Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Så synd at formen fortsatt er dårlig - håper for din del det snur snart. Men, la kroppen få ta den tiden det tar...

 

Ja, de kiloene de kommer jammen fortere på, enn de går av... Det skal ikke mye til for å legge på seg et par kilo. Det vet jeg ALT om! Men, du er jo så godt i gang - så dette klarer du helt sikkert :) Jeg heier på deg vet du :)

 

Dagen har vært bra, ca. 1400 kcal (ja, jeg har registrert litt igjen nå - i ren frustrasjon over at vekta hopper sånn), og så ble turen ut i dag, en joggetur på 7 km. Det er jeg veldig fornøyd med. Gøy å kjenne at formen blir bedre.

 

Ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du er iallfall ivrig på løpingen ;) Selv om det straffer seg...... Det hadde vært værre om du var limt til sofaen ;) Men, det er jo lurt å lytte til kroppen sin og - så blir du fortere 100% frisk. God bedring!

 

Har visst veiedag hver dag for tiden..... nytt tall: 74,4 - så det går nedover ;)

 

Spent på helgen, da skal jeg på jentetur....håper det går bra. Det er jo bare å følge min vanlige plan - men unngå alle ekstra-munnfuller her og der ;) Uansett, så gleder jeg meg veldig - utrolig lenge siden jeg har gjort noe sånnt.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på joggetur i dag og, så da er mine 3 økter gjort for denne uken. Det er så rart - synes de første 4 km er sååååå tunge - blir de noengang letter? Det rare er at det blir lettere etter det. Følger med på runkeeper - så jeg løper raskest på slutten av turene mine hver gang. Løper ikke så langt, men ligger ganske stabilt på 6-7 km. hver gang. Er veldig fornøyd med det. Målet mitt er som kjent, å trene "noe" - så lenge jeg er i bevelgelse og blir sliten.

 

Har det mye bedre nå når jeg har fjernet alle krav til meg selv krav til meg selv, samt ambisjoner om å gjennomføre både det ene og det andre. Har ikke et eneste mål nå - kun gjennomføre dag for dag. Håper denne følelsen varer lenge

 

Skal bort i helgen. Gleder meg veldig, men kjenner jeg er veldig fokusert på å ta sunne valg. Samtidig er jeg redd for å være sær.... Har ikke sagt at jeg slanker meg til noen. Håper jeg klarer å gjennomføre opplegget mitt... Det er jo fortsatt bare å unngå "alt ekstra", og ta sunne valg til måltidene ;)

 

Tvi tvi - og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ikke vært innom på et par dager for PCen min begynner å streike, så jeg har ikke fått slått den på siden tirsdag. Heldigvis gikk det igjen i dag. Den har vært sånn en stund nå, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny, så får bare håpe den holder sånn nogenlunde ei stund til. :) (Er innom å leser fra mobil uansett da, men orker ikke å skrive innlegg fra den).

 

Så flink du er med løpingen (og alt det andre) for tiden Soleie. Dette går jo som smurt. Gratulerer med nytt tall på vekten. :)

Kos deg masse på jenteturen din. Man trenger slett ikke spise mye og usunt for å kose seg, man må bare tenke over valgene. ;)

 

Selv har jeg greid å holde meg unna all aktivitet de siste dagene, så nå håper jeg at forkjølelsen er borte for godt. Blir kjempe deilig å komme meg ut på joggetur nå etterpå. Med jogging i dag og på søndag rekker jeg 3 økter denne uka allikevel. :) Blir vel dårlig med styrketrening, men får se om jeg får lagt inn noen øvelser av det også. Alt må jo være bedre enn ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på joggetur idag snupsipups, håper forkjølelsen din er borte!

Min ligger og slurer, og er visst litt på vei tilbake, men har jo ikke tid til å sitte stille og vente på å bli frisk... ;)

Hvis jeg føler meg litt for slapp eller tungpustet til kondisjonstrening har jeg funnet ut at rolig styrketrening kan være et godt alternativ - som du sier all trening er bedre enn ingen trening! :)

 

Jeg skal snart på styrketrening i sal, det et så godt å være ferdig med treningen tidlig!

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forkjølelsen er borte og treningen gikk bra både i dag og på fredag. Men der er det altså slutt på det positive...

Hva matinntak angår må jeg vel bare innrømme at jeg har tulla bort nok ei uke. Bursdagskaker med rester dagen etter og helgekos som har strukket seg over to dager er IKKE sånn jeg ønsker å leve. Kjenner det usunne gjør meg kroppslig dårlig og samvittigheten enda dårligere. Hvordan i all verden skal jeg greie å få slutta med dette tullet da? Har jo greid det før, så hvorfor skal det være så vanskelig nå? Nå har jeg jo bare drevet å tulla siden jul og ikke kommet et eneste skritt videre, heller tvert imot. Gi meg et spark bak noen, og det fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Da er jeg vel tilbake etter en hyggelig helg ;)

 

Har kost meg masse! Og matmessig har jeg og kost meg, fulgt min lille plan. Passet på at jeg har spist nok - og tatt riktige valg. Blitt en del suppe til lunsj for eksempel - som metter godt, og gjør at jeg ikke har falt for fristelsen til alt man gjerne putter i munnen av godis og småtteri underveis på en dag. Så jeg har gått ned 100 gram i helgen er storfornøyd! Så da er jeg på 74,3 kg.

 

Regner pøser ned her, litt godt - men kjenner at det skal bli en liten utfordring for meg å komme meg over dørstokken for å løpe i kveld....

 

Jeg kan godt sparke deg bak, jeg Snupsipups :)

 

Ta nå bare en dag om gangen :) . Ikke se så langt fremover og ikke gi deg selv så mange "krav" og "må" ting. Og spis deg mett! Det er mye bedre å ha gode måltider, enn å la blodsukkeret falle - for så å la seg friste. Kast kaker når festen er over - og få godteriet bort så fort ukens kosedag er over. Ikke ha ting i huset for resten av familiens skyld - de har uansett ikke godt av det!

 

Nå er det mandag - og nye muligheter. Treningen har du kontroll på - det skal du være stolt av!

Spis som du gjorde da du følte det gikk så fint, og vekten din gikk nedover. Og klapp deg selv på skulderen for hver lille dag som du har klart det. Kun se på dagen i dag - og ha bare fokus på det. Dagen i morgen, tar vi når den kommer :)

 

Dette klarer du!

 

Lykke til og god klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har hatt en fin helg Soleie. Og så flink du har vært som til og med har gått ned i vekt på jentetur, det står det respekt av. :)

 

Takk for gode råd, skal gjøre mitt beste for å følge dem. ;) Vil så gjerne komme meg videre, men hodet er ikke med meg. Tar meg selv litt for ofte i å ha pakket innpå noe usunt før jeg vet hva jeg har gjort. Etterpå vet jeg ikke helt hvordan det har skjedd, og samvittigheten er dårlig. Må prøve å finne igjen fullt fokus, men jeg aner jo ikke hvor jeg har lagt det ifra meg. Må vel bare lete videre, plutselig finner jeg det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas første treningsøkt unnagjort, og jeg skal snart komme meg avgårde på bytur. Herlig og varmt vær i trøndelag i dag, så kanskje det til og med blir en utepils? :)

 

Merker de 3 ekstra kiloene jeg har pådratt med veldig godt. Treningsbuksa jeg brukte i dag var blitt litt trang. Magen er slappere og det virker nesten som jeg har mer "ekstrahud" over alt. Regner med at huden ikke vil bli helt stram og fin igjen etter 3 svangerskap, men trodde liksom ikke at den ble slappere hvis man tok litt dårlige valg en periode. Håper det går seg til nå som jeg SKAL skjerpe meg, ellers kjenner jeg at bikini lysten til sommern er liten....

 

Ellers har jeg lagt bak meg to sunne dager nå, så da satser jeg på at jeg atter en gang er i gang igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fortsatt greit med maten så langt denne uka. Ingen utepils i går forresten, de kaloriene sparte jeg. ;)

 

Nå prøver jeg å jobbe med hodet, og innstille meg på at denne helgen skal bli godteri fri. Jeg greide det veldig fint de fleste helgene i fjor (når jeg først kom inn i rytmen), og da bør det være mulig å greie det i år også. Husker det etterhvert ble en vane og ikke spise snop, og lysten på det ble helt borte. Så utrolig deilig det var....

Nå er det nærmest en avhengighet - et dop jeg bare MÅ ha. Men jeg nekter å være avhengig av sukker resten av livet, jeg skal vinne. Og for min del er nøkkelen til å holde seg slank nettopp det å greie å holde seg unna sukker. Jeg spiser passe mengder mat og trener bra, så den biten er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og fått med en løpetur på 12 km. Og jeg valgte akkurat det perfekte tidspunktet for turen, overskyet både før og etter men strålende solskinn under hele løpeturen. :) I tillegg var det en deilig bris som avkjølte meg godt underveis. Fant frem sommer løpeskoene for anledningen, og jammen ble ikke tiden betydelig raskere enn sist løpetur.

 

Tjuvveiing i dag ser også lovende ut, så nå fikk motivasjonen et kraftig dytt, akkurat hva jeg trengte. ;)

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Såååå fint å lese at du er i farta igjen! Du klarer nok helgen bra også ;)

 

Ja, da har det vært stille fra meg noen dager.....

 

Vet ikke helt hva som skjedde, men med ett klarte jeg ikke å la være å spise mer mat - har kjent meg såååå sulten, og har spist mye mer enn jeg skal. Ikke noe godis, men mer av alt annet!

 

Min 25-dagers plan ble avsluttet forrige fredag. Jeg klarte å nå målet mitt om å forbrenne 10 000 kcal, og maten gikk og bra. Var så veldig fornøyd med at jeg klarte å gjennomføre noe.

Så etter at jeg kom hjem fra tur forrige helg, var jeg litt "planløs" og iallfall så kom sulten, vært småuggen i kroppen hele uken, og ikke trent noe annet enn noen turer med hunden.

 

Nå føler jeg med ikke noe særlig...utrolig hvor mye maten påvirker selvfølelse og andre følelser. Forrige helg følte jeg meg fin i ny bukse, og i toppform på alle måter ;) Nå har jeg lyst til å gjenne meg bort i joggebuksa!

 

Så det var godt å logge seg på her, og få inspirasjon til å komme meg tilbake i rett spor ;)

 

Må nok lage en ny avtale med meg selv. Jeg starter på mandag, da rekker jeg en ny 25-dagersplan innen 17. mai. Venter med å starte til da, iallfall med trening - føler meg ikke i form i det hele tatt. Varm og "uggen" i kroppen.

Så om jeg klarer å gjennomføre det like godt som forrige gang, så vet jeg jo at jeg går ned noen kilo til ;)

Kommer til å være så utrolig fornøyd om jeg kan dra på ferie og se 6-tallet på vekta. Drar ikke på ferie før sist i juli - så jeg har jo god tid. Men, setter meg ikke noe mål. Målet mitt er fortsatt å klare en dag om gangen - og være fornøyd med hver dag det går bra!

 

Lykke til i helgen, håper du klarer å holde deg unna "sukkertrollet". Jeg skal bort på cup igjen, og skal være flink å ta riktige valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare en ting å gjøre Soleie; legge den dumme uka bak deg og starte der du slapp uka før. ;) Du har jo bevist nå at du kan dette. :)

 

Kjenner veldig godt igjen det du skriver om å føle seg stygg og feit etter å ha spist dårlig en periode, akkurat sånn har jeg følt meg de siste ukene. Men den siste uka har jeg spist bra, og jammen syns jeg at jeg ser mye bedre ut allerede. Huden er strammere, musklene vises bedre og vekta er snillere.

 

I dag har jeg vært på en deilig time med styrke i sal.... trodde aldri at jeg skulle komme til å skrive det. Men det er iallefall deilig nå etterpå å kjenne at man har brukt kroppen. ;)

 

Nå skal jeg snart ut å spise med hele familien, gleder meg masse. Satser på å ta sunne valg allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk helt etter boken. 4 treninger, passe mengde mat og null snop. Greide til og med å holde meg unna i helgen. Og belønningen? Joda, et deilig hopp på 2 kg ned :) Veldig fornøyd nå ja :) Liker sånne start uker der vekta går ned fort, synd det ikke går like raskt videre. Men mye bedre å ha 4 kg å jobbe med enn 6 kg.

 

Skriver mer siden, sitter på bussen nå og denne mobilen er litt upraktisk å skrive på, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gratulerer! Det er jo utrolig bra! Det unner jeg deg virkelig :) Flink er du!

 

Da er det mandag, vekta viste 0,5 opp etter å ha hatt en uke uten trening, og litt lite fokus på maten. Kjøpt meg både en is, og spist et par kakestykker. Jeg fryktet jeg var gått opp mer.....så jeg er ved godt mot!

 

Føler på meg at jeg skal klare å komme inn i mine gode vaner igjen. Har migrene nå, så jeg vet ikke om jeg blir i form til noe som helst av trening i dag. Men, jeg får være flink med maten iallfall.

Skal og logge meg på her hver dag - det er så motiverende for meg ;) Jeg setter meg som sagt ingen direkte tallfestede mål - men nå gleder jeg meg til å se 73 tallet, og det jeg skal jobbe mot nå :)

Ha en strålende uke - så snakkes vi snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin nedgang Snupsipups! Kjempebra!!! :)

Det er ikke så ofte jeg er inne og skriver, men jeg prøver å lest og skrevet litt hver mandag ihvertfall for å holde fokus :)

Jeg klarte å gå litt ned i uka som gikk. Det ble lite snop o på vekta når jeg kutter der. Det var ikke mye jeg fikk trent, så det beviser egentlig hvor UTROLIG mye viktigere det er for nedgang å spise riktig. Trening er selvfølgelig superviktig, men inntaket har mer å si for vektnedgangen.

Jeg er nå tilbake der jeg var før påske, så da er det bare å holde stø kurs mot sommeren :) Det er travelt på jobb igjen nå etter en rolig periode, og det er bra for matinntaket, men ikke så bra for treningsrutinene. Det har blitt lite morgentrim de siste ukene. Men i morgen skal jeg legge inn ei god økt igjen.

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga ;)

 

Så fint å høre fra deg igjen - var redd du hadde forlatt oss her inne. Har savnet deg ;)

 

Så bra at du har klart å komme deg tilbake til "førpåskevekten" - lykke til videre nedover, dette klarer du!

 

Har hatt en bra dag matmessig - dvs. holdt meg til min egen plan. Veldig vondt i hodet, så det er sofaen på meg i dag. Håper jeg klarer å få trent det jeg skal denne uken - er fornøyd med 3 ganger ;)

 

Vi snakkes - ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da gikk dagen greit i går ;) En dag om gangen!

Blir ingen trening i dag heller - er ikke bra i det hele tatt. Så det blir en slapp dag her hjemme, har tatt så mye medisiner nå for å få knekken på migrenen, at jeg føler meg skikkelig "medisin-uggen"

 

Er sulten...men må holde meg til 11.30 :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper migrenen gir seg snart Soleie, så du får kommet deg ut på trening snart. :)

Jeg har hatt to kjempe travle dager, så har ikke rukket noen trening foreløbig denne uka jeg heller. Men har planer om å ta det igjen resten av uka ;)

 

Koselig at du titter innom igjen Olga, håper vi får se deg mer fremover. :) Og fint at du har kommet deg tilbake til før påske vekten. Mangler litt på det jeg, men jobber med saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så bra at du fortsatt har kontroll på maten, Snupsipups ;) Du er vel ikke langt unna 68 blank nå?

 

Her er formen dårlig, migrene og småfeber...skikkelig uggen. Barn nr. 3 har gått ned for telling med feber og oppkast, så jeg holder meg i ro her hjemme jeg og.

 

Er fortsatt utrolig sulten...blir liksom ikke skikkelig mett. Slitsomt! Var så enkelt her hele forrige måned - da gikk alt av seg selv.....akk ja, håper jeg får en slik periode igjen snart ;)

 

Har kontroll på maten - men fortsatt ingen trening denne uken. Om bare formen kommer tilbake, så er det fortsatt tid for 3 økter denne uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg og sønnen, håper det går fort over. :)

Tenkte forresten på det du skreiv om at ting gikk av seg selv forrige måned. Når ting begynner å gå av seg selv må man virkelig være på vakt, for da er det lett for å begynne å slappe av og slutte å tenke tror jeg. Har opplevd det flere ganger nå. Så da er det nesten litt bedre at ting går litt treigt og at man føler man må jobbe for å oppnå ting. ;)

 

Jeg er sliten i dag jeg også. De siste dagene har vært veldig hektiske med lite tid til avslapping. I dag ble det endelig tid til trening, men jeg kjente at motivasjonen var på bunn. Mye vind hjalp vel heller ikke på motivasjonen. Men jeg kom meg da ut, men jammen var det tungt. Måtte slite meg igjennom løpypa. Masse motvind gjorde det nok ikke lettere heller. Men nå er det overstått, og samvittigheten er ren ;) Håper virkelig neste økt går lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas andre økt unnagjort, styrke i sal. Liker bare den timen bedre og bedre. Men tungt er det, fryktelig tungt for svake meg. :)

 

Har hatt en sånn sulten dag i dag, har vært sulten fra jeg sto opp og gjennom hele dagen. Inntaket har nok blitt en del høyere enn anbefalt også. :( En liten snei kake har jeg også unnet meg, greide bare ikke å la være. Ikke bra å ha rester fra bursdagsfeiring i huset. Nå er den heldigvis borte, men nå står helgen snart for tur og med den nye utfordringer. Håper sulten er borte igjen i morgen, så det blir lettere å holde seg unna. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeendelig helg. Skal bli så deilig med litt fri nå. :)

Treningsfri i dag, men i morgen skal jeg prøve meg på Bootcamp for første gang, det blir spennende. Må vel bare innrømme at jeg har planlagt det mange ganger, men har liksom ikke turt og har pingla litt ut. Men i morgen skal det bli, uansett vær. Regner med at det egentlig ikke er noe å grue seg for heller.

 

Ellers tenkte jeg å prøve meg på nok en godterifri helg. Har spist kake flere ganger allerede denne uka, så har vel egentlig fått min dose søtt.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...