Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Da har vekta fått komme fram igjen - og det var jo ikke lystelig i det hele tatt :angry:/>

 

Her nytter det ikke å sitte å vente på inspirasjon - her må der hard jobbing til :P/>

 

Jeg har funnet fra gramvekta - gamle GR-bøker og prøver nå å mobilisere så godt jeg kan.

Lovet meg selv å nå første delmål til 1.mai - håper litt press kan være av det gode :rolleyes:/>

Har inngått avtale med min bedre halvdel om support og veiehjelp. Kanskje det hjelper når en annen også skal se tallet svart på hvitt - litt som å gå på kurs det ;)/>

 

Meny i dag er bestemt - bollene fra i går er i fryseren - sjokoladen er fortært - frukt og grønt er kjøp inn i rikt monn - ingen unnskyldning for å leve sundt blir akseptert - og treningsplan er satt opp sammen med min kjære.

Så da er jeg vel i gang da??

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Status: 85,2 :huh:/>

Dette går ikke lenger - her må det hardere lut til :angry:/>

 

Nå har jeg revidert min vekt og mine mål. Tar perioder på 4 uker og setter opp delmål - og de burde være oppnåelige uten problemer.

Men så er det liv og lære da :P/>

 

Vet det går mot vår og sommer - vanskelig å holde fokus - men det må jo gå an å være fornuftig. Ingen ambisiøse mål jeg har satt meg - skal tutle meg nedover i sakte fart. Burde klare det med å endre enkelte dårlige vaner - tenkte bittelitt før en putter godsaker i munnen - kose seg innimellom - og trene moderat :)/>

 

Tenker dette skal gå jeg - med god tro og store sko osv.....

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo B)

 

Hjemme for en uke siden, men først i dag veier det jeg gjorde før jeg dro.

85,1 kg. Ser ut til at vi ligger likt i løypa. Denne uka skal vi ned i 84, og noe!! ?? Hvis vi er standhaftige så greier vi det. Avtale??

 

Vi hadde en fin tur, men de 5 første dagene hadde vi like tjukkt skylag som vi har hatt i hele vinter, det var en skuffelse. men vi var ute hele dagen og ruslet rundt. Var i Botanisk hage og orkide-hage. Loro Park, som er en dyrehage og vi var på tur til La Gomera. Så vi opplevde mye.Så var det karneval. Litt av et styr. Som om vi skulle feire 17.mai i 14 dager. Men det var jo underholdene for oss og befolkningen storkoste seg så det ut til.

Midt oppi alle disse skyene så ble vi veldig brune. Første dagen brukte vi ikke solkrem, det var jo nesten mørkt. Om kvelden var vi røde som tomater i ansiktet. Vanskelig å forstå...

 

Nå sitter jeg her: tjukk, brun og med verandaleppe. skikkelig herpes- sår på underleppa. Men det går jo over. Føler meg ikke særlig lekker.

Tror jeg må avbestille tannlegetime, greier nesten ikke åpne munnen.

 

Vårlih hilsen fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - og velkommen hjem Sarri:)

 

Ja - nå får vi hjelpe hinnanne nedover - igjen ;)/>/>

At det skal være så forbaska vanskelig å gå ned de kiloa.

Så nå har jeg bestemt meg for å leve litt sunnere - trimme litt mer - og ikke stresse. En halv kilo er bedre enn ingenting - og alle halvkiloer blir kiloer etterhvert :D/>/>

Så ja - neste mandag skal vi være 84ognoe :)/>/> :)/>/>

 

Kjekt med ferietur okke som du - og ser ut til at dere har fått oppleve masse iallefall. Men vi vil jo helst ha sol og sommer når vi drar - det er jo derfor vi reiser til sydligere breddegrader B)/>/>

Og forresten - brunt "fett" er bedre enn hvitt. Akkurat nå føler jeg meg forferdelig - vinterblek og fet, med sokkemerker på leggene. Ikke noe lekkert syn som møter meg i speilen hver morgen nei.

Så dette må vi gjøre noe med det :rolleyes:/>/>

 

Plages du også med sånne lepper? Sol og sjø er drepen for mine - svulmer opp for et godt ord. Men det går heldivis over av seg selv :P/>/>

Verre er de digre myggstikka jeg plages med - store vannblemmer. Har ennå arr etter sist vi var på Kreta. De blekes etterhvert - men tar lang tid.

Trodde jeg hadde gått klar på den turen - men siste natta våkna jeg av kløe på leggen. Og du skulle sett de vannblemmene som utvikla seg på flyturen hjem. Og jeg som reiste i knebukse :huh:/>/>

Men jeg reiser allikevel. Nå har vi bestilt tur til Karpatos i september. Det er ei øy vi ikke har besøkt før - gleder meg - myggstikk til tross :D/>/>

 

Ha en fin dag Sarri - vi tastes utover.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpatos!!

 

Der har ikke vi vært heller. Men sikkert fint, så bare gled deg. Det er så godt å ha noe å se fram til. Hvordan går det med det greske alfabetet?? Tror jeg skal finne fram bøkene mine og friske litt opp i mine kunnskaper også. Rart hvor fort ting går i glemmeboka.

 

Jeg var veldig flink i går og trodde jeg hadde gått litt ned, bare 100g.. men nei da, veide 200 g mer enn i går. Må slutte med denne veiinga.

 

Har vært på trening i dag, seniorparti. Og i morgen skal jeg på shape. Må bare komme i gang igjen.

 

Halve kiloer er noe det også. <kjente det så godt når vi var på ferie nå. PUTTET VANNFLASKER I SEKKEN PÅ VEI HJEM. 1,5 kg er virkelig forskjell når en skal bære på det. Det gjelder jo på kroppen også. Så vi skal glede oss over hver halvkilo vi blir kvitt. Dette må jo

gå an! Vi har jo greid det før. OG GREIER VI DET PÅ EGEN HÅND, SÅ HAR VI SPART LITT OGSÅ,

 

Jeg er barnevakt og skriver på en ukjent tastatur, plutselig har jeg store bokstaver. Det er ikke for å markere meg. Har både spist og trimmet i dag.Litt lite vann, men det skal jeg ta igjen nå.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passa jo godt med de store bokstavene der du - var nok underbevistheten som slo inn :D/>

For vi er nødt til å klare oss på egenhånd til slutt allikevel.

Jeg har faktisk tenkt å legge til side de pengene et kurs koster - og så bruke de på noe aldeles ufornuftig. Men jeg må klare å gå ned da - ellers går de tilbake i fellesen. Og med ned mener jeg de delmåla jeg har satt opp ;)/>

 

Du må ikke tråkke på vekta hele tida vet du Sarri - den varierer fra dag til dag - det vet du jo - bare minner deg på det ;)/>

 

Jeg er ikke flink med trimminga. Hadde en treningstur på mandag - etter det - nada :mellow:/>

Men i dag SKAL jeg ut - her er store bokstaver helt på sin plass :P/>

Og vanndrikking er også noe jeg må gripe tak i.

 

Gleder meg til Karpatos ja. Selvom jer ikke har vært en flink "student". Begynte så energisk på det greske alfabetet i høst. Kom nok bare til f - så litt igjen gitt. Men da pugga jeg både store og små bokstaver :D/>

Du minte meg på noe der - får ta det fram igjen jeg også.

Har forresten bestilt oss en tur til Kypros også - med avreise 17. mai. Blir bare ei uke da - bare for å få litt sol og varme B)/>

 

Nå satser vi sterkt resten av uka du ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen klarte jeg det "kunststykke" å gå opp 600 gram - nå er jeg skikkelig sur og irritert på meg selv :angry:/>

 

Jeg som startet så optimistisk og følte meg helt klar for endring.

Måtte ta en oppsumering av uke for å se hva som gikk galt - og det gjorde vel det meste :huh:/>

 

Ingen trening - unntatt mandagen.

Kakerester etter forriges helgs bursdagsfeiring - man kaster jo ikke mat :unsure:/>

Ei helg med besøk fra fredag til søndag - lammekoteletter med tilbehør og vin fredag - reker med vin lørdag og reinsdyrgryte ( uten vin da) på søndag før gjestene dro - og resten av rekene på kvelden.

Kanskje ikke så rart vekta var stigende :blink:/>

 

Man kan jo alltids håpe noe skyldes salt mat - merker som regel oppgang etter et realt rekemåltid.

Men kan nok ikke skylde alt på det heller :rolleyes:/>

 

Vel - da er det vel bare å brette opp armene å fortsette.

"Kurspengene" er satt til side - og de er det strenge regler for å kunne benytte :P/>

 

Fortsatt lykke til alle sammen

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo min venn :rolleyes:

 

I går skrev jeg ingen ting om vekta mi, for da HADDE JEG GREID EN HALV KILO OPP. Reker og saltmat på meg også, men i dag var det akkurat 85, så da hadde jeg gått ned 100 g :huh:

 

Dette gåt jo ikke spesielt bra! Syns du vel ???

 

Jeg er hos lege i ett sett om dagen. Torsdag var det fastlege, i dag gynekolog og i morgen hudlege. til mandag mammografi og neste fredag tannlege. Og kronene fyker ut.

Tror ikke det er noe spesielt i veien med meg. Gynekologen tror jeg har fått for sterk dose med hormoner. Og det tror jeg også, men jeg har hvertfall ikke hetetokter. Nå har jeg fått resept på svakere, så får vi se.

 

Har fått sykkelen opp fra kjelleren, så får jeg prøve med litt naturlig hverdagtrim i frisk luft.

 

Skal vi få unna den siste halvkiloen og komme under 85 denne uka da?

Du må greie litt mer enn meg, men det greier du :D

 

Vi kan ikke fortsette på denne måten. Hvor mye koster et kurs nå? Jeg må gjøre som deg og sette pengene til side. Kan ikke brukes før vi er på 80 kg. Eller hva har du tenkt?

 

Syns jeg er ganske flink også jeg. Både trener og spiser som jeg skal. Det eneste er lunch, der må jeg skjerpe meg. Og det har jeg begynt med. Jeg har ikke begynt å skrive og veie, men det er kanskje det jeg må, hvertfall noen dager. Ser først om det går bedre denne uka.

 

Jeg var litt flau for at det gikk så dårlig, men nå er vi jo 2. Men vi skulle inspirere hverandre til å gå ned, ikke trøste hverandre i dårlige resultater. Innen mandag er det 84 og noe!!!!!

 

Hører fra deg, Mia.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Sarri :D/>

 

 

Flau er bare fornavnet her hos meg du :blink:/>/>.

Dessuten er jeg skikkelig irritert og lei meg - for jeg vet jo hva som må til - men så var det å kombinere teori og praksis da :rolleyes:/>/>

 

Har ikke gått så hakkende galt denne uka. Hadde klubbvenninner tirsdag. Laget en sunn salat og en usunn kake. Ble 1 stykke av kaka - resten er nå i fryseren. Får gjemme den til påske :rolleyes:/>

 

Ser ut til at jeg må finne fram sykkelen jeg også. Tok en raske tur i går på 6 kilometer - men har problem med foten.

Kjennes ut som om jeg går på et sår rett på tåballen. Var på fotpleie i går. Hun kunne ikke kjenne noe - men var veldig har hud som kunne forårsake smerten. Var ikke mye bedre i går da - men kjennes faktisk litt bedre i dag etter at masse hard hud ble fjernet.

 

Hvilke hormoner går du på? Jeg sluttet med Livial i høst - men lurer på om jeg bare må begynne igjen. Ikke slutt på svettetoktene nei - og synes jeg fungerer dårligere i kvardagen. Er forferdelig trett og irritabel - og vet det kan skyldes disse hormonene.

 

Fant ut at begynnerkurs koster 2490,- og et videregående 2090,-

Så jeg har lagt av 2500 kroner jeg :P/>

Og helt enig - vi spretter potten nå vi kan logge under 80 :)/>

 

Ja nå tar vi oss selv i nakken - dette går nemlig ikke. Mandag er vi under 85!!

 

klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :)

 

Så ekkelt med den foten din da. Jeg tror det er sånn det er å bli eldre (moden ungdom). En har vondt og ikke i form, men det er ikke noe i veien! :huh: Håper det går bedre uten den harde huden. Vi får bruke de hjelperene vi kan i og utenfor helsevesenet.,

 

Jeg har også tatt Livial i flere år. Sluttet og holdt på å bli gal av hetetokter og dårlig søvn. Min nye gynekolog synes ikke jeg skulle plages sånn, så jeg fikk Activelle. Hetetoktene forsvant fra første pille, men jeg har hatt "melkespreng" så vondt at det var vondt å snu seg rundt. Og så har jeg hatt katarr i underlivet, luktet nærmest søppel av meg syns jeg. Nå har jeg fått noen som heter Eviana. Har bare tatt 2 tabletter, så jeg vet ikke enda hvordan jeg får det med dem. Du skal få rapport.

 

Jeg tenker på hva vi gjør feil. Vi tar det ikke alvorlig nok. Hvis vi har skeiet ut en dag, så er vi ferdig med det for den uka. Tåler ikke flere utskeielser. Så da må vi velge: i helgen eller i uka eller i et selskap. Dette gjelder hvertfall for meg. Hvis jeg har vært på symøte så er det OK men da må helgen være veldig streng. Nå ska jeg prøve det helt konsekvent. Et barnebarn feirer 19 årsdag til søndag: altså ingen ekstra kos fredag og lørdag. ;) Sånn er det fra og med i dag...

 

Jeg setter også av 2500 så snart jeg kan. Satt akkurat og regnet ut hva leger har kostet med de 2 siste månedene og det er over 10 000. (med medisiner) Hudlegen skulle ha 850 bare han. Mammografi til mandag er også privat på et ultralydinstitutt, så der skal de nok også ha godt betalt.. De nye hormonene kostet 540,men det er jo for 3 mnd. Godt jeg ikke er syk, det har jeg ikke råd til... Dette er med ei rotfylling også da. Det er jo den som sluker mest.

 

Nei nok om dette :) :)

 

Vi setter alle kluter til resten av denne uka. Under 85 kg er målet.

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - nå er det blodig alvor :mellow:/>

 

Hadde min utskeielse i går - med vin og greier. Skal ut i kveld også - da et jeg sjåfør og sparer masse på det ;)/>

 

Ellers en noenlunde grei uke. Foten er ikke bra - får se om jeg må ta en tur til legen etterhvert. Skal se hvordan det føles etter påske - så får jrg se hva jeg gjør.

Har forresten bestemt meg for å starte med hormoner igjen. Orker rett og slett ikke å ha det sånn. Får ringe min gynekolog på mandag.

 

Himmel - du har allerede brukt opp potten du. Og det på aldeles nødvendige utgifter :huh:/>

Nei - det er ikke billig å være syk gitt.

 

Nå får jeg legge lur plan for kvelden. Mat må en ha - men drikke og dessert skal droppes. Får pøse på med vann - og nyte en god kopp kaffe og to :)/>

Sjåførjobben er helt frivillig - da slipper jeg å forklare hvorfor jeg ikke skal ha vin :D/>

 

Man må være litt lur innimellom. Liker ikke å få fokus på slanking - og det blir lett et tema i noen sammenhenger.

 

Under 85 ;)/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen klarte jeg å komme under 84 gitt :rolleyes:/>/>/>

Sarri - hvordan går det med deg?

Logget 84,5 kg i dag - og er strålende fornøyd med resultatet. Tror den peptalken med deg Sarri har gjordt utslaget ;)/>/>/>

 

Fant ut at jeg ikke kunne holde på med disse unnskyldningene hele tiden. Greit å gå på en smell av og til - men den trenger ikke vare hele uka nei :P/>/>/>

 

Har faktisk ikke gjordt så mye anderledes heller. Var som sagt ute på lørdag - spiste en god middag med vann ( var jo sjåfør ), ingen dessert og holdt meg til kaffe og vann hele kvelden.

Vi var på blueskonsert - og hadde det utrolig gøy :D/>/>/>

Lang og god tur i duskregn i går - bra med foten gikk det også - bare velstand altså ;)/>/>/>

 

Denne uka byr jo på utfordringer - som alltid.

Vi drar på hotellhelg fra fredag til søndag. Skal ut og spise både fredag og lørdag - og da blir det vin til maten. Og så hotellfrokost - er ikke så flink å begrense meg der.

Har bestilt en 6-retters med vinpakke til lørdag. Pleier jo ikke være så altfor store disse forskjellige rettene da - så kanskje det går bra :P/>/>/>

Skal iallefall være standhaftig og holde meg til planen resten av uka - men tror kanskje ikke jeg skal forvente den store nedgangen neste mandag. Men hadde jo vært utrolig gøy å se 83-tallet da :)/>/>/>

 

Fiskesuppe er planlagt til middag i dag - masse grønnsaker og fisk - sunt som bare det ;)/>/>/>

 

Så da var å det å holde motet oppe - priorieter trening og leve et sundt liv :D/>/>

Lykke til alle sammen fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp !!

 

Da klarte vi det da. Jeg veide 84,6. Så da er vi i gang med den neste halvkiloen :lol:

Vi får fortsette som vi har gjort denne uka. Ut å sykle og ikke lure oss selv.

Blir ikke lett med det hotell-oppholdet ditt tror jeg. Men gå hvertfall

Ikke opp igjen. Det må være målet, kanskje?

Fint at foten er bedre da :)

Knærna mine er ikke gode om dagen, men det hjelper å bli lettere, det vet jeg.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera med flott nedgang Sarri :D/>/>

 

Ja - nå står vi på du. Tror nok det er lurt å satse på stabilisering til neste veiing - all nedgang blir en bonus ;)/>/>

 

Mindre belastning på knær og ankler vil nok hjelpe på litt slarkne ledd ja - det er enda en grunn til å bli lettere i en fei :P/>/>

 

Satser på at vi klarer å ta fristelsene på strak arm - følger deg med argusøyne Sarri ;)/>/>

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg overså vekta i dag :rolleyes:/>

 

Ble i overkant med mat i helga gitt. Og når en plusser på vin - og ølsmaking tror jeg at vekt skal få være vekt de neste dagene. Lover å sjekke onsdag da :P/>

 

Hadde ei fantastisk helg - men det blir alltid ekstra når en er på hotell. Starter med frokost - ikke vanlig at min forkost består av eggerøre og bacon + litt gode oster++. Og så varm lunsj også da. Hadde en nydelig fiskesuppe på lørdag - med hjemmebakt brød - og vin.

Fredag var det suschi til middag - fortreffelig ;)/>

Og lørdag var det 6 retters med forskjellige viner. Det var en nytelse. Ikke noe vi kommer til å gjøre for ofte - men en skjelden gang er det bare fantastisk. Tror ikke maten utgjorde det største utslaget i kaloriregnskaper - men det var forskjellig vin til alle rettene - og dermed ble det nok et kjempehopp.

 

Men holdt meg langt unna snacks og snop - litt vett har man da :rolleyes:/>

 

Så nå skal jeg ha en mager påske. Min kjære drar på jobb skjærtorsdag - så jeg planlegger kun sunne godsaker. Ikke noe påskesnop på mia nei - men masse frukt får hun lov å meske seg med :)/>

Om jeg tar meg et ørlite glass vin - kanskje/kanskje ikke ;)/>

 

 

Haglbyge da jeg kjørte på jobb i dag - men nå er det sol. Blåser godt da hører jeg - så noen varme kan jeg vel ikke skilte med.

Håper på litt sol disse helgedagene iallefall. Hadde vært topp å kunne tilbrakt noen timer på terrassen.

Har hamstret bøker - så jeg skal nyte fridagene B)/>

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kløver68

Hei :-)

 

Da får jeg slå følge med Mia og si at jeg også tar grep igjen.:-) Denne påsken var det utslagsgivende for meg. Når ting blir et ork, har man nådd et punkt. Jeg vil ikke gå på vekten i redsel for å miste humøret, men antar jeg går mot et tresifret tall :-( Når jeg først er her inne lurer jeg på om noen kan si meg hvor mange gram tørr eller kokt ris jeg kan spise når jeg følger meny 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahaja :huh:/>

Status etter hotellhelg og påskehelg - 84,5

Altså klarte jeg ikke å nå delmålet mitt innen 21.april - litt surt det. Var så sikker på at det var innen rekkevidde.

 

Vel - her nytter det ikke å sutre. Har iallefall klart å holde vekta stabil gjennom disse matprøvelsene. Får ta med de lyspunkta en kan :P/>

 

Nå er kvardagen her - og etter en ekstra innsats håper jeg å kunne nå delmålet mitt om ikke altfor lenge. Helst i morgen da - men iallefall innen 1. mai :)/>

 

Må nok ta meg en tur til legen også. Har store problemer med foten - klarer ikke de lange trimturene mine lenger. Forferdelig irriterende nå når været er så flott.

Vi har jo hatt en utrolig flott påske - terassen er blitt flittig brukt - og det var ikke nødvendig med fjelltur for å få påskefargen B)/>

 

Flott i dag også - så jeg skal prøve meg på en tur. Kanskje jeg skulle prøve meg på en lang sykkeltur heller - blir ikke sånt trykk under foten da.

Må iallefall trene :P/>

 

Hvordan går det med deg Sarri?

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

KJÆRE MIA

 

Endelig tilbake og i en elendig forfatning ( ikke alvorlig altså). Bare det at jeg nå veier 85,9 :angry::angry:

Og knærna mine er verre enn noen gang. Det henger helt sikkert sammen.

PC n min har vært på verksted og skiftet harddisc. Det har ikke vært annet enn problemer med den siden jeg fikk den til jul. Har vært til rep. 3 ganger alt. Tror jeg har fått meg en mandags-maskin.

 

Jeg lider av "putte i munnen" syndromet for tiden. Og jeg blir så lei meg når jeg ikke greier å ha kontroll. Jeg har trent mye mindre enn jeg pleier også, og da blir jeg enda mer deppa.

 

Hvordan går det med deg? Og foten din?

 

Dette gåt ikke lenger!!!!

 

Håper ikke du er i samme uføret som meg.

 

Etter en kortvarig sommer som var helt nydelig med shorts og solliv og kos i hagen, har vi nå en iskald vind og rundt null om natta. Og det er så tørt. Har ikke kommet nedbør på ca 3 uker. Alt er grønt og frukt-trærna blomstrer. Store knopper på rogna. Alt blomstrer nesten samtidig i år. Men det er nesten ikke bier og humler til å ta seg av alle disse blomstene.

 

Nå trenger jeg deg, Mia.

 

Maiklem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en halv kilo til opp og det er urettferdig, for nå har jeg ikke sluntret unna....

 

I dag har jeg kjøpt meg EL-sykkel. Det får bli den oppmuntringen jeg skulle ha når jeg hadde greid det. Den får heller hjelpe meg å gå ned.

 

Jeg er så dårlig i knærna at jeg greier nesten ikke noe, men sykle går ganske bra. Vi har så lange oppoverbakker hjem at jeg gruer for å dra sykkelen oppover, men nå kan jeg jo sykle uten å belaste for mye. Gleder meg til å hente den i morgen.

 

Hvordan går det med deg?

 

Jeg er sulten hele tiden....Putt- i- munnen-syndromet er ikke overvunnet, men jeg er sulten og gjør ikke noe med det. Drikker vann og tygger tyggegummi og er sur.

 

God helg Mia

 

Hilsen Sarri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sarri :)/>/>/>/>

 

Ja - vi er noen supre slankere du og jeg :D/>/>/>

Trenger jo ikke engang innrømme at dette går skeis hos meg - det ser en på vekta :mellow:/>/>/>/>

 

I dag fant jeg ut at jeg måtte bare logge meg på GR sidene igjen. Savner deg da vet du - og den oppbakkingen jeg får her.

Har ikke helt skrudd av slankemoduset da - men har ikke vær aktiv heller :rolleyes:/>/>/>/>

 

Vi hadde konfirmasjon i helga. Yngste barnebarnet ble konfirmert - lurer på hvor åra har tatt veien.

I den forbindelse laget jeg et minnealbum til konfirmanten. Og det innebar å se gjennom bilder fra en 15-års periode.

En liten vekker det der - bildene altså :unsure:/>/>/>/>

Det er perioder der jeg er forholdsvis slank - iallefall etter dagens standard. Og det var perioder der jeg er mye tyngre enn jeg er i dag - de bildene var ikke hyggelige å ta fram.

Så framover vil jeg ha bilder av en slank og blid mia - ikke en ruvende skikkelse som jeg egentlig ikke kjenner :huh:/>/>/>/>

Derfor logger jeg meg på disse sidene igjen - for jeg vil ha tilbake den slanke mia.

 

Ellers - foten plager meg. Har vært hos lege og han ville ha meg i MR - så får vi ta det derfra.

Men jeg er stort sett fult oppegående. Men måtte bite i det sure eplet og be legen om resept på hormoner igjen. Svettetokter og dårlig nattesøvn og humørsvingninger - da tyr man til hormonene :P/>/>/>/>

 

Nå venter en ukes ferie på Kypros - reiser 16. mai - og gleder meg sykt. Det skal bli så deilig med full avslapping i sol og varme. For akkurat som deg hadde vi også en tidlig sommer rundt påske - nå har det vært iskald nordavind.

 

Så Sarri - vi kaster oss ut i det.

Min plan er å komme hjem fra Kypros uten eksta gram ;)/>/>/>/>

Lykke til med el.sykkel da - og hvorfor ikke? Man tar med den ekstra drahjelp der man kan.

 

Nå er det kun sunne saker som skal puttes i munnen du.

Jeg har gått til innkjøp av jordbær, bringebær og blåbær - og håper det kan døyve mitt behov. Verdt et forsøk iallefall.

 

Klem fra en - tross alt - optimistisk mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med konfirmanten! :)

 

Min eldste er russ i år! tida flyr.

 

Det der med bilder er ganske tragisk. Det er ganske tydelig at åra går. Godt at det synes like godt på de andre også. Alt siger, unntagen hårfestet på mennene. Men vi lever :):)

 

Jeg har den årlige bunad-dugnaden. I år har jeg sydd nytt liv til 12åringen min. Og det er nesten like stor jobb som å sy ny. Den måtte legges ned også. Men hun er veldig fornøyd. Hun har beltestakk fra Telemark, og det har jeg også Kan godt ha noen kilo for mye i den. Men den er så forbaska tung.

 

God tur til Kypros, det beste sted du kan være på den tida av året. Er det til Agia Napa dere skal?

 

Jeg har vært på trening i dag og det gikk ganske bra med knærna.

 

Hører fra deg før du dra? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjemme :D/> :D/>

 

Hatt en flott tur - flott vær og god mat - og full avslapping ;)/>

Leide sykler og tok turer utover langs sjøen - fant oss små viker som vi benyttet - og små travernaer som vi hadde lunsj på.

Var en tur inni Agia Napa - skuffende. Den Agia Napa vi husket var der ikke lenger. Bare masse barer og nattklubber og snackbarer - og lite folk. Nå tok jo vi kveld lenge før ungdommen hadde tenkt seg ut da. Tenker nok det ble liv og røre utpå kvelden - men det er ikke for oss :P/>

Bodde på et hotell med aldersgrense 16 år - deilig. Stille og rolig - kunne faktisk benytte bassengområdet - men dro helst på stranda da B)/>

 

Må innrømme at jeg har holdt meg langt klar vekta etter at jeg kom hjem - og det skal jeg gjøre til neste mandag.

Men da lover jeg å registrere vekt - okke som :huh:/>

Er stygt redd den er skyhøy akkurat nå - ikke fornøyd med egeninnsatsen på den fronten gitt.

 

Så nå er det kvardagsmaten som gjelder - jeg skal iallefall ikke mer opp nå :unsure:/>

Får prøve meg på en treningstur i dag - må nok til det også.

 

Satser sterkt denne uke - siste i mai!!

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Mia. Fint at du har kost deg på Kypros B)B)

 

Jeg veier og veier meg uten at det hjelper stort..... I dag 85,0. Så du skjønner at ting ikke går min vei.

 

Tror ikke vi greier dette på egen hånd jeg ;)

 

Men vi prøver vel fortsatt. Knærna mine er så veldig vonde at jeg får ikke trimmet som jeg gjerne vil og der er nok litt av problemet, egenlig ligger alt i samme bås. Jeg er for tung og får ekstra vondt, får ikke beveget meg som jeg burde og blir tyngre....UFF

 

Er foten din bedre? Jeg skal sette sprøyte i knærna neste uke. Det har hjulpet meg før, men jeg har aldri vært så ille. Hver sprøyte koster 1000 kr og da er det litt billigere enn i fjor. Spent på det, har ikke fått dette slaget før.

 

Nydelig vær her, men i dag er det en sur vind fra nord og bare 11 grader!!

 

Nå trenger vi hverandre, mer enn noen gang. :mellow: Hvordan skal vi gripe det an nå da?? Ser ikke ut til at det vi gjør funker helt...

 

:blink: :blink: Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...