Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Så leit at du er dårlig enda, Storesøster - får håpe du blir bedre snart.

Ja det er en utfordrende tid vi går imøte....det ligger snart en pepperkake - eller rettere sagt 50 kalorier og frister hvor enn man snur seg, pluss mye god mat og festligheter. Mye kos!

 

For egen del så har jeg litt gitt opp å tenke konkrete mål...har skuffet meg selv så mange ganger. Så målet er at hver eneste dag blir så bra som mulig. Tar bare en dag om gangen - og så håper jeg at det ikke blir for mye feil som går inn i munnen den neste måneden ;)

 

Det har vært en travel uke, så har ikke fått trent så mye som jeg hadde planlagt. Men, skal få lagt inn to økter innen mandag.

 

Ha en fin torsdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kalorier pr pepperkake, ja det var virkelig en tankevekker. Sånne kan en jo proppe innpå i mengder uten å tenke seg om.... Heldigvis er det like godt med klementiner ;)

 

I dag er jeg stolt av meg selv. Hadde to valg i ettermiddag: enten dra på et interessant kveldskurs med påfølgende middag på restaurant med vin og hele pakka eller å dra å trene. Gjett hva jeg valgte da?

- Trening selvsagt ;) Og ikke nok med at jeg dansa zumba, jeg trente en heeel time med styrke også. Lurer egentlig på om jeg greier å røre meg i morgen....

 

PS syns du er kjempeflink som "trøstespiser" med frukt og kesam Storesøster, det er gode valg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas treningsmål atter en gang nådd, hipp hurra. Siden snøen holder seg unna ble det ute joggetur og da er Snupsipups fornøyd. :) Helge handelen er også unnagjort, så nå er det bare avslapning som står på programmet resten av kvelden. Kunne ikke ha passet meg bedre (litt lat og da sjø) ;)

 

Lørdagskos i dag blir sushi, nam nam

 

Riktig god helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - det må jeg si var et godt valg du tok, Snupsipups! Du er jammen til stor inspirasjon! Det er jo det det hele dreier seg om; gode valg ;)

 

I går ble det pilates på meg - liker det virkelig godt! Veldig gøy nå når jeg har vært der noen ganger, og begynner å få orden på pustingen - da klarer jeg og mer av øvelsene. Var skikkelig imponert over meg selv, og hva jeg klarte i går. Utrolig hva teknikk gjør!

 

I dag er planen en time med kondisjon/styrke.

 

Hvordan er det med deg, Storesøster? Er formen bedre?

 

Ha en fiiiin søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har funnet flere treningsformer som du mestrer, liker og som fungerer med migrenen. Blir så glad på dine vegne :)

 

I dag er den store besøksdagen hos oss. Svigermor på formiddagen og faren min på ettermiddagen. Ble kun kaffe hos svigermor, så foreløbig ingen utskeielser. Hos pappa bruker det alltid stå fremme en skål med frukt, så tenker jeg hiver meg over den hos han ;)

Var flink i går også. Skogsbærblanding med vaniljekesam og tre ostepop ble lørdagskosenmagen min (og sushi da ;) ). Syns magen så så fin og flat ut i dag, så er spent på veiingen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at dere tar sunne valg jenter :)

 

Fint at du har funnet en treningsform du liker og som fungere for deg Soleie68. Og snupspups, du er jo helt rå til å jogge da!!

Jeg er heldigvis på bedringens vei, vært ute på en liten tur i går og en 2 timers tur i marka i dag :)Herlig!!

Vært flink med maten uka her, så jeg håper på bra resultater i morra..

 

Krysser fingrene for oss alle jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er på vei tilbake storesøster. :) Det er visst mange som er syke for tiden. Høres deilig ut med langtur i marka. Jeg er alt for dårlig til å komme meg avgårde på tur, det er alltid så mye annet å gjøre i helgene.

 

Dagens vekt ble 69,0 kg på meg. Bare 1 kg igjen til mål nå. Men regner med den gleden blir kortvarig, for med to julebord til helgen blir det nok vanskelig å ikke gå litt opp igjen. Men i dag kan jeg bare juble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsipus! Kjempebra! Jeg er enig med de andre, du er en inspirasjon! :)

Har du blitt kvitt søtsuget eller? Og hva er treningsmålet ditt for ei uke, er det antall trimpoeng du måler i?

Jeg har også vært syk i noen dager, så det har blitt dårlig med trening på meg. Stillstand denne uka, men det er ok.

Pilates er kjempebra trening Soleie, så bra at det funker for deg. Jeg skal sjekke om de har det på mitt treningssenter også. Jeg har begynt å trene litt med kettlebells på egenhånd. Fikk laget et nytt styrkeprogram. Det varer i 40 min, og er akkurat passelig for meg. Jeg synes fort det blir så kjedelig, så jeg er helt avhengig av variasjon. Sist program var med slynge, men det var litt vanskelig å få til. Jeg strevde sånn med den slynga og brukte for mye tid å dille med den. Og så sikkert skikkelig teit ut ;)

Er spent på å høre hvordan det har gått med Storesøster og Soleie! Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :) Og så artig at jeg kan være til inspirasjon, det er ikke akkurat dagligdags for meg det. :) Må si at jeg har hatt mye støtte i dere på veien også da, hadde ikke greid dette alene ;)

 

Og vet du hva? Søtsuget er faktisk så å si borte. Jeg er slett ikke sukkeravhengig lenger, og jeg kan spise sukker en gang i blant uten at jeg får abstinenser i dagesvis etterpå. Spiser smågodt de lørdagene jeg har lyst på det, men det blir ikke hver uke. Og noen ganger spiser jeg på en hverdag, men da prøver jeg å spise et sunnere alternativ på lørdag. Synes dette fungerer bra :)

 

Når det gjelder treningsmål så er mitt mål 3 treninger i uka. Hvor mange trimpoeng det blir varierer, men jeg trener såpass hardt at jeg gjennomsvett og god og sliten etter hver trening. Det skal kjennes at jeg har trent ;)

Syns du er flink med styrketreningen Olga, tror jeg skal hente litt inspirasjon hos der der. ;) Jeg jobber fortsatt hardt med å få lurt inn nok styrke. Og den der slynga har jeg aldri fått teken på jeg heller ;)

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens resultat!

 

Ned 0,4 kilo, samme som sist uke, så her går det i kjent tempo.. men jeg er fornøyd! Nedgang er nedgang selv om det går saaakte :)

 

Gratulerer snupsipups med 69 kilo, det må kjennes bra HERLIG !! Og vet du virkelig har jobbet for det. Og Olga72, stillstands er bra det i disse juletider!

 

Krysser fingrene for at det blir mere trening i uka her, må ha litt å gå på.. for det er julebord med jobben på fredag. Så uken her kommer den første "juleutfordringer" for min del..

 

Ha en fortsatt flott mandag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så flinke dere har vært! Olga; stillstand er ALLTID bedre enn å gå opp så grattis med det! Storesøster og Snupsipus, gratulerer med deres resultat og!

 

Du sier du ikke er vant til å være til inspirasjon for noen Snupsipups...om det virkelig er tilfelle så håper jeg du tar til deg ordene våre her inne :) Tenk nå trener jeg jammen meg regelmessig - og det er mest takket være dere!

 

Jeg tenker på det når jeg er litt lei meg for at 2012 heller ikke ble det året jeg gikk ned mye i vekt. I 2012 har jeg faktisk trent mye mer enn året før - og maten har vært stort sett sunn. Åpenbarn litt for mye av feil mat - men dog, vi får se på det positive ;)

 

Jeg startet dagen med en treningsøkt, og er fornøyd med det! Løp på mølle, samt styrketrening. Liker så godt å trene tidlig - er et skikkelig A-menneske.. På kveldene sliter jeg tilsvarende..

 

I går veide jeg:

 

76,5 kg - ned 0,6 kg

Trimpoeng uke 47: 8,1

 

Desember er snart her - mye som skal gjøres, og også årets travleste måned på jobb. Så her må jeg være flink til å planlegge, og huske på å spise - hvis ikke så blir det iallefall alt for mye av feil mat, når blodsukkeret har nådd bunn! Men, dere er i tankene mine - så jeg håper det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super vektnedgang Soleie :) Og så flink du er som starta dagen med ei treningsøkt :)

 

Jeg har hatt en skikkelig tøff dag i dag. Mange utfordringer på jobb, trøtt og sliten, unger som finner på litt for mye som mamma ikke liker og minstemann som har funnet ut at doen er for slitsom å bruke -> dvs mange truseskift....

Vel instinktet sa meg at på sånne dager er det kun sukker som hjelper. Åpna kjøkkenskapet på leting etter rester av helgens smågodt, men støtte på rosinene først. Pakka munnen full og ble plutselig lamslått av hvor utrolig søtt det smakte.... Og merkelig nok, søtsmaken tiltalte meg ikke! Satte på plass rosinene og laga meg en kopp med god svart kaffe. Smakte meg mye bedre. Er fremdeles ganske paff over hva som har skjedd med meg, men veldig glad. Hadde passa meg perfekt om jeg bare slutta å like det som er søtt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jammen kommet langt, Snupsipups :) Det ser jo ut til at kroppen din begynner å bli litt ferdig med sukkeret :)

 

Får håpe du får hvilt deg litt snart... Enkelte ettermiddager er virkelig litt i overkant. Du får trøste deg med at det blir bedre.... Men, alt til sin tid :) Jeg sitter her nå i fred og ro med en kopp te... En er på trening, en gjør lekser og en koser seg i badekaret. Veldig godt, men faktisk så savner jeg nå litt da de var mindre og ikke hadde så veldig behov for å være selvstendige. Det å få store barn har vært en overgang for fru hønemor og...heldigvis er suppa mi på ni år, fortsatt skikkelig mammajente.

 

 

Ja, det er godt jeg tok treningen min i dag tidlig, for nå er kosebuksa og sofaen det som frister mest ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mye bedre dag i dag, selv om alt ikke gikk etter planen i dag heller. Hadde jo booket meg treningstime og skulle på trening i ettermiddag. Men når man jobber på sykehus går ikke alltid alt som planlagt så jeg måtte bli en time lenger. Og da rakk jeg ikke timen som jeg hadde booket. Men har fortsatt håp om å rekke 3 treninger denne uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke værst etter to julebord ;) Tenker du har tatt det fort igjen ;)

 

Litt ned på meg og; 0,5 siden forrige uke - og er fornøyd med det ;)

 

Veldig travelt på jobb om dagen, så det tar all min energi egentlig. Så jeg fikk bare trent 1 gang forrige uke - men holder et høyt tempo ellers, så forbrenningen er nok god alikevel. Forsøkte og å gå en del ekstra - ved. å gå av toget før jeg må etc. noen dager er det lettere å få tid til enn, å dra ut og trene etter jobb.

 

Men, jeg har god rutine på å ha det travelt mot jul - så på privatfronten har jeg alt under kontroll. Ferdig med julekort, julegaver og har faktisk i år bakt en del og ;) Hadde koselig bakedag med datteren min på lørdag og fikk fylt en del bokser med ting som blir spist... ikke akkurat trad. norske julekaker - men biscotti, cookies etc. Så da er det bare for mor i huset å holde seg unna boksene ;)

 

I dag skal jeg jobbe hjemme, så da blir det litt roligere for meg - har ambisjoner om å rekke å få trent i "lunsjen".

 

Hvordan har det gått med dere da Storesøster og Olga?

 

Ha en fin tirsdag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Jeg har valgt å ikke veie meg i går, og da vet dere jo årsaken til det..

Blir såå demotivert hvis vekta viser feil vei, så da står jeg over uka her og krysser fingrene for at vekta viser rett vei neste mandag!!

 

Var på julebord på fredagen og det gikk ikke etter planen.. det ble ALT for mye mat og drikke.. jeg mistet litt kontroll ja..nesten etegilde :(

 

Men i går var jeg tilbake på den smale sti, først en times gåtur ute i iskaldt vær og så en puls step time. Var helt utslitt etterpå, men det kjentes utrolig godt ut også da :)

 

Snupsipups: litt oppgang på vekta etter 2 julebord, det går fort av! Syns du har vært superflink jeg :)

Soleie68: gratulerer med nedgang, det står det respekt av i disse tider !!

 

Jeg satser på en relativ sunn uke og mye trening, ha en fortsatt flott tirsdag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang soleie, så flink du er i førjulstiden :)

Ble bare 2 treninger på meg i forrige uke også, selv om målet var 3. Det ble rett og slett ikke tid. Men målet er å få skviset inn 4 treninger denne uka, så er jeg liksom i rute igjen. 2 unnagjort så langt ;)

 

Kjenner til det med at alt ikke går etter planen på julebord Storesøster. Med maten gikk egentlig alt som planlagt , men jeg lå nok langt over budsjett på drikke fronten. Huff og huff. Men knall arti var det :) Og nå er det et år til neste gang. Trur ikke det er så mange anledninger for store utskeielser før det blir jul heller nå, så kanskje jeg greier å ta av litt før jeg legger det på meg igjen i julen.... Regner med det blir litt i pluss på vekta i jula selv om jeg skal prøve å ha hodet med meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke veid meg denne uka, for jeg har akkurat kommet hjem fra en liten storbyferie med kjæresten. Veldig koselig med København, Tivoli og julestemning :) Og MASSE god mat! Jeg tror vi har spist relativt sunt egentlig; danske smørbrød med rugbrød og sild, sushi, Thaimat osv. Men det ble mye mat... Men også endel gåing, så jeg håper ikke vekta viser for negativt tall. I morgen er det julebord på meg også. Så utfordringer har vi nok av denne mnd. Men jeg tror at så lenge vi holder litt fokus, så unngår vi den verste fråtsingen. God desember og førjulstid videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til København med kjæresten høres jo bare fantastisk ut :) Jeg er så glad i den byen. :) Syns du var flink på tur jeg, bare sunn mat og ikkeno snop og godteri. Gode valg :) Lykke til på julebord i helgen (og drikk litt mindre enn jeg gjorde da :P )

 

Jeg har fri i dag, og skal snart komme meg avgårde på trening nr 3 denne uka. Hvis jeg hæler meg ut da, -18 grader ute.... fysj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare snikveie meg og oppdaga da at ekstra grammene fra julebordet er borte + litt ekstra, 68,7 kg nå :) Og ikke nok med det, fikk to nye bukser i posten i går som jeg hadde bestilt på nettet. Den ene i størrelse 40 og den andre i størrelse 38. Var veldig spent på om de ville passe. Den buksa som er i størrelse 40 er av et merke som er små i størrelsen. Kjøpte et par slike bukser i fjor høst, og hadde ikke nubbsjans på å få på meg størrelse 44, selv om jeg brukte 42 og 44 i andre bukser. Den andre buksa var av et merke jeg ikke har prøvd før, så der sikta jeg virkelig i blinde. Men vet dere hva? Begge buksene satt perfekt :) Så nå svever jeg litt rundt i lykkerus.

 

Bare 700 g til mål nå. Eller egentlig er jeg der jeg vil være, for jeg tenker vektbeltet mitt skal ligge mellom 68 - 70 kg (eller alt under 70 kg er ok :) ). Men planen videre er å fortsette med 1600 kcal frem til jul. I jula skal jeg kose meg med god julemat uten å telle kalorier, men forsøke å begrense godteri inntaket. Er vekta fortsatt akseptabel etter julen flytter jeg inn på hold vekten. Er den høyere enn ønsket blir jeg her inne til jeg er fornøyd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ;)

 

Du er virkelig super-flink Snupsipups! Gratulerer så mye!!! Er virkelig glad på dine vegne ;) Den følelsen må ha vært såååååååå god!

 

Hørtes flott ut med en tur til København, Olga - jeg er og så glad i den byen ;) Tenker veiingen går greit på mandag, jeg!

 

En utskeielse er jo ikke så lett å unngå i disse tider, Storesøster - men når du er flink å klarer å begrense den - så går det nok bra skal du se ;)

 

Her er det fortsatt mye jobb...fikk et skikkelig migreneanfall i går, så nå er jeg hjemme og helt satt ut av spill.... Skal på julebord i morgen - om jeg blir bra. Skal ikke drikke, for jeg må opp tidlig på søndag for å dra på håndballkamp, så da sparer jeg de kaloriene :)

 

Ellers så går det greit med maten, men har ikke trent noe denne uken - ikke blitt tid. Men, er i aktivitet fra tidlig til sent, så det blir vel noen kalorier borte på den måten og...

 

Ha en fin fredag, og en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. jeg har gått opp et kg siden forrige gang jeg veide meg. Så nå er jeg tilbake på startstreken. Julebord, festing, for mye sjokolade og alt for lite trening er det jeg kan skylde det på. Jeg sliter med å ta de riktige valgene. Jeg vet jeg må skjerpe meg, men jeg får det ikke til. Jeg har begynt å undersøke i forhold til coaching og mental trening. Hypnose osv. Men jeg synes liksom jeg burde klare dette selv, og så er jeg så skeptisk. Kanskje det finnes noen gode selvhjelpsbøker heller. Kjenner dere til noen?

Jeg gikk tur i morgen, og om en time er jeg på treningssenteret :) Jeg vil ikke gå opp mer i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med migrenen Soleie, håper du er kvitt den nå og at det ble et riktig trivelig julebord på deg :)

 

På meg ble det mye saltmat i helgen, så i dag hoppet jeg glatt over veiingen. Litt juks kanskje, men tallet er uansett ikke relevant så samvittigheten er ikke så veldig dårlig. Tar det igjen en dag jeg er avvannet ;)

 

Målet for denne uka er fortsatt 3 treninger. Satser på å få lurt inn det til tross for hektiske førjulsdager. Treningen har blitt så utrolig viktig for meg at det føles som noe mangler om jeg ikke får trent så mye som jeg vil. Er egentlig kjempe glad for at jeg har kommet så langt. Måtte det vare for evig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...