Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så flink, jeg heller, Toam. Hadde besøk av barnebarn i formiddag, og hadde stekt vafler. Det ble litt for mange av dem, gitt. :( Selv om de var laget med havremel og grovmel, og med sukrin i stedet for sukker, så ble det for mange kalorier. Jaja, spist er spist, og ny sjanse i morgen. :)

Tp 1,5, kal 1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1450 kcal. 1,3 TP.

 

Kom meg på trening i dag. Endelig. Samboeren skulle dit, så da hang jeg meg med. Men jeg gikk så fort tom. Måtte få en sukkerbit for å komme meg gjennom 1 time.

I morgen er det fastelavn. Kvaler for disse bollene. Da må jeg trene mye.

 

Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja. :huh: Restevafler fra i går til frokost og lunsj er ikke akkurat det lureste, nei. I tillegg var koret ute og sang i kveld, og da ble det selvfølgelig kaker til kaffen.

Tp 1,5, kal 1978.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

God morgen damer, I`m back again :)

 

I går ble det enda en ny start for meg :rolleyes: Var en time på treningssenteret og tok styrke og for å komme opp i 10000 skritt vart det tur på tredemølla i går kveld rett etter korøving. Det ble faktisk en god dag med fokus på kalorier og trimpoeng :D Det skulle forresten ha vært tp for synging og strikking også, da hadde ivertfall eg hatt kvota mi pr uke. Vel det ble 3,7 tp og 1068 skritt og inntatt 1254 kal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så deppa i går. Hadde ikke gått noe ned (eller opp) på 2 uker når jeg veide meg på GR kurset. Så da trøste jeg med meg enda en rosinbolle og enda en før jeg la meg. Så da her jeg vel ødelagt denne uken også. Nå har jeg putta resten i fryseren. Og kastet resten av småkakene som sto i kjelleren.

 

Og så ble det hjemmekontor for en organisasjonen jeg jobber frivillig for. Da ble den ingen trening. Etter 2 dager på treningsstudio er ikke ryggen bra. Må nok bare gå, helst i marka. Men foreløpig får det bli tredemølle og litt stryke med et program jeg fikk av en personlig trener.

 

Resultatet ble 0 TP og 1998 kcal. :angry:/>

 

På vektklubb.no har de TP for å spille blåseinstrument. :)/>/>. Så da kan jeg få 0,5TP i kveld. Så ingen TP for korøvelse.

 

Mitt armbånd som teller skritt, teller også når jeg strikker. Så da må jeg ta det av meg. Bruker bare en i lommen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga, så bra resultat! :D Supert altså! :) Enig i at det burde være trimpoeng for strikking, og korsang. Kanskje noen burde foreslå det for GR... :rolleyes:

 

Skjønner godt du føler deg deppa når du ikke har gått ned de to siste ukene på kurset, Toam! Men du har heller ikke gått opp!! :D Bravo! Fokuser på det, i stedet!

 

De to bollene har ikke ødelagt noe. En sprekk, javel. Men du skal ha fokus på at du ikke spiste opp resten av bollene i posen, men puttet dem i fryseren i stedet! Hurra for det, Toam! I tillegg har du også kastet resten av småkakene - du har kvittet deg med en fristelse der! Flott! De små grå tar kontrollen, når de bare får summet seg. ;) Klapp på skulderen til deg!

 

Nei, korøvelser gir nok ingen TP. Men så artig at vektklubb.no gir TP for blåseinstrument. Da blåser du bare i at GR ikke gir det. :)

 

Hjemmekontor medfører kanskje en del telefonering? Hva med å gå mens du snakker i telefonen? Før satt jeg bestandig lett henslengt i en stol med bena på en krakk når jeg snakket med kameraten (eller andre) i telefonen. Nå går jeg frem og tilbake på stuegulvet. Og det blir sannelig noen skritt i løpet av en samtale! (Selv om jeg tidligere skrev at skrittelleren ikke teller lenger ligger den likevel i lommen. Jeg har ikke så voldsomt fokus på den lenger - den teller ikke rett! - men jeg må jo kikke litt på den likevel. :rolleyes:) Snakker du i fasttelefon? Da kan du ikke gå særlig mye, men gjør knebøy mens du snakker, istedet. Det blir litt bevegelse av det også.

 

Vekten viste at jeg har gått ned et halvt kilo siste uke. Alle mine fettceller jublet sammen med hjernen over det fine resultatet, men med en skummel baktanke, viste det seg. :o "Fest, fest," ropte de, "dette må feires!" Og feiret ble det - plutselig var jeg oppe i den nette sum av 2014 kal. :angry: Og bare 0,7 trimpoeng i dag.

 

Jaja. Sånn går no dagan. Men i morgen (i dag) er det nye muligheter. Og vi står på, damer! Vi klapper hverandre på skulderen, og gir oss ikke! :D Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Tusen takk fa-mol, og Toam, som fa-mol skriver so fokuser på at du ikke har gått opp og at du frøys ned resten av bollane. Eg ga bort resten av alle julekakene til min gamle far som bare har godt av litt ekstra kalorier :D

 

I går var det jo feitetirsdag, og i tradsjonsrik ånd ble det jo rømmegrøt, potet, eggerøre og mørpølse til middag :) men siden eg hadde mager kost til frokost og lunsj ble det bare 1173 kalorier. Og klarte 2,8 tp. Vekta ble ikkje den store forskjellen, men ned 0,3 siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går ble det 0,7 tp og 1529 kal :) Tenkte på det med telefonsamtaler. Som regel når eg prater i telefonen med slekt og venner, so prøver eg å holde meg i bevegelse. Tar på meg headset og prater i vei mens eg kan tørke støv, vaske gulv, brette sammen kle osv. Da går husarbeidet uten at eg nesten veit om det, og når samtalen er over so, upps ferdig med masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

I går var eg på årets første fjelltur :) fantastisk flott tur med gode venninner og sol fra skyfri himmel. Vi gikk i nesten 4 timer, som resulterte i 11,1 tp :D Det ble inntatt bare 1129 kal i løpet av dagen, og eg ser jo at det var i minste laget etter en slik fjelltur, der det til tider var veldig bratt :)

 

Ha ei flott helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye jobbing i går og ingen trening. Med nå drar jeg på SATS og i ettermiddag skal jeg ta huset. Det er også trim i hvertfall svetter jeg.

 

Nytt snøfall nå og kuldegrader. Og her som det var nesten bart.

 

Ikke har jeg ført dsgbok, ikke trimmet og ikke gått tur. Kommer sterkere tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt frem, og et tilbake. Minst! :( Opp 700 gram! På en uke! :angry: Den siste uken har vært ille. Humøret på bånn, motivasjonen langt vekk, og fornuften totalt fraværende. Kaker og usunn mat har glidd ned på høykant, hemningsløst. Ikke har jeg ført kaloriregnskap, ikke tenkt trimpoeng. Alt har vært bare blææææh! Resultatet av det ser en på vekten. :o Det beste med siste uke er at den er over! :wacko:

Jaja, det er bare å skjerpe seg igjen, da. :blink: Av og til er jeg så lei: av å være feit, av den stadige kampen mot vekten og kaloriene, av å ha vondt i muskler og ledd, av at alt skal være et ork. Da er det godt å komme inn her på Forum og se at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, og lese alle de oppmuntringer som krydrer alle trådene her. :D Det er virkelig en inspirasjon. Så takk til alle rundt på alle tråder som dytter hverandre opp når det trengs! Dere er noen perler! :D

 

Radiogaga, headset på telefonen er jo smart! Det har jeg ikke tenkt på! Det ligger bare i en skuff, men nå skal det letes frem og taes i bruk. :)

 

Så går vi freidig løs på nye dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har sviktet dere, litt mye jobbing og altfor mye TV. Det eneste som er bra med det er at jeg strikker. :)/>/>/>

 

Ikke har jeg registrert inntaket i begynnelsen av uken, men i går tok jeg grep. Og det på en dag hvor det gikk helt galt. 1945 kcal i går og ingen trimpoeng.

 

Litt mer fokus i dag, selv om jeg fant en mager vaffelrøre i kjøleskapet og stekte 2 plater til lunch. Det er over 400 kcal, og jeg var ikke mett. Måtte spe på med et husman knekkebrød. Det hjalp.

 

Tirsdag og i dag har jeg vært på spinning. foreløping 3,7 TP. Skal prøve å få til litt flere i løpet av uken. I morgen skal jeg jobbe, lørdag skal vi øve i korpset hele dagen, så jeg satser på søndag. Blir en dag for lite med styrketrening, får se om jeg kan løse det på et vis.

 

Vekten er ganske stabil. mellom 89 og 90, Det gir en BMI på ca 29,7.

Panikken er å være over 30. Var det en gang og da tok jeg skikkelig grep. Målet er jo å komme under BMI 25. Hadde vært fint å være normalvektig.

 

Ha en fin da og uke, snakkes senere i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :rolleyes: Jammen er det godt at vi har kvarandre, både når det går bra og ivertfall når vi føler at alt er bare rævva og ingenting hjelper. Jeg hadde faktisk gått ned 400 g siden forrige uke og er gla for det, men skulle so gjerne ha sett en skikkelig nedgang her, for man går ned ene uken og oppigjen neste uke ;) Men eg veit jo at det er bare å holde fokus, også i helgene som er absolutt det mest vanskelige :huh: I går ble det inntatt 1468 kal og 1,8 tp.

 

Ha en fin helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jo da, jeg er på rett kjøl igjen, og innsatsviljen på plass. :) Når en ser tilbake oppdager en jo hva som gjorde at alt koblet ut her tidligere. Gamle traumer blir som nye, heter det - uten at jeg skal komme mer inn på det.

 

Det som blir positivt er at kameraten og jeg reiser til sydligere breddegrader igjen i morgen. Da blir vi borte i litt over to uker. Jeg gleder meg til å fråtse i grønnsaker og havmat, og det blir noe helt annet å få maten servert enn å lage den selv. :D

 

Jeg har ikke mulighet til å skrive noe mens jeg er borte, ikke til å veie hverken mat eller meg heller. Men skal være så fornuftig som jeg kan. Skal bli godt å kunne gå ute uten å være redd for å gli på isen. :) Så får jeg se hva vekten viser når jeg kommer hjem. :rolleyes:

 

Så "sees" vi igjen i mars måned. Ta vare på dere selv, damer, og stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til syden Fa-mol. Det høres deilig ut akkurat nå. Håper du klarer å holde fokus. Det er lettere om dere har leilighet enn om det er mat på hotellet. Da tar du valgene allerede i butikken. Og så er det veldig bra å gå tur,svømme og holde seg i bevegelse.

 

Her har jeg skiftet ut vekten og det gir litt oppgang da den viser 500 gram mer enn den gamle. Men en dag måtte det til så jeg gjorde det nå mens vekten er på topp, bikket 90 nå og BMI på 29,9. Da kan det bare gå en vei, NED.

 

Blitt forkjølet igjen, så da blir det ingen organisert trim, men jeg får gå en tur.

 

Flott at det har gått ned radiogaga. Ned er ned og det er alltid bra :)/>

 

Vi tastes om et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Ha en kjempefin tur til Syden Fa-Mol, er litt misunnelig, det blir sikkert fantastisk og komme ned i sol og varme :)

 

Ellers er det jo veiedag i dag, og vekta viste 700 ned. Er kjempefornøyd med det og det viser seg jo at å holde fokus i matveien og være i aktivitet gir resultater. Men det er jo det vi alltid har visst, det er jo "bare" å sette det ut i livet :P

 

Har hatt det samme som deg toam, at vekta har bikket på 90-tallet, no viste den 89,8 og skal gjøre alt for at jeg ikke ser 90 tallet igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA. veide meg i dag og da hadde vekten bikket under 90: 89,9. Selv om jeg er forkjølet og ikke trent fikk jeg gått en tur på 1,5 timer i går. Ikke fort, men det ble 9000 skritt på den turen. Ble svett, men det kan komme av forkjølelsen og den tykke boblejakken.

 

Denne uken har jeg spist 1 skive grovbrød med pålegg, litt yoghurt eller skummet kulturmelk, litt frukt/grønnsaker til hvert mål. hver 3 time.Fordeler brødrasjonene over 4 måltider. I tillegg til middagen. Det setter igang forbrenningen for jeg er sulten når jeg våkner. Det er det opplegget jeg lærte på Librakurs for 12 år siden, og virket på meg den gangen. Holder meg på 1400-1500 kcal.

 

Jeg vet også at et lavcarb kosthold virker, men jeg klarer ikke å gjennomføre det. Fungerer ikke i lengden, men når jeg kjøpte mat på "spis deg slank" så viste jeg at det var bare det jeg skulle spise og da virker det. Hadde meg meg middagsporsjoner når jeg var på besøk. :)/>/>

 

Håper jeg får trent litt i helgen så jeg får tatt igjen det forsømte. I dag og imorgen skal jeg være bestemor. Det er vinterferie her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten har holdt seg gjennom helgen. Ble lite trening.men jeg fikk et par gode turer. Datter og barnebarn kom på helgebesøk.

 

Idag er det seniorpuls på SATS. Lenge siden sist. Skal bli godt å komme inn i rutiner igjen etter et par måneder med jobbing. hoste og forkjølelse.

 

3 TP på 2 dager i helgen. Og ca 1600 kcal i snitt. Litt mye men med TP så holdt det.

 

Lykke til med ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen damer :) har ikke vært her på en stund, har hatt store problemer med innlogging på forum :angry:

 

Sist tirsdag var vekta 90,6 og i dag 90 :blink: skulle jo absolutt ikke se 90 tallet igjen, men slik ble det. Det går opp og ned, men må bare prøve å holde fokus, so greier vi dette også ;)

 

Ha en flott uke alle sammen, so snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen på hotell var kanskje ikke av det beste. Men jeg overnattet ikke så da sparte jeg middagen. Da ble det bare 2 gode lunchbord.

 

Lite trim da både mamma og pappa ble lagt inn på sykehus med hjerteinfakt, lungebetennelse og andre problemer. På hver sin avdeling. Det ble vaktordning med hvem er hvor og når. Pappa døde i går, så nå er det mamma som trenger omsorgen. Og så er det begravelse som må ordnes.

 

Det ser ut som om det går bra med mamma. Hun er nok snart tilbake på pleiehjemmet.

 

Trim og mat er ikke 1 pri. akkurat nå. Men jeg prøver å holde litt fokus på maten.

 

Kommer igjen, så ikke gi meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Uff og uff Toam, for et sjokk :( Føler virkelig med deg, og forstår veldig godt at prioriteringene dine er på alt annet enn mat og trim. Slik er det bare, og slik skal det også være i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...