Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

"Snikveiing" i dag viste ei vekt på 75,1 kg :D Fikk bare så lyst til å se hva vekta var uten alt snopet som jeg hadde i magen på mandag ;)

Dvs jeg er bare 100 g unna feriemålet mitt - altså så og si i mål ;)

Vekta er forresten lavere enn den var igjennom hele fjoråret, minste vekt da var på 76,1 kg (i februar). Så nå er det litt eldre kilo som skal slankes bort :)

 

Kjenner jeg må jobbe med hodet hver dag for å ikke glemme meg slik at jeg går tilbake til gamle vaner. Sånn som i dag for eksempel så er det finvær og jeg tenkte: "da må vi kjøpe is å kose oss med". Ganske raskt kom jeg på at det egentlig er ganske mange kalorier i de isene jeg liker, og at jeg slett ikke har plass til en sånn utskeielse i mitt kalori budsjett. Trenger nok litt tid for at dette skal gå av seg selv ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B)

 

Så flink du har vært, Snupsipups!!!!!!!! Grattis med nesten i mål med vektmålet ditt før ferien :)

 

Jeg er i Italia nå, og har fått en god og myk mage gitt! Utrolig hvor fort denne pizzaen og pastaen setter spor.....ikke orker jeg å trene heller...altfor varmt!

 

Men, har det bra og koser meg :) men savner min vanlige kost allerede :) har vært på salg og kjøpt meg litt treningstøy nå - for her må det trenes når jeg er vel hjemme igjen! Ser på yr at det iallfall ikke er et problem med at det bli for varmt...... :) Kjører hjemover i morgen.

 

Ha det godt så lenge begge to, nyt ferietid og kos dere - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

 

Vekta i dag visste forresten 74,1 kg så nå er jeg 900 g under vektmål YUUUHUUUU :) :) :)

 

Italia hørtes helt herlig ut, masse deilig sol :) Skjønner veldig godt at du ikke har orket så mye trening i varmen, men det er jo ikke så lenge til du kommer hjem og da har du masse tid å ta igjen trening på ;)

Blir ekstra bra med nye treningsklær :)

 

En uke til min ferie nå, gleder meg sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Så flink du har vært!!!!! Du må da snart ha gått ned 10 kilo?

 

Vi er på vei hjemover - og kjenner det skal bli godt å komme hjem til "maten min" . Har blitt mange dårlige valg i ferien nå.....men, det er vel litt av det som er ferie også :) kose seg med mat man ikke spiser til vanlig :) det er jo nok av hverdager ellers.

 

Det er ikke det at jeg har spist så usunt, men etter å konsekvent ha spist GR meny i men måneder, så føles det jo at det ikke er så bra.... Kroppen er rett og slett blitt godt vant til å få i seg mat som er bra balansert i forhold til alle næringsstoffene :) Så derfor blir det godt å komme tilbake til de gode vanene.

 

So long, snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snupsipups og soleie68 :)

Koselig å "se" dere igjen !

 

Etter å ha vært på ferie i to uker, så har jeg nå lest meg opp på hvordan dere har hatt det her inne.

 

Snupsipups: HURRA, gratulerere såå mye med tallet 74 !! Så utrolig bra !! Det skal vel bli godt med ferie snart, tenk at du faktisk er MYE slankere nå enn ifjor.. Det må kjennes helt fantastisk ut :) :)

Soleie68: ÅHH, Italia er bare vakkert !! Her i Norge har det vært bare sånn passe vær..og syns du har vært kjempeflink som har ikke har spist så usunt :)

 

Jeg har hatt en fin ferie med ungene. Har vært litt rundt om i Norge, og været har vært sånn begge deler.. men fikk jo mye sol på Kreta i mai, så lever på det ennå.. Det har vært kun en fjelltur, ellers så har det vært mange late dager da.. Maten har det gått ganske bra med, har oppdaget at jeg faktisk har SLUTTET å spise sjokolade..

 

Vekta i morres viste 75,6 :) Så jeg er kun 0,6 kilo unnå ferie målet mitt til 20.08.

Nå blir det jobbing i 2 uker før jeg igjen tar ferie, så målet er få fart på kroppen igjen..

 

 

Ha en fortsatt god sommer jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så koselig at dere har vært her inne begge to da :) Og så ser det ut til at det har gått bra med dere begge to i sommer, det er jo flott :)

Dagens vekt for meg var 74,6 kg, så 500 g opp siden fredag, men det skal jeg klare å få unna igjen i løpet av uka ;) Uansett er jeg under feriemålet mitt, så nå kan jeg ta ferie med god samvittighet til helgen. ;)

Siden januar har jeg vel gått ned over 10 kg, veide vel rundt 85 kg da, men siden den nye starten i mars er det 8,8 kg som er borte. Så det begynner å vises. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... nå har jeg virkelig fått testa kondisen :)

Hittil når jeg har vært ute å jogget har jeg valgt ruter med lite bakker. I dag valgte jeg ei løype med omtrent bare bakker. Må bare innrømme at jeg ikke greide å løpe opp den aller verste bakken, så bestemte meg for intervall trening 4 min løp og 3 minutt gå. Da gikk det greit. Målet på sikt blir å løpe hele løypa ;) Egentlig gikk det bedre enn forventet. Eneste streken i regninga var at endomondo(treningsappen på mobilen) svikta meg :( Hadde virkelig gleda meg til å komme hjem å se høydeforskjellen på løypa jeg sprang, men den stoppa i begynnelsen av bakken. Så spørs om dekningen ble for dårlig.... Hadde heldigvis pulsklokka på også, så fikk da opp kaloriantall og total tid, så da kan jeg iallefall følge med om jeg greier å forbedre tiden etterhvert. Fant ut at den løypa skal være den som tester formen min fremover ;)

Totalt forbrente kalorier: 690 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen begge to ;)

 

Koselig å lese noen ord fra deg igjen Storesøster! Synes du har vært flink som har klart deg så bra! Feriemålet ditt klarer du - du virker veldig fokusert nå! Og det at du har sluttet å spise sjokolade er jo supert - tenk alle kaloriene som er spart!

 

Skal si du er iherdig med løpingen Snupsipups! Blir veldig inspirert av deg! Hørtes ut som en flott og effektiv runde du har funnet deg! Lykke til videre ;)

 

Vel hjemme - og alle klær er vasket, før det blir noen dager på hytta. Nå blir det litt vekselsvis jobbing og hytteliv på meg, mannen min har mer ferie enn meg i år - han fikk ikke tid til å ta ut så mye i fjor - men får en lang ferie i år. Men, uansett lettere å ha kontroll på matinntaket når man lager all mat selv :) Så regner med å komme tilbake til "vekt før ferie" ganske snart.

 

Feig som jeg er gikk jeg ikke på vekten nå - vet at jeg har gått opp, så jeg venter noen dager... Veier meg på mandag når jeg er hjemme igjen fra hytta.

Det hjalp på magemålet med "vanlig mat" i går - så håper det går greit.

 

Har store ambisjoner om mye trening de neste ukene - så jeg er iallfall motivert :)

Ha en strålende onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang igjen :)

 

Her ble det en pangstart etter ferien ja.. ikke med trening, men på jobben !! Men like så greit å ha det travelt, enn at dagen går seint..

 

Jeg har vært på en times tur i skog og mark på mandagen, i går ble det ingen ting.. var helt ferdig etter jobb.. så da ble det TV og sofan.. Men i dag blir det tur igjen :) Syns det er såå deilig å kunne være UTE, så trenings senteret får ikke mye besøk av meg nå i sommer.

 

Snupsipupsi: Så bra du fikk testet kondisen, ser ut som jogging funker veldig bra for deg, kaloriene bare "brennes" av :)

 

Soleie68: du kommer nok fort ned i "før ferien" vekt, ofte blir det lettere å ha fokus når hverdagen er igang igjen :)

Og du, jeg går heller ikke på vekta når jeg ikke liker hva den viser.. Syns det er sååå demotiverende, så da venter jeg heller noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være hardt å begynne på jobb igjen etter ferien ja. Håper det blir roligere dager på deg snart da :) Bare to arbeidsdager igjen så er det min tur med ferie. Men gjett hvem som begynner å bli forkjølet... grrr, passer slett ikke nå altså. Er det en tid på året jeg vil være frisk, så er det i ferien.

 

Jeg synes det er herlig å trene ute for tiden jeg også. Har ikke vært på treningssenteret på lange tider jeg heller. Regner med det blir en stund til neste gang også.

 

Nei, nå er det vel på tide å få på seg treningsklærne så jeg får rørt meg litt før arbeidsdagen begynner. Må vel se an formen i dag og vurdere etterhvert om det blir jogging eller spasering. Ut skal jeg uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var siste joggetur før ferien unnagjort. Nå er det bare pakking som gjenstår og så reiser vi i morgen tidlig. Blir deilig å komme seg bort litt :) Satser på å ta med joggeskoene på tur også, men får se om det blir tid til å bruke dem. Uansett skal jeg være mye i aktivitet ;)

Vekta ligger an til å bli ca 74,0 kg til i morgen tidlig, og målet er selvfølgelig at den skal ligge der når jeg kommer hjem også :)

 

Snakkes senere, håper dere har hatt en fin ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann begge to :)

 

Da skal jeg jobbe en ukes tid, og være alene hjemme! Det er ikke ofte :) Har bare noen malingsprosjekter som skal gjøres.

Så da har jeg god sjanse til å komme inn i gode vaner igjen - og gleder meg til det :)

 

Ønsker deg en riktig god ferie Snupsipups! Du har virkelig vært flink! Kos deg masse!

 

Vi får kjempe videre Storesøster - håper det blir roligere dager på jobb for deg denne uken. Skal vi være flinke denne uken? Så kanskje vi våger oss på vekten snart...? B) he-he

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Fikk en fin dag i går - holdt meg til 1300 kcal, og det ble en joggetur. Ikke en gårtur i tillegg... Er fornøyd med det - og dagens vekt viste en halv kilo mindre enn i går. Så nå må jeg være standhaftig igjen.

Fryktelig irriterende at all den utrolige deilige italienske pizzaen ble så merkbar! Det er jo et par andre ting og da...vet jeg kunne stått helt over all dessert og is for eksempel - da hadde jeg nok spart meg for en del.

 

Så det handler igjen om det å ta valg.....tok noen valg som jeg må bøte for nå. Buksene sitter stramt, og jeg må gå ned kilo som jeg gikk ned i juni.

Ny dag og nye muligheter - ha en riktig fin dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie snupsipups :) Nyt ferien og kos deg med måte ;)

 

Jeg kjenner godt til "ferie kiloene" Soleie68!!

Da jeg var på Kreta i mai, så hadde jeg lagt på meg hele 3 kilo på 1 uke.. Så sammenlignet med meg, så har du faktisk ikke tatt sååå ille valg som jeg gjorde.. :)

Ser du er godt igang med å få av de ekstra kiloene, stå på, dette vet jeg du klarer :)

 

Mine kretakilo er heldigvis borte nå, men vet jeg må ta riktige valg hver dag fremover..

Ferie tiden er nesten "skummel" den.. Når jeg tenker tilbake på tidligere sommre, jul, påske osv så har jeg dessverre ALLTID lagt på meg endel kilo ja. Og da har jeg ikke tatt dem av.. og så øker vekta sakte med sikkert.. Men det var før det !!

 

Jeg spiser sunt ( teller ikke kcal akkurat nå, håper det ikke "staffer" seg) og har tatt meg noen turer i skog og mark. Trente vekter på søndagdagen og har planer om en puls step time i uka her. Kjenner at jeg ikke er helt i slanke modus..er vel litt i ferie modus..skal ha ferie igjen i neste uke, men vet jeg skal nå målet med å være 74 kilo til 20.august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar, Storesøster ;) Du er snill som trøster meg med at du har vært værre enn meg :) Det er jo slik du gjør det nå, som jeg og liker å gjøre det. Ikke registrere noe - men ta med seg det man jo kan i hodet hele tiden - og ta gode valg. Man, kan jo ikke leve et liv med å registrere alt man spiser, og trener... Så jeg tenker at det går fint slik du gjør det nå :)

 

Jeg må bare ta noen skikkelig "stramme" uker, og å rette opp litt her....og så skal jeg slutte å registrere alt. Jeg kan jo dette tross alt veldig godt nå :) Poenget er jo å bruke det man kan hver dag...

 

Ja, vi er nok mange som gjør de samme dumme erfaringenen om og om igjen.... Når det gjelder mat og ferie, så er det best for meg ( og de andre..) at vi kan lage noen måltider selv, og ikke er avhengig av å spise alle måltider ute. Men, denne gangen var det ikke slik.

 

Hadde en fin dag i går og. Var ute å spiste med mamman min - på pizza restaurant (! men valgte fisk! Jeg elsker pizza, og det satt langt inne å velge den eneste fiskeretten på menyen - men den var helt fantastisk god! Belønningen kom i dag. Nå er en kilo borte på de siste to dagene. Kunne ha vært mer opp...

 

Så jeg jobber med å komme ned i før-ferien vekt. Den jobbet jeg og hardt for å komme ned til - så dette kommer ikke til å gå av seg selv- og kommer heller ikke til å gå på et "blunk" tror jeg. Men, er i gang - og det er såååå godt!

Var på salg i går - og kom hjem med 0 plagg! Nå trives jeg best i 42, men vet at om bare 3 kilo, så er 40 bedre. Så ikke en krone på klær før jeg kan kjøpe str. 40 ;)

 

Er alene hjemme og jobber nå. Dagens middag er kjøpt inn fra Fjordland - kjedelig, men har full kontroll på kaloriene ;) Skal og ut på en joggetur i ettermiddag - så satser på en god GR-dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag - og snart 5 dager har gått uten en utskeielse. Godt å komme tilbake til gode vaner etter ferien :) Kroppen liker det og, har gått ned 1,8 denne uken. Har ikke gjort noe drastisk - kun gått tilbake til GR meny på 1300 kcal - og jogget annenhver dag. Men, kroppen var full av "ferie" mat, så da mistes de første kiloene fort.

 

Men, er uansett glad. Etter noen ferier så har jeg fortsatt med dårlig mat etter ferien og, så da har det blitt noen kilo i pluss....

 

Håper det går greit med deg og Storesøster - du skal vel ha fri nå? Jeg skal og ha fri til uken som kommer - skal på hytta, så det er jeg som er innkjøper og kokk, og har full kontroll ;) så regner med det skal gå greit .

 

Ha en fin helg - klem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1,8 kilo ned soleie68 :)

Du har gjort en super innsats, er imponert over joggingen din annenhver dag !!

(siden JEG stadig strever med denne treninga...det går liksom i rykk og napp her i gården)

 

Jeg bruker også st 42 nå, men vet at når vekta viser 72 så blir det str 40 :)

 

Siste jobbdag i dag, så blir det ferie i to uker :)

Det blir norgesferie, både litt hjemme og litt på hytta.

Men har planenene klare, det skal IKKE bli de store utskeielser på mat og drikke fronten.. og planen er som alltid å komme igang med mere trening..

 

Siden været har vært helt elendig her i Trøndelag, så har jeg og ungene bestilt en tur til syden i midten av september :) Gjett om jeg gleder meg til det da !!

 

Ha en fin ferie du også, kos deg på hytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en stille uke på tråden vår. Jeg lar pc`en være hjemme - ellers blir det fort litt jobbing fra hytta, og det lar jeg være denne gang kjenner jeg. Og synes det blir litt smått med mobilen ;)

 

Da kan jo det kortsiktige målet vårt være å bli en str. 40 som er behagelig hver gang - ikke bare av og til på enkelte merker....

Og kanskje ha et langsiktig mål om å bli en str. 38. Hadde vært en drøm for min del :)

 

Kos deg på ferie Storesøster ;) Så snakkes vi når du er tilbake - det hørtes jo deilig ut med litt varme igjen til høsten og. Dette været her hjemme er virkelig ikke til å bli klok på. Vi har hatt to deilige dager nå - og nå pøser det ned igjen her!

 

God klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Så herlig å se at dere fremdeles er aktive! Jeg har ikke vært på forumet på mange måneder. Jeg tengte rett og slett en pause. Men nå er jeg klar igjen, og det var veldig hyggelig å finne dere igjen her! :) Og så flinke dere har vært! Der har jo alle gått ned endel kilo siden sist! GRATULERER!!!! Så bra! :)

Jeg sluttet å veie meg en stund. Jeg følte at hjernen trengte en pause og jeg prøvde å fokusere på andre ting enn vekt. Jeg veide meg igjen nå etter ferien, og jeg er fremdeles 75 kg. Det er det vekta mi er når jeg lever som jeg gjør nå. Dvs et stillesittende liv med kun sporadisk trening innimellom, forsåvidt sunn mat, men ikke ofte nok. MEN altfor mye sjokolade, potetgull, kaker og kjeks.... Hver dag spiser jeg noe usunt, og ikke bare en liten bit... og jeg spiser sikkert litt for store middagsporsjoner. Så jeg vet at jeg har mye å jobbe med, men jeg vet også at det ikke er umulig å få til! :)

Starter med å skrive litt her. Og jeg har pakket treningsbagen så den ligger klar i bilen :)

Str 38-40 høres ut som et bra mål! Jeg bruker også str 42-44, noen ganger 40. Men ja, det strammer egentlig litt for mye... Jeg har mye klær i str 38/M hengende i skapet som jeg ikke har villet kvittet meg med. Så målet mitt er å komme inn i dem igjen :) Og det vil nok si ca 10kg ned. Jeg har juster målet mitt. Tidligere var det 57kg. Nå er det 65 :) Det var jeg for 2-3 år siden, så det vet jeg er oppnåelig hvis jeg legger om livsstilen litt.

 

Vi snakkes!

Jeg gleder meg til å høre mer ifra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Olga, koselig å se deg igjen :) Vi andre har planer om å holde sammen helt til vi når målene våre, så vi blir da her enda en stund til, så bare heng deg på ;) Er forresten litt imponert over at du ikke har gått opp noen ting den tiden du har vært borte. Hadde det vært meg hadde det sikkert vært mange kilo pluss....

 

Nå er jeg hjemme igjen fra ferie med pluss 1,6 kg på 1,5 uke, ikke bra. Tenker jeg bruker deg som forbilde jeg soleie og begynner på med den sunne livsstilen med en gang. Jeg har også hatt for vane å fortsette med "ferie livsstilen" lenge etter jeg kommer hjem, men sånn skal det ikke bli nå.

 

Ser ut som vi er ganske like i størrelse alle sammen for tiden. Jeg også bruker mest størrelse 42 nå, men passer en og annen bukse i størrelse 40. Har vel egentlig alltid følt meg vel når jeg ligger rundt størrelse 40 så tror det er der omkring jeg vil ligge nå også. Men skulle jeg ende opp på 38, så får jeg ta det som en bonus.

 

Kos deg med ferie storesøster, håper du får litt finvær - vi trenger det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ;)

 

Hyggelig å høre fra deg igjen Olga - velkommen med - videre ned!

 

Ja, det er lurt å ta feriekiloene med en gang.....hyggelig å ha deg tilbake fra ferie Snupsipups :) Håper du har hatt det fint!

 

Nå er jeg og tilbake fra hytta - og hverdagen er her snart, selv om det fortsatt er to uker igjen til skolestart. Litt godt det og....liker hverdagene og ;)

 

Ja, jeg klarte å hente meg veldig fort inn etter ferien, men var alene hjemme den uken - så det skulle bare mangle. Har vært på hytta nå. Ikke noe godis, men gode middager, litt vafler og flere lange turer. Kjenner jeg begynner å ha kontroll på ting. Har GR menyen i hodet stort sett hele dagen. Så det er ikke de store utskeielsene. Det jeg gjør anderledes er at jeg har færre måltider, melk blir droppet, mindre frukt og grønt - og større middager. Så det jeg vel sitter igjen med at jeg har de totale kcal i hodet - og ikke menyen! Hmmm... Vel, da er det tilbake til "full pakke" GR igjen, så regner jeg med at kiloene går sakte men sikkert av :)

 

Veldig glad for at vi kan holde følge videre - tenk til høsten har vi "kjent" hverandre i ett år! Og noen kilo ned har det jo og blitt ;)

Lykke til - og ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien ble fin den, men jammen var det godt å komme hjem å ligge i sin egen seng også :)

Kom meg på joggetur i går, og jammen var det tungt. Men vekta i dag var 500 g mindre, så det var virkelig verdt strevet. ;) Håper resten forsvinner fort også :) Får bare prøve å overse at det er helg nå, og ikke skeie ut. Kosen denne uka ble jo unnagjort i begynnelsen av uka, ikke sant? (Prøver å overbevise meg selv her).

 

Håper alle får en kjempefin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det nye fine joggesko på meg i går, asics gel nimbus 14. Og de måtte jeg selvfølgelig ut å prøve i dag. Foreløbig er jeg kjempefornøyd, joggeturen gikk som en drøm :) Har holdt meg til adidas ride de siste årene, og har vært kjempefornøyd med dem også, men nå hadde de ikke min størrelse i dem og asicsen var litt billigere så da valgte jeg å prøve noe nytt.

500 nye gram var borte i dag også, så det går rette veien med feriekiloene :) Tror jeg kan takke deg for det soleie, ble så inspirert av å lese at du tok tak med en gang ;)

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupsipups!

Grattis med nye sko - og med at vekten raser av deg :) Du er flink! Ja, det er jo fint at jeg har vært til inspirasjon - for nå logget jeg meg på for å hente litt inspirasjon....

 

Har ikke vært motivert de siste dagene...og kjenner at jeg ikke klarer å finne rytmen. Dvs. sliter skikkelig for å finne den. Lysten er litt borte, og kjenner meg litt lei. Det er ikke det at jeg har spist så mye godis og feil mat, men det er blitt rett og slett for mye mat. Har vært så sulten...

 

Men - det er IKKE gøy at buksene strammer - og sta som jeg er kjøper jeg jo ikke noe nytt - så det er bare en ting å gjøre og det er å være flink. Det er rart at det er så stor forskjell på hvordan jeg føler meg. Når jeg veier mindre enn 74 føler jeg meg egentlig helt OK - når jeg veier mer - ja så føler jeg meg som en ballong!

 

Vurerer å kjøpe et par måneder med GR Gull - synes jo egentlig det er gøy med å registrere mat og trening - og se så tydelig hva jeg ikke har spist nok av osv. Må ta tak iallfall - ny dag og nye muligheter i dag ;)

 

Ha en fin søndag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...