Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Her er det mange "anledninger" for spising for tiden... syns jeg går fra det ene etegildet til det andre. Tror jeg skal prise meg lykkelig om vekta ikke fyker til værs etter denne måneden. Men veldig koselige anledninger da :) Har ikke tort å gå på vekten de siste dagene, men mandag skal jeg i ilden, jeg lover ;) Det vil med andre ord si at jeg bør begrense inntaket noe de neste dagene. Da passer det jo bra at neste "anledning" ikke er før på mandag da ;)

 

Var på julegaveshopping i går, og måtte flere ganger ta meg selv i tanken på å gå å kjøpe meg noe godt. Har tydeligvis vært vant til å belønne meg selv med godbiter mens jeg handla julegaver før. Litt belønning synes jeg allikevel at jeg fortjente, så jeg unnet meg en Cola zero. Et godt valg kalorimessing iallefall ;)

 

Hvordan går det med dere da, travelt opptatt for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja, det er travle dager for tiden - så dagen flyr fort avgårde....fredag allerede i morgen! Mye å gjøre på jobb, og et veldig sykt barn, som krever mye oppfølging. Så det har gått litt i ett for meg nå. Jeg holdt meg på det samme vektmessig denne uken, og er glad for det!

 

Ja, det er mye godis rundt omkring nå.....godt valg av deg å velge en cola zero! Man føler seg langt bedre etter en flaske brus, enn etter sjokolade iallfall ;) Lykke til med veiing din på mandag. Det er vel helt greit å hoppe over litt veiing - så lenge man vet at kursen er ganske stø ;) Er uansett så imponert over deg, og hva du har klart i år!

 

Olga, stå på! Ett kilo kommer så fort - og det kan gå fort av også ;) Nei, jeg vet dessverre lite om mental trening, coaching etc. Tror sikkert det er bra for noen.....men jeg er enig med deg om at "dette må man vel klare å fikse selv". Jeg har selv brukt mye penger på ting som ikke har hjulpet med det grann....uansett hva det er så må jobben til slutt gjøres av en selv. Men, jeg kjenner som sagt ikke noe til disse tingene, og effekten. Det har sikkert funket bra for noen. Jeg kjenner heller ikke til hva du kan, og din bakgrunn - så det er vanskelig å gi råd.

Jeg synes og det er vanskelig å holde fokus, spør meg selv noen ganger - om hva jeg egentlig vil? Kanskje vil jeg ikke gå ned de overflødige kiloene sterkt nok til at jeg vil gjøre jobben. For det er jo en jobb - og vi må gjøre den selv. Så jeg tenker at det er greit å ta en skikkelig status med seg selv, hva vil jeg egentlig? Hvor mye betyr det? Vil jeg gjøre jobben? Over lang tid? Tror disse spørsmålene er viktige. Så gjelder det og å være tro mot seg selv...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hvordan går det med dere?

 

Det går ganske greit her - maten registrerer jeg for å ha kontroll.....trening har jeg ikke fått gjort denne uken (!) dessverre.

Blir jobb på meg i dag og, mye sykdom så jeg må steppe inn. Passet veldig dårlig...skal ha familien på besøk i ettermiddag...så det blir litt stress.

 

Har nettopp lagt inn dagens måltider, så da gjelder det å holde seg til det ;) Ikke noe rom for en pepperkakebit eller no gløgg for å si det slik... Men, mange mandariner skal det bli ;)

 

Ha en riktig fiiiiiin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel sånn nogenlunde hos meg. Mange fristelser å stå imot og uendelig antall treff og sammenkomster med tilhørende god mat. Men håper fortsatt på å holde målet mitt om stabilt i desember. Jeg har jo ikke tatt helt av i matveien ;)

Skal straks komme meg avgårde på trening. Er litt spent på hvordan det går, for formen er ikke helt 100 % for tiden. Litt slapp og kvalm. Men en rolig trening er uansett bedre enn ingen trening da ;) Etterpå blir det middag hos svigermor og da er det helt garantert noen godsaker til kaffen. Så jeg bare håper treningen går bra så jeg får kvitta meg med noen overflødige kalorier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og den viste 68,1 kg :) Bare 100g igjen til mål :) Kan jeg klare det til jul tro? Hadde jo vært en fin julegave det. :blink: Men så var det å holde stabil i jula da, det er nok hakket verre det....

 

Har fått gjort unna ukas første treningsøkt, så nå er det bare to igjen. Bør rekke det denne uka også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra Snupsipups! Gratulerer! Det er jo ennå ei uke til jul, så du klarer nok å gå ned litt til. Og hvis ikke, så tar du nok det kjapt i begynnelsen av januar. Så deilig det må være å ha kommet så langt! Du har gjort en kjempejobb! Stå på videre! :)

 

Takk Soleie! Og du hadde helt rett, det kiloet forsvant fort :) Nå er jeg nede på 74 igjen, så det svinger fort fra uke til uke.

Nå har jeg dratt fram dvd'en 30 day shred. Det har vært så kjipt vær, og det har ikke fristet med turer og joggeturer utendørs. Jeg er på dag 3 :) Er ganske støl i musklene. Noen av dere som har prøvd den? Jeg skal kjøre på i 30 dager. Det blir spennende å se hvordan resultatet blir :) Økten er ganske lett å få til. Den er tung, men den er kort. Kun 20 min + oppvarming. Og siden jeg gjør det hjemme i stua finnes det egentlig ingen unnskyldning. 20 min før morgendusjen skal jeg klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :) Nesten litt uvirkelig å være så nær. Så får vi bare satse på at jeg ikke ødelegger for mye i jula. ;)

 

Jeg prøvde litt den 30 day shred for noen år siden. Husker jeg ble kjempestiv, så jeg kjørte den ikke hver dag - måtte ha en pause innimellom. Ikke fullførte jeg 30 dager heller, kom vel bare til nivå 2 så vidt jeg husker. Men det stemmer at den er effektiv. Husker jeg ble overrasket over at vekta gikk ned ekstra raskt i den perioden jeg brukte den. Trente jo før jeg forsøkte meg på den også, men den fikk virkelig fart på vektnedgangen. Håper det blir sånn til deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble også kjempestiv de første dagene. Det gjorde dritvondt i leggene med den der hoppingen: jumping jacks og jump rope. Men jeg får bare bite tennene sammen! :) Nå er jeg på dag 5. Merker ihvertfall at jeg er blitt litt mykere. Så får vi se om det blir flere gode resultater etterhvert.

Du klarer ikke å ødelegge alt du har gjort til nå, i jula. Så lenge jula ikke varer 1 mnd eller 2... :) Det er jo mye sunne ting vi spiser i jula også, som mandariner, nøtter, svisker (?). Og ofte får man både poteter og grønnsaker til middagene, så da gjelder det vel som alltid å velge riktig :) Mer grønnsaker og mindre saus og desserter. Men man skal kose seg i jule. Det er ikke den ene uka der som er viktigst, men resten av året... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... her går dett slett ikke som planlagt i førjulstiden. I går var jeg helt segneferdig da jeg kom hjem så da "måtte" jeg trøste meg med juleøl, sjokolade og popkorn (i tillegg til kake på jobb.....). Det har også blitt mye kos andre dager, så det å nå målet til julaften henger i en svært tynn trå. Tror vel egentlig bare jeg kan avskrive det med en gang. Men det skal ikke gå lang tid inn i det nye året før jeg er der ;)

Blir uansett greit å starte 2013 med å bare skal gå ned litt (hvor mye kommer jo an på hvor mye jeg spiser i julen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da har det endelig blitt 22. Desember, og roen kan komme. Har hatt to utrolig hektiske måneder på jobb, men nå er det over, og jeg sitter og nyter peisvarme og en kaffekopp.

 

Vekta mi er den samme, 76 kg. Har ikke fått tid til å trene på flere uker, og spist helt greit. Dvs for få måltider, og ikke nok frukt og grønt.... Det er sånn det blir når jeg ikke får planlagt godt nok. Og må innrømme at boksen med mine hjemmelagde biscotti ikke er så full lengre.....

 

Men, nå er det roligere tider fremover, så har gode planer for starten på neste år :)

 

Hvordan går dem med dine 30-days skred Olga? Vises det på vekta? Og føler du deg sterkere?

 

Og til deg Snupsipups; det har vært flott å følge deg i år, du har vist at det går an å gå ned med langsiktig jobbing og godt fokus, og uten å gå på kurs ;)

Jeg er sikker på at du kan veie deg 1. Nyttårsdag og være veldig stolt!!!

 

 

Jeg ønsker dere en riktig god jul, kos dere begge masse!

 

God klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Soleie :) Hadde aldri klart dette uten dere da, dere har vært der hele veien og det er jeg så utrolig glad for :) Dere vet ikke hvor mye motivasjon jeg har hentes hos dere ;) Et eksempel er etter ferien i år. Da startet du med trening og sunne matvaner med en gang du fikk muligheten. Husker jeg leste det og tenkte: Jøss, sånn skal det gjøres ja. Hadde liksom ikke tenkt på at det var en mulighet en gang. Men samme dag kom jeg meg på joggetur og kostholdet ble forandret tilbake til sunn hverdagskost, selv om det var flere uker igjen av ferien min. Hadde du ikke inspirert meg der hadde jeg nok endt opp meg mange kilo pluss etter ferien ;)

 

Ble Øl og snop på meg i går kveld også, så jeg tror nok jeg dropper den veiinga julaften. Til mitt forsvar kan jeg jo si at det er nå jeg har juleferie, på tirsdag er det over. Så da må jeg vel kunne kose meg de få dagene jeg har fri. ;) Veiing blir derfor 1. nyttårs dag for å ta opp status, så da vet jeg hva jeg har å jobbe med neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og riktig god jul :)

 

Kan ikke akkurat si at det er med hevet hode jeg kommer inn hit i dag. De siste dagene har jeg nemlig spist og spist og spist og spist, snavla masse godteri og snacks og drukket øl, vin og likør. Føler meg rett og slett som ei fullstappa pølse og gruer meg rett og slett til å gå på vekta..... Var slett ikke sånn jeg hadde planlagt jula. Lurer på hvor det har blitt av all viljestyrken jeg har hatt de siste månedene, den er totalt fraværende nå iallefall. Får bare krysse fingrer og tær og satse på at den er tilbake for fullt etter nyttår. For her blir det ikke hold vekten med det første ;)

Hvordan har det gått bed dere andre i jula da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og god jul ja! Jeg har stor-kost meg med ribbe, pinnekjøtt, sjokolade og julekaker, øl og akevitt og vin og potetgull osv osv... Kjenner meg også ganske stappa! :) Men det er greit, det er jo en del av jula. Jeg hadde håpet å gå litt mer tur, jeg har ikke gått en eneste en... Men jeg har trent litt hjemme, og er på dag 10 av min 30 day shred. Jeg tok 3 dager pause, og da var det ganske tungt å begynne igjen. I morgen begynner jeg på nivå 2, og det gleder jeg meg til. Er litt lei av de samme øvelsene nå. Men lengden på treningen er fin. Det går fort over! :) Men jeg forbrenner ikke mer enn ca 150kcal, så det er ikke nok å bare gjøre det. Da blir det kun 5 trimpoeng i uka. Så jeg må ha et par lengre treningsøkter i uka i tillegg. Etter de 30 dagene er unnagjort, tenker jeg å bruke videoen innimellom, de dagene jeg ikke orker ta turen ut pga været. 20 min på stuegulvet skal jeg klare da :)

Jeg tenker også å nullstille alt etter nyttår. Vektkurve og midjemål. For jeg har rotet litt og ikke vært flink til å måle, så jeg vil begynne på scratch.

Du skal se viljestyrken kommer tilbake sammen med hverdagen, Snupsipups. Det er ikke så lett å ha viljestyrke når man går hjemme og trør blant godsakene hele dagene :) Men nyt fridager og godsaker, så rydder vi dem bort og tar fram vekter og gulrøtter etter nyttår ;) (jeg fikk nye håndvekter til jul)

God romjul videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber mye i julen, så jeg går ikke akkurat hjemme hele dagen. Men det bugner av snop og godsaker på jobb også (og må jo trøstespise litt siden jeg jobber i jula :P ), så da er jeg like langt....

Utrolig nok greide jeg å gjennomføre en dag helt uten sukker i går, og det var jammen meg godt. Kroppen føles mer levende igjen med en gang. Så nå håper jeg at jeg greier det samme i dag og kanskje i morgen. Da blir det kanskje lettere å kutte ut sukkeret etter jul også? Håper det iallefall.

 

Har forreste gjennomført 2 treninger foreløbig denne uka, og satser på en til i morgen. Da blir det jammen 3 treninger denne uka også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit!!! Jeg har gått opp 2 kg i jula... Mulig 1. nyttårsdag ikke er den beste dagen å veie seg, men uansett har jeg gått opp noe i jula. Så da vet jeg hvor jeg begynner... Men ny start og blanke ark! :)

Er dere klare for 2013 jenter? :)

Jeg bar bestemt meg fpr å melde meg på kurs hvis jeg ikke klarer å gå ned 2 kg i jan og febr, altså ned til 73 kg ved utgangen av februar. Jeg har egentlig ikke råd til kurs, så jeg MÅ klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært oppe på vekta, 70,2 kg og som deg Olga har jeg klart å gå opp 2,1 kg i løpet av jula. Ganske trist når en tenker på hvor lang tid jeg brukte på å få de to kiloene av..... Får bare krysse fingrene og håpe på at de forsvinner raskere denne gangen. Jeg blir iallefall her inne en stund til da.

 

For å oppsummere jula så er jeg slett ikke fornøyd. Det har vært fri flyt av godteri omtrent hver eneste dag. (Ble bare 2 dager uten). Hjalp jo ikke mye at jeg forsøkte å handle inn i moderate mengder når en får kilosvis i julegave.... :( I tillegg har det blitt fete middager (som jeg har spist til jeg har ligget strak av), desserter (som vi aldri spiser ellers), alkohol (her har det heldigvis ikke blitt mye) og snacks. Har vel egentlig vært en jul helt uten kontroll i matveien. Vet ikke om jeg i det hele tatt har vært innom tanken at kontroll var en mulighet da men....

 

Men nå er hverdagen tilbake og det er på tide å ta tak igjen. Det vanskeligste blir nok sukkeravvenninga. Jeg blir jo så lett sukkeravhengig, og nå har det vært store mengder sukker hver dag i over en uke. Har bestemt meg for å ikke spise godteri i hele januar. Tror nok jeg trenger det for å bli kvitt søtsuget sånn skikkelig igjen. Som tidligere har jeg lov til å ta en liten kakebit når jeg er borte, dette har jo fungert godt.

 

I matveien blir det å gå tilbake til kostholdet jeg hadde før jul med 1600 kcal, det fungerer jo supert.

 

På treningsfronten er målet 3 treninger i uka som før. Men målet for dette året blir å få trent mer styrke, også når utejoggesesongen begynner og jeg er sjeldent innom treningssenteret.

 

Sånn da var målene satt, så da er det "bare" å jobbe mot dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første normaldag unnagjort, og vekta har flyttet seg ned til 69,6 kg. Så da er jeg innenfor vektbeltet igjen. Håper resten av overskuddet forsvinner like fort :)

Kjenner allerede at kroppen føles bedre, mer levende liksom. Ikke helt sløva og bedøvd av alt sukkeret og pløsen av saltet.

 

Har lest litt rundt på andre tråder og ser at andre har oppsummert sin vektnedgang i året som har gått. For meg har resultatene vært slik:

2/1-2012: 87,0 kg (ei vekt jeg aldri torde å oppgi....)

2/1-2013: 70,2 kg

 

Deilig å gå inn i et nytt år å vite at det bare er finpussen som gjenstår. Merker ofte at hodet ikke henger helt med, jeg ser nok fortsatt på meg selv som ganske tykk, sånn litt ubevisst. Men skal nok få hodet til å henge med etterhvert, jeg skal jo holde meg slank for resten av livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen helg igjen, deilig med en kort uke. :)

 

Det har egentlig gått overraskende greit å gå tilbake til sunt kosthold igjen. Gjett om det har vært en lettelse. Så for meg et vanvittig søtsug de første dagene, men det har jeg slett ikke merket noe til.

 

Vekta går litt ned for hver dag, så ser veldig frem til veiedag denne gangen, liker det når vekta gjør et hopp i riktig retning :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en kjempejobb Snupsipups! Gratulerer så mye! Tenk det, 17kg på et år! Det er dritbra! Jeg håper jeg kan få til det samme i året som kommer. Selv har jeg ikke gått ned noenting. Gått litt ned, men så opp igjen. Har ikke klart å holde på vanene og jeg har slitt med motivasjonen.

Kan du også oppsummere 'oppskriften' din? Hva vil du si er grunnene til at du har klart dette?

Jeg har ligget horisontalt med årets omgangssyke i noen dager nå :( Utrolig kjip start på året. Men muligens et kickstart på vektnedgangen...

Lykke til videre med finpussen! Nå er du slank! Tenk på klesstørrelsene du kan bruke nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år ;)

 

Først må jeg virkelig gratulere deg, Snupsipups - jeg bøyer meg i beundring for at du virkelig har gått ned hele 17 kilo! Du er virkelig et flot forbilde på hva som skjer når man er standhaftig og jobber sakte men sikkert mot et mål! Jeg er virkelig så glad på dine vegne :-)

 

Og til deg Olga, så er vi visst temmelig like.... Håper vi kan ta følge dette året og gå ned det vi ønsker? Bli ferdige med dette en gang for alle :)

 

Jeg står på stedet hvil i forhold til ett år siden - kanskje et par kilo i minus - men ikke mer heller...

 

Jeg har også gått opp i julen....litt her og der ble to kilo...

 

Jeg var på hytta i julen, og startet året med en skikkelig travel uke med lange dager - så det er derfor dere ikke har hørt fra meg.

 

Jeg har holdt meg til det jeg skal spise denne uken - men ikke fått trent. Har vært høyt og lavt denne uken, så litt mer kalorier er forbrent enn jeg vanligvis gjør. Veldig migrene hele uken - så jeg har stupt i seng hver kveld når jeg har kommet hjem.

 

Jeg satser på å følge opplegget ditt Snupsipups - 1600 kcal, og trene 3 ganger i uken. Har satt meg selv på godteri-stopp. Gjør som deg og sier ja takk til kake etc. når jeg er ute. I tillegg så blir det litt dessert her hjemme på søndager - om vi har det. Barna synes det er så veldig koselig.....og godt :)

 

Ha en fin lørdag - her er det pizza på menyen, så jeg får begrense meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk jenter :)Det er kjempedeilig å ha klart det. Hverdagen er mye lettere som slank :)

 

De viktigste årsakene til at jeg har greid det er vel først og fremst at jeg har vært nøye med å spise ofte nok. Har aldri latt det gå mer enn 3-4 timer imellom hvert måltid. På den måten har jeg unngått søtsug og at jeg blir sånn kjempesulten.

Har alltid mist en pakke wasa sandwich liggende i veska og skyr stående i kjøleskapet hjemme og på jobb. Hender også jeg spiser en nutrilett bar som mellommåltid hvis jeg vil kose meg litt (den med mørk sjokolade er best), selv om det står som nei mat her inne.

 

En annen årsak er at jeg er kjempenøye med å få gjennomført treningen. Målet er 3 treninger i uka og jeg planlegger før hver eneste uke hvordan jeg skal få det til. Treningen står svært høyt på min proriteringsliste. Bortsett fra 1 uke i sommerferien har jeg fått gjennomført treningen min hver eneste uke. Tror kanskje det har blitt 2 treninger ca 3 uker i år, men da har jeg trent 4 ganger uken etter. Treningen er ikke lenger et ork eller noe jeg gjør bare for å bli slank. Jeg har rett og slett begynt å elske trening og føler det gir meg utrolig mye (overskudd, godt humør, finere kropp og et utrolig velvære). Er jeg sliten en dag tar jeg bare en lettere økt enn planlagt, jeg kutter det ikke ut.

 

Ellers er jeg veldig forsiktig med alkohol. Synes vin er kjempegodt, men synes ikke kaloriene er verdt det i tillegg til at den ødelegger forbrenningen og gjør formen dårlig i flere dager etterpå. Derfor drikker jeg kun i "godt lag" som det kalles, svært sjelden på en vanlig lørdag.

 

Godteri spiser jeg av og til, men maks en dag i uka (bortsett fra jul og sommerferie). Har ikke blitt hver uke, så da har jeg egentlig gitt meg selv fri tøyler når jeg først spiser. Har lest en plass at det er lurt å spise mer enn man trenger sånn ca hver 14. dag, 2500 kcal tror jeg det var antydet. Da vil man øke forbrenningen. Tror virkelig det er noe i det altså. Syns liksom vekta går så raskt ned etter sånne kosedager. Men dette gjelder vel kun dersom man spiser mindre enn man trenger de andre dagene (slik som 1600 kcal for oss ;) ).

 

Ellers spiser jeg helt vanlig mat, ca 1600 kcal daglig, ingen hokus pokus ;)

 

Håper du snart blir kvitt omgangssyken Olga og at migrenen gir seg for deg Soleie :) Og selvfølgelig håper jeg at dere også når målet deres i dette året, så vi kan holde følget på bli vekten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, fridag og dårlig vær ute. Tung luft og tåke. Kunne tenkt meg litt frisk luft, men det frister liksom ikke å gå ut...

Sitter inne og kjeder meg og går bare og venter på at klokka skal bli 18 så jeg kan dra på trening. Har nemlig helt nye sko og ny fresh trenings tights som satt som et skudd, så jeg kan nesten ikke vente på å få prøvd det ut :) Passa på å booke timen før jobb på fredag, så jeg var garantert å få plass. Det er nemlig ingen selvfølge lenger nå når så mange har nye nyttårs forsetter om å trene mer. Heldigvis bruker det å avta ganske raskt, så da blir det lettere å få bli med på de timene jeg vil ;)

 

Har fått rydda ut jula i dag og vasket huset, så nå er alt på stell hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er kommet i rute igjen etter julen, og har gått ned halvparten av det jeg la på meg....

 

Har lagt under 1600 kcal hver dag. Ikke noe godteri i helgen - men det ble en liten skillingsbolle i går, og et glass rødvin på lørdag. Så da ble det en hel uke etter planen matmessig iallfall - trening begynner jeg med denne uken.

 

Jobber hjemme i dag, så da blir det løpetur i lunsjen - bare å finne frem broddene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt ut etter boka Snupsipups. Det er jo ikke noe hokuspokus nei, men å holde seg til planen man har satt opp. Så dere Puls i går? De snakket om viljestyrke og trening av den. Det var også interessant å høre om. Heller ingen hokuspokus, men en god påminnelse. F.eks at det er lurt å ikke ha godteri i huset om man prøver å begrense inntaket. Så slipper man å 'bruke opp' viljestyrken sin på å stå imot det. Så kan man bruke den på noe bedre, som å komme seg på trening f.eks :)

 

Jeg har gått ned nesten 2 kg. Det er jo selvfølgelig fordi jeg har hatt omgangssyken. Aldri så galt at det ikke er godt for noe... Så da fikk jeg en kickstart på nedgangen, så nå må jeg bare holde med til planen jeg også og fortsette nedgangen, jevnt og trutt. 0,3-0,5kg i uka i gjennomsnitt må jeg ha for å gå ned det jeg ønsker dette året.

 

Jeg har litt rester fra jula i hus enda. Klarer liksom ikke å kaste det i søpla helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...