Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Supert :) Deilig når formen begynner å komme seg :)

Tenkte å gjøre det i omvendt rekkefølge jeg. Styrke i sal i går og løping i dag. Perfekt vær for en løpetur :)

 

Greier fortsatt å holde meg unna sukker. Men nå kommer jo ukas vanskeligste to dager, så da er det vel bare å bite tenna sammen og holde seg hard. (snart bikini sesong) Greide det her så og si perfekt i fjor, og da skal jeg jammen greie det i år også ;)

 

Ha en riktig god helg og en God Påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Kort rapport fra meg, skrevet på mobil.

 

Har klart å holde min egen plan til punkt og prikke. Er veldig glad for det :-) Lange skiturer gjør at mange kcal blir forbrent, så det er jo også bra.

Merker at det et lurt å ikke spise noe godis i det hele tatt. Armen begynner så fort å gå automatisk til og fra godisen om jeg først spiser litt... Så siden jeg er dårlig med "måtehold"blir det "avhold" akkurat nå iallfall :-)

 

Skal hjemom om noen dager, spent på hva vekta viser ;-)

 

Hvordan går det med dere Snupsipups og Olga?

 

Ønsker dere en riktig fin påske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Soleie, du inspirerer. :)

 

Jeg må bare innrømme at det ikke har gått like bra med meg. Hodet er liksom satt på vent, og jeg har visst innstilt meg på at jeg skal starte for fullt etter påske. Tar meg stadig i å unne meg litt ekstra uten at jeg helt vet hva jeg holder på med. Det er en svak liten stemme der som prøver å viske at jeg ikke bør gjøre det, men den blir overdøvet av en mye sterkere stemme som vil ha noe godt. Og til sammen har det blitt ganske mye godt.

 

Har sagt det til meg selv 1000 ganger nå at sånn vil jeg ikke ha det. Å føle seg slank og fin betyr mer enn en kortvarig sjokolade nytelse. Så hvorfor er det da så vanskelig å la være?

Tar meg selv i å bli redd for at jeg ikke skal greie det og bli tykk igjen. Men så tar jeg meg sammen og sier til meg selv: selvfølgelig skal du greie det. Noe annet er ikke noe alternativ.

 

I påsken skal jeg få lov å skeie ut og kose meg med god mat, men ikke mer enn at vekta ligger stabil. Og 1. april er det slutt. Da er det 1600 kcal som teller igjen, og vekta skal ned til 65 kg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas andre treningsøkt unnagjort. Deilig, deilig. Hadde det bare gått like bra med maten, så hadde ikke vekta vært noe problem. :blink:

Vel, det går jo vanligvis bra på ukedagene, men i helgene sliter jeg. Savner det gode rytmen jeg var inne i, i fjor. Kan da ikke være umulig å finne igjen den? Men ikke før etter påske :P

 

Har skaffet meg en motivasjonsfaktor. Har kjøpt meg en lekker skinnjakke. Den er litt for liten sånn som den er nå. Det var salg på den og de hadde bare størrelse S og XS. Tok sjansen på å kjøpe S. Får den igjen og kan vel til nød bruke den nå også, men den blir penere med litt mindre på kroppen. Så da er det bare å jobbe mot 65 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

 

Hyggelig at jeg kan inspirere deg, Snupsipups - siden du er årsaken til at jeg er inne i en så god periode nå ;)

 

Gratulerer med ny skinnjakke! Tenker den passer som støpt før du vet ordet av det ;) Jeg ønsker meg og en skinnjakke...men kjøper det ikke før jeg har gått ned mer i vekt...

Shoppestoppen gjelder fortsatt her...men skal på jentetur i april..så det er helt greit å få spart opp litt ;) Det er og denne turen som fikk meg til å gire opp et par hakk...ikke gøy å dra på tur, og føle seg smellfeit!

 

Planen jeg lagde meg, har faktisk fungert veldig bra for meg. Virker som om dette er noe kroppen liker. Så da er jeg nærmere delmålet mitt enn noen gang....regner jeg at det er i boks når jeg veier meg neste gang. Det blir på tirsdag - for jeg er ikke hjemme på mandag.

 

Planen er enkel:

 

Frokost: sunn frokostblanding med ekstra lett melk

Lunsj: 3 knekkebrød med pålegg, 1 glass ekstra lett melk og 1 frukt

Mellommåltid: 1 knekkebrød med makrell i tomat, 1 frukt

Middag: 1 tallerken av det jeg jeg vil lage til familien den dagen (er så glad i gode smaker, og i å lage mat - så jeg tenker ikke "slankemiddag" M E N kun en porsjon er lov)

Kvelds: to rugsprø med pålegg.

 

Null sukker og redusere på karbohydratene (ikke kutte ut ;) )

 

Har trent det jeg skal og har og klart målet jeg har satt meg for trening. Er jo litt fokusert på vektnedgang - så målet jeg satte meg var 10 000 kcal på 25 dager. Da må jeg trene og forbrenne i snitt 400 kcal om dagen. Har ikke satt noen krav til hva jeg skal trene, det viktigste er at jeg er i aktivitet.

Er faktisk i rute ;) og har gått ned 1,9kg på 8 dager (som du vet kilo jeg har gått ned før...) Men, det kjennes utrolig godt - har klart meg sålangt uten å smake noe godis. Har laget både vafler og deilige rundstykker U T E N å smake. Det har A L D R I skjedd før :)

 

Da er det bare å stålsette seg til resten av påsken - veiing på tirsdag!

 

Ha det riktig godt så lenge - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt går supert fremdeles Soleie, og for en utrolig flott vektnedgang, gratulerer. :) Shoppingtur med jentene høres ut som den perfekte motivasjon. Mye artigere å shoppe når man vet at man har gått ned i vekt, og kan kjøpe en størrelse mindre. ;)

 

Mat planen din er egentlig veldig lik min egen, jeg spiser også alltid det samme som resten av familien til middag. Ingen spesial slanke mat, og kun en porsjon. Jeg må ha det enkelt for å lykkes i lengden. De andre måltidene er forresten også temmelig like.

 

Kjempelurt med den trenings planen din. Det er lettere å motivere seg til å komme seg ut om man jobber mot et bestemt mål. Jeg planlegger å starte på et nytt løpeprogram snart for å gjøre meg klar for halvmaraton. Har ikke bestemt hvor og når jeg skal løpe enda, men skal greie det i løpet av sesongen.

 

Ellers håper du får en fortsatt god Påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Ja, planen er veldig lik din, husker du skrev hvordan du gjorde det. Det er jo veldig GR, men lettere i hverdagen, da jeg ikke teller kalorier, og ikke har så fokus på "slankemat".

 

Er litt stolt nå, har stått imot fristelser i mange dager nå, og det kjennes så godt! I dag får vi besøk, og jeg skal lage kanelsnurrer.... Håper det går greit :-)

 

Går lange skiturer hver dag, så jeg holder meg i bevegelse også.

 

Om du finner ut at du skal løpe halvmaraton på østlandet et sted, så vil jeg komme å heie på deg! Du er superflink som planlegger det :-)

 

Ha en fortsatt fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Da har det vært to dager med litt sukker.... Spist av ren høflighet!

 

Vi fikk besøk, som hadde med kake.... Måtte jo smake, den var veldig god! Det er jo veldig snilt å bake kake til oss, bare ståsted at vi helst ikke vil ha det...

 

Merket med en gang at sukkeret, fikk meg til å ville ha mer. Klarte ikke å la være å ta et stykke til senere på kvelden! Straffet seg for magen og, mel er visst ikke tingen for meg om dagen. Rart at knekkebrød går bra. Er jo både mel og gjær i de og..

 

I går var vi i besøk, og to kaker var bakt, pluss dessert! Da tok jeg kun en liten porsjon dessert... Vi fikk med oss kakene, men de går i søpla nå. Bedre det enn at vi spiser dem... Barna har og fått mer enn nok sukker og godis i påsken, så da blir det sånn... Leit, men... Hadde satt mer pris på oppskårne appelsiner :-)

 

Føler meg litt sær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påsken med sine 1000 fristelser over, men det er alle skiturene og dessverre. Har vært en drømmepåske!

 

Har faktisk klart meg gjennom hele påsken, uten flere utskeielser enn de som allerede er nevnt - det er jeg glad for at jeg har klart! Har og klart å følge min egen plan, og ligger foran i forhold til trening. Det er vel første gang jeg ikke har gått opp 2 kilo i påsken – så dette er jeg fornøyd med. Litt godt for selvfølelsen og – godt å klare å gjennomføre mål jeg setter meg.

 

Men - nytt kvartal - og nye mål!

 

Jeg klarte akkurat målet mitt om 5 kilo for dette kvartalet ;)/>

 

Så da er det bare å se fremover - nye 5 kilo i neste kvartal er målet. Dvs. 70 kilo innen 1. juli.

Nå skal jeg melde inn vekten hver mandag – uansett om det har gått opp eller ned…

 

Hvordan har påsken vært for dere Olga og Snupsipups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra Soleie! Gratulerer! Både med delmålet ditt på 5 kg, og for å ha gjennomført en påske med glans! :)

Selv har jeg ikke greid meg, men jeg hadde heller ikke satt meg et mål, og det er nok veldig viktig. Jeg har spist veldig mye sjokolade og div annet, og jeg har ikke fått trent så mye. Så jeg har gått opp 1,6 kg i påsken :( Jeg hadde ikke forventet noe annet, så jeg er ikke så veldig lei meg for det. Men nå gjelder det å holde fokus fremover og kutte ned på sjokolade-inntaket igjen. Og fortsette med treningen. Jeg hadde fri fra jobb i dag og fikk gått meg en lang tur i formiddag.

Jeg har litt rester av påskesnopet igjen. Jeg lurer på om jeg bare skal kaste det i søpla. Det gjør litt vondt, men det er kanskje det som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som om du har hatt en fin påske iallfall, Olga - tenker det du har lagt på deg, forsvinner raskt ;) Men, om jeg hadde vært deg, så hadde jeg kastet påskegodtet - hadde aldri klart å ha det liggende uten å spise det ;)

 

Ny dag og nye muligheter - bør få på meg joggeskoene i kveld. For her er det ikke et gram som forsvinner av seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppnådd mål Soleie, så flott. :) Og så flink du har vært i påsken, kjempe bra.

 

Jeg greide ikke å være flink jeg. Brukte det at jeg skulle starte for fullt etter påske som hvilepute.... ikke lurt. Og den lørdagen jeg skulle kose meg med godteri strakk seg fra fredag til søndag. Følte meg helt forgiftet etterpå, null energi, dårlig humør - ikke bra. Men en ting greide jeg å oppnå, jeg rørte ikke godteriet på jobb, en liten seier iallefall ;) Den labre energien pga av alt godteriet førte også til mindre trening enn normalt. Og vekta, den har jeg ikke tort å nærme meg enda. Må avsaltes og avsukres noen dager først slik at tallet som lyser mot meg ikke blir fullt så skrekkinngytende.

 

Skulle starte for fult 1.april, men kjenner det blir litt tøft. Må nok bruke denne uka på sukkeravvenning, og det medfører større matinntak for å greie det. Men fra neste uke av skal jeg være på rett kurs. ;)

 

Har startet opp med trening igjen da, 2 treninger i boks så langt denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å "se" deg igjen, Snupsipups ;) Tenker du klarer å komme deg på rett kurs igjen ganske fort - du er jo så flink med treningen - og det påvirker nok hva du spiser og ;) Måtte le, når du skrev "avsalting"! Har ikke tenkt på det på den måten før - men du har helt rett! Det har stor innvirkning på vekta. Merker det veldig godt nå, når jeg spiser ganske likt kalorimessig fra dag til dag - om det har vært mye salt til middagen ser jeg det med en gang. Er så veldig glad i salt mat......vet det ikke er bra, så jeg må virkelig prøve å venne meg av med det. Har vært den typen som har saltet maten før jeg har smakt i alle år.......ikke bra!

 

Går fortsatt bra her, utrolig sakte...men rett vei. Nå ser jeg endelig 74 tallet - og det betyr NY BUKSE ;) Det er helt klart på tide, er skikkelig lei av å bytte på å ha på meg mine to slitte bukser. Men, og stolt for at jeg har holdt dette løftet til meg selv!

 

Kom meg ikke ut på joggetur i går - det ble rett og slett vasking av vinduer i stedet...husmoroppgavene står i kø....og i går orket jeg ikke se ut av de skitne vinduene lenger.

 

Så for å komme i mål denne uken, er det mange kalorier som må forbrennes innen søndag!

 

Dagens utfordring for meg heter pannekaker! Tre barn ville så veldig gjerne ha det til middag i dag, og jeg gav etter....synes det er så veldig godt selv også, så da gjelder det å stå i mot. På oss voksne blir det hjemmelaget fiskegrateng, som jeg hadde i fryseren. Sikkert lurt å spise den før jeg begynner å steke pannekaker - slik at jeg er mett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med buksekjøp, du får gi oss en rapport. :) Jeg er virkelig imponert over at du har greid å vente så lenge.

 

Pannekaker er godt ja. Jeg har begynt å fylle dem med masse cottage cheese og bittelitt lettsyltetøy når vi har det til middag. Innbiller meg at det blir sunnere da. Og faktisk så er det veldig godt. ;) Men regner med at fiskegrateng er sunnere da :)

 

Nedtrappinga går greit. Kjenner at sukkertrangen er litt mindre nå, og jeg kan spise litt mindre mat. Måtte ta meg selv i å lasse på en ekstra porsjon middag i dag. Vanen har veldig mye å si for hvor mye man spiser merker jeg. Jeg var jo egentlig mett nok. Får vel bare prøve å stille om hodet.

 

Har nok fortsatt en del væske lagret i kroppen, fortsatt store merker etter sokkene. Så det å gå på vekta utsetter jeg enda noen dager.

 

Klør i halsen for tiden, lurer på om det er noe som kan gå over, eller om det utvikler seg. Får håpe på det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pannekakeutfordringen" gikk fint, smakte ikke på en eneste bit ;)

 

Er skikkelig vår-slapp av en eller annen grunn - utsetter iallfall trening hele tiden... Men nå er det bare tre dager igjen av uka, så nå må jeg ta meg sammen!

 

Taco på menyen i dag - håper jeg klarer å velge bort rømmen, osten og tortillaen - og lage en stor salat av resten av ingrediensene ;)

 

Ha en fin helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Soleie. :) Jeg kom akkurat inn fra en joggetur i flott sol jeg også. Gjør underverker for humøret det :)

 

Og gjett hva jeg skal spise nå? Jo, taco etter samme plan som deg men med litt ost og rømme og masse salsa. ;)

 

Forkjølelsen holder seg på et mildt nivå foreløpig, så joggetur var ikkeno problem. Litt usikker på om det er forkjølelse eller allergi forresten...

 

Nå er det vel bare å stille om hodet til en goderfri helg. Veldig lenge siden jeg har klar det nå, men jeg må bare dersom jeg skal komme meg et skritt videre. Kryss fingrene for meg da :)

 

Riktig god helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da kjører vi likt løp i dag, tacoen står på bordet om en time her ;)

Godt å høre at forkjølelsen din holder seg unna!

 

Skal tenke på deg jeg vet du, du har klart det før - så du kan klare det igjen

Jeg skal i barnbursdag i morgen. Og jeg kan menyen fra tidligere år.....det blir ikke servert noe som er bra for kroppen.....kun fett og sukker. Må være høflig, men håper jeg klarer å snike meg unna kakespising iallfall.... Vil så veldig gjerne videre ned i vekt nå

 

Nei, nå må jeg komme meg tilbake til kjøkkenet her, vi snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da gikk jeg fra å være lettere forkjølet til å være potte tett, vondt i halsen, vondt i ørene og frossen. Dagens styrketrening måtte dermed utgå, sukk... Regner med det ikke blir så mye trening i morgen heller.

 

Null gotteri så langt denne helgen, men det har gått med ekstra mat for å greie det. I går i overkant mye, spesielt på kvelden... Satser på at jeg greier å holde meg litt mer til rammene i dag.

Fant forresten på noe veldig lurt til tacoen i går; bytta ut rømme og ost med cottage cheese. Sammen med salsa ble det veldig godt. Blir nok å fortsette med det :)

 

Håper du har greid deg bra i bursdagen, Soleie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det er så kjedelig å bli syk når man er motivert for trening... Kan jo håpe at også apetitten blir litt svekket? ;)

 

Cottage cheese og salsa til taco har jeg aldri tenkt på, men er jammen verdt et forsøk. Det har vært kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker og bretagnesaus her i kveld, passe lørdagsmat med sunne ingredienser og en litt usunn saus :D

 

God bedring til deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var leit å høre at du var blitt syk - ta det med ro og ikke stress med tankene om trening. La kroppen få hvile og bli ordentlig frisk.

Så bra at du har klart deg uten godisen - det er jo en seier det og! Det er bedre med ordentlig mat, enn tomme kalorier - så du tar jo riktige valg ;)

 

Jeg klarte meg bra i går. Snek meg unna kakene. Er jo ingen søtmoms, så det er ikke noe offer. Skylder på at jeg ikke tåler mel noe særlig lengre, noe jeg absolutt ikke gjør - så da ble det ikke noe mas rundt at jeg ikke forsynte meg.

Tok kun to wienerpølser. Var utrolig sulten i går kveld! Så jeg spise 100 gram røkelaks med et par knekkebrød da jeg kom hjem.

 

Men, hva skjer - joda gikk opp 1 kilo fra i går til i dag. Så enten spiser jeg for lite nå, drikker for lite vann, eller er det mye salt i røkelaks?

 

Trente i går formiddag før bursdagen. Null lørdagsgodt. Kjenner på meg at jeg har gått ned, derfor utrolig frustrerende når vekta ikke er på min side. Og nei - har ikke vært flink til å måle meg...

Men, må ikke gi opp.

Blir en fin dag i dag. Mye håndball, og et vaffelbesøk til søsteren min - men har gitt beskjed på forhånd at jeg kun skal ha te ;) Regner med at matinntaket går etter planen.

 

Ha en fin søndag - og riktig god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei soleie!

 

Så flink du var i bursdagen! Klapp på skulderen til deg, altså!

 

Du kan være rimelig sikker på at den vektøkningen skyldes røkelaksen. Den er veldig salt, og det samme skjer meg når jeg spiser det. Drikk godt med vann og kiloen er borte om et døgn eller to :)

 

Sånn- da sniker jeg meg ut av tråden- jeg hører jo egentlig ikke til- her- og ønsker deg lykke til videre!

 

Marlena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, og veiedag...

 

Nedtur..det ble 75 blank, samme som forrige mandag. 74-tallet som jeg så i forrige uke er igjen blitt borte... Har vært super-flink, så jeg skjønner det virkelig ikke. Trente bare to ganger, men maten har vært 100 % bra. Så det er litt tungt om dagen...

 

Men, gir meg ikke!

 

I dag blir det en runde med "gågging". Runden jeg skal ta er 11 km. og det er for langt til at jeg klarer å løpe hele veien - så da blir det "gågging" ;) Forbrenner iallfall mange kcal på det ;)

 

Ny uke og nye muligheter - så det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag ja. Kan vel ikke si at jeg er så veldig fornøyd jeg heller nei.... 71,2 kg. 3 kg har jeg greid å gå opp den siste tiden. Litt irritert på meg selv nå ja. Bare en ting å gjøre da - brette opp armene og ta tak igjen. 6 kg til drømme målet, rekker nok ikke det før sommerferien starter, men kanskje innen sydenturen i august?

 

Vekta mi kan også være sånn urettferdig som du beskriver Soleie, ofte uten at jeg skjønner hvorfor. Men har jeg vært flink så kommer resultatene - alltid. En må bare vente litt noen ganger....

 

Kunne tenkt meg en løpetur jeg også. Såååå fint vær ute. Men formen er ikke på plass riktig enda, så jeg tror ikke jeg tar sjansen. Men kanskje jeg drister meg til en time Zumba, det er iallefall inne. Og man kan jo ta det litt med ro dersom det behøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...