Gå til innhold

Aktiv slanketråd


Anbefalte innlegg

Gjest stella_maris

Godt beskrevet stella_maris, det var morsomt å lese. Kjente meg igjen, men det er lenge siden. Har en sønn på 20 år som fortsatt bor hjemme og det er så koselig. Vasker fortsatt klær for han og middag lager jeg når jeg er hjemme, men bortsett fra det så gjør han jo alt selv så klart og jeg savner faktisk den tiden når han var liten. Derfor skal vi prøve å bli beredskapshjem nå. Har hørt det er tidkrevende og at de "gransker sjela di" men det får de bare gjøre. Har ingenting å skjule.... :P/>

 

Så spennende at dere vil bli beredskapshjem, Goggeline! Og bra! Det er det jo stor mangel på, har jeg skjønt. Det blir sikkert både lærerikt, utfordrende og flott - lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo ho og hei igjen!

 

Så trivelig å bli skrevet til med "navn"! Det er veldig kjekt å skrive med noen som skal ned omtrent like mye, og kanskje til og med strever med det samme - nemlig å klare å unngå fristelser. Alle gangene jeg har gått på kurs, er det omtrent ingen som har spist seg tykk på snop. Så føler meg ofte alene med å ha det på den måten. Å gå inn på Rema er skummelt, 2,90 per hekto for smågodt, 18,90 for 6-pc med Kvikk-lunch, brus til 6 kr for 1,5 liter osv. Og o deilige påskemarsipan... Men, dagen skal komme, da jeg veier det jeg vil, og faktisk KAN kose meg igjen (uten at det går over styr).

 

Det gikk som jeg håpet ved 2. veiing - 1,9 kg ned! Hipp og hurra for det. Såklart er det bare vann, men det må bort det og.

 

Denne uken blir rar for min del, har fått halsbetennelse, går på antibiotika, og er ikke i slag. Så blir nok 0 trimpoeng denne uka.

 

Jeg håper at vi alle klarer å nå målene våre denne gangen, og holde oss der. Ønsker uansett alle en riktig god påske og en nydelig vår! Så deilig når det sildrer og renner, snøen smelter og solen varmer.

 

 

Må ikke komme å friste meg med sjokolade nå!! 6 kvikklunsj til bare 18,90 :o

Kanskje jeg må innom Rema en dag :D

 

God bedring med halsbetennelsen. Se det positive i det. Kanskje du spiser mindre og når du har vondt i halsen ;)

 

Har gått fint med maten de 3 siste dagene, er så fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 101,2 21.mar 31.mar marsres: 1,6 marsmål: 99,8 har igjen: 1,4

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar 89,3 marsres: marsmål: 86,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 94,8 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 93,4 har igjen: 1,4

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 91,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 89 har igjen: 2,7

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 94 21.mar 31.mar marsres: 1,8 marsmål: har igjen:

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 86,9 21.mar 31.mar marsres: -0,6 marsmål: 83,3 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

Clarin: 01.mar 07.mar 98,1 14.mar 97,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 95 har igjen: 2,7

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 101,8 14.mar 99,5 21.mar 31.mar marsres: +0,3 marsmål: 96 har igjen: 3,5

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 95,6 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 94,2 har igjen: 1,4

Cgirl78 03.mar 07.mar 96,2 14.mar 94,3 21.mar 31.mar marsres: 1,9 marsmål: har igjen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( I dag er en dag hvor jeg føler for å droppe trening. For et nydelig vær ute. Har ikke lyst å sitte inne på spinningsykkelen. Vet at om jeg drar hjem for å ta en sykkeltur ute i det fri så blir det ikke. Da blir jeg stoppet av barn som vil ha min tid. Det beste er å gå rett fra jobb til trening. Men det er jo sol ute B)

 

Får lete frem til motivasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI Cgirl78 -1,9 ned så deilig. :D Det tallet eller ihvertfall noe i nærheten ønsker jeg å se snart også, nå for min del har det i det siste vært litt opp og litt ned og 100 gram ned og 200 gram ned og 100 gram opp osv. Sorry, men jeg blir demotivert av sånt. :angry:

 

Ikke si at det er tilbud på Kvikk Lunsj også da, :blink: det er jo fristelser overalt. Brusen har jeg fått med meg, men Siesta på Rema får man faktisk uten sukker og da blir det jo ikke så ille.

 

Jeg er veldig heldig for jeg ELSKER vann og jeg drikker ikke alkohol så jeg sliter ikke med kalorier der kan du si. Det er verre med mengden mat og snopet hvis jeg har det i hus. Mannen min er gudskjelov med og slanker seg han også, så han sier jeg skal la være å kjøpe snop. Det er bare det at programmet/ne på tven blir liksom dårligere å se på uten snop. :unsure: Er visst helt gærne i huet vi som tenker sånn....... :P;):lol:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pangstarten Cgirl78, det er jo super motiverende. :D Men dumt med halsbetennelsen. Du får ha god bedring og slappe av så du blir frisk igjen.

 

Goggeline, kjempe spennende med beredskapshjem. Når barna her i huset blir større har jeg også vurdert å være fosterhjem eller kanskje beredskapshjem. Vet d trengs. :) Og så flink du var på butikken, er vanskelig å gå forbi alt det billige snopet. :lol:

 

Hvordan gikk det med treningen TinaP? kjenner meg godt igjen i problemstillingen, frister aldri å gå inn å trene når solen skinner ute. Men vi får satse på en varm og solfyllt sommer, så vi har mange andre fine dager å se fram til selv om vi må prioritere treningen innimellom. Og kjenner meg godt igjen på tidsmangel med barn i huset. Før jeg fikk barn var det bare latskap som holdt meg borte fra teningen, nå er det faktisk dager hvor jeg har lyst å trene, men ikke får mulighet.

 

Men jeg kom meg faktisk på trening på tirsdagen. Hele 3,4 trimpoeng klarte jeg å skrape sammen, så det er jeg fornøyd med. Satser på at det blir mer trening på meg framover. Jeg bor 3 minutters normal gange fra treningsstudioet, så det skulle være overkommelig!

 

Ellers har jeg ikke klart å være så aktiv her inne i det siste, har vært en travel uke. I går hadde min kjære bursdag, og på lørdag er det stort kakebesøk. Min kjære har også vært hos konditoren og bestilt en stor marsipankake med makronbunn. Og jeg kjenner at det kommer til å bli utfordrende for det er den beste marsipankaken jeg vet om. :unsure: Vi har også kjøpt inn en pose twist til besøket. De og er jo på tilbud, 21 kr for den største posen.

Her koster det 12,90 for en 8pk kvikklunsj. De prisene er jo helt sinnsyke! Men bortsett fra twisten som er til besøket så har jeg faktisk ikke kjøpt et gram snop! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twist til 21 kr? Hvilken butikk er dette?

Jeg har så langt klart meg uten disse fristende tilbudene, bortsett fra appelsin som også er på tilbud til 2,90 på Kiwi.

 

Cikki: Jeg kom meg på trening og du verden så deilig det var. Meget god følelse etterpå. Har faktisk fått trent 3 ganger denne uka. Prøver å trene fast 2 ganger i uka, må ha realistiske mål, men klarte en ekstra denne uka og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaP så fint du kom deg på trening. Tror faktisk aldri jeg har angret på at jeg har gått på trening. Men det er nok ganger jeg har vurdert å droppe det! :P

Vi kjøpte twisten på rema1000, men er sikkert like billig andre steder. Til og med påskemarsipanen er super billig nå, 8 kroner for et kolibriegg som er min påskefavoritt.

 

Typisk at jeg skal være flink nå som de har den snopekrigen pågang. Hadde dette vært for noen måneder siden hadde jeg spist snop på kvelden sikkert halve uken. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lite liv nå i helgen. Kjenner jeg er veldig spent på resultatet i morgen. Har vært flink noen dager, andre dager og spesielt de dagene jeg har trent så har det blitt litt ekstra kalorier.

 

Lørdagen følte jeg gikk greit nok. Jeg hadde valget mellom å vaske huset skikkelig før besøket eller gå på trening. Og da valgte jeg selvfølgelig treningen sånn at jeg kunne spise kaken med litt bedre samvittighet. Så får jeg bare håpe det gir utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag og veiedag igjen. Idag viste den 94,4, ikke store vektnedgangen, men går nedover iallefall. Kjenner jeg savner de første ukene når vekten bare raste nedover. Føler jeg jobber så hardt og holder meg unna alt som ikke er sunt, og så forsvinner det bare noen få gram. Men føler at klærene begynner å bli større, så satser på at jeg er blitt mindre selv om ikke vekten viser det så godt. Føler meg iallefall mye bedre nå enn jeg gjorde for to måneder siden.

 

Er veldig spent på å høre hvordan det har gått med alle dere andre denne uken. :D

 

Har ingen store utfordringer i uken som kommer, så satser på gode resultater neste uke. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Hei, så var det veiedag igjen, ja! I dag viste vekten 93,2, så det er jeg fornøyd med. 900 g ned - det går rette veien. Men denne uken har det vært vanskelig å holde seg i skinnet: flere påskelunsjer på jobb, møter med påskegodter på bordet osv. :blink: Men jeg har vært flink: har bevæpnet med med en rett-i-koppen nudelsuppe og spist svært lite av godteriet som har blitt sendt rundt og rundt bordet... Ikke noe rart det er vanskelig å slanke seg - folk spiser sammen, men slanker seg alene... :blink:

 

Jeg har fortsatt mye igjen på trimpoengene: 4.6 sist uke. Det er nok der jeg har mest å hente, nå som kostholdet telles hver dag.

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere andre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er som går ned. :D

Håper det er meg snart, men jeg skal veie meg imorgen for i dag var det travelt på badet, så rakk ikke å veie meg før jobb. Har fri imorgen så da er jeg alene når jeg står opp.

 

Jeg kjøpte 1.6 kg :blink: smågodt på fredag + 3 poser Freia venner, sjokolade eller hva det heter. Vi har igjen 1 pose med Freia og ca. 500 gram smågodt. Æsj :angry: så skuffa jeg er over meg selv og flau igjen for å skrive det til dere som er så flinke. Jeg sitter og spiser godteri og tenker at dette skal jeg ikke, men gjør det allikevel.

I kveld har jeg hittil ikke spist noe. Har istedet spist 1 appelsin og 1 skyr med kokos. Vet at jeg har drukket for lite vann de siste dagene også og det hjelper jo ikke på vekta akkurat.

Melder vekta mi imorgen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært stella_maris, og flott nedgang på deg. Det er bra du får belønning for å holde deg unna alt påskegodtet. :D

 

Og Goggeline, jeg forstår at det er kjipt å skrive det du skriver. Men så bra at du er ærlig iallefall, er så mange som bare ikke ville nevnt det i det hele tatt. Og flau trenger du ikke å være, du er nok ikke den eneste her inne som har gjort noe sånn. Jeg vet iallefall at det der fint kunne vært meg. Jeg kan ikke ha noe i hus, for da blir det spist uansett. Så min kamp blir å ikke kjøpe noe, selv om de nærmest hiver det etter deg for tiden.

 

Men, nå er det en ny uke med nye muligheter, så vi får være så flinke vi kan alle sammen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her inne for tiden. Håper alle bare har tatt påskeferie og kommer kraftig tilbake! B)

 

Jeg hadde store forhåpninger denne påsken, min kjære har fri så han skulle passe mini så jeg kunne trene litt. Og hva skjer da, joda jeg blir forkjølet. Så nå har jeg lagt her siden mandag med rennede nese, hoste og tidvis feber. Så kjipt! :angry: Men har klart å spise sunt iallefall, selv om vi har hatt litt sjokolade i huset.

 

Håper det går bra med alle dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Å, så kjedelig med forkjølelse, Cikki! God bedring!

 

Jeg tipper de fleste har påskeferie, ja - satser på at alle kommer sterkt tilbake etter påske :)/>

 

En ting jeg lurer på: Hvordan registrerer dere andre treningspoengene i de tilfellene hvor dere kan velge mellom "rolig", "moderat" eller "hard" trening? Jeg synes det kan være litt vanskelig å vurdere. F.eks.: i går svømte jeg 1000 m på 30 minutter, og satte det som "moderat" trening - noe som ga meg nesten 400 kcal uttelling. Men jeg aner ikke hva som regnes som rolig, moderat eller hard svømming. Er det virkelig slik at jeg forbrenner nesten 400 kcal på en halvtime svømming? I så fall burde jeg definitivt hatt eget svømmebasseng! :P/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme etter å først ha vært hjemme hos mamma noen dager, og så på besøk hos svigers noen dager.

 

Jeg har ikke kjøpt noe godteri selv denne påska, men har spist det som ble satt fram hos andre, så har blitt litt snop likevel. Det første mamma gjorde når vi handla var å kjøpe en kilo smågodt...det ble satt fram i ei lita skål, ikke alt heldigvis...den ble ikke fylt på igjen mens jeg var der, men skåla sto fremme både mandag, tirsdag og onsdag...jeg tok siste biten fra skåla på onsdagen :P viljestyrke ass.

Tirsdagen var jeg hos kusina mi som hadde bakt muffins sammen med dattra som gleda seg til at jeg skulle komme på besøk, så da ble det to muffins på meg.

 

Hos svigers var det middag med dessert,etterfulgt av kake/kaffe en time senere på torsdag og lørdag, jeg tok bare et stykke gulrotkake på torsdag og et stykke sjokoladekake på lørdag, selv om fatet omtrent ble trykka opp i ansiktet mitt opptil flere ganger. (Vanskelig å takke nei der i gården). På fredag var vi på besøk med farmora til samboeren som serverte kanelboller.

 

Så jeg er meeeget spent på veiingen på tirsdag. Jeg var superflink siste uka før påske, og hadde gått ned til 90,6 ifølge den nye badvekta mi hjemme (som er mer lik den som greteroede har), men jeg tror nok jeg har gått opp igjen til der jeg var på sist kurs nå...håper bare ikke jeg har gått opp fra sist kurskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Mandag og veiedag igjen. Jeg har vært ganske spent, siden jeg stort sett har vært veldig flink - men samtidig har vært i 2 middagsbesøk + hatt et venninnebesøk her hjemme i påsken. Men: Jeg har fått uttelling for lite snopespising og mange flere treningspoeng enn jeg pleier: 14,3 treningspoeng! Skulle hatt ferie hele tiden, så hadde jeg vært supersprek :P/> :D/> Jeg har ikke helt klart å ligge unna snopet i påsken, men har stort sett holdt meg til en bit mørk sjokolade i ny og ne, eller en saft-is (bortsett fra det ene middagsbesøket, hvor jeg spiste både dessert og kaker. Jeg ble nok reddet av treningen denne uken...) Da jeg gikk på vekten i dag morges stoppet den på 91.9 kg, altså 1,3 kg ned! Det er jeg superfornøyd med! :D/>

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere andre i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å være hjemme igjen og få bestemme selv både når måltidene skal være, og hva de skal inneholde=)

 

Stella_maris: 1,3 kg ned er jo fantastisk:D bra jobba!

 

Håper jeg får til litt ned, eller iallefall har klart å bli stående på stedet hvil. Mitt mål for denne uka er å få 10 poeng i kostholdsscore, og å gå 10 000 skritt hver dag. Er mulig jeg ikke klarer 10 000 skritt hver dag, men skal iallefall prøve. Normalt sett ligger jeg på 6-8000 i løpet av en vanlig arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Hallo å god overstått påske!

 

Her har vi hatt besøk av svigers å mange andre før vi satte kursen til min familie og kom hjem igår, gode å mette! Gode land for et etergilde. Ikke så mye snop, men mat! Masse mat å kaker å pålegg å middag å dessert å , ja ALT. Tenkte å ta det litt "kuli" så jeg starta ikke påska før onsdag, men da starta den å , FOR Å SI DET SÅNN. Langfredag var vi på bursdagsfeiring å kom hjem seeeeeint. Mye vin å baylis å gamle venner. Ja ja. Så nå har min mann og jeg satt oss ned å lagt en plan. Vi må bevege oss mere. Så sånn er det. Maten går det som regel veldig greit med sånn i hverdagen, men det blir lite trim altså. Hurra å klapp på skuldra til dere som er årntlig gode trimmere. Det hjelper så utrolig på vekt å motivasjon å form å alt det andre. Så da får vi se da, hvordan uka blir. Spennende.

 

Veiing får vi ta en annen dag. Akkurat nå er jeg bare mett :)

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 01.mar 102,8 07.mar 102 14.mar 101,2 28.mar 101,8 31.mar marsres: 1 marsmål: 99,8 har igjen: 2

Minsker`n: 01.mar 89,3 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: 86,3 har igjen: 3

Cikki: 01.mar 95,4 07.mar 94,6 14.mar 94,8 21.mar 94,4 31.mar marsres: 1 marsmål: 93,4 har igjen: 1

Taghra: 01.mar 07.mar 92,1 14.mar 91,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 89 har igjen: 2,7

stella_maris: 01.mar 07.mar 14.mar 94,1 28.mar 91,9 31.mar marsres: 2,2 marsmål: har igjen:

latsabbnr1: 01.mar 07.mar 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

suzzie: 02.mar 86,9 08.mar 87,5 14.mar 86,9 21.mar 31.mar marsres: -0,6 marsmål: 83,3 har igjen: 3

Hilde en: 01.mar 90,4 07.mar 91,4 14.mar 21.mar 31.mar marsres: marsmål: har igjen:

Clarin: 01.mar 07.mar 98,1 14.mar 97,7 21.mar 31.mar marsres: 0,4 marsmål: 95 har igjen: 2,7

TinaP: 02.mar 99,2 07.mar 101,8 14.mar 99,5 21.mar 31.mar marsres: 0,3 marsmål: 96 har igjen: 3,5

Goggeline 02.mar 96,2 07.mar 95,5 14.mar 95,6 21.mar 31.mar marsres: 0,6 marsmål: 94,2 har igjen: 1,4

Cgirl78 03.mar 07.mar 96,2 14.mar 94,3 21.mar 31.mar marsres: 1,9 marsmål: har igjen:

 

Hei og vel overstått påske fra denne kanten og.

Det var jo ikke annet å vente enn oppgang selv om det ikke var så avskrekkende (0,6 opp) Hadde trodd det skulle være mer. Det er bare å hente seg inn igjen og da forsvinner det sikkert fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

 

Stella_maris: 1,3 kg ned er jo fantastisk:D bra jobba!

 

Håper jeg får til litt ned, eller iallefall har klart å bli stående på stedet hvil. Mitt mål for denne uka er å få 10 poeng i kostholdsscore, og å gå 10 000 skritt hver dag. Er mulig jeg ikke klarer 10 000 skritt hver dag, men skal iallefall prøve. Normalt sett ligger jeg på 6-8000 i løpet av en vanlig arbeidsdag.

 

Takk for det, Taghra! Kjekt når innsatsen gir resultater!

 

10 000 skritt for dagen er vanskelig, synes jeg! Imponerende at du ligger på 6-8000 i løpet av en vanlig arbeidsdag! Jeg har dessverre hatt stillesittende jobb siste årene, og det har jeg merket godt på vekten :blink:

 

Nå håper jeg forresten at ting blir lettere fremover, for nå har mannen blitt inspirert av slankingen min, og har startet kaloritelling han også :D:P Og det gjør det definitivt lettere for meg når han ikke sitter i sofaen med en diger pose godis hver kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott vektnedgang stella_maris, og alle trimpoengene. Jeg husker jeg trente omtrent såpass mye da jeg var ca 19-20, og da var jeg i super form. Men det begynner å bli en stund siden. Men er sant at man merker mindre til alle utskeielsene når man trener masse.

 

Jeg er ikke kommet meg helt etter forkjølelsen ennå, så har blitt 0 trening på meg i påsken. Men planen er å komme seg en tur på trening på torsdag, satser på at jeg skal være i form til det.

Men jeg har vært veldig flink med kostholdet i påsken. Ble bare et besøk på oss, og der var det ikke dessert, så jeg hadde det enkelt nok. Men min kjære satt og spiste sjokolade 3 kvelder forrige uke, og jeg holdt meg unna alle dagene bortsett fra lørdagen hvor jeg spiste litt.

Og heldigvis gav det resultater, vekten idag viste 93,8, så det går absolutt rette veien. :D

 

Veldig spent på å se hvordan det går med alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stella_maris

Gratulerer til deg også, Cikki! :)

 

Jeg merker dessverre allerede at ferie-effekten avtar: Tilbake på jobb i dag, og omtrent umulig å få til noe trening mellom jobb, husarbeid og barnepass. Sukk. Men jeg får satse på at kostholdsendring monner, selv om det hadde gått fortere med mer trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde en

Første dag over.... Innafor på kalorier og fått 1,3 trimpoeng! God start, så håper det varer. Har erfart at så lenge jeg får i meg yogurten min og nøtterasjonen så går det mye bedre. Tok en kopp te og nå er det litt jobbings før natta. Å denne kvelden blir det jobb UTEN sjokolade!!!!

 

Lykke til, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...