Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Jøss, gratulerer med ny start Soleie. :) Sikkert noe sånt jeg burde ha funnet på selv. Motivasjonen er ikke helt med meg, nei... Trodde det skulle bli lettere nå som ferien har starta, men neida. Bare enda vanskeligere. Alt for god tid til å gå i skapene å snoke...

Er sulten, snopsyk og lei av sunn mat. Det usunne smaker fortreffelig for tiden, og hvor godt er det ikke med en øl eller et glass vin nå som jeg har fri.....

Vet at jeg bare burde bite tenna sammen og komme over den tunge starten, men det er da sååå vanskelig. Sukkerabstinenser er en forbaska ting... grrr.

 

Håper du greier deg supert på kurset, Soleie. Og så kan kanskje jeg suge til meg motivasjon fra deg. Blir alltid så motivert av å se at andre gjør det bra ;) I fjor sommer var det du som fikk meg til å jogge og spise sunt mesteparten av ferien min ;) Kanskje ferien i år kan bli en reprise? La oss krysse fingrene for det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reg registerer og holder på ....... har oppdaget at jeg må ha spist alt for lite mat de siste månedene.....kanskje ikke så rart at pizzaporsjonene har blitt alt for store når helgen har kommet....

 

Spiste sushi for første gang i går. Og unnskyld meg, men det synes jeg er oppskrytt. Var stappmett på ris resten av kvelden. Så det kan andre kose seg med - jeg er og blir en "varm-middags-dame" ;)

 

Da var fredagen her igjen ;) Blir en rolig helg på oss, og det skal bli godt etter "junistria" Barna er spredt både her og der på ulike ting - så det er rolig i heimen.

 

Må klare å beherske meg hele helgen, vil så gjerne ha gått ned noen gram til innen mandag. Har forhåndsregistrert mye trening - så det ser bra ut - nå er det bare å gjennomføre det....

 

Ha en strålende helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... likte ikke sushi første gang jeg spiste det jeg heller. Var drit kvalm i flere timer etterpå, og synes vel det var omtrent det verste jeg noen gang hadde putta i munnen. Og gjett hvem som aldri skulle spise det igjen... joda det var meg det. Men sånn gikk det ikke. :) Måtte smake på det flere ganger (etter lang tid vel og merke). Og det ble bare bedre for hver gang. Og nå har det blitt en av mine favoritter. ;)

 

Går fortsatt dårlig med spisinga her altså... alt for mye kos. Prøver å stille inn hodet på at det er slutt på mandag. En uke med feriekos får holde. Heldigvis går det supert med treninga da ;)

 

Ha en super helg, og fortsatt lykke til med registrering og spising :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja, dagene går fort... Jeg gikk ned en kilo forrige uke - og er glad for det. Føles alikevel ikke helt topp - siden jeg veide mindre enn jeg gjør nå i april.... 75,1 kg. var jeg på mandag. Men, er på rett vei igjen - så jeg håper å se 74 tallet igjen ganske snart :)

 

Nå er jeg ikke hjemme - og skal være borte til søndag. Ikke så lett da og ta riktige valg...men, det har gått greit så langt. Joggeskoa er med - så i morgen håper jeg at det blir tid til en løpetur :)

 

Hvordan går det med deg, Snupsipups?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt i feriemodus. Har vel ennå ikke greid en hel dag jeg er 100 % fornøyd med. Er sulten og har søtsug hele tiden og har rett og slett ikke greid å bite tenna sammen å stå imot. Så her har det blitt mye is og snacks og litt godteri.

Det usunne kostholdet medfører redusert energi nivå også, så jeg greier ikke å gi så mye som jeg ønsker på trening for tiden heller.

Vil så gjerne snu dette som slett ikke er bra for meg, men tror ikke jeg er nok motivert for tiden til å greie det. Leter etter den motivasjonen hver dag, men vet ikke hvor jeg skal finne den. Men en dag kommer den, det vet jeg ;)

 

Reiser bort noen dager nå jeg også, så blir nok ikke å gi lyd ifra meg på noen dager. Men etter ferien skal jeg være tilbake for fullt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Huff, ja den motivasjonen kan være veldig vanskelig å finne...... Håper den dukker opp snart :) Men, håper du har hatt noen fine feriedager B)

 

Jeg har vært en del borte i det siste - og har ikke vært 100% - og det kjennes....

Nå har jeg registrert dagens trening og mat, så da er det bare å gjennomføre..... Har mål for sommeren - dvs. innen 12. august - (da skal jeg veie meg igjen på drop-in kurset jeg meldte meg på) at jeg skal veie under 72 kilo. Om jeg klarer det er jeg super-fornøyd. Men, da må jeg stoppe is-spisingen nå ;)

 

Nyt sommeren - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å sette seg et mål, lykke til med gjennomføringen. :)

 

Jeg er nå hjemme igjen etter noen dager på hyttetur. Og her går alt akkurat som man IKKE bør gjøre det. Jeg er fullstendig ute å kjøre. Blodsukkeret er helt ute av kontroll og jeg eier ikke metthetsfølelse for tiden. Og det meget usunne kostholdet tapper meg fullstendig for energi. Jeg som egentlig elsker å trene, har utsatt treningen i flere dager nå fordi jeg ikke har ork til å få på meg trenings klærne en gang. Det er til og med tungt å stå opp av sengen om morgenen....

 

Jeg vet det kun er en løsning på dette problemet, jeg må tilbake til mine gamle sunne vaner. Men det er så vanskelig... men jeg gir ikke opp, jeg skal tilbake dit. Det får bare ta den tiden det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min venn :)

 

Ikke gi opp....jeg støtter deg i at "det får ta den tiden det tar". Se på det positive - du vet du kan dette, du har klart det, og du vet hva som må til.

 

Men, det er ikke noe godt, når man kjenner at man faktisk ikke har det så bra. Det er det som er det rare - man fristes til å spise mat som jo ikke er godt for kroppen og sinnet....

 

Når du er klar for det, så får du hente frem "oppskriften" din ;)

 

Jeg har unngått å gå på vekten....vet det ikke er som det bør...

 

Men, jeg trøster meg med en ting - og at om jeg ikke hadde forsøkt å gå ned - og det er mye på stedet hvil med meg, eller litt ned og litt opp - ja, så hadde jeg veid 90 kilo. Det er virkelig sant - så jeg er tross alt fornøyd med at jeg holder det på et visst nivå.

 

Det er rolige dager her hjemme nå, stille overalt. "Alle" er på ferie. Det er en uke til vår ferie - og da skal jeg ha 3 uker helt fri. Det skal bli godt! Det blir hytta og så to uker i Hellas.

 

Satser på to gode GR uker nå før vi drar sydover....

 

Håper du klarer å få blodsukkeret ditt i balanse igjen - tenker på deg vet du ;)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupsipups og Soleie 68, dere utrolige supre damer :)/>

 

Etter å ha surret litt beskjemmet rundt i kullissene de siste uker, har jeg nå tatt "motet" til meg og startet nok en gang kampen mot kiloene.

 

Jeg har lest meg opp på hvordan dere har hatt det siden sist og må bare si at jeg er UTROLIG imponert over innsatsen dere har gjort. Så ett stort HURRA for dere begge :)/>

 

Angrer meg for at jeg "hoppet" av i fjor på 77 kilo, var jo ikke ferdig.. og nå er 4,1 kilo tilbake på igjen. Så nå skal jeg gjøre meg ferdig og det får ta den tiden det tar.. Skal være mye her inne, vet jo at det er her jeg henter motivasjon.

 

Men vet jo at riktig antall kcal, trening og vann virker, så nå er det bare å kjøre på! Jeg er heldigvis ferdig med mye av ferien, sånn at motivasjonen er på topp.

 

Håper Snupsipups får tilbake motivasjonen og at Soleie 68 får noen gode GR uker før ferien starter :)

 

Klemmer fra en "oppstanden " Storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Storesøster :D

 

Så hyggelig å høre fra deg! Du skal ikke være beskjemmet! Her inne er du blandt likesinnede, og damer som forstår hvordan det er....

 

Så flott at du har tatt grep ;) Når man ikke er fonøyd med seg selv - så er det det beste man kan gjøre! Så klapp deg selv på ryggen, og vær stolt av at du nå vil være litt snillere med deg selv :) Du kan jo oppskriften som du sier - så dette skal du klare!

 

For min del, så føler jeg ikke akkurat at jeg er fortjent til noe ros... Jeg har gått opp og ned i hele år. 1. januar veide jeg 80,9 kilo, og hvert gram er en kamp! Kroppen tåler ikke noen utskeielser. Da fyker vekta opp på et blunk!

 

Nå er jeg inne i en god periode, meldte meg på et drop-in kurs, og det har hjulpet. Har bare veid meg to ganger der, og skal fortsette med det etter sommerferien. Jeg trengte et sted å veie meg, ikke et sted å høre på mange andre - så dette passet fint for meg.

 

Så flott at du har lyst til å titte innom her ofte - da skal jeg og være flinkere til det ;) Det hjelper meg godt iallfall!

 

Ligger vektmessig på ca. 75 kilo nå - og har fortsatt en drøm eller skal vi si et M Å L om å komme meg ned på fine 68 kilo. Det hadde passet bra i forhold til høyden min iallfall.

 

Har tenkt på deg i år, håper du har fått landet ting og tang, etter det du gikk igjennom i fjor sommer <3

 

Lykke til - dette klarer du, så snakkes vi!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann der ute :)

 

Sola skinner, og jeg har det bra! Har hatt to 100% GR dager igjen, og det går fint. Vekta er fortsatt på 75 tallet. Håper jeg ser 74 tallet på mandag! Det blir i såfall første gang siden april.....

 

Har registrert det jeg skal spise og trene i dag, så da er det bare å stå på. Det hjelper meg når jeg vet på forhånd hva jeg skal spise - lettere å holde seg til planen ;)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie68 :)/>

 

Grattis, enn det.. snart 74 tallet: Herlig!

 

Takk for gode ord, det er jo så koslig å være tilbake her.

Og ja det har vært ett ganske "slitsomt" år og har nok ikke vært flink nok til å prioritere meg selv og helsa mi.. Lett å synke ned i sofan og kose seg litt ekstra når en er sliten..

Men det er det slutt på NÅ. I går gikk turen innom trenings studioet, der ble det zumba en times tid. Og maten går det faktisk greit med, jeg er litt sulten.. men vet det går over bare magen får vent seg til mindre mat.

 

Ser jo nå som jeg har begynt å notere kcal og trimpoeng, at jeg har lurt meg selv det siste året.. Trodde både at jeg spiste sunnere og rørte mer på meg, men vet jo at da hadde jeg ikke godt opp i vekt..Hmm, er nok flink med litt selvbedrag..

 

Keep up the good work Soleie68 og ha en fortsatt flott torsdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Storesøster ;)

 

Kjenner meg godt igjen i at sofakroken kan være et godt sted når det røyner på (eller alle andre kvelder og...) En del av greia er vel for evig og alltid å forstå at vi jo egentlig ikke koser oss med å spise feil mat, og synke ned i sofaen..... Min lykkefølelse er iallfall ikke veldig tilstedet da.... Men, når jeg har trent og kjenner at kroppen har godt av maten den får - ja da føler jeg meg mye bedre. Men, å huske på det, og leve etter det - ja, det er vel den store utfordringen for de fleste av oss?

 

Passer du på å få spist nok mat? Klarer du å velge litt magrer slik at mengden kan økes? Ikke noe godt å gå sulten...

 

Jeg for min del falt opp i isboksen i går!!!! Hjelpes! Mannen min hadde vært "snill" å kjøpt Dream is til meg. Joda litt snillere på fett og kaloriinnhold er den jo - men når hele boksen blir borte....ikkje bra!

 

Så i dag blir det å gå seg en virkelig lang tur - dobbelt så lang som jeg hadde planlagt!

 

Nå er dagen mat og trening registrert - og jeg lover at ikke noe NEI-mat skal inn i min munn i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det å spise opp hele is boksen ja..

Jeg er super glad i is, og da er det vanskelig å stoppe..

Men gjort er gjort og spist er spist, du henter da litt igjen med å ta deg en lang tur :)

 

Blir heldigvis en rolig helg, målet er å kose meg med frimerkene og få samlet litt flere TP. Dette blir litt kort i dag, sitter å skriver på Ipaden, ble litt "knotete" det..

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Fredag klarte jeg å ødelegge hele middagen - og endte opp med pizza.... Var så sulten så jeg spiste nok for mye... dvs. feil næringsinnhold - kalorimessig holdt jeg meg innenfor..

 

Gikk en rask tur på 2,5 timer med en venninde i går - så fikk "svidd" av en del av det... Hadde en bra dag i går - da ble det nok heller for lite mat... Uansett så sliter jeg med å komme under 75. Virker som det er noe magisk med det "vektpunktet"..... Men, det gjelder jo å ikke gi opp - en dag løsner det ;)

 

Tror jeg skal klare å ha kontroll på mat i dag, samt sanke noen trimpoeng til ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Her var det jammen koselig å logge på å se at Storesøster er tilbake, kjempekoselig :) Og Soleie har vært aktiv i tråden og flink i sommer, kjempe bra :)

 

Min innsats i sommer er det slett ikke mye positivt å si om. Her har det florert av godterier, som igjen har tatt ifra meg all energi og dermed har jeg vært mindre aktiv enn normalt....

Noe av årsaken er at jeg har holdt meg i trøndelag hele ferien min, og været har vært nitrist, har vel vært 2 dager med sol eller noe.... (på 4 uker). Har rett og slett vært temmelig værsjuk og det har jeg brukt som en unnskyldning for å trøstespise og for å ikke hæle meg ut på joggetur... Vet vanvittig godt at dette bare er en tåpelig unnskyldning altså....

 

Men nå er ferien over og jeg har ingen unnskyldning for ikke å komme tilbake til gode vaner. Innså akkurat at det bare er 5 uker igjen til jeg reiser til syden, så nå har jeg 5 uker å komme i bikini form på. Det blir nok ingen bikiniform jeg er stolt av etter etegildet i sommer, men det kan iallefall bli bedre enn det er pr i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Hyggelig å høre fra deg, Snupsipups ;) Stå på dette kan du! Du får bruke de 5 ukene godt, så kommer du til å føle deg så vel så :) Det er jo ikke bare kiloene som betyr noe - men følelsen man får når kroppen har fått det den trenger både av riktig mat og trening, er jo så god. Og har man klart det - så kommer ofte resultatet snikende og... Så synd at dere har hatt så dårlig vær - godt at du skal sydover snart da!

 

Vekt i dag, fortsatt 75,1! Utrolig irriterende. Forrige uke var helt etter boka - (vel med unntak av pizza og is...) Fikk 9 TP, noe jeg er fornøyd med.

 

Hva er jeg fonøyd med? Jo, at jeg går på vekta! Det gjør jeg jo ikke om jeg ikke er "flink" og at jeg ikke gir opp. Om jeg ser på totalen så er det vel ikke så verst helsemessig. Føler jeg har fått innarbeidet gode vaner. Men, virkelig irriterende at det er så lite som skal til for at vekta ikke går ned.

Hadde dette vært da jeg var ung - hadde jeg rast ned i vekt slik jeg lever nå.... Men, er ikke ung...

 

Må være enda mer skjerpet om det skal bli noe resultater her! Drar sydover på søndag - hadde en drøm om å se 73 tallet før jeg dro, men det kan jeg visst bare se langt etter!

 

Hvordan har helgen gått for deg, Storesøster? Håper du er fornøyd med egen innsats ;)

 

Jeg drar bort noen dager nå, og blir off-line, så det blir stille fra meg. Men, er "straks" tilbake :)

 

Ha en fin uke, og lykke til med gode valg begge to B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :)

 

Jeg er veldig fornøyd med dagens vekt : ned 1,1 kilo !! Vekta viser nå 80 kilo, og jeg kjenner meg super motivert for å se 7 tallet igjen:)

 

Har også krympet totalt 6 cm, deilig følelse det også.

 

Soleile68: vet hvor frusterende det er når vekta står stille, men den kommer til å gå nedover etterhvert : hold ut! Og tenkt på at hvis du ikke har spist sunt og trent, så kanskje vekta har gått oppover? Det gjør den hverfall til meg hvis jeg mister fokuset...Ett tips: har du sjekket hvor mye du skal spise? Kanskje du ligger på feil meny ift vekt og antall TP?

 

Snupsipupsi: Stå på, 5 uker med fokus på mat og trening gjør underverker. Dette klarer du supert :)

 

Mandagsklem fra en happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første arbeidsdag etter ferien unnagjort, og jammen dukket ikke solen opp. Nesten litt ironisk, men deilig med sol uansett da :)

 

Solen motiverte meg til å ta en kveldsjoggetur, og jammen var det en nedtur da jeg oppdaget at joggejakken var blitt for trang. Grrrr.... vet jo akkurat hvorfor det har blitt sånn, men surt allikevel. Men da har jeg noe å jobbe med fremover.

I tillegg til joggetur er nå 2 godkjente matdager unnagjort. 33 igjen til ferien ;)

 

Kos deg masse på ferien din Soleie, det har du virkelig fortjent :) Og angående vekta så kommer nok resultatene snart. Har opplevd selv at jeg har vært kjempe flink en uke og vekta rikker seg ikke. Men bare en fortsetter å være flink og ikke gir opp så kommer resultatene, garantert ;) Til meg har det ofte kommet som et gledelig hopp i riktig retning etter nok en uke eller to.

 

Gratulerer med flott resultat Storesøster :) Så deilig når det går rette veien. Ikke lenge før du ser 7-tallet nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur i morres!

 

Jeg ble faktisk inspirert av deg Snupsipups til å ta meg en joggetur etter frokost:) Det er varmt og sol her i Trøndelag, så alle fysiske utskeielser må gjøres før det blir for varmt!

Jogge formen er heller laber, ble litt gåing innimellom.. men mest jogging, og da er jeg fornøyd :)

 

Det går bra med kcal, har merket at når jeg spiser mye salat til middag, så blir den ubehagelige sult følelsen nesten borte.

 

Ha en fin onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Storesøster, tenkte jeg skulle gjøre akkurat det samme i dag. Herlig at varmen endelig har kommet hit til oss også. :)

 

Nå har jeg greid å gjennomføre 4 dager etter boka, så det går da fremover. Dagen i går ble litt tung, så jeg måtte virkelig bite tenna sammen for å unngå fristelser som is og snop. Men det gikk og samvittigheten er gulle ren i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførste joggetur på formiddagen i går. Opp masse bakker. Hadde bestemt meg for å jogge hele veien og ikke gå selv om det ble tungt. Og jammen greide jeg det. :) Pulsen kom vel opp i 96-97 % av maks på det verste partiet, så satser på at det dytter kondisen i rett retning ;)

 

Maten går fortsatt bra. Det ble en stor kveldsmat i går, men hadde spist litt lite resten av dagen så totalen ble nok bra. Så da er det bare å gå i gang med en ny sunn dag. :)

 

Var på stranden i går i bikini og kjente jeg ikke følte meg helt komfortabel. Det kunne ha vært så mye bedre om jeg hadde gått ned de siste kiloene isteden for å legge på meg, sånn som jeg har gjort de siste ukene. Men ikke så mye å få gjort noe med dessverre. :( Satser på at tilstanden er litt bedre når jeg reiser til syden om 4 uker. ;)

 

 

Straks er det arbeidshelg som står for tur. Så nå skal jeg bare ut å nyte solen en liten stund før jeg må dra avgårde.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: jeg er sikkert på at du kommer til å føle deg mye bedre om 4 uker, dette går riktig vei :)

Sikkert litt ekstra motiverende å tenke på at i syden får du garantert sol og varme, selv om det er jo fint i Trøndelag akkurat nå også da.

 

Det ble joggetur på meg også i går, sto opp tidlig og tok en runde på ca 30 minutter før jobb. Og det er litt snedig, men akkurat som om jogge formen blir ganske fort bedre!

 

Jeg skal gjøre alle innkjøpene til helga i dag, og planlegge godt hva jeg skal spise.. Heldigvis er det ikke de store utfordringene.. Men helgene kan være litt "skumle", så her må jeg ha kontroll på hva som går inn i munnen :unsure:

 

Du får ha en riktig god arbeidshelg og ta sunne valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flinke dere er begge to! Så flott at dere er på rett spor igjen ;) Da kommer resultatene og!

 

Jeg sitter her litt "bettuttet" nå.... har vært på vekta - og den veier det samme som på mandag - rett over 75! Jeg trodde virkelig at jeg hadde gått ned....og skulle få se 74 tallet, før jeg drar til Hellas. Men, neida!

 

Er blitt forkjølet, så har ikke jogget - kun gått et par lange turer. Har stort sett tatt gode valg matmessig - noen få ting på NEI-mat siden har det blitt, men ikke mange... NULL is og godis, men litt vafler og et par glass vin. Ikke mer....

 

Jaja - da er det bare å fortsette..... :mellow: Og for å få en positiv tanke i hodet: dette er mye bedre enn om jeg hadde gått opp i vekt - og fortsatt 6 kilo mindre enn 1. januar ;)

 

Joggeskoene og trenngstøyet pakkes med - så jeg har gode ambisjoner om en aktiv og sunn ferie!

 

Lykke til fremover begge to - det er motiverende å lese at dere er så godt i farta!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...