Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Takk, takk :)

 

Da er jeg ferdig med alle utskeielsene for en stund og klar for å begynne å leve sunt igjen. Har ikke turt å gå på vekta, men frykter den nærmer seg 70 igjen. Det skal jeg ikke ha noe av, så da er det bare å ta seg selv i ørene og jobbe videre. Kjenner søtsuget sitter i kroppen og terger meg, men det skal ikke få vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

 

Ja, min vekt står også fortsatt stille. Og jeg og vet grunnen... Var så utrolig sulten i helgen - og rakk ikke å få trent! Må skjerpe selvdisiplinen mange hakk!

Ingen unnskyldninger holder her - det er bare å gjøre det som jeg vet funker.

 

Har hentet meg inn, og det håper jeg dere og har klart. Det er jo noe det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det går litt trått for oss alle for tiden. Jeg har fortsatt ikke tort å veie meg på morgenen uten klær, så vet bare sånn ca vekt, og den ligger rundt 70 nå. Ikke bra.... tilbake til etter jul vekt. Det har heldigvis gått bra i går og i dag, så håper jo at jeg er på rett vei igjen nå.

Ikke vet jeg om noen anledninger for utskeielser de nærmeste ukene heller, så da er det håp. Kanskje februar kan bli den sunne måneden som januar skulle bli? Litt lettere med februar, for den er jo bare 28 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja kjenner det går litt trått ja. Har gått ned litt over tre kilo i januar, men på en måte så føler jeg ikke at de teller.....det er jo kilo som jeg la på meg i desember - dvs. helt totalt unødvendig å holde på å gå ned de samme kiloene gang på gang. Huff!

Men, det er jo bra å få de bort med en gang, og ikke fortsette i feil retning.

 

Har kjøpt gullmedlemskap i GR-klubben i dag. Ble veldig motivert da jeg hadde det i sommer. Synes det var stas å få så god kostholdscore som mulig. Så nå er alt jeg har spist og gjort nøye registrert. Og for å få topp score i dag, må jeg nå spise litt mer før jeg tar kvelden. Da blir programmet fornøyd - fikk skikkelig lav score siden jeg ikke hadde nok kalorier, grønnsaker, og manglet en "hjertevennlig".

Jaja, jeg ser jo fort at selv om kaloriene har vært innenfor de siste ukene, så har jeg ikke fått i meg det jeg skal for å ha en fin balanse.

Kjennes godt ut, og er fornøyd med dagen!

Du klarer nok helt sikkert å hente deg inn Snupsipups. En vakker dag så blinker 68,0 imot deg på vekta ;) Og en vakker dag så skal det lyse mot meg og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kilo i januar, men det er jo kjempe bra - gratulerer :)

 

Har brukt januar på å gå ned julekiloene jeg også. Og så opp igjen :angry: Føler jeg står å stamper på stedet hvil for tiden. Februar bare må bli en bedre måned.

 

Har satt meg to mål for februar:

1. komme i mål, dvs nå en vekt på 68,0 kg eller mindre

2. ikke bruke penger på klær til meg selv

 

Ingen av delene greide jeg i januar, men ny måned nye muligheter. ;) Det med godterifri måned har jeg lagt på is, kjenner jeg ikke er helt motivert for den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen jenter! Herlig! :)

Jeg har også kun gått ned julekiloene i januar, men det er veldig mye bedre enn ingenting! Ny måned, nye muligheter :)

Jeg ser på et tidligere innlegg at jeg har sagt at om jeg ikke når 73 kg ved utgangen av februar, skal jeg melde meg på Roede-kurs. Det er noe som jeg absolutt ikke har råd til nå, så her må jeg virkelig trå til! Jeg må ned 2 kg denne mnd, og siden februar kun har 28 dager, så må jeg ned 0,5 per uke. Det VET jeg jo er mulig! Det er jo 'bare' å holde seg til opplegget :)

Sushi istedetfor taco i kveld for eksempel :)

Da jeg var barn, kan jeg ikke huske at vi hadde både fredagskos og lørdagskos. Når ble fredagskosen innført egentlig? Kom det med Nytt og nytt og gullrekka? Jeg tror det gjorde det for meg ihvertfall. Har dere like mye kos på fredager som lørdager i deres familier?

Ha en fin fredag og ei deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

He-he, ja der nevner du en av mine store frustrasjoner ;)

 

Jeg vet ikke helt når fredagskosen snek seg inn i familien vår. Men, den har definitivt vært der siden "KIMS fredagskos-reklame" Jeg har virkelig forsøkt med annen kos - og har

I K K E gitt opp.... Smoothies, oppskåret god frukt, bær etc. Barna er glade for det, men det blir alt for fort til at fredagene er like mye kos som lørdag. Vil ikke at det skal være sånn....alle gode råd er jo at en kosedag i uka er nok. Fettet og e-stoffene i potetgull, pepsimax etc er ikke bedre for barna enn for oss...så det er jo ikke noe å lure på egentlig... Men, fredagen er jo så deilig dag, så det er jo godt å kose seg litt og... Hmm...må virkelig være flink med alternativene mine.....i går ble det potetgull.. Ikke det at det blir så mye, når tre barn deles en potetgullpose, hvor selve posen er 5 ganger som stor som innholdet...så blir det ikke så mye på hver. Men, uansett - det er noe med det å faktisk beholde lørdagen som LØRDAG og.

Godt å høre at noen andre tenker på dette og ;) Hva tenker du om dette Snupsipups?

 

Må komme meg i dusjen, nye dugnadstimer venter.... ;)

 

Ha en fin lørdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har irritert meg masse over at mannen i huset innførte fredagskos jeg også ja. Helt enig i at en kosedag i uka er nok. :) Hadde en periode der jeg vedtok at fredagskosen skulle være sunn. Da hadde vi f.eks oppskåret frukt med kesam, grønnsaker med dip, eller andre sunne ting jeg måtte komme på. Ungene var storfornøyde, mens far i huset syns ikke det ble den helt store kosen.

 

Nå i det siste har jeg selv gått å kjent på at jeg er mer klar for å ta kosen på fredag enn lørdag. Sliten etter ei lang uke, og endelig helg. Da er det innmari godt å skeie ut... Så nå er vi vel kommet tilbake på usunn fredagskos igjen. Selv klarer jeg stort sett å holde meg unna kos på lørdag hvis jeg har spist fredag, men kjenner på at jeg ikke synes det er ok at ungene får begge dagene. Så bør vel egentlig gjøre noe ja...

 

Nå skal jeg snart på trening, gleder meg. :) Syns det er så godt å trene om formiddagene i helgene. Har ofte litt mer å gi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten nedgang på 0,2 på meg, men egentlig stillstand her denne uka også. De neste 4 ukene MÅ jeg klare -500g hver uke. En stor utfordring som venter meg er hyttetur i vinterferien om 2 uker. Da gjelder det å være streng i butikken når vi gjør innkjøp. + gå masse turer og trene. Det skal jeg klare. Denne uka er utfordringene en venninnekveld og en familiebursdag i helga. På venninnekvelden vil det være sunne alternativer å velge i. Og til bursdagen spiser jeg på forhånd, og tar kun et lite stykke kake. Jeg spiser alltid for mye i slike anledninger, egentlig fordi jeg kjeder meg litt...

Ellers legger jeg inn noe mer trening denne uka, og startet dagen med litt 30 day shred :)

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Olga, all nedgang er bedre enn ingen nedgang :)

Lykke til med de kommende utfordringer. Jeg er sikker på at du greier det fint med litt planlegging og den virker det som du er godt i gang med allerede :)

 

Dagens vekt ble 69,0 kg på meg. Så jeg ligger vel egentlig ganske stabil for tiden. Litt opp og litt ned, men hele tiden mellom 68-70 kg som jeg hadde satt som vektbelte. Så det virker nesten som kroppen har innstilt seg på stabilisering nå. Burde vel være fornøyd med det, men jeg vil liksom oppnå 68,0 kg før jeg flytter over på hold vekten på heltid. Vil liksom nå målet før jeg gir meg, slik at flyttingen er planlagt ikke bare noe jeg gjør fordi jeg ikke greide å komme i mål.

Pr dags dato er det altså bare 1 kg igjen. Egentlig veldig lite, men allikevel så vanskelig. Men jeg gir meg ikke ;) Det er fortsatt 24 dager igjen av februar og det burde være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten for tiden jeg... Det har vært tøffe dager på jobb og det er ikke bra for søtsuget kjenner jeg. Drømmer om sjokolade, sukk...

Hadde tenkt meg på trening i dag, men utsetter det nok til i morgen. Sofaen frister mer. Får bare håpe på fint vær i morgen for da kan jeg løpe ute :)

Ellers så går det sånn passe med maten, kunne godt ha vært flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ;)

 

Det har vært travelt her og.....dagene går så fort! Så det har vært stille fra meg noen dager nå.

 

Det ble bare ned noen få gram forrige uke... Synes det er fryktelig tungt at det går så sakte. Men, jeg vet årsakene...det er bare så frustrerende at det er så utrolig lite som skal til, av litt feil mat før det ødelegger vektnedgangen...

I hele januar ble det en dag med litt potetgull - så da klarte jeg nesten fortsettet mitt om å ikke spise noe godis. Hittil i februar har jeg ikke smakt noe.

 

Denne uken har jeg fulgt opplegget til GR 100% - fått 10 poeng hver dag - trent to ganger hittil, også styrketrening. Så jeg er virkelig motivert til å få det til - må bare forstå at om jeg skal få vekten nedover denne gangen - så kan jeg ikke vike fra planen i det hele tatt. En dag om gangen ;)

 

Håper du får energien din tilbake Snupsipups :) Du får tenkte på at uansett om dagene er litt tunge, så har du jo gjort en kjempejobb for kroppen din det siste året! Tenk at du nå er stabil innenfor et vektbelte som du drømte om for et år siden! ;)

 

Lykke til du også Olga! Litt nedgang er utrolig mye bedre enn litt opp ;)

 

Ja, vinterferien nærmer seg - den er en utfordring for meg og.... Hytta=kos :) Men, tross alt er også Hytta=mye skigåing :) Så vi får ta det som en utfordring, og bestemme oss for hvordan uka skal bli på forhånd ;) Skal vi ha god selvfølelse og være stolte over hva vi har gjort for oss selv? Eller skal vi avslutte ferien med at vi er skuffet over oss selv, og har støttet godteri-industrien?

Det første tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så flink du er Soleie. :) Kun litt potetgull i hele januar og 10 poeng på kostholdet, supert. Kjente jeg ble litt motivert nå :) Satt akkurat å tenkte at jeg skulle utsette løpeturen til senere i dag, men etter å ha lest innlegget ditt fikk jeg litt gnisten tilbake ;)

 

Det går an å kose seg masse på hytta uten at det går utover vekta, for kos trenger ikke å være gotteri og potetgull. ;) Bruk heller litt ekstra lang tid på matlagingen og lag noe ekstra god mat. Det er jo massevis av sunn mat som smaker herlig. Sånn har iallefall jeg tenkt i året som har godt. Jeg har for eksempel unnet meg sushi (som jeg synes er supergodt) til lørdagskos flere lørdager isteden for gotteri. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har kost meg like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg kan gi deg motivasjon! Du må vite at jeg har deg i tankene veldig ofte - du sitter ofte på skulderen min, når jeg er i situasjoner hvor jeg lider valgets kvaler. Så tenker jeg på hva du har klart, og hvilke valg du har tatt ;) Og på resultatet ditt ;) Så du er en stoooor motivasjon for meg!

 

Jeg må lære meg å like sushi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå ble jeg rørt, nesten så det trilla en tåre her :)

Kom meg forresten på joggetur i går og det gikk bra å jogge med brodder. Hadde liksom aldri sett for meg selv ute å jogge om vintern med brodder. Er jo bare gamle damer som bruker brodder.... :P Kanskje jeg begynner å bli gammel? Men det fungerte jo bra.

 

Dagens plan er MRL time på treningssenteret og så blir det arbeidshelg.

 

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Brodder ja...

 

Eldre...eller bare fornuftig? ;) Brodder er supert synes jeg. Mye lettere å løpe med enn man skulle tro. Har brukt det noen år, og kan ikke klare meg uten. Hadde så veldig bekkenløsning i alle tre svangerskapene - og var "slarkete" mellom graviditetene, redselen for å falle og gli på glatta henger fortsatt i - så brodder er fint det! Har faktisk et par vanlige og, som jeg tar på meg når det er isete......føler jeg ikke som kjerring, men synes det er helt supert å komme meg raskt frem uten å være redd for å skli ;)

 

Ja, da er snart en ny uke omme. Jeg har fortsatt 10 kostholdspoeng hver dag, trent 3 dager, pluss gått tur et par av de andre dagene, null godis - men har bare gått ned noen hundre gram. Det er da veldig så sent dette går.... men litt ned er fortsatt bedre enn opp...

Kjenner at kroppen trives iallfall. Så helsegevinsten er jo tilstedet - selv om jeg ikke "raser" ned i vekt.

 

Var i bursdag i går. Klarte meg bra - tok et mini-kakestykke, men fylte tallerken med bærene som kakefatet var pyntet med ;)

 

I dag er det både morsdag og fastelaven... så da blir det bollekaking. Må virkelig ikke røre de bollene.... Vi pleier å ha fastelavensboller, og det er noe med tradisjon. Iallfall så er barna her veldig opptatt av " vi pleier å ha...." Det er jo såååå koselig at de har ting de ønsker skal skje hvert år.... Så boller med vaniljekrem blir det, uansett om det er til stor fristelse for meg.

Blir det bollerbaking på dere i dag?

 

Ellers så skal jeg få trent en økt til - pluss dra på håndballkamp ;)

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er for tiden Soleie :) Det vises nok snart på vekta også, hender den bare henger litt etter. Men plutselig løsner det og da får du de resultatene du fortjener ;)

 

Går fortsatt litt dårlig med det jeg putter i munnen for tiden. Er nok oppe i 1900-2000 kcal daglig for tiden pluss at det ble godteri og potetgull i går. Blir nok ikke noen nedgang ut av dette nei. Men forhåpentligvis ingen oppgang heller ;) Og ja, jeg har tenkt å spise fastelavensboller i dag. En kollega har lovet å ta med på jobb i ettermiddag og da har jeg tenkt å kose meg. Har ikke fått noen morsdagskake før i dag, så det syns jeg at jeg fortjener. ;) Har forresten jogga over 10 km i dag også da, så har da brukt litt kalorier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Du er så flink med løpingen din! Løper du stort sett ute nå, eller gjør du det inne på mølla?

 

Jeg har ikke løpt så veldig mye, mest bare for oppvarming etc. og vært i sal-timer. På senteret der jeg går er møllene plassert forand store speil.... Er det mulig? Hvor avslappende er det å se lårene "disse" seg gjennom treningsøkten? Så for å si det mildt så strever jeg med å slappe av og tenkte på hyggelige ting mens jeg løper der.

 

Men, jeg er faktisk stolt uansett. Det er bare et år siden jeg ikke klarte tanken på å gå på et treningssenter....og nå er jeg der flere ganger i uken ;) Så det er jeg ganske stolt av - litt godt å overvinne sine egne, dumme begrensninger.

 

Det ble ned noen gram og cm. denne uken og. Er egentlig veldig fornøyd. Spist de mengdene jeg skal av alt, og utskeielsene var kontrollerte. Joda, det ble fastelavensbolle på meg og. Men, bare en. Og klarte å kaste all vaniljekremen som var igjen, i søpla med en gang! Droppet kvelds, og mellommåltid - så kalorimessig gikk det greit.

 

I dag er det styrketrening på programmet igjen. Gleder meg og til å dra på posten for å hente pakke - nye treningsklær fra flust.no. Kjekt med trumf-poeng ;)

 

Ha en strålende dag - og lykke til med ukas gleder og utfordringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Da er dagens økt unnagjort. Det ble 50 min crossfit i dag. Veldig godt med styrketrening kjenner jeg ;) Dvs. det er godt, men jeg kjenner så veldig at jeg trenger det ;) har jo ikke gjort noe av det tidligere - så det er jo på tide!

 

Så er fortsatt ved godt mot - og er glad for hver dag jeg har klart! Har bare det som mål: en dag om gangen - og for hver dag jeg klarer med 100% GR opplegg så er jeg veeeldig fornøyd med meg selv :) Vet jo at det nytter - det gjelder jo bare å være standhaftig og holde på lenge nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas vekt 68,4 kg, så av en eller annen merkelig grunn har jeg da gått ned litt igjen :)

 

Når jeg løper blir det mest løping ute ja. Men er med på en del saltrening også, så alt i alt er det nok mest innetrening for tiden. Hender det blir ei økt på tredemølla en gang i blant også, men da mest intervall trening. Vi har heldigvis ikke speil foran møllene, for et merkelig påfunn....

 

Så fint å høre at du har vent deg til å dra på treningssenteret. :) Dørstokkmila er vanskelig å overvinne. Men det er jo så utrolig godt å trene når man først kommer i gang. Og gratulerer med nye treningsklær, håper de sitter som støpt. Nye klær er også bra for motivasjonen. ;)

 

Jobber med å få inn mer styrketrening jeg også, og det går da rette veien, men har mye å hente enda ;)

 

I dag skal jeg på Corebar, da er det mye styrke på kjærnemuskulatur og det liker jeg. Mulig jeg supplerer med noen øvelser selv etterpå, får se litt hva timen inneholder.

 

Lykke til videre med 100 % Grete Roede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen! Wow - tenk 400 små gram unna THE BIG GOAL!!! Du er virkelig super-flink! Det er jo helt tydelig at du har funnet en rytme på mat og trening som fungerer bra for deg ;) Flinke du!

 

I dag skal jeg ikke trene, men har fått det for meg at de dagene jeg ikke trener må jeg illfall være sikker på at jeg går mer enn 10 000 skritt. Har ikke en jobb med aktivitet - så det går ikke av seg selv å få nok skritt.... Har kjøpt ny skritt-teller som ikke er så stor, så da er det greit å ha den i bukselomma.

Ja, jeg gjør som du skjønner "ALT" for å få beveget den vekten min nedover :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du har gått litt ned igjen Snupsipups! På tross av at du har spist godt. Det er veldig bra! Håper kroppen din begynner å bli vant til den nye vekta og ikke kjemper mot! :) Og du Soleie er jo kjempeflink med å følge opplagget til GR. Vedlig bra. Vekta kommer nok etterhvert, så ikke gi opp. AV og til hadde det sikkert vært lurt å ikke ta fram vekta på ei stund og ikke veie seg men kun fokusere på opplegget. Men det er jo ikke så lett da...

Selv har jeg ikke gått noe ned i uka som var. Jeg ble litt skuffa i går, for jeg hadde regnet med litt nedgang. Jeg snikveide meg på fredag og da så det ut som jeg hadde gått ned nesten 1kg, så da hadde jeg håpet på 0,5 etter helga. Men utskjeielsene ble nok for store. Jeg havnet på et gjennomsnitt på 1700kcal per dag. Men utfordringene jeg visste kom, klarte jeg ikke å styre unna som planlagt. På jentekvelden ble det servert så mye godt, og fastelaven og morsdag i helga førte til stort kcal-inntak. Det ble 2 fastelavensboller på meg. Jeg får prøve å være glad for at det ikke ble 4 og oppgang i vekta... Men det er vanskelig å ikke bli skuffet når man føler at man har vært 'relativt' flink. Jeg trente endel, men det er jo inntaket som er viktigst.

Nå er jeg på hyttetur, og da kjenner jeg spesielt godt på hvor vanskelig det er å endre livsstilen. Vi skal være her 1 uke, og har planlagt godt. Mye sunn mat og snack har vi med. Og 30 day shred-dvd-en er med :)

Ha ei god uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Olga ;)

 

Du, jeg er blitt helt hekta på å klare 10 poeng hver dag- så ja, helt klart veldig fornøyd! Det er faktisk ikke så lett - må både få i meg nok kalorier, og alle riktige næringstoffer, drikke nok etc. Alle de tingene som er så lett å sluntre unna på i den hektiske hverdagen.

 

Føler meg og i sååå god form om dagen - det er nok fordi jeg så lett klarer å holde tritt med om jeg spiser nok av alle de riktige næringsstoffene - og nok kalorier.... Jeg ligger på 1600 kcal - og tenker at det er bra for meg - så får det heller ta litt tid.

 

Så ja, absolutt fornøyd - jeg prioriterer å legge inn hva jeg skal spise hver dag - enkelte dager har jeg tilogmed printet den ut (!!!!)

 

Så jeg føler meg i god form, er mett siden jeg velger riktig mat og nok mat - men vet at jeg ikke spiser for mye.

 

Trener 3-4 dager i uken. I dag har jeg hatt på meg skritt-teller, fordi jeg ikke får trent. Har planer om å ha det på meg de dagene jeg ikke trener - slik at jeg også holder kontroll på at jeg faktisk beveger meg.

 

Så alt i alt følger jeg Snupsipus`s sitt opplegg - det har vi jo et skikkelig godt bevis for at funker. Må bare være litt "rigid" i forhold til registrering en stund - siden jeg jo ikke har klart å gjøre dette helt 100%. Er blitt 44 år og det merkes! Det skal så lite til av utskeielser til før jeg står på stedet hvil vektmessig... Husker da jeg var 20 - og kunne rase ned i vekt om jeg først bestemte meg - jaja - lenge siden det ;)

 

Så en dag om gangen - er målet mitt. Glad for hver dag jeg gjennomfører :)

 

Håper du koser deg på vinterferie - det hørtes deilig ut! Neste uke er det min tur :)

 

Lykke til - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...