Gå til innhold

Ned 6-7 kilo?


Anbefalte innlegg

Kanskje noen kan svare meg på hvordan jeg får tatt med deler av andres tekst i en sånn blå boks og svare på det i mitt eget innlegg??

 

Jeg prøvde det i stad,trykte på svar under det innlegget og fjernet den teksten jeg ikke skulle ha med,men da ble det som den andre hadde skrevet med som om jeg hadde skrevet det selv?? Skjønner ikke dette her jeg.

Noen som kan forklare meg?Nå begynner vi å bli så mange her inne at det hadde vært fint å fått til det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan svare meg på hvordan jeg får tatt med deler av andres tekst i en sånn blå boks og svare på det i mitt eget innlegg??

 

Jeg prøvde det i stad,trykte på svar under det innlegget og fjernet den teksten jeg ikke skulle ha med,men da ble det som den andre hadde skrevet med som om jeg hadde skrevet det selv?? Skjønner ikke dette her jeg.

Noen som kan forklare meg?Nå begynner vi å bli så mange her inne at det hadde vært fint å fått til det der.

 

Tror du må passe på at du ikke sletter den 'kryptiske' teksten i starten og slutten der det står

og litt til. Så om du bare skal ha med et lite avsnitt må du likevel ikke slette dette :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei så moro med så mye liv her (hørtes jeg ut som en ensom, 90 år gammel kjerring nå eller??? :P/>)

 

Lene, kos deg nå denne uka med 50-åringen din! Ikke noe vits i å late som at du skal prøve å skjerpe når du ikke har lyst en gang. Da blir det ofte bare enda verre. Tror jeg da. Nå koser du deg denne uka når det passer seg sånn også er du flinkis når det passer. Og på mandag, i ny jobb - ja da er det full pinne på sunn igjen - du skal jo la dine nye kollegaer bare bli vant med at hun her, hun er sunnheten selv :D/>

 

Velkommen nette77 - jeg syns det er gøy at vi har fått en tråd som virker forlokkende på mange :)/>. Jeg legger deg inn i listen.

Det hørtes fryktelig slitsomt ut med ivf-forsøkene, håper du får litt ro i kroppen og hormonene på plass igjen så du kan føle deg bedre. Hormoner er jo dritt når de kommer naturlig, så jeg kan nesten ikke forestille meg en gang hvordan det er når du får dem tilført.

 

Kristin - så supert at du la inn en presentasjon, jeg syns jo det er hyggelig å vite litt hvem vi er når vi kommer så tett på hverandre som vi jo gjør. Da er det greit å vite litt bakgrunn. Og du, et sted må man starte...3 gode dager er jo en super start! Og du har trent! Flinka! Det er mer enn jeg har klart ja...jeg har også funnet ut at jeg syns trening ikke er så gæærnt, eller jeg har alltid likt det, men mest spinning og styrke. Men begynte å løpe for 3 år siden og det er jo 100 ganger mer effektivt for meg i hvert fall. Jeg trenger bare å komme over den tunge, litt blodsmak i munnenperioden. Nå må jeg gjøre det igjen, men så liker jeg det ;)

 

Jeg hadde en fin matdag i går. Spiste som jeg pleier på jobben, fikk en bitteliten porsjon middag når jeg hentet minsten hos eksen min. Mannen var ute og reiste så da hentet de i barnehagen for oss et par ettermiddager. Jeg stenger jo ikke før 18 nå og da rekker jeg ikke bhg når han er borte. Også dro jeg hjem og turboryddet, nesten så det ble trimpoeng av det. Også lagde jeg kyllingsandwich med paprikasalat til mannen kom hjem. Er så sjelden vi spiser et måltid bare vi to og det trenger man i blant.

 

Nå skal jeg bare komme i gang igjen med treningen så blir det toppers.

 

Ha en flott dag alle sammen, her i Oslo skinner solen og jeg skulle gjerne vært ute i den B)/>

 

Klem fra Anne :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

HEI!

 

Kan jeg også få lov til å henge med dere??

 

Jeg irriterer meg stadig over de kiloene som liksom er for mye til at jeg skal være fornøyd og tenker at dette kan være det lille pushet jeg trenger for omsider å bli kvitt dem. Etter en sommer med nok kos (!) , sto vekta på 67,7 - målet på sikt er 62. Har imidlertid knapt vært nedom der i mitt voksne liv, men satser på at vi havner der til slutt ;)/> Jeg er 169 høy.

 

Jeg digger å lure meg selv litt - og trenger den medgangen jeg kan få, veiedagene mine er derfor lagt til fredags morgen :P/> Nok aktivitet er strengt tatt ikke min utfordring, det er bare det at jeg er blitt så innmari glad i god mat med årene.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Lille trille :o)!

 

Jeg har lagt deg til i listen.

 

Nå er vi mange som skal kjempe oss ned denne høsten og jeg sikker på at sammen så klarer vi å få gode resultater :)

 

Jeg blir i alle fall veldig motivert av å ha dere å rapportere til - har jo ikke lyst til å måtte krype inn og innrømme fadesene. Jeg sverger til planlagte "sprekker" og kos når det er påkrevd. :P

 

I dag skal vi ha reker til middag - det er i alle fall sunt og GODT!

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyflesk

Ja gøy at det er så mange her! Mange som har de samme utfordringene skjønner jeg! Jeg er så klar for at dette skal gå bra og blir motivert av å høre dere!

 

Har hatt en grei dag i dag... Har spist med naboer og har funnet ut at jeg trenger jo ikke å bli helt asketisk, men kan jo forsyne meg litt av desserten også uten at det ødelegger hele dagen. Men har sånn troa på måtehold, og det er jo nettopp det som er det vanskeligste for meg:/ Å legge inn hva man spiser er gull verdt altså, da blir det så oversiktlig og det er jo inspirerende å se at det funker å spise sunt! Er så klar for at det skal bli en vane dette måteholdet og sunne livet. Har fått helt kick på grillede grønnsaker med litt olje og krydder på, og sammen med noe magert kjøtt på grillen er det jo en utrolig deilig og sunn middag:)

 

Håper dere koser dere damer! Jeg synes vi er flinke jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ogsågjørdet underverker å registrere alt jeg spiser. Planlegger stort sett måltidene på forhånd, og begynner å få litt oversikt over hvor mye og hva jeg skal spise - og ikke ;) Det er fint, for jeg tenker at når hverdagen slår til for fullt i høst kan jeg ikke drive å veie absolutt alt jeg spiser og legge inn næringsinnhold på ukjente matvarer. Så om jeg innen da har en ca ide vil det være et supert utgangspunkt for å holde matmengden på et nivå det bør være.

Har en plan om å planlegge nøye hva jeg skal ha med på jobb til frokost, lunsj og mellommåltid, for da tror jeg mye er gjort for min del. Mye lettere å si nei til godis og kaker om dagen er planlagt og jeg vet at det har en hensikt. I følge snikveeingen min så langt denne uken så ser det absolutt ut som om det har nettopp det ;)

 

Eple med kanel og litt cottage cheese til kvelds i dag, sammen med en kopp varm melk med kardemomme og bittelitt honning, og det holder faktisk mittnormale "skal vi se hva jeg kan finne for noe godt i skuffene"-troll borte! Herlig! Jeg elskerjo frukt og grønt, så det burde jo ikke være noe problem å få i seg nok, men det er så mye lettere å finne litt sjokolade eller en kjeks.... Men når det registreres stiger motivasjonen til å velge det sunne alternativet. Håper det varer.

 

Sliter visst litt med space- knappen her;)

Ha en fin kveld, alle sammen!

 

-kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

God morgen!!

 

Jepp, da var vi i gang! Det går i riktig retning, men det var egentlig ikke uventet - vekt ved forrige veiing var nok litt høyere enn reell da den ble gjennomført umiddelbart etter ferien og under mensen. Uansett motiverende å se at en er på rett vei :)

 

Det er ingen tvil om at det er mer motiverende å ha noen å melde til. Det er nemlig etter de første par kiloene motivasjonen min pleier å svikte. Jeg ser egentlig ikke på dette som slanking, men mer som en nødvendig endring etter perioder hvor kosefaktoren har blitt litt for høy og vekta bikker over det som for meg er akseptabelt. Jeg spiser (og drikker ;) ) det samme som vanlig, men prøver å moderere meg noe og droppe unødvendig kjede- og vanespising. Og det funker å registrere det man putter inn - og jeg er overbevist om at det funker å ha flere rundt med samme mål!

 

Så takk for at dere er her damer (kan ikke si jeg så noen menn...?)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nemlig det med de gode hverdagsvanene som er så viktig. Jeg har egentlig ganske god kontroll med hvor mye og hva som går inn - helt til jeg bare skal kose meg litt :angry: Men nå er det slutt på det! (_igjen_). Jeg syns jo det er bedre å spise to knekkebrød til kvelds enn å dytte innpå godis. Nå har jeg vært kjempeflink denne uken her, og da er fristelsene mindre påtrengende.

 

Jeg ønsker jo å klare det, og jeg vet jeg kan! Håper 70-tallet er litt snillere med meg nå enn før sommeren da jeg sto BOM fast, men er litt mer villig til å klare det nå kjenner jeg. Er jo egentlig rart for det er jo om sommeren man viser mest kropp. :unsure: Jaja, nå er det skikkelig skjerpings her, kos med måte med andre ord.

 

Jeg skal prøve å holde meg unna godteriet og pottisen i helgen og heller spare kvoten til mandag og bursdagen til eldstemann. Jeg jobber til 18 i dag og da blir det middag når jeg kommer hjem og jeg jobber i morgen så da blir det mindre til til å være fysen hjemme på. Søndag kommer de to store hjem til mamma og da skal vi ha pizza, men det trenger ikke være så gælifeil det heller :)

 

Er det noen av dere som har prøvd vanndrivende fra helsekosten? Så et tips om det et sted. Må prøve det hjemme en søndag som jeg ikke skal noe tror jeg, i tilfelle jeg må fly på do i eninga. Jeg sliter med mye vann i kroppen, særlig i hendene og det er så irriterende - og det hadde vært gøy å se sånn ca hvor mye det påvirker vekta og...erfaringer anyone?

 

Super fredag og god helg til de som tar det i ettermiddag :D

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen av dere som har prøvd vanndrivende fra helsekosten? Så et tips om det et sted. Må prøve det hjemme en søndag som jeg ikke skal noe tror jeg, i tilfelle jeg må fly på do i eninga. Jeg sliter med mye vann i kroppen, særlig i hendene og det er så irriterende - og det hadde vært gøy å se sånn ca hvor mye det påvirker vekta og...erfaringer anyone?

 

 

 

Jeg har ikke veldig mye erfaring, men husker jeg drakk en vanndrivende te etter jeg fikk førstemann, for jeg ble ikke kvitt vannet i kroppen. Tror det var en med fennikel. Det måtte jeg i alle fall slutte med omtrent før jeg hadde begynt, fordi sønnen min (jeg ammet jo, hadde ikke koblet at det ble så direkte konsekvenser for ham ;)) fikk så utrolig tunge og våte bleier. Så litt effektivt må det jo ha vært ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veldig mye erfaring, men husker jeg drakk en vanndrivende te etter jeg fikk førstemann, for jeg ble ikke kvitt vannet i kroppen. Tror det var en med fennikel. Det måtte jeg i alle fall slutte med omtrent før jeg hadde begynt, fordi sønnen min (jeg ammet jo, hadde ikke koblet at det ble så direkte konsekvenser for ham ;)/>) fikk så utrolig tunge og våte bleier. Så litt effektivt må det jo ha vært ;-)

 

HAHA, ja det hørtes effektivt ut - jeg må prøve i alle fall - er så lei av tjukkasfingre som bare mister ting fordi grepet ikke blir godt nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at det er blitt enda flere i dette forumet, da blir nok aktiviteten stor og det i seg selv inspirerer. Sammen skal vi klare det:)

 

Jeg ser og langsiktig på denne vektreduksjonen, langsiktig og når målet er nådd = bli der:)

 

Torsdag, fredag og i dag lørdag har jeg trent 1 time hver dag i form av jogge/gå intervall, spinn, styrke, elipsemaskin og tung rockering. Det føles bra og planen er trening 3 dager til.

 

Måltidene er ok, men jeg er ikke ferdig nedtrappet når det gjelder sjokoladespising, men jeg har ikke overspist denne uken. Vil tippe at sjokoladeinntaket er halvert.

Jeg prøver å finne alternativer til søtbehovet og har foreløpig kjøpt inn: nektarin, banan, valnøtter. Er det noen av dere som har noen gode forslag til demping av søtbehovet? (kromtabeletter virker ikke på meg)

 

Jeg registrerer ikke mat osv pga jeg synes det tar for lang tid, men følger GR-prinsippet slik jeg lærte på internettkurset jeg tok for noen år tilbake.

 

Ønsker dere en fin lørdagskveld og søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her har det blitt mye liv og det er jo hyggelig :)

 

Nå skal jeg begynne å registrere alt jeg spiser og trimmer igjen og håper det hjelper sånn som før ferien.

 

Vi hadde 50 årslag på fredag og det ble veldig bra alt sammen!

Nå har jeg spist og drukket akkurat det jeg har hatt lyst på i det siste og det går bare feil vei med vekta desverre.Lurer egentlig på om jeg noen gang kommer til å få et normalt forhold til mat? Syns jeg spiser bare mer og mer hvis jeg har sjansen.

Men jeg skal begynne å skrive opp alt fra nå for det blir jeg motivert av.

Nå skal jeg ut på tur med hunden.Dere får ha en fin søndag alle sammen :D

 

Klem fra Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lene, kos deg nå denne uka med 50-åringen din! Ikke noe vits i å late som at du skal prøve å skjerpe når du ikke har lyst en gang. Da blir det ofte bare enda verre. Tror jeg da. Nå koser du deg denne uka når det passer seg sånn også er du flinkis når det passer. Og på mandag, i ny jobb - ja da er det full pinne på sunn igjen - du skal jo la dine nye kollegaer bare bli vant med at hun her, hun er sunnheten selv :D/>/>/>

 

Fornuftige råd Anne ;)/> gjorde som du sa jeg og har kost meg veldig..hehe!Men i dag har jeg vært veldig flink da B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille trille :o)

Ny uke, nye muligheter.....! Og det trengs jaggu etter denne helga, jeg "glemte" rett og slett både dere og all matregistrering i helga jeg - godt det ikke er veiedag før på fredag, gadd ikke prøve meg på en smugkikk engang.. <_< Jaja, da kan det jo bare gå oppover da egentlig (eller forhåpentligvis mest nedover..) :P

 

Håper dere har hatt en flott helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene!

Lykke til i ny jobb i dag!

 

Jeg har akkurat fått en bråte med varer, så jeg må bare kjøre på med prising! Kommer tilbake senere for å rapportere om en bra helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyflesk

Hei hei!

 

Mandag og veiedag for meg. Vekta viste 71,6 kg, dvs ned 0,3. Må si at det var litt skuffende, synes at jeg har vært ganske så flink denne uken og begynt å få igang trening og alt. Men desto mer inspirerende å fortsette løpet!

 

Har vært ute å gått 7 km nå, og har en nabo som også har lyst til å ta tak i babykiloene, og da er det mye lettere å komme seg ut sammen.

 

Håper det går bra med dere damer, vi må ikke gi oss selv om det ikke går så fort som vi ønsker!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene!

Lykke til i ny jobb i dag!

 

Jeg har akkurat fått en bråte med varer, så jeg må bare kjøre på med prising! Kommer tilbake senere for å rapportere om en bra helg :)/>

 

Takk for det Anne :)

Det gikk veldig bra men nå er jeg rimelig tom i hue,masse nytt i dag og det er ganske slitsomt men moro da.

 

Spennende med masse nye varer i butikken din da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Så spennende med ny jobb! Føler det nesten litt sånn hver gang ferien er over og det er tilbake på jobb (er lærer, men på en skole med stor uforutsigbarhet, så vi vet lite fra uke til uke hva som skjer, og i alle fall ikke over sommeren ;)/>/>) Lykke til uansett! Det meste går seg veldig godt til de første ukene som regel :)/>/>

 

Jeg har har hatt en god start på min "GR-experience" - gått ned fra 67,9 til 66,1 denne uken! Skikkelig boost-start. Vet at det nok ikke er gunstig (eller særlig sannsynlig) at det fortsetter på den måten, men herlig å være i gang i riktig retning! Har vært flink til å tvinge meg selv ut for å trene, såpass at jeg som egentlig har hatet all form for trening siden barneskolen faktisk syns det er litt herlig nå. Håper den følelsen varer! I kveld ble jeg med en venninne på en prøvetime på treningssenteret her i byen med "mage-rumpe-lår-step-time". Det varte virkelig en time, og jeg klarte (et under!) å henge med sånn tålig. Koordinasjon er på ingen måte på topp, men jeg holdt kroppen i bevegelse hele timen i det minste, og fikk 3,3 trimpoeng for det. :)

 

Uken som har gått har jeg vært konsekvent og ført alt jeg har spist, og holdt meg til rammene innenfor meny 2 som jeg tror jeg har. 1400 kcal om dagen. Stort sett har jeg klart å tvinge inn 1300 om dagen, og føler i grunnen jeg spiser hele tiden ;)/>/> Masse grønnsaker, og de teller jo omtrent ingenting... så middagene mine ser litt "skumle" ut i mengde, for det er jo et fjell av mat, og totalvekta kommer jo ofte opp i nærmere 700-900 g! Helt vilt, men det funker jo. Og godt smaker det og. Og det beste: jeg har (stort sett) klart å kontrollere søtsuget og cravingen etter sjokolade på kvelden! Når jeg må nærmest tvinge i meg kveldsmat for ikke å komme under antall kcal for dagen forsvinner liksom det behovet for å snoke i skuffene og se hva jeg kan finne... Håper det også varer.

 

Ønsker alle en super uke! Jeg har min siste feriedag i morgen, men har en febersyk sønn, så den blir nok daff. Onsdag er det tilbake til hverdagen, og det tror jeg faktisk blir helt herlig! Vi har pusset opp hus hele sommeren, dvs at jeg har tatt meg av barna mens mannen min har jobbet kontinuerlig på innsiden av huset mens arbeidsfolkene jobber på utsiden. Så jeg har vært alenemor i praksis, noe som ikke akkurat ligger for meg, for å si det sånn. Nå er jeg klar for jobb og barn i barnehagen. Skikkelig lite politisk korrekt, men i alle fall helt ærlig ;)/>/>

 

-Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det tirsdag og veiedag for meg. Vekten viste 72,5 kilo som er ned 500 gram, akkurat det som var målet mitt denne uken. :rolleyes: Sakte men sikkert. Jeg er fornøyd og gleder meg til fortsettelsen.

 

Målet til neste uke er 500 gram ned.

 

Vi skal ha ferie neste uke så det er mulig det blir HV uke, jeg får se. Det blir i hvert fall trening hver dag da, men extra kos med mat og drikke.

 

Ønsker dere en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...