Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Du er imponerende flink for tiden Soleie, regner med det snart vil vises godt på vekta :)

 

Så deilig det høres ut med vinerferie på hytta, dere er heldige. :) Vi har verken hytte eller vinterferie vi. Kan nok i beste fall håpe på å få avspasere en dag eller to. Men i februar med studielån er nok overskuddet lite, så det blir nok ingen tur.

 

Trener 3-4 dager i uken jeg også, men trenger nok ingen skritt teller for å få nok skritt. :) Men jobb som sykepleier kan vi fort komme opp i 10 000 skritt bare i løpet av arbeidsdagen. Og vi sitter sjelden lenge i ro. Merker det spesielt godt på kursdager for da har jeg virkelig problemer med å sitte i ro så lenge. Sitter å vrir meg på stolen og får ganske vondt etterhvert.

 

Ellers ble det brownies på menyen i dag.... litt dårlig samvittighet kjenner jeg. Men da gutta baka greide jeg ikke å la den være. Sukk. Skulle jo liksom være flink nå som jeg var så nære mål. Vil liksom ikke vente enda en måned før jeg krysser målstreken.

 

Jeg har ikke gull medlemskap enda Olga. Men tenkte å kjøpe det når jeg skal begynne for fult å holde vekten, slik at jeg lærer meg hva jeg kan spise i løpet en dag for å stå i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går litt tungt for tiden hos meg. Er mye sulten for tiden, spesielt om kvelden, noe som har ført til at jeg har spist mer enn jeg skal. Liker ikke :(

Er sliten for tiden også, så foreløbig har jeg bare kommet meg på en trening denne uka. Satser allikevel på at jeg skal rekke mine tre.

 

Håper på ei rolig helg nå så jeg får hentet meg litt inn igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er helt naturlig å være sliten - og ikke ha overskudd til seg selv. Du har jo full jobb, tre barn og et hjem å ta deg av! Tenk på hvor flink du har vært som har klart å få til å prioritere deg selv dette året - slik at du har fått gitt deg selv rom til å trene.

 

La kroppen få hvile litt, så tenker jeg overskuddet kommer tilbake - håper helgen blir rolig for deg - slik at du får hentet deg litt inn ;)

 

Og det å kose seg med en brownies er jo og normalt i et "normalt kosthold". Og når man er så heldig å ha gutter som baker, er man jo og pliktig til å spise. Man kan jo ikke skuffe - ved at mamma ikke vil smake! Det hadde jo ikke vært no særlig for små bakere ;)

 

Jeg "mistet hodet" i går. Har bakt masse grove rundstykker for å ha i fryseren - fersk gjærbakst er det beste jeg vet - så da ble det altfor mange rundstykker, med smør og ost. Huff! Hvilken selvdisiplin! Det værste er jo at jeg tåler det slett ikke lenger. Spiser ellers bare knekkebrød. Så nå er magen i opposisjon, vondt gjør det og - samt at jeg føler jeg som en vandrende gassballong!

 

Så da er det om å gjøre å sette strek over gårsdagen - og ikke la det bli en lang sprekk - siden jeg jo nå er skuffet over meg selv.

 

Tenker og på å redusere kaloriinntaket til 1400 for noen uker for å se om det hjelper litt. Det var det jeg gikk på i vår/sommer da jeg gikk ned. Så vi får se. Litt lei av at jeg ikke går ned mer....

 

Skal på håndballcup i helgen - så da blir det om å gjøre å ta riktige valg..... ;)

 

Ha en riktig fin helg - slapp av så godt du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen temmelig sliten i dag også. Måtte dra meg ut av senga når ungene skulle på skolen og tilbrakte de første timene på sofaen. (har fri i dag). Var kjempe tørst og det gikk ned mange glass med drikke (både melk, flere glass vann og kaffe). Etterhvert kom energien tilbake litt etter litt. Fikk jammen både rydda og vaska hus. Og i ettermiddag ble det trening. Det virket temmelig uoverkommelig på morgenen.

 

Hehe.... måtte nesten le litt av deg Soleie. Enn å kalle grove rundstykker for en sprekk... tror du har kommet langt i livsstils endringen din. ;) Skjønner det har litt med at du ikke tåler brød noe særlig og at du spiste flere enn planlagt. Men allikevel. Kunne jo ha vært en bolle potetgull og masse smågodt, det hadde jo vært verre. ;)

 

Ellers endte dagen i går med at jeg og mannen delte en pose potetgull.... huff og huff. Var så sliten og fysen på noe godt at jeg ikke greide å la være. Hadde spist vanlig kveldsmat først, men det ble ikke nok. Heldigvis har jeg greid å være sunn i dag, og greier jeg det i morgen også så kan jeg jo si jeg tok lørdagen på torsdag og uka ble helt ok, tross alt. Satser på den ;)

 

Riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere i helga med trening og håndballcup osv?

Jeg fikk meg en god treningsøkt på lørdag, selv om jeg ikke gikk ut døra! :) Jeg har fått meg et styrkeprogram som jeg kan gjøre både hjemme og på treningssenteret. Så da er det ingen unnskyldning selv om dørstokken er høy! ;) Fredagen fikk jeg meg en joggetur, mens i går ble det treningsfri. Ellers var det en lat vinterferie og det vises dessverre på vekta. Opp 0,5 kg denne uka. Så de 2 kiloene jeg skulle ned i februar kan jeg bare se langt etter. MEN jeg prøver igjen i mars. Denne uka må jeg ned igjen til 75 blank, så setter jeg nytt mål og strekker meg mot 73 kg ved utgangen av mars.

Jag hadde egentlig lovet meg selv å melde meg på kurs om jeg ikke nådde februar-målet mitt. Jeg har veldig lite lyst å bruke penger på det akkurat nå (litt trang økonomi for tida) så jeg må tenke litt på det. Kanskje jeg prøver gull-medlemskapet heller.

Jeg synes ikke dere skal plage dere selv med dårlig samvittighet for nybakte rundstykker og brownies. Det ville jo være menneskeplageri å bake uten å få smake! :) Nybakt er jo helt himmelsk. Og det er jo ikke hver dag! :)

-Akkurat der vet jeg at en av mine store svakheter ligger; "det er ikke hver dag"... Jeg finner ofte en unnskyldning til en 'spesiell anledning'. Der må jeg ha fokus nå. La hverdag være hverdag, og helg være helg.

Ha ei god uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ;)

 

Så flink du er med trening om dagen Olga ;) Jeg tenker de små grammene du har gått opp i vinterferien, fort forsvinner!

 

Har hatt en travel cup-helg. Laget til eldste sønnen min beviste nok en gang at de er blandt de aller beste i Norge - så det er helt utrolig gøy! Mye spenning i håndball - spesielt når det er ens egne ;)

 

Har pådratt meg en mini-infulensa, så formen er dårlig - og har ikke orket å trene de siste dagene. Mat har jeg og vært litt sløv med. Det er det med meg, at når jeg først kommer litt ut av rytmen, så sliter jeg litt med å komme tilbake.... I dag er dagen.....

 

Huff, jeg ser at det ser rart ut å kalle tre grove rundstykker for en "sprekk". Men, på en måte så blir det det for meg......når jeg hiver innpå med smør og feil pålegg - så blir jeg så skuffet over meg selv. Det er dette som er mine største fristelser - hverdagsmaten med for mye fett. Smør og ost. Er nok en skikkelig "fettoman". Elsker fete sauser, fløte i maten, gratinerte retter etc. Godis er ikke noe problem for meg - men som sagt det er de hverdagskampene jeg må ta. Nå har det gått stort sett greit siden nyttår - så det er bare å fortsette å jobbe med gode vaner ;)

 

Da har vi samme mål Olga - jeg har fortsatt ikke klart å komme meg ned til 75 kilo som er første delmålet mitt. Men, gir fortsatt ikke opp. Vil ha klart det innen 1. mars. Og det betyr MYE trening - så nå må jeg bli helt frisk...akkurat nå er jeg varm i kroppen og vondt i alle ledd...

 

Hvordan er det med deg Snupsipus? Har du fått litt energi tilbake?

 

Drar på hytta i kveld - så da blir det stille fra meg noen dager. Ha en fin uke, og lykke til med alle gode valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Tja hvordan går det med meg? Jeg har vel også kommet ut av rytmen. Greier slett ikke å holde meg til 1600 kcal, kroppen krever rett og slett mer for tiden og jeg har ikke orka å kjempe imot. Men vekta ligger stabil på 68-tallet så da får jeg vel i meg passe mengde etter forbruk. Og egentlig er det en vekt jeg er fornøyd med ;)

 

Det ble bare to treninger forrige uke. Kjenner det var et tøft slag, men kroppen trengte nok å ta det litt med ro for å hente seg inn igjen. Så nå kjennes det ut som energien er på plass igjen. Har akkurat vært å trena nå. En hel time med styrke, og jammen har jeg mye å hente der. Dette må jeg bare gjøre oftere. ;)

 

Så artig at laget til sønnen din gjorde det så bra Soleie. :) Og sport er helt klart best å se på når noen av ens egne er med :)

Håper formen din snart er på plass igjen.

 

0,5 kg etter en vinterferie er ikke mye Olga, det forsvinner nok fort igjen ;) Lykke til med 73 i løpet av mars, er sikker på at du kan greie det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med "level 3" på 30day shred. Det er TUNGT!! Jeg har ikke akkurat gjort dette hver dag da. Jeg har vel brukt 2 mnd på de første 23 av 30 dagene... velvel. Jeg skal prøve igjen i mars. Da håper jeg det vil gå som en lek å starte på level 1 igjen :)

Jeg har tatt en pause fra registreringen av mat. Jeg føler ikke at det motiverer meg, så jeg skal prøve å holde meg til planen uten å bruke tid på registrering. Jeg vet jo hva som skal til, så jeg må holde fokuset på sunn mat og bra trening.

Jeg vil bare repetere planen og mine utfordringer. (Det hjelper litt å skrive det ned, jeg trenger påminnelsen)

Frokosten går som regel greit med 2 brødskiver eller havregrøt. Legg gjerne på grønnsaker

Mellommåltid, f.eks et eple

Lunsj, et par skiver eller aller helst SALAT

Mellommåltid, f.eks en yoghurt eller en gulrot

Middag - spis kun ÉN porsjon! -vi har som regel sunne middager, men jeg spiser alltid for mye...

Ikke glem kveldsmaten, et par knekkebrød og gjerne en yoghurt

Minimum 7 trimpoeng i uka.

Treningen går greit for tida. Utfordringene jeg må fokusere på nå er å stoppe etter én middagsporsjon + å la hverdag være hverdag. Ikke lage dårlige unnskyldninger for å spise sjokolade eller boller på hverdager...

 

Ikke strev for mye med de 1600 kcal Snupsipups. Du sier jo du er fornøyd med vekta di, og det er jo KJEMPEBRA. Så lytt til kroppen, slik som du gjør, og la den få litt mer energi en periode. Kroppene trenger jo litt stabile pauser innimellom. De hadde et navn på det på GR kurset, men jeg husker ikke hva det var. Men at man lar kroppen få litt ro før man går på en ny nedgang. Så kan du kanskje ta de siste grammene litt seinere.

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det med å komme tilbake i rytmen etter en forkjølelse slik som deg Soleie. Du må ha god bedring og lykke til med treningsoppstarten etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldig godt i gang med 30 day shred Olga. Jeg likte det programmet veldig godt den gangen jeg prøvde, men kom aldri lenger enn level 2. Og jeg klarte heller ikke å gjennomføre hver dag, ble rett og slett alt for stiv og støl enkelte dager. Men hvorfor jeg stoppet husker jeg ikke....

 

Jeg har ikke registrert mat på veldig lenge jeg heller. Og synes det har gått veldig bra uten. Man lærer jo etterhvert hva som er passe mengde og holder seg til det.

 

Jeg hadde lenge som mål at jeg skulle nå 68,0 kg før jeg startet hold vekten for fullt, og jeg ville liksom ikke gi meg før jeg var der. Men kroppen var visst ikke helt innstilt på det så jeg sier meg fornøyd med 68 komma noe og lar kroppen få en pause. Kanskje vil jeg prøve meg på litt til før sommern, vi får se. Så nå er målet STABIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ;)

 

Da er jeg hjemme igjen etter noen dager på hytta. Typisk nok, så ble jeg syk med feber. Fikk meg bare en dag med en god skitur...men det ble heller ikke så mye ekstra mat, da. Og det er da iallfall et pluss - for å se på det positive.... :)

 

Vekten viser nå at jeg har gått ned 4 kilo siden nyttår. Er egentlig fornøyd med det. Har ikke noe mål for hvor mye jeg skal gå ned pr. måned - men om det blir 2 kilo i måneden - så er jeg superfornøyd! Det blir jo litt etterhvert :)

 

Fin plan du har, Olga - det er mye likt hva jeg prøver å følge. Jeg ble plutsetlig lei av å registrere alt hele tiden - jeg vet jo gjort det lenge nok til at jeg vet hva som skal til. Men, tør nok ikke slippe det helt enda - for min del blir det så fort til at jeg ikke får spist mellommåltidene - og da blir det fort for mye til middag... Så tror jeg må registrere litt til.

 

Siden jeg ble syk, så ble det kun en trening på meg forrige uke. Deilig å ha fått så store barn - at Runkeeper forteller meg etter familieturen at jeg har forbrent 800 kcal. Det er ikke "tusleturer" lenger... Det må sies at det ikke er ofte de blir med på langrenn lenger...det må mye overtalelse til - men de gjør det av og til for min skyld ;)

 

Godt å høre at du lytter til kroppen din, Snupsipups :) Gratulerer med nytt mål! jeg håper at du kommer innom her og forteller hvordan det går med deg.....kommer til å savne deg vet du! Men, ønsker deg uansett all lykke til med å holde deg på 68-tallet ;)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Soleie, ikke moro å bli syk når man har fri og skal kose seg. Men fint at du fikk deg en skitur iallefall. :)

Og gratulerer med kjempeflott resultat. Vekta di går jo ned i perfekt fart. ;)

 

Kjenner ut som jeg brygger på en forkjølelse jeg også. Så nå skal jeg skynde meg ut på joggetur og se hvordan det utvikler seg. Enten "skremmer" jogginga forkjølelsen unna ellers bryter den ut i full blomst. Har opplevde det flere ganger de siste månedene at etter en joggetur forsvinner alle symptomer på en kommende forkjølelse.

 

Tror forresten ikke jeg er helt klar for å flytte over på hold vekten på fulltid. Det er her jeg har vært hele tiden og føler at jeg hører hjemme. Det er litt tryggere på en måte. Og så har jeg jo ikke passert målstreken på 68,0 kg enda da ;)Skal passere den før eller siden, men ikke riktig enda. Satser på at det blir før sommeren iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :) :) Så fint at du blir her litt til, Snupsipups!

 

Håper du skremte bort forkjølelsen din!

 

Har hatt en fin dag så langt. Har gått to lange, raske turer - det ble 600 kcal - så det er jeg fornøyd med. Deilig å kjenne vårsola titte frem for første gang :)

 

Nå er jeg skikkelig sulten......må klare å begrense meg til min "faste kveldsmat"... Blir en travel dag i morgen, så jeg holder på å lage middag for i morgen, så det går fort å få noe på bordet i en fei i morgen ettermiddag - må virkelig ta meg sammen for ikke å spise av gryta.... Så da tok jeg en pause og logget meg på her - pleier å stoppe lysten på feil mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah.... forkjølelsen ble skremt bort igjen ;)

 

Jeg sliter litt med søtsug for tiden og mine gode vaner begynner å skli litt ut. Har merka at jeg tillater meg selv å smake på stadig mer usunne ting for tiden slik at det kan bli usunt opptil flere ganger i uka. Det kan vi ikke ha noe av. Skal vekten holdes må jeg ta meg selv i ørene og være flink å spise sunt hver dag, ikke smake litt her og litt der selv om det er godt. Tilsammen blir disse småsmakingene mye, og de trigger søtsuget ekstra. Så nå skal det skjerpes og jeg skal tilbake på den smale sti.

 

Fra nå av blir det kos (vel usunt kos) kun en dag i uka, fortrinnsvis lørdag. Skulle jeg være uheldig å ta kosen en annen dag skal jeg holde meg unna på lørdag, så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemper fortsatt mot søtsuget, men har greid å stå imot de siste to dagene. satser på at det betyr at jeg er på rett vei igjen. ;) Satser på å holde meg helt unna frem til lørdag, og helst burde jeg vel holde meg unna da også for å komme meg på mer rett kjør igjen.

 

Fikk høre på jobb i dag igjen at "jeg holder jo på å bli helt borte".... Vet liksom ikke hvordan jeg skal ta slike kommentarer. Er det ment som et komplement eller er det negativt ment? Synes iallefall ikke sånne kommentarer er noe trivelige. Jeg holder da slett ikke på å bli borte, og ikke er jeg sykelig tynn heller. Ligger fortsatt i øvre del av normalområdet. Svarte bare at jeg faktisk har ligget stabil på vekta i over to måneder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

 

Jeg synes du skal ta det som et kompliment - eller som et tegn på misunnelse. Det er ikke alle som takler like bra, at andre rundt en faktisk klarer å gå ned i vekt.

 

Du er flink - og ta det til deg! Du er sikkert flott :)

 

Du høres jo og skikkelig bestemt ut på å ikke vende tilbake til gammelt spisemønster - så dette kommer nok til å gå fint!

 

Jeg har hatt en dårlig uke sålangt.... Veldig travle dager, kombinert med migrene. Har sovnet på sofaen de siste dagene, uten ork til noen ting. Så nå er jeg sliten av å ha presset meg mye de siste dagene, men migrenen har sluppet taket - og jeg er meg selv igjen.

 

Matmessig blir det skikkelig dårlig når jeg er syk - ikke så store mengder, men feil mat - både på meg og resten av familien. Så i dag skal vi ha en god og sunn middag.

 

Har da heller ikke trent noenting denne uken. Men, det er bare torsdag i dag, så jeg bør jo kunne få av noen kalorier innen mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du skal slite sånn med migrene da. Håper den holder seg unna lenge nå.

 

Sitter bare og venter på at jeg skal på trening jeg. Styrke i sal, for fjerde gang på 2 uker. Litt stolt av meg selv nå. Har alltid vært for dårlig med styrketrening, men har som mål å endre på det. Vil bli sterk og fin. ;) Trener forresten kondisjon i tillegg, har jo også som mål å løpe halvmaraton i år.

 

Ellers går det bedre med søtsuget, ikke så plagsomt lenger nå, så da har jeg et håp om at det går rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at søtsuget har gitt seg - slitsomt når man skal kjempe i mot det ;) Oj, så kult at du tenker på halvmaraton i år! Har du tenkt noe på hvilket løp du har lyst til å være med i?

 

Dagen i går gikk fint - lagde deilige hjemmelagde fiskehamburgere, og hjemmelaget hamburgerbrød til. 3 av 5 likte det veldig godt.... Ble nok litt i det groveste laget på de brødene....jaja - må jo prøve meg :) I dag blir det taco - har begynt å venne meg til å redusere kraftig på tortillaene/tacoskjellene, rømmen og osten...så da er det jo ikke så ille. Bruker karbonadedeig, og ekstra mye salsa på grønnsakene, så blir det en deilig tacosalat.

 

Solen skinner - så i dag blir det definitivt trening ute B)

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra i går ;) Hadde kontroll hele dagen ;) Ikke så mye som en liten sjokoladebit, eller ekstra av noenting. Vært på vekta og den har rikket seg litt igjen ;) Sakte men sikkert

 

 

I kveld er det jentefest - så da skal jeg kose meg med maten, og prøve å "snike" meg unna søtsakene - håper det er litt frukt på bordet og ;) I morgen kommer utfordring nr. 2 - da skal vi feire et familiemedlem, og ut å spise lunsjkoldtbord på et hotell. Mye sunt og godt å velge mellom, men og veeeeeeldig mange kaloribomber. Må ha en plan der tror jeg...ellers så kan jeg fort gå på en smell...

 

Men, først blir det en "vanlig" lørdag - treninger og kamper hører med, men og tid til at jeg skal få unna et par prosjekter her hjemme.

 

Huff, oppdaget i går kveld at fvorittbuksen min er i ferd med å falle fra hverandre - dvs. nesten hull tvers igjennom - hadde planlagt å ha den på både i kveld og i morgen.... Men, tror det er litt for risikabelt å gå med den...Har egentlig "shoppestopp" til jeg ser 74-tallet. Men, har kun en annen ola-bukse - og den er ikke så fin..... Vil egentlig ikke gi etter - nå har jeg holdt meg til "forbudet" mitt en god stund, og det har jammen meg vært en motivasjon og :) trenger nemlig V E L D I G flere klær!

 

Blir en løpetur ute i dag - skal teste min nye knall, rosa jakke ;) (Det har ikke vært shoppestopp på treningstøy på salg ;) ) Har litt ubevisst vært hekta på treningsøy og joggesko som har noe rosa på seg - gjør jo ingenting å like det man skal trene i ;) Min gamle løpejakke er sikkert over ti år - så jeg G L E D E R meg til å ta på den nye :)

 

Ha en riktig fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på jentefest i kveld Soleie. :) Har alltid mål om å prøve å være så flink på sånne fester, men greier jeg det? Neida. Maten og alt spiselig er liksom ikkeno problem, men så var det alkoholen da.... hmmm Om jeg er forsiktig kan du være sikker på at andre skjenker opp i glasset mitt og skal skåle ustanselig. Og jeg lar meg selvsagt lure, jaja....

 

Håper du finner noe fint i skapet og ha på deg allikevel. Syns du er super flink som greier å la være å shoppe. Har hatt det som mål både i januar og februar jeg også. Men har jeg greid det? Å neida. Så jeg får vel prøve igjen i mars.....

Også hos meg er det trenings klær det har blitt mest av. Og masse i rosa (og lilla), blant annet løpejakke ;)

Ikke så lenge til du når 74 da, så da blir det mere shopping på deg også ;)

 

Blir nok ingen løping ute på meg i helgen, for her er det skikkelig storm. Folk blir anbefalt å holde seg inne. Så da blir det vel treningssenteret i morgen. I dag er det treningsfri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg slitt med tidenes søtsug, huff og huff. Heldigvis var jeg på jobb og jeg hadde ikke snop tilgjengelig. Så berga heldigvis. Satser på at det blir bedre i morgen. Spørs om jeg må prøve meg på en lengre periode uten sukker igjen for å bli kvitt søtsuget skikkelig. Men nå i det siste har jeg hatt så lyst på søtt at jeg omtrent har gått og hatt nedtelling til lørdagen da det endelig er lov. Så da har jeg ikke greid å holde meg helt unna. Men sånn vil jeg ikke ha det. Vil kunne kose meg med noe søtt en gang i blant når jeg har lyst på det, ikke sånn som nå når hele kroppen omtrent skriker i abstinenser. Og jeg vet det er mulig for det har egentlig vært sånn lenge. Helt til jula kom. Etter den har jeg ikke vært en hel uke uten....

Får se om jeg prøver igjen til helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan gikk det med jentefest og familielunsj Soleie? Klarte du å holde deg til planen? Om du ikke greide det, så har det helt sikkert gått bedre enn om du ikke hadde hatt noen plan i det hele tatt! Det er ihvertfall min erfaring. Jeg pleier heller ikke å klare å holde meg unna fristelser på jentefest, ja spesielt hvis det er alkohol involvert! :) Men utskeielsene blir litt mindre totalt sett allikevel når jeg har en plan på forhånd.

Og hvordan har det gått med søtsuget ditt Snupsipups? Klarte du å stagge det? Hjelper det å pusse tennene eller tygge tyggis?

Jeg har gått ned 0,3kg denne uka. Det er jeg fornøyd med. 300gram hver uke hadde blitt en fin nedgang til slutt! :) Jeg har ikke vært flink med treningen i uka som var, men prøver igjen denne uka. Jeg sliter litt med å huske mellommåltidene, så der må jeg også fokusere denne uka. Ellers har det gått relativt greit. LItt ekstra utskeielse ble det i helga, men en ekstra lang tur på søndagen jevnet det litt ut igjen, håper jeg :) Nå vil jeg ned 300gram denne uka også!

Ha ei fin uke dere! Tungt med mandag... Gleder meg til fredag igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så flink du er Olga! Det virker som om du har stø kurs nedover ;)/> 300 gram er jo superfint - og som sagt så mange ganger før - litt ned er bedre enn litt opp :)/> Tenker du klarer å få til litt mer på treningsfronten etterhvert også.

 

Så kiipt å ha slik en "sukkerhunger" Snupsipus - men må si jeg synes du er flink som klarer å stå imot! Kan jo være en ide om du tar en full-stopp-periode, siden det har fungert før. Men, jeg er jo enig med deg, at det ideelle er jo å kunne ta litt av alt, OG la det bli med det. Håper det roer seg litt!

 

Helgens kos, gjorde at det ble 300 gram i pluss siden jeg veide meg på fredag - men totalt litt ned siden forrige mandag. Så det er vel egentlig bra ;)/> Fortsatt ikke under 75...

 

Kjenner jeg er kommet inn i et "fint driv" så jeg satser på at det skal bli en god uke. Dagens trening blir en joggetur ute.

 

Lykke til me en ny uke ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang Olga, bra innsats :) Og gratulere til deg også Soleie med vel overstått jentehelg og litt nedgang fra forrige uke. :)

 

Tenker jeg veier meg i morgen og gjør opp status da jeg. Vekten svinger mye opp og ned hos meg. Men ligger i vektbeltet mellom 68 og 70 kg så da bør jeg være fornøyd.

 

Huff søtsuget er ikke lett å ha med å gjøre for tiden nei. Greide å stå imot i går, men i dag har jeg vært i bursdag og spist obligatorisk kake, så da er det vel på an igjen i morgen. <_< Men jeg skal ikke gi etter. Må vel bare fått tatt en "avholds periode" igjen snarest for å få kontroll på søtsuget igjen, vet jo at det fungerer. Men til helgen er det jentehelg med vin igjen og det bruker vel heller ikke å være så heldig for søtsuget. Men etter det har jeg ingen spesielle planer på en stund, så da burde det være mulig å få ting under kontroll igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Snupsipups at du holder deg innenfor vektbeltet ditt - det er jo superbra med tanke på hvor mye du har gått ned siste året ;)

 

Kaldt her i dag, så det frister ikke med en løpetur ute i dag - så da får det heller bli en tur på mølla pluss litt styrke inne.

 

Maten går greit - deilig å være inne i en periode hvor jeg ikke lar meg friste av alt mulig - vet det kun er midlertidlig - så jeg nyter det! Håper det gir seg litt utslag på vekta også ;)

 

Vurderer om jeg skal ha som mål å løpe KK-mila...har aldri i hele mitt liv hatt startnummer på brystet... Tror det kunne vært hyggelig å ha noe å jobbe frem mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate.... styrketrening er så sykt vondt. Nå bør jeg jammen få en sterk, fin kropp. For noe må jeg da få igjen for slitet...

 

Et lite hjertesukk fra meg etter kveldens treningsøkt. :) Men selv om jeg syter og klager har jeg ikke tenkt å gi opp riktig enda, må vel gi styrketrening en sjanse også ;)

 

Ellers har søtsuget vært snill med meg i dag, og ikke hjemsøkt meg som jeg forventa. En stor lettelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...