Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?  Ser at mange har gått ned en del nå. VI tar oss sammen av og til, og det hjelper. 

Og det er viktig at dere rapporter vekten for det motivere også oss andre. Omtrent som et GR kurs. - i hvertfall for meg.

Nå blir jeg hjemme i nesten 2 uker. Reiser til Frankrike på korpstur den 20. sept og blir borte en drøy uke. Men det er ingen unnskyldning for å droppe vekten. Jeg leser meg opp når jeg kommer hjem og lager lister for de aktuelle ukene. 

Men neste uke er jeg på plass og listen kommer på onsdag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er jeg. Jobber på med å telle kalorier og det kan like fort bli for lite som for mye. Har fortsatt ei mor som sliter og det er en kamp på sykehjemmet for at de skal gi henne rett hjelp. Nå er begge sykepleierne syke og fastlege ble byttet igår. Så nå er jeg sliten. Men det skal ikke knekke meg og min plan.

Det blir ikke så mye trim men jeg tror jeg er mer aktiv nå når jeg får rett "drivstoff". Det føles sånn. Nå er det 3 .uka og det blir spennende..

God helg alle sammen. Husk å melde vekt. Det er viktig å bli bevisst og så plutselig virker hjernen og tar tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. 

Jeg har så mange påkjenninger nå, og er dessverre helt på galeien. Bekymringer er noe av det verste, særlig når man er det på andres vegne. Jeg våkner med klump i magen hver morgen.

Jeg må prøve å hanke meg inn m kosten igjen. Jeg skal melde vekt på tirsdag, uansett om vekta har rast i været. 

Savner forresten Mayh her! Har tenkt på det mange ganger, men ikke fått skrevet det. 

God søndag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag. Vekt idag 101,1.

Livet skal leves. Det er hektisk om dagen. En kamp for min mor å få medisin og det tok mye krefter forrige uke for å få hjelp til henne. Takk og lov for at jeg var kommet inn i vanen med å spise sunt og regelmessig. I helga var barn og barnebarn hjemme fra Oslo. 3 og 5 årige jenter som ville så mye på kort tid. Jeg har fått mer energi men deg ebbet ut på kvelden. Sov i 10 timer ene natta.

Men håper dere kan finne den gode måten å komme igang på. Finn ei bok. Skriv ned hva dere skal ha av kalorier til hvert måltid. Deg er mulig, må bare ta deg tid og gjennomføre. 

Nå gleder jeg meg til 17.mai og Bunad.

Hadde egentlig gitt opp det men nå er det et mål.

Ønsker dere en fin dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mia-53 skrev:

Nå gleder jeg meg til 17.mai og Bunad.

Hadde egentlig gitt opp det men nå er det et mål.

Ønsker dere en fin dag.

Det er alltid et mål for meg Mia, i år hadde jeg en festdrakt jeg hadde kjøpt brukt. Neste år skal jeg ha på meg bunaden min. Problemet de siste årene har vært stølebelte. Var så dum at jeg klippet det av når jeg trodde jeg ikke kunne bli større. Men så feil kan man ta. Målet neste år er å få brukt stølebelte. Skal prøve det nå så jeg vet hva jeg har å jobbe mot.  God ide å tenke bunad allerede nå. 😉 

Hold ut Mia. Er så glad du er tilbake i gruppen.  Vi har lang fartstid sammen,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Toam nå må vi bakke hverandre opp og så må vi jobbe ut fra dagen som den er. Nytter ikke for meg å si at jeg skal trene så og så mye pr. Dag/uke.

Livet må leves som det er. Neste uke skal min mann opereres. Han går på blodfortynnende og jeg gruer meg veldig. Det er sånn påkjenning med sprøter til INR er ok. Og så er det komplikasjoner med lungebetennelse etter operasjoner. Der har blitt endel.

I tillegg er det mor som synger på siste verset. Vet ikke hva som møter meg idag.4 dag siden medisinslutt. Antibiotika.

Dette er mitt liv og jeg må konsentrere meg om å spise nyttig mat og drikke vann og få nok søvn.

Sola skinner nå og det er fint. Ha en fin dag alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U27 U28 U31 U32 u33 u34 U35 U36 U37   +/-  +/- Totalt
Alv 85,5 82,2 81,7 82,5 82,3 81,8 81,6 81,6 81,4 81,7 0,3 -3,8
Mayh 97,1 94,4 95,5 94,4 94,4 94,0 94,0 93,9 93,8 93,8 0,0 -3,3
Mia 101,0 103,8 103,8   105,0 104,0 104,2 102,8 101,8 101,1 -0,7 0,1
Toam 95,0 95,8 95,4 93,8 93,5 93,5 93,5 93,3 92,3 92,5 0,2 -2,5
Tonio 114,6 108,0 108,0   108,8 108,8 108,8 108,8   109,8 1,0 -4,8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag. 100,6kg

Tenkte det var tirsdag jeg skulle melde, men flaks jeg gjorde det idag. Fornøyd sålangt. 4uker = -4kg.

Det har gått bra denne uka. Utfordring onsdag da jeg var i selskap. Hadde tenkt å spise to.atsuppe til middag og spare noen kalorier, men tenk- det glemte jeg. Etter middag da jeg hvilte kom jeg på at jeg skulle spare kal.  til kvelds. Så det var 1870 den dagen. Greide å ta bare 1cm kake og 1 Ss is.  Det slår meg at det er sånn jeg må leve, bare litt kake istedet for et eller to store stk.

Håper jeg lærer dette en gang for alle  men jeg er så lettlurt

   Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier idag 108.8, dvs 1 kg ned. Da satser jeg på at det er endelig startskudd for høsten! (har prøvd et par ganger før)

Jeg har laget meg et foreløpig mål: gå ned noe fem uker i strekk. For å nå dette, så kutter jeg snop, men ellers fokuserer jeg på hva jeg kan spise mer av, som frukt og grønt. Jo, vi vet det jo! Intet nytt, gjelder bare at kunnskapen kommer ut i handling.

Jeg skriver ikke dagbok, og ønsker det heller ikke. Det gikk veldig fint i vinter. Jeg trenger et mer naturlig forhold til mat, føler jeg. Etter mange år med dagbokføring. Som ja, fikk meg ned i vekt, men jeg førte også de årene jeg gikk opp igjen.

Fordelen nå er jo at jeg kan mye om kalori-innhold i mat, og porsjonsstørrelser.

Flott nedgang på deg, Mia.

Fint du fører liste, Toam.

Vinker til Alv og andre som stikker innom.

God mandagskveld. Her er det blåst og regn,  veldig høstlig!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U28 U31 U32 u33 u34 U35 U36 U37 U38   +/-
Alv 85,5 81,7 82,5 82,3 81,8 81,6 81,6 81,4 81,7 --- 0,0
Mayh 97,1 95,5 94,4 94,4 94,0 94,0 93,9 93,8 93,8   0,0
Mia 101,0 103,8   105,0 104,0 104,2 102,8 101,8 101,1   0,0
Toam 95,0 95,4 93,8 93,5 93,5 93,5 93,3 92,3 92,5 92,1 -0,4
Tonio 114,6 108,0   108,8 108,8 108,8 108,8   109,8 108,8 -1,0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 😊

Jeg har kommet inn i et mye bedre spor, og har ikke tulla med noe snop eller anna tull på et par uker nå. Det føles mye bedre!

Jeg har vært syk noen dager, så nå må jeg komme meg til butikken og få kjøpt inn god og sunn mat. Det blir fort krøll hvis man ikke har gode alternativer tilgjengelig.

Vekt denne uka: 108.4, dvs 0.4 kg ned. Det er jeg forrnøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg glemte å melde vekt igår.. Det var på stedet hvil. Men 4,5 kg ned på 1 mnd er jeg fornøyd med. Nå begynner alvoret når det plutselig blir stillstand. Jeg vet at sånne uker kommer, så det er bare å gå trøstig videre. 

Har vært litt variable uke med uforutsette ting. Idag ble jeg vekket og måtte kjøre ei søster til sykehuset, men jeg fikk snappet med meg brødskiver. Greide ikke spise all maten og med middag ute har jeg ikke kontroll..Skriver men bare gjetter på noe..

Sånn blir det idag. Gjør mitt beste. 

Tonio det er så bra at vi finner ut at skikkelig mat er det vi trenger. Hadde stekt laks til middag igår, men hadde det så travelt at jeg glemte å drikke vann til. Da jeg kom på bingen på sykehjemmet hos mor kom det gulrotkake på bordet og da spiste jeg et stykke. DET SMAKTE VIDUNDERLIG. 

Nå må jeg tenke fornuftig og ikke få lyst på mere

Ønsker dere en fin uke

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt U31 U32 u33 u34 U35 U36 U37 U38 U39   +/-
Alv 85,5 82,5 82,3 81,8 81,6 81,6 81,4 81,7 ---    
Mayh 97,1 94,4 94,4 94,0 94,0 93,9 93,8 93,8   94,4 0,6
Mia 101,0   105,0 104,0 104,2 102,8 101,8 101,1 101,1 101,1 0,0
Toam 95,0 93,8 93,5 93,5 93,5 93,3 92,3 92,5 92,1 94,0 1,9
Tonio 114,6   108,8 108,8 108,8 108,8   109,8 108,8 108,4 -0,4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem to dager før planlagt og vekt listen kommer derfor også denne uken. 

Å være turist en uke med for mye mat og drikke viser seg på vekten. Kan være en del vann etter flyturen, det får vi se på det senere i uken.  I UKE 40 BLIR DET INGEN LISTE. VI REISER PÅ HYTTA PÅ LØRDAG OG ER DER TIL TORSDAG ELLER FRADAG. 

Men uke 41 er vi tilbake til normalen. Siste frist for å legge inn vekt er tirsdag. 

Ha en fin høst damer. Og ikke gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måned du har hatt, Mia. 4.5 kilo er mye! Det som gjelder nå er å holde de gode rutinene. Kroppen må få tid til å omstille seg.

Hva slags strategier har du når du har spist kake? Jeg må være veldig bevisst dagene i etterkant, så jeg ikke begynner å gi etter for søtsuget.

Velkommen hjem, Toam. Høres ut som en deilig tur, ferie er jo litt unntakstilstand.  Vil tro du har vann i kroppen, ja. 

Tenk at det allerede er uke 40 til mandag, det går så fort. Men vi kan melde vekt likevel, så ikke VI tror vi er på ferie, hehe. 

Nei, nå skal vi ikke gi opp. Dette er den beste tida til å holde litt fokus. Heia oss! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fokusert på når jeg skal spise kake eller is. Det skal ikke være tilfeldig. Jeg bestemmer at jeg skal nyte det og ha glede av det lenge. F.eks lørdag ettermiddag eller kveld eller søndag. Ikke bare sånn: spis ig ferdig med det og så avsted og gjøre andre ting.

Jeg tenker: Når har jeg tid til å nyte den. Helt utrolig at jeg greier det. Har vært flere ganger på kafe, men har da valgt rundstykke istedet for kake. Det er for mye støy og uro rundt bordet og da venter jeg til jeg skal NYYYYYTE den med kaffi og god stemning i heimen eller annet sted.

Prøv dere også. Må komme i rett spor så går det greit. Nå har jeg fått mye epler og må lage noe av det. Planlegging kan møte sin utfordrer med varm eplekake i huset. Dette blir spennende. 

Fortsettelse følger😁😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...