Gå til innhold

Livsstilendring som en kan leve med resten av livet.


Anbefalte innlegg

En halv kg i uka er veldig bra, i snitt.

 

For noen ganger kan en ta et røsk, mens andre står en litt stille.

 

Så tenker jeg at en kan være streng i uka, og kanskje unne seg litt mer i helga.

 

Orker ikke tenke på at man skal være helt konsekvent, og kutte ut alt som er regnet som fetende. Men med måte, der må iallefall jeg være konsekvent.

 

Maten en spiser, må være god, og en må glede seg til den. Akkurat som trimmen, en må glede seg over den, ha lyst til det.

 

Har hatt flere trimsykler hjemme, som har stått i en krok og vært en stor dårlig samvittighet, har hata dem tilslutt.

Mens spinning på senteret, sammen med en hel flokk ivrige folk, flotte rytmer og flink instruktør, det gir en jo glede så det holder.

 

Men det må jo passe inn i ens livs situasjon. Når en var yngre og hadde barn, var det adskillig travlere.

 

Jeg veide meg igår, står på 67.5, altså i startgropa for de 5.5 ned....På 10 uker skulle det gå. Med full Fokus.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

5.5 kilo på 10 uker greier du sekstito! Jeg heier på deg!

 

Jeg synes også at spinning er gøy, men som du sier må det passe inn i livssituasjonen, og det gjør det ikke for meg nå. Derfor går jeg... 1 time og 20 minutter rask gange igår og skal ut etterpå. Sol her, så det blir deilig. Har skrevet inn det jeg skal spise idag (snakk om å være redd for å skli ut, da... ) og har funnet ut at jeg kan drikke vin med en venninne i kveld og likevel ligge under 1600. Vet jo at ikke de kcal akkurat er sunne, men det får jeg heller leve med. :)

 

Har gjort det sånn de siste dagene at jeg har lagt inn hva jeg planlegger å spise dagen etter, da vet jeg at jeg er innafor... Må jo justere litt av og til, men for meg er det bedre at det er planlagt på forhånd... Utrolig hvor fort jeg glemmer... Når jeg startet registreringen denne gangen fikk jeg meg en skikkelig vekker ift kcal innhold i fløtemysost... Skekk og gru, også jeg som er så glad i det.

 

Ha en fin helg, vi er ikke så mange på denne tråden, men vi har det da bra her likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtemysost - og alle andre brune oster, er den reneste snop! Jeg er som deg, og prøver å holde meg unna. Greidde å la være å ha det i hus lenge, men så brukte jeg besøk av barn og barnebarn som unnskyldning for å kjøpe igjen. Og ikke bare en liten halvkilos, må vite, neida: en hel kilo!! Halvkiloen kostet jo omtrent det samme!

Lykke til med å holde deg unna det brune snopet, du også :). Og du er kjempeflink som registrerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare innsett at registrering er helt nødvendig når en skal ha vekt ut av kroppen, hvis ikke går en jo bare og lurer på hvorfor det ikke skjer noe....

 

Og litt vin må en ha!

 

Om en skulle levd på bare " sunn" mat, så tror jeg en hadde mista hele gnisten.

 

Har sett bilder av lunsjen til folk som bare holder seg til det absolutt anbefalte, klibrødskiver med mager gulost. Da hadde jeg blitt skikkelig deprimert.

 

Hadde kanskje gått an om tallerken var full av salat, paprika, agurk, hvitløk, tomat, persille osv osv, noe som smaker veldig godt.

 

Ønsker dere en fin helg, vi snakkes til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten besøkt, og den påstår å være tilbake der den var før påskeferien for fire uker siden. Fire uker på stedet hvil, - og jeg skjønner ikke at jeg jeg har gått ned noe denne uken her heller. Fortsetter.... 1,4 kg igjen til 65, om jeg gidder, greier jeg det!

Nyt forsmaken på sommer så lenge den varer!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg falt vist helt av her jeg.

Men jeg holder vekten ganske bra...

Ja, den setningen var svevende :)

 

Her har den ene etter den andre reist, så det har vært avskjedmiddager hver dag, litt ekstra godt i glasset, litt for ofte.

Men har gått sånn ca 10 000 skritt hver dag, så snittet i uka er i hvertfall på 10 000.

Siste tiden her nede skal jeg skjerpe meg.

 

Takk sekstito - skal skaffe meg mobilt bredbånd som går på alt.

Bør helst ikke være bindende for jeg reiser igjen til høsten :)

 

I dag har jeg gått rundt og funnet farger og vår her nede.

er jo mye grått og brunt. Men turen i dag var fargerik med så masse fine blomster som ikke var der da jeg gikk turen for over 1 måned siden.

Så det våres her nede, også.

Godt og varmt er det blitt, også :)

SÅ matlysta er helt borte.

Men da har jeg veldig lyst på snop på kveldene, når jeg er hjemme.

Men i dag har mitt nye og bedre liv her nede startet :)

 

Driver og pakker for flytting, også.

Så da mister jeg vekta, også.

Men buksene er fortsatt ikke for trange, ja, de små :)

 

Klarer ikke så mange kilo på to uker nei...

 

God kveld og flott mandag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bare kort innpå. Har plundret med tilgang til forumet, og det har passet strutsen bra... Hadde jo veldig bra nedgang, 1.7 kilo første uke, fortsatte å være flink og ble belønnet med en halvkilo OPP.... Da klarte jeg ikke å se at det var positivt med over 1 kilo ned på to uker, og gav litt opp igjen. Så etter et par skikkelig ufornuftige uker r det veiedag igjen imorgen.... Gruer meg til det, men jeg skal ikke gi opp på ordentlig. Jeg skal klare dette, selv om det ikke blir inn i hold vekten før til høsten en gang...

Koselig å høre fra deg igjen Tjorven45!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Onsdag og jeg er ute vekt.

har flyttet og her er det ikke vekt, så får kanskje kjøpe det en gang :)

Men det virker som om klærne ikke har krympet så da går det jo riktig veg.

Spent på å komme hjem og finne frem de klærne som var for små da jeg dro i november.

Ja, noe har jeg plukket med meg, men alle turklærne ligger der og venter på meg :)

 

Har hatt mye på programmet for tiden så har ikke veid og fulgt med på hvor mye jeg har spist.

 

Har over 100 skritt hver dag, siste uka, så er fornøyd med det, også :)

 

Suppegjøken - håper du ikke gir opp.Selv om det går smått, skal vi klare det.

 

Flott uke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet sekstito :) . Kun 5 dager til 17. mai.

Har kuttet ut bunaden i år, ikke fordi den er trang, men fordi den er for stor og tung til å prioritere å ta med i kofferten. Men ut fra værmeldingen burde jeg hatt den med, den er vel det eneste plagget jeg kan ta på meg så mye klær under at jeg ikke fryser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på meg en tidløs rød drakt, som det er lenge siden en har brukt, hadde faktisk glemt hele stasen.

Så morsomt, passer fint til imorgen med litt nykjøpt pynt til.

 

Regner med at 17 mai gjør litt utslag på vekta. Stenger regnskapet den dagen!

 

Ønsker dere en flott dag, og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, livet går sånn opp og ned, somheisføreren (det må ha vært lenge siden) sa! Fremdeles langt fra 65 her også. Orker ikke å være sulten, og sniker notorisk i skuffer og skap når jeg kommer hjem om ettermiddagen. Hadde jeg greidd meg unna det, så hadde dette sett helt annerledes ut! I alle fall LITT annerledes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på Biggest Looser her en dag. Du verden hva de folka greier å få til! For en viljestyrke!

 

Men nå må jeg bare finne fram min styrke også, og få noen skikkelige ukes resultater framover. Fremdeles 4- 5 kg igjen.

Har to klasse jubileum foran meg også, fem år siden jeg så den ene gjengen, og hele femti år siden en så den andre gjengen. For femti år siden var jeg russ og veide 58 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Biggest Looser: før i verden ble det sagt at det tok ett år å stabilsere kroppen på en lavere vekt. Nå sies det at det tar 2-3 år, opptil fem år, for å være sikker på å holde en lavere vekt! Det tror jeg så gjerne. Det ville være interessant å høre hvordane disse personene står ett. to. tre og fem år etter denne bragden!

 

Mine egne bragder er tragiske, og vekten viste igjen 68 kg (!!!!!). (Og 67,4 i går.) Hva skal jeg si? Har startet dagen med en espresso og to gedigne konfektbiter, sånn bare for å befeste viljestyrken :(/>.

 

Laaangt, og tydeligvis stadig lenger, til 65 kg!! Men jeg gir ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det skal være så vanskelig med de siste små kilo.

 

Jeg koser meg veldig når en tenker på at jeg faktisk har veid 20 kg mer enn nå, og har greid meg i en god del år der. Har gått opp og ned 5 kg, det er de som tuller hele tiden.

 

Nå har jeg noen saftige gulrøtter foran meg, 2 skolejubileum, da vil en jo gjerne se fresh ut...lenge siden man så hverandre. Og komme ned på normalt kolesterol uten medisiner.

 

Får iallefall veldig uttelling for all treninga. Elendige knær, hvor joggesko har vært mest brukelige skotøy, fikk en ny overraskelse nå. Kjøpte så fin kjole til en konfirmasjon, og likegodt hvite pensko med litt spiss, og høy hel. Tenkte at en får prøve å stolpre inn og ut av kirke og til selskap med dem iallefall...

Også var de helt ok å gå i!

 

Det er takket være all fintrening hos fysioterapeut, hvor muskler rundt knær styrkes. Og alle turene i skog og mark.

4-5 kilo til kommer til å merkes godt.

Pinse og konfirmasjon bremsa litt på vekta, men er igang igjen!

 

Bli med da, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...