Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Ble det Bootcamp på deg? Er det i regi av treningssenteret du går?

 

Det har vært stille fra meg i det siste. Sliter med feber og forkjølelse som ikke vil gi seg. Er ikke syk nok til at jeg holder senga - og det har vært mye aktivitet her i heimen, så har ikke fått anledning til hvile. Så kroppen sliter med å bli frisk...

 

Har derfor ikke fått trent NOE på 2 uker. Blir litt stresset av det. Men, må bare ro ned slik at jeg blir bra nå...

 

Gikk ikke på vekta i dag.....neste mandag.... Lover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her ble det Bootcamp og moro var det. :) Hadde ikkeno problem med å henge på, så det var da ingenting å grue seg for. Stiv og støl i kroppen i går, så det var nok bra trening også :)

 

Vekta rikka seg ikke denne uka, litt kjedelig det. Tror ikke jeg spiste så mye kake forrige uke, og helgen ble godteri fri. Så syns jeg fortjente å gå ned litt egentlig. Får vel bare fortsette å jobbe mot målet, og satse på bedre resultat denne uka. ;)

 

God bedring Soleie, håper virkelig du blir bedre snart, kjedelig å hangle så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var under 75kg i forrige uke, men da mandagen kom var den over igjen... Det ble ei uke med bare jobb og ingen trening. Dårlige matvaner med kjeks og sjokolade og mye overtid. Ikke bra. Det er så lett å si at man må planlegge, men når jeg kommer hjem og bare vil stupe i seng, så frister det ikke å smøre matpakke og skjære opp grønnsaker... Heldigvis var det bare ei lita uke, og nå er det normale dager og rutiner igjen. Hadde ei god treningsøkt i går, så uka startet bra :)

God bedring til deg Soleie! Det høres ut som du har gjort de riktige tingene Snupsipups, så neste mandag er nok vekta "snille" :) Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga :)

Vet akkurat hvor tøft det er å spise fornuftig når dagene er hektiske. Man rekker ikke å spise til rett tid, og når man først rekker å spise hiver man seg over det første man finner (som oftest noe usunt). Men så lenge dagene ikke er sånn hver dag eller for ofte kan det ikke ha så mye å si i den store sammenhengen.

Fint at du har fått trent igjen denne uka :)

 

Jeg har pådratt meg vonde gnagsår :( Fikk det første på bootcampen på lørdag, bare et lite et som plaget meg lite. Men før jeg skulle ut å jogge på mandag satte jeg over et plaster. Det var ikke lurt for plasteret gnaga på tåa ved siden av og jeg fikk en stor vannblemme der.... sukk. Er spent på om jeg får til å jogge i dag :unsure:

 

Ellers fikk jeg meg en oppvekker angående mat her. Registrerer sjelden, men beregner sånn ca i hodet. I dag skulle jeg veie frokosten for å beregne kalori innholdet, og jammen var kaloriinnholdet mye høyere enn jeg gjetta på. Så jeg burde vel registrere litt oftere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert smart å registrere innimellom for en sjekk.

Jeg prøvde å jogge i dag, men måtte stort sett gå pga 'vondter' i legg og kne. Det irriterer meg, for jogging er så effektivt. Men kanskje jeg skal børste støv av sykkelen min... Og badedrakten, iiik! :)

 

Jeg er ikke noe flink på dette her. Jeg bestemmer meg stadig vekk, men det er tydelig at jeg ikke 'vil nok'. Jeg vil ned i vekt, eller jeg ønsker og drømmer om å være slank, men jeg 'vil ikke nok' til å gjøre det som kreves. Jeg er ikke villig til å gi slipp på kosen rundt mat og godterier. Jeg jobber med meg selv hele tiden, men jeg jobber samtidig mot meg selv hele tiden også... Jeg tar hele tiden 'dårlige valg' og er fullstendig klar over det.

Men jeg er ikke klar for å gi opp, og jeg ønsker å fortsette her inne for å holde fokus. Jeg vil ihvertfall ikke OPP i vekt.

Mitt forrige prosjekt var å bytte ut vanlig sjokolade med mørk sjokolade. Det har funket, til en viss grad. Jeg spiser fortsatt sjokolade hver dag, men med den mørke typen begrenser mengden seg helt naturlig. Jeg skulle ønske at jeg kunne kutte ut sjokoladen helt, men det vet jeg av erfaring at ikke funker for meg. Da sprekker jeg etter en stund. Målet mitt er at den mørke sjokoladen overtar, og at jeg etterhvert klarer meg med sjokolade kun på lørdagen :)

Mitt neste prosjekt er å bytte ut potetgull og øl med en tur... Hver fredag pleier jeg å høre Dagsnytt 18 mens jeg koser meg med øl og chips og setter pizzadeig. F.o.m i morgen skal jeg ta Dagsnytt 18 med meg ut på øret mens jeg går tur en time istedet. Nå har jeg fortalt det til dere, så da har jeg litt press på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Ja, nå er jeg spent på om du snart er på tur ut, Olga? Det var et ambisiøst bytte må jeg si :) Lykke til :)

 

Å, jeg kjente meg så godt igjen i det du skrev nå, Olga. Det å ville NOK. Jeg er som deg ekspert i å ØNSKE å være slank - men må nok innrømme at det kanskje er VILJEN det skorter på. Jeg kan jo, når jeg vil - det har jeg vist mange ganger før. Og så er det det, at jeg så fort blir veldig fornøyd etter å ha vært flink en periode, så da slapper jeg av, og er ikke skjerpet nok...

 

Men, jeg er bestemt på at det å veie rundt 75 ikke er GODT NOK for meg. Så da må jeg gjøre det som skal til ;)

 

Det viktigste er vel om man er fornøyd - den såkalte trivselsvekta...

 

Jeg hangler fortsatt...har ikke trent på tre uker, er slapp og har lite ork. Håper det går over snart, er litt bedre, så det går jo rette veien. Sommeren kommer fort nå - og om jeg skal klare de neste 5 kiloene før 1. juli - så må jeg komme i gang med treningen igjen ;)

 

Ha en fin helg, Snupsipups og Olga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg kom meg ut på tur!!! :) (Måtte jo inn her og registrere med én gang! ;) Kjempestolt! Så nå skal jeg belønne meg selv med et skumbad :)

Jeg tenkte jo at jeg kan drikke den ølen og spise det potetgullet etter turen, slik at det ikke skulle bli for hardt å komme seg ut. Men nå frister det jo ikke. Denne vanen må jeg få inn. Jeg har tro på at det er slikt jeg må røske opp i for å endre på livsstilen min.

Jeg fikk en link til Gwyneth Paltrow sin blogg i dag, om dette med vaner og endringer. "How to break a habit". Det var interessant, så jeg deler det med dere: http://goop.com/journal/be/222/habits?utm_source=goop+issue&utm_campaign=ed5a9d0bc3-Goop_Issue_222_25_04_2013&utm_medium=email#makebreak

 

Jeg har meldt meg på "slankekrigen" nå på forumet "motivér meg". Jeg er jo heller ikke fornøyd meg 75 kg. Vet jo at jeg helst bør ligge rundt 60-65.

 

Håper du blir bedre kjapt Soleie!

 

God helg til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Så flott at du kom deg ut på tur Olga. Det var jammen et flott bytte. Og hvor utrolig mye bedre det må føles i samvittigheten. ;)

 

Har et supert tips til deg Soleie om du føler deg slapp og uten ork. Kjøp deg noen brusetabletter som heter fres. Jeg kjøpte mine på xxl (sportsbutikk). Følte meg som deg i dag slapp, sliten og uten ork til å trene. Men viljestyrken min er sterk om dagen så jeg skifta om og gjorde meg klar for en joggetur. Akkurat i det jeg skulle til å dra kom jeg på at jeg hadde kjøpt sånne fres tabletter, og fant ut at jeg skulle prøve en sånn en, for det var akkurat det jeg kunne trenge - litt fres. Og vet dere hva jeg hadde min kjappeste joggetur noensinne. Hvem hadde trodd det på en dag man føler seg slapp og sliten. Må jo ha litt med de tablettene å gjøre da? Jeg skal iallefall fortsette å ta sånne før trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips ;) Skal både logge meg på bloggen du nevner Olga, og kjøpe meg FRES. Godt å ha dere her - som jeg kan hente motivasjon hos. Dere er jo så flinke begge to nå!

 

Vet ikke hva som feiler meg :mellow: . Eller, det er jo bare litt "rusk" i systemet. Men, det burde gått over nå. Er på 4 uka, hvor jeg våkner opp vondt i kroppen, forkjølet og tett, og småvarm. Blir svett på ryggen bare jeg legger sammen litt klær. Vel, gir det en uke til - så får jeg heller dra til legen. Trodde jeg ble bedre mot slutten av forrige uke, men nå er det like ille igjen...

 

Har da ikke hatt disiplin til å spise fornuftig. Trenger vel ikke utdype det noe mer - dere kjenner jo til det..... Må virkelig komme meg tilbake i rett spor igjen. Har det så mye bedre med meg selv da, blir rett og slett deppa av å gi kroppen feil mat.

Så da er det mandag - og nok en god anledning :) Har ingen ambisjon om å få trent riktig enda - men bør orke noen gå-turer. Det er uansett en god start, å komme inn i riktig spisemønster igjen :)

 

Ha en fin uke begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...så langt ned på siden har jeg aldri hentet opp tråden vår før.... Ikke så mye aktivitet på oss om dagen...

 

For min del så sliter jeg skikkelig med å komme i gang igjen. Jeg er sulten og har lyst på noe hele tiden. Trenger å ha noen dager som er helt fri for "tull og tøys" for å få blodsukkeret på plass igjen. Men, jeg klarer det jo ikke!!!!!!

 

Jeg har heller ikke kommet igang med trening - føler fortsatt at kroppen er "hanglete", men jeg er bedre - så nå må jeg ikke bruke det som unnskyldning..

 

Føler meg uggen etter å ha spist feil mat - og klær som var behagelige å ha på for 4 uker siden - strammer nå....

 

Meldte meg på Slankekrigen, hvor du og er med Olga - håper det skal sette litt fart i meg og ;)

 

SKAL trene i dag - og igjen prøve å spise helt etter min egen plan. Som er verdens enkleste plan å følge - og som jo funker. Men, akk så vanskelig akkurat nå om dagen... Denne sommeren kommer veldig fort nå kjenner jeg - og det stresser meg :huh:

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Det har vært en svært travel uke på meg, så jeg har rett og slett glemt å skrive noe her inne. Heldigvis venter roligere dager nå.

Det har ikke gått så bra med maten hos meg heller. Mange lettvinte løsninger i farta. Og er det noe som trigger søtsug, så er det lettvinte løsninger. Tenkte å starte på ny frisk neste uke helt til jeg kom på at 17.mai er neste uke. Men får vel bare prøve å holde meg på matta da.

 

Lykke til med slankekrigen begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente bra i uka som gikk, men matmessig har jeg ikke gjort som jeg burde. Tilbud på sjokolade på Rimi, og jeg gikk rett på. Og uten besøk å dele med, så ble det ALTFOR ALTFOR mange kalorier på meg. Så vekta går ikke ned. Jeg har en tendens til å bruke kroppen min som søppelspann noen ganger, og det er ikke fint gjort mot meg selv.

Det starter i butikken og jeg bare LA VÆR å kjøpe inn. For har jeg det i hus, hiver jeg det i meg selv istedetfor i søppelet :(/>

Håper dere andre har klart dere bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Nå måtte jeg smile litt, Olga ;) Du minnet meg en en jeg kjente for lenge siden fra Australia - han sa akkurat der samme.... Ja, det er en skikkelig utfordring å kaste overflødig mat/godis i søppelbøtta - istedet for i "magesøppelbøtta". Men, det er jo flott at du er kommet i gang med trening :) Klapp deg på skulderen for det du klarer!

 

Jeg har klart meg bedre enn de siste ukene - så litt er nå bedre....Gått ned 500 gram. Spist mye mat fortsatt, men ikke noe særlig godis. Ikke trent - kun gått noen turer. Begynner å lurer på om det er allergi jeg har , eller no. Ikke i form! Håper det snur snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja. Jeg skal også klappe meg på skulderen for at jeg ikke kjøpte noe tull i butikken i dag :)

500 gr ned er kjempebra Soleie! Gratulerer med det!

Det kan være allergi du har ja, det er jo sesong for det nå. Ellers har jeg hørt om et par stk som har gått og vært forkjølet veldig lenge, så det kan jo også være et standhaftig virus.

Nå kom jammen sola fram her på ettermiddagen. Deilig. Så da skal jeg prøve å få tatt meg en kveldstur i dag.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer :)

 

Det er hektiske dager hos meg for tiden, så har rett og slett ikke tatt meg tid til å gå inn hit. Og det blir nok ikke roligere før i neste uke heller.

 

Det går ikke sånn 100 % med hverken mat eller trening for tiden, har rett og slett ikke overskudd akkurat nå. Men kommer sterkere tilbake når ting roer seg ;)

 

Gratulerer med 500 g ned soleie, kjempe bra jobbet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går trått her.... mange kosedager, men mye godis setter sine spor... Sulten og lyst på godis... Må nok sette meg selv på "avsukring". Rart at jeg har så lyst på det - jeg som egentlig ikke er opptatt av det. Men, har vært høflig i flere selskaper nå, og takker ja til kake..... det har visst straffet seg.

 

Fullt fokus i morgen ;) Sommerferien er rett rundt hjørnet - og jeg SKAL se 69 tallet innen det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi er i akkurat samme båt alle tre. Her har det også blitt alt for mye sukker og jeg sliter virkelig med å holde meg unna det nå som alle festdager og hellig dager er over. Skal på hyttetur til helgen, så tviler på at det blir særlig bra kostholdsmessig i helgen heller.... sukk

 

Men på mandag da er det virkelig slutt på moroa. Hvis jeg ikke skal føle meg som ei blubbe når ferien starter må jeg virkelig ta meg i ørene og jobbe hardt de 4 ukene som gjenstår før ferie starter. Vekta har passer 70 kg (igjen). Ganske trist å tenke på når vekta til jul var nede i 68 kg. Det vil med andre ord si at det rett og slett har gått feil vei de siste månedene. Målet om 65 kg til ferien er nå umulig. Kan vel i beste fall håpe på å komme meg tilbake til 68 kg, så jeg får sette det som mål og krysse fingrene for at det lykkes. (Får bare håpe at det ikke kommer på enda flere ekstrakiloer i helgen da, og at jeg virkelig greier å skjerpe meg fra mandag av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er absolutt i samme båt.....kan jo ta det som en felles trøst...

 

Forrige uke gikk vekten opp mer enn jeg vil si.... Denne uken har vært bedre enn de siste ukene - så det er jo noe ;)

 

Når jeg kommer inn i en dårlig periode, så skjer det samme hver gang:

 

Jeg spiser feil mat. Det fører til at blodsukkeret går bananas, og jeg begynner å spise godteri i tillegg. Jeg føler meg oppblåst, og uvel. Får ikke trent, dette går utover humør og form - jeg blir rett og slett smådeppa, og synes det meste er vanskelig. Kiloene kommer fort, og det er ikke mye som skal til før klærne blir trange og ubehagelige å ha på seg.

 

På samme tid, så går hjernen i spinn for å finne mirakelkuren som skal ta meg ut av uføret. Fastekurer, trene ekstremt mye, kutte ut karbo. etc. Alt skal startes på dagen etter. Dagen kommer, og så klarer jeg alikevel ikke å gjennomføre mine ekstreme planer. Heldigvis.

 

Jeg har jo erfart så mange ganger før, hva som fungerer. Det enkle. Uten noe ekstra styr.

 

Nå har jeg klart to dager på "min plan". Ingenting ekstremt. Men, det fungerer fint for meg. Har jogget en gang denne uken, og en styrketime i sal. Skal få til en løpetur til i helgen. Må være fornøyd med det.

 

Det hjelper på humøret og selvbildet mitt med en gang. Så da håper jeg at jeg nå har klart å snudd, og at jeg er på god vei inn i en god periode - som gjør at jeg klarer å gå ned noen kilo til.

 

Lykke til dere to! Kos deg på hyttetur Snupsipus :) Det er jo godt å komme seg bort litt ;)

Det blir en rolig helg her. Håndballsesongen er over - og det er godt med helger uten program. Skal en tur på IKEA nå for å bytte noen greier. Digger IKEA så det er bare gøy!

 

Ha en riktig fin helg - klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra hyttetur. Og som forventet ble det nok ingen helg etter boka dette heller. Maten var sunn og grei, men så ble det vin og snop i tillegg. Men vi har da vært mye i aktivitet også, så alt i alt tror jeg det ble godkjent.

 

Det som slett ikke er bra er at jeg har skada foten, så nå greier jeg nesten ikke å gå. Har mest lyst til å legge meg ned å grine. Begynte jo virkelig å bli i god form nå, og hadde sett frem til en sommer med masse aktivitet. Det ser ikke lovende ut akkurat nå. Aner ikke hva det er slags skade og hvor lang tid det kan ta å bli bra igjen. Får vel bestille meg en time til legen.... sukk

 

Håper virkelig ikke dette ødelegger mine planer om halvmaraton. :(

 

Kjenner forresten igjen det du skriver om dårlige perioder, Soleie. Alt kommer i ulage og man føler seg rett og slett jævlig. All fornuft sier jo at man bør gjøre ting annerledes, men kroppen (eller er det hodet?) samarbeider ikke. Slett ikke lett å komme seg ut av den vonde sirkelen nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dumt at du har skadet foten din! Har du falt? Tråkket feil? Eller bare blitt vondt? Håper det ikke ødelegger for løpingen din :mellow:

 

Helgen har gått fint. Har holdt meg unna alt av godis og is. Men, det ble for mye pizza på lørdag - den var alt for god til at jeg klarte å stoppe.... Et par glass rosèvin har det og blitt.

 

Har ikke trent, har rett og slett vært helt "ødelagt" i kroppen etter en styrketime på fredag. Har vært så støl at jeg knapt har klart å bøye meg ;) Men, det er bedre nå, så i dag må jeg komme meg ut.

 

Kjenner at jeg er på rett vei, og at virkningene av for mye sukker og feil mat er på vei ut av kroppen. Hodet er fortsatt litt stressa - og tanker om "raske løsninger" kommer fort. Skal IKKE hive meg på noe ekstremt. Det er uansett bare kortsiktig.

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke hva som skjedde, jeg var ute på løpetur og plutselig ble det bare utrolig vondt i leggen uten at jeg gjorde noe spesielt. Måtte ringe mannen min å få han til å hente meg, for jeg greide absolutt ikke å fortsette. Så nå halter jeg rundt og syns synd på meg selv. Håper virkelig ikke at jeg må holde meg unna trening i lengre tid. Det har jeg slett ikke lyst til.

Har ikke vært til legen, vil vente å se an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, Snupsipups! Det hørtes da virkelig ikke godt ut :huh: Håper det går over av seg selv.... Riktig god bedring!

 

Hadde en fin dag i går, spiste sunt og riktig, og fikk liten 4 km løpetur. Etter at jeg hanglet i over 4 uker, uten å røre meg - er det veldig tungt å komme igang igjen. Så er fornøyd med at jeg kommer meg ut.

 

Fått dilla på en ny variant på mellommåltid/kveldsmat. Litt bær, mager vaniljekesam og cottage cheese. Bladet sammen. Blir mett av det og :) nam nam

 

Hvordan er det med deg Olga? Savner deg :)

 

Skal forsøke å være mer aktiv på tråden vår - det hjelper meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...