Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Prøvde meg på nok en corebar time i går, og jammen fikk jeg ikke et migrene anfall i går også. Snodig det der, at en spesiell type trening skal utløse migrene.... Har egentlig ikke plagdes så mye med migrene, men de gangene jeg har fått det har det vært etter trening. Men siden det er 1-2 år siden sist husker jeg ikke om det var corebar eller noe annet som utløste det sist. Veldig kjedelig at det var akkurat den timen som skulle utløse det da, for corebar er kjempeeffektiv og morsom trening. Tror nok jeg må forsøke igjen uansett....

 

Har forresten gått bra matmessig denne uka, så satser på å fortsette sånn ut uka også. Må prøve å få gjeenomført en hel uke uten snop nå, så vekta kan gå litt ned igjen. Gleder meg sånn til det står et 6-tall først på vekta mi, og det trenger ikke å bli lenge til om jeg er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var torsdagen snart omme, og så langt har denne uka gått supert. Full kontroll på maten og null søtsug, perfekt. :)

 

Har akkurat kommet hjem fra en time med spinning så jeg er i rute med treninga også. Det eneste som mangler nå er at vekta henger med også. Får vel bare krysse fingrene ;)

 

Hvordan går det med dere andre, travle tider eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Snupsipups! Stå på videre :)

Det går sånn halvveis med meg. Er i gang med treningen igjen, men er ikke fokusert nok på matinntaket. Nå spiste jeg akkurat en typisk helgefrokost med speilegg og bacon, og jeg registrerte det etterpå. Over 400kcal gitt. Klart, jeg spiser jo ikke det hver dag, men i helga blir det jo mye ekstra hele tiden.

Er straks på vei til treningssenteret for litt styrketrening :) God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine damer!

 

Så hyggelig at du er tilbake, Storesøster - har savnet deg!

Ikke rart at du fikk/har en reaksjon etter det du har vært igjennom det siste halve året. Ting tar tid, og reaksjoner får vi alle - uansett..... Så ikke stress med at du har gått opp. Synes ikke du har gått opp så mye jeg ;) Fint at du har logget deg på her igjen, så kan vi jo hente motivasjon fra hverandre igjen ;)

 

Og Snupsipus - du klarer målet ditt om du vil - du har virkelig vært flink i år. Tenker ofte på deg når jeg er "fysen", hvor viktig det er å gjøre ting 100% - og at da går man faktisk ned. Den ene lille biten her - og der gjør utslag... Så fint at du har hatt en fin uke nå - hvordan har helgen gått? Migrene etter hard trening kan jeg alt om...synes det er bra du ikke blir dårlig etter spinning - det er jo ganske intenst...

 

Det høres ut som om du og er godt i gang Olga ;) Vær glad for det du får til!!!

 

Her hangler jeg videre....begynte for et par uker siden med gode fortsetter om mye trening.... Det har gått så som så..... Det er den migrenen som ødelegger så mye for meg. Får migrene med en gang jeg trener for "hardt". Og da går det 3-4 dager før jeg er meg selv igjen. Maten blir det og så som så med, når jeg er dårlig. Ikke så mye godis, men bare litt feil, og litt for mye mat. Har ikke gått opp mer - men går jo ikke ned heller. Så jeg har gått noen runder med meg selv, om jeg gidder å ha så mye fokus på dette nå.... Blir så skuffet over det jeg ikke får til. Men, klarer heller ikke å gi opp. Vet jeg har det så mye bedre om jeg hadde bare gått ned 5 kilo. Da er jeg en stabil str. 40 - og det er jo egentlig godt nok.

Så da holder jeg på da, like positiv hver morgen, og med gode planer.... Vil ikke gi opp... ;)

 

Hva tenker dere, jenter skulle vi hatt en felles veiedag for å få litt mer fart på dette? Hadde nok hjulpet meg.... ;)

 

Ha en fin søndag - god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer :)

 

Syns man kan unne seg litt egg og bacon i helgen jeg Olga ;) Hos meg er det iallefall sånn at jeg sover en god del lenger og da blir det som oftes et måltid mindre (4 isteden for 5). Og da kan man jo unne seg litt ekstra til frokost uten at det gjør noe. ;) Vi har ofte rundstykker i helgene og da spiser man gjerne litt ekstra.

 

Har godt bra hos meg i helgen, Soleie. Eller nesten bra iallefall. Greide å ta en helt snopfri lørdag, men hadde glemt litt at det var farsdag i dag. Så helgen ble ikke sånn 100 % sunn. Måtte jo ta litt av farsdagskaka både hos svigerfar og hos pappa..... (Har litt sånn prinsipp om at jeg aldri skal snakke om at jeg er på slankern, derfor tar jeg alltid litt kake for å unngå spørsmål). Men med tanke på at jeg har jogga 13,5 km i dag tror jeg at jeg har greid med bra alt i alt. ;) Var så fornøyd i formiddag: 8 grader og bare veier = utejoggetur, Hurra, hurra :) Riktig kosa meg. Kroppen bare fløy avsted, og den første mila gikk som en lek. Kjente at jeg var litt stiv i bena på slutten men da var jeg jo nesten hjemme så da var ikke det heller noe problem.

 

Har en kollega som også får migrene hver gang hun trener for hardt. Hun har løst det med å gå til og fra jobb. Da får hun rørt seg daglig og holder seg slank. All trening passer ikke for alle, så man må vel bare tilpasse treningen til sin kropp og sine problemer. Finnes sikkert noe som kan fungere for deg også ;) (Hva med svømming, pilates, yoga eller andre treningsformer som går litt roligere for seg?)

 

Felles veiedag hadde vært kjekt det. Tenkte å veie meg i morgen, men kan godt ta en hvilken som helst annen dag hvis noen andre har spesielle ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Snupsipups! Gratulerer :) Høres deilig ut med den løpeturen. Jeg klarer ikke å løpe så langt enda. Gleder meg til jeg kan det, og ikke minst at kroppen skal føles lett! :)

Str 40 er bra Soleie. Ikke gi opp ihvertfall! Hold fokus. Om ikke vektnedgangen går i superfart, så er det viktig å holde fokus og prøve å være sunn. Jeg blir med på felles veiedag, hvilken dag vil du ha Soleie? Skal vi hive oss på mandagen sammen med Snupsipups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å kunne løpe langt :) Og det har egentlig ikke vært vanskelig å komme dit heller. Begynte forsiktig med korte løpeturer og økte gradvis etterhvert og plutselig ble turene lange ;)

 

I dag er jeg superfornøyd med meg selv. Jeg har trent styrke! Og det uten å være med på en saltime. Gjorde det helt selv uten at noen pressa meg. Tenkte etterpå at dette skal jeg prøve å få til 2 dager i uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Gratulerer med ny vektnedgang, Snupsipups !!! Du er sååååå flink! Unner deg det virkelig!

 

Så fint at dere blir med på felles veiedager :P Gjerne mandager, fin dag - så er det en ekstra motivasjon til å spise sunt i helgen!

 

Ja, jeg begynner å innse at intens styrke/kondisjon ikke er helt lett så lenge migrenen er så hissig. Jeg har forsøkt meg på pilates, og det var helt utrolig deilig. Følte virkelig det var bra for kroppen! Ikke akkurat supert i forhold til kaloriforbrenning, men veldig godt. Det er bare en time i uken med pilates der jeg går, men den skal jeg virkelig prioritere å få med meg. I morgen skal jeg på en yoga-time, og gleder meg til det.

 

Har og begynt (når jeg har tid...) å gå av toget en stasjon før jeg må når jeg skal på jobb, eller når jeg er på vei hjem. så får jeg 30 min. rask gange. Prøver å gjøre " noe" hver dag, selv om det ikke er direkte " trening". Prøver å gå så mye som mulig, men det er ikke så lett i det bilbaserte livet man har.... Men litt her og litt der, er jo bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :)

 

Gratulerer så mye Snupsipups, HURRA for deg og 6 tallet !!

Du er til stoor inspirasjon for meg, og sikkert de andre også :)

 

Ble bare 0,3 minus på meg.. men bedre at det går den veien da :)Jeg strevde fælt med å komme igang med trening forgje uke, så vet at det var derfor vekta ikke visst mere nedgang..

 

Men i uka her går det bedre :) Gåtur og zumba på mandagen, og i dag blir det en ny zumba time, herlig å være igang igjen.

 

Ha en fortsatt flott onsdag, klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang storesøster. :) 300 g ned er så urolig mye bedre enn 300 g opp ;) Og hvis uka i tillegg var vanskelig syns jeg du har gjort det supert. Håper på videre nedgang denne uka :)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening 2/3 denne uka. Så da mangler jeg bare en så er målet nådd denne uka også :) Har ikke helt trua på noen vektnedgang denne, uka for jeg skal i 40 årsdag på lørdag. I tillegg har jeg arbeidshelg og da holder kroppen lett på vannet i kroppen. (Jeg bruker å gå ned i vekt i helgene for da er jeg mer i ro og kroppen slipper vann). Men håper vekta ikke går opp for nå har jeg veldig lyst til å holde meg på 60-tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Storesøster - alt ned er bra ;) uansett! Fint å høre at du er så godt i gang!

 

Ja, i dag har jeg gjort noe nytt - yoga! At jeg ikke har gjort det før.....! Likte det veldig godt - nydelig instruktør, deilig musikk og gode dufter i rommet. Kunne nesten ikke tro at dette var trening....fikk skikkelig spa-følelse ;) Men, gjett om jeg oppdaget hvor stiv min kjære kropp er!!! Trodde egentlig jeg var sånn helt vanlig stiv/myk.... Kjenner det godt på kroppen at jeg har jobbet på en annen måte i dag. Veldig godt! Og så fint for meg som sliter med både migrene og stress. Gleder meg til neste gang allerede.

 

Så hyggelig med 40 års dag, Snupsipups - kos deg du ;) Det virker som at du har så god kontroll nå, at du klarer å kose deg med måte - så lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du begynner å finne noen aktiviteter som kan kombineres med migrene, og som du i tillegg liker soleie :)

 

Jeg våkna opp med hodepine og trykk over bihulene i dag. Håper bare ikke en forkjølelse er på gang. Vil se bra ut i 40 års dagen. Vet nemlig at en tidligere flamme av mannen min er tilstede og da vil jeg jo ta meg bra ut. ;) Passer slett ikke med rennende rød nese og blanke øyne da....

 

Får prøve å rekke meg ut på joggetur før jobb i dag, kanskje jeg skremmer bort forkjølelses viruset da? Håpe, håpe ;)

 

Ellers vil jeg bare få ønske alle en flott og sunn helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Snupsipups: håper du blir i bedre form, og uansett forkjølet eller ikke.. du kommer til å se helt super ut i 40 årsdagen ;)

Soleie68: Så bra at du likte yoga, det hørtes veldig godt ut! Har tenkt mange ganger på å prøve det, de har det på treningssenteret der jeg går, men er veldig stiv og støl.. Men nå fikk jeg inspirasjon til å bare gjøre det !!

 

Heldigvis så er motivasjonen min på treningsfronten fremdeles tilstede ;) Skal på puls step etter jobb i dag. Mine frimerker tok jeg i går, kino med James Bond.. og da ble det popcorn.. Så helgen blir SUNN !!

 

Godhelg klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Flinke jentene som trener og står på! Det er sååååå hyggelig å logge seg på og hente mer inspirasjon!

Du kommer til å se strålende ut Snupsipups! Men, forstår godt at når en gammel eks av mannen er tilstedet, så har man lyst til å føle seg på topp! Håper formen er bedre. Du må uansett rette deg opp i ryggen, og la deg selv ose av stolthet over alt du har klart det siste året. Du ser sikkert strålene ut ;)

 

Jeg gikk på vekten i går......lenge siden sist... Huff!!!!!! Jeg synes selv jeg har vært "flink" i høst og at det ikke har vært så ille. Har ikke klart å ha så stramt fokus, siden jeg har vært så mye dårlig - men har ikke akkurat hatt de store utskeielsene heller. Vel - tallet var høyt og ikke noe hyggelig å se. Ble skikkelig satt ut her i går.

 

Så jeg restartet programmet mitt her inne - og gav meg selv en ny startdato. Det ble i går - og det stygge høye tallet var 78,3! Jeg er flau.... Men, nå skriver jeg det, så da blir det enda mer reelt...

 

Det ble en "perfekt" GR dag i går - og kroppen reagerte med en kilo ned til i dag. Vet jo at det er vann, men alt teller ;)

 

Skal i middag i kveld, men håper det skal gå greit. Skal på Pilates i dag, så det gleder jeg meg til! Godt med litt "meg-tid"

 

God helg fra en skikkelig dårlig slanker, som fortsatt drømmer om å bli en flink en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt søndag og festen i går en vel overstått. Kosa meg skikkelig, og ikkeno problem med den gamle flammen ;) Ble både masse vin, spekemat, kaker og sjokolade. Så greide sikkert å pakke innpå like mange kalorier som jeg trenger på ei uke (føles sånn iallefall). Men det er heldigvis ikke så ofte jeg er på fest, så det får gå :) Men gleder meg ikke til neste veiing....

 

Bra du kom deg på vekten Soleie, selv om resultatet ikke ble helt som du hadde håpet. Men vi satser på at det blir bedre etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du koste deg på festen :) Fest er fest - og da skal man kose seg med god samvittighet. Så lenge man stopper festen når den er slutt..... det er vel ofte det som er utfordringen :) ? Ikke bare bare å ha fått mye sukker i kroppen - da vil den ofte ha mer ;) Men, det er jeg helt sikker på at du klarte med glans!

 

Har hatt en fin og rolig helg. I middagen på lørdag ble det mye salat på tallerkenen og litt av det andre, og tok et lite kakestykke for å unngå spørsmål. Lærer av deg Snupsipups ;) Det funket bra! Det er jo sært å skulle sitte der å ikke smake, når venninden min har strevd for å lage en lekker kake til oss...

 

Nå skal jeg ta en morgenøkt med kondisjon/styrke, bor bare 2 min. unna treningssenteret - så da er jeg tilbake til husets "morgenrush".

 

Vekten viser....

19/11 - 77,1 kg

 

Hvordan har det gått med dere damer?

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag !!

 

Gratulerer Soleie68, ser du har gått ned over 1 kilo på kort tid :) Nå går det riktig vei skal du se.

 

Vekten min viste 77,8 kilo, dvs ca 0,4 kilo ned. Ikke såå mye, men jeg er fornøyd med at det går nedover.. Det ble nok litt for mye rødvin i helga, men har faktisk 7 TP :) og til meg å være så er det knallbra !! Er stiv og støl i lårene etter puls step på lørdagen ennå..

 

Så målsetningen i uka som kommer er å spise riktig, drikke mye vann, akkurat passe med frimerker ;) og 3 økter med enten puls step eller zumba!

 

Hvordan har det gått med deg Snupsipups ?

 

Mandagsklemmer fra Storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Storesøster! Det er fin nedgang det.

Jeg var også på fest i helga, og det ble for mye av det meste. Men sånn er det med fest :) Vel verdt det!

Jeg gikk ned noen kg under en hektisk jobb-periode i sommer/høst. De har stort sett kommet tilbake nå når jeg har begynt å spise og trene igjen... Så nå kommer jobben med å gå ned på den sunne måten. Jeg må trene mer, spise mindre sjokolade og spise oftere. Det siste er det vanskeligste synes jeg. Til vanlig spiser jeg kun 2-3 måltider per dag, så jeg må nesten legge inn en reminder på telefonen for å huske å spise. Og sjokolade bugner det av på denne tida på året, så nå må virkelig selvdisiplinen også trenes. Så alle restene fra festen må pakkes langt bort!

Ha ei god, sunn og sprek uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Soleie og storesøster, så flinke dere har vært. :)

 

Ble 1 kg opp på meg.... :( Men tror ikke den vekta er helt reell da. Kjenner jeg fortsatt har mye væske i kroppen pga mye saltmat i helgen, og så å si ingen avslapning. Men håper det forsvinner de nærmeste dagene. ;) Får prøve å være litt ekstra flink denne uka, for neste uke er det 2 julebord og da skal det vel noe til at vekta går rett vei. Skal jeg være ærlig har jeg ikke sånn kjempetrua på mer vektnedgang i år, det er litt for mange sammenkomster og festlige anledninger fremover og litt lite tid til nok trening. Så jeg skal si meg fornøyd om jeg greier å holde vekta stabil. Skal selvfølgelig være flink innimellom slagene, men ser for meg at det bare er nok til å ta av det ekstra som kom på alle de dagene det skjer noe ekstra fremover.

 

Så mål for resten av året er å ligge stabil på 69,5 kg (det ekstra kiloet skal av i løpet av uka ;) ). All nedgang skal jeg ta som en flott bonus :) Enn så deilig om jeg greier dette, da har jeg bare 1,5 kg som skal av på nyåret, det har aldri skjedd før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Det ekstra kilo kommer til å gå fort av :) siden du er jo så superflink til å trene!!

Støtter deg i målet om å holde vekta stabil til over ny året, kan være nok utfordring det i disse juletider..

 

Skal prøve å få av meg noen flere kilo eller gram.. før jeg inntar det samme standpunktet..

 

Jeg startet uka strålende på treningsfronten i går, puls step etter jobb.

Det var herlig, men ble så merkelig tung og sliten i kroppen etterpå, og våknet i dag med vond hals og feber..Så sitter i sofan med pledd over meg nå..

 

Ha en flott tirsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jo selvsagt på at vekta skal gå litt mer ned før jul jeg også, men tror ikke det blir lett. Og jeg tror jeg aldri har gått igjennom adventstid og jul uten å gå opp i vekt, så å holde meg stabil vil være en seier. ;)/>

 

I går var nok en etedag. :/ Hadde koselig førjulstreff med kolleger og da hører jo selvsagt masse mat med. Og kake.... (nok en grunn til at stabil vekt vil være en seier ;)/> )

 

I dag skulle jeg bare slappe av, men jammen ble det visst julegavehandel etter jobb og etterpå blir det nok en tur... Bena er slitne og hovne. Inneholder sikkert masse ekstra væske.

 

Håper halsen og febern blir bedre snart storesøster. :)/> Jeg har berget så langt. Fredag tok jeg en joggetur og c-vitaminsjokk og symptomene forsvant. I går kjentes det på nytt ut som en forkjølelse var på gang, men etter nok ei treningsøkt forvant symptomene på nytt. Håper de holder seg laaaaangt unna nå og at jeg slapp unna denne gangen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde seg stabil over denne tida er et bra mål. Jeg håper å klare å gå litt ned, men jeg blir ikke veldig skuffa hvis det ikke går. Jeg tenkte det ville være bra å fokusere på dette akkurat nå i denne tida med så mange fristelser. Og så blir det forhåpentligvis lettere etter jul.

Så fine signaturer dere har fått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som både snupsipups, olga76 og jeg har samme jul/nyttårs målsetning, enn du soleie68?

Men skal jeg nå prøve å gå ned det jeg klarer før 17.12, var en "snik" tur på vekta i morres, og det lover godt til mandagen :)

 

Er dessverre syk ennå,har vært hjemme fra jobb i tre dager og blir tungpust bare jeg går opp trappen.. Så det sier seg selv at den uka her så blir det ikke mye trening nei..Men har klart å holde meg unna "trøste spisinga" Har det med å synes litt synd på meg selv når jeg er syk.. Så trøsten hittil har vært frukt og vaniljekesam, og det er jo faktisk både godt og sunt :)

 

Ha en fortsatt fin torsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...