fløte. Ja jeg var i tvil om jeg skulle bake . Men så var det gorojernet som jeg kjøpte på loppemarked i sommer. Helt nytt og ubrukt jern til 50 kr. :blink: Ja hva gjør man da. Jo --jul er jul- og nå har jeg gjort det og de ble gode. :rolleyes:

 

Idag er jeg fornøyd her vi sitter i storm og blæst i sør-Rogaland. Har fått pakket inn alle pakker idag og sendt alt som skal i posten av pakker og julekort, så NÅ er jeg avslappet og god.. Sursteika er stekt og oppskåret og i fryseren. Har blitt sånn etter jeg kollapset, jeg må gjøre ferdig middager og sånni god tid før gjestene kommer. Har lært litt de siste årene og så må det bare være sånn.

 

Vekta på mandag var 93,7 --ingen endring fra forrige uke. Og det er jeg glad for.

 

Det er bare snaue 3 uker til nyttt år. Og da -dere --går vi i gang med friskt mot mot våren og noen kilo mindre. Det greier vi--jeg skal under 90. Jeg har faktisk greid å holde meg rundt 93,5 siden midten av juli og jeg tror det er rekord. Før har det vært berg og dalbane i årevis.

 

Vi står på og så skal vi ha en fin juletid.

God adventstid til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det stille her og det forstår jeg godt!

 

Utrolig hvordan vi stuller og steller og alt som skal rekkes før julekvelden. Masse selskap og besøk til eldre og ikke minst noen som skal kjøres hit og dit og noen trenger litt hjelp med de siste tomlene på selbuvottene. Mor er svaksynt men greier i godt dagslys å strikke selbuvotter av gammel vane, og det er flott. Da har hun noe å være opptatt av så da strikker jeg med glede tomlene.

 

Veiedag igår men ikke ned-- det ble + 0,6kg. ikke noen bombe--jeg har ventet på det. :lol:

 

Nå er det bare å gjennomføre resten av året så hopper vi igang med et nytt flott og spennende år!

 

Vi skal i mål--jenter.

Ting tar tid!!

 

Snart tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten forsinket julehilsen fra Østlandet. Vi har vært bortreist en del av julen og denne helgen kommer barn og barnebarn hjem og blir til over nyttår.

 

Og de dagene vi har hatt i mellom har samboerens barn vært hos oss på besøk. Men de overnattet ikke. Blir litt sliten, men vi vil jo også gjerne at de skal komme.

 

Vekten har gått gradvis oppover i desember, så jeg stemmer i koret som sier at vi starter på nytt fra neste uke, og da skal vi klare det. Jeg har booket meg på gruppetimer på SATS i 2 uker framover. 2 ganger med sykling og 2 ganger Bodybalanse pr uke. Ryggplagen har kommet tilbake, men håper å få løsnet på det med trening.

 

Jeg så at gullmedlemskapet mitt har gått ut. Får vurdere om jeg skal betale mer på det. Brukte det ikke så mye, men så at det var nyttig.Jeg tror jeg spiser sundt, og så får jeg bare scoore på 5 til 6. Men det skal ikke mye justering til for å gå opp et par trinn. Hva gjør dere? Eller går dere på kurs?

 

Ikke sikkert jeg kommer innom noe mer før nyttår, så ha en god helg, takk for det gamle året og så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er stolt over at vi greier å komme innom på tråden midt i romjulen!

Det viser jo at vi tenker og har det i bakhodet.

Ja nå har min mann og jeg tømt småkakefatet--men det var faktisk bevisst. :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/> Vi er alene for første dag på lenge. Vi har tatt det rolig idag, er godt å slappe av etter uker med oppkjøring og masse gjester i dagevis. Hadde forberedt middagene godt, men det er jo alltid noe som skal gjøres.

Nå sitter vi her i sørvest i storm og regn --nok en helg med dårlig vær--men til gjengjeld har jo sola snudd så nå er det bare å vente på lysere tider.

Jeg har vært ute en halv time og ryddet litt i hagen --tatt bort noe vissent.

Fant ut at jeg var så stiv og lite bevegelig at jeg måtte prøve å få i gang skrotten.. Du store verden hvor tungt det var å bøye seg.. :P/>

 

Må bare ta det med godt humør--neste uke starter vi og jeg fortsetter å klare meg selv. Jeg er med i gullklubben og det vil jeg fornye. Jeg vet at jeg skal greie dette sammen med dere og ved å notere og veie og melde til forumet--vil det være min jobb. Jeg skal prøve å skrive hver dag --men kan ikke garantere det.. Iallfall skal jeg jbbe bevisst mot en lettere og sunnere kropp. :)/>

 

Dette greier vi og kanskje vi skal finne en felles veiedag?

Onsdag er første hverdag etter julefeiringen og er dere med på onsdag??

 

Jeg har gått opp i vekt --allfor mye sitting, men vi skal bli fine til våren!!!! :rolleyes:/> :rolleyes:/>

 

Ha en god nyttårsfeiring. Jeg melder meg i løpet av helgen!! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år alle bestemødre!

 

Da er jeg hjemme igjen fra juleturen, og som deg Mia har min vektpil også pekt i feil retning :angry:/> .

I dag har jeg forlenget mitt gullmedlemskap og har ikke tenkt å gi opp!! Men jeg har bestemt meg for å vente med registrering av mat og trim til etter at jeg har vært på sydenturen min. Reiser om 14 dager og blir borte i 3 uker så da har jeg funnet ut at jeg heller utsetter registreringen. Men satser på fokus på riktig mat og så håper jeg det blir mange lange trimturer mens jeg er borte. Sliter dessverre med en strekk bak på et lår som jeg ikke blir kvitt, og det er ganske smertefullt bare jeg går en liten tur. Trodde jeg skulle klare å bli kvitt det på egen hånd men det ser nesten ut til at jeg må søke hjelp. Har slitt med dette siden tidlig i november så det burde egentlig ha vært borte nå. Min trener har forsøkt å legge opp øvelser slik at jeg ikke belaster denne muskelen i håp om at det blir bedre når den får hvilt seg. Det er ganske irriterende når jeg har lyst til å trimme og så skal dette hindre meg!!

 

Hadde vært flott å ha en felles veiedag ja, Mia - og onsdager er jo en ok dag! Skal vi forsøke det fra og med i morgen? Da kan jeg evt melde min vekt i morgen og neste onsdag, men så blir det et opphold til 6. februar.

Vi forsøker å få skikkelig liv i tråden vår nå så skal du se vi vil lykkes i å nå målet vårt :D/> Jeg vil ha mulighet for å være litt på nett under ferien min, så selv om jeg ikke har vekt å melde kan jeg oppdatere litt hvordan dagene mine er, og følge med på hvordan det går med dere. Hva mener dere Mia, Sebedilla og Toam - er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært flott å ha en felles veiedag ja, Mia - og onsdager er jo en ok dag! Skal vi forsøke det fra og med i morgen?

 

Ja det er greit for meg. Da rapporterer vi hver onsdag, Litt mer press på oss da. Jeg har lagt meg inn med en vektnedgang på 20 kg på 40 uker. Har et mål da fram til ca 1, oktober. Erfaringsvis har jeg aldri klart å gå ned 1/5 kg i uken over lengre tid, men håper alltid, og kanskje jeg kan klare det nå med deres hjelp.

 

GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE, OG SÅ MELDER VI OSS I MORGEN.

 

Startvekt 88 kg

Målet er 68 kg før 01.10.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år alle bestemødre!

 

Da er jeg hjemme igjen fra juleturen, og som deg Mia har min vektpil også pekt i feil retning :angry:/>/> .

I dag har jeg forlenget mitt gullmedlemskap og har ikke tenkt å gi opp!! Men jeg har bestemt meg for å vente med registrering av mat og trim til etter at jeg har vært på sydenturen min. Reiser om 14 dager og blir borte i 3 uker så da har jeg funnet ut at jeg heller utsetter registreringen. Men satser på fokus på riktig mat og så håper jeg det blir mange lange trimturer mens jeg er borte. Sliter dessverre med en strekk bak på et lår som jeg ikke blir kvitt, og det er ganske smertefullt bare jeg går en liten tur. Trodde jeg skulle klare å bli kvitt det på egen hånd men det ser nesten ut til at jeg må søke hjelp. Har slitt med dette siden tidlig i november så det burde egentlig ha vært borte nå. Min trener har forsøkt å legge opp øvelser slik at jeg ikke belaster denne muskelen i håp om at det blir bedre når den får hvilt seg. Det er ganske irriterende når jeg har lyst til å trimme og så skal dette hindre meg!!

 

Hadde vært flott å ha en felles veiedag ja, Mia - og onsdager er jo en ok dag! Skal vi forsøke det fra og med i morgen? Da kan jeg evt melde min vekt i morgen og neste onsdag, men så blir det et opphold til 6. februar.

Vi forsøker å få skikkelig liv i tråden vår nå så skal du se vi vil lykkes i å nå målet vårt :D/>/> Jeg vil ha mulighet for å være litt på nett under ferien min, så selv om jeg ikke har vekt å melde kan jeg oppdatere litt hvordan dagene mine er, og følge med på hvordan det går med dere. Hva mener dere Mia, Sebedilla og Toam - er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. :D

 

Godt nytt år jenter! :rolleyes::unsure: Feiring i Molde til sønner, og feiring av en sønns bursdag(45) i dag, sprengte kaloriinntaket på årets 1.dag (delfiakaken ble alt for fristende)

 

Ja, veiing på onsdag er en ok dag for meg også, da går starten på veiinga i morgen tidlig.

Julegotteriet og godt på julebrødet må nå fjernes. Men så har vi en reise til Sri Lanka 7. Feb til 28. Og da blir det vel mange kalorier jeg ikke har helt kontroll over igjen. Det er disse reisene som gjør at min vektkurve brått snur gal vei. :angry: men skal følge med på tråden allikevel.

 

Godt mot må vi i alle fall ønske hverandre! Målet når vi selv om det tar leng tid enn ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg førstemann inne her på årets første onsdag. og vekten er omtrent uendret. 88,2 kg. Setter det som årets startvekt.

 

Bakte et lavkarbobrød i går. Hadde en pose med ferdig melblanding i skapet. Lavkarbo er greit nok, men jeg liker ikke brødene. Og er litt lei av å spise salat til lunch hver dag. Har prøvd "Spis deg slank" menyer og følte meg veldig bra. Magen ble mindre.Mulig jeg bør holde meg unna gjærbakt. Blir veldig oppblåst av hveteboller bl annet, og av fint hvetemel. Jeg spiser nesten aldri loff. Kjøpte bare 1 i hele 2012. Ser søsteren min har samme problemet. gikk opp 5 cm rundt livet når hun spiste lasagne til middag. Pasta er ikke bra for oss. Da må den i tilfelle være grov.

 

Lykke til i dag med veiingen, og med vektnedgangen i 2013. DETTE SKAL VI KLARE.

 

Startvekt 88,2 kg

Målet er 68 kg før 01.10.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

 

Da er det ny start og jeg gleder meg faktisk til hverdager og vanlig god mat.

 

Vekta var 95,6 --det var ovr 2kg opp, men jeg er verken sur eller skuffet.

Årsaken vet jeg veldig godt, og nå er jula slutt.

jeg pakket vekk sjokoladen igår kveld og skal fram en bit eller 2 på lørdag.

For første gang på mange år har jeg greid å få et litt bedre forhold til sjokolade --jeg tror det hjelper å tenke på at 1 bit er nok--d vet jeg hvordan det smaker.

 

Jeg føler meg også mer oppblåst og ekkel i kroppen når jeg spiser hvetemel. Jeg baker brød selv, halvparten dansk rugbrød og resten andre melsorter , (ikke hvetemel)gresskarkjerner, solsikkefrø, linfrø og av og til sesamfrø med skall. Tilsetter 1 spiseskje med kanel og siste gang 1 ss rosiner. Har brødbakemaskin så da har jeg brød i en uke. Det blir tungt så brødbskivene er ikke store, men de er gode.Det er veldig mettende og holder meg stabil i blodsukkeret, kjenner ikke sult og jeg mener det gjør min hverdag mye bedre.

 

Idag blir det rester fra kalkunen til middag, lager lapskaus med masse grønnsaker så jeg greier nok ikke beregne kalorier. Barneselskap kl. 17 --men det skal jeg greie --holde hodet på rett plass--

kake skal jeg spise på lørdag--så den saken er grei.

 

Hvis det serveres is--så skal jeg ha 1 skje istedet for 1 glass melk.

 

Ja det går an å leve lettere når jeg tenker alternativer.

Det er fint vær hos meg idag så jeg skal ut å gå, jeg tåler ikke så mye men 30 min er jo 1 trimpoeng-og det er jo bra. Skal gjøre som sebedilla, ta noen små økter på trimsykkelen innimellom.

 

Da sier jeg tvitvi til dere alle. Vi melder så ofte vi kan, skal prøve hver dag og det er med å holde fokus og kontakt med hverandre.

 

Skal vi prøve å få minst 1 trimpoeng hver dag?

 

Vi er gode --tøffe bestemødre som vil bli sprekere og det skal vi bli. :rolleyes:/>

Noen av barnebrna spiller fotball og da står bestemor i mål. :lol:/> :lol:/>

Du er grevlig goe i mål, sier 7 åringen :P/>

 

 

Mitt mål blir: 88 kg til 1.juni--litt over 1 kg i måneden--det greier jeg!!! :rolleyes:/>

: 85 kg. til 1.oktober

 

 

Vi får det til--vi endrer litt på livsstilen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi prøve å få minst 1 trimpoeng hver dag?

 

Er ikke helt sikker på om jeg får det til, men 7 pr uke skal det blir. Har forstått at det er nødvendig. Møtte en bekjent som er fysioterapeut, og da hun hørte at jeg satt på kontor med PC hele dagen kom det raskt: Du må bevege på deg. Jeg har jo sett at alle de som skal trene opp folk er slanke og godt trent selv. De har vel sett nødvendigheten av det.

 

Så i dag blir det spinning bare 30 minutter, og i morgen er det bodybalanse. Skal bruke pulsklokke på spinningen så jeg ser hvor hardt jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min startvekt for det nye året 89,4 kg - dvs. at jeg har gått opp det meste av det som forsvant tidlig i høst. Men det er selvgjort så det er ingen andre å skylde på!! Det gjelder bare å komme på rett spor igjen så snart som mulig. Men som Sebedilla har også jeg erfaring med at ferieturer ødelegger mye av mitt oplegg. Før jeg drar sier jeg til meg selv at denne gangen skal jeg være flink, men så er det bare så lett å glemme når man slapper av og koser seg ;)/> . Men denne gangen håper jeg at jeg greier å kompensere litt av inntaket med å være mye i bevegelse, og i tillegg har jeg bestemt meg for å trene litt styrke 3 ganger pr. uke. Så får jeg se hva jeg kan rapportere etter ferien :P/> . Har hatt antydning til halsbetennelse i romjulen så da ble det ikke mye trim, men jeg har vært på treningsstudio i dag og ble belønnet med 2,5 trimpoeng. Enig i at vi forsøker med ett trimpoeng hver dag, og er det en dag vi ikke greier det kan vi kanskje klare 2 dagen etter :)/> .

Jeg setter som mål 80 kg til 1. mai og krysser fingre :D/> :D/> .

 

Ha en fortsatt flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag blir det spinning bare 30 minutter, og i morgen er det bodybalanse. Skal bruke pulsklokke på spinningen så jeg ser hvor hardt jeg trener.

 

Det ble ikke helt som planlagt,Var litt tidlig ute så jeg fikk 15 min med styrketrening først, og så spinning. Men der skar det seg, Krampe i føttene så jeg måtte gi med etter 10 min. Litt surt. Tok et varmt bad så jeg merket ikke noe i natt. Og pulsklokken virket ikke. Ikke verdens undergang, men ergelig.

 

Håper på bedre trening i dag.

:)

Nå gjenstår det bare å få avsukret kroppen. Klarer ikke å kaste konfekt. SÅ jeg får trimme det av meg. Starter på lavkarbo diett fra mandag. Blir helt deppa av den store magen min.Livvidde på 110cm. :( Resten kan jeg leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Gårdagen ble litt travel, men hoppa på vekta som selvfølgelig viste oppgang, så årets førate veiing viste. 83,8 kg. Har tenkt at jeg innen avreisen til Sri Lanka skal komme meg ned på 80, men allerede i går skar kaloriinntaket seg da vi ble bedt i 70- årsselskap til en nabo, koldtbord og gode kaker. Dårlig tid til trening, da små barnebarn måtte ha tilsyn av besta, da mamsen ligger i influensa og er helt utslått og pappaen måtte på jobb. Styggvær gjør at jeg ikke kommer meg ut heller. Har bedt mannen om å bære inn ztrimsykkelen som måtte vike plass for juletreet, så kanskje det blir

1 trimpoeng allikevel. Neste uke begynner vanngymmen og da kommer jeg vel i siget igjen.

 

02.01.13 83,8 kg

Delmål 06.02. 80,0 kg

01.07.13. 75,0 kg.

 

:rolleyes:/> :rolleyes:/> :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 2,5 trimpoeng i dag, og etter styrketreningen i dag kjenner jeg meg skikkelig sliten. Bør nok ta en hviledag før jeg tar neste økt.

 

Surt å få krampe i føttene Toam når du er motivert for å trene. Det er det samme med smerten jeg har på baksiden av låret som jeg ikke blir kvitt :angry:/> . Nå forsøker jeg en siste utvei med betennelsesdempende tabeletter en uke. Blir det ikke bedre da må jeg vel bite i det sure eplet og søke hjelp.

Her er det også dårlig vær Sebedilla, så hadde jeg ikke hatt mulighet for treningsstudio hadde det blitt dårlig med trim. Jeg har ikke trimsykkel hjemme, men kunne jo likevel ha trent litt styrke og "tøy og bøy", men jeg er flink til å finne på så mye annet jeg må gjøre før jeg kan trimme når jeg er hjemme :lol:/> . Derfor er valget enkelt for min del - jeg må bruke treningsstudio for å ikke velge bort trim! Og på denne årstiden frister det ikke med trimturer for jeg er ikke glad i å være ute når det er mørkt. Derfor blir det bare helgedager som er aktuelle for å gå tur. Gleder meg til lysere dager :)/> .

 

Ha en hyggelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuen!

Her meldes det om 2 greie dager, men akkurat nå--etter en dag med rydding av juletre og all pynten skulle jeg finne en skål til frukten jeg kjøpte idag. Og der fant jeg konfekten-men jeg greide å tenke på dere og etter 4 biter greide jeg å ta meg i nakken og logge meg inn her :rolleyes: :rolleyes:

Jeg så et program på tv om at det var den daglige aktiviteten som var viktig og og det har jeg greid idag.

Det ble 1 trimpoeng på torsdag også så jeg satser på 7 trimpoeng på 1 uke. Alt over det er bonus.

Har vært på Europris og kjøpt en ministepper idag og dn er så liten at den kan stå bak en stol i stua når den ikke er i bruk. Skal ned og montere den nå etterpå og da blir det styrketrening til beina iallfall. Da blir det oppvarming på trimsykkelen og deretter styrke på stepperen.

 

Så kjekt at vi er flere som kjemper sammen-- :rolleyes:

 

toam-mitt midjemål er 105 og jeg vil så gjerne bli mindre. Samspillet mellom vilje og hjerne er vanskelig å finne, men jeg er på jakt og det skal bli fint til våren :) Vi står på for vi er flinke!

 

Betty blue -du er jo kjempeflink til å sanke trimpoeng-enda du har vondt i låret. Imponerende--men vi er jo flinke og har litt erfaring i denne "jobben" vi er sammen om her.

 

Og sebedilla--vi er jo heldig som har noen vi kan hjelpe- og selv om vi ikke alltid får tid til oss selv, så gjør vi så godt vi kan og vi kan bruke trimsykkelen foran tv.

 

Nå er det snart dagsrevyen --så da er det tid for trim.

God fredagskveld, jenter-tar meg en yoghurt og litt kornblanding med kanel etter trimmen og det blir min fredagskos i dag..

 

:) Vi skal bli fine og smekre--og det greier vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og selskap. :rolleyes:

Utfordringene står ikø, men sånn er det jo hele året.

 

Det blir hjemmelaget pizza i dag og kaker og det bruker også være is i barneselskap så jeg mener det skal gå greit.

 

Må jo bare ta en dag om gangen og tenke på hva jeg putter inn i munnen..

Trimsykkelen venter nå og deretter ministepperen. Litt er bedre enn ingenting.. Tilsammen skal det bli et trimpoeng slik at jeg følger planen..

 

Skulle det dukke opp noe slik at jeg ikke får gjort det som er tenkt, så får jeg jo bare prøve å mer en annen dag. Jeg gleder meg til onsdag og veiing, det må da vise igjen at jeg har tatt skjeen i en annen hånd.. :D :D :D

 

Stå på jenter, dette greier vi sammen!!!

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,8 trimpoeng i dag :)/> Prøvde meg på tredemøllen men etter å ha småjogget i 4 minutter kom smerten for fullt og jeg begynte å halte :angry:/> :angry:/> .Så jeg flyttet over til trimsykkel, men jeg er ikke spesielt glad i å sykle dessverre. Men gjennomførte en skikkelig styrketrening før jeg ga meg så alt i alt er jeg ganske fornøyd.

Svinestek til middag her, skar bort alt fett så det ble ganske sunt. Men så er det resten av kvelden da....... Blir nok et par glass vin, men skal holde meg unna alt snopet jeg har en tendens til å finne frem! Heldigvis er jeg ikke glad i sjokodade, så konfektesker får stå i fred for meg! Men chilinøtter og taco- chips derimot !!!Der har jeg mine største utfordringer i tillegg til at jeg er veldig glad i vin.

 

Men jeg har i hvertfall vært flink med trimmen denne uka, og forholdsvis sunn i matveien så jeg håper også på å se resultat på onsdag Mia.

 

Vi krysser fingre for oss alle sammen! Ha en flott lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan - hvordan går det damer? Nå nærmer det seg raskt onsdag og veiedag - skal bli spennende å se om det er et positivt resultat ;)/> Hvis ikke er det i hvertfall ikke trimmen som mangler for jeg har vært flink til å trimme i det nye året! Gjennomførte en brukbar styrketrening i dag, og kjenner det i musklene :lol:/> :lol:/> Det er tydelig at det er mange som har fått et treningskick etter jul for det er uvanlig mye folk i treningsstudioet. Det er alltid slik hvert år, og så dabber det av i slutten av januar :P/>

 

Har hatt seibiff til middag i dag, magert og godt men jeg hadde vært litt for raus med saltet så det går vel ned noen glass vann utover kvelden. Håper det ikke har inflytelse på vekta på onsdag :)/> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Her går det bra-både mat og trim er i rute. :rolleyes:

 

Jeg klarer 1 trimpoeng og det er jeg fornøyd med- jeg har brent meg tidligere på at jeg har gjort for mye-brukt for mye energi og så har jeg vært tappet for krefter og ikke blitt noe særlig bevegelse dagene etter.

Nå tar jeg en dag om gangen og tenker litt variasjon og ikke mer enn 1 trimpoeng og så skal jeg være glad for det. Jeg har også greid å ha en åpnet konfekteske fra 1.juledag og fram til nå. Enda noen biter igjen og det har aldri hendt før. Jeg kjenner det ikke noenplass, og faktisk tror jeg at det erdet hjemmebakte brødet som holder blodsukkeret i sjakk og ingen opp og nedturer med søthunger. :D :D Det er så utrolig at jeg må fortelle det til dere.

 

Tirsdag skal jeg på barselbesøk. Min vennine har fått tvilling barnebarn og jeg regner med at det blir litt kaffimat der. Men jeg har bare hatt lite kakestykke på lørdag så jeg tror jeg kanha litt i morgen..

 

Vi er snart i mål med 1.uke--spennende. :rolleyes:

Ha en fin kveld og fin tirsdag---alle som leser her og vi er flinke, vi får det til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...