Gå til innhold

Bijou's Sommerplan 2015


Anbefalte innlegg

Gratulerer med 63-tallet, LiveLife! Så herlig! :D Og bra jobba! Det viser at det nytter. Og er en god trøst for oss andre, som det kanskje ikke går like bra med...

 

Her startet uka med å "rydde" opp siste rester etter konfektesken, på mandag, og dertil enda høyere vekt på tirsdag, før vektpila begynte å vise nedover igjen.

 

Men det var en kamp i motvind, altså. Selv om jeg fra tirsdagen av har spist pinlig korrekt og trent omtrent hver dag. (Igår droppet jeg løpinga til fordel for søvn. Var dødtrøtt og la meg kl. 21.00!)

 

Men altså, det gikk ned, men ikke alt fra helga. Så vekt idag: 64,4 kg,

 

wZi9bew.png

 

Og aner jeg et mønster her, eller? Kurven er jo ganske avslørende. Annenhver uke opp og ned, opp og ned. Rene broderiet...

 

Men jeg har jo sagt til meg selv at dette tar tid. Målet er 1 kg ned i måneden og det går jo unektelig nedover. Det går bare nedover med to-skritt-frem-og-ett-tilbake-metoden!

 

Jaja. Jeg klager ikke. Enda. Men gleder meg bare til neste uke, som helt klart blir en ned-uke! :P

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kom og bli med, sekstito! Tror jeg husker navnet ditt, ja ;)/> Og det er ingen skam å komme tilbake innpå her... Det er bare bra at du gjør det og våger å ta tak! Som oss så vet også du oppskriften på nedgang... og samtidig hvor lett det er å miste fokus og gå rett opp igjen. Så da er det kjempebra å stoppe i tide!! Velkommen :)/>

 

Helg, ja... Det er utfordrende saker. Fredag var jeg kjempeflink!! Jeg åt min lille tilmålte del med sjokolade, og sparte resten til lørdag. Bare at på lørdag føltes det ikke som om det var nok. Det var jo tross alt lørdag!! Så det ble litt mer enn jeg hadde beregnet ang godteri, men mtp maten ellers så var jeg flink. Og i dag har jeg hatt en bra søndag, tross fastelaven og boller på bordet. Men droppet kremen ;)/> Så da graver jeg meg ikke ned på grunn av litt for mye godis etter kl 21 i går..... Og jeg bretter ermene opp og satser på en flott uke fram mot neste veiing, fredag. Tenk om jeg når 63 blank da!!!! Det er målet for denne uka. Enn så optimistisk det høres ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for 63 blank på deg LiveLife. Det skal du nok klare ;) Det virker som om du er i en medgangsbølge om dagen. Jeg har vært det en god stund, men nå begynner det å butte i mot. De to siste dagene har jeg støvsugd skuffer og skap etter alt som kan spises :o Ikke bra trend å komme inn i.

 

I dag får jeg gjester så jeg må stille med god mat da også. Frykter at 59-tallet ryker denne uka - og det i feil retning :( Vi får se på torsdag. Jeg fikk løpt en bra tur på lørdag og har booket inn ny trening i morgen så på den kanten går det i alle fall fremover.

 

Go, go, go alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sekstito! :) Ja, her er det plass til alle som vil.

 

Etter en helg med litt vel mye kos (deriblant en bursdagsfeiring på søndag), startet jeg uka på 64,6 kg. Altså 200 helgegram opp. Men greit nok. Nå er bare spørsmålet hvor mye jeg klarer å få av igjen, før veiedag fredag. Skulle jo helst begynt å snuse på 63-tallet igjen her også.

 

Har vært flink med maten hittil denne uka, i alle fall. 1415 kalorier igår, 1280 idag.

 

Men ikke vært flink med løping. Har ikke løpt på en hel uke. Enten har det ikke passet, eller så har det høljeregna. <_< Men, men. Må få til i alle fall 1 løpetur innen fredag. Har tatt rockering og styrke jevnt og trutt, i det minste.

 

Fortsatt fin uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk i dag og da ble det is, brus og nøtter etc.:-) Vært ganske sulten siste uka, men lurer på om det er fordi jeg har trent 5-6 ganger, så da blir jo matlysten på topp.

På vekta i dag 62,5 kilo. Er litt fornøyd, men hadde håpet å komme i nærheten av 61 tallet. Det er vel bare å spise mindre da, men det er lettere sagt enn gjort....

Vel uten treningen hadde jeg veid mer tror jeg,elsker å trene, så da får jeg bare bli sulten da vel!!

Fin uke til dere her inne og til «nykommerne» :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg er i siget, men så kommer den forbaska mensen, og med det føles kroppen og magen heeeelt i ulage!! Så nå må jeg bare si at jeg er veldig spent på veiingen i morgen, og jeg hadde ikke dette i tankene da jeg så optimistisk satte 63blank som ukemål. Spørs om jeg må se langt etter det. Men det positive er at jeg spiser sunt, klarer å holde meg unna godteri i ukene og holder meg stort sett på 1400 tallet ang inntak av kcal. Et unntak var tirsdag denne uka. Da ble det litt for mye potetgullrester etter helga. UFF. Ikke bra!!!

Jaja, dere hører fra meg i morgen. Godt vi kan dele oppturer og nedturer. Flott at du er i gang, sekstito! Tar litt tid å komme inni det igjen. Og du, snusmimrikke, har jo et fantastisk tall å vise til, selv om det er en kg opp. Dette ordner seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løffen, så flink du er som trener så masse! Skulle gjerne hatt litt av din innsats der... Jeg har ikke kommet skikkelig i siget med treninga, men jobber med saken. Men uansett: kjempebra av deg! håper kiloene begynner å løsne som følge av treninga og at du er flink med maten. Det kan virke inspirerende begge veier, det har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag!

 

Vinteren er lang og mørk og hard, altså. Men redningen i sikte. Nå begynner det til og med å bli dagslys når man drar på jobb om morgenen! Hurra! :)

 

Uka har gått veldig greit her. Har vært flink med maten absolutt hele uka (1390 kalorier i snitt, mandag-fredag) og trent omtrent hver dag, enten løping eller styrke+rockering. (Fikk til 2 løpeturer likevel, tirsdag og torsdag. Veldig fornøyd med det!) Fortsatt ikke sett snurten av 63-tallet, men veide inn på 64,0 kg igjen i dag. Det er det nærmeste jeg kom.

 

wZi9bew.png

 

Men nå er mensen over og kroppen føles veldig på gli, så jeg gidder ikke følge sikk-sakk trenden min med opp igjen på grafen min neste uke. Nå skal jeg videre NED! Det skal stå noe med 63 der neste fredag. Basta bom og ferdig snakka! Rett og slett.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag!!! Og veiedag. Det er faktisk smart å ha veiedag fredager, for da får man forhåpentligvis litt motivasjon til å være flink i helga, viss man veier inn på et bra tall!! Har ikke hatt veiedag fredager før, men innser at det kan funke for meg. Jeg kom meg ikke ned på 63 blank, reflekterte litt rundt det i går kveld innpå her. Men er fornøyd med 0,3 kg ned. Har vært flink denne uka. Og nå kommer et spenstig mål for neste uke: se 62-tallet. Det har jeg ikke gjort på nesten et år nå!! Så da går jeg for det. Bijou, så herlig at du er i siget nå!!! Kjempebra!!! Stå på denne uka. Du har vært kjempeflink med inntaket, du har spist mindre enn meg og trent. Det har ikke blitt så bra med trening som det burde. Men jeg har gjort et lite inngrep hos legen og har måttet ta det med ro denne uka + neste uke. Men å gå noen raske turer skal funke fra og med neste uke. Så da gjelder det bare å komme seg ut. Enig i at det er deilig med lysere tider ute !!!!

 

Fredagens rapport:

12.02.16: 63,2 kg ned 0,3 kg siden sist

05.02.16: 63,5 kg, ned 1,1 kg siden sist :D/>/>/>

29.01.16: 64,6 kg, opp 0,5 kg siden sist :angry:/>/>/>/>/>/>

22.01.16: 64,1 kg, ned 0,8 siden sist

15.01.16: 64,9 kg, ned 0,6 siden sist

11.01.15: 65,5 kg

MÅL: At vekta ligger på 61-tallet, la oss si 61,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag!!! Og veiedag. Det er faktisk smart å ha veiedag fredager, for da får man forhåpentligvis litt motivasjon til å være flink i helga, viss man veier inn på et bra tall!! Har ikke hatt veiedag fredager før, men innser at det kan funke for meg. Jeg kom meg ikke ned på 63 blank, reflekterte litt rundt det i går kveld innpå her. Men er fornøyd med 0,3 kg ned. Har vært flink denne uka. Og nå kommer et spenstig mål for neste uke: se 62-tallet. Det har jeg ikke gjort på nesten et år nå!! Så da går jeg for det. Bijou, så herlig at du er i siget nå!!! Kjempebra!!! Stå på denne uka. Du har vært kjempeflink med inntaket, du har spist mindre enn meg og trent. Det har ikke blitt så bra med trening som det burde. Men jeg har gjort et lite inngrep hos legen og har måttet ta det med ro denne uka + neste uke. Men å gå noen raske turer skal funke fra og med neste uke. Så da gjelder det bare å komme seg ut. Enig i at det er deilig med lysere tider ute !!!!

 

Fredagens rapport:

12.02.16: 63,2 kg ned 0,3 kg siden sist

05.02.16: 63,5 kg, ned 1,1 kg siden sist :D/>/>/>

29.01.16: 64,6 kg, opp 0,5 kg siden sist :angry:/>/>/>/>/>/>

22.01.16: 64,1 kg, ned 0,8 siden sist

15.01.16: 64,9 kg, ned 0,6 siden sist

11.01.15: 65,5 kg

MÅL: At vekta ligger på 61-tallet, la oss si 61,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Så flinke dere er, står på hele bunten. Gratulerer med nedgang! Og velkommen til sekstito! :)

 

Ja, nå er jeg altså tilbake fra rehab :lol:

 

Egentlig kalles det kurs om energibalanse. Og det har blitt mye energi, både inn (god mat) og ut (trening i diverse former). Skiføre var det også, så det ble noen turer. Deilig :D

 

Jeg har ikke veiedag i dag, men tjuvtittet på vekta i morges. Det ser ut til at jeg kan notere meg litt nedgang fra monstertallet for knappe to uker siden, men det var jo antakelig også kunstig høyt. Så får vi se mandag hva fasiten blir.

 

Nå skal jeg fortsette med energi ut - må løpe på step/styrke. Ha en riktig god helg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg ser hvor flinke dere er mens jeg koser meg altfor mye om dagen :o Bra at dere kan gi meg den følelsen. Selv har jeg alle mulige unnskyldninger for meg selv.

 

Det blir gjester i morgen med dertil god mat, men utover det SKAL jeg skjerpe meg jeg også. Torsdag vil jeg være tilbake på 59-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg trøtt og sliten. Har trent i kveld, siden jeg ikke rekker i morgen tidlig. Og etter en full dag på jobben er ikke det min yndlingsbeskjeftigelse. Men nå har jeg iallfall god samvittighet, og så håper jeg jeg er litt mindre trøtt i morgen.

 

Det ble i det minste litt nedgang på vekta. Så får vi håpe jeg klarer å være fornuftig fremover, slik at den fortsetter å krype nedover. To-tre kilo til ville være bra.

 

Ha en riktig god uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Vel overstått helg - og rehab til deg, Tulla69! :) Og grattis med nedgang!

 

Ja, da var vi på atter en ny uke. Her ble det ingen tredje joggetur i helga, men i alle fall en gåtur på søndagen, med 12000 skritt på skritt-telleren. Bedre enn ingenting.

 

Har hatt litt problemer med magen siste ukene og starter denne uka litt på tverke, med forstoppelse. Men har en time hos fastlegen imorgen, så krysser fingrene. Puh! Jeg er jo flink med vann, fiber og bevegelse (prøver, i alle fall), så vet ikke helt hvorfor magen slår seg vrang så ofte. Må få fiks det, altså, for det begynner å bli litt slitsomt.

 

Vel, vekt etter helga var 64,5 kg. Så 500 helgegram opp. Helt greit. Satser likevel friskt med mål om noe-på-63 til fredag! B)

 

Lykke til med uka, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre fra flere av dere. Vi står på og gir oss ikke!! Bijou, ikke noe greit med en mage på tverke. Forstoppelse er jo ikke akkurat positivt for tallet på vekta heller. Du skal se det ordner seg, og at du får en god overraskelse på neste veiedag! Jeg heier på deg :)/>/>

Tulla, flott at du har begynt på nedgangen, og kjempebra at du får trent! To - tre kilo til.. ,ja, jeg sier meg helt enig, det ville vært bra for min del også!! Det er ikke mye det er snakk om, men det kommer dessverre ikke av seg selv..

Snusmimrikke, du får være glad at du så og si er i mål, selv om du beveger deg litt opp. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok uansett vært superfornøyd!!! Men forstår at du ønsker å komme på riktig spor igjen. Det er jo derfor vi har denne tråden!

Jeg er glad jeg er med innpå her. Viss ikke hadde jeg sikkert droppet registreringa for lenge siden. Jeg bruker å holde ut maks ti dager i strekk. Men nå har jeg holdt ut lenger. Og jeg akter ikke å gi meg!!! Jeg drømmer om 62tallet fredag. Men jeg innser at det kan holde hardt. Det har vært en uke med sene måltider både mandag og tirsdag, har vært vekke. Nå er det to hjemmekvelder, der jeg har litt mer kontroll på hva jeg putter inn. Satser på det gjør susen. Av og til så unner jeg meg litt godt på en onsdag kveld, siden det er "lillelørdag!" ;)/>/> så nå har jeg akkurat tatt to after eight til kaffen, og jeg stopper med de to. veldig fornøyd over å ha kontroll, det er ikke alltid slik!

Ønsker dere en gooood kveld videre. klem til alle fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Håper du får skikk på magen, Bijou! Og lykke til videre mot helg, alle sammen!

 

En oppgitt tulle melder seg. Hadde planlagt å trene flittig denne uka, men så brant jeg meg på jobb i går. Vær forsiktig med varm te, damer! Jeg tok det ikke nok på alvor og endte opp med 2. grads forbrenning på håndleddet. Så det ble legebesøk, bandasje og dusjeforbud en stund.

 

Selv om jeg jo kan bade med resten av kroppen er det ikke anbefalt å svette for mye under bandasjen, så i dag nøyer jeg meg med å gå tur i stedet for den planlagte treningsøkten.

 

Vektnåla pekte oppover igjen i morges. Jeg er mye sulten og lurer på hvordan det skal gå nå jeg ikke får trent på en stund. Det er en konstant kamp å spise passe mye på pillene jeg må ta for å forebygge tilbakefall. Mange legger på seg 10-15 kg på dem, noen mer. Jeg har til og med hørt påstått at det er uunngåelig å legge på seg. Det er selvfølgelig ikke sant, men jammen er det krevende å holde vekta nede!

 

Jaja. Går det rett vest denne uka får jeg bare fortsette kampen neste uke. Det viktigste er å ikke gi opp, eller hva? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvsagt gir vi ikke opp Tulla :-) det må du ikke gjøre. Det vil alltid være dårlige uker og flotte uker!

Det er nok ikke lett ifht tablettene, men jeg tror vi kan gjøre mye selv. Jeg har selv lavt stoffskifte. Hatt det i mange år,men det går fint så lenge jeg tar tabletten min hver dag :-)

Likevel, før jeg fikk dette, veide jeg ca.58 kg....

Men det er kanskje en blanding av økt alder, søtmoms som jeg er og stoffskifte.

Vel vel, har nå vært flink i dag og løpt 12 km. Kaloriinntaket er litt høyt, ca.1900_2000.

Tenkte å bestige vekten i helgen, er nok fortsatt på 62 tallet, føler egentlig at jeg har gått litt opp selv om jeg har trent som en gal denne uka......vi får se :-)

Jeg synes dere alle er flinke her inne, vi burde blitt bedre belønnet med raske nedover kurver :-) :-) :-)

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med bandasje, Tulla69! Skjønner at du blir frustrert over å ikke kunne trene. Men til trøst så påståes det jo at det ikke er treningen som gir det største utslaget på vekta, men hva vi putter i oss. Selv om du har en ekstra utfordring der også, med piller som tukler det til. Men likevel. Ikke gi opp! Jeg synes du er utrolig standhaftig! :)

 

Jepp, da var det fredag igjen!

 

Her er magen sånn noenlunde under kontroll igjen og jeg har gjort noen endringer i kostholdet denne uka, som et eksperiment. Har nemlig kikket nærmere på de faste måltidene mine, som frokost og lunsj (hvor jeg spiser stort sett det samme hver eneste dag...) og prøvd å se hva det er som skaper problemer. Ikke så mange åpenbare ting, for jeg har jo frem til nå allerede prøvd å være bevisst på hva jeg spiser.

 

Men jeg innså at jeg bl.a. får i meg litt vel mye melkeprodukter. (Jeg drikker for eksempel kaffe med melk. Og med 2-3 kopper om dagen blir det jo litt totalt.) Ved å kutte havreblanding med melk i til frokost, i tillegg, kom jeg ned på et mer normalt inntak. Har også byttet ut en del ostepålegg til lunsj med fiskepålegg (makrell/tunfisk etc.)

 

Nå spiser jeg ikke brød i utgangspunktet, kun knekkebrød. Men fra denne uka kutter jeg også ut ferdigkjøpte knekkebrød og lager heller mine egne. Mye mer fiber i de. Aldri lagd knekkebrød før, men det var overaskende lett. Og de var kjempegode! Oppskrift her: http://brahverdag.no/knekkebrod-med-valnotter/ Så fra og med onsdag morgen har det vært hjemmelagde knekkebrød til frokost og lunsj. Yummi! Dessuten er de mer mettende.

 

Men en utfordring er at jeg ikke aner hvor mange kalorier det er i 1 knekkebrød, så det ble plutselig litt vanskelig å skulle telle og registrere disse 2 av dagens måltider. Så denne uka har jeg rett og slett hoppet over matregistreringen og bare holdt meg i ørene på egenhånd.

 

Men... med mindre melk, mer fiskepålegg, hjemmebakte knekkebrød og den vanlige treningen min (2 løpeturer + rockering og styrke), ble vekta med meg til slutt likevel. Så jeg veide inn på 63,8 kg i dag. Hurra! Det ble ikke så langt inn på 63-tallet, eller så fryktelig mye ned fra forrige fredag, men likevel. Mentalt trengte jeg de 200 grammene enormt denne uka!

 

wZi9bew.png

 

Og der brøt jeg sannelig sikk-sakk trenden min også. High five til meg selv! :P

 

Så får vi se hva neste uke bringer. Etter tidsskjemaet skal jeg jo egentlig komme meg helt ned på 63 blank innen utgangen av februar. Hm... Det ser ut til å bli lettere sagt enn gjort, siden jeg må kjempe sånn med hvert eneste lille gram for tida. Men jeg gir ikke opp! Og kanskje disse siste endringene i kostholdet kan hjelpe meg litt på vei.

 

Ha en god og velbalansert helg, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang og brutt trend, Bijou! :)

Iskaffe ja - mye deilige kalorier i det, i hvert fall slik jeg liker den. Det gjør nok susen :lol:

 

Ja, vi har nok alle våre utfordringer. Men dine piller hjelper vel iallfall på vekta, Løffen?

 

Tulla den standhaftige røk på en sjokoladesmell i går kveld. Det er lenge siden sist og var jo ikke engang på en lørdag, og vekta straffet meg da også skikkelig i morges :(

 

Jeg vet jo at kosthold er det viktigste. Problemet er at jeg får økt søtsug og minket selvdisiplin når jeg ikke trener <_<

 

Jaja, ingen trening de neste dagene heller - brannsåret må leges først. Har nok bristet et ribbein i fallet også - det blir vondere og vondere. Nå synes jeg rett og slett litt synd på meg selv. Ganske tullete, men så er jeg jo også en tulle ;)

 

Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur videre på gammel tråd sekstito.

 

Her har det jammen vært aktivitet siden sist! Mange engasjerte sjeler skjønner jeg! Kurva di ser finere ut Bijou, du trener bra som alltid Løffen og jeg syns du har lov til å syns synd på deg selv Tulla. Syns litt synd på deg jeg og🤕

 

Jeg kjenner til den forstoppelsesproblematikken din Bijou. Ikke stas i det hele tatt. Jeg prøver meg også med rikelig fiberinntak, men ikke alltid det hjelper nei... Hjemmelagde knekkebrød har jeg også vurdert, men aldri fått ut fingeren. Det virker litt tidkrevende...

 

Denne uka har jeg fått inn tre treningsøkter, men tur i bursdagsselskap, middagsgjester og feiring på jobben har gitt matutfordringer. Orka faktisk ikke veie meg på torsd. Var så redd for å bli skuffa 😞 Men det er nok ikke så galt. Vi får se til uka. Da er det ikke like mange utfordringer som står i kø. God helg 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...