Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg får sjelden gått inn her på forumet disse dager. det er veldig hektisk på jobb, og jeg gjør stort sett ikke noe annet enn å jobbe for tida. Jeg har en jobb som er veldig intens i perioder, og veldig rolig andre perioder. Nå er det superintenst! :) Men jeg liker å jobbe, så jeg klager ikke. Men det blir lite tid til annet, og både kjæreste, venner og familie blir dessverre nedprioritert. Men jeg håper jo at jeg tar det igjen i dde rolige periodene. I dag skal jeg på familiemiddag, og da får jeg truffet alle på en gang. det blir koselig :) Ellers så får jeg heller ikke trent utenom på fridager. Men vekta går ned allikevel. Men jeg vet ikke hvor smart det er å gå ned på den måten, for det er vel fordi jeg ikke får tid til å spise ordentlig. Men jeg spiser sunt, men kanskje for lite. Jeg har fått en ny kollega som har veldig sune lunsjvaner, og det har smittet. Så nå er det deilige salater til lusnj stort sett hver dag.

Dere er flinke som trener løping og styrke/cross-trening. Det høres veldig effektivt ut! Jeg gleder meg til november, for da blir det rolige dager for meg, og da skal jeg prioritere trening og tid til meg selv og de rundt meg.

Ha en fin søndag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga, kjekt å høre ifra deg. :) Høres slitsomt ut med så mye jobbing, bra det er roligere i perioder også. Men bra at vekta går rette veien uansett, vet det ikke er lett å leve sunt når alt er superhektisk.

Håper du koste deg på familiemiddag. :)

 

Selv har jeg vært på jobb i dag, men rakk å få lurt inn en joggetur først, så da kom jeg i mål med 3 økter denne uka også. Klapp på skuldra til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg, endelig mål er endret fra 70 kg til 68 kg. Ble litt "skummelt" å være så nære mål. Syns alt går så greit for tiden, og egentlig gruer jeg meg litt til å bli ferdig for da er jeg inne på et område jeg aldri før har mestret - hold vekten.... Men egentlig bør jeg ha større sjanse til å greie det nå enn tidligere. Jeg vet jo mye mer om sunt kosthold og trening enn noen ganger før. Dessuten har jeg gått ned i vekt på en sunn måte over lang tid, så det eneste jeg trenger å gjøre annerledes er å spise litt mer enn nå (ca 500 kcal?). Høres så enkelt ut i teorien, så da gjenstår det bare å se om praksisen er like enkel....

Og skal jeg være ærlig vil jeg nok også foretrekke å se et 6-tall først fremfor et 7-tall. Kjekt å ha noen kilo å gå på opp til overvekt også. Min overvektsgrense ligger på 72,25 kg.

 

Hadde planlagt joggetur i dag siden jeg har fri, men minsten hadde lyst til å være hjemme sammen mamma i dag, så da ble det kosedag med minsten isteden. :) I kveld rekker jeg ikke, for da er det både trening for en av barna + møte etterpå. Men jeg skal allikevel forsøke å få lurt inn 3 treninger denne uka. Onsdag, fredag, søndag burde gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah... kom meg på joggetur kl 21 i kveld. Etter jobb, middagslaging og foreldremøte. Stolt av meg selv nå ja. Da er det bare 2 økter igjen. Fredagsøkta blir nok ganske sent på kvelden den også, men går det like greit som i dag er det ikke noe problem. Egentlig litt overraska over at jeg fortsatt hadde så mye energi igjen etter en lang dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang, hektisk dag men endelig fikk jeg tid til å logge inn her og fortelle en virkelig gladnyhet; JEG ER NORMALVEKTIG!!!! Hipp hurra :)

 

Dagens vekt 72,0 kg :)

 

Ble ikke tid til joggetur i dag, så da blir det dessverre bare 2 økter denne uka. Men skal greie å få lurt inn en time Zumba i tillegg. Så da blir det iallefall 3 treningsøkter. ( + 2 korte gåturer á 2 km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang, hektisk dag men endelig fikk jeg tid til å logge inn her og fortelle en virkelig gladnyhet; JEG ER NORMALVEKTIG!!!! Hipp hurra :)

 

Å, så utrolig bra jobba! Gratulerer masse :D Det er jo dette vi er her for. Jeg blir så glad hver gang jeg ser at noen av oss lykkes!

Og lykke til med siste innspurt! Den sliter jeg med om dagen, men jeg ble nok rammet av "nesten-i-mål"-syndromet :P Så ikke gjør som meg og slakk av på innsatsen...

Heia deg og stå på videre :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så utrolig bra jobba! Gratulerer masse :D Det er jo dette vi er her for. Jeg blir så glad hver gang jeg ser at noen av oss lykkes!

Og lykke til med siste innspurt! Den sliter jeg med om dagen, men jeg ble nok rammet av "nesten-i-mål"-syndromet :P Så ikke gjør som meg og slakk av på innsatsen...

Heia deg og stå på videre :) :)

 

Takk for det :) Det føles utrolig bra :) Jeg motiveres veldig av andre som lykkes, så jeg blir også utrolig glad når jeg ser at andre greier det. Da er det mulig for meg også ;)

 

Kjenner veldig godt til det "nesten i mål syndromet". Det har stoppet meg omtrent hver gang jeg har slanket meg, og da har det endt med at jeg ikke har nådd målet mitt. Heldigvis kjenner jeg det fortsatt sitter igjen en god del kamplyst denne gangen så jeg håper det holder helt til mål. Hadde vært herlig å virkelig nå målet en gang også. :)

Lykke til med målet til deg også Ninjastar, ikke så langt igjen til deg heller nå. Dette skal vi greie, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsispups! SÅ bra! Veldig gøy at du har gått ned så mye og nå er normalvektig. God innsats! Det viser seg jo at det nytter. Og bare det at du klemte inn en joggetur på en travel dag er superinspirerende. Det er jo akkurat sånne ting vi må gjøre. Vi MÅ prioritere treningen, selv når vi tror vi ikke har tid.

Nå er det kjempeviktig at du ikke begynner å slappe av. dette er en litt 'farlig' tid, for man føler seg så flink og begynner å 'slakke' på disiplinen. Så fortsett den gode løypa du har begynt på! Du har gjort en kjempejobb! Og veldig kult at det var på 1-års dagen til denne tråden! :)

Selv har jeg ikke prioritert trening de siste ukene. Når jeg endelig har fri, vil jeg sove, slappe av og jobbe i hagen. det siste er jo en slags trening. Nå har jeg 3 uker igjen av hektisk jobb-periode, så blir det rolige tider der jeg igjen skal fokusere på treningen. Jeg skal prøve å rekke min faste time på senteret i kveld. Der har jeg ikke vært på en stund, men jeg er veldig glad i denne timen så det hadde vært bra å fått det til. Prioritere, prioritere, prioritere... :)

Ha ei fin uke! Stå på videre Snupsipups, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

 

Oj, her var det gode nyheter og lese!!! Gratulerer med "normalvekten", og så utrolig pussig at det var på dagen ett år siden du startet tråden her ;)

 

Du har virkelig vært flink - og du inspirerer!

 

Jeg hangler skikkelig om dagen, er syk på 3. eller 4. uken nå, blir ikke frisk. Skikkelig forkjølet, håper det går over snart nå. Maten går greit, eller dvs. jeg spiser vel helt normalt - ingen store utskeielser, men ikke noe slanking heller. Har ikke trent på lang tid, vil vente til jeg er frisk.

Migrenen er heller ikke snill om dagen, så september har så langt vært veldig tung.... Så da kan det bare bli bedre ;)

 

Godt å høre at det går så bra med deg Snupsipups! Håper jobben blir litt mindre travel for deg snart, Olga - ikke slit deg helt ut, men husk å tenk på deg selv og ;)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen begge to :)

 

Bra det nærmer seg slutten på den hektiske jobbeperioden din Olga, kan tenke meg det blir godt å komme tilbake til et mer normalt liv igjen og får startet opp med mer trening. :)

 

Så kjedelig at sykdommen skulle sitte i så lenge da Soleie. Håper virkelig det gir seg snart. Må være kjedelig å gå sånn på ukesvis.

 

Hos meg har det vært nok en hektisk dag. Jobb, middagslaging og fotball cup med sønn nr 2. Da vi kom hjem hadde minsten 39,5 i feber, så da ser det ut til at det blir hjemmedag på mor i morgen.... Hadde planlagt trening på morgenen, men den er det vel bare å avlyse. Kanskje det blir om ettermiddagen isteden. Spørs om jeg må komme på jobb eller ikke. Har hendt at jeg må dra på jobb etter at faren kommer hjem når jeg har senvakt og barna er syke. Håper jeg slipper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Hmm, man har vel faktisk rett til å være hjemme med sykt barn....ikke helt lov faktisk å kreve at du må stille på jobb når mannen din l

Kommer hjem..... Håper du slapp, og at barnet ditt er bedre :)

 

Det ble nok en dag med migrene i går, og det sitter i nå og. Lei...... Blir stresset av at jeg nå ikke får trent, siden jeg meldte meg inn på et treningssenter.... Håper jeg blir kvitt forkjølelsen og snart. Huff, dette ble sutrete!

 

Ny dag, og nye muligheter til gode valg! Skal jobbe hjemme i dag, så det blir roligere på alle måter. Skal få tatt en lang gåtur i ettermiddag, senker ambisjonene siden formen ikke er så bra. En gåtur er jo mye bedre enn ingenting :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, slapp å dra på jobb og fikk jogget på kvelden i går. :) Lillegutt er i form igjen i dag, så da blir det barnehage i morgen.

 

Håper Migrenen er bedre Soleie. Sikkert lurt å holde seg til gåturer mens den står på, hard trening på trenings senter kan sikkert gjøre det verre. Og du har da massevis av tid å trene på så snart formen er bedre. Helsa er viktigst, så ikke ha dårlig samvittighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hektisk dag med mange utfordringer. Først en tøff dag på jobb med to svært krevende pasienter som nærmest spiste meg opp. Rett hjem og lage middag. Deretter i bursdag, for så å kjøre eldste sønn på trening.

Da endelig ble det min tur og jeg fikk min etterlengtede joggetur. :)Trengte det virkelig i dag for å få ut en del frustrasjoner. Og økta gikk i et bra tempo. Så nå er humøret på plass igjen ;)

 

Greide meg egentlig bra i bursdagen også. Et lite stykke bløtkake ble det, resten rørte jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så fint at sønnen din ble fort bra ;)

 

Du forstår visst hvordan jeg tenker - jeg får dårlig samvittighet av at jeg ikke får trent...

 

Er begynt hos akupunktør nå for migrenen. har puttet i meg så mye medisiner, at det var på tide med en annen behandling. Det går faktisk bedre - dvs. anfallene er kortere, og jeg har ikke tatt medisin på en uke - har klart å la være. Hun har "oppdaget" at jeg er full av store muskelknuter i hele rygg/nakke. Det er det jo og en årsak til, mener hun - og hun mener at de er en del av årsaken til min hyppige migrene.

Jeg har jo visst at jeg har hatt vondt, men har i stor grad fortrengt det.

 

Så jeg blir nå behandlet for både det ene og det andre, stress også. Så nå er det litt fokus på meg selv om dagen - for å komme meg litt ovenpå igjen. Jeg har nok vært for mye "flink pike", satt andre i fokus og fortrengt mine egne følelser rundt ting som har skjedd i et etterhvert langt liv. Men, kroppen husker og på meg har det lagret seg i ryggen.

Jeg har iallefall blitt bedre, så jeg tror det funker - jeg gir det en sjanse så får vi se :)

 

Hun anbefaler meg å ikke trene akkurat nå - slik at migrenen blir provosert minst mulig. Men, vente til vi er kommet litt lengre ut i behandlingen. Kun gå turer. Så da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet mer ;)

 

Jeg spiser "moderat" og jevnt, men går ikke ned. Har ikke energi akkurat nå til å redusere så mye mer på kaloriene. Vet jeg må ligge rundt 1300 for å gå ned. Kjenner meg sulten om dagen, og spiser sunn og god mat, men vet jeg nok ligger på 1800 kcal - og da står det stille her i gården. Men, prøver å ikke la meg stresse av det - det er jo bedre enn å ligge på 2500! Har fortsatt gått ned 6 kilo siden i vinter - og prøver å huske på det, og være glad for det - selv om jeg er tre kilo unna "før-ferien vekt" ;)

 

Men, det er godt å logge seg på her - og få motivasjon av deg, synes du er super-flink!!!!!

Ønsker deg en riktig god helg Snupsipups - og dere andre som og er innom her.

Det er høstferie her til uken, og vi drar på hytta - så ha det riktig godt så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått startet med en behandling som ser ut til å virke Soleie. :) Muskelknuter i nakke og rygg kan nok føre til migrene ja. Har merket selv at når nakken er stiv og vond så får jeg ofte hodepine og svimmelhet.

 

Og jeg tror nok det er mulig å gå ned i vekt selv om du spiser 1800 kcal om dagen. Det vil nok bare gå saktere. Kanskje går du ned 100 g i uka og tenker at jeg veier jo det samme som forrige uke, men egentlig så har du gått litt ned ;) Står vekta helt bom stille får du se på det som "stabiliserings trening". Kjekt å vite hvordan man takler den biten også. Jeg har aldri vært flink til akkurat det, enten eller menneske som jeg alltid har vært. Men det skal jeg greie å endre. ;) Og 6 kg ned er jo kjempebra, hvor langt er det igjen til målet ditt nå da?

 

Kos deg masse på hytta i høstferien, det er sikkert supert for avspenning og for å bli kvitt migrene. :)

 

For min del skal denne helgen bli en skikkelig kosehelg. Frisør i dag, så fotballkamp med eldstesønn og middag til svigermor til slutt :)

I morgen blir det først joggetur og så jentekveld med god mat og vin :) Gleder meg veldig, blir ikke så ofte jeg treffer venninnene. Og jeg har ikke tenkt å telle en eneste kalori, for dette fortjener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 71,0 kg, det var jammen en god start på dagen :) Og bedre skal dagen bli ;)

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har gått så mye ned siden sist, har ikke gjort noe utenom det vanlige. Men er veldig glad for at det har gått slik :) Nå kommer vel sikkert en del av vekta på igjen i kveld siden det blir både god mat og masse vin, så nå satser jeg egentlig bare på å ligge stabil til neste veiing.

 

Ha en flott dag og super helg alle som stikker innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble myyyye vin på lørdag for å si det sånn. Og mye usunt i går siden formen ikke var helt på topp. Kjenner det sitter i litt enda også, er det fordi jeg har blitt gammel eller fordi jeg er ute av trening tro? Kjenner det blir veldig lenge til neste gang jeg skal drikke vin, iallefall i slike mengder. Men du som vi flira og kosa oss :)

 

Håper jeg ikke har ødelagt så mye vektmessig. Har jo mange dager på meg til å ta av de ekstra kaloriene, men kan nok ikke håpe på noen nedgang denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og sliten etter minimalt med søvn forrige natt var motivasjonen til en joggetur liten. Satt vel egentlig å planla at turen skulle utsettes til i morgen. Men neida. Kroppen ville ut på joggetur og greide å få lurt meg med. Det ble en tur i rolig tempo (9,5 km), og det var akkurat perfekt i dag :) Og så deilig som det var med frisk luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er ikke helt med meg denne uka. Hadde jo en skikkelig utskeielse i helgen, og planla å være tilbake på det smale sti fra mandag. Nå er det onsdag og jeg har fremdeles ikke kommet meg dit. Ikke det at det har blitt de helt store utskeielsene, men litt her og litt der. Nok til at vekta ikke går rett vei iallefall....

Tror jeg greide å vekke søtsuget i helgen, og vet jo at det ikke er bare-bare å få det til å roe seg igjen. Det hjelper nok heller ikke at jeg har fått for lite søvn og er trøtt og sliten.

Men jeg skal ikke gi opp, skal i mål til 1.desember, og absolutt senest til jul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggeøkt unnagjort og det i utrolig nydelig høstvær. :) Var riktig deilig å være ute. Det som ikke var fult så deilig var at kroppen var tung som bly. Skulle tro jeg veide 85 kg igjen, sånn som jeg gjorde til jul... Måtte virkelig slite meg avgårde. Er skikkelig hoven i kroppen for tiden også, dype merker etter sokkene. Lurer på om det kan ga noen sammenheng? Blir bena tyngre å løfte dersom man er hoven liksom? Mye rart man skal gå rundt å lure på.... :P Håper iallefall kroppen føles lettere til neste joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bare innrømme at denne uka slett ikke har gått etter planen. Det har vært småutskeielser hver dag i begynnelsen av uka, og jeg toppet det hele med større utskeielser i helgen (som altså vil si fredag til søndag). Vekta ligger vel nå en plass mellom 72 og 73, noe jeg slett ikke er fornøyd med etter supervekta på 71 kg før forrige helg. Men jeg vil tilbake og videre ned, så da er det vel bare å samle sammen alt jeg har av viljestyrke, bite tenna sammen og sette i gang igjen fra i morgen. Ny uke, nye muligheter. ;) Jeg vil, jeg vil, jeg vil (JEG SKAL!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. Og så langt har alt gått bra. Sånn bortsett ifra at jeg veide meg i morges og oppdaget at vekta har gått opp 1,3 kg til 72,3 kg. Ikke så fornøyd med den da. Men skjønner meget vel hvorfor det har blitt slik. Så nå er det altså 4,3 kg til målstreken.

 

Prøvde meg på jogging på tredemølle i går. Da jeg endelig hadde tid til å trene var klokka passert 20 og det var mørkt og det regnet. Ikke mye fristende å jogge ute da. Men hjelp som jeg angret etterpå at jeg ikke trosset regnet. For kjedeligere trening enn løping på tredemølle skal en lete lenge etter. Etter 2 min var jeg lei og trodde aldri jeg skulle bli ferdig, men jeg fikk da gjennomført økta allikevel. I morgen satser jeg på utetrening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjennomført 2 dager uten sukker og det har gått supert. Er fortsatt overraska over at det er så lett å komme seg ut av det, før kunne jeg slite på ukesvis med å komme meg ut av "sukkersirkelen" når jeg først var fanget inni. Men noe har tydeligvis skjedd, for både etter ferien og nå virker det som det bare er å slutte når jeg synes det er nok uten "kraftige abstinenser" slik som jeg har hatt tidligere.

 

Nå sitter jeg å ser ut på regnet og forsøker å motivere meg til å dra ut på løpetur. Etter løpeturen på tredemølla på søndag vet jeg at jeg foretrekker en løpetur i regn fremfor en gørrkjedelig tur på mølla. Så da er det vel bare å finne frem regntøyet...

 

Hvor har det blitt av mine følgesvenner da tro? Soleie, storesøster og Olga. Har dere tatt høstferie hele gjengen? Håper at dere stikker innom snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Snupsipups ;) Jeg heier på deg vet du! Ikke så rart at vekten beveger seg opp, etter en så lang periode med så godt fokus og fine resultater. Synd det skal være sånn, men man må vel bare akseptere det.... Jeg har det helt likt - uten at det er noen trøst. Tenker du klarer å hente deg raskt inn :)

 

Jeg har mer enn nok med å fungere om dagen. Migrenen tar snart knekken på meg. Har unngått sykemelding, vil ikke. Men, nå er det ikke mye krefter igjen... Akupunktur har ikke hjulpet noe så langt, bare blitt værre. Så jeg er sliten nå - uten energi. Og med så mye vondt klarer jeg ikke å gå tur engang. Hjem og jobb er mer enn nok om dagen... Er så utrolig lei.. Vil så gjerne være energisk og "vanlig".

 

Vekten har krøpet oppover og - og det hjelper jo ikke akkurat på hvordan jeg føler meg... Fortsatt ikke noen store utskeielser, eller godis. Bare litt feil mat hele tiden, for mye brød - og ja, da beveger vekten seg sakte med sikkert opp.

 

Men, jeg gir ikke opp.....må bare bli i form igjen før jeg kan forvente den store innsatsen av meg selv...

 

Huff, dette ble nok et sutre-innlegg....

 

Håper dette snur snart - så jeg kan gjøre en innsats for meg selv ;) Og inntil det skjer så heier jeg på deg, og takker for motivasjonen du fortsatt gir!

 

klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...