Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Håper du finner igjen inspirasjonen fort soleie. Ikke noe gøy når man vil ned i vekt, men det ikke frister å gjøre det som skal til.

For å unngå sult prøv å spise mat som metter mye. For eksempel grønnsaker kan en jo nesten spise ubegrenset av, men de gir få kalorier. Skyr metter også mye, spe på med litt bær så blir det ekstra godt også. Ellers har vi jo kyllingfilet, fisk, reker og suppe, alle de gir lite kalorier men metter bra.

GR gull er sikkert også verdt å prøve. Jeg synes iallefall det var ganske motiverende når jeg fikk en score på maten en spiste, og fikk frem trimpoeng. Tror jeg også satser på den neste gang det stopper opp til meg også :)

 

Nå er forresten all ferievekta mi borte, 73,9 kg i dag. :) Skjønner ikke helt hvordan jeg har fått til det, jeg har vel ikke gjort noe annerledes enn før. Må vel rett og slett bare hatt mye vann i kroppen.

 

Ha en fortsatt fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helt! Gratulerer, så flink du har vært!!!!

 

Jeg SKAL tilbake til den gode rytmen jeg var i før ferien - liker jo det best.

 

Dagen i går gikk ganske greit - helt til noen dukket opp med kake på kvelden... Prøver igjen i dag :) Kjøper ikke "GULL" enda - jeg kan jo dette så godt, så jeg satser på at jeg kommer inn i rytmen i løpet av noen dager nå :)

 

Takk for støtten - klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel bra selv om du unnet deg kake vel? :) Jeg må bare komme med en bekjennelse her; jeg takker aldri nei til kake selv om jeg driver med dette opplegget her. Unner meg alltid en liten bit (noen ganger litt mer). Da slipper jeg spørsmål om jeg er på slankern. Og så tenker jeg at dette er jo egentlig ikke en kur jeg er på, men en omlegging av livsstilen som jeg må venne meg til. Og i fremtiden, hvor sannsynlig er det at jeg aldri mer skal spise kake? Veldig lite sannsynlig. Så derfor - spis alltid en liten bit ;)

 

Vekta viste det samme i går som i dag, så nå har nedgangen stoppa. Regna jo egentlig med at det ville ta slutt når jeg nådde tilbake til vekta før ferien. Men det var jo veldig gøy de dagene vekta gikk ned med et halv kilo pr dag. Tenk så raskt vi hadde kommet i mål hvis det hadde fortsatt sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ;) Men, akkurat i går ble det ikke bare ett kakestykke...men heller skikkelig kakeparty! Men, helt enig, skal man si nei til alt så fungerer det ikke.

 

Blir litt for sært og synes jeg. Litt kos må man unne seg ;)

 

Kom meg på vekta i dag og....og nå kjenner du meg såpass at du vet at det ikke er noe jeg liker når jeg ikke har spist bra. Og det ble heller ingen hyggelig opplevelse. Helt utrolig hvordan jeg går opp når jeg spiser feil mat. Dvs. mye mat "kose-mat" . Det er ikke sjokolade og potetgull som er min fiende - for det spiser jeg ikke, og fristes ikke av. Men, den tradisjonelle kosematen - og spesielt restene.... Jeg vet så godt hva det er......

 

Men, kom meg på vekta - så da er det i allefall målbart det jeg gjør fremover.

 

Vi skal i konfirmasjon om 7 uker. Har bestemt meg for å ikke gå med bunad - har nemlig en nydelig, ubrukt kjole i skapet... Den skal sitte pent da :) Burde klare å være 70 kilo innen da....

 

Herved er nytt mål satt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang, og hadde min 'første' veiedag idag. 75,6 blir ny startvekt. Jeg mener jeg var nede på 72 før pausen min, så jeg har nå gått opp litt disse mnd :) Men jeg er glad for at det ikke var enda mer.

Så nå skal jeg registrere en stund fremover før jeg stoler på øyemålet og egen porsjons-følelse.

Jeg trente 3 ganger i uka som gikk, og skal holde på det. Jeg gaper ofte over for mye, og setter for høye mål til å begynne med, type 'slutte med sjokolade' og 'trene hver dag'. Da blir jeg jo lei for fort. Så jeg er enig meg dere, vi må unne oss godtbiter for å klare dette :)

Nye joggesko er også god motivator! Jeg kjøpte meg nytt joggetøy i helga. Bla overtrekksjakke som ikke sitter som et pølseskinn over magen :) Da var det litt morsommere å jogge ;)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med nye treningsklær ja, man føler seg bedre med en gang og det blir lettere å komme seg ut. :) Jeg har gått å sett på en rosa joggejakke en stund nå, men har ikke hatt råd til å kjøpe den. Satser på at det blir en ordning i løpet av høsten ;)

 

Soleie: Du får trøste deg med at det vekta som ikke var så hyggelig nå pga feil mat sikkert blir fort mye bedre når du spiser sunt igjen. ;) Det så vi jo begge etter feriene våre :)

 

Jeg var forresten ute å sprang en hel mil i går. Veldig fornøyd. :) Så langt har jeg ikke sprunget på 2 år, før jeg fikk den ekle betennelsen i foten som stoppet meg fra jogging i lang tid. Så da var en milepæl nådd, neste blir halvmaraton.... (men ikke før til neste år ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flott - gøy med slike milepæler ;) Gratulerer med mila!

 

Jeg har selv en bedre dag nå - hadde en fin dag i går med riktig matinntak og en times gåtur, og vips en kilo borte....vet jo at det er litt lurekilo fra for mye mat dagene før - men det hjelper på humøret. Startet dagen med en joggetur - og har klart meg bra så langt, så alt er bra.

Skal ut å spise med en venninde jeg ikke har sett på lenge i kveld, blir kos - skal ta fornuftige valg ;) Har og planer om å dra litt tidlig og få meg en gåtur først, om jeg rekker det...

 

Ha en fin ettermiddag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny dag og nok en treningsøkt unnagjort :) Var slett ikke lett å få overtalt kroppen til å bli med en tur i dag, mila fra i forgårs satt fortsatt godt i kroppen. Men etter mye overtalelse inngikk jeg og kroppen et kompromiss om en rolig joggetur. :) Og det gikk supert.

Matmessig ble det en "lørdag" i går kveld, så nå blir det ikke noe mer snop på meg denne uken. En lørdag er nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg var på besøk hos ei venninne i går. Vi spiste en deilig salat, men så litt sjokolade til dessert... :) Så jeg må være forsiktig resten av uka. Men jeg var også på en jogge-/gåtur i dag tidlig. Det er så deilig å få det gjort om morgenen, så slipper jeg dårlig samvittighet hvis det dukker opp andre ting på kvelden. Jeg må jo bare prioritere trening, men når det dukker opp en kinoinvitasjon f.eks, så er det vanskelig å si nei. Men idag har jeg jo trent allerede, så da blir det kino i kveld! :)

Det føles godt å være i gang igjen og fokusere på helsa. Den er jo viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så flott å høre at dere står på - da kommer resultatene og!

 

Det går bra her og - gikk en tur på 2 timer i skogen i går, og spiste sundt og bra ;) Går på vektå hver dag nå, og det er gøy å se at det nytter ;);) Fortsatt et stykke unna "før-ferie" vekten som jeg klarte å jobbe meg ned til i juni, men er på god vei!

 

Da var det å komme seg på jobb, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen fredag igjen og da gjelder det å minne seg selv på at det ikke blir noen utskeielse på meg, for utskeielsen tok jeg på tirsdag :) (har forresten blitt litt godt flere andre dager også, uten at det har tatt av). Har fortsatt ferie så egentlig føles hver dag som helg nå :)

 

Har akkurat vært på joggetur og det ble min foreløbig raskeste joggetur. Så formen blir da bedre.

 

Riktig god helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å begrense sjokoladeinntaket i helga, men det gikk verre med andre ting. Det er vanskelig når det kommer mange festeligheter på ei helg. Så det ble nok litt for mye alkohol på fredagen og litt for mye kake på søndagen. For selv om jeg synes jeg stort sett var flink med mat og trening i uka,så har ikke vekta rikket seg. Det er litt feriemodus her fremdeles, og jeg får ikke vært på nett hver dag, så da har jeg heller ikke registrert alt. Men det skal jeg prøve på denne uka her, slik at jeg har skikkelig kontroll.

Jeg fikk gjennomført 3 joggeturer, og det er jeg fornøyd med. Så nå må jeg få trent litt styrke også denne uka.

Nå blir det noen dager med sommervær ser det ut til. Så da blir det litt hagearbeid fremover, og det har jo kroppen også godt av! :)

Hvordan har det gått med dere andre i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Gikk ikke helt etter planen med meg i helga heller :/ Ble nok både smågodt og potetgull på lørdag (selv om jeg hadde bestemt meg for å ikke skeie ut siden jeg spiste godt på tirsdag også). Er som deg Olga fortsatt i feriemodus og ikke helt innstilt på å yte alt i kampen mot kiloene, har jo tross alt ferie... hmmmm

I dag greide jeg til og med å glemme å veie meg. Litt av grunnen var sikkert at jeg ikke var så lysten på å gå på vekta fordi jeg vet jeg ikke har vært så flink. Så vekta har iallefall ikke gått ned denne uka.

Blir nok ikke den store nedgangen denne uka heller, for på i dag var jeg i bursdag og det ble litt kake, i morgen er det vin hos ei venninne og på onsdag reiser jeg på tur og blir borte noen dager. Så stabilt er nok det beste jeg kan håpe på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag også jeg... og nå hadde plutselig vekta gjort et godt hopp på 0,7 ned. men jeg får vel holde meg til mandag som veiedag og håpe at den ikke går opp igjen til neste mandag...

Jeg tok en god joggetur, så kanskje jeg svettet av meg en halvkilo :) Det var ihvertfall veldig varmt!

I går spiste jeg en hel avocado i salaten til lunsj. Der var det endel kalorier gitt... så idag blir det kun en halv :)

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk krøpet meg opp på vekta i dag jeg også, og som forventet ble det 600 g opp. :( Kan jo håpe på at det skyldes stive muskler (stiv og støl etter joggetur i går), men tror det blir å lure seg selv. Kan vel ikke akkurat love forbedring denne uka heller, men fra neste uke av, ja da skal det bli andre boller ;)

 

Synd det er så mange kalorier i avocado, det er jo så godt :) Men det inneholder vel masse sunt fett som kroppen trenger så det er vel lurt å få i seg litt uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Koslig å "se" dere igjen og velkommen tilbake Olga72 :)

 

Har lest meg opp på hva som har skjedd siden sist og må si jeg er imponert over joggingen deres!! Det er en stor motivasjonsfaktor for meg som strever litt med å komme igang etter ferien.. Jeg og vil klare det !

 

Første normale uka etter ferien dette, har ikke gått på vekta ennå.. Men har ikke hatt de helt STORE utskjelsene i ferien, så krysser fingrene for at jeg er på 75 neste mandag.. ;)

Kjenner jeg er litt i "feriemodus" ennå, det var knallvær i Trøndelag i går og da ble det hvitvin på terassen istedet for en planlagt jogge tur..

 

Jeg skal bruke uka her på å komme igang igjen med både GR meny og TP, i løpet av neste halvår skal de siste kiloene vekk !!

 

Stå på jenter, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Velkommen tilbake fra ferie igjen, Storesøster ;)

 

Har vært stille fra meg denne uken, har slitt veldig med et migreneanfall som ikke vil slippe tak, så har rett og slett vært utslitt hver ettermiddag etter å ha presset meg på jobb.

 

Og når jeg har mye migrene så blir det ingen trening, og ingen energi til å lage sunn mat...

Men, gir ikke opp dette prosjektet så fort ;) Men, er jo litt lei meg for at jeg ikke har kommet inn i den gode "tralten" jeg var i før ferien. Det kommer....

 

Ha en fin helg alle sammen - så skal vi stå på sammen, og nå målene våre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, nå begynner "alvoret" etter ferien ;)

 

Vekta viste 75,5 kilo i morres, det var ett halvt kilo mer enn sommerferie målet mitt, men jeg er fornøyd !! Tror det må være første sommeren jeg ikke har lagt PÅ meg !!

 

Så nå skal det noteres og trimmes her i gården. Jobben kaller, det ble bare en snartur innom her i dag, vi sees.

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var hverdagen tilbake. Så flink du har vært i sommer storesøster som har ligget stabilt på vekta. :) Jeg har med vilje ikke gått på vekta i dag for jeg vet jeg ikke var flink forrige uke og jeg vil nok ikke sette pris på tallet på vekta. Veier meg neste mandag og håper på at vekta viser omtrent det samme som før ferien. Lov å håpe ikke sant?

 

Det ble mye søtt forrige uke, og jeg merker at hodet fortsatt vil ha noe søtt. Jeg har ikke sånn desperat søtsug som jeg brukte å ha før, men mer sånn at jeg vil ha noe søtt av gammel vane fordi jeg ikke helt husker at ferien er over. Så foreløbig kjennes det ut som jeg har søtsuget under kontroll bare jeg tenker meg om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes på kroppen at jeg har begynt på jobb igjen ja. Det ble mye tyngre å jogge med en gang. I sommerferien gikk alt så lett, men nå som jeg er sliten etter en arbeidsdag gikk det en del tregere. Lenge siden jeg har brukt så lang tid på en joggetur. Kan jo ha litt med at det regent og jeg måtte ha på mer klær også. Ja, ja er vel bare å forberede seg på at sånn blir det fremover, for jeg skal iallefall ikke slutte å jogge nå som jeg har kommet så godt i gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipuspi: Så flott at du jogger selv om du er litt sliten etter en arbeidsdag, jeg er stolt av deg !! :)

Var på en to timers gåtur i går, det var bare såå godt å komme seg ut i frisk luft etter en lang dag på jobb..

 

Kjenner det ble en litt "forvirrende" uke dette, nå skal jeg prioritere både unger,hus,jobb og trening/meg selv.. Men regner med det bare er en oppstarts "forvirring" .. he he ;)

 

Enn du Soleie68, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...