Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Så bra at du er på rett spor Soleie :)

 

Jeg hinker fortsatt rundt og har fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro. Sukk, passer jo dårlig med tanke på å finne sommerformen....

Er ikke sånn kjempemotivert til å spise mindre heller, så da blir vel formen som den er nå til sommern ser det ut til.

 

Klaget litt over at vekten bare har gått feil vei siden jul og at jeg ikke har kommet av flekken. Det stemmer ikke helt da. Når jeg ser meg selv naken i speilet, ser jeg en kropp som har forandret seg mye. Kroppen ser fast og veltrent ut, med muskler som begynner å bli definerte. Jeg har fått mange kommentarer i de siste også om at jeg ser fit ut. Så kanskje sommerformen ikke er sånn aller værst allikevel selv om vekta viser 2 kg mer enn til jul?

 

Satser på at jeg kan trene igjen ganske snart da, så formen ikke taper seg alt for mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg har vært litt travel i det siste så det er lenge siden jeg har vært her inne. I tillegg har jeg slitt med motivasjonen, så jeg har ikke trent på lenge. Jeg klarer jo ikke å endre på kostholdet mitt, og da går jeg jo ikke ned i vekt uansett om jeg trener hver dag. Og når jeg begynner å tenke sånne tanker, så mister jeg litt motet. Nå har jeg ikke veid meg på en stund heller, og kommer nok ikke til å veie meg på en stund. Jeg skal nemlig bo utenlands for en periode, og jeg tror jeg skal droppe å kjøpe meg vekt da. Men jeg håper å holde kontakten med dere her inne. Jeg skal bo i utlandet i et halvt år. Det vil jo uansett bli en endring i livet, og jeg vil gjerne benytte denne muligheten til å endre på livsstilen også. Altså kostholdet. Jeg vet ikke hvor lett det blir, men jeg tenker at dette kan være en gyllen mulighet.

 

Så kjipt at du har fått så vondt i leggen Snupsipups. Kanskje det er beinhinnebetennelse? Det går jo over hvis man bare holder seg i ro, men gjør veldig vondt når man belaster. Håper det går fort over!

Det må være veldig oppløftende å se en fast kropp i speilet! :) Drit i de kiloene ei stund, og vær fornøyd med at kroppen din ser så mye bedre ut! Ikke slapp helt av og legg på deg mer, det må du passe på. Fort gjort å havne i dårlige vaner hvis man blir 'for fornøyd'... Men prøv å kos deg litt med det du har oppnådd! Det er jo kjempebra! :)

 

Bra at du har kommet inn i riktig spor Soleie. Det er jo ikke alltid så lett etter en slik periode. Quick fix dietter vet vi jo at ikke funker. Det er jo det vi gjør på hverdager som gjelder aller mest. Jeg håper jeg klarer å endre mine hverdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Det hørtes spennende ut med et halvt år i utlandet Olga! Lykke til med forberedelsene - og gled deg! Tenk å få lov å få andre inntrykk og impulser! Lucky you :) Jeg bodde to år i utlandet da jeg var ung - villa aldri vært det foruten :)

 

Du har rett, det hjelper ikke å trene hver dag, om ikke kostholdet endres. Hva er det du sliter mest med? Sulten? Lyst på no godt? For mye mat? Eller for mye godis? Innbiller meg at det hjelper å virkelig identifisere "triggerne". Hva er det som utløser det ene eller det andre?

 

For min del har jeg nå i det siste forstått at det er sukker. Litt sukker - og jeg mister kontroll. Da blir jeg sulten og fysen - og det går rett vest. Det fører igjen til at jeg ikke trener, og humør og selvbildet blir deretter. Har hatt to helt konkrete episoder nå de siste månedene. Et stykke "vær høflig-kake" og det har endt opp med flere uker med feil mat.

 

Tror det er på tide at jeg slutter å være høftlig - og heller tenker på meg selv...

 

Håper du klarer å finne ut av det for din egen del, Olga. Det er virkelig ikke godt å gå sånn og kjempe med seg selv.

 

Jeg smilte da jeg leste innlegget ditt, Snupsipups ;) Heldige deg, som ser en fast kropp i speilet!!!! Ikke bry deg om de to kiloene - nyt at alt er mye bedre enn da du startet denne prosessen. Hvordan er det med foten din?

 

Gleder meg til jeg får samme opplevelse når jeg ser meg i speilet.....akkurat nå så virker det helt uoppnåelig! Har appelsinhud i fleng - vet ikke om det noengang blir borte... Men, det bør vel skje noe om fettet blir borte. Eller hva?

 

Hadde en bra dag i går og, og vekta beveger seg sakte nedover. Fortsatt, en dag om gangen! Hodet har roet seg ned, og det er godt. Tenker ikke på raske løsninger nå. Som vi jo vet ikke fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med et halvår i utlandet, Olga. Høres utrolig spennende ut ja. :)

Det er slett ikke lett å finne motivasjon til å legge om kostholdet nei. Jeg har gjort 1000 halvhjerta forsøk som har dabbet av etter kort tid. Men plutselig en dag så greier en det bare en ikke gir opp. Hva som skal til og hva som gjør at en noen ganger bare plutselig greier det har jeg ennå ikke skjønt. Og som Soleie sier, noen ganger skal det ikke mer enn en liten kakebit til før de gode vanene er snudd og man er fullstendig på sukkerkjøret igjen <_<

 

Angående leggen min er det en muskelavrivning jeg har pådratt meg. Den kom helt akutt midt under en joggetur. Kjenner heldigvis at det går fremover for hver dag så jeg håper det ikke tar så alt for lang tid før jeg kan begynne å jogge igjen. Men må vel bare prøve å holde meg på matta en stund til så skaden får tid til å lege seg.

 

Angående appelsinhud Soleie, så er det ikke sikkert at løsningen på problemet er så vanskelig som du tror. Prøv å holde deg unna sukker en periode, gjerne noen uker (vet at det er dritvanskelig altså). Men dette gjør underverker for huden. Den blir mye fastere og glattere med en gang. Enkelt, men allikevel utrolig vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med litt mer aktivitet på tråden vår :)

 

Huff, muskelavrivning er ikke noe å spøke med....Håper du klarer å holde deg fra å dra ut på løpetur for fort... Sikkert ikke lett, men det er nok det beste på lang sikt ;) God bedring og lykke til med foten din iallfall!

 

Om sukker har noe å si for appelsinhuden min har jeg aldri tenkt på! Det skal prøves umiddelbart! Har "alltid" hatt det - og på sommeren går jeg mest i olabukser...varmt...men det synes så godt igjennom på lyse, tynne bukser.. Og det synes jeg er ubehagelig..

 

Har holdt meg på et greit kosthold i en del dager nå, og kjenner at det går greit. Men, helt uten sukker er jeg ikke. Spiser all-bran til frokost, og den er det nok en del sukker i. Skal virkelig teste ut å kutte helt.

 

Blir noen utfordringer til helgen. Må bake 5 kaker i dag til kakelotteri og bursdag - så da gjelder det å være flink. Skal og i besøk på søndag - hvor det ofte kommer mye godt på bordet. Forrige gang jeg var der, tok det med mange dager å komme i rett spor igjen...

 

Jaja, fredag er deilig! I kveld er det igjen taco og fajitas på menyen. Kutter ut tortillaene, og spiser masse av innholdet til fajitasene kylling/paprika/løk - deilig - og litt mindre kalorier - uten at barna tenker på at jeg ikke spiser det samme som dem. Da plukker vi og velger ut det vi liker best alle sammen uansett ;)

Ha en riktig fin helg - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en litt tung periode dette. Liker absolutt ikke at noe holder meg tilbake slik at jeg ikke får trent så mye som jeg vil. Har hatt smerter i hele kroppen og kan ikke komme på noen annen forklaring enn at det skyldes mindre trening. Foten er bedre, men har ikke tort å begi meg ut på noen joggetur enda. Kjennes rett og slett ut som det er for tidlig. Går greit å gå på den, men har smerter når jeg er i ro (blant annet om natta). Nå har jeg ikke kuttet treningen helt altså, men det har blitt mest styrke og lite kondis.

 

Kostholdet har også gått rett i dass. Mannen min hadde bursdag i helgen og det har stått masse deilige rester i kjøleskapet som jeg ikke har greid å motstå. Men nå har jeg spist opp alt, så nå er det endelig tomt (Den med å kaste slike ting ligger litt for langt inne til meg altså).

Så da begynner nytt forsøk på sunt kosthold fra i dag....

Har jo fortsatt noen dager å jobbe på før ferie. Men tror jeg må satse på å nå målet om drømme vekta før sydentur til høsten, litt for liten tid før hoved ferien nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Hmmm...ja det er litt tungt for tiden ja....

 

Vi skulle visst ha vært sammen forrige helg - på et sted uten sukker og fristelser! Så hadde vi nok klart å holde oss!

 

Helgen gikk skeis her og. Så irriterende etter å ha vært å standhaftig hele uka. Skulle bake, smakte på kakene, sukkeret ødela, og det ble for mye mat resten av helgen.

 

Var så skuffet meg over meg selv på mandag... :huh: Blir virkelig helt satt ut nå, av at jeg skuffer meg selv gang på gang! Men, klarte heldigvis å ta tak. Skjerpet meg mht kostholdet og har trent. Så i dag er vekta ned igjen på det den var forrige fredag morgen.

Tenk noe så dumt som å kaste bort tiden på å ta ett skritt frem og to tilbake HELE TIDEN??

 

Har forresten begynt på "30 days shred" med Jillian. Har ikke dere tatt dette programmet og? Hvordan gikk det?

 

Jeg begynte rett og slett med det, fordi jeg må finne noe som funker for meg. Synes det er greit å gå på styrketrening i grupper på treningssenteret, men trives fortsatt ikke så godt i sal på egenhånd. Det er travelt på ettermiddag/kveld så, jeg rekker lite av timene de har også. Iallfall fant jeg mye interessant på youtube - men valgte dette, siden jeg har sett dere har skrevet om det. To dager av 28 gjennomført...... Men, jeg likte det - så da er det håp om at jeg gjennomfører ;)

 

Til helgen er det ikke så mye som skjer her hjemme, barna skal hit og dit - men jeg har ingen grunn til å ikke kunne kontrollere maten. Kommer til å ha god tid til å trene også. Hadde vært så deilig å møte en mandag morgen med en god følelse. Ikke en stappmett, kiip følelse...

 

Hvordan er det med foten din, Snupsipups? Håper det går fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bli en stram helg her også ja. Utskeielser har det vært nok av i det siste. Og neste uke er det ny bursdag, da er det minstemann som står for tur. Så jeg får spare kosen til da. ;)

 

Det går fremover med foten, så på lørdag tenkte jeg å prøve meg på en forsiktig joggetur. En kort en, i rolig tempo og på litt mykt underlag for å prøve meg frem. Litt spent på hvordan det går. :)

 

I dag har jeg vært på styrke i sal, veldig fin måte å få trent styrke på. Jeg er rett og slett elendig på å motivere meg selv til å trene styrke på egenhånd. Dessverre skal de kutte ned på styrketimene fremover når sommertimeplanen starter, så da må jeg vel bare prøve meg i styrke salen alene.... sukk.

 

Har prøvd 30 day shred tidligere og likte det godt. Syntes det var effektivt også, vekta gikk raskere ned da jeg brukte dette. Så det er vel verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vært på min første løpetur etter skaden. 5 km rolig jogg gikk helt fint. Veldig glad og letta nå. :) Veldig lenge siden jeg har løpt så kort, men det er nok lurt å starte forsiktig.

 

Ellers ble det litt potetgull og is i går, så i dag må jeg bare prøve å holde meg på matta. Veldig vanskelig for tiden siden jeg har vendt meg til snop og annet godt jevnlig....

 

Ellers håper jeg dere får en fortsatt god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur nr 2 unnagjort (etter skaden), også den gikk ganske ok med tanke på leggen. Kjente det en del mot slutten, men ingen sterk smerte. I dag var det 4x4 intervaller som ble kjørt på tredemølle i motbakke. På den måten trengte jeg ikke å løpe så fort for å få opp pulsen.

 

Ellers lå vekta på 69,7 kg i morges. Ingen store forandringer på vekten de siste ukene altså. Det kommer nok av at jeg bare er sånn halvmotivert for tiden. Jobber kjempebra enkelte dager, men lar meg lett vippe av pinnen andre dager. Ikke at det har blitt noen kjempe utskeielser, men nok til at vekta ikke rikker seg :/ Men som jeg ofte har sagt før: ny uke, nye muligheter ;) Fortsatt 2,5 måned til sydenferie og 65 kg er fortsatt mulig til da om jeg bare skjerper meg.

Uansett vil jo alt jeg oppnår innen da vært bedre enn ingenting ;) Og skulle jeg ikke komme av flekken så er sommervekta i år tross alt bedre enn på mange år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!. En liten hilsen fra meg. Jeg har ikke vekt så jeg vet ikke hvordan det går. Tipper det står stille. Kosholdet legges jo om når man er utenlands, så jeg har ikke HELT kontrollen. Men prøver å spise regelmessig og spise mye frukt og grønt. Har dessverre blitt litt lite fisk. Men jeg har ikke spist noe godteri og chips på ei uke, og det er bra. Det har kun blitt 1,5 kakestykke, så der er jeg fornøyd. Men det har blitt mye alkohold :( Ikke så bra, men det vil gå seg til deg også. Jeg har gått endel, men ikke trent noe. Jeg skal prøve å komme meg ut på gå/joggeturer og trene litt styrke hjemme. Jeg hadde tenkt å ta med meg 30 day shred - videoen, men jeg glemte det helt :( Det var synd, for jeg liker det programmet godt. Men jeg husker jo endel av det, så jeg skal nok få trent. Ingen god unnskyldning ihvertfall! :)

Godt det går fremover med foten din Snupsipups! God bedring videre! Og håper du kommer inn i et godt spor igjen Soleie! Ha en fin uke begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Olga!

 

Det høres jo ut til at du har ganske bra kontroll ;) så dette går nok fint! Et tips om 30 days shred. Jeg har ikke kjøpt den - jeg ser den via youtube - helt gratis ;)

 

Godt å høre at foten din er bedre allerede Snupsipups! Lykke til - håper det går bare en vei nå! Jeg synes nå uansett at du er flink! Jeg er såååå imponert over at du har klart å holde vekten din stabil i over et halvt år nå - det må du være stolt av!!!

 

Jeg holder meg på det samme - noen dager superflink - og så faller jeg litt av igjen. Ikke mye godis, men totalt sett feil mat. Har trent bra. Men, går ikke ned så lenge det blir så uregelmessig.

Litt lei av at jeg ikke klarer å være mer konsekvent...men om jeg slipper helt opp - så går det fort oppover på vekta - og det kan jeg jo ikke... Jeg har fortsatt håp om å være 70 kilo, når jeg drar på ferie om knappe 7 uker....men, da er det ikke tid til å ta et eneste dårlig valg på matfronten....

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en liten aha-opplevelse igår...

 

Satt og leste litt rundt på nettet om kosthold/helse/slanking. Kom over en artikkel om magemål (!) og hvor farlig det er med for mye magefett.

 

Vel, dette er jo ikke noe som er nytt på noen måte - men jeg har ikke tatt det så til meg... Har nemlig alltid sett på meg selv som slank rundt midjen - og det er rompe/lår jeg har hatt komplekser for.

 

Det som plutselig gikk opp for meg var at jeg jo ligger godt over det som er helsefarlig midjemål. De mente at alle kvinner bør ligger under 80 cm. Der er ikke jeg! Nå var det litt nyansert syn som kom frem - andre eksperter mente at dette ikke var oppnåelig for eldre kvinner over 50 bl.a. men at det gjaldt for yngre kvinner.

 

Vel, jeg ser på meg selv som "yngre" i forhold til "over 50" (men det er bare 5 år igjen....)

 

Så dette gikk litt inn på meg. Det som er bra, er at jeg har fått et nytt målbart mål å jobbe mot! Nå er første delmål å komme seg på 79 cm rundt midjen :-)

 

Selvbildet fikk en liten realitetsorientering i går - og det har jeg ikke vondt av....

 

Har spist riktig de siste to dagene - har måtte krype til korset og registrere litt igjen....etter nok en helg hvor jeg ikke klarer å holde meg til planen... Styrketrening i går - og snart blir det lang tur i skogen med hund. Er så friskt ute nå, blåser og er kjølig. Blir deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en superstress uke så langt for min del, og alt har gått i ett. Både på jobb og hjemme. Må jo bare innrømme at jeg ikke har tatt de smarteste valgene når det gjelder hva jeg putter i munnen heller. Men nå skal det skal skjerpes. Kvoten for kos er brukt opp denne uka, så i helgen blir det den sunne linje. Ligger litt etter på treningsfronten også, men skal rekke å komme ajour innen uka er omme. ;)

 

Når det gjelder midje mål har jeg alltid vært heldig. Flesket setter seg rundt rompa, hoftene og låra til meg. Midjemålet var vel oppe i 90 cm da jeg var på mitt feteste, men jeg kom meg raskt under 80 cm når jeg tok tak. Det var vel rundt 80 kg det. Nå ligger jeg på ca 72 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at foten din er bra igjen, slik at du får trent! Ja, det er ikke lett å holde helt fokus - når det blir for travelt. Det er lett å si at man må planlegge, men det er nå ikke alltid slik at de er så lett å gjeommomføre i praksis...

 

Hmmm...jeg forstår det ikke helt, dette med magemålet- men tallet taler for seg selv....

 

Måler nå 86 cm på 75 kilo. Skjønner liksom ikke det helt... prøvde feks. kjoler i går - fant 4 stykker jeg nok kommer til å kjøpe på Kappahl. Alle i str. 40 og de passet veldig fint.

 

Men, jeg tror nok kroppen og har endret seg litt med årene - det som er anderledes er at jeg nå har fått de beømte "lovehandles" - det hadde jeg ikke tidligere. Og når man måler midjemålet, så drar jeg litt ekstra bak på ryggen kan man si.

 

Hvor måler du? Jeg er usikker på om man skal måle på det tynneste, eller 1 cm over navlen? Jeg har gjort det siste.

 

Uka har gått veldig fint. Fornøyd med min egen innsats både på trening og mat. Det er nå utfordringene begynner... Nå har jeg hatt flere uker med god kontroll i ukedagene, og så sklir det ut på fredag....og så blir det hele tiden ett skritt frem og to tilbake..

 

To familiebursdager på en helg, blir utfordrende. Men, må klare å holde meg unna kakene. Det ødelegger så mye for meg. Ikke bare kaloriene, men det er som om man utløser et lite ras hver gang. Da er det "utfor" igjen..

 

Neste uke blir det og mye kos. To avslutninger - tenkt jeg har en som er ferdig på barneskolen og en på ungdomsskolen ;) Så det blir to vemodige og koselige kvelder.

 

Ha en fin helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjen er der du er smalest ja. Eller midt imellom nederste ribben og toppen på hoftekammen for dem som ikke har noen markert midje. Så kanskje midjemålet ditt ikke er så ille allikevel da Soleie?

 

Tror foten begynner å nærme seg som før igjen nå. Var på styrke i sal i går, og da kunne jeg ta utfall uten at jeg kjente det spesielt mye i leggen. Skal prøve meg på en joggetur (i regnet) nå etterpå så får jeg testet leggen skikkelig. ;)

Holder leggen blir det Oslo (halv)maraton 21.september. Kanskje du kommer og heier på meg da Soleie? ;)

 

Så flott med nye kjoler til sommern da. :) Har vel sagt det mange ganger før; men jeg bare elsker kjoler. :) Har skapet fullt. Håper bare på finvær nå så jeg kan bruke noen av dem. :)

 

Lykke til med bursdags utfordringene. Hadde bursdag denne uken vi også, men jeg strøyk på kaketesten og spiste alt for mye. Kom nok av lite tid til fornuftig matinntak i forkant. Så jeg anbefaler å få i seg noe sunt og mettende før kakene, slik at man kan nøye seg med bare litt ;)

 

Kos deg på avslutningene neste uke, tenk at årene går så fort og ungene begynner å bli store :) Og vi selv vi holder oss like unge, merkelig det der altså ;)

 

Riktig god helg, håper den blir flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jaaaa, jeg vil komme å heie på deg! Håper benet ditt jobber på lag med deg i tiden fremover!

 

Det hadde vært så hyggelig å truffet deg! Vet ikke om du har planer om å reise sammen med noen - men jeg håper du har tid til en kaffe om ikke annet, men gjerne en lunsj/middag ;) Tenk da har vi "kjent" hverandre i to år!

Hmmm kanskje jeg skal manne meg opp og melde meg på 10 km.? Det er jo en stooooor motivasjon for meg, å vite at jeg skal treffe deg der ;) Tror det blir en løpetur i dag, gitt!

 

Midjemålet ble snillere ja! Da endte jeg på 80 cm. så da er det ikke så ille alikevel. Akkurat den gikk litt på selvfølelsen merket jeg ;)

 

Skal være flink i helgen - skal spise masse cottagecheese med bær før jeg drar i bursdagene, slik at jeg ikke er så sulten - merker at det hjelper godt mot ikke å bli så "fysen". Glad for at jeg har begynt å like det ;) Kan virkelig ikke ødelegge hele ukas innsats nå - så jeg MÅ ta gode valg.

 

Ha en riktig god helg - håper sola dukker opp hos dere. Her står støvler og sandaler om hverandre i gangen.... plutselig varmt, så kaldt, så regn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg lyst til å treffe deg :) Hadde vært kjempekoselig det :) Skal reise sammen med ei til Oslo, men det er da ingen hindring :)

 

Gikk helt fint med foten på løpetur i dag. Men kjenner at formen er noe dårligere enn før. Men noe av det skyldes kanskje at jeg er litt sliten etter treningen i går også. ;) Uansett har jeg hele 3 måneder å bli bedre på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde iallfall vært utrolig hyggelig å møtt deg ;) Vi satser på at beinet ditt samarbeider, og vi får det til ;)

Jeg kikket på nettsiden ti Oslo Maraton i går - og har litt lyst til å melde meg på 10 km. Tenk jeg har aldri hatt startnummer på brystet..... Never!

 

Hadde blitt en stor seier for meg på mange måter å klare å gjennomføre det.

 

Vel, jeg logger meg på ofte på forumet nå - henter hjelp der jeg kan få ;) Skal ikke ta dårlige valg denne helgen...

 

Gikk greit i går matmessig. Er litt imponert over meg selv i går. Var alene hjemme med sønnene mine. Eldstemann valgte middag etter å ha prestert ekstremt bra på muntlig eksamen i går - seks blank!!! Da ble det pizza fra den lokale pizzabakern her. Jeg kjøpte meg kylligfilet og wokgrønnsaker! Ble en diger porsjon - men det var mest grønnsaker og bare litt nudler, men det så virkelig ekstremt mye ut. Begge gutta lurte på om jeg skulle spise ALT det? Jepp, det gjorde jeg, og ble så mett at andre ting ikke fristet resten av kvelden.

De var mer enn happy for å få pizzaen for seg selv- og bare glad for at jeg ikke skulle ha - ellers så liker jeg jo egentlig ikke at jeg spise annen mat enn de andre, og unngår det. Men, alle regler har unntak ;)

 

Jeg dro å kjøpte meg alle 4 kjolene i går! Pluss shorts og en hvit bukse. Som du vet har jeg stort sett gjemt meg bort i ola-bukser. Har nesten ikke hatt sommerklær. Har bestemt meg for å ta tak, og spandere litt på meg selv og. Samt jobbe litt med å føle meg vel uansett. Nå ble det jo ikke så ille, Kappahl er ikke akkurat dyreste stedet. De har fått en ny kolleksjon for damer nå - Hampshire. Midt i blinken for meg - liker ensfarget og striper i klare farger (dvs. mest hvitt, beige, blått og sort) Så da falt jeg pladask :)

 

Fikk ikke trent i går....

 

I dag blir det bursdag med mye god mat, og den pleier å være sunn. Det gjelder bare å styre unna kakene!

 

Ha en riktig god dag - håper sola har tittet frem hos dere B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag gikk fint ;)

Bursdagsmaten var sunn, og jeg rørte ikke kakene. Det eneste som må på "frimerke" posten er et glass rosevin. Holdt meg under 1400 kcal. totalt sett og er fornøyd med det ;)

 

Dagens bursdag skal og gå fint - men det blir det vanskeligere. Da er det pølser på menyen - mindre folk, og vanskeligere å snike seg unna kakene på en høflig måte...

 

God søndag - håper foten din samarbeider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og søndag gikk fint ;) Ikke en kakebit!

Den største utfordringen var å komme hjem etter bursdag, og en lang dag med lite mat. Med pølser på menyen, blir ikke jeg mett når man ikke skal hive innpå... Klarte å beherske meg da jeg kom hjem, skrubbsulten.... kokte to egg og spiste noen knekkebrød.

 

0,9 ned fra forrige uke. Det er ingenting å skryte av.....siden det på mange måter er på stedet hvil. Har gått ned i ukedagene og opp i helgene i to måneder nå....så jeg er ikke nede på det jeg var rett over påske enda.. Det som er positivt er at jeg ikke gikk opp denne helgen iallfall :)

 

Så da håper jeg at jeg kan fortsette å ha kontroll på maten i uken som kommer. Det blir en travel uke, med mye ekstra. To avslutninger og en bursdag. Hyggelige ting - så det blir kos ;) Det gjelder å holde seg når jeg skal bake - og ikke prøvesmake på røren eller på den ferdige baksten...

 

Håper du har hatt en fin helg, Snupsipus - og at det du trives i det store utland Olga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som du beskriver meg der Soleie, ned i ukedagene og opp i helgen... sukk har drevet på sånn siden jul jeg da. Prøver å gjøre noe med det omtrent hver uke, men greier ikke å være flink nok over lengre tid. Jeg har visst vanskelig for å finn nok motivasjon når jeg er nære målet... Jeg er ikke misfornøyd nok med kroppen til å ville gjøre noe med det tror jeg... selv om jeg egentlig vil komme i mål også. Rare greier det der ja.

 

Tror jeg kan friskmelde foten helt nå. Kjenner ingen smerte lenger, og er kjempe glad og letta for det. :) Men nå er det venninna mi som jeg skulle reise til Oslo sammen med som er skadet.... begynner å lure på om det ikke var meninga at vi skulle dra... Men krysser fingre og tær for at det går bra med henne også, slik at vi kommer oss avgårde begge to. Har egentlig liten lyst til å reise alene.

 

Treningsmessig har jeg hatt en knallstart denne uka. Joggetur i går og styrke i sal i går. Matmessig har det vel gått så feil som det kan gå. Godteri å jobb i går, masse kaker og usunne ting på bursdag i dag. Føler meg rett og slett råtten nå. Og til helgen blir det fest, så da blir det nok enda en dårlig dag. Kan jo sikkert spise fornuftig, men vin vil jeg ha. Så da får jeg vel bare regne med at heller ikke denne uka vil vekta gå rett vei....

Men neste uke derimot, da har jeg alle forutsetninger for å starte et nytt og bedre (sunnere) liv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsøkt nr 4 denne uka unnagjort. :) 11 km løping, uten vondt i leggen :) Blir godt med pause i morgen, for kroppen er sliten nå. Mulig det blir pause på lørdag også, for i morgen er det fest og trening dagen etter fest er vel ikke noe sjakktrekk. Men søndag derimot skal jeg prøve meg å en langtur ;)

 

Maten har gått greit i går og så langt i dag. Så da blir det vel iallefall noen få dager denne uka som kan kalles godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å få trent - og glad for å høre at foten din er bra ;) Jeg får ta iveren din med som motivasjon - har ikke fått trent noe denne uken..... Vært travelt med avslutninger...og forberedelser til disse.

 

Matmessig har det heller ikke vært på topp. Men, vekta har rikket seg noen gram til ned, så kroppen er rar. Husker du skrev en gang at etter en periode med lite mat, så kunne du gå fortere ned om du spiste mye en dag. Vel, jeg spiste mye på mandag og tirsdag, litt kakesmaking har det og blitt - fryktet at jeg var gått opp minst en kilo - men heldigvis tok jeg feil.

 

Da er det helg igjen - og jeg skal ta sunne valg ;) Og komme meg ut! Lover ;)

 

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha drevet med en halvhjertet slanking, som bare har resultert i at jeg holder på å gå ned de samme kiloene om igjen, og om igjen..... har jeg meldt meg på et GR drop-in kurs. Nå var jeg lei. Vil være litt mindre.....vil føle meg vel.

 

Jeg kan det meste om opplegget, så jeg føler ikke jeg trenger møtene - men jeg trenger å ha en å veie meg for. Så da prøver jeg det. Begynte i går!

 

Det som "damen", jeg kaller henne det ;) spurte meg om med en gang, var om jeg spiste for lite... det trodde jeg ikke.... men gjett hvem som fikk problemer med å få nok kalorier (riktige) i går? Har nok spist altfor lite i ukedagene, ser jeg nå. Og så da når helgen kommer - ja, så er det vel ikke så rart det blir for mye mat....

 

Jeg vil virkelig ned på det som er en "normalvektig" BMI. Akkurat nå er jeg 6 kilo unna.

 

Startvekt i går var 76,1 kg.

 

Var 100% nøye med mat i går - og det kjennes godt ut for kroppen i dag ;) Gikk en lang tur i skogen, noe som gjorde godt både for kropp og sjel.

 

Så da skal jeg møte høsten, og se et 6-tall først på vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...