Gå til innhold

Livsstilendring som en kan leve med resten av livet.


Anbefalte innlegg

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei :)

 

Her var det stille og rolig om dagene gitt :)

 

Sekstito - Gratulere med 800 gram, ned, siden sist jeg var her inne. Du er flink.

Ja, er nok fornuftig og følge opplegget på senteret så lenge en kan.

Ja, det med for lite og for mye... Viktig og huske på det og kanskje det blir mer nedgang når du ikke trener så mye.

Men uansett. Du er flink, så dette går veien nå og så får vi ta Hold vekten etterpå, så vi ikke raser opp igjen.

 

Ala - Jeg har igjen, omtrent, det samme å gå ned som deg. Dette skal vi klare :)

 

Ja, da er jeg tilbake til varmen og i dag har jeg fått svømt litt, ikke mye men litt og tatt noen øvelser på armene i vannet, så håper jeg får til dette innimellom fremover.

 

Vekta viste 67,2 idag så håper det går litt nedover, igjen, nå. Har igjen ca 2,5 kg før jeg drar om to måneder :)

Har vært mye ute å spist hjemme i Norge, også.

Det var ei veldig hektisk uke, men godt å se familien og venner, igjen :)/> Men rakk ikke dans nå heller :) Men noen flotte turer i vårværet ble det :)

 

Tok med meg masse sommerklær nedover, som var alt for små da jeg dro i desember, nå sitter de flott på :)Noe rakk jeg ikke å bruke før jeg gikk opp sist. Så mye nytt og fint her jeg her nede nå :)

 

God kveld og flott søndag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med for små klær som plutselig sitter fint på!

 

En av de store gledene ved vektnedgang!

 

Ja, vi har ikke så mye igjen nå, noen av oss!

 

Da begynner det virkelige fokuset, å holde seg der....

 

Får ikke blitt med på fortsatt kurs, treningsdagen der ble lagt til en dag som var helt umulig for meg. Men jeg har fremdeles de vanlige timene på senteret med instruktørene, så en blir da fulgt opp likevel.

 

Bare en uke igjen nå, så en får legge inn siste innsats. Blir morsomt å se resultat på ny InBody test også.

 

God uke til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette går utrolig sakte, men forhåpentligvis sikkert, riktig vei. Jobber med å fortsatt holde motivasjenen oppe til å la være å putteektrakalorier i munnen (ost, kjeks, sjokolade, chips, nøtter og hva det måtte være) gjennom uken. Og med å ta meg tid til å få nok bevegelse i løpet av uken. Så forhåpentligvis når jeg målet mitt etter hvert. Og vi når målene våre. Og når en begynner å komme inn inn i klær igjen både vises og kjennes jo at det virker! Har ikke noe særlig tøy som begynner å bli stort ennå, men en del strammer ikke like mye lenger.

Har ikke fått kommentarer på jobb, men gubben sier det både sees og kjennes at 3 kg er borte, og det er jo det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der å putte ting i munnen støtt,smake når en lager mat...er min store fiende. Kan smake så mye at en faktisk er nesten mett når det er ferdig, fy for en uvane. Men jeg lager ofte opp store porsjoner og deler de til små for frysing, det funker for meg. Blir bare tull å stå og lage middag til en hver dag, dvs to, for hunden får det samme som meg, uten krydder. En får gjøre litt av hvert, noe ferskt må man ha.

Og nå har jeg alltid rå grønnsakbiter i kjøleskapet igjen, det funker også når det kniper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs avslutta idag. Ned 500 gr i uka. Veldig fint kurs. Men for meg ble det i overkant av hard trening, tillegg til det faste en har fra før.

Da ble det 4 kg ned. Har lært masse, masse gode tips!

 

Nå blir det den faste treninga, som er ca 2 timer pr dag, og akkurat passe.

 

Siden vektnedgang er 80 % mat og 20 % trening, må en konsentrere seg mer om om matinntaket heretter.

 

Så får man ta de siste kilo i vår og sommer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - Ja, du har vært flink som har klart å trene så mye ved siden av turer med hunden, hver dag.

Men du har gått bra ned i vekt, også, da :)

Gratulere med flott nedgang og gjennomført kurs med all trening og mye informasjon.

 

Her har det vært late dager siden jeg kom tilbake og ut å spise hver kveld.

Ei venninne er her nede nå.

Så mange timer i sola og litt svømming.

I dag skulle jeg på langtur, men da kom migrene.

Likte ikke vekta i dag, så bare å skjerpe seg.

Vil ned de siste kiloene, merket jeg idag, for da har en litt mer å "gå" på :)

Er jo blitt sagt at 2 kilo opp og ned er ingen vektnedgang, eller oppgang.

Så må nedpå 65 kilo i hvertfall.

 

Ble litt umotivert da jeg kom inn i sommerklærne jeg brukte for 2 år siden. For da var jeg på vekta jeg ville være på og mitt mål med str er 38-40, så når jeg da kommer ned i str 36...

Så ble det litt slik... skal jeg holde meg til str eller kilo...

Klærne i str 36 er jo ikke trange heller.

 

Men nå har jeg bestemt meg for å satse på vekt :)

 

I går viste vekta 67,7 og der har jeg ligget en stund nå, så nå er det bare å fokusere på mat, som du sier Sekstito.

Så da satser jeg på 3 kilo ned til 13.05.

SÅ blir det hold vekten.

 

FLott fredag til dere alle og god helg vist vi tar helga herfra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg var aktiv i HV i ett år inne på siden. Men det ble jo ikke skrevet hver dag, kanskje ikke hver uke heller, etter hvert, men hadde en fast dato for veiedag i måneden, som skulle føres opp.

 

Jeg ser jo at jeg disse siste ukene har vært flink til å holde vekta så det skulle jo ikke være så umulig, vil jeg tro :) hehe - evig optimist :)

 

Men nå var det jo ned i vekt jeg skulle da...

 

Vært ute å gått en fin tur i dag. Så blir ca 11 000 skritt i dag.

 

God kveld til dere alle og flott lørdag og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen dager med veldig lite trening...naboen har lånt hunden på tur, og jeg har rett og slett HIVD meg på sofaen etter jobb, og blitt der, med ei god bok.

Tror jeg begynte å få all hardtreninga helt opp i halsen...og det har jeg sett folk som har gjort før, og lagt på seg alt de har gått ned!

 

Heldigvis har turgleden kommet igjen idag, ble flotte timer på kyst stien. Og skal danse ikveld.

 

Har ikke gått noe opp, å nei, den innsatsen der passer jeg på å ikke miste! Men det blir nok ikke noe ned denne uka, bare holde seg der.

 

En skal passe seg litt, for mister man trenings gleden blir det tungt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her går det ikke etter oppskrifta...

Ute å spiser hver kveld så har ikke oversikt og de siste to dagene har jeg ikke turt å gå på vekta heller :)

 

Reiser bort for noen dager i morgen, så hopper over veiing denne uka... sikkert dumt det, også, men..

Ikke skrevet hva jeg har spist eller trent denne uka, heller.

Men har i går og i dag gått ca 15 000 skritt hver dag, så går gjør jeg :)

 

Vekta viser ikke så veldig avvik i kveld, så får kanskje ta en tur på vekta i morgen tidlig... men skal ut å spise i kveld, også da...

 

Dere må ha noen fine dager og håper dere får til å gå litt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort snøfall her på Østlandet idag, minst 30 cm...

 

Ble to ekstra gåturer ned til sentrum, fikk ikke ut bilen før langt på dag... En tur til dagens sentertrening, og en til butikken.

 

Så ble det seks takt sving ikveld, i alt ble 1550 kalorier forbrent, 7,8 trimpoeng.

 

Da gikk det an å ta et stykke nybakt brød med geitost, og naboen var her med et stykke sjokoladekake. Ble også spist med god samvittighet!

 

Middag ble soppstuing og grønnsaker, faktisk veldig godt.

 

En får mikse og trikse litt...

 

Litt spent på påsken, skal på tur med flere folk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ja, det er godt å sitte her nede og se at det, endelig, snøger litt i Norge, igjen ;) hehe :)

 

Har selv vært i Las Palmas noen dager og der var det kjølige i forhold til her...

Gikk med Olabukse og dunjakke hele tiden.

Men vi har shoppet og gått mye, men spist god mat kost oss skikkelig :)

 

Vekta på onsdagsmorgen viste 68 kg... så hvor det ble av den skjerpingen min, vet jeg ikke...

Får ta en tur opp på vekta i morgen, også.

 

Flott fredag og god helt, sekstito.

Ser ut som vi er blitt igjen, alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har det jomen vært en travel påske...den gikk fort med turer både hit og dit, besøk av bbarn, to røde jobbedager, OG en god del veldig god mat. Ble opp halvannen kilo. Men tar det ikke så tungt, for idag begynte trimmen igjen, og nå har man redskaper til å få plukka av sånt...

Neimen om jeg står over alt som er godt i påsketider, men har lært å moderere meg, har Fokus...

 

Har inngått ny avtale med fastlegen om å veie ca 62 i slutten av juni måned! Han ble veldig imponert over nedgang i kolesterolet etter å ha gått på Fokus kurset, og mener at om en kommer ned i 62, så kan en antagelig slippe å ta noen medisiner i hele tatt.

 

Det er veldig motiverende!

 

På'n igjen, Tjorven! Har vi blitt alene her med målet om å komme over på Hold Vekten i sommer? Var det til juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Sekstito - Ja, vi er vist igjen alene nå :)

 

Jeg drar herfra 13. mai, derfor hadde jeg det som mål.

Men kroppen har vist tatt ferie fra vektfall, så klarer nok ikke målet.

Vet ikke når jeg får internett når jeg kommer hjem, derfor hadde jeg målet om HV fra 13. mai.

Men det klarer jeg ikke, som sagt.

Jeg har lagt meg på 68 tallet og nedover derfra vil ikke vekta.

Men jeg har ikke vært flink heller så må være glad for at jeg ikke har gått opp :)

 

God søndag til dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom, men har vært mye borte de tre siste ukene og bare korte titt innom GR.

Bortetid er også spisetid, og vekten har gått opp igjen. Tallene taler for seg selv.

Har ikke noe mål for når jeg skal veie 65, men det hadde vært hyggelig å nå målet før sommerferien, dvs ca 1. juli. Ut over det er jeg inneforstått med at jeg er en evig slanker og har sånn sett ikke noe mål om å gå over til HV. Jeg jobber med saken kontinuerlig, og må det for ikke å falle tilbake i alle fellene jeg vet er der.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. :)

 

Her kommer jeg. Krabbende noe sluk-øret tilbake og spør pent om dere har plass til meg igjen? ;)

 

Har hatt motivasjon laaaangt under nullpunktet siden jul. Var jo så flink i november, med godtefri måned. Etter det har det bare gått nedover, for ikke å si opp...

 

Nå derimot, er jeg i gang igjen. For n'te gang... Og er optimistisk og tror at denne gangen blir den siste.... :blink:

 

Jeg startet tirsdag etter påske, derav tirsdag er veiedag. Har altså veid meg i dag, og vekten viste det strålende resultatet 1,7 kilo ned. Har nettopp byttet batteri i vekten, så jeg stoler på det. Nå er det "bare" 6,5 kilo igjen, målet er fremdeles under 64... Første delmål er 68 til 17. mai, da er bunaden samarbeidsvillig. Veide 67 når jeg fikk den sydd...

 

Oppskriften denne gangen er å føre inn alt jeg spiser. Alt... Bortsett fra "ja-grønnsaker". I tillegg går jeg tur. Joggingen får vente, har en hverdag som gjør at det er vanskelig nok å få til å gå tur, og det å jogge tar faktisk lenger tid... Fordi jeg må dusje etterpå. Går jeg tur kan jeg hoppe rett i bilen etterpå og ordne det jeg skal, f. eks fotballkamp, håndballkamp, foreldremøte osv...

 

Håper jeg kan være med igjen, selv om jeg har sviktet leeeenge. Har ikke orket tanken på å være på sidene her, har lekt skikkelig struts og hatt hodet godt plassert i sanden. Igjen har jeg bevist for meg selv at det ikke funker!!!

 

Så - Suppegjøken er tilbake, nicket passer som aldri før...

 

Ha en god dag videre damer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå ble jeg veldig glad for å høre fra dere igjen! Hurra!

 

Velkommen så hjertelig tilbake, både Suppegjøken og Ala!!

 

Du har jo begynt med en pangstart, Suppegjøken, så bra!!

 

Tenkte det var slutt på hele tråden nå...😟

 

Når du drar hjem, Tjorven, så få deg et mobilt abonnement, så er du på med en gang. Jeg har NetCom, det er veldig bra, billig, flott dekning og bruker det på både laptop, nettbrett og telefon overalt en er.

 

Nå er vi jo fire stykker igjen, med noen få fillekiloene som står for fall!

 

Jeg har også vært litt sliten og lei etter det siste Fokus kurset, ble nok litt vel mye hard trening kanskje, i tillegg til det en vanligvis har fast.

Men lærte en god del lure triks, som en skal ta med seg videre.

 

Blant annet den fastedagen, som flere av deltagerne innførte i uka. Man spiser kvelds, sover godt på den, og spiser ikke igjen før til kvelds dagen etter. Det er faktisk veldig godt med en sånn dag. Om man da ikke har problemer med svingende blodsukker, hodepine osv.

Jeg sørger for å ha det travelt den dagen, og har i meg masse drikke. Jeg blir faktisk veldig opplagt av det. Har nok en del med mestringsfølelse å gjøre også, og det at kroppen har fri en dag.

 

Merker godt på knærne at de får mindre å bære på! Danser en del igjen. Tilogmed begynt på Pols kurs! Kjempegøy!

 

Håper at vi kan oppmuntre hverandre til å ta et tak nå som det går mot sommer!

 

Jeg har altså satt et mål om å veie 62 ved slutten av juni, da har jeg ny vurderings time. Så det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen sekstito, og takk for at jeg får komme tilbake.

Høres spennende ut med en fastedag, men jeg må nok ha mat hver dag jeg... :lol:

 

Hva er Pols kurs?

 

Jeg er veldig veldig glad for pangstarten. Håper bare at det er mulig å gå ned en halvkilo denne uken også, det er stas å se 6-tallet først.

 

Vi skal klare dette frem mot sommeren! Sommeren 2015 skal bli den første sommeren jeg ikke konstant suger inn magen på stranda... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pols er en gammeldans, Rørospols er den mest brukte.

 

Jeg har dansa i mange år, både gammeldans og sving, det er noe av den beste trimmen en kan få, kalorimessig sett, sosialt og endorfingivende.

 

Håper å kunne fortsette til en blir hønngammel...men da må en jo være lett på foten, og ikke en tung potetsekk...Og antagelig må jeg lære en del gutte trinn etterhvert om en skal ha noen håp om å få være på dansegulvet, for kavalerene tynnes ut med alderen...

 

Men trim er en mindre del av vekt tap, inntak av mat er absolutt mest, så en får bare knipe inn der en kan.

 

Som Ala sier, det er nok en evig kamp, for oss som er glade i mat og har lett for å legge på oss. Har jo lært å bytte ut fløte med kesam mager osv... Og det funker jo. Men en smaker forskjellen, jeg gjør iallefall det.... En får gjøre litt forandring på hverdags mat kontra fest mat da.

Alle monner drar.

 

På det kurset jeg gikk, fokuseres det på kalorier, inntak og uttak. Det er et regnskap.

Tror nok det er sant.

 

En halv kilo ned i uka er veldig bra. Da holder man seg lettere der.

 

Da er man i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dansing passer vel for alle, og ganske langt opp i alder. Bidrar sikkert til å holde en sprekere også. Jeg liker også veldig godt å danse swing, har aldri gått på kurs, men har en drøm om å gjøre det. :rolleyes: Ville gjerne hatt med meg mannen min på det, men han er litt vanskelig å overtale... Jobber med saken, så kanskje han gir etter til høsten. Hyggelig å gjøre noe sammen også, vi har barn i barneskolealder, og mye av ettermiddagene går med til oppfølging av barnas fritidsaktiviteter...

 

Helt enig i at trim er mindre viktig enn mat. Jeg merker bare det at hvis jeg er flink til å trimme, og det trenger ikke være mer enn en rask gåtur, får jeg mindre lyst på mat, spesielt av den usunne sorten. Akkurat som at jeg ubevisst tenker at "nå har jeg vært så flink at nå skal jeg ikke ødelegge det med å spise for mye"...

 

Kroppen er akkurat som en bank... Putter litt og litt i banken blir det mye der etter hvert. Et kakestykke nå, en sjokolade da, litt vin blir plutselig mange kilo. Heldigvis er det ikke renter i kroppen da... :)

 

Jeg satser på en halvkilo i uka, og har satt meg forsiktige mål i signaturen min. Kanskje er de ikke høye nok, leste et sted at man skulle sette seg skikkelige mål for å ha noe ordentlig å jobbe mot. Men jeg kjenner meg selv så godt at da går jeg i slankekurfella, Dvs jeg er flink en periode og så vips spretter jeg opp når kuren er over. Og det er jo nettopp sånn jeg ikke ønsker det skal være. Innerst inne skulle jeg gjerne nådd 64 til 22. juni, men det er 10 uker til, og jeg vet ikke om det er realistisk med 8 kilo på 10 uker, når det er de siste kiloene... De første går jo fort...

 

Ha en fin dag, i dag blir det ikke noe bevegelse nesten på meg. (må virkelig jobbe med meg selv for å ikke sitte med dårlig samvittighet for det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...