Gå til innhold

Mia tar grep - igjen


Anbefalte innlegg

Kjære skjønne snille Sarri - takk for at du fortsatt gidder holde følge :)/>

 

Jeg "lukter" litt på yoga for øyeblikket faktisk. Vet det er kurs på det lokale treningssenteret - så skal sjekke det ut.

Tror nok også at jeg må finne på "noe nytt" for å holde motet oppe. Og lunsjen lager jeg litt mer spennende. I dag hadde jeg litt brie på et ekstra grovt brød. Toppet med 1 (!) valnøtt og litt tørket aprikos - og prikkelitt honning - og en stor kopp te. Nydelig :)/>

 

I kveld skal jeg ha klubbjentene på besøk. Da er planen en kyllingform med poteter - og eplekake. Skal servere vaniljekesam til den varme eplekaken - det var en høydare sist jeg serverte den. Er svak for kaker og sånt jeg også - gjærbakst i særdeleshet. Derfor blir det lite baking i mias hus - siden det er jeg som spiser opp mesteparten :unsure:/>

 

 

Jammen skal jeg sjekke litt ut om det finnes greskkurs sånn på nett. Greit å "høre" uttalen også. Og så skal jeg nok komme gjennom alfabetet etter hvert.

 

Satser også på 75 Sarri - så da går vi for den du!!!

 

Lykke til med veiing. Klarer du å holde deg unna vekta sånn til daglig da? Jeg er standhaftig der - kun mandagene hos meg ;)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mia :)

 

Hvordan har uka di vært? Jeg har hatt ei fin uke, bare ikke slanke-messig. Veier 81.5 i dag. Ikke det jeg ønsket. Nå står jeg fast igjen. Men jeg vet hva jeg har gjort feil: for mye i munnen :huh:

 

Det er noe ekstra hver dag, barnebarn på besøk i 2 dager, gjester, bedt bort,gjester, bedt bort på Får-i-kål, Tilslørte Bondepiker, pluss-pluss. Det er ikke sånn en går ned i vekt. :angry:

 

I dag skal jeg trekke ei visdoms-tann. Lite mat i dag hvertfall. I morgen skal jeg til Gynekolog, æsj. Da spiser jeg vel :) Ellers får jeg trene som planlagt og gjøre mitt beste.

Jeg går ikke på vekta hver dag, gjør som du sier. :mellow:

 

Har du funnet noe yoga? Og gresk-kurs?

 

Vi har hatt en nydelig helg. Jeg jobbet i hagen hele lørdag. Eller i Drivhuset mitt. Nå er det gjort klar for neste år. Vasket og spylt og ryddig og fint. Har satt inn noen stoler og bord der. Kanskje vi kan bruke det til lysthus. Det er hvertfall fint der. Skal sette inn noen lys der også. Norgesglass med te-lys er veldig fint. Hadde det ute når vi hadde gjester sist. Lyste bedre enn andre lyslykter.

 

Skal bli fint å høre om du har gjort det bedre enn meg forige uke. Da får jeg litt press på meg .

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min gode slankevenn ;)/>

 

Har også hatt ei strålende uke - og jeg har gått ned 1 kilo :)/> :)/>

Men så var da også vekta forferdelig høy sist mandag :mellow:/>

Har i grunn hatt ei litt grumsete uke jeg også - men må jo ha gjordt noe riktig innimellom. For jeg har ikke hatt helt kontroll på inntaket. Har blitt gode middager og vin i helga - "komla" hos min mor i går + eplekake - og lite trening.

Hadde en lang tur tidlig i uka - og fikk problem med kne. Så da ble det en tur på treningssykkelen - men det ble bare med den ene.

Har tenkt å forsøke en litt mindre tur i dag.

 

Har også hatt et utrolig flott høstvær - nesten sommertemperaturer midt på dagen. Så litt i hagen fikk jeg også utført. Vi har også drivhus - det er gammelt og skal rivers. Håper å få opp et nytt et da - der jeg kan ha druer som slynger seg utover taket - og drømme om Kreta da vet du;) Og planen er en fin uteplass i sammenheng med dette drivhuset. Men først må vi bli ferdige med selve huset som vi totalrenoverer. Begynner å ta form nå - men langt fram :rolleyes:/>

Lurt med de norgesglassa du - det forslaget tar jeg med meg. Fant et helt skap med sånne glass i renoverinsgprosjektet vårt :)/>

 

Ikke meldt meg på yoga - enda iallefall. Fant noen greskkurs på nett - får sjekke de litt opp tror jeg.

Lykke til hos tannlege og gynekolog. Må nok ta meg en tur til sistnevnte jeg også i høst. Tannlegen har jeg akkurat vært hos faktisk :P/>

 

Så vi står på videre Sarri. Sunn lunsj med meg på jobb i dag iallefall

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer på om jeg skal melde meg inn i treningssenteret her på stedet. Fikk et tilbud om redusert månedspris - så derfor den vurderingen akkurat nå :rolleyes:/>

Blir jo en dyr fornøyelse dersom det ikke blir brukt da. Men så har de yoga der - og det har jeg lyst å prøve ut. Får kanskje sjekke ut når de yogaklassene står på programmet. Er noen kvelder jeg er opptatt med andre ting - og på dagen er jeg jo på jobb.

Tror nok jeg må gjøre det først ja. Dumt om jeg melder meg inn hovedsakelig for yoga - og så passer det ikke :blink:/>

 

Ellers sånn noenlunde fornøyd med uka. Ingen trening så langt - og 2 hveteboller til lunsj i går ;)/>

Kan jo bli bedre da :rolleyes:/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter freden og roen en lørdag i oktober ;)/>

 

Har handlet inn til litt kos i kveld - og fårikål i morgen. Ikke akkurat av det magreste, men du kor godt :rolleyes:/>

 

Min kjære har vært på kontroll med øyet etter en operasjon på onsdag. Ser ut til å gå bra. Har sittet i et mørkt rom - med solbriller - i 2 dager - og holder på å gå amok av kjedsomhet. Og jeg som har kjøpt lydbok til han og greier :)/> :)/>

 

Ellers er stoda: Lite trim ( les helt fraværende!!) - kosthold litt sånn derre - men ellers ved godt mot :D/>

 

I kveld blir det iallefall vin til maten :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noenlunde godkjent kosthold i går. Koste oss med stifado og gresk salat - og delte ei flaska nydelig rødvin med min kjære.

Fortsatt ingen trening :unsure:/>

 

Stått på hodet i fryseboksen i de tidlige morgentimer - den måtte avrimes.

Den skal fylles med vilt som ankommer heimen neste uke - mest rein, men også litt hjort. Godt å ha gode kontakter :)/>

 

Blir fårikål til middag. Min søte mor kommer og spiser med oss. Må jo få komme til duk og dekka bord hun også av og til :P/>

83 - og still going strong. Ingen demens å spore der - men så har hun gode gener også. Håper de er overført til meg.

Skal ikke være bøssebærer i år - men sitter klar med kontanter. God sak å støtte synes jeg.

 

Trivelig søndag damer

 

- mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter :rolleyes:/>/>/>

 

Og denne uka må jeg komme igang med treninga. Planen i dag er en trimtur på 6 kilometer. Og jeg har ingen unnskyldning for å la være. Ikke har de meldt så hakkande gale vær - og litt regn har vel aldri skadet noen. Ikke krymper jeg heller ( dessverre!) ;)/>/>/>

Ellers har jeg satt opp et program der jeg veksler mellom treningstur og treningssykkel. Ser iallefall superbra ut på papiret.

Sitter ennå i tenkeboksen med hensyn til treningsstudio.

 

Vekta til slutt i denne oppsumeringen :huh:/>/>/>

Hadde ikke gått ned så mye som en hekto <_</>/>/>

Så denne uka skal jeg benytte det supre verktøyet her inne - dagboka!!

Blir av og til så drittlei av all noteringa - men må man så må man.

 

Jeg gir iallefall ikke opp - det skal jeg ha :P/>/>/>

 

Super dag da damer...

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen klarte jeg å få til en treningstur i går :P/> Men det skulle egentlig bare mangle - himmel og hav, jeg har bare meg selv og min kjære å ta hensyn til. Og min kjære er med på turen han :rolleyes:/>

 

Iallefall ble det 8 kilometer på 1 time og 15 minutt - det lar seg høre. Og jeg kan krysse av for et fullført oppdrag på lista mi.

Nå gjelder det å komme seg på treningssykkelen i dag da. Passer utmerket med innetrim i dag - skikkelig surt vær her. Regner formelig på tvers :huh:/>

 

Matmessig også bra - kanskje litt i minste laget sånn kalorimessig. Men regner med litt i overkant i dag siden jeg skal i venninneklubb - så summa sumarum tenker jeg det blir bra.

Du verden - nå er jeg gira altså ;)/>

 

Måtte vi alle komme inn på et optimistisk spor :D/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia.

 

Endelig har jeg datan min her hos meg igjen... den har vært til rens,men det hjalp ikke så mye tror jeg. Han som gjorde det sa at den var for gammel og treg. Hadde over 200 oppdateringer som ikke var gjort, men det var noe som sperret oppdateringer. Godt det, for jeg har ikke fått det til.

 

Ja, ja, slanking er noe jeg ikke får til ser det ut som. Jeg gjør alt som skal til, men vekta står på 81,5... :angry: Denne uka vet jeg ikke helt hvorfor. Forige uke var det helt klart for meg. Da er det lett å gå lei :(

 

Godt å høre at du er så gira. Utnytt det for alt det er verd.

 

Hørte et foredrag i går med en biokjemiker. Hans råd for naturlig slanking: Carnetin (1000 mg) pluss B-5.

Dette har jeg tenkt å prøve. Men han var ikke så slank selv, så jeg vet ikke helt.. Kanskje han var fornøyd som han var. Menn har litt lettere for å være fornøyd med maven sin.

 

Ellers trener jeg 3 ganger i uka, saltrening med puls og styrke. Dette liker jeg godt og blir både i bedre form og sterkere. Så danser jeg internasjonal folkedans en gang i uka, veldig moro. Vi skal på tur til Hellas neste høst, 28 stk. Dansekurs med en greker. Håper han vet vi er gamle og ikke så spreke lenger. Jeg er blant de yngste. Vi har med ei ungjente på 45 år da, men ellers er de fleste pensjonister.. :)

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med matinntak nå jeg. Noe nytt må til. Lavkarbo funker ikke lenger. Men jeg har det så mye bedre uten brød hvertfall. Maven min er som ny. Når jeg faller for fristelsen til å ta ei brødskive, så har jeg mavesmerter med en gang. ;)

 

Nå er dataen på plass, så nå skal du høre fra meg igjen.

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig irriterende når dataen ikke fungerer som den skal :mellow:/>/>

Jeg er helt avhenging av at alt er på plass når jeg logger på. Ikke noe flink med at det som sjer "bakom" - da må barnebarn komme å hjelpe ;)/>/>

 

Ellers har det gått greit med kosten disse dagene også. Ble litt i overkant i venninneklubben da - eplekake med krem. Men klarte meg med et lite stykke - og helte heller innpå med kaffe :rolleyes:/>/>

Problem med å sove da - men vet ikke helt om det var kaffen eller drøsen :P/>/>

 

Fikk en treningstur på sykkel tirsdag - 16 km på 30 minuttter. Var gangsperr i går da ;)/>/>

I går ble det ingen trening - var på "bytur" hele dagen. Litt handling til hus og him - nytt skjørt og topp - mannen på øyekontroll - og så middag på restaurant. Topp dag - men i dag må der trening til igjen. Blir nok sykkel i dag også - forferdelig surt ute :unsure:/>/>

 

Ialleall godt du har funnet ut at brød ikke fungere for deg da Sarri. Vel - aldri godt når det er noe vi ikke tåler. Men da vet du iallefall hvorfor du får problemer med magen. Fungerer magen fint ellers?

Tror jeg kan spise alt uten problem. Og det gjør jeg jo også til tider. Men ikke nå nei - nå er det nøye utvalgt ;)/>/>

 

Godt å ha deg på banen igjen :)/>/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag :)

 

En slapp dag i dag. Gjorde reint hele huset, skiftet på sengene og vasketflere maskiner på torsdag, så for øyeblikket er alt i orden :rolleyes: Men det varer aldri lenge, jeg er spesialist på å lage rot og uorden. Bruker masse tid på å rydde...

Mannen hunden og jeg har gått tur en hel time i dag. Han går som regel tur mens jeg lager mat, men i dag ble jeg med. Inners inne vil jeg jo det, men det er så lett å si at da gjør jeg det og det mens du går..

 

Med alle frø og kjerner jeg spiser, så kan jo ikke magen annet enn å fungere godt. Det er faktisk uvant for meg. Tror jeg hele livet har vært treg i magen. Brødet jeg lager med solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø. kruskakli, gresskarkjerner, kesam og olje og egg er faktisk veldig godt, særlig når jeg putter skivene i brødrister før jeg spiser dem. Knekkebrød etter omtrent samme oppskrift og frokostblanding er nesten like de og. Pluss yoghurt og kesam. Alt passer meg perfekt.

Hvis jeg bare kunne holde meg til dette og ikke bruke noe med sukker og hvetemel, så hadde alt vært bra tror jeg. Men sjokolade er min store fristelse. Og kaker!!

 

Trening greier jeg å holde på med også, 3 ganger i uka med saltrening pluss danse om torsdag. Fin trim det også. Men det er trim, det andre er trening.

 

Skal dere flytte inn til jul tror du. Hvertfall slitsomt å flytte. Får dere et stort hus, større enn dere har nå?

 

Gratulerer med nytt antrekk! :) Moro med noe nytt. Har ryddet i skapa våre. Noe skal til UFF og noe til tiggerne her i byen og noe skal jeg gi bort. F.eks. smokingen til mannen min. Han har jo trodd at den skulle passe igjen, men det er 20 år siden den gjorde det. tenkte noen ungdommer kunne bruke den på skoleball. Brukt 2 ganger som den er.

 

Jeg er ganske fornøyd med meg selv denne uka, jeg har fått ordnet opp i mange ting som har hengt over meg.. Så nå slapper jeg av resten av dagen. Skal ha andebryst i kveld. Har ikke noe erfaring med det, må nok gå inn på nettet å lese litt om det.

 

Ha en fin helg. Håper det har gått bra med øynene til mannen din.

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare fortelle at andebrystet ble veldig godt! :)

 

Ellers regner det vannrett her i dag, med kraftig vind fra sør. Og det er ikke bare regn som kommer vannrett, men gult løv også. Godt å være inne å se på det! :mellow: :mellow:

 

Mannen min skal på fotballkamp. Veldig god følelse å slippe det hvertfall. Tror jeg baker ei eplekake eller lager noe epledessert i dag. :) Elsker å bake. Jeg får bruke lite sukker og grovt mel eller havregryn. Finner nok på noe spennende... :unsure:

 

Ha en god søndag der i vest...

 

Klem fra Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - ikke meninga å bli så fraværende altså :huh:/>

 

Full fres både på hjemmebane og på arbeid - litt roligere i dag da :rolleyes:/>

 

Har hatt ei utroligt flotte helg. Besøk av venner fra fredag til søndag - masse kos og masse mat ;)/>

Hadde lammefilet på fredag, viltgryte på lørdag og ovnsbake laks på søndag. Vin til maten i 3 dager - + dessert og kaffekos. Kunne ikke gå bra det. Opp 0,4 kg :huh:/>

 

Klarte å ta meg inn igjen i går - ble sunn mat og trening. Og det er planen i dag også ;)/>

 

Blir ikke noe flytting denne jula nei - kanskje er vi inne til neste jul :)/> Har sagt 2 år jeg....

Vi tar oss god tid - det er masse arbeid som min mann utfører stort sett selv. Leier inn fag som rørlegger og elektriker da - og kansje litt muring. Må jo ha det fagmessige i orden.

Huset er vel ikke større - men hagen er :rolleyes:/>

Ikke helt som andre par på vår alder da - de kjøper seg leilighet og vi kjøper oss en stor eiendom. Men jeg har en mann som elsker å holde på med utearbeid. Og jeg gleder meg faktisk litt jeg også. Vi kommer til å lage en lettvindt hage - men litt urter og bærbusker og epletrær må man ha. Og kanskje en liten grønnsakhage. Det baller vel på seg etter hvert. Tror et drivhus også står på ønskelista :P/>

Så vi satser på en aktiv alderdom vi :D/>

 

PS

Andebryst er nydelig - iallefall når jeg får det servert. Har ikke prøvd meg på det selv - men kanskje jeg skal ta sjansen på det jeg også.

 

Klem fra mia - som ønsker alle en fantastisk ettermiddag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen! :)

 

Skjønner at du har hatt det travelt. Nesten verre å ha gjester enn å være gjest, sånn slankemessig mener jeg.

 

Veide 80,4 i dag, så da har jeg gått ned 1 kg. Neste hakk er å komme under 80. men denne uka skal jeg bort til lunch 2 dager på rad. Utfordring igjen, sånn er livet...

 

Flott at dere ikke planlegger en liten leilighet i byen. Her i byen flytter "alle" og så klager de på at det er bråk i byen, om kvelden og ellers også. Eksos er det visst der også.. Er så glad at vi bor her vi gjør, og så lenge vi er to så går det greit. Tror ikke jeg kan bo her alene..Men enn så lenge koser vi oss med have og hus og hund.

 

Nå må jeg legge meg, blir fort sent, har ikke vent meg til vintertid enda, men jeg sovner hvertfall veldig fort nå og soverlenge om morgenen når det er så mørkt som vi har hatt noen dager. I dag vardet forresten helt klart og nydelig, og jeg våknet kl 7.30.

 

Klem fra Sarri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er november alt - blir juleforberedelser før vi vet ordet av det :rolleyes:/>

 

Ellers alt ved det samme, jobb - og må jeg innrømme, lite annet :huh:/>

 

Og jeg som har bestemt meg for å bli ferdig med juleforberedelsene til desember :P/>

Vel - det blir vel sånn som det pleier i år også. Full fres i desember :unsure:/> Men i mål kommer jeg vel i år også.

Ikke at jeg skal gjøre så veldig mye utav det da. Huset tar man heller til våren - og baksten har minket av år for år.

Egentlig er jeg veldig glad i disse førjulstider - derfor vil jeg helst bare kose meg i desember :D/>

 

Huset går på fram. Nå har vi kjøpt alt av fliser og inventar - blir knasbra :)/>

Kanskje vi er kommet inn til neste jul ;)/>

 

Denne helga blir travel. Skal på konserter og andre arrangenmenter både fredag og lørdag. Blir sammen med ei venninne siden mannen er dratt på jobb.

 

Sol og regn hos meg i dag. Tordenvær i natt - men var nok et stykke herfra. Så bare lysglimta.

 

Trivelig helg da damer ;)/>

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - da slanker jeg på samme kiloen igjen. 81.4 på mandag, så på han igjen. Ble nok for mange luncher og stillesittende sammenkomster forige uke. Fikk ikke trena som jeg pleier heller :( :angry

 

Har lurt litt på å starte en bevegelse som går på å ikke gjøre så mye til jul. Er du interessert i å bli medlem der? :) Vil gjerne ta tilbake

ADVENT. Jeg dekker et lite bord med lilla duk, adventstake og engler og lar det være pynten i desember. Blir helt matt av å komme inn til folk med hele huset fylt av nisser i ukevis før jul. Har gjerne en hvit amaryllis der også.

Får litt kort advent i år, vi drar til Tenerife og kommer ikke hjem før 8. desember. Skal tilbringe 2 uker i Los Gigantes. B)B)

 

Det blir nok ikke 75 kg før jul,nei! Der røyk den.

 

Spennende med dette huset deres! å moro med å planlegge et nytt hjem. Blir nok fint :):)

 

Jeg har hatt besøk av min afrikanske venninne med babyen hennes i dag.

(Min lille Home Start familie). Det er den 3. jenta fra Afrika jeg har kontakt med, og jeg lærer så mye av disse unge kvinnene. De har en livsvisdom som er helt utrolig. Våre unge jenter og gutter har ingen ting de kan klage på, men de vet ikke hvor godt de har det. Bare det å ha et hus og en seng og mat på bordet, det har ikke vært en selfølge for disse mine venner.

 

Og hvordan går det med vekt og trening hos deg?? Siden jeg ikke har hørt noe så er du vel like fornøyd som meg tenker jeg. Skulle nok gått på kurs, men jeg orker ikke bruke mer penger på disse kiloene, det er jo jeg som må gjøre jobben uansett. Må visst ha en bedre plan og en plan for hvordan den skal gjennomføres.

 

 

 

Vi tastes. :)

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke jeg heller Sarri - bruke penger på disse hersen kiloene mener jeg :mellow:/>/>

Fy søren - har sponset GR mer enn nok opp gjennom årene. Så selvom det ser heller dårlig ut så SKAL vi få det til. Det er som du så riktig sier vi som gjør jobben okke som.

Skal vi prøve å holde oss sånn noenlunde på denne vekta vår gjennom advent, jul og nyttårsfeiring - og så satser vi tungt i det nye året?

Tror ikke jeg klarer å komme under 80 jeg i løpet av desember. Så dersom jeg allerede nå bestemmer meg for å holde vekta sånn noenluden har jeg kanskje en tjangs til å komme ut på den andre siden av jul med selvrespekten i behold :P/>/>

 

Så spennende med disse nye familiene du tar vare på Sarri. Har tenkt tanken jeg også - og til nå har det blitt bare med tanken.

Ingen har vondt av å se hvor priviligere vi egentlig er - bruker å si at vi har vunnet det store loddet vi her. Så selv om ikke alt er perfekt er vi utrolig heldige.

 

Og jeg melder meg sporenstreks inn i den bevegelsen din.

Jeg har også bestemt meg for en meget avslappet adventstid der venner og familie skal stå i sentrum - kanskje derfor jeg ikke orker å bruke tid på å ha dårlig samvittighet for alt jeg putter i munnen :D/>/>

Det blir litt engler - masse lys og store te-kopper hos mia.

 

Så heldig du er da som får en tur til sol og varme på denne tida. Kjørte min kjære mamma på flyplassen i dag. To venninner som reiser til Lanzarote på et helseopphold på Casa Heddy

Misunte de ganske i dag da de dro fra sur og kald vind - glatte veier var det også. Regner med at de får et fantastisk opphold :)/>/>

 

Vekta - må vel ta med den også - 82,9 :mellow:/>/>

 

Klem fra mia - som ønsker alle en fantastisk mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg postet et innlegg på tirsdag - men finner det ikke igjen gitt :huh:/>

 

Jaja - var vel ikke så viktig heller da.

Det går iallefall sånn noenlunde etter planen. Har ikke fått trent siden mandag - og det er ikke helt etter planen altså. Men unnskyldningene står i kø - noen bedre enn de andre må innrømmes - men sånn er nå livet :P/>

 

På bursdagsbesøk i går. Der ble det servert mousaka og salat, eplekake og hjemmelaget vaniljeis. Nydelig mat - var flink og forsynte meg kun en gang. Toppet det med et lite stykke eplekake og 1 spiseskje is - synes jeg var superflink :D/>

Klappa meg selv på skuldar da jeg gikk hjem - men synes egentlig ikke jeg forsakte noe ;)/>

 

Blir en vanlig torsdag i dag. Men skal hente min mann - er et stykke å kjøre - og dermed blir det ikke tid til noe trening i dag heller :unsure:/>

Jaja - ikke alltid det går som vi planlegger. Men da får vi legge det bak ogss å fortsette etter planen.

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så lettet da du skrev at vi heller fikk holde vekta til etter all feiring :)

 

Jeg har nemlig ikke gått ned noe som helst siden forige gang. Trodde virkelig at det skulle jeg,trener og står på, men det er fortsatt for mye selskapelighet, med lunch i dag, i morgen og stor brunch til søndag ( med akkevitt og dertil hørende ). Tror jeg skal være sjåfør den dagen...

 

Da er vi hvertfall 2 som tar advent tilbake og ikke skal slite oss ut til jul :):rolleyes: Merkelig at ikke flere griper sjangsen til dette. Håpet på en stor bevegelse...Ja, ja men to er flere enn ingen..

 

Jeg har lest litt her og ser tydelig at jeg må skjerpe meg når jeg skal bort. Hjemme går igrunnen alt greit. Bruker samvær med andre som undskyldning for å skeie ut. På denne tiden av året legger jeg veldig lett på meg. Jeg vil ikke opp igjen de kiloene jeg gikk ned i våres. Så målet nå er som du sa å ikke gå opp igjen.

 

Nå er det rett før jeg skal gå på Internasjonal Folkedans, danser hver torsdag. Veldig morsomt og koselig.

 

Jeg kan ikke la være å veie meg, for da går alt galt... :huh:

 

Ha en fin kveld med din kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige fredag ;)/>

 

Har akkurat kost meg med nydelige grilla lammekoteletter med råsteket poteter, gresk salat og tzatsiki - og et par glass rødvin.

Dette inntatt helt uten dårlig samvittighet.

Ligger nok noe over gjennomsnittlig kaloribehov - men ikke mer enn det kan aksepteres :)/>

 

Derimot er jeg ikke helt fornøyd med dagen i går. Da ble det en stor sprekk - og det irriterer meg grenseløs siden det var så unødvendig. Men jeg var litt sulten og trett og skulle ikke spise middag før senere. Dermed var impulskontrollen lav da jeg handlet - og den store sjokoladeplata var oppspist innen jeg låste meg inn hjemme :unsure:/>

Godt jeg klarte å ta meg inn igjen i dag da. Det er ofte en sånn sprekk som ødelegger for resten av uka :P/>

 

Godt å ha en forbundsfelle i "hold vekten til etter jul"- prosjektet Sarri. Tror vi klarer dette jeg - nyte i kontrollerte former - os så trø til på nyåret. Jammen skal vi komme i mål i 2014 - avtale?

 

Skal i bursdagsfeiring i morgen - skal ha "kun litt av alt" i bakhodet - lover

 

Og du - det er lov å veie seg når en ønsker. Tror vi må løse lii på krava jeg - jeg har en liten prognoseveiing på torsdagen ;)/>

 

Trivelig helg Sarri

 

Klem fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia 52

Det kan være greit med en pause i slankinga når den varer over tid, og det er lurt å sjekke vekta en gang i blant så man har kontroll:) Sulten, trett og matbutikk er en dårlig kombinasjon, men litt ekstra kalorier en dag eller to kan kanskje sette litt fart på forbrenningen:) Middagen din hørtes aldeles nydelig ut:) God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen gikk det nedover gitt - 0,7 kg lar seg høre det :D/>

Vekt i dag 82,2 kg :)/> :)/>

 

Kanskje det virkelig lønner seg å ta en pause sånn mentalt. Tenker jo kalorier, trening og sunn mat. Men i og med jeg tillater meg selv litt albuerom - går det faktisk bedre. Ingen ukontrollerte sprekker i helga :P/>

 

Så det ser ut til å lønne seg med litt pause Gressenka. Koselig du stakk innom forresten :)/>

 

Koste meg med deilig middag lørdag også. Ble servert grillet andebryst med bakt potet og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Det var så utrolig nydelig. Men jeg spiste en porsjon + et par glass vin. Da var jeg fornøyd jeg ;)/>

 

Trening - den forbigår jeg i all stillhet. Fikk en riktig lang og flott treningstur på søndag da :rolleyes:/>

Planer om 3 økter denne uka.

 

Ønsker alle en trivelig dag - ta deg tid til å nyte livet.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Mia :rolleyes:

 

har hatt en travel uke, og med en hel dag med hodepine og svimmelhet. Vet ikke hva det var jeg... men bra igjen nå. men i går presterte jeg å brekke ei tann :angry: Har slitt fælt i dag med å få tak i en tannlege. Fikk reparert midlertidig, men må nok ha krone og rotfylling når jeg kommer hjem. Vi reiser til Tenerife i natt. Ble litt mye stress for meg dette. Men nå får jeg vel stresset ned, Håper bare ikke tanna gir meg mere plager.

 

Kofferten står klar B) B) Nå skal vi bare ut og gi et barnebarn bursdags-gave. Han fyller ni mens vi er bortreist.

 

Har gått opp en halv kilo til jeg. Må være superflink disse 2 ukene.

 

Ha en koselig tid så snakkes vi når jeg kommer hjem. (litt reisefeber kjenner jeg. Puster tungt med jevne mellomrom).

 

Klem Sarri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg god tur Sarri :D/>/>/>

Har ikke vært innom sidene her - og fikk ikke sagt det før du dro.

 

Håper du nyter varmen - senker skuldrene og bare koser deg B)/>/>/>

 

Har hatt ei travel - men koselig helg.

Koste oss hjemme på fredag med ytrefilet av reisdyr - nydelig. Og på lørdag var vi ute og spiste lutefisk med fult tilbehør. Vin ble det også - men sto over akkevitt og konjakk.

Allikevel viste vekta en oppgang på 0,5 kilo :huh:/>/>/>

Så dagens vekt er 82,7.

 

Og neste helg er det julebord fra fredag til søndag. Så da gjelder det å ta smarte valg om en vil komme noenlunde helskinnet gjennom :P/>/>/>

 

Ellers går det vel noenlunde greit. Trening er mangelfull - må få gjordt noe med det denne uka.

Planen er 45 minutter på sykkel i dag :rolleyes:/>/>/>

 

Håper alle har det bra. Vi får ta oss tid til å nyte disse dagene som kommer også :)/>/>/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg ut at sykkeltreninga måtte gjøres mye mer intressant om jeg skulle orke å gjennomføre.

 

Har hatt ei lydbok ( min første forresten!) som har ligget en stund. Liker jo best "ordentlige" bøker jeg - liker lukten av dem og forventningen som ligger der når jeg blar opp på første side. Elsker å kroe meg sammen i godstolen med pledd og bok.

Litt gammeldags der kanskje ;)/>

 

Men altså - her gjelder det å tenke nytt - tenkte jeg :rolleyes:/>

Så da ble den 1 time på sykkel i rundt 28-30 km i timen - med spennede krim - og så rundt 15 minutter med uttøyning/avslapping før dusjen :rolleyes:/>

 

Det var et lurt trekk - nå gleder jeg meg til neste sykkeløkt i dag.

Må jo komme meg på sykkelsete om jeg skal få høre videre :P/>

 

Ha en aktiv og strålende dag

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...