Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Så flink du er som kommer deg avgårde på styrketrening - høres jo ut som om du tar skikkelig i også ;) Hva liker du best å gå på?

 

Jeg fikk besøk i går - og løpingen min utgikk :( Men, da blir det iallfall en løpetur i dag. Det går fortsatt greit her. Registrerer ikke maten om dagen, har jo registrert nok til at jeg "kan" dette. Det er fortsatt gram vi snakker om i nedgang her, men har innsett at sånn er det bare, og at jeg må være tålmodig og tenke langsiktig. Dag for dag :)

Har deg fortsatt i tankene, Snupsipus - og på hvordan det nytter å virkelig gjøre det 100% på både mat og trening. Snart gått ned 5 kilo siden nyttår - og er egentlig veldig fornøyd med det - og snart ser jeg 74-tallet ;) Det håper jeg ikke tar for lang tid, siden jeg har shoppestopp til jeg bikker under 75. Det trenger jeg virkelig, for jeg M Å ha en ny bukse snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Soleie! 5 kg ned er superbra! Tenker du ser det i speilet :) Jeg kjøpte nylig en jeans på HM. Den kostet kun 199, for det var 100kr avslag. Veldig fin og deilig på. Stretch! :)

Styrketrening er dritvondt! Jeg kjenner det godt flere dager etterpå når jeg tar i skikkelig. Men tenker da at det er tegn på at det hjelper og at kroppen er i endring! :)

 

Jeg prøver å tenke litt enklere nå enn jeg har gjort før, både med hensyn til trening og mat. Jeg gaper ofte over for mye og har så mange flotte planer om variasjon osv. Men nå er jeg kjempefornøyd når jeg får trent den lille halvtimen hver morgen med 30DayShred, og så får evt andre økter komme som en bonus. Hvis ikke blir jeg så skuffa hvis jeg ikke klarer å følge planen. Men en liten halvtime hver dag er bra. Det er jo variert trening i seg selv. Og trening hjemme er enkelt å få til, spesielt om morgenen. Jeg må bare komme meg opp en halvtime før! :) NO excuses :)

I går hadde jeg et svakt øyeblikk i butikken, og det ble en drøy utskeielse... Påskeegg! De der fylte eggene... Skikkelig barnslig. Uff. Jaja, gjort er gjort, så nå får jeg begrense sjokoladeinntaket i helga.

 

Sol og vårstemning i dag! Kanskje det blir en bonus-joggetur etter jobb? :) Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eggene er skikkelig gode, ja Olga ;)

 

Jeg tenker som deg for tiden - og det fungerer bra. Har slettet diverse apper, og andre store planer. Har vært ekspert i å planlegge ting - men dårlig på gjennomføring.....

 

Nå er jeg fornøyd om jeg får trent "et eller annet" 3 ganger i uken, pluss spise bra hver dag. Ikke noe vanskeligere enn det. Selv om "spise bra hver dag" også innbefatter en del begrensninger.....men i prinsippet så er det "litt av alt" som gjelder.

 

Så da er både kroppen og hodet fornøyd om dagen - og da har men det jo bra :) Blir så nedtrykt av å ikke klare å gjennomføre det jeg setter seg fore.

 

Men, du er jo superflink, Olga som klarer å stå opp for å trene HVER dag! Det står det respekt av - flink er du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg siden nyttår er jo kjempebra, Soleie. Gratulerer så mye :) Blir nok straks ny bukse på deg :)

 

Av styrketrening liker jeg best styrke i sal for tiden. Da er det alltid noen som pusher deg. Hadde ikke greid å motivere meg selv til å ta i nok om jeg hadde holdt på alene, ikke enda iallefall. Men målet er jo å bli flinkere etterhvert.

 

Helt enig i at man ikke skal gape over for mye Olga. Gjør det enklest mulig, sett deg realistiske mål og bruk god tid. Det har fungert for meg. Hvor mange ganger har jeg ikke prøvd meg på en knallhard diett og trent hver dag for så å sprekke etter noter. Nei, en må finne noe som er akseptabelt å holde på med over lengre tid så en ikke føler at en forsaker noe.

 

Og JA, de påskeeggene er farlig gode. Gleder meg til å smake på dem, men forhåpentligvis ikke før til påske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....snart 5 kilo ;) Mangler litt - og DA blir det ny bukse ;) I går måtte jeg kaste favorittbuksa mi....kan virkelig ikke risikrer at buksa ryker - det ville vært FOR pinlig ;)

 

Går fortsatt greit - ble en liten løpetur i går, og i dag skal jeg i styrke i sal. Ja, det er helt klart lettest å gjennomføre en hel time med styrke - når noen instruerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp fått gjennomført styrkeøkt nr 2 denne uka. TRX (slynge) og kettlebells sto på programmet i dag (saltime det også). Føler meg så flink :) Mangler bare ei kondis økt til (har gjort unna ei allerede), så er jeg i mål for denne uka også. Håper på at det fine været holder seg så jeg kan få til ei løpeøkt ute, det hadde vært herlig det :)

 

Ellers ønsker jeg alle ei flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott - da er du snart i mål med ukens trening, Snupsipus ;)

 

Jeg har og vært flink denne uken - løpt to ganger ute, og en styrketime i sal.

 

Gikk på vekten i dag (og...) og jammen meg har jeg gått opp 800 gram fra i går. Det går da ikke an? Jeg spise helt greit i hele går. Men, taco/fajitas til middag - en lompe og et skjell. Skulle vel droppet det, og kun laget tacosalat. Så det er vel dette pluss saltet som gjør det? Kalorimessing helt greit, fordi jeg spiste lite resten av dagen. Men,helt åpenbart at kroppen ikke var så fornøyd.

Fryktelig irriterende. Blir ikke mye pizza på meg i kveld.....og jeg må få skviset inn en løpetur i dag...

 

Ellers; ha en riktig god lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg har gått ned 0,5 og er kjempefornøyd :) Deilig å komme under 75 kg. Jeg klarte å karre meg til 10 trimpoeng i uka som gikk, og det er jeg veldig fornøyd med. Mindre fornøyd med noen smerter i korsryggen. Jeg håper det gir seg og at jeg ikke må endre treningeopplegget, for det synes jeg fungerer så fint nå. Matmessig ble det flere utskeielser, men heldigvis har det gått bra allikevel. Jeg strever med å få i meg mellommåltidene, men det går bedre og bedre.

Vekta svinger jo veldig fra dag til dag Soleie, så du må ikke ta det så tungt at den viser oppgang etter taco-middagen. Det er som du sier mye salt i den maten, så du skal ikke stole for mye på hva vekta sier. Prøv å hold deg til veiing en gang per uke. (letter sagt enn gjort, det vet jeg :))

Du er kjempeflink som får inn de gode treningsøktene Snupsipups! Ble det løpetur også i helga? :)

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flott Olga! Grattis med under 75 ;) Deilig når det løsner ;) Så fint at du har kommet så godt i gang med trening også! Flink er du!

 

Fortsatt litt "betuttet" her....

 

Trente bra hele forrige uke. Det ble tre joggeturer (ikke de lengste foreløpig...men, lengre og lengre for hver gang...) og en styrketime. Er veldig fornøyd med det. Maten og gikk veldig fint, spiste vel heller for lite.

I går var jeg i besøk, hvor de lekreste kakene ble servert......måtte smake litt, ble for uhøflig å si nei... Dvs. at jeg veier mer i dag enn forrige mandag!

Tåler visst ingenting av noe ekstra.... Dette er det eneste jeg har spist av sukker hele uka. Ikke et glass vin, og ikke noe annen godis.

Huff - litt lei, ja!

 

Men, det er vel bare å legge det bak seg, og se fremover. Ny dag og nye muligheter osv. Håper det går bedre denne uken ;) Kan jo ikke gi opp heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Litt lite å høre fra meg om dagen, har liksom ikke vært i humør. Kan vel si jeg har gått på en skikkelig smell. Kom meg på joggetur på søndag, men etterpå har det bare vært sorgen. Er i dårlig form og har bare ligget på sofaen, vært slapp og syntes veeeeldig synd på meg selv. Matlysten har vært fraværende og det eneste jeg har hatt lyst på er det som er usunt, og det har jeg spist i rikt monn.

Så nå føler jeg meg rett og slett slapp, dvask og feit. Vekta tørr jeg rett og slett ikke å nærme meg.

Men sånn kan det ikke fortsette. Må jo bare ta meg selv i ørene og komme meg på rett kurs igjen. Blir nok ingen trening i dag heller, er fortsatt i redusert form. Men det som puttes i munnen kan jeg gjøre noe med. Ikke mere snop på meg, og her blir det slett ingen utskeielser til helga. Det siste jeg vil er å legge på meg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Har savnet deg Snupsipus ;)

 

Godt at du gir lyd fra deg - selv om ikke alt er helt slik du vil.

 

Det er jo sånn noen ganger at ikke det er så lett å gjøre slik man vet man burde.....man er ikke i toppform bestanding....dessverre. Og når man er slapp i kroppen, blir det så mye vanskeligere å holde fast på gode vaner. Håper du kommer deg snart igjen, slik at du føler deg bedre :) Prøv å tenk på alt du har bevist ovenfor deg selv at DU klarer! Si det høyt, og strekk hånden din over skulderen, og gi deg noen skikkelig gode klapp på skulderen. Og så ser du deg i speilet og smiler ;)

 

Har vært oppgitt selv de siste dagene. Etter å ha gått opp i vekt for "ingenting" ble jeg helt satt ut. Så har spist altfor mye mat, og ikke trent de siste dagene. Som vanlig er det ikke godis som frister - men det er MANGE kalorier i rundstykker med smør og ost på - spesielt når det blir mange nok.... Ikke bare at jeg blir oppgitt over meg selv, men jeg føler meg jo dårlig av det også! Har bevist mange nok ganger at magen min ikke er særlig begeistret for hvetebakst....

 

Men, må ta meg sammen - ellers kommer jeg meg aldri under 75 som er mitt første mål. Har redusert målene mine og. Tenker at om jeg klarer 5 kilo i kvartalet så får det være bra. Er lei av å sette mål jeg ikke klarer.... Så 1. april håper jeg at vekten viser 74,9 ;)

 

Har spist bra hittil i dag - og har planlagt en løpetur senere. Håper jeg kommer meg ut....

 

Det jeg klarer er "shoppestopp" har ikke kjøpt et plagg på lange tider, og har klart å stå imot lysten til å kjøpe noe. Viljen til å gå ned er der jo....men blir virkelig litt lei av at det går såååååå sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg er tilbake på rett spor igjen ;)

Har akkurat nå registrert dagens mat og trening, og skrevet det ut. Så da er planen for i dag lagt, da er det bare gjennomføringen igjen. Kan virkelig ikke la meg sette så ut, at jeg gir opp denne kampen.

 

Blir laks med sesamfrø i dag fra Trinesmatblogg. Elsker bloggen hennes!

 

Tross alt om ikke kiloene viser så stor nedgang - så er jeg jo snill med kroppen min. Min kjære mann, er nok litt oppgitt. Han spør hvorfor jeg ikke bare kan slappe av, og innfinne meg med vekten min. Men, det kan jeg ikke, iallfall ikke enda. Må kanskje snu litt på innstillingen min. Det er jo bra at jeg spiser sunt og trener regelmessig, uansett. Skal prøve å ha mer fokus på det - enn på vekten. Lett å si.....

 

Fikk meg en liten tur ut i går. Det ble bare 25 minutter. Vet ikke hva jeg tenkte på. Så at solen skinte så fint, så jeg tok mindre klær på enn jeg pleier. Holdt på å fryse bort, klarte ikke å løpe meg varm engang. Var dum å ikke snu, for å kle på meg mer. Frøs resten av dagen!

 

I dag blir det inne-trening. 13 minus her nå - selv om solen skinner :)

 

Hvordan er formen din Snupsipups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)

 

Formen er tilbake på plass og i dag skal jeg på trening. Gleder meg, det blir første trening denne uka. Har ikke helt greid å komme inn på rett kjør matmessig, men jeg driver nedtrapping kan man vel si. Vekta er veldig i ulage, og jeg kjenner jeg har litt småpanikk. Aldri i livet om jeg har planer om å gå opp i vekt igjen. Ekstra kiloene skal bort, og det fort. Så jeg står fast på planen om null snop i helga. Snop har jeg spist mer enn nok av denne uka. Jeg har ikke vært flink et helt år for å ødelegge alt igjen nå! En sprekk kan jeg tåle, men da tar jeg tak med en gang etterpå, og kommer meg på rett kurs!

 

Kjekt å høre at du er på rett kurs igjen du også Soleie. :) Dette klarer vi, det nærmer seg sommer og da har vi tenkt å være flotte. Så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er bedre :) tenker du snart er tilbake med de gode vanene dine :)

 

Ble en halvtime på mølla for meg i dag. Ikke så lenge, men det kommer seg :) klarte ikke så lenge for et par måneder siden.

 

Ja, sommeren kommer fort..... Om jeg bare har gått ned fem kilo innen juni, skal jeg være så glad :) Men, første målet mitt er 5 kilo innen 1.april - ikke fra i dag, men fra vekta jeg hadde 1. Januar - bør klare det :) Men, da må jeg virkelig være flink i påsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, påsken blir en utfordring. Som vanlig i yrket mitt skal jeg jobbe en del, og i høytider bugner det alltid av godterier på jobb. Ikke lett for en møtmons som meg. Men jeg har greid det før, og kan greie det igjen. Trikset blir vel å holde seg helt unna. Smaker jeg litt er det gjort, og jeg må bare ha mer. Motstandskraften mot sukker er ikke særlig stor for tiden. Vet jo egentlig svært godt at det eneste som skal tid er en periode med sukkeravholdenhet. Da blir søtsuget borte, og når jeg først spiser sukker smaker det meg ikke, så da holder det med bitte litt.

 

Bestemte meg egentlig her og nå at det skal bli målet fremover. Null sukker til over påske. Kanskje det får vekten på rett vei igjen også. Nå ligger jeg over 70 kg og over min komfort sone. Syns jeg ser en kjempestor forskjell på 68 kg og 70 kg. Ved 68 er jeg slank og fin, ved 70 kg er jeg smålubben. La godt merke til det i speilene på treningssenteret i går også. Merkelig at 2 kg skal gjøre en så stor forskjell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkeravhold er nok lurt ja ;) Har ikke trodd jeg var så påvirkelig av sukker - kanskje siden jeg ikke fristes så mye av det. Men, det var helgens kaker som fikk meg ut av rutinene mine. Om det er sukkeret, irritasjonen over at vekta gikk opp eller at jeg var skuffet over meg selv for at jeg ikke takket nei takk - vet jeg ikke. Iallfall så ble det to dager med ALT for mye mat.

 

Var på foreldremøtet i går, og takket nei takk til to "runder" med deilig varm hvetekringle - føler jeg litt uhøflig - men det er lettere å si nei når man er mange, alltid flere som ikke vil ha. Så da ble det ned 700 gram fra i går - hadde jeg spist to store kringlestykker - hadde jeg definitivt ikke gått ned!

 

Har lovet jenta mi bakedag i morgen. Hun vil bake cupcakes med "pen pynt" Dvs. MYE smørkrem! Er glad hun har lyst til å lære, så jeg kan jo ikke la vær å gjøre det fordi jeg ikke bør spise dem. Så da er det bare å stålsette seg...

 

To kilo ja.....ja det er irriterende hvor godt de kan føles......og synes.

 

Du klarer nok fort å hente deg inn igjen ;) Ha en fiiiin helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hat ei drittuke når det kommer til mat og trening. Har kun trent 1 dag. Skylder på vondt i ryggen, men jeg kunne jo ha gått tur eller svømt. Nå har jeg ikke vondt lengre, så i morgen er det på an igjen med 30 day shred. Hvis jeg da får vondt igjen må jeg begynne å trene anderledes. Jeg har spist masse sjokolade og spist for lite skikkelig mat. Bare tull og tøys hele uka. Neste uke blir det skjerpings.

Veldig bra av deg å takke nei til kringle Soleie. Det er ikke lett, så det kan du være stolt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga ;)

 

Legg drittuka bak deg, og se fremover! Ikke irriter deg mer over det - men bruk energien din til å legge en god plan for uka som kommer :)

 

Dette klarer du!

 

Var så glad da jeg veide meg i går, hadde gått ned litt til. Men, hva gjør jeg da? Jo, da spiser vi flere cupcakes, potetgull og alt for mye pizza! Lurer på hva det er med meg? Jeg burde jo heller bli motivert til å fortsette å være "superflink" når jeg ser at det gir resultater?? Må ut av det dumme mønsteret.

 

Dagen i dag har vært bra så langt. Har trent mine tre ganger denne uken, og er fornøyd med det! Egentlig ganske deilig å ikke ha så mange "krav" - det funker nå iallfall, og så får det heller ta litt lang tid. Men, vil se 74 tallet før det står april på kalenderen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha skrevet innlegget ditt selv jeg Soleie. Hadde gått fint ned i vekt på lørdag jeg også, og var under 70 kg igjen. Og hva gjør jeg da? Joda propper innpå med smågodt.... det som jeg ikke skulle røre i helga. Skulle jo bare smake en bit. Men den biten formerte seg godt.... grrrr

Jeg er så sukkeravhengig for tiden og går bare å tenker på søtt hele tiden. Hater å ha det sånn og det siste jeg vil er å gå opp i vekt.

 

Har et lite håp om at det kan gå bedre denne uka. Jeg jobber kveld både fredag og lørdag og det er jo absolutt de to verste dagene. Og på jobb er det lettere å holde seg unna snop (iallefall før påske, i påska florerer det av godteri). Må i tillegg passe på å ikke kjøpe inn noe lørdagsgodt til ungene før på lørdag. Og så får jeg vel henge opp den nye fine please jeansen min til 1400 kr på kjøkkenskapet. Kanskje jeg da får en påminnelse om at dersom jeg fortsetter med snavlinga så blir den for liten på en to tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - den buksa er nok fiiin, Snupsipups! Ja, det hadde jo vært veldig dumt, om den nå skal bli hengende i skapet... Ny uke, og nye muligheter ;)

 

Orket ikke gå på vekta i dag - har blitt alfor mye veiing i det siste.....så skal prøve å roe det litt ned...

 

Så da er det bare å gå igang med en nye uke, føler meg i fin form - og har fortsatt håp om at vekten rikker seg littegranne til nedover i riktig retning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte en dag uten sukker i går, hurra for meg. :) Nå er jeg i gang med dag to. Det er da en begynnelse iallefall :)

 

Føler jeg har stått å spøla på stedet hvil i år, aldri liksom kommet helt over søtsuget. Og vekta har gått opp og ned et par kilo flere ganger. Nei sånn var det ikke jeg hadde planlagt ting. Jeg skal spise minst mulig sukker slik at jeg slipper søtsug og holde en stabil vekt. Får bare jobbe videre til jeg greier dette.

 

Kjenner jeg drømmer litt om en vekt på 65 kg, men vet egentlig ikke hvor realistisk det er å kunne greie å holde den vekta. Vil kunne kose meg litt også. Så får vel bare prøve meg frem å se hvor det ender. Bedre å veie 70 kg og kunne kose seg litt og ligge stabil, enn å jobbe livet av seg og gi avkall på "alt" for å ligge på 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spøla" på stedet hvil, ja :) Det var et nytt ord for meg - men kan si det samme! Jeg har vært nær ved å bikke under 75 flere ganger nå, men har ødelagt for meg selv.....slik at det blir litt "ett skritt frem, og to tilbake".... Er nær igjen nå, så nå må jeg ikke ødelegge det! 1. april kommer fort - og skal jeg klare 5 kilo i kvartalet - så kan jeg ikke tulle.

 

Maten har gått fint denne uken - men har ikke hatt ork til å trene. Har hatt sykt barn, og er egentlig skikkelig sliten kjenner jeg...

 

Men, skal ha fri i påsken, og det er meldt supert vær, så da håper jeg på mange, lange turer på ski ;)

 

Vi snakkes før det, håper du klarer å stå imot lysta på sukker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre sukkerfrie dager unnagjort, i gang med dag 4. :) Det går da greit foreløbig :)

 

Kunne tenkt meg å bli med deg på 5 kg neste kvartal jeg, Soleie. :) Da blir det 65 kg innen 1/7. Tror jeg trenger et mål å jobbe mot. Og kanskje hvis jeg setter målet litt lavere enn nå, så greier jeg å komme under 68 kg. For da unngår jeg å begynne å slappe av når målet nærmer seg. ;) Og ender jeg litt i overkant av målet på 65 kg skal jeg være såre fornøyd. For 65 kg er det litt urealistiske drømmemålet ;)

 

Kortsiktige mål:

- Null sukker resten av denne uka.

- Kun en dag med sukker i påska. Og da må det bli påskeaften.

- Ikke smake på påskegodtet som står fremme på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Snupsipups ;) Da tar vi de neste 5 kg. sammen i neste kvartal - jeg 5, og du det du føler er greit. For min del, så vil jeg da begynne å melde inn vekten hver uke. Har ikke orket det nå, siden det er så mye frem og tilbake.... 1. april er datoen ;)

 

Ting går greit her nå.... - 74 tallet er rett rundt hjørnet ;) Sniker meg jo på vekta hele tiden!

 

Følger en ganske så enkel plan nå - veldig lik det du har gjort for å gå ned. Har satt det opp i et excel ark med pene farger (!) og skriver "ok" for hver ting som er gjennomført. Dvs. måltider og trening. Føler jeg kan GR ut og inn, så det er jo basert på dette - men teller ikke kaloriene. Spiser vanlig middag med familien, men kun en porsjon og med mye grønnsaker. Null sukker og brød.

 

Ha en fin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt! Har gjennomført en runde på 11 km :) Trodde jeg kom til å gå mesteparten - men klarte å jogge store deler av runden. Brukte lang tid - men det gjør ingenting. Ble positivt overrasket over at jeg klarte å løpe såpass langt. Og det fine er at jeg løp raskest på slutten - så jeg var ikke helt "pumpa" heller. Veldig glad for min Runkeeper-motivator i øret ;)

817 kcal borte!

Om jeg ikke er for støl i morgen, blir det styrketrening i sal ;) Matinntaket har vært etter planen. Ikke akkurat slankemiddag på menyen her i dag....lagde en veldig god pastarett. Holdt meg til en porsjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...