Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Pjuuuh, det var godt det ikke var som jeg trodde da.... Hihi. Hadde vel gått rimelig fort ned med 5 dager faste...

 

Sekstito, gratulere med nedgang! Og ja, jeg tror du blir tøff bestemor i skinnjakken!

 

Har fått en ny dille. Har ofte det jeg. For en stund siden var det cottage cheese, så havregrøt, og nå er det Wasa Husman med crispisalat, en skive Jarlsberg og paprika på. Det er godt det! Med en kopp te blir det veldig flott kveldsmat! Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - god fredag!

Måtte bare innom for å fortelle om snikveiinga mi i dag... B) ( I know - jeg skulle ikke!!)Den viste 57,0 (= ned 0,6). Jeg er altså et eneste gram fra å se 56-talles. Noe som ville vært MAGISK! Jeg skal derfor gi BÅNN gass den neste uken, så når jeg kanskje målet mitt om å se 56-tallet innen november. Seriøst: den dagen det skjer kommer jeg til å danse hele dagen B):P:D

 

suppegjøken; støtter deg i dilla di :rolleyes: Men jeg bruker ryvita dark rye knekkebrød (10 kcal mindre pr knekkebrød!). Regner med du bruker Jarlsberg lettere. Fader - jeg elsker hvitost av alle slag - men det er så mye kalorier i de...... :( Uansett er trikset mitt 2 ryvita, og Jarlsberg lettere som jeg skjærer opp selv med det som min svigermor kaller en "fattigmanns ostehøvel" B) - den skjærer veldig tynne skiver!

 

Nei søren og - her er det bare å fortsette å jobbe. Akkurat nå føles det som om jeg jobber i Norges største kaos-bedrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - god fredag!

Måtte bare innom for å fortelle om snikveiinga mi i dag... B)/>/> ( I know - jeg skulle ikke!!)Den viste 57,0 (= ned 0,6). Jeg er altså et eneste gram fra å se 56-talles. Noe som ville vært MAGISK! Jeg skal derfor gi BÅNN gass den neste uken, så når jeg kanskje målet mitt om å se 56-tallet innen november. Seriøst: den dagen det skjer kommer jeg til å danse hele dagen B)/>/> :P/>/> :D/>/>

 

suppegjøken; støtter deg i dilla di :rolleyes:/>/> Men jeg bruker ryvita dark rye knekkebrød (10 kcal mindre pr knekkebrød!). Regner med du bruker Jarlsberg lettere. Fader - jeg elsker hvitost av alle slag - men det er så mye kalorier i de...... :(/>/> Uansett er trikset mitt 2 ryvita, og Jarlsberg lettere som jeg skjærer opp selv med det som min svigermor kaller en "fattigmanns ostehøvel" B)/>/> - den skjærer veldig tynne skiver!

 

 

Så bra resultat! Krysser fingrene for at du klarer 56 innen november. Og krysser fingrene for at jeg når 67 før jul. Lykke til til oss begge.

 

Vet du hva... Jeg spiser vanlig Jarlsberg. For det liker jeg. Liker ikke den andre, den er tørr og smaker plast. I tillegg vet jeg at det går bare kort tid før jeg er tilbake med den andre hvis jeg bytter. Men jeg er flink og tar bare en skive på. Men jeg må velge produkter jeg liker. Jeg spiser vanlig joghurt også jeg, de gangene jeg spiser det... Takler ikke "lightsmak". Tenker at når jeg er så sær må jeg heller klare å spise litt mindre...

 

Idag skal jeg ha ovnsbakt ørret og wokgrønnsaker til middag. Uten ris, pasta eller potet, heller mer fisk og masse grønnsaker. Gleder meg til det!

 

Vi skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Var på jobb før fuglene i dag - og skal sitte her til langt på kveld. Så da bevilger jeg meg en liten "forumpause" (noen som vil ha jobben min, forresten???)

 

Suppegjøken: du gjør jo det som fungerer best for deg, selvfølgelig. Og liker du ikke "plastikkost", så gjør du ikke det. Jeg for min del har bare vendt meg til det - og vi har aldri noe annet i hus... Jeg heier på deg mot 67-målet til jul!!! :)

 

I dag kjører jeg rene "gestapo-opplegget". Fastedag, overtid OG en spinningtime på kvelden er planen. Litt usikker på hvordan det kommer til å virke, men jeg gir det et forsøk. Vet at den timen er full av intervaller, så det kan vel bli i tøffeste laget med så lite matinntak. Men jeg sparer det meste til senere i dag, så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, morena, det hørtes ut som en tøff dag. Nei, jeg vil ikke ha jobben din. Har mer enn nok selv om dagen. Har følelsen av å løpe etter bussen uten helt å rekke den. Men det er bare å brette opp ermene og ta en ting av gangen.

 

Var på trening igår, første gang siden det store oppussingsobjektet. Begynner å kjenne det nå. Jeg har muskler både i rumpe, lår, overarmer, bryst kjenner jeg... Men har iallfall brukt de da.

 

Er godt over halvveis i godtefirmåneden min, og er stolt av å ha greid det så langt. Det ligger to store sjokoladeplater i kjøleskapet hos meg (de er ungene sine, og det er sånne 250 g tax-free melkesjokolade og kvikklunsjmelkesjokolade. Digger de store platene...) men jeg klarer fint å bare se på de. De frister ikke. Faktisk. Det er helt utrolig å oppdage det. Hadde nemlig ikke vært noe sperre det før, at det er ungene sine...

 

Spent på veiing (som alltid). Imorgen er dagen! Da er det lunsj på hotell også, så da blir det spennende å se om jeg synes jeg "fortjener det" eller om jeg blir i dårlig humør av veiingen....

 

Prøvde Buksa igår. Den jeg håper skal passe til jul. Får knept den, men den er såpass trang at den er kategorisert som ståbukse foreløpig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, jeg må le av deg, Suppegjøken! "Ståbukse" faktisk! Det er jo et svær så beskrivende navn på det. Har aldri tenkt over det før - men noen bukser egner seg jo kun til det! :P

 

Klapp på skuldra til deg, for 17 helt snopefrie dager, og ikke minst at du greier å se noe ligge der rett foran deg. Det står det respekt av, og det må du ta med deg på veien. Du kan hvis du vil!

 

Et av mine største komplekser opp gjennom årene har vært mine alt for kraftige legger. Etter sommeren bestemte jeg meg for at det skal tas mål også der. Jeg drømmer nemlig om å kunne kjøpe meg støvletter som jeg slepper å få blodpropp av å bruke. siden august har jeg minsket 2 cm rundt leggene. Ut i fra hva jeg har skjønt, er det et av de vanskeligste områdene å slanke, fordi de sjelden får nok ro. Men det kan se ut som om rett styrketrening og nok løping har gjort noe med mine :D

 

Og så måååå jeg bare fortelle.... Søndag møtte jeg på en bekjent som jeg ikke har sett på et par måneder. Etter en stund sa hun... " Du, si meg; hvor mye har du egentlig tatt av nå? Du ser jo så flott ut" Akk - smelt mitt hjerte, sier jeg bare altså!!! Men helt seriøst, så føler jeg meg veldig fast og flott i fisken nå! Måtte investere i ny treningstights også her om dagen - en av de gamle bare sklir ned i livet!!! :lol::lol:;)

 

Nei - jammen er vi flinke!!!!! Spent på vekta her også i morgen! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport fra Morena:

 

Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:rolleyes::P:D:)

 

Den viste 56,7 -ned 0,3. Det magiske 56-tallet åpenbarte seg for meg - og jeg danset i vill glede der på badet i morges!! Novembermålet er nådd - jeg må sette meg et nytt! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere morena! Så gøy!!!! :D

 

Det gikk bra for meg og, ned 700 g til 67,9. Nytt tall altså, og over halvveis av de 8 kilo! Det ble god lunsj på hotell idag, litt ekstra, men ikke så mye. Men måtte ta en ribbebit, skar vekk alt fett jeg kunne finne. Styrte lett unna desserter, for det er jo november... :P

 

Motivasjonen er på topp, og jeg har tro på å nå 67 blank før jul. Drister meg til å håpe på 66,x før jul.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER, Suppegjøken!!!

 

Hjelpe meg - vi er flinke, altså!!!! Det var jo en skikkelig nedgang du fikk denne uken - og snopestoppen din funker nok! Følelsen av et nytt tall er jo som å sveve! I love it!!

 

Her var det faktisk kake på jobben i går (det hører virkelig til sjeldenhetene) -og jeg unnet meg en liten "flis". Det er mer igjen til i dag.... Men i dag har jeg fastedag, så hopper galant over!

Noe jeg synes er skrekkelig rart, er at de morgenene som jeg har fastedag, er jeg ikke sulten. Men de dagene som er "vanlige", våkner jeg opp og kjenner sult med det samme... Må være noe som skrur seg på oppi topplokket mitt, altså!

 

Vi har jo satt mål FRAM til jul. Har du tenkt på noe mål gjennom jula? Tenker at det hadde vært en skikkelig nedtur å legge på seg et par kilo... :angry: Jeg skal heldigvis jobbe noen av dagene, men tror det blir litt vanskelig å få til fastedagene, siden vi har besøk. Men trening skal jeg alltids få lagt inn.

 

Du må ha en strålende og lett dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig med nytt tall. Og snart normal bmi!

 

Kan nok hende det er sånn at du er så innstilt på faste at det er derfor det går greit de morgenene. Men det er jo flott at det er sånn! Og en liten kakeflis er jo lov av og til.

 

Mål gjennom julen har jeg ikke tort å tenke på. Kanskje jeg skal satse på å holde vekten gjennom julen. Gå ned er nok uaktuelt, og tenker faktisk at under en kilo opp ikke er den store krisen. Det er jo ikke slanking, men livsstil. Og jul er det hvert år, den må jeg takle. Får tenke på det gamle ordtaket at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det mellom nyttår og jul.

 

Har du mål gjennom julen?

 

Ha en god, lett dag du og, så får vi håpe noen av de andre melder inn snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her er det mange flinke damer for tiden og jeg blir helt misunnelig.

Men vet det er hard jobbing det dere driver med nå og da blir det jo resultater ut av det.

 

En liten tilstandsrapport nedenfra Puerto Rico.

 

Får ta det positive først :)

Går tur hver dag, de kan være fra 1,5 til 3 timer så ikke vært under 15 000 skritt, enda.

Maten er sund, tror jeg.

Flink med maten, hele dagen og drikker masse vann.

Blitt strammere i kroppen og klærne sitter bedre.

 

Ja, det var vel det positive.

 

Så det negative.

Vekta har gått opp.

Har ikke kjøkkenvekt så vet ikke hvor mye jeg spiser av det forskjellige.

Når kvelden kommer, blir det chips og i løpet av dagen har vi vært innom

den dansk bakeren en tur..

Har besøk av ei venninne og da blir det å spise ute hver kveld.

 

Jaja, det var litt av mine synder.

Nå er det uvær over Gran Canaria, så er kroppen fungerer ikke som den gjorde før uværet startet for 2 dager siden.

Men varm te, pcen, deres flotte resultat og motivasjon til å blir flinkere selv, også. Skal nok få dagene til å gå :)

 

Da kom første regnskyll over her og klesvasken ble våt, igjen :)

 

Mine mål får jeg heller skrive litt om.

Nå er det slutt på gotteri, chips og kakaosjokolade, på kvelden og innom bakeren på dagen.

Fortsette å gå en tur hver da.

Det er ikke kaldt her, 19,8 nå, så litt regn går det fint an å gå i. Regner jo ikke hele tiden heller. Kommer noen regnskyll og så lysner det og sola stikker nesten frem.

Frem til 25.11 blir dette de første målene jeg skal klare.

25 reiser min venninne så da blir det mer middag her hjemme.

Men tar sunde valg når jeg er ute å spiser.

 

Kjøpt inn masse frukt og knekkebrød nå.

 

Så får jeg se hva som skjer med vekta, frem til onsdag.

Gikk jo så fint ned de 3 ukene jeg var her i september, så vet at jeg skal klare dette når godteriet kuttes ut.

 

God dag videre.

 

Jeg skal prøve å skrive litt her hver dag, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere flinke damer, jeg gjenkjenner den gleden av å både se og føle at kiloene forsvinner av, og man faktisk kan kjenne det på klærne!

Jippi! Sånn føles det, slår rett ut på livsgleden!

 

Jeg har faktisk vært ganske flink denne uka, og tok en fastedag igår. Gikk på vekta med et smil idag!

Hvaaaaaa??

Opp en halv kilo??

Den fastedagen besto av masse Farris , te, og en stor suppekjele med grønnsaker. Det ble MYE suppe.

Jeg tror rett og slett at kroppen ikke greide å få vekk alt vannet. Det var jo mye krydder også i den suppa...

 

Måtte jo le av det, litt tragi komisk.

 

Men det slår meg ikke ned i bakken. For nå er jeg motivert!

 

Jeg vil, jeg vil, og tror veldig at jeg skal få det til!!

 

Er innstilt på å knipe inn nå, men den suppa var vel ikke det lureste...

 

På'n igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra flere! (ikke misforstå, suppegjøken, veldig kjekt å høre fra deg også!! :) )

 

Sekstito: Jeg tror jeg vet hvorfor du ikke fikk positiv effekt på vekta. Farris har MASSE salt i seg, og salt binner som kjent væske i kroppen... Prøv med rent vann neste gang :)

 

Tjorven.... Jeg trodde også jeg spiste sundt når jeg bodde i Spania. Først da jeg kom hjem til Norge gikk det opp for meg HVOR mye jeg hadde lagt på meg. Ostene er feite, ikke alle oljer er like snille, og de små søte svarte olivenene (som ser så uskyldige ut) er stappet full av kalorier... Og bakverkene har i alle fall ikke mindre sukker i enn her hjemme. Nå var vel også mine hyppige bar-runder grunnen til min oppgang den gang ;) Men kanskje du har samlet væske i kroppen? Med litt endringer nå, så tenker jeg du er på rett spor igjen! ;)

 

 

Jeg er skikkelig stressa om dagen. Livet mitt består kun av 4 elementer: familie, jobb, mat og trening. Kan ikke huske sist jeg var skikkelig sosial. Triste greier. Egentlig burde jeg jobbet overtid hele helga, men jeg makter det ikke. Er så sliten i hele kroppen, at jeg ikke skjønner hvordan det skal bli jul i år.... Hadde et skikkelig hårete mål om å være ferdig med alt i løpet av oktober. Hva har jeg gjort? Kjøpt en neste gave! :( Det er krise. Det meste skal sendes både i inn- og utland, og jeg begynner å få dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en kilo idag, og det betyr en halv kilo i sum ned denne uka.

 

Men fy så frustrert en blir av disse opp og ned greiene.

 

All den væska var ikke noe triks. Og som du sier, morena, for mye salt. Får finne på noe bedre neste fastedag. Råkost og klibrød kanskje...

 

Koselig å høre at du har det fint, Tjorven! Sikkert veldig annerledes mat, og en skal jo smake på diverse ting. Du trenger nok tid til å akklimatisere deg. Trenger ikke å være glatt for å falle på holka iallefall...her er det minusgrader nå, og den tiden kommer snart. Må si jeg gruer meg litt til å gå tur med en ett års turbo hund, må bli noen skikkelige piggsåler iår!

 

Stress mot jul roer seg når en blir pensjonist. Men jeg husker jo godt når en hadde små barn og stor familie rundt, en ble ganske sliten når jula endelig kom.

 

Jeg skal gi mine barnebarn opplevelser iår, teater, småreiser, osv, de har jo alt og mangler lite. De voksne har kutta ut presanger, men vi går på besøk. Derfor blir det en rolig førjulstid, og det er godt.

 

Men det blir noen julebord...da får en satse på veldig magert utenom den dagen, og kanskje litt ekstra trim.

 

Ønsker dere en fin helg! Og legg inn noen gode pustepauser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en kilo idag, og det betyr en halv kilo i sum ned denne uka.

 

Men fy så frustrert en blir av disse opp og ned greiene.

 

All den væska var ikke noe triks. Og som du sier, morena, for mye salt. Får finne på noe bedre neste fastedag. Råkost og klibrød kanskje...

Du skal få i deg mye væske på fastedagene, men svart kaffe, grønn te og vann er anbefalt. Jeg har sett at de dagene jeg har slurvet med vanninntaket har jeg gått ned mindre enn de dagene jeg har gjort det "etter boka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så hyggelig å høre fra både Tjorven45 og sekstito. Tjorven45, du kommer nok inn i et godt spor bare du blir vant til å bo der. Jeg har selv bodd i utlandet og gått ned 12 kilo med Grete Roede nettkurs. Det var også i et varmt land, med nok av fristelser. Så det er mulig, men man trenger litt tid. Dette klarer du!

 

Sekstito, en halv kilo er bra det! Tenk, en hel pakke smør F.eks, er borte fra kroppen din!

 

Jul: har ikke begynt å tenke på det jeg... Må vel tenke på det snart... Men ikke idag heller. Det blir jul, og det blir garantert stress for å bli ferdig. Men sånn er det i min verden.

 

3 uker sukkerfri nå! Jeg er stolt! Og jeg er mye mindre sulten/fysen enn før. Nesten så jeg glemmer å spise, og det har aldri vært tema før... Blir nok sukkerfri januar også på meg, så hvis noen vil bli med på det er det bare å slenge seg med.

 

Kan vel hende vi får starte en ny tråd etter jul. Veien mot sommerkroppen 2015....

 

God helg med fornuftige valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jomen flott gjort, suppegjøken, å greie å stå imot sukkerbehov så lenge! Da har du vært kjempeflink, og kan være stolt av deg selv!

 

Og man blir jo fort sulten igjen om en har fått i seg sukker, så det har nok en stor virkning på matlysten.

 

Leser om forskning på sukker, og mer og mer negative ting det forårsaker. Særlig fokus får virkning på barn , det er mange som spiser fryktelig mye sukkerholdige ting hver eneste dag. Gjelder det hvite raffinerte.

Tror det brune rørsukkeret er bedre i så henseende, det som er slik sukker opprinnelig vokser. Jeg bruker nesten bare det, synes det er bedre smak også. Det er adskillig dyrere, men vel verdt. Bruker også litt Birkesød, som ser ut som hvitt sukker, men har 40 % mindre kalorier, utvinnes fra bjerk og bøk, og blir ikke til syre i kroppen.

Men mye juks med forskjellige slag, brunt sukker som kun er det hvite med farve f eks....

 

Idag er det kaldt, jorda har en frossen skorpe, driver og tar siste innspurt rundt husveggene mine, for nå kommer nok vinteren snart.

 

Blir en tur med hunden før mørket kommer, en times tid. Og så skal jeg sette ut juletre med masse smålys på verandaen, orker ikke vente lenger, det er nå en trenger det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - gratulere med flott nedgang.

Ser ut som du har funnet tilbake til gode vaner :)

 

Nytt forum etter jul, høres fornuftig ut.

Da er det kanskje flere som henger seg på, også.

Men det er jo fin bevegelse i denne tråden, også, nå.

Det er bra og må si dere motiverer meg.

 

Ja, det blir lettere for meg å komme inn i normale gjenge, når jeg blir igjen alene. NÅ er vi ute å spiser middag hver kveld.

Da blir det gjerne dessert og til slutt får vi dette glasset med Honninglikør da...

Ellers går det i Cola Zero, vann og te.

 

Fant dadler i da, og de er jo gode, men sikkert masse kalorier i det, også.

 

Her kommer nok jula for julekveld på kjærringa :)

Får ikke mye julestemning her nede, selv om de nå setter opp juletrær og pynter i gater og på strender...

Men med 26 grader på dagen og 20 nå på kvelden, natten...

Nei, det går ikke og jeg skal ikke hjem før 13.12 :)

 

Går masse så får lee meg i hvert fall.

Langtur i går og over 18 000 skritt i dag, også.

I morgen er det Te dans i parken så skal ned dit en tur, vist det ikke blir regn da.

Har hatt noe regn de siste dagene.

Men det er jo sol og regn og sol og regn.

Så kommer seg ut og klarer seg ganske bra, uten å bli våt.

 

Dere må ha en flott søndag og håper helga går bra for dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med rapport fra varmere strøk, Tjorven!

Høres deilig ut, er det bra badetemperaturer også?

 

Her er det tett tåke idag, pluss en grad...

 

Jeg har fått en uvanlig innbydelse.

 

Har ei venninne som er ganske plaget av gikt. Hun badet aldri her i Norge, bare i Syden. Men iår har det jo vært sydentilstander her, og hun begynte å bade, bor rett ved vannet og kan gå i badekåpe ned. Og når hun først fikk begynt, stoppet hun ikke, er fremdeles nede og tar sitt daglige bad... En dag var det nede i 2 gr, stort kaldere blir det vel ikke før en må hugge hull i isen??

Det rare er at hun aldri har følt seg bedre, både i kropp og sjel.

 

Kan ikke jeg komme ned og bli med? Eeeeeeeeh.

 

Det føles ikke fristende, her man sitter ved peisen og koser seg.

 

Men kunne vært veldig interessant å prøve, for å se. Jeg antar at man får en sjokk gjennomstrømning av blodomløpet etterpå, og det føles nok veldig bra.

Bare en ikke får hjerte infarkt isteden...

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Isbading er nok ikke noe for meg.

Men her nede er det 26 grader i vannet, men bare 19 i bassenget.

Vi har hatt noen dager med regn, men varmt.

 

I dag har det blitt 1,5 time med tur og så 2 timer med herlig dans.

Dro på Te-dansen i parken og der treffer jeg på en jeg danset mye med for 4 år siden, på Sel :) Det var moro og han skal bli til ut desember, så da blir det nok noen danser til :)

 

Fra i morgen skal jeg bli flinkere med maten.

Min venninne drar igjen på tirsdag, så da blir det mer middag her hjemme.

Så jeg får litt mer kontroll på dette inntaket mitt.

 

Var på Kinaen i dag og spiste masse grønnsaker og laks.

Men så var det all den gode desserten da... buffe, nemlig :)

 

Flott mandag til dere alle.

post-30093-0-66411900-1416785202_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med rapport fra sørlige breddegrader, Tjorven45. Og du finner nok ut av både det ene og andre hva kosthold angår etter hvert. Ser ikke bort i fra at kroppen også trenger å venne seg til nye vaner og varer... På sikt tror jeg dette blir "vinn-vinn".

 

Sekstito: Isbading tror jeg også er for tøffinger ;) Selv badet jeg mye i Norge i sommer - men det må være ca 15 år siden sist. Skikkelig pingle....

 

Ny maratondag på jobb, og skal sitte her til sene kvelden. Måtte derfor legge inn en aldri så liten kaffe/surfepause. Kjenner hodet er tungt nå. Det kan umulig være bra å sitte å glo i en PC i mangfoldige timer... Det fine med å sitte "etter kontortid" er i alle fall at telefonen er stille. Blir utrolig mye mer effektiv av å få litt fred B)

 

Ellers har jeg fastedag i dag. Beste trikset er å være på jobb uten tilgang på så mye mer enn vann og kaffe (og litt grønnsaker hvis suget blir for stort). Kjente på sult tidlig på dagen, men nå har det roa seg ned, og det føles helt greit.

 

Suppegjøken: jammen er du flink! Nå er du nok over den verste knekken! Så blir det spennende å se når du starter på igjen i januar. Tror nok jeg slenger meg på! Hadde vært kjekt hvis alle i tråden gjorde det. Og "ja" - jeg stemmer for ny tråd i det nye året. Jeg er helt sprø når det gjelder tanken på å starte med et nytt år, en ny kalender og helt blanke ark (som har en tendens til å fylle seg opp i rekordfart).

 

Nok pause - back to work!

* Med ønske om en fin mandagskveld til dere alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har blitt mer tungvint med manøvrering på denne siden, må tilbake via osv...Og venter i evighet på registrering, den vil liksom ikke fram. Har 4G.

 

Ble mye trim idag. En time hard spinning/ styrketrening på senteret, og en times tur over en ås, flott vær og lunsjen var med, inntatt i sola.

Herlig! Sånne fridager liker jeg! Jobber bare en dag i uka, men annenhver helg, kalt 3:3 turnus. Helt ypperlig. For pensjonister iallefall.

Men den vekta rikker seg ikke! Ligger på ca 1600 kal nå, og mye trim.

Det må jo skje noe snart...

 

Fint med ny tråd etter nyttår! Håper jeg får bli med videre.

 

God uke videre til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Ukens resultat på meg: ned 100 g til 67,8. Ikke mye å rope hurra for, men ned er ned... Det går rett vei om ikke annet. :)

 

Ny tråd: Jeg lager en ny tråd (hvis ingen av dere er kjappere enn meg) på nyåret. Selvfølgelig kan alle herfra, og andre som vil, bli med. Vi har jo sett hvor mye bedre det er når det er litt liv, enn når det er få som skriver. Nå er vi jo aktive alle sammen.

 

Godtespising, dvs mangel på sådan, går bra. Jeg er imidlertid ikke flink med trening. Klarer ikke (vil det vel ikke nok da) å prioritere det. Men i kveld skal jeg, og gleder meg til det. Selv om det egentlig kræsjer med en annen avtale, men sånn er det. Nå skal jeg prioritere meg og min trening, så får det andre vente til jeg er ferdig.

 

Har planlagt sammen med ungene hva vi skal lage til jul. Ingen av oss er sånn veldig opptatt av ørten slag til jul, så det blir noen få kakeslag, men heller litt hjemmelaget godteri/konfekt. Lager en peanøttkonfekt som er farlig god. Gruer meg allerede til å ha den stående klar i kjelleren. I fjor var det noe galt med glasset, det minket en god del på beholdningen før jul... Merkelig det der. Og nivået på innholdet i glasset sank i takt med hvor ofte jeg var i kjelleren for å ordne med klesvask... ;) Sånn kan det bare ikke bli iår. Enten må jeg teipe igjen glasset eller så må jeg la være å vaske klær... :P

 

Sekstito: Ikke gi opp vekta. Plutselig løsner det. Jeg hadde jo to måneder som jeg omtrent ikke gikk ned jeg. Vær tålmodig. Jeg heier på deg.

 

Godtefri i januar: Bare hyggelig om flere slenger seg med. Vi "avtaler" det litt nærmere selvfølgelig, men det er lurt å være forberedt tror jeg. Jeg brukte lang tid på å bestemme meg for november. Men det kan jeg si med en gang, i januar blir det ett unntak for meg. Datteren min har bursdag, og da har jeg tenkt til å spise kake, selv om det er godtefri måned...

 

Ha en god dag, idag er det kaldt og sol her hvor jeg bor. Det er deilig å se solen igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj.... Den peanøttkonfekten hadde jeg egentlig tenkt å spør om oppskriften på... Men etter å ha lest om det mystiske glasset tror jeg nesten jeg lar være. Ser helt klart potensialet til å gå på en kjempesmell! :(

 

Vel, altså.... Etter en helg med skikkelig fest på lørdag og dertil en søndag med mye rart inntak (!!)månedlig besøk (og flere dårlige unnskyldninger) -gikk vekta mi opp + 300 i dag. Var nok litt forberedt på at det kunne skje, men ikke videre happy av den grunn. Bretter opp ermene igjen og gyver løs.

 

Så sola et øyeblikk her hos meg også i dag - det gjør så godt!

 

Gleder meg egentlig litt til ny tråd, nye muligheter og godtestopp i januar :)

 

Sekstito: Du er jo så flink - det MÅ snart gi deg noen positive resultater. Og det tror jeg det kommer til å gjøre også. Men klart, man blir utålmodig - og det må være lov, men man må ikke gi opp.... *Heia - heia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...