Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Tøft! Dette klarer du! Jeg er tilhenger av tøffe mål. Det føles så utrolig bra når man klarer det. :( Høres lurt ut at du har fått hvilt ut i helga, og du er så absolutt på rett vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei på deg--

jeg kjemper med deg og så skal vi klare å holde oss til lørdag.

Jeg skal i bryllup på lørdag og da skal jeg spise litt kake--

før den dagen så skal jeg bake kransekaker og da blir det alltid noe til overs-

nå har jeg fått gnisten av deg og skal fint motstå å spise noe av dette----

skal ikke engang slikke fingrene etterpå..

Jeg vet jeg greier det og nå er vi 2 som har et mål til lørdag.

Vet at det er viktig å være flere og at det nytter --det vet jeg også.

 

En sunn uke skal det bli--jeg tenker på deg--og skal handle i ettermiddag--

 

Ha det fint så lenge--

 

 

Tilbake fra hyttetur

Sånn matmessig midt på treet' date=' litt utskeielser på kveldene - og treingsmessig på lavmål. Men men. Har fått en god tur i kveld da!

Jeg skulle bruke helga til å hvile ut og ta meg inn og det har jeg oppnådd.

 

Nå har jeg satt et absolutt mål

Ikke smake godterier eller noen annen snacks før lørdag kl 18 denne uka. Dette vil si null-null-null toleranse for småspising - selv om det nøtter eller noe annet sundt som er lett å måle og veie..

 

Dette skal hode hardt, skal i barnebursdag og på overnattingsbesøk med ungene men vel vel det blir lite trening og ujevne måltider. Skal dette gå så må jeg ta kontrollen tilbake holde stand.

 

Vel Takk for størtte, jeg føler jeg er tilbake på rett vei. Litt lite trening denne uka antakelig - men får ta de mulighetene jeg får. Satser på mer enn 10 TP uansett[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det har gått greitt - selv etter en improvisert barnebursdag der jeg bakte muffins...

 

Eldstejenta var i himmelen for hun fikk sleike bollen og bakeredskaper (normalt sett tar jeg min del selv om jeg ahra blitt flinkere

Muffinsene var fulltallige da de ble brakt inn til bursdagsgutten, mammaen tåler ikke spor av gluten - så andre må ta seg av bakingen - og noen ganger må jo også yndlingskake på menyen. Jeg holdt meg til kaffe hele seansen - så må innrømme at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme ned på jorden og sove i kveld :-)

 

Tøft at flere er med! Jeg har slitt i dag - men nå ser jeg jo at jeg ligger på 1200 kcal så ikke rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du greide deg så bra--

jeg har greid meg bra også idag og nå har jeg kommet meg ut av dusjen etter 40 min på trimsykkel--2 trimpoeng--det er jeg fornøyd med.

Lenge siden jeg har klart det.

Idag har jeg bare hatt 12-1300 kalorier --men jeg skal ikke ha mer idag-

da har jeg fått en god start.

Har bakt knekkebrød idag og de er gode--har du prøvd dem?

 

Jeg har ikke hatt lyst på noe godt idag--så denne dagn har gått fint.

Satser på morgendagen blir god--vi må jo ha nok søvn og nok vann og riktige måltider--så er det bare å gå på med friskt mot..

God natt --så du var på tråden--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott jobbet MajaS! Vær stolt av at du klarte deg med kun kaffi. Det er noen ganger bedre å bare la være å spise, enn å smake litt...

 

Jeg og sliter litt med snopesyken for tiden. Tror jeg slår følge med resten av gjengen. Sammen er vi sterke :)

 

Høres ut som du har hatt en fin helg. Godt å komme seg tilbake til hektene igjen, og få hvilt seg litt.

 

Klem over fjellet til deg med masse motivasjon på at dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med et litt mer håndfast mål! Så herlig at flere er med

Mia53 og Monken Stå på!! Er liksom litt enklere med et fast mål i sikte!

 

Dagen i dag har også gått bra. Vel, måtte ty til en næringsbar, alt for lenge mellom måtidene.

det var kaffe i dag også - siden ungene skulle få muffins til formiddagsmaten (det var ikke jeg som foreslp det nei, men når en er på besøk så )..

 

Ungene mine krevde havregryn og melk til kveldsmat, de måtte ha ordentlig mat...

Nå er jeg hjemme igjen Så vi får se om målet fortsatt holder. Jeg greide å

* ikke smake på cherioosene som jeg bruker i steder for sukker til havregryna.

* å ikke smake på muffinse som jeg posjonerte til niese på 1 år....

* ikke smake på karamellene somm jeg vet ligger sammen med ungenes lørdagsgodter

* eller på taffelsticksen som mannen har kjøpt inn når jeg var borte...

 

En får telle sine seire. Jippiii..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet en tur med jentene i dag, minste i sykkelvogn (gratis-trening vil det si ,hehe)

Siden det er siste dagen av høstferien så lovte jeg dem en tur på mac'ern.

(Jada, vet det etter morals indignasjon over muffins til lunsj - men de spiste brød og ordentlig mat før vi reiste - så de gindder nesten ikke smake på maten på mac'ern ) Men dumme meg - skulle spare litt kalorier til jeg kom hjem, derved var jeg skrubbsulten - så gjentt hvem som snoket til seg en nugget og 10 pommesfritesstriper.

 

Jada en kan si at det ikke var så galt i regnskapet mitt - men jeg jobber jo med null-toleranse på snoking..

 

Vel flere seire enn tap får jeg kalle det. Det synes allerede på vekta at det er 0 ekstra-sukker og salt for jeg har gått ned 1 kg på to dager.. vel, det vil si det samme som 1 kg på 1,5 uker så ..

Uansett, hvordan går det med Monkem og mia53?

 

Jippi fra meg - jeg kjenner det virker igjen!! Energien er tilbake og jeg er i superhumør selv om jeg er småsulten nå før middag..

 

Tester hjemmelaget tacokrydder i dag.. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her hos meg.

Netttopp bakt 2 kransekaker --og gjett--jeg greide det uten å så mye så slikke på fingrene da jeg var ferdig --yess!!!!

 

Var noen rester og av de lagde jeg noen stenger--de skal jeg heller ikke smake.

 

Apropos--jeg har mange ganger hatt en nutrilett sjokolade liggende i bilen --i veska og kjøleskapet og det har vært min redning-

jeg har tatt den til kaffien og kost meg med den--

da vet jeg nøyaktig hva jeg spiser--smaker sjokolade og jeg føler jeg får noe godt.

 

Gleder meg til lørdag og bryllup--innen den tid skal jeg være flink-

Veier meg lørdag morgen--før-bryllupet..

 

Ha en fin fredag--alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her hos meg.

Netttopp bakt 2 kransekaker --og gjett--jeg greide det uten å så mye så slikke på fingrene da jeg var ferdig --yess!!!!

 

Var noen rester og av de lagde jeg noen stenger--de skal jeg heller ikke smake.

......

 

jeg bøyer meg i støvet!! kjempebra!

Dette er inspirasjon og et eksempel til etterfølgelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

 

Jeg hadde veiedag i dag. Var ikke på kurs, da mannen måtte på noe greier i den tiden. På hjemmevekten viste sist uke en nedgang på 0,5kg. Får si meg fornøyd med det.

 

Likevel klarer jeg å hive i meg potetgull når mann er reist og unger er vel i seng. Var egentlig ikke noe godt heller, bare måtte ha det.. Jeg kom til meg selv etter noen never og hev resten av posen i bosset. Er akkurat som den brenner oppi skapet.. :) Skjønner ikke dette her jeg... Jeg har jo hatt en fin vektnedgang de siste ukene, men likevel er fristelsen for noe salt alt for stor... - Jeg burde jo egentlig strutte av motivasjon over at vekten går nedover, men jeg sliter fortsatt litt.

 

Er det noen som har noe tips til alternativer som jeg kan putte i meg, noe som ikke er NEI mat ? Er veldig glad i salt snacks.

 

Synes dere andre har vært flinke. Ikke godt å holde seg i skinnet når det er fristelser hver dag, og spesielt ikke siden en er sulten i tillegg. Min utfordring i de neste perioden blir planlegging. Om jeg planlegger og holder måltidene går alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Mye flinke folk her. I går var jeg på easylife møte og da var det en som kom med det tipset at hvis man hadde lyst på noe skulle man gå og pusse tenna. Det skal jeg prøve.

Når det gjelder meg har jeg ikke spist noe usunt på fler uker. Ikke søtt og ikke salt, men derimot er trangen etter rødvin større. Gruer meg litt til neste uke da jeg skal til syden. Vet at det blir litt hver dag..

Jeg må begrense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monken - jeg vet akkurat hvordan du har det - du var sterk som greide å kaste posen!!

Det var der jeg har sklidd i det siste. det er ikke så mye at det blir mye kalorier av det - men det blir en dårlig vane. Tror faktisk det er en reaksjon på vektnedgangen som gjør at kroppen vil ha noe med mye energitetthet...

Gratulere uansett med nedgang!! Kjempebra!!

 

Kikk: Helt utrolig å ha holdt seg unna alt snop så lenge!! Bøyer meg i støvet.

Tror det ville hjulpet meg å notere hvert vinglass - så 'ser' en hva en tømmer i seg - det setter kanskje en begrensning ihvertfall.

Litt skal du jo kose deg!

 

Jeg skal sove over hos svigers i natt - det blir en utfordring - hun serverer ikke akkurat mengder frukt og grønt nei så få ta med reserve-mellom-måltider mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiet meg idag og det var ned 0,4 fra 4.okt --

det er bra--jeg føler jeg har blitt mer fokusert nå og ser at det funker.

 

Idag er det bryllup--jeg vet det blir litt ekstra i kveld--så det må jo være helt i orden. ikke ofte vi er i bryllup --de fleste flytter i sammen og så er det gjort.

 

Jeg tar med meg en nutrilett i veska--det er lenge fra 15.00 når vi kjører hjemmefra og til kirken --og til middag kl.19.00--

må ha litt for å holde forbrenningen oppe.

 

Det jeg gjør når jeg skal kose meg --er lettis-og marengs.

og så kan du skjære en nutrilett i biter og småkose deg med. Synes den med peanøtter er best--og en hel nutrilett inneholder ca. 220 kalorier.

Jeg er vant til å dele med alle --alt jeg har , men denne spiser jeg alene og er egoist på det området. Første gang i mitt nær 60årige liv at jeg er egoist,

(tror jeg)

 

ellers er det godt med en lettyoghurt og kornblanding-oppskåret eple-gjerne litt rosiner og så drysser jeg mye kanel over-det er godt for forbrenningen.

 

Havrefras--små sprø luftige puter er godt til å ty til.

20 gram er ganske mye og å sitte å plukke i en skål hvor du har kontrll --

er også herlig.. bare prøv-du kan jo drysse litt rosiner i også--da får du søtsmaken.

 

Håper dette var et lite tips til kosemat--

Ha en fin kveld og søndag alle sammen --ser lovende ut med været:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt med en bar mellom kirke og middag - av erfaring tar det gjerne enda litt lengre tid!

Noen dager skal en kose seg - men der fines jo en middelvei!! Jeg skla på en jubileumsmiddag i morgen så tror jeg skal greie å unngå småsnop i kveld også..

 

Går bra så langt, har pakket bort restene etter jentenes lørdagsgodt. Har akkurat vært ute på 10 km stavgang - og føler meg veldig sprek - og litt tom..

Jeg har for tiden en eneste kosemat - og det er nyplukkede norske epler. Jummm de er så sure at de metter men samtidig fulle av smak!

 

Ukens utfordring har virkelig hjulpet - jeg kjenner jeg er på ny giv nå og at kroppen slipper taket i litt av fettet.. Er supersulten for tiden men håper det skal gå over!

 

Flere som er med på en ny uke

Ikke smake godterier eller noen annen snacks før lørdag kl 18 neste uke. Dette vil si null-null-null toleranse for småspising - selv om det nøtter eller noe annet sundt som er lett å måle og veie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det søndag og bryllup vel i havn.

Bra jeg hadde spist en nutrilett mellom kirken og middagen --for det dro ut-

velkomstdrink--forrett som var stekt kveite med villris og sjøkreps-

bra så langt-men kunne spist dobbelt så mye- det dro ut mellom serveringene

og var passe mett etter desserten--det tok 3 timer ved bordet.

Kakene var gode --smakte 1 cm på 6 stykker, men jeg hadde bestemt at jeg skulle ta lite stk av det som så godt ut.

Har det bra med meg selv idag og middag idag blir tomatsuppe med kjøttboller og makaroni. Det vil jo veie opp litt for i går---

men så er det 30 årsdag i kveld --så da lurer jeg på hva det blir..

Tror det blir brødmat med smøring selv og da er det greit. Kaker blir det også--så da gjelder det å ha tunga beint i munnen.

 

Jeg starter morgenfdagen frisk og glad og skalikke spise noe gotteri eller dilldall før neste lørdag. Så at den gleden jeg hadde ved å glede meg til marsipankake --den var god--det skal jeg gjøre flere ganger.

 

Og nå en av dagene skal jeg kjøpe noe som jeg skal kose meg med på lørdag--

legge det i skapet og si at der ligger det som jeg skal spise lørdag kveld.

Dette er noe jeg skal trene på--

kom igjen jenter --vi skal bli flinke og fokuserte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen overstått. Godt er nå det, har blitt litt for mange uskeielser denne helgen. Har ikke orket å skrive inn dagsrapporter på fredag og lørdag, fikk bare begynt på nytt i dag...

 

Jeg er med på en ny uke med nulltoleranse. Satser friskt å håper å klare å gjennomføre denne uken. Gikk ikke så bra sist, men det prøver vi å glemme;)

 

Har nå bestemt meg for å forsøke uten gr kurs igjen. Synes det var greit å få de nye bøkene og en glimt i det nye, men føler egentlig ikke at jeg har fått så mye ut av kurset som jeg kanskje hadde forventet.

 

Jeg har jo holdt på med dette en stund nå. Jeg har også innsett at jeg uansett må klare det på egenhånd om jeg skal klare det etterpå. Hva hjelper det å gå ned på kurs om en ikke er flink uten..

 

Jeg føler at jeg egentlig var vel så flink uten kurs som med. Har sikkert sammenheng med at jeg har holdt på med dette i ett års tid nå. Jeg føler også at forumet her inne gir meg vel så mye - og MER- enn hva gr kurset har gitt meg.

 

Hva med deg MajaS - blir det nytt kurs på deg, eller skal du og forsøke litt "alene" igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia53 - Høres ut som et fortreffelig Bryllup! Og du var helt utrolig flink!

 

Monken - Jeg kommer til å fortsette på kurs - men helt rett som du sier - det er bare du som må gjøre jobben - det er derfor jeg har satt kontroll som hovedmål på tråden - jeg har innsett at det er bare jeg som kan gjøre dette. Derfor har jeg fokus på stading nye enkeltmål.

Jeg tror at dette med å småskeie ut er litt typisk for det å gå på kurs (for meg) - man overlater litt ansvaret på andre. Men samtidig så trenger jeg nye utfordringer nå som høsten er her og overskuddet ikke er heelt det samme som det var.

 

Snakker om utfordringer - i går var jeg SULTEN. Det gnog i hele kroppen. Jeg var ikke mett 2 sekunder etter måltidene - det på en meny på 1900 kcal!! Dette er ikke naturlig!!

 

Ellers så var vi i barnebursdag så det gikk for lenge mellom noen av måltidene.

Jeg Brukte opp kosemerkene jeg sparte på lørdag på karameller enda jeg hadde tenkt å glemme dem. Vel de gjorde godt, og jeg gikk ikke over lovlig mengde!

 

På kvelden skulle vi på jubileumsmiddag med min kjære og jobben hans så jeg prøvde å spare litt til da. Endelig ble jeg mett. Det ble for mye brød og smør på meg. Der er mye jeg ikke liker - siden jeg ikke liker majones eller mat med iblandet majones. Litt kjøtt, reker og røketlaks og omelett ble det- og godt var det. har ikek kontroll men er reddd det gikk over 1900 ja. Vel det var vel ikke uventet - og det var en hyggelig kveld.

 

Jeg var sjåfør så det gikk bra mhp drikke. Ser likevel at morgenvekten var 1 kg opp så må ha vært mye salt i maten.

 

Vel får helle i meg masse vann og te i dag før veiing!!

 

Lykek til med kampen mot utskeielser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært mye salt i maten på søndag. Morgenvekten i går gikk i taket - og GR vekten på kvelden viste + 0,9. Deppe deppe - og jeg som har vært så flink. Men satser på å sende inn ny vekt på torsdag da.. Wrææææl. Hater dette!! Men men. En dag uten å være så inn i g...f.. h.. sulten nå så håper kanskje kroppen begynner å gi etter snart.. grammene går veldig sakte for tiden... Vel satser å at det går rette veien.

 

I går fant jeg en løsning siden jeg er på meny 3 så tok jeg et ekstra mellommåtid før middag og så går jeg på middag meny 2 i stedet. Det virket ihvertfall da! Litt mindre lyst på smaking...

 

Ha en fiin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj det var kjedelig med oppgang MajaS. Om det var saltinnholdet i maten på søndag vil det jo ordne seg av seg selv etter noen dager.. Men er veldig demotiverende å se pluss på vekten!!!! Vi er blitt bra avhengige av vekten her :) Merker dette veldig godt på meg selv - jeg er oppå den vekten neste hver dag. Panikk for å miste oversikten...

 

Spesielt kjedelig med oppgang når en føler at en har vært flink. Satse på lite salt i maten de nærmeste dagene - så tenker jeg at du vil se resultater.

 

Jeg for min del har vært ekstremt sliten for tiden. Etter noen dager med dårlig kosthold har det medført for lite drivstoff grunnet for mange tommekalorier.

 

hadde en god dag i går, spiste bare riktig mat. La meg når ungene la seg og fikk 12timers søvn. Følte meg fortsatt trøtt i dag, men er heldigvis ikke svimmel mer. Var grusomt å gå rundt å svimle..

 

Er glad jeg har hevet meg på nulltoleranse konkurransen - gleder meg til ett par uker og håper på god nedgang.

 

Ungene skal til fotografen - og vi hadde også lyst på et familiebilde - og det vil jo være en gulrot. Har jo lyst å se "fin" ut jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode ord.

pass på å få nok søvn du, det har jeg også slitt med ei stund men heldigvis så er det bltt bedre.

Jeg antar at platået jeg sitter på nå krever sin jobb.. heldigvis er jeg ikke så sulten lengre..

fokus fokus fokus!

 

er sikker på du er kjempefin til familiebildet - men fin ting å fokusere på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er halve uka gått og på lørdag skal jeg spise noe godt.

Vet ikke ennå hva det skal bli--men når jeg skal velge --kan det også bli vanskelig. Var på kurs igår og der fikk v servert kaffi og kjeks og lapper med syltetøy. Jeg hadde med meg 2 brødskiver og 1 tomat i en liten plastboks. Hadde skåret brødet opp i små biter slik at det ikke var så synlig hva jeg spiste.

Ser at de andre tok en lapp og hvis jeg skulle spist det--så hadde jeg ikke klart meg med 1- akkurat som om når jeg spiser litt søtt så vil jeg ha med mer..

Begynte på trim med styrketrening i går og svømming--

jeg kan ikke svømme --men nå vil jeg lære. Begynte med å lære å flyte i går og få vann i ansiktet.. Læreren mente jeg skulle klare det til jul!!!

Å boy-å boy-

 

Er litt stiv og støl i dag --men det gir seg..

Hadde + 1 kg ettter helgen --men etter trimmen så var jeg idag nede igjen--

 

Det er bare å gå på--drikke vann --

og jeg må trene på å ikke gå på vekta hver dag.. --jeg skal holde meg til lørdag(tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetopp!!

Jeg burde ha tatt et kurs for å lære litt teknikk, føler at jeg bare kaver i vannet selv om jeg kan svømme.

 

Og kjempebra å ta med egen mat når det ble servert lapper! jeg sa neitakk til lapper på lørdag - og var så nært å spise en hest etterpå - så sulten og så sugen på noe godt (vel en hest er sikkert ikke godt,men du skjønner bildet) .. Vel samme medisin som du, spiste litt brød etterpå - og det ble bedre. Tomater er blitt min nye favorittsnack - selv om jeg denne uken bare spiser i forbindelse med måltider. jeg tillater meg å småspise frukt på jobben, men også frukt/grønnsaker prøver jeg å samle til måltid for øyeblikket - for å få bort vanen med småspising.

 

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng men endelig er jeg kvitt sulten som har herjet de siste ukene. Har fortsatt litt sug etter 'noe' men det er anderledes. Skal greie å håndtere det tror jeg med ukens nulltoleranse.

 

Noe annet er at jeg er begynt å veie pålegg, har oppdaget at jeg spiser bare halvparten så mye som jeg tror av mange ting.. 20 gram er veldig mye av det meste som kan smøres.. Selv om kcal ikke er så mye er det pålegget jeg blir mett av så da får jeg se hva jeg egentlig skal spise.

 

Tur i går og GR spinning på mandag, kjenner det godt i lårene ja - det er deilig! Kjenner overskuddet kommer krypende tilbake..

En fin dag til alle mine med-fightere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag tre med nulltoleranse nesten gjennomført. Har gått veldig bra. Tenker at jeg skal kose meg med litt vin på lørdagskvelden.. Vel, vi får se..

 

Har fått gjennomført litt trening også i dag. Ble ikke noe på mandag som først planlagt da jeg køyet klokken syv ;) Føler meg heldigvis bedre nå, tungt å gå rundt svimmel.

 

Denne uken har jeg vært utrolig sulten. Skjønner det ikke, føler jo egentlig at jeg spiser mye, men jeg er liksom uten bunn....

 

Får drikke litt mer vann i morgen og satse på at det blir bedre.

 

I morgen er det veiing igjen og nest siste kurskveld. Blir spennende å se om nulltoleransen har hatt noen virkning.

 

Ha en fin kveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har vært kjempeflink ihvertfall - og kroppen merker det uansett hva vekten viser :-)

 

Stå på!

 

Sultfølelsen vet jeg alt om.

Den har heldigvis forsvunnet nesten så fort den kom.. Den varer noe dager - men den går over lover jeg!!!!

 

Tøft mens det står på men det går over, er veldig glad for å kunne si at det er helt sikkert! Jeg tror det er første gang jeg har kommet forbi en sånn bøyg i en slankekur - setter det på seierkontoen min!!

 

I dag(går) spiste vi risgrøt til middag, jeg lagde grøt av 80 g havregryn, 1,1 dl melk + lit vann + 1 ss solsikkefr for meg selvø. Ble god og mett av den ihvertfall!

 

Morgenveiningen min viser at nå er saltet borte og jeg er nesten tilbake til der jeg var lørdag morgen. :-/ Vel lovte å sende inn veiing til kursleder i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...