Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Kjenner til den "forvirringen" du snakker om storesøster. Det er ikke bare å ta på seg skoene å jogge seg en tur lenger. Nå må alle treningsturer planlegges for å få plass i en travel hverdag blant jobb, middagslaging, leksehjelp, treninger for ungene, møter, besøk og husarbeid. Og ikke minst så må en av oss alltid være tilgjengelig for å passe på 4 åringen når han ikke er i barnehagen. På en måte blir det greit at han blir større, for da kan man stikke ut en tur selv om partneren ikke er hjemme. Men så er det egentlig veldig godt så lenge han er liten og kosete også, så jeg får vel bare nyte siste rest av det ;)

 

I dag har jeg fridag og har akkurat vært ute og jogget. Perfekt joggevær i dag og kroppen var litt lettere enn sist. Men jeg merker at bena er mer hovne og tunge nå enn i ferien. Blir jo mange timer med tråkking frem og tilbake og bena rett ned når man er på jobb. Men blir vel fort vant til det også. Hoppet forresten på vekta i går og den viste 74,3 kg så jeg ligger iallefall stabilt. Håper på nedgang neste uke, så da vet jeg hva jeg har å gjøre i helgen.

 

God (og sunn) helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Kos deg med 4 åringen din du, Snupsipups ;) "Oppdaget" akkurat at datteren min som er yngst og som fyller 9 neste uke har fått "hard" panne om dere forstår. Ikke den myke, gode småbarnspannen som gir litt etter når man kysser den... Det var litt vemodig....

 

MEN - alt til sin tid! Og jeg storkoser meg som mamma til store barn - og har og mer enn nok med å følge dem opp som sjåfør, leksehjelp, samtalepartner til store og små valg og utfordringer - det er noe hele tiden, og de legger seg jo aldri.... Det er makelig laget, energien vår er smart fordelt!

 

Barna er ingen unnskyldning for å ikke trene lenger iallfall! Jeg kan trene mens de trener, eller når de er hjemme alene - så jeg har egentlig ingen unnskyldninger.

 

Jeg har som dere har forstått falt litt av lasset siden i sommer, og slitt litt med å komme ordentlig i gang. Men, i dag har jeg faktisk meldt meg inn på det lokale treningssenteret, og fått et program for styrketrening! Jeg har løpt litt i hele sommer, men har fått det for meg at jeg må komme igang med styrke også, og har fått litt lyst til å gå på saltimer. Så da prøver jeg det.

Begynner å registrere maten i morgen (igjen) og skal være mer aktiv her nå. Men, kjenner jo på at hverdagens aktiviteter er her for fullt. Har veldig mye å gjøre på jobb, så dagene flyr - det gjelder å få inn tid til meg selv som en fast del av programmet - på lik linje som alle andre her har sine treningstider plottet inn. Skal klare det, er flink til å fikse kjøreavtaler med andre foreldre til treninger - slik at jeg ikke blir kjørende til alt. Så da åpner det seg jo opp litt tid ;)

 

Som alltid blir jeg inspirert av å lese på forumet her - så takk igjen! Synes dere er flinke som har vært så stabile!

Ha en riktig god helg - så snakkes vi snart - god klem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på treningsstudioet soleie. Blir nok bra med styrketrening og saltimer. Har vært dårlig på styrkebiten de siste månedene jeg også, jeg har jo bare vært ute å løpt. Men når høsten kommer for fult blir det nok mer innetrening og da skal jeg få lurt inn styrketrening også.

 

Huff, jeg hadde en skikkelig sprekk i går. Hadde bestemt meg for at kosedagen denne uka skulle bli i dag for jeg skal drikke vin med ei venninne. Men så var jeg alt for treg med å spise etter løpeturen i går og da klarte jeg å vekke søtsug-monsteret. Og det plaget meg hele dagen. Og hva gjør jeg? Joda, jeg pakker innpå. Har jo gjort den tabben at jeg har handla inn en del snop i tax-free og det fikk føtter å gå (eller løpe) på for å si det sånn. Og monsteret ble aldri fornøyd så det ble mye som gikk med. Hater sånne episoder, føler jeg har null kontroll. Og i dag blir det nok heller ikke litt mindre kalorier siden jeg får besøk, sukk...

Så nedgang blir det nok ikke denne uka heller...

 

Ja, ja får bare bite tenna sammen og begynne på nytt igjen i morgen. Denne gangen SKAL de siste kiloene bort. Helst innen jul, men iallefall innen neste bikinisesong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble både vin og smågodt i går også + litt popkorn. Tok ikke av slik som på fredag, men alt forgikk i mer kontrollerte former. Mer sånn vanlig lørdagskos med litt ekstra kalorier. Men kan vel ikke regne med at vekta går rett vei denne uka heller.

I dag var det tid for en joggetur igjen, men motivasjonen var ikke helt på plass. Brukte flere timer på å overtale meg selv, men kom meg da omsider ut utpå kvelden. Og selvfølgelig var det godt. Vet jo det innerst inne at det ALLTID er godt med en joggetur. Da får jeg litt tid for meg selv, har favorittmusikken på ørene og kan bare la tankene fly uten forstyrrelser. Og jammen ble ikke 800 kcal borte på turen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Snupsipups! 800 kcal på en løpetur!!! Det er jammen meg en lang løpetur synes du er flink jeg! Tenk på alle endringene du har gjort det siste året - husker godt i vinter/våres da du snakket om at du orket å jogge - og nå løper du jo som bare det! En sprekk i ny og ne går greit - det som gjelder er å stoppe den ;)

 

Her har det vært håndball fra tidlig til sent hele helgen, ingen trening og moderat med mat - ikke tid til noen av delene. Vekten, skal jeg begynne å snakke om når jeg er fornøyd.... Jeg har gått ned i helgen - men det var et høyt tall på fredag :angry:

 

Er støl fortsatt etter styrketrening på fredag, så det er jo et godt tegn på at det er behov for å sette igang! I kveld skal jeg trene igjen :)

 

Ha en fin uke - og det er klart vi skal klare det, ingen som skal gi opp her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Klarte meg bra i går, kjenner at jeg ikke har lyst til å registrere maten, så jeg prøver meg uten. Jeg vet jo så veldig godt mengdene, og hva jeg kan spise og ikke spise.

 

Var på kettlebellstrening i går kveld, og er fornøyd med at jeg kommer meg inn på treningsstudioet ;) Det var faktisk ikke ille i det hele tatt, egentlig gangske hyggelig ;) traff mange kjente - og det var ikke pinlig å trene sammen med dem... Ble jo egentlig bare opptatt av meg selv faktisk, og å prøve å få det til så godt som mulig..

 

Har jo hatt en 25 år lang skrekk for å trene på treningsstudio, og derfor er det godt å se at jeg klarer det nå ;) Kjenner at musklene mine får kjørt seg på en annen måte enn på løpeturene. Men, jeg elsker jo frisk luft - så i dag blir det ut en tur i skogen med hunden ;)

Og vekta har rikket seg 2 kilo siden fredag, men er fortsatt ikke på "før ferie" vekten...som var 73,4.

 

Ha en fin tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Med lange joggeturer og styrketrening. Selv har jeg det veldig travelt og kjipe dager på jobb, og trening blir dessverre nedprioritert. Men jeg har heller ikke tid til å spise så mye, så vekta går nedover. Men det er jo ikke så sunt da. Jeg håper det roer seg snart, så jeg kan få rutinene tilbake. Jeg må også få lagt inn ei styrketrening i uka. Synes det er så kjedelig, men kanskje en slik kettle bells time hadde vært morsommere. Det er jo gøy å trene sammen med andre. Jeg må sjekke ut om de har det på mitt senter :)

Ha en fin tirsdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kommet over "treningsstudio-skrekken" soleie. :) Burde ha kommet i gang med styrketrening igjen jeg også. Har bare blitt løping på meg i sommer også. Og jeg er helt enig med deg Olga, styrketrening er kjedelig. Men sånne kettlebells timer liker jeg. Det er gøy, tiden går fort, svetten renner og man tenker nesten ikke over at man faktisk trener styrke. Så det er absolutt verdt et forsøk. Veldig effektivt skal det være også.

 

Sitter å lader opp før joggetur jeg nå. Kroppen er litt stiv og støl etter jeg sto ute og frøys på fotballcup med den ene sønnen min i går. Men håper den er fit for fight når jeg legger ut på tur senere.

Tar veiing på torsdag denne uka, veier meg da i tråden minus 3 kg før første september. og så er det greit å få noen dager å rette opp feilene etter helgen på. Blir nok ingen nedgang tror jeg, men håper jeg ikke har gått opp etter katastrofehelgen jeg hadde nå.

 

Ha fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing ble ingen lystig fornøyelse; 74,7 kg og opp 400 g :(

Her må det skjerpes i helgene. Nytter ikke å være flink 5 av 7 dager for så å ta helt av i helgen. Så denne helgen skal jeg ta meg selv i ørene. Nå er det slutt på ferie og sommertid, så jeg har ingen unnskyldning for å kose meg ekstra. Skal jeg komme i mål må det bare strammes inn. Vil komme inn i den gode rytmen jeg var i vår, og det skal jeg greie. Så denne ukas mål er: beskjeden helgekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 74,1 kg i dag så i dag er humøret bedre. Nå gjelder det bare å holde seg på matta i helgen så kanskje, kanskje ser jeg 73-tallet igjen snart? (håpe,håpe)

 

Startet dagen med en joggetur etter å ha fulgt den yngste i barnehagen. Riktig deilig var det i dag. Ikke den lengste og ikke den raskeste turen i år men det gikk i greit tempo. 55 minutter sto det i dagens løpeprogram, så da nærmer jeg meg en time. :) Veldig greit å følge et sånn treningsprogram. Jeg har jo trent meg gradvis oppover siden i slutten av april, og siden jeg startet på mitt nivå har hver eneste løpeøkt vært overkommelig. Ikke en gang har jeg følt meg halvdød etter trening, bare behagelig sliten. Og jeg har hatt overskudd til alt det andre som skal skje i min hverdag. Programmet har hele tiden fulgt min form, så alt har gått som smurt. Og nå kan jeg løpe en mil sammenhengende uten pause. :) Tror mange som meg har gjort den tabben at de starter for hardt med første treningsøkt, og så mister de motivasjonen etter kort tid fordi treningen blir et ork. Heldigvis har jeg lært nå. Og sannelig tror jeg at jeg har blitt litt avhengig av trening også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så synd at du har leie dager på jobb, Olga. Håper du klarer å komme deg litt ut i helgen - godt med litt frisk luft, og en rask gåtur kan gjøre underverker! En gårtur er ofte letter å få til om dørstokkmila er litt høy og, men en god greie i forhold til å være mer ute ;)

 

Det programmet ditt høres bra ut, Snupsipus! Det har jo virkelig fungert. Hva heter det? Er virkelig imponert over løpingen din ;)

 

Jeg er stolt over å stadig komme meg ned på treningsstudioet - har jo hatt total angst for dette.. Har fått veldig god hjelp til å lage et program som passer for meg, og som jeg ikke skal synes er kjedelig, eller skal gi meg skader. Har betalt for en PT time for å komme igang og det var det jammen verdt! (lite lokalt senter, og halve prisen enn kjedesenterene) Jeg har fått et "cross-training" program som er bra for å gå ned i vekt og når man vil bli generelt sterkere. Det er en kombinasjon mellom kondisjon og styrketrening. Men, det er ingen venting mellom øvelsene. Så det er høyt tempo hele tiden. Blir derfor ikke kjedelig, og minner ingeting om det jeg har forsøkt meg på i andre treningsstudioer tidligere - hvor jeg har fått øvelser med mye venting inkludert. Opplegget passer bra for meg, jeg synes det er gøy og det er jo det viktigste.

Er ikke så fokusert på vekt, men synes det er gøy å kjenne at kroppen er i bruk! Støl både her og der. Jeg skal prøve å gjøre "noe" hver dag, gå, jogge og eller treningsstudioet. Jeg registrerer ikke maten nå - kun i hodet ;) men håper at dette opplegget skal gjøre at målet nås.

 

Har gått ned denne uken, veier meg på fredag - og før ferie vekt kommer nærmere, men fortsatt litt igjen ja......skikkelig ergelig å måtte gå ned de samme kiloene to ganger.... Men, kan jo ikke gi opp heller.

 

Ha en strålende helg! Vi har ingen planer i helgen - og det skal nytes.

Med tre håndballbarn i huset har vi nemlig ingen ledige helger før jul... så i dag skal jeg finne på noe hyggelig ;) Misforstå meg rett - jeg digger å se på dem! Men, det er jo hyggelig å gjøre andre ting og.

 

Må bare få trent selv, mens yngstemann er på trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått et skikkelig bra treningsprogram Soleie, akkurat av den typen jeg også kunne ha tenkt meg ;)

Løpeprogrammene mine har jeg funnet på www.iform.nu, der ligger det mange forskjellige treningsprogrammer alt etter som hvilken form du er i. Jeg var litt trent da jeg starta så valgte et program som var for de som allerede klarte å løpe 5 km, og som ville trene seg opp til 10 km. De første øktene var bare på 2 x 10 min med 2 min gange imellom og så gikk det gradvis oppover derifra. Nå har jeg et program som går fra 10 km til 21,1 km. Dette fant jeg i en løpebok som jeg har kjøpt gjennom i form. Det som er kjekt med løpeprogrammene fra i form er at man kan legge dem inn i en egen kalender, så da er det bare å gå inn på dagens dato å se hvor langt man skal løpe den dagen. Man må bare opprette en egen profil først.

 

Dagens vekt viste endelig et nytt tall; 73,5 kg hurra :) Så da må jeg holde meg på matte i kveld så vekta holder til veiedag på mandag ;)

 

Kjenner til problemet med lite fritid med aktive barn i huset. Hos oss har ikke håndball sesongen startet ennå, så her går det i fotball foreløbig. Denne helgen er det fotball cup i morgen, så dagen i dag er fri :) Må vel nytes for de to neste helgene jobber jeg.

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og jeg er strålende fornøyd. 72,9 kg :) :) :) Ned 1,8 kg siden torsdag. Har ikke gjort noe annerledes enn før, men tipper vekta på torsdag var ekstra høy pga vann i kroppen eller noe, hadde jo forventet en del mindre. Og med nye tall på vekta bestemte jeg meg for å prøve en bukse som har ligget i skapet og støvet ned i 2 år. Kom jo ned i 73 kg for 2 år siden (før vekta gikk opp igjen :( ), og da kjøpte jeg et par nye bukser i størrelse 40. Disse buksene sitter perfekt nå :) Deilig følelse :)

 

Ble joggetur på meg i går. Været var greit da jeg starta, 15 grader og overskyet. Men da jeg hadde kommet et stykke hjemmefra begynte det å hølje ned. Og det regnet resten av joggeturen. Var våt inn til skinnet da jeg kom hjem. Og i dag kjenner jeg det i halsen og nesen. Er vel en forkjølelse på gang, sukk.... Håper det blir en mild en som ikke er til hinder for trening, nå var jeg jo så godt i gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Hvordan går det med dere andre, syns det var lite aktivitet her for tiden. Håper det ikke er pga av mangel på motivasjon.

 

Selv har jeg en maraton uke på jobb denne uka med arbeid hver eneste dag. I tillegg er det jo fult program med treninger, kamper og klubbkvelder med ungene. Så jeg er litt spent på om jeg greier å motivere meg for 3 joggeturer denne uka. Første test av motivasjon blir i kveld, og foreløbig er motivasjonen på topp. Planlegger de to neste øktene på fredag og søndag for da jobber jeg sent, så da går det an å få lurt inn en treningsøkt på formiddagen. Egentlig liker jeg best formiddagstrening for da er kroppen uthvilt og klar for å yte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :-)

 

Motivasjonen er her....men veldig mye å gjøre på jobb, med vanskelig utfordringer, så det spiser meg litt opp kjenner jeg. Så jeg har bare ikke hatt så mye energi igjen til å holde like godt fokus. Men, det går litt av seg selv mht mat. Ingen godis eller utskeielse - men kun helt vanlige, ok sunne måltider. Jeg skal veie meg i morgen ;)

Har og vært litt småsyk, så har ikke orket å trene - men kjenner meg bedre nå - så jeg får ta igjen ukens minimum 3 treninger nå.....torsdag, fredag og søndag!

 

Takk for at du holder liv i tråden her - skal være flinkere å logge meg på. Det er jo ikke noe ork - bare kos :)

 

Vel - da var det å starte dagen, - har sovet alt for lite, kanskje 4 timer, stressa..... Rise and shine!

 

Oj, jeg glemte jo nesten; gratulerer med 72 tallet, min flinke Snupsipups!!!!! Veldig glad på dine vegne - god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Takk for det, deilig å se et nytt tall :)

Så fint å høre at motivasjonen fortsatt er med. Dette skal vi jo gjøre sammen ;) Bra at maten går på autopilot og at du greier å holde godisen på avstand. Er sånn hos meg for tiden også, det går liksom av seg selv. Og jeg liker det når det er sånn :) Men vet av erfaring at det er litt skummelt også, for plutselig slapper man litt for mye av, så Obs, obs ;)

Har bare rukket en trening foreløbig denne uka jeg også, mye å gjøre hos meg også. Men planlegger jogging i morgen og søndag, så da kommer jeg i mål denne uka også.

 

Håper formen din er på tur opp, og at det blir roligere tider på jobben din snart. Og lykke til med veiing i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

 

Jepp - dette skal vi gjøre sammen!

Takk for tipsene om løpeprogrammene - jeg har vært på nettet og sett på dem, og de ser veldig bra ut - og så vet jeg jo via deg at de faktisk fungerer ;)

 

Jeg har ikke gått ned i vekt denne uken...alltid litt nedtur, men kjente det egentlig på kroppen.

Så da er det bare å stå på videre ;)

Kom meg på trening i går, og har planlagt en økt i dag og, er uansett glad for at jeg har kommet i gang med dette. Liten seier for meg selv ;)

 

Skal bli godt med helg, vi skal i familiebursdag, og ha besøk her - så det blir en sosial, og sikkert hyggelig helg.

 

Savner nå Storesøster og Olga...er det bra med dere?

 

Ha en fin fredag - klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vekta står i ro fordi du har hatt mye å gjøre? Har iallefall merka det selv at når jeg har hatt ei hektisk uke så går jeg ikke ned i vekt, heller tvert imot. Men etterpå når det kommer noen rolige dager så gjør vekta et hyggelig hopp. Håper det blir sånn til deg også. ;) Vekta mi har også stått i ro siden søndag, og regner med den heller ikke vil rikke seg i helgen (iallefall ikke rett vei) siden jeg jobber hele helgen også.

 

Tror forresten motivasjonen min for trening er på topp for tiden, ellers så har jeg blitt halvsprø. Har akkurat kommet hjem fra den tredje løpeturen på rad i øsende pøsende regn. Våt inn til skinnet. Nei nå håper jeg på finvær snart. Har liksom ikke lyst til å begynne med innetrening ennå, er så mye bedre å løpe ute enn på mølla inne....

 

Ha en riktig god helg, og kos deg i bursdag Soleie. :) Og god helg til dere andre også om dere skulle stikke innom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

 

Så deilig at terningen går så greit om dagen! Hvordan går det med måltidene dine? Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

 

Du har helt rett - stress stopper opp for vektnedgang..... Så det gjelder å ikke gi opp. Jeg har en travel høst foran meg, så det er heller å finne triksene for å takle det så godt som mulig.

 

Har hatt en flott helt med mye sosialt, både bursdag og flere vennefamiler på besøk her i går - fullt hus - og det liker jeg så godt :)

 

Har ikke fått trent siden torsdag, er så veldig forkjølet, og hadde migrene fredag/lørdag - så jeg har rett og slett ikke orket. Håper forkjølelsen slipper tak snart nå - men det tar del noen dager, resten av familien har vært dårlige 1-2 uker alle sammen, og nå er det min tur....

 

Ha en fin mandag - vi snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ja, treningen går som en lek om dagen, gleder meg faktisk til å ut å løpe :) I går ble det nok en tur i regn.... bare duskregn denne gangen så jeg ble bare litt fuktig.

 

En vanlig dag for meg i matveien er vel omtrent slik:

 

Frokost:

 

3 knekkebrød (wasa husmann eller lignende) med pålegg + melk

(på travle dager kan det bli en herbalife shake med ekstra protein (treningsprotein), ca 200 kcal tilsammen isteden for knekkebrød)

 

Lunsj:

 

3 knekkebrød med pålegg, et rundstykke eller salat fra kantina (passer da på å få med protein i form av egg og skinke)

 

Mellommåltid:

 

Skyr, wasa sandwich, nutrilett bar, frukt (altså en av delene ;) )

 

Middag:

 

Her spiser jeg alltid det samme som resten av familien, men passer på at mengden blir rett

 

Frukt spises som oftest om ettermiddagen gjerne iform av bær med kesam eller smoothie

 

Kveldsmat:

 

knekkebrød igjen.... (hmmm.... spiser visst mye knekkebrød....)

 

 

Vekta mi gikk litt opp i dag. Egentlig ikke uventa, for den gjør ofte det når jeg jobber mye. Så da får vi bare håpe den snur igjen ganske fort.

 

Det er nok lurt av deg å ta det med ro med treningen nå som du er forkjøla ja. Tar jo ofte bare lenger tid å komme seg om man presser seg for mye. Jeg har vært litt sånn nesten forkjøla i mange dager jeg også. Kjennes ut som rett før forkjølelsen bryter ut med litt kløe i halsen og småtett nese, men så har den liksom aldri kommet helt. Glad for det, håper det ikke blir mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp gjennomført den første løpeturen på lenge UTEN regn :) :) :) Så deilig. Og jammen fikk jeg ikke opp farten på skrotten også og løp på sesongens beste tid. :D Eneste aber nå er at det begynner å bli tidlig mørkt. Må si jeg synes det var triveligere løpe på lyse sommerkvelder. Tror jeg må anskaffe meg en hodelykt, så jeg ser hvor jeg setter bena. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Morsomt å se dagmenyen din - vi spiser veldig likt ;) Bortsett fra frokost, hvor jeg ofte spiser all-bran.

Men, du har nok vært mye mer konsekvent enn det jeg har klart å være den siste tiden, pluss at du har trent jevnlig - og det får du uttelling for!

 

Forkjølelsen min er blitt værre og i natt kom feberen, så i dag er jeg hjemme og tar det med ro. Håper jeg blir frisk snart nå...

 

Godt å høre at solen har vist seg hos dere - det gjør så godt. Her er det deilig høstvær nå, det skifter så fort - så det er bare å nyte :)

 

Ha en fin dag - klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen jogging på meg i går, isteden sov jeg flere timer på sofaen, hadde visst ikke helt dagen... Kjenner meg ikke helt i 100 i dag heller, men har bestemt meg for at jeg skal ut å jogge uansett. Går det tungt får jeg heller ta en kortere tur enn de planlagte 55 minuttene.

 

Vekta i dag viste 72,5 kg. Mangler bare 300 g før jeg er nede på normalvekt nå. Skal bli godt å komme på den rette siden og kunne betegne meg som normalvektig isteden for overvektig. Kanskje jeg kan klare det allerede neste uke? Håpe, håpe :)

 

Håper alle får en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...